Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »FLACy v 7zipu/RARuOd toho tu máme formáty zvané tar a nebo cpio.
Od toho tu máme formáty zvané tar a nebo cpio.S tím souhlasím
Nic pro 99 % uživatelů.WinRAR rozhodně umí rozbalit tar, a kromě pár bývalých spolužaček všichni, koho znám, WinRAR na Windowsech používají. A pokud lidem nevadí kvůli stažení najednou nainstalovat nějaký program - jak je psáno v blogu - nebude jim snad vadit ani stažení několikamegabajtového instalátoru WinRARu. Čili problém vyřešen
myslim ze v takovym combined community codec packu mpc dekoder je, po tom by to mel umet prehrat i ten otres wmp.
combined community codec packuAle fuj, už i ty?
a co myslis ze v tom cccp je?Nemám nejmenší ponětí, protože když jsem naposledy instaloval nějaký Comunity Codec Pack(ale možná to byl K-Lite, bůh ví), tak to obsahovalo DivX,XviD,MP3 a samé lepší fajnovky.
jestli mas cas, muzes si procist jejich wiki
jinak osobne pouzivam smplayer na widlich i linuxu a extra kodeky resit nemusim, ale kdyz nekdo trva na wmp tak to pro nej bude asi nejlepsi volba.
A můj osobní dodatek. Mému uchu zní ogg jakékoli bitrate tak nepříjemně, že jsem vše v oggu smazal a pokud někde najdu ogg archívy, ani se je nepokouším stahovat.Mne zase 64 kb/s ogg (vorbis) stream znie lepšie ako 128 kb/s mp3 stream.
Ogg při přehrávání zatěžuje počítač několikanásobně více. Dnes je to možná jednoTo tedy rozhodne neni jedno. Diky masivnimu rozsirovani se mobilnich zarizeni je to naopak cim dal relevantnejsi faktor. Velmi nizka narocnost na dekodovani je mimo jine i jednou z hlavnich vyhod ALACu oproti FLACu. K cemu mi je, ze FLACu by se mi do iPodu veslo o trochu vic nez ALACu, kdyz mi pri prehravani prvne zmineneho lehne baterka mnohem drive...? To same s OGG.
To same s OGG.Prosím, když něco plácne p. Ponkrác, tak si to vždycky ověřujte, protože pak přejímáte za samozřejmost nesmysly a já už ani nemám sil na něj reagovat. Vorbis se vždycky pyšnil tím, že byl méně komplexnější a tak méně náročnější než MPEG1/2 Layer III (no dobře, on se tím nechlubil, on to bral jako samozřejmost):
$time ffmpeg -i 13\ djpretzel\ -\ Red\ Waltz\ \(Intermission\).mp3 13\ djpretzel\ -\ Red\ Waltz\ \(Intermission\).wav … real 0m5.323s user 0m4.520s sys 0m0.296s $time ffmpeg -i 13\ djpretzel\ -\ Red\ Waltz\ \(Intermission\).ogg 13\ djpretzel\ -\ Red\ Waltz\ \(Intermission\).wav … real 0m1.833s user 0m1.244s sys 0m0.348sA to v oblasti dekódování(o kódování se radši ani nebavím).
jednou z hlavnich vyhod ALACu oproti FLACu.Zajímavé, to já zase slyšel proti FLACu ve prospěch Monkey's Audio právě vyšší kompresní poměry i za cenu větší náročnosti.
Prosím, když něco plácne p. Ponkrác, tak si to vždycky ověřujte, protože pak přejímáte za samozřejmost nesmysly a já už ani nemám sil na něj reagovat.Overuju si to. Overoval jsem si to dost dlouho na svem starickem AMD K6 na 166 MHz, kde byl OGG hratelny pouze kdyz ten pocitac nedelal nic jineho. Ne tak s MP3. To mereni pres
time
povazuju za dobry vtip. Jako argument proti skutecnemu testu prehravani ho ale rozhodne neberu.
Zajímavé, to já zase slyšel proti FLACu ve prospěch Monkey's Audio právě vyšší kompresní poměry i za cenu větší náročnosti.A to s ALAC souvisi jak? Navic ono to dava smysl. Apple takovy format cilene potreboval. Tvurcum FLACu to mohlo byt jedno, oni zadny specialni zajem o mobilni zarizeni nemeli.
Jako argument proti skutecnemu testu prehravani ho ale rozhodne neberu.Dobře, co 333Mhz? Míň z toho fakt nevytáhnu:
$ time mpg321 -t 13\ djpretzel\ -\ Red\ Waltz\ \(Intermission\).mp3 High Performance MPEG 1.0/2.0/2.5 Audio Player for Layer 1, 2, and 3. Version 0.59q (2002/03/23). Written and copyrights by Joe Drew. Uses code from various people. See 'README' for more! THIS SOFTWARE COMES WITH ABSOLUTELY NO WARRANTY! USE AT YOUR OWN RISK! Playing MPEG stream from 13 djpretzel - Red Waltz (Intermission).mp3 ... MPEG 1.0 layer III, 128 kbit/s, 44100 Hz joint-stereo [3:37] Decoding of 13 djpretzel - Red Waltz (Intermission).mp3 finished. real 0m40.107s user 0m27.694s sys 0m1.904s $time ogg123 13\ djpretzel\ -\ Red\ Waltz\ \(Intermission\).ogg -d null Zařízení zvuku: Null output Přehrávám: 13 djpretzel - Red Waltz (Intermission).ogg : Datový proud Ogg Vorbis: 2 kanálů, 44100 Hz Hotovo. real 0m40.381s user 0m20.801s sys 0m2.108s
Ovsem v pripade FLAC vs ALAC o nicem takovem nevim.To bych se ani nesnažil tvrdit. Ovšem dá se to zase snadno otestovat.
svůj vlastní bezztrátový formátA kdybych se s ním setkal a byl správně použitý, tak nadávat rozhodně nebudu.
ztrátovýTak to pozor. AAC nemá s Applem nic společného. Ten spadá pod MPEG a je tu už s námi od dob MPEG-2 standardů.
jak je na tom v porovnání s OGG nevímDá se říct, že HE-AAC v2 je dnes na trhu to nejlepší co je možno použít. Aspoň teda u low-bitrates pod 64-48kbps(a pokud se teda ještě nezaměříme na mluvené slovo a jiné speciality) u kterých se ovšem ani nesnaží proklamovat plnou transparentnost. To ovšem nemění nic na tom, že existuje velká množina lepších, rychlejších a rozvinutějších formátů, které Apple záměrně ignoruje.
je lepší než MP3Jinak by mně teda zajímalo. co ve specifickém nasazení není lepší než MP3. Je třeba ohlížet se na jeho stáří.
ACC nevymysleli, ale jsou jeho největš propagátoři.No tak to nevím. AAC+ používá i třeba YouTube. Prostě používají to co se jim hodí nejvíc do krámku a o nějakou propagaci jim jde až v poslední řadě. Všude na internetu se navíc setkávám s pojmem Apple AAC. Jestli ono to nebude tak, že drží nějaká licenční práva na něj za které si sami sobě nemusí platit. Bodejť by pak nepropagovali.
Apple málokdy něco vymyslel, většinou převzal.Je slusnosti pri vysloveni silnych generalizaci dodat nejaky dukaz...
nákupu hotových CD, protože mám jistotu, že bude v pořádku, bude kvalitně nahrané, bude mít zvuk v pořádkuTak to já zase chtěl napsat před nedávnem zase blog proč
legální hudbu už nikdy víc, protože to co je citováno automaticky už dávno neplatí. A proč to? Viz. příloha. Hudba nemající moc daleko od velmi hlasitého šumu(nějaká ztrátová komprese? Pche…stejně už toho nemůže moc zkazit), CD záměrně zkurvené aby s ním počítačové CD-ROMky měly problémy, na obalu značky FBI jako bych snad podléhal Federálním zákonům a Shipping jako do rozvojových zemí,&helllip; a určitě jsem ještě na něco zapomněl. Děkuji, nechci.
Stažené soubory byly v blbém formátu - wmaJinak problémy se ztrátovými formáty se dají docela elegantně řešit – tlačit vydavatele do Musepacku místo WMA,MP3,…
ale jinak me staci i normalni cd, nepotrebuju neco hyper-super. ale pravda, mp3 s bitratem 128 kb/s to uz neni ono, casto to zni jak ze sklenenyho tunelu. ikdyz taky to zalezi na tom jak to je udelany a co v tom je za muziku, neco to snese lip a neco hur. a za 20 let budu stejne tak nahluchlej a i 64 kb/s bude pro me zbytecnej luxus
líp. Vykašli se na nějaké definice p. Ponkráce a pokus se to vysvětlit vlastními slovy, protože jsem dneska zabil celé odpoledne hledáním jaký vliv může mít dynamický rozsah a zatím jediné k čemu jsem dospěl je odstup od kvantizačního šumu, ale jinak nic. By mi to už konečně také mohl někdo (krom p. Ponkráce) vysvětlit ať nežiju furt v omylu.
Ponkrace neznam ani jeho definice, vysvetlovat neni co, ty uceny pojmy sou mi cizi. takze tak.
a k tomu "zakoduj a posli" to si predstavujes jak? iso image celyho cd? jednu pisnicku ve flacu (sestnactibitovym nebo jakym)? a neztrati se z toho ta informace? dokod neudas presny instrukce co mam udelat tak nedelam nic. a dneska uz je stejne pozde neco delat. uz je mi moc lino ...
a k tomu "zakoduj a posli" to si predstavujes jak? iso image celyho cd? jednu pisnicku ve flacu (sestnactibitovym nebo jakym)?Třeba. Jinak do FLACu se dá uložit i cokoliv jiného než 16-bitů (znova opakuju, že 32-bitový FLAC zrovna poslouchám a nic takového nepozoruju). Osobně by mi stačilo i cokoliv ztrátového. Jen mě prostě zajímá jak to ta komprese nebo těch 20-bitů nebo co to vůbec je může udělat zvuk živější, čistější, plnější, proste žůžovější a šťavnatější. Nic víc.
k tem 128 kb/s, pred nedavnem tu nekdo psal o albu pane nohavici virtualky, stahnul sem, vypalil, poslechnul a nebyl sem potesen. nektery pisnicky jeste ujdou, ale jiny sou ukazkovej priklad zvuku ze sklenenyho tunelu. udajne to sou naky kousky nahrany doma na dig. diktafon a na webu to pak je k sosnuti jako mp3 s bitrate proklate nizko. cely album melo celkem asi 32 mega a to je tam asi 21 songu, byt kratkejch. no ale zase na druhou stranu, co by clovek zadarmo jeste nechtel ... navic tam de spis o ten text nez muziku, ta neni tak uchvatna. driv kdyz sem enkodoval do mp3, nastavoval sem 192, ted davam 256, taky se za ty roky disky ponekud zvetsili a misto shitnyho 256 MB mp3 prehravace mam ted shitnej 1 GB prehravac s barevnym displejem a jeste do toho 1 GB micro SD karticku (stejne ho skoro nepouzivam, protoze ani poradne nefunguje, baterka je hned prazdna a jenom cekam az prestane fungovat uplne jako ten prvni, ale to uz bude mit po zaruce, hlavne ze sem si kvuli nemu kupoval tu kartu a porty pro). zase proc zbytecne nekde ubirat, kdyz to neni nutny ...
There is some disagreement over the recent trend towards higher bit-depth audio. It is argued by some that the dynamic range presented by 16-bit is sufficient to store the dynamic range present in almost all music. In terms of pure data storage this is often true, as a high-end system can extract an extremely good sound out of the 16-bits stored in a well-mastered CD. However, audio with very loud and very quiet sections can require some of the above dithering techniques to fit it into 16-bits. This is not a problem for most recently produced popular music, which is often mastered so that it constantly sits close to the maximum signal (see loudness war); however, higher resolution audio formats are already being used (especially for applications such as film soundtracks, where there is often a very wide dynamic range between whispered conversations and explosions).Ale já si nestěžuju. Aspoň jsem se dozvěděl něco nového.(teda ještě krom toho také to, že 8-bitů by mi ve speciálních případech mohlo stačit, protože jsem hluchý jak poleno)
ten chtel vzorecek, ja bych mu ho i dal, ale nevim jak to udelat aby se zachovali i ty "pridavny" informace co v tech audio datech souBude stačit, když to ripneš normálně do 16-bitového WAVu třeba pomocí programu cdparanoia(nebo v KDE to z toho lze přímo zkopírovat už jako FLAC), pak to eventuálně překódíš do FLACu(do něčeho ztrátového radši ne, protože musí být v neexpandovaném audiu zachována ta iniciální příkazová sekvence). Já už si to na těch 24-bitů expanduju pomocí té utility. Pokud nemáš místo, já si vystačím i s nějakým ústřižkem, ale musí být zachována ta počáteční příkazová sekvence toho HDCD.
k tem 128 kb/s, pred nedavnem tu nekdo psal o albu pane nohavici virtualky, stahnul sem, vypalil, poslechnul a nebyl sem potesen. nektery pisnicky jeste ujdou, ale jiny sou ukazkovej priklad zvuku ze sklenenyho tunelu. udajne to sou naky kousky nahrany doma na dig. diktafon a na webu to pak je k sosnuti jako mp3 s bitrate proklate nizko.Zas pozor. Ono není 128kbps jako 128kbps. Existuje CBR, ARB a VBR. A u CBR se asi není čemu divit. No schválně si zkus stáhnout nejnovější lamu a :
lame --abr 128 -q 0 --replaygain-accurate z_ceho.wav do_ceho.mp3
. Jinak můj osobní limit, který považuju díky své hluchosti za plně transparentní je AoTuV 64kb/s VBR u většiny zvuků, u nějakého tucání i 48kbps.
navic tam de spis o ten text nez muziku, ta neni tak uchvatna. driv kdyz sem enkodoval do mp3, nastavoval sem 192, ted davam 256To já zas stáhl album o CBR 320kbps. Blázni. Vám lze argumentovat jediným slovem: Musepack.
odkaz MD5: 8D5B474E01AD1DBF953BC327E581DF77
$ wine ./hdcd.exe < /home/petrvlasic/Downloads/Music\ \&\ Sounds/hdcd-vzorky/wav/Guano\ Apes\ -\ 02\ -\ No\ Speech.wav > expanded.wav HDCD Detected WARNING: Trying to create a socket of type SOCK_RAW, this will fail unless you have special permissions. fixme:ntdll:NtFsControlFile FSCTL_PIPE_IMPERSONATE: impersonating self fixme:ntdll:NtFsControlFile FSCTL_PIPE_IMPERSONATE: impersonating self fixme:msvcrt:MSVCRT__sopen : pmode 0x01b6 ignored fixme:msvcrt:MSVCRT__sopen : pmode 0x01b6 ignored fixme:msvcrt:MSVCRT__sopen : pmode 0x01b6 ignored fixme:msvcrt:MSVCRT__sopen : pmode 0x01b6 ignored Decoding Statistics: Packets Processed : 3155 Peak extend : Never enabled Minimum gain : 0.0dB Maximum gain : 0.0dB Transient filter (Unsupported) : Enabled intermittentlyTzn. že žádná expanze špiček se nekoná a jestli tam najdeš signál menší než -45dB, tak ti koupim zmrzlinu(nebo pivo, záleží na preferencích). Výsledek procesingem přes HDCD-dekodér je pak jen samotné ztišení jak ho můžeš pozorovat v příloze. To co slyšíš bez HDCD je jen prostý cit či um práce s digitálním kompresorem, který na jednu stranu lze dosáhnout i bez HDCD, ale u HDCD je to prostě jistota s nálepkou. Jinak na digitálním kompandéru(nebo také Block Floating-point system jak značí chytrá literatura) pracuju a vypadá, že funguje dost dobře(dokonce bych se nebál říct lépe než mu-Law nebo A-Law), takže pokud o nějakém víkendu budu mít čas, tak ho trochu naleštím ať nevypadám jak úplný blb a snad už si založím i ten blog.
ffmpeg -i 16-bit.wav -acodec pcm_u8 -vn 8-bit.wav
). A navíc uznej že někdy je méně více. No zkoušel si už poslouchat Unreal ][ na 8-bitech a zjednodušeném mixéru, bez interpolace a bez Surround efektů? – to už je skoro jako na staré dobré Amize.
jo s tim nemuzu nez souhlasit. ve sbirce tu mam jedno hdcd, ktery ma 24 bitu (realne je to teda jenom 20) a ikdyz se prehrava na klasickym cd prehravaci tak ten zvuk je subjektivne o tridu vejs (a pri prehravani v pocitaci s 24 bitovou zvukovou kartou by mel bejt jeste lepsi).Nabídni. Protože zatím mám jen pocit, že tu p. Ponkrác plete jabka s hruškama a skvěle ovládá schopnost davové demagogie.
ze to je HDCD sem zjistil az o nekolik let pozdejc, kdyz sem ho strcil do pocitace s widlema a wmp 9, tak se tam rozsvitila ikonka "hdcd". jinak nikde na krabicce ani na cd to uvedeny neni ...
Ježiš, další.hovorene slovo
MP3
dela mi to totiz to, ze nehlede na nazev (mam na zacatku cislo skladby) mi to prehrava v poradi v jakym to tam bylo nasypany. takze mi hraje treba nejdriv cvtrta, pak prvni, pak osma, pataTak přesně to dělá i ta moje křuska. Proto ten BASH.
a copa mas za krusku?Ale, takový ťonský klon Shufflu za pár stováků. Od toho bych ani řazení podle něčeho jiného nečekal, protože 25Mhz Z80 na to asi bude luxus.
taky by se mi hodil nakej bash skript co by mi tam ty pisnicky kopiroval "podle abecedy" ...
man short
Přitom máme dneska různé FLACyJo? To prosím kde?
Jen tak mimo tema. Dnes jsem nahodne prochazel kolem televize a bezela tam reklama na portal zbozi.cz a ta zenska co tam mluvila tak pouzivala Mac. Docela mne to prekvapilo.
Toz to jste se s vyrobou audio CD pekne nadrel. Snad to ani nestalo za to. Stejne to lip hrat nebude.
CD s ochranou proti kopirovani ..... To existuje ? Stejne tak DVD ?
Neni to spis problem majoritniho OS potazmo majoritnoho Ahead Nero ?
CD s ochranou proti kopirovani ..... To existuje ?Tak to nevím, ale pokud je řeč o tom mém bazmeku, tak to není ochrana proti kopírování, ale ochrana proti přehrání na něčem jiném než je CD přehrávač. Prostě je dokriplená buď hudba samotná a nebo hlavičky tratí a pak je to spraveno právě korelací na tratích u formátu CD-DA. Některé CD-ROMky to nevezmou nezávisle na systému(CD-ROM co je teď na opravě, otcova CD-ROMka), některé(jako ta moje u které teď sedím z.B.) si u toho patřičně zanadává(a možná to má i nějaký vliv na hudbu samotnou):
[ 3375.045591] sr 0:0:1:0: [sr0] Result: hostbyte=DID_OK driverbyte=DRIVER_SENSE [ 3375.045600] sr 0:0:1:0: [sr0] Sense Key : Illegal Request [current] [ 3375.045606] sr 0:0:1:0: [sr0] Add. Sense: Illegal mode for this track [ 3375.045615] end_request: I/O error, dev sr0, sector 0 [ 3375.045621] __ratelimit: 9 callbacks suppressed [ 3375.045625] Buffer I/O error on device sr0, logical block 0 [ 3375.045635] Buffer I/O error on device sr0, logical block 1 [ 3375.045639] Buffer I/O error on device sr0, logical block 2 [ 3375.045643] Buffer I/O error on device sr0, logical block 3 [ 3375.045646] Buffer I/O error on device sr0, logical block 4 [ 3375.045650] Buffer I/O error on device sr0, logical block 5 [ 3375.045654] Buffer I/O error on device sr0, logical block 6 [ 3375.045657] Buffer I/O error on device sr0, logical block 7 [ 3375.045660] Buffer I/O error on device sr0, logical block 8 [ 3375.045664] Buffer I/O error on device sr0, logical block 9 [ 3375.046561] sr 0:0:1:0: [sr0] Result: hostbyte=DID_OK driverbyte=DRIVER_SENSE [ 3375.046567] sr 0:0:1:0: [sr0] Sense Key : Illegal Request [current] [ 3375.046573] sr 0:0:1:0: [sr0] Add. Sense: Illegal mode for this track [ 3375.046580] end_request: I/O error, dev sr0, sector 0 [ 3375.153937] sr 0:0:1:0: [sr0] Result: hostbyte=DID_OK driverbyte=DRIVER_SENSE [ 3375.153945] sr 0:0:1:0: [sr0] Sense Key : Illegal Request [current] [ 3375.153952] sr 0:0:1:0: [sr0] Add. Sense: Illegal mode for this track [ 3375.153961] end_request: I/O error, dev sr0, sector 0 [ 3375.157070] sr 0:0:1:0: [sr0] Result: hostbyte=DID_OK driverbyte=DRIVER_SENSE [ 3375.157078] sr 0:0:1:0: [sr0] Sense Key : Illegal Request [current] [ 3375.157084] sr 0:0:1:0: [sr0] Add. Sense: Illegal mode for this track [ 3375.157093] end_request: I/O error, dev sr0, sector 0
>>>Některé CD-ROMky to nevezmou nezávisle na systému
Aha takze je tam neco dobastlene od vyrobce samotne mechaniky.
A co DVD toho se to taky tyka ? Vite o tom neco ?
Aha takze je tam neco dobastlene od vyrobce samotne mechaniky.Jak mechaniky? Snad výrobce média samotného ne? Když doškrábu CDčko a jedna mechanika mi to vezme a druhá ne, tak snad za to nemůže výrobce mechaniky.
Mel jsem ny mysli ze treba firmware mechaniky je zamerne upravene aby tato cd odmitala cist:
Před stahováním hudby z internetu dávám přednost nákupu hotových CD, protože mám jistotu, že bude v pořádku, bude kvalitně nahrané, bude mít zvuk v pořádku, bude mít i obal, ve kterém budou tištěné papíry se všemi informacemi.
No, ne ve 100% případů. Z poslední doby si vzpomínám na soundtrack k filmu G.I.Joe od Alana Silvestriho, který vydavatel (Varese Sarabande) zjevně zmasteroval z nějakých 192kbps MPtrosek a s klidným svědomím hodil na CD do prodeje. Nevím, jestli to bylo vinou organizačního chaosu, časového presu nebo něčeho jiného, ale osobně doufám, že to je jen vzácná výjimka.
Tiskni
Sdílej: