Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.
OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.
Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.
Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.
… více »Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].
Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Dnes mi čerstvě zkompilovaný Hugin udělal obrovskou radost. Objevilo se v něm totiž maskování – jediná věc, která mi tam chyběla k dokonalosti Chlapi, kteří ho píšete, mockrát díky!
Odpusťte mi tento pro mnohé nezajímavý zápisek, ale tohle mi udělalo fakt obrovskou radost. Dost často se mi totiž stane, že se při překrývání fotek v některé něco objeví (většinou nějací hloupí lidi, kteří vůbec nechápou, že je na fotce nepotřebuji) a Hugin se jim pak chce pomstít a usekne jim hlavu či nohy. Docela brutální, což by ani moc nevadilo, ale hlavně na fotce to nepůsobí ideálně
Dosud to bylo nutné řešit komplikovaně editací v externím editoru. Nyní je to možné přímo v Huginu. Na zkoušku jsem nahrál do Huginu pár fotek, z nichž na jedné mi tam prošel člověk a Huginu se zrovna tento duch líbil.
Nyní stačí tohle místo označit:
Na následujícím snímku můžete vidět, že to skutečně funguje Ve finálním snímku pak není po této oblasti ani památky.
Abych jen nechválil, jedna věc, která se před nedávnem objevila, mi dost vadí (ale maskování je dost velkou náplastí na tuto bolístku), a to rozdělení funkcí ve Fast Preview do záložek. Je to šíleně nepraktické, zdržuje to, místo abych kliknul na ikonku, tak hledám, do které záložky se musím přepnout, abych na ni mohl poté kliknout. No co už…
UPDATE: jelikož z toho byl thingie trochu rozpačitý, zde je ještě náhled finálního panoramatu:
Tiskni Sdílej:
Já fotím většinou z ruky. Pouze se snažím neotáčet středem kolem krku, ale posouvat se tak, abych v rámci možností točil jen foťákem.Na tohle mám docela dobrý tip (není z mé hlavy). Vezmi gumičku, na ní přivaž provázek a na jeho konec zavěš nějaké malé závaží (třeba šroub). Pak stačí gumičku navlíknout na objektiv na místo jeho NPP. Potom když fotíš tak se stačí točit okolo provázku. Snadno pak zkontroluješ, jestli se točíš podle toho správného bodu (poloha závaží vůči zemi). Osobně to nepoužívám (ten provázek mě štve), ale vím o několika lidech, kteří to používají (včetně Pabla d'Angela, který má na svědomí většinu kódu huginu) a chválí si to.
Hezké, hezké. Mě hugin (používám Win GUI) při panoramatech (automaticky sestavených) vždy píše, že je to špatné překryté (paralaxa apod.) přitom výsledek až tak špatný není (ale jsou tam vidět přechody).Jo, paralaxa je sviňárna. Pokud fotíš krajinu tak je to v pohodě, ale pokud je něco blízko foťáku tak už to dělá hnusné problémy.
Jak z toho ven? Je opravdu nezbytné fotit se stativem v "optickém středu objektivu" (nevím jak to správně pojmenovat), tudíž zakoupit objímku, nebo se to dá huginu nějak naznačit?
Stativ není potřeba. Ačkoli se to vzhledem k mému nicku nezdá, velká část panoramat co jsem kdy nafotil byla z ruky. Dost to taky záleží na objektivu, rybí oka mají non-paralax point často před objektivem, teleobjektivy můžou mít tenhle bod až za tělem foťáku.
Být tebou tak bych zkouknul, jak jsou na tom kontrolní body (doporučuji si zobrazit control points window (je to někde v menu)), ty špatné smazat a případně přidat nějaké ručně.
Taky často pomůže další optimalizace. Většinou je dobrý postup "inkrementální začínající od kotvy", pak optimalizovat view a barel. Pokud ani to nepomůže, zkusit optimalizovat vše.
Není to zdaleka hotovoTak šup šup
hlavně je problém ve změně GUIVždyť píšu, že to nevadí Myslím, že by to vadilo málokomu. Když nemá člověk v hlavě úplné nic, tak si se změnou GUI poradí. Držím ti palce, abys to dodělal, protože z místního osazenstva toho víš patrně o Huginu nejvíce, takže by pro nás byl takový článek přínosem, i když by třeba nebyl dodělaný úplně dle tvých představ :)