abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 13:33 | Zajímavý článek

Mozilla.cz informuje o veselých i smutných zprávách o WebThings Gateway. Před necelými dvěma týdny spatřila světlo světa WebThings Gateway 0.11 s oficiální českou lokalizací. Pravděpodobně v návaznosti na horší finanční výsledky za minulý rok, které vyústily i v docela velké propouštění, se Mozilla rozhodla v roce 2020 necílit na vydání žádného komerčního produktu, který by z WebThings vycházel. S okamžitou platností byla ukončena

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 1.13 byla vydána nová verze 1.14 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:33 | IT novinky

Mozilla na svém blogu oznámila, že dnešním dnem postupně zapíná uživatelům Firefoxu v USA DNS přes HTTPS (DoH). Jedná se o výchozí nastavení. Odpovědi na otázky v infografice.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
včera 21:33 | Komunita

Dalším open source projektem, který byl finančně podpořen z programu Epic MegaGrants společnosti Epic Games je 3D PBR software pro malování textur ArmorPaint (GitHub). Získal 25 000 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 18:11 | Zajímavý projekt

Firma vyvíjející distribuci CoreOS/Container Linux byla před dvěma lety převzata Red Hatem, v jehož portfoliu vznikla redundance: Fedora CoreOS cílí na podobná nasazení. Krátce poté vznikl fork nazvaný Flatcar Container Linux. Aktuálně je ukončení podpory CoreOS/Container Linuxu plánováno na 26. května a odstranění instalačních obrazů z distribučních kanálů na 1. září. Firma Kinvolk udržující Flatcar Linux oznamuje, že se věnuje usnadnění přechodu stávajících uživatelů CoreOS.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
včera 17:00 | Nová verze

Byla vydána verze 19.0 z Arch Linuxu vycházející linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno ne Kyria. Přehled novinek v oznámení v diskusním fóru. Manjaro je ke stažení v edicích XFCE, KDE Plasma a GNOME. K dispozici je také síťová instalace Architect. Vývoj Manjara lze podpořit také zakoupením počítače z předinstalovaným Manjarem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:22 | Zajímavý projekt

Dne 19. února 2020 pan Kyle Finlay zahájil na Kickstarteru kampaň s názvem GamePad, jejímž cílem je získat prostředky na zprovoznění nové open source platformy pro digitální distribuci her, čistě pro OS Linux. Nová herní platforma je inspirována GOG.com a autoři slibují plnou podporu her bez ohledu na konkrétní distribuci, ale hlavně bez DRM. GamePad by měl být plně otevřený, včetně API, takže bude možné upravovat klienta, nebo si vytvořit

… více »
D.A.Tiger | Komentářů: 3
včera 01:00 | Komunita

Luboš Kocman, Release Manager openSUSE Leap, oznámil, že verze 15.2 linuxové distribuce openSUSE Leap vstoupila do beta fáze. Připojit se lze k testování a hlásit chyby. Aktivní testeři mohou získat tričko. Finální vydání openSUSE Leap 15.2 je plánováno na 7. května 2020.

Ladislav Hagara | Komentářů: 31
24.2. 23:11 | Nová verze

Oficiálně byla vydána nová stabilní verze 2.10.18 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy a videi v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Verze 2.10.16 nebyla kvůli vážné chybě oficiálně vydána.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
24.2. 22:55 | Nová verze

Balík Rakudo Star, tj. Rakudo včetně modulů a dokumentace, byl vydán ve verzi 2020.01. Rakudo je implementace programovacího jazyka Raku. Ten byl ještě nedávno znám pod názvem Perl 6.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Vydržela vám novoroční předsevzetí?
 (9%)
 (5%)
 (3%)
 (83%)
Celkem 199 hlasů
 Komentářů: 0
Rozcestník

GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?

17.1.2013 11:19 | Přečteno: 3712× | Vše kolem GNU/Linuxu | Výběrový blog | poslední úprava: 17.1.2013 12:35

Po téměř 4 letech jsem se rozhodnul přihodit další návod pro GIMP – k činnosti, kterou provádí kdekdo, ale povětšinou jsou výsledky buď divné (voskové figuríny v časopisech), nebo přímo odstrašující (občas potkávám v některých diskuzích). Pro činnost zmíněnou v nadpisu ovšem existuje pro GIMP úplně skvělý plugin: Wavelet Decompose. Pokud by v tuto chvíli chtěli uživatelé Windows zdrhnout, že jim to bude k ničemu, utíkat nemusejí, dá se stáhnout i funkční verze pro Windows.

Pro začátek bych měl říct, že tento plugin za vás nepohne prstem, veškeré retuše si musíte vypiplat pěkně sami ručně, ale – a o tom to je – s ním můžete dosáhnout nesrovnatelně lepší výsledky, než s jakýmkoliv automatickým nástrojem.

V jakém ohledu mám tyto lepší výsledky na mysli? Většinou se pro úpravy pleti používají různé kombinace zahlazování vad na kráse pomocí healing tool a potom se celý ksicht rozpatle pomocí gaussian blur, takže místo kůže mají modelky jen jakousi vystínovanou plastickou hmotu. Tento plugin vám ovšem umožní zachovat strukturu pleti a opravit ji tak, aby vypadala zdravě a přirozeně.

Po nainstalování plugin najdete mezi obecnými filtry. Když ho spustíte, rozloží vám původní fotografii na takový počet vrstev, jaký jste si v nastavení filtru zadali + 1 vrstva podkladová, přičemž složením těchto vrstev vznikne identická kopie originálního obrázku. Čím vyšší vrstva, tím jemnější detaily snímku obsahuje – to vám umožní opravit například hrubší vady v jedné vrstvě, aniž byste zároveň poškodili detaily, nacházející se v jiné vrstvě. No a to je de facto vše, co potřebujete vědět :-)

Jak tedy na to?

Pokud vám princip popsaný výše nestačí, popíšu stručně postup. Jelikož fotím spíše krajinky, tak jsem si pro ukázku vypůjčil fotografii nazvanou Hoodie od Erika Olssona, na kterou jsem v jednom návodu narazil a je pro demonstraci velmi vhodná.

Fotku otevřeme v GIMPu, spustíme výše zmiňovaný plugin, zvolíme počet vrstev (výchozích je 5, ale doporučuji raději 10) a počkáme, až se nám vytvoří nové vrstvy.

GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?, obrázek 7 GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?, obrázek 8

Jako podklad je vrstva residual, nad níž jsou vrstvy se strukturou (vrstvy jsou slučovány pomocí sloučení zrnitosti). Na ukázku pár vrstev z ukázkové fotografie (residual, 8, 6, 4):

GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?, obrázek 3 GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?, obrázek 4 GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?, obrázek 5 GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?, obrázek 6

Nyní můžeme všechny vrstvy vypnout a prohlížet si jednu po druhé a zkoumat, kde jsou vady, které ve výsledné fotografii nechceme mít, kde je struktura kůže, vrstvy můžeme různě kombinovat, abychom našli, kde je co potřeba spravit. Vady potom můžeme zakrývat pomocí léčicícho razítka, rozpatlávat „prstem“, použít lokálně rozostření… Už je na každém jednotlivci, aby si našel ten správný nástroj pro výsledek, který u konkrétní fotky očekává. Zajímavá informace pro někoho může být také to, že když v tomto režimu (sloučení zrnitosti) kreslíte do vrstvy středně šedou barvou (RGB 128,128,128), nijak to neovlivní výsledek. Tmavší odstíny potom tedy ztmavují, světlejší zesvětlují.

A to by snad mohlo být vše. Na závěr tedy ještě výřez z původního souboru:

GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?, obrázek 2

a upravená fotka (pro porovnání si každou třeba otevřte do nové záložky a překlikávejte):

GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?, obrázek 1        

Hodnocení: 92 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

17.1.2013 11:51 radix
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
Osobne takove upravy nemam rad - neni to uz pro me fotografie (jakozto verne zachyceni reality). V tom vyrezu to po retusi taky nevypada nic moc - takto dokonalou plet proste nikdo nema.
Dreit avatar 17.1.2013 12:16 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?

Osobne takove upravy nemam rad

Každý má jinak nastavenou hranici, s tím se nedá nic dělat ;-)

V tom vyrezu to po retusi taky nevypada nic moc - takto dokonalou plet proste nikdo nema

Dovolil bych si tvrdit, že oproti většině výtvorů co mohu denně vidět je výsledek naprosto perfektní. Ale bohužel dokonalost je taková....jednotná - všichni potom vypadají podobně. Pravá krása je v nedokonalostech.

Nope
17.1.2013 13:02 Lopata
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
Krása je v průměrnosti. http://www.uni-regensburg.de/Fakultaeten/phil_Fak_II/Psychologie/Psy_II/beautycheck/english/index.htm
17.1.2013 19:32 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
Já bych viděl hlavní výhodu v tom, že se zachovají detaily, které jsou jinak ztraceny, protože většina klasických filtrů funguje jako dolní propust. Editace ve frekvenční oblasti umožní zachovat i vysoké frekvence, takže výsledek nemusí vypadat tak jednolitě.
Dreit avatar 17.1.2013 20:12 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?

Pásmová zádrž/propust :-D

Nope
otula avatar 17.1.2013 12:27 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
S úpravami fotografií je to těžké - jedna věc je, že pokud si necháš vypadnout jpeg z foťáku, není to věrné zachycení reality (čip se nedá srovnávat s okem, navíc přímo v přístroji proběhne postproces). Při focení do raw se postprocesu nevyhneš, takže to také není věrné zachycení reality (a opět problém s čipem). Když na někoho koukáš, neděláš to přes lupu, vnímáš ho jako celek. Jenže když vyfotíš detaily obličeje, vylezou na povrch takové detaily, jaké nikdy okem nevnímáš. Takže co je vlastně "realita"? V časopisech mají obličeje populárních lidí vyžehlené, že člověk neví, zda to není počítačově generovaná postava či figurína, vedle toho fotku jiného člověka úplně bez úprav…

Konec konců, modelky jsou před focením složitě líčeny, aby se všechny nedokonalosti pleti zakryly – ve finále je pak jejich "přirozená" fotka nepřirozenější, než fotka bez mejkapu po takovéto úpravě.

Ale samozřejmě je to otázka osobní preference. Každému se líbí něco jiného, a netýká se to jen fotek, ale všeho kolem nás.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
17.1.2013 13:26 radix
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
S úpravami fotografií je to těžké - jedna věc je, že pokud si necháš vypadnout jpeg z foťáku, není to věrné zachycení reality (čip se nedá srovnávat s okem, navíc přímo v přístroji proběhne postproces). Při focení do raw se postprocesu nevyhneš, takže to také není věrné zachycení reality (a opět problém s čipem).

Chápu, jak to myslíš a máš pravdu. Pro mě je v tom ale stále velký rozdíl - postprocessing (ve smyslu ladění expozice, doostření, vyvážení bílé) ti stále jen mění způsob zobrazení té reality, zatímco tyto retuše už modifikují samou prezentovanou realitu (mažou existující objekty apod.)

Konec konců, modelky jsou před focením složitě líčeny, aby se všechny nedokonalosti pleti zakryly – ve finále je pak jejich "přirozená" fotka nepřirozenější, než fotka bez mejkapu po takovéto úpravě.

No to je dost mozna pravda. Mne se nelibi ani ten mejkup, proste mne to nepripomina zenu, ale nejakou pannu. Ale samozrejme vkus se muze lisit ...
otula avatar 17.1.2013 13:50 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
Mne se nelibi ani ten mejkup, proste mne to nepripomina zenu, ale nejakou pannu. Ale samozrejme vkus se muze lisit ...
Ono je to opět o míře použití. U dobře udělaného mejkapu nepoznáš, že ho žena má, pokud ji pečlivě zblízka nezkoumáš. U dobře udělaného líčení si ho neuvědomíš, pokud na to nemyslíš. A osobně vnímám takto upravené ženy pozitivně – dokážou zakrýt vady a zvýraznit krásu. Jiná věc je, že spousta ženských to neumí a vypadá pak jak mumie nebo jako Indián na válečné stezce.

A když o tom píšu, vzpomněl jsem si na úryvek z knihy (bohužel už netuším, která to byla, ale mám ho uložený), který se toho týká a dává ti za pravdu a ve světle současného světa působí docela zajímavě:
Značná část svědectví přispívá k závěru, že byla herečkou. To by vysvětlovalo její vlohy pro napodobování přízvuků a chování rozličných společenských vrstev, její zvyk líčit se přes den, kdy by si žádná své cti dbalá žena nezneštvařila pleť kosmetikou, i její otevřené vystupování coby Piercovy metresy. Dělicí čára mezi herečkou a prostitutkou byla tehdy neobyčejně jemná.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
17.1.2013 13:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
Potrebuju, ale to uz zadnej GIMP nespravi.

Diky za navod.
otula avatar 17.1.2013 13:22 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
:-D Nic si z toho nedělej, mně partnerka také nadává, že mám vrásky jak 60letý stařec ;-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
David Ježek avatar 17.1.2013 15:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB | Poděbrady
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
otula avatar 17.1.2013 16:43 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
No snad ne. Ale kdo ví, jak to vidí ona ;-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
gtz avatar 17.1.2013 22:18 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
prostě stárneme .... již nám není 20, aby jsme měli ksicht jako děckou prdelku. Aspoň, že tě nenutí jít na nějaký botox :-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
otula avatar 18.1.2013 05:23 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
No jo, jak že to zpívá Nohavica? Penze je daleko… :-D Zrovna nedávno někde psali nebo mluvili o tom, jaká mají tady ta svinstva následky – že lidi úplně ztrácejí schopnost mimiky, čímž se při komunikaci dostávají na úroveň psané komunikace bez smajlíků…
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
gtz avatar 18.1.2013 13:49 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
No prý letošní rok byl celkem boom s těmito dárky pod stromečkem :-)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
otula avatar 18.1.2013 14:30 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
Jestli má dedukce funguje správně, tak předpokládám, že to znamená, že spam slevových serverů úspěšně nachází své zákazníky… Já už to všechno filtruji rovnou do koše :-) Ale víš co, na druhou stranu je to skvělá věc pro hraní pokeru :-D
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Grunt avatar 30.1.2013 19:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
Když ho spustíte, rozloží vám původní fotografii na takový počet vrstev, jaký jste si v nastavení filtru zadali + 1 vrstva podkladová, přičemž složením těchto vrstev vznikne identická kopie originálního obrázku. Čím vyšší vrstva, tím jemnější detaily snímku obsahuje – to vám umožní opravit například hrubší vady v jedné vrstvě, aniž byste zároveň poškodili detaily, nacházející se v jiné vrstvě. No a to je de facto vše, co potřebujete vědět
Úžasné. Vždycky jsem věděl, že se Waveletová transformace na takové úpravy používá, ale vždycky jsem si myslel, že se to používá plošně na jednotlivé vrstvy a že největší bias je na té nejvyšší (což v podstatě odpovídá tomu gaussovu bluru a rozmazání, protože to není nic jiného než prostorově omezený filtr). Takhle to rozložit a ručně upravovat vrstvy na kterých jsou opravdové chyby by mě asi nenapadlo, takže ode mě dostáváš bezvýznamný bodík za nápaditost. Sice mi teď slečna trošinku připomíná vymodelované modely obličejů do počítačových her (nevím jestli to bylo v Blenderu), které jsou potažené texturou na kterou jsou naneseny rozprašovačem do bumpmapové vrstvy póry, ale je fakt, že je to lepší než nějaká vyhlazená Barbie.
Na ukázku pár vrstev z ukázkové fotografie (residual, 8, 6, 4):
Vím že to jen opisuješ, ale ono je přesně naopak. Nejnižší vrstva není reziduální, nýbrž jde o tzv. vrsrvu s DC koefiienty. Vyšší vrstvy jsou residua od ní. Proto jsou šedé.
Zajímavá informace pro někoho může být také to, že když v tomto režimu (sloučení zrnitosti) kreslíte do vrstvy středně šedou barvou (RGB 128,128,128), nijak to neovlivní výsledek. Tmavší odstíny potom tedy ztmavují, světlejší zesvětlují.

Hodnota 128 je při sloučení zrnitosti pomyslná nula. Cokoliv co jde pod ni je jakoby do mínusu a od pixelu nad ním se odečítá a cokoliv jde nad nulu jde jakoby do plusu a k pixelu nad ním se přičítá (tzn. 130 → |128 - 130| = +2 hodnoty od pixelu o vrstvu výš). Cokoliv co je v nějaké vrstvě odlišné od hodnoty 128 a ty to hodnotou 128 provalíš z daného frekvenčního rozsahu, který vrstva pokrývá, jakoby smažeš.

Jinak k rozkladu do vrstev žádný plug-in nepotřebuješ. Jde to vesele jen s tím co dá GIMP (i když je to o málo pracnější). Jak se to dělá jsem již částečně nastřelil kdysi ve svém zápisku (odstavec „Druhý pokus“). Pokud se nezastavíš jen u rozlišení 256x256, ale pokračuješ stále níž a níž až k rozlišení 1x1 pixel (což je v podstatě DC koeficient) dostaneš úplně to samé. Já měl do druhého pokračování (ke kterému se už asi do smrti nedostanu) připravenou takhle udělanou Lennu ještě zkombinovanou se simulací komprese (podobně jako má JPEG2000), vše ručně vypatláno v GIMPu bez jediného pluginu. Viz přílohy.

Jen mě na Waveletu vždycinky štvaly ty frekvenční rozsahy jednotlivých vrstev. Nejsou to stejně vzdálené biny s jednotnou šířkou jako třeba u PQF, ale rostou násobně (1x1,2x2,4x4,8x8,16x16,…,128x28,256x256…). Naprosto ideální by bylo asi klonování vrstev a z obou stran low-pass, high-pass filtr a vždycky si posuvníkama vyfiltrovat jen frekvenční rozsahy nějaké určitého artefaktu a ten potom promazat. A pak si zas duplikovat originál a zase si naladit jiný frekvenční rozsah jiného artefaktu… Tak jako je předvedeno ladění v ukázce v příloze. Jenže to už by bohužel vyžadovalo znalosti designu filtrů, to já ještě moc neumím, takže nějaký plugin těžko splácnu.

Přílohy:

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
otula avatar 30.1.2013 20:58 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP MFAQ 4 - potřebujete vyžehlit obličej?
Zajímavé. Je vidět, že tomu rozumíš docela do hloubky - máš u mne malé bezvýznamné plus a aspoň jsem ti jedno plus přihodil i k článku - napsals ho v době, kdy jsem měl úplně jiné starosti, než si číst blogy, takže mi unikl, a jsem rád, žes mne na něj upozornil.

A jinak co se této problematiky týče, jsem byl úplně nadšen, když jsem na to narazil. Vždycky jsem měl problém vyretušovat třeba oteklé oči, či velké vrásky (někdo tyto retuše kritizuje, jenže na fotce vylezou hrou světla často chyby, kterých si člověk v reálu vůbec nevšímá), no a tohleto to umožňuje úplně parádně.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.