abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    včera 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1753 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.

    17.6.2007 08:58 | Přečteno: 1337×

    V dřivejsich dobach, kdy jsem jeste pouzival WinXP a o alternativach jsem nic nevedel, jsem jednoho dne dospel ve svem "poznani" tak daleko, ze jsem vykopl IE a nahradil jej Mozillou... Tak jsem si spokojene pouzival Mozillu + pozdeji znovuzrozeny Netscape (kvuli moznosti prepnout na "zobrazit jako IE")

    Jednoho dne se vsak Mozzila foundation rozhodla ukoncit vydavani baliku Mozilla a prejit na "jine znaceni" produktu.... Vlajkovymi lodmi se stali Firefox, Thunderbird, a Seamonkey (nebo jaxe to vlastne jmenuje) - nahrada za Mozilla suite... Nekdy v te dobe jsem presel na Firefox a s Firefoxem jako nejoblibenejsim web-browswerem jsem take odesel od Windows (asi jsem zase pokrocil ve svem poznani :-D {joke})....

    V Linuxu, jak jsem ho do te doby znal, jsem zacal pouzivat KDE, a KDE sebou prineslo i notoricky problem s nazvem GTK vs. Qt. A Firefox? Byl GTK.... (vlastne porad je)

    Vsude jsem slychal o Opere a kdyz jsem zjistil, ze Opera je pod Qt, nevahal jsem. O proti Firefoxu nezere tolik RAM, vetsinu potrebnych veci ma v defaultu.... zdalo se to jako jasna volba... Cas plynul a ja pomalu rekapituluji, co mi Opera, zprvu velmi oblibena, prinesla...:

    - 99% vlastnosti jsem nikdy nepouzil

    - Ve vetsine instalaci po nacteni urciteho poctu stran (v radu stovek) proste sama od sebe spadne a ukonci se.

    - Casto jsem zavadil o nejakou klavesu, cimz jsem v Opere vypnul tohle a nebo tamto a pak jsem stravil den hledanim, jak se ta ficatura jmenuje, kde se nachazi a jak ji zase uvedu do puvodniho stavu {tohle na opere primo nenavidim}

    - V posledni dobe si tak trosku hraju. Spolu s Berylem+Compiz si Opera nic moc nerozumi, velmi casto mrzne a zcerna

    Co budu delat? Zvazuji. Ale asi se vratim k Firefoxu. Vsechny ty "nechtene klavesove zkratky" me v Opere ubiji. Na stable verzi mam asi pech, a ze mi Firefox sezere vice RAM, to se da v dnesni dobre prezit. Kdyz nebudu chtit sezranou RAM pouziju Links.... Jeste jsem seplne nerozhod, ale asi brzo reknu

    sbohem Opero, mel jsem te i rad        

    Hodnocení: 73 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.6.2007 09:15 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Tři blogy. Tři naprosté krávoviny. Děláš mi radost :-) Vybírat si prohlížeč podle gui toolkitu je taky veselé. To, že je věcička pod Qt, neznamená automaticky, že bude (aspoň vzhledově) zapadat do KDE. A Opera skutečně nezapadá :-P Jak to tak čtu, tak ty seš na cestě ke konqueroru, btw fakt dobrej prohlížeč :-D
    17.6.2007 09:24 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Konqueror pouzivam na Linuxu vubec nejdyl ze vsech... stridam to se zminovanymi prohlizeci.... (ale tak nejak jej nepovazuji za typicky prohlizec)....
    Vybírat si prohlížeč podle gui toolkitu je taky veselé.
    No ttobe ro mozna prijde vesele, ale chovaji se tak tisice uzivatelu. Staci se podivat na jakoukoli diskuzi GTK vs. Qt, ktera je plna tech, co se snazi pouzivat co nejvice GTK-apps v GNOME a nebo Qt-apps v KDE. Mimo to, pro nekoho je open/save dialog v GTK duvodem, proc se GTK-apps vyhnout...
    To, že je věcička pod Qt, neznamená automaticky, že bude (aspoň vzhledově) zapadat do KDE. A Opera skutečně nezapadá
    No ja nevim, Pokud si Operu nezprasim nejakym Extremnim tematem, tak skutecne zapada do KDE...

    BTW, podle stylu tveho jedovateho vyjadrovani budes ten typ: 16 let, uhry i na prdeli a vtiravy pocit "proc mi nikdo nerozumi"... :-D {joke}
    17.6.2007 09:32 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    To nemá být jedovaté :-) To má být upřímné a neautocenzurované :-) Pane, to je Ignor, ten neublíží, ten leští!
    17.6.2007 09:35 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    BTW, pouzivam taky Mandrivu. Ta je, rekl bych, spise KDE -centricka. Tys nikdy neresil GUI-toolkit aplikace a nehledalas spise Qt-apps? To se mi nechce verit :-D
    17.6.2007 09:43 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Nee, neřešil. To je moc omezující, radši si najdu aplikaci, která zvládá daný úkol nejlépe. Ještě bych moh dopadnout jako USÁMA.

    Třeba takovej Mandriva Linux Control Center je pod gétékáčkem :-)

    A Operu jsem si teď nainstaloval a fakt nezapadá, porovnej s Konquerorem :-P
    17.6.2007 10:03 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    No ja je z pocatku resil hodne. Dneska spise resim problem licenci, nez vzhledu.
    Marek Bernát avatar 17.6.2007 11:57 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Hm, vyberať si podľa licencie je občas ešte väčšia blbosť ako podľa GUI :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    pdp7 avatar 17.6.2007 12:18 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Treba ja podle licence vybiram! Proc blbost?
    Marek Bernát avatar 17.6.2007 13:47 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Hm, myslel som to ako "vyberať _len_ podľa licencie".
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    17.6.2007 13:21 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Myslite? Proc tedy pouzivate GNU software???
    pdp7 avatar 17.6.2007 13:29 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Protoze se mi libi filozofie Free softwaru. Mam rad licenci GPL. Sdileni software s ostatnimi lidmi povazuju za samozrejmost!

    Co to je uzavreny software? To je nejaka nemoc ci co? :-)
    17.6.2007 13:32 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    dotaz byl na pana Bernáta. Rovnez si vybiram podle licence (nejen)
    Marek Bernát avatar 17.6.2007 13:46 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Lebo mi vyhovuje. Ďakujem za opýtanie :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    17.6.2007 14:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Co to je uzavreny software? To je nejaka nemoc ci co? :-)
    Bohužel to v mnoha oborech bez této nemoci nejde...
    Luk avatar 17.6.2007 16:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    To není nemoc. To je výraz té nejvyšší svobody - svobody autora zvolit si licenci, pod níž bude své dílo šířit. Běžně může stejný autor používat podlé své volby různé licence pro různá díla (nebo i více licencí pro totéž dílo).

    Dělám to tak (používám různé licence, od public domain, přes X11/MIT, LGPL a GPL až po proprietární licence) a nevidím na tom nic špatného. Špatné by naopak bylo, kdyby si autor svoji licenci vybrat nemohl (ať už v jakémkoli smyslu) - to by byla skutečná nesvoboda.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    pdp7 avatar 17.6.2007 18:57 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    17.6.2007 10:41 JardaK | skóre: 12 | blog: Linuxovy_obcasnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Můj Firefox vypadá takhle, tudíž mě gtk toolkit a gnome filepicker vůbec neirituje.
    kouzer avatar 18.6.2007 07:20 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Jak si toho docílil?
    Linux user #448944.
    kotyz avatar 18.6.2007 11:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    myslim ze tema crystal pro firefox a na ty dialogy program gtk-qt nebo jak se menoval. mel sem ho, zkousel sem ho, s gimpem treba fungoval, s firefoxem taky. ale nebylo to uplne dokonaly. jinak je mozny v about:config ve firefoxu nastavit aby nepouzival gtk ale nejaky vlastni open/save dialogy. nejsou to sice ty z kde ale aspon to nejsou ty hrozny gtk2. ta polozka se menuje ui.allow_platform_file_picker ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 18.6.2007 11:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    ne, tak kgtk se menoval ten nahrazovac gtk dialogu. je to na kde-apps.org.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.6.2007 15:20 JardaK | skóre: 12 | blog: Linuxovy_obcasnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Ano, je to téma crystal - ovšem s pozměněným souborovým negtk dialogem. Žádné gtk-qt, navíc tam je rozšíření konquefox (tl. smazat url a o úroveň výš)
    Jak toho docílit? V Mandrivě jednoduše: stačí stáhnout rpm z mých stránek.
    andree avatar 17.6.2007 09:33 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    ani konqueror so svojim KHtml nie je az taka zla volba ;-)
    17.6.2007 09:37 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    No. Na firexu se mi libi, ze defaultne mala pismenka na webu zmenim jenom nastavenim minimalni velikosti fontu. U Opery to nebylo nikdy tak jednoduche a vetsinou to skoncilo laborovanim a prenastavovanim pomeru ruznych typutextu aby to tak nejak vypadalo. Konquero je v tomto uplna katastrofa. Stranka se vetsinou uplne rozpadne a jeste se mi nepovedlo ho uvest do stavu, kdy by vypadala tak jak ma, a pismo bylo citelne :-D.. To je dalsi vec co mi imponuje na Firefoxu... Simply just works...
    otula avatar 17.6.2007 11:46 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    A můžeš sem pastnout pár adres, kde se ti stránka v Konqueroru úplně rozpadne? Na jediný (malý) problém jsem narazil u shop.computershop.cz, kde se položky v konqueroru roztáhnou přes 2 obrazovky. Ale asi teda navštěvuji jen „špatné“ stránky.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.6.2007 13:23 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    ja netvrdim ze to nejde. Jen rikam, ze me se to nedari... Jeste jsem na to neprisel :-D
    jalinh avatar 17.6.2007 11:46 jalinh | skóre: 2 | blog: jalinh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    To je fakt super a k tomu bych přidal možnost rozšířit ho vimperatorem - to je tak návykové, že kdo si na to zvykne, má asi volbu prohlížeče jednou provždy vyřešenou :D.
    Bonajn aĵojn mi devas serĉi, malbonaj aĵoj estas ĉie.
    Marek Bernát avatar 17.6.2007 12:00 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Asi tak. Firefox má kopu chýb, rovnako ako opera, takže jediné čo v mojom prípade rozhodlo je vimperator. Ale v poslodných týždňoch úplne ustala diskusia na mailing liste. Dúfam, že neukončili vývoj, bola by to veľká škoda.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 18.6.2007 16:03 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    No firefox-based prohlizece maji pro me nepostradatelna a bezkonkurencni rozsireni a navic Flock ma unikatni podporu pro del.icio.us, kterou jinde nenajdu, takze pro me je volba celkem jednoducha.

    Kdybych mel volit pro starsi stroj, tak pujdu do Epiphany. Je to IMHO prijemny nenarocny prohlizec.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    18.6.2007 16:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera... Cesta tam a zase zpatky.
    Však ty příjdeš ke křížku.. ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.