abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | IT novinky

    Peter Steinberger, autor open source AI asistenta OpenClaw, nastupuje do OpenAI. OpenClaw bude převeden pod nadaci a zůstane otevřený a nezávislý.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Zajímavý článek

    Společnost Backblaze zveřejnila statistiky spolehlivosti pevných disků používaných ve svých datových centrech za rok 2025. Ke konci roku 2025 vlastnila 349 462 pevných disků. Průměrná AFR (Annualized Failure Rate), tj. pravděpodobnost, že disk během roku selže, byla 1,36 %. V roce 2024 to bylo 1,57 %. V roce 2023 to bylo 1,70 %. V roce 2022 to bylo 1,37 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 21:55 | Zajímavý software

    Nástroj sql-tap je proxy mezi aplikací a databází, které zachytává všechny SQL dotazy a zobrazuje je v terminálovém rozhraní. Zde lze téměř v reálném čase zkoumat dotazy, sledovat transakce a spouštět SQL příkaz EXPLAIN. Podporované databázové systémy jsou pouze PostgreSQL a MySQL. Zdrojový kód je dostupný na GitHubu, pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.2 textového editoru Vim (Vi IMproved). Přináší vylepšené doplňování, podporu schránky ve Waylandu, podporu XDG Base Directory (konfigurace v $HOME/.config/vim), vylepšené Vim9 skriptování nebo lepší zvýrazňování změn. Vim zůstává charityware. Nadále vybízí k podpoře dětí v Ugandě. Z důvodu úmrtí autora Vimu Brama Moolenaara a ukončení činnosti jím založené charitativní organizace ICCF Holland projekt Vim navázal spolupráci s charitativní organizaci Kuwasha.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.2. 12:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen editor MonoSketch, webová aplikace pro tvorbu diagramů, technických nákresů, flowchartů a různých dalších vizualizací, to vše jenom z ASCII znaků. Všechny operace běží pouze v prohlížeči uživatele a neprobíhá tedy žádné nahrávání dat na server. Zdrojový kód aplikace (drtivá většina Kotlin, žádné C#) je dostupný na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    14.2. 12:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.7.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy nových filtrů na PIXLS.US.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.2. 05:00 | Komunita

    Všem na AbcLinuxu vše nejlepší k Valentýnu aneb Dni lásky ke svobodnému softwaru (I love Free Software Day, Mastodon, 𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    13.2. 19:44 | Zajímavý projekt

    Eric Migicovsky představil Pebble Emulator, tj. emulátor hodinek Pebble (PebbleOS) běžící ve webovém prohlížeči. Za 6 hodin jej napsal Claude Code. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.2. 17:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.41 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.11 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.2. 12:11 | IT novinky

    Rusko zcela zablokovalo komunikační platformu WhatsApp, řekl včera mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov. Aplikace, jejímž vlastníkem je americká společnost Meta Platforms a která má v Rusku na 100 milionů uživatelů, podle Peskova nedodržovala ruské zákony. Mluvčí zároveň lidem v Rusku doporučil, aby začali používat domácí aplikaci MAX. Kritici tvrdí, že tato aplikace ruské vládě umožňuje lidi sledovat, což úřady popírají.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 882 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    17.6.2007 09:15 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Tři blogy. Tři naprosté krávoviny. Děláš mi radost :-) Vybírat si prohlížeč podle gui toolkitu je taky veselé. To, že je věcička pod Qt, neznamená automaticky, že bude (aspoň vzhledově) zapadat do KDE. A Opera skutečně nezapadá :-P Jak to tak čtu, tak ty seš na cestě ke konqueroru, btw fakt dobrej prohlížeč :-D
    17.6.2007 09:24 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Konqueror pouzivam na Linuxu vubec nejdyl ze vsech... stridam to se zminovanymi prohlizeci.... (ale tak nejak jej nepovazuji za typicky prohlizec)....
    Vybírat si prohlížeč podle gui toolkitu je taky veselé.
    No ttobe ro mozna prijde vesele, ale chovaji se tak tisice uzivatelu. Staci se podivat na jakoukoli diskuzi GTK vs. Qt, ktera je plna tech, co se snazi pouzivat co nejvice GTK-apps v GNOME a nebo Qt-apps v KDE. Mimo to, pro nekoho je open/save dialog v GTK duvodem, proc se GTK-apps vyhnout...
    To, že je věcička pod Qt, neznamená automaticky, že bude (aspoň vzhledově) zapadat do KDE. A Opera skutečně nezapadá
    No ja nevim, Pokud si Operu nezprasim nejakym Extremnim tematem, tak skutecne zapada do KDE...

    BTW, podle stylu tveho jedovateho vyjadrovani budes ten typ: 16 let, uhry i na prdeli a vtiravy pocit "proc mi nikdo nerozumi"... :-D {joke}
    17.6.2007 09:32 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    To nemá být jedovaté :-) To má být upřímné a neautocenzurované :-) Pane, to je Ignor, ten neublíží, ten leští!
    17.6.2007 09:35 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    BTW, pouzivam taky Mandrivu. Ta je, rekl bych, spise KDE -centricka. Tys nikdy neresil GUI-toolkit aplikace a nehledalas spise Qt-apps? To se mi nechce verit :-D
    17.6.2007 09:43 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Nee, neřešil. To je moc omezující, radši si najdu aplikaci, která zvládá daný úkol nejlépe. Ještě bych moh dopadnout jako USÁMA.

    Třeba takovej Mandriva Linux Control Center je pod gétékáčkem :-)

    A Operu jsem si teď nainstaloval a fakt nezapadá, porovnej s Konquerorem :-P
    17.6.2007 10:03 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    No ja je z pocatku resil hodne. Dneska spise resim problem licenci, nez vzhledu.
    Marek Bernát avatar 17.6.2007 11:57 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Hm, vyberať si podľa licencie je občas ešte väčšia blbosť ako podľa GUI :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    pdp7 avatar 17.6.2007 12:18 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Treba ja podle licence vybiram! Proc blbost?
    Marek Bernát avatar 17.6.2007 13:47 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Hm, myslel som to ako "vyberať _len_ podľa licencie".
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    17.6.2007 13:21 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Myslite? Proc tedy pouzivate GNU software???
    pdp7 avatar 17.6.2007 13:29 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Protoze se mi libi filozofie Free softwaru. Mam rad licenci GPL. Sdileni software s ostatnimi lidmi povazuju za samozrejmost!

    Co to je uzavreny software? To je nejaka nemoc ci co? :-)
    17.6.2007 13:32 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    dotaz byl na pana Bernáta. Rovnez si vybiram podle licence (nejen)
    Marek Bernát avatar 17.6.2007 13:46 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Lebo mi vyhovuje. Ďakujem za opýtanie :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    17.6.2007 14:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Co to je uzavreny software? To je nejaka nemoc ci co? :-)
    Bohužel to v mnoha oborech bez této nemoci nejde...
    Luk avatar 17.6.2007 16:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    To není nemoc. To je výraz té nejvyšší svobody - svobody autora zvolit si licenci, pod níž bude své dílo šířit. Běžně může stejný autor používat podlé své volby různé licence pro různá díla (nebo i více licencí pro totéž dílo).

    Dělám to tak (používám různé licence, od public domain, přes X11/MIT, LGPL a GPL až po proprietární licence) a nevidím na tom nic špatného. Špatné by naopak bylo, kdyby si autor svoji licenci vybrat nemohl (ať už v jakémkoli smyslu) - to by byla skutečná nesvoboda.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pdp7 avatar 17.6.2007 18:57 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    17.6.2007 10:41 JardaK | skóre: 12 | blog: Linuxovy_obcasnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Můj Firefox vypadá takhle, tudíž mě gtk toolkit a gnome filepicker vůbec neirituje.
    kouzer avatar 18.6.2007 07:20 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Jak si toho docílil?
    Linux user #448944.
    kotyz avatar 18.6.2007 11:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    myslim ze tema crystal pro firefox a na ty dialogy program gtk-qt nebo jak se menoval. mel sem ho, zkousel sem ho, s gimpem treba fungoval, s firefoxem taky. ale nebylo to uplne dokonaly. jinak je mozny v about:config ve firefoxu nastavit aby nepouzival gtk ale nejaky vlastni open/save dialogy. nejsou to sice ty z kde ale aspon to nejsou ty hrozny gtk2. ta polozka se menuje ui.allow_platform_file_picker ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 18.6.2007 11:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    ne, tak kgtk se menoval ten nahrazovac gtk dialogu. je to na kde-apps.org.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.6.2007 15:20 JardaK | skóre: 12 | blog: Linuxovy_obcasnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Ano, je to téma crystal - ovšem s pozměněným souborovým negtk dialogem. Žádné gtk-qt, navíc tam je rozšíření konquefox (tl. smazat url a o úroveň výš)
    Jak toho docílit? V Mandrivě jednoduše: stačí stáhnout rpm z mých stránek.
    andree avatar 17.6.2007 09:33 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    ani konqueror so svojim KHtml nie je az taka zla volba ;-)
    17.6.2007 09:37 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    No. Na firexu se mi libi, ze defaultne mala pismenka na webu zmenim jenom nastavenim minimalni velikosti fontu. U Opery to nebylo nikdy tak jednoduche a vetsinou to skoncilo laborovanim a prenastavovanim pomeru ruznych typutextu aby to tak nejak vypadalo. Konquero je v tomto uplna katastrofa. Stranka se vetsinou uplne rozpadne a jeste se mi nepovedlo ho uvest do stavu, kdy by vypadala tak jak ma, a pismo bylo citelne :-D.. To je dalsi vec co mi imponuje na Firefoxu... Simply just works...
    otula avatar 17.6.2007 11:46 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    A můžeš sem pastnout pár adres, kde se ti stránka v Konqueroru úplně rozpadne? Na jediný (malý) problém jsem narazil u shop.computershop.cz, kde se položky v konqueroru roztáhnou přes 2 obrazovky. Ale asi teda navštěvuji jen „špatné“ stránky.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.6.2007 13:23 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    ja netvrdim ze to nejde. Jen rikam, ze me se to nedari... Jeste jsem na to neprisel :-D
    jalinh avatar 17.6.2007 11:46 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    To je fakt super a k tomu bych přidal možnost rozšířit ho vimperatorem - to je tak návykové, že kdo si na to zvykne, má asi volbu prohlížeče jednou provždy vyřešenou :D.
    Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
    Marek Bernát avatar 17.6.2007 12:00 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Asi tak. Firefox má kopu chýb, rovnako ako opera, takže jediné čo v mojom prípade rozhodlo je vimperator. Ale v poslodných týždňoch úplne ustala diskusia na mailing liste. Dúfam, že neukončili vývoj, bola by to veľká škoda.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 18.6.2007 16:03 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    No firefox-based prohlizece maji pro me nepostradatelna a bezkonkurencni rozsireni a navic Flock ma unikatni podporu pro del.icio.us, kterou jinde nenajdu, takze pro me je volba celkem jednoducha.

    Kdybych mel volit pro starsi stroj, tak pujdu do Epiphany. Je to IMHO prijemny nenarocny prohlizec.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    18.6.2007 16:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Však ty příjdeš ke křížku.. ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.