abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 885 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    freshmouse avatar 5.10.2008 13:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Podle mě by mohlo být více porna. :-)
    5.10.2008 14:01 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Více než naredtube.com? :-)
    5.10.2008 14:33 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Posledni dobou chodim vic na pornhub.com , je tam toho trosku vic (sleduji hlavne double penetration) a da se tam lepe vyhledavat / radit vysledky vyhledavani
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 14:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Píšu si. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.10.2008 19:20 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    if tvuj vek < 18 then disney.com else xnxx.com ;)
    5.10.2008 21:15 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Nechapu?
    Luk avatar 5.10.2008 14:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Můžeš nějaké natočit. Kameru koupíš za pár korun a hereček (s nepříliš vysokými nároky na honorář) je prý na českých VŠ docela dost ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 5.10.2008 14:17 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Porno je jako open source. Všichni ho chtějí používat, ale málokdo ho chce vyrábět. :-( (Pozn.: včetně mě. (Ta poznámka patří k pornu, ne k open source.))
    Luk avatar 5.10.2008 14:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Všichni ho chtějí používat, ale málokdo ho chce vyrábět.
    Hlavně za něj nikdo nechce platit. Ale zadarmo se to většinou nepořídí. Jsou sice lidé, kteří si doma porno točí a pak ho dávají zdarma k dispozici, ale technická kvalita bývá na úrovni "podívejte, mám novou kameru".
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 5.10.2008 14:47 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A hlavně to amatéři točí moc "reálně". To ale nikoho nezajímá. Lid chce vidět, že ženská je štěstím bez sebe, když má ve vlasech semeno. Jenže to si žádná dobrovolnice nenechá líbit! :-)
    freshmouse avatar 5.10.2008 14:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Taky mi to připomíná: "Šla pro nějakou porno kazetu. Myslí si, že když uvidím dva muže spolu, tak mě to nažhaví.". :-D
    tsLnox avatar 5.10.2008 19:50 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    hehe :-D dík za připomenutí, jen co se dokompiluje mplayer jdu pro DVD
    freshmouse avatar 5.10.2008 14:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A ty už jsi něco točil?
    Luk avatar 5.10.2008 15:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ne. Ale obecně se do budoucna něčemu takovému nebráním, beru pornoprodukci (ať už bych se na to díval z pohledu herce, kameramana, producenta apod.) jako něco naprosto normálního, třeba jako vyvíjet software. To jen pokrytci budou donekonečna tvrdit, jakéže je porno špatné - to aby sami před sebou "odčinili" to, že si to večer u porna dělají. Porno vždycky bylo (už od pravěku), je a bude.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 5.10.2008 15:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Já taky beru pornoprodukci jako něco naprosto normálního. A až to natočíš, tak mi dej vědět. :-D
    5.10.2008 16:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Porno vždycky bylo (už od pravěku)
    Tomu nevěřím. Dyť při tehdejším rozlišení monitorů by tam nebylo nic vidět.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 16:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Malůvky na stěně jeskyně. Jen do učebnic to nechtějí pustit. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 5.10.2008 16:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Malůvky na stěně jeskyně.
    Samozřejmě. Ale moc se toho bohužel nezachovalo, takže o tom až tolik nevíme. Ovšem o pornu ze starověku (Řím, Řecko, Mezopotámie, Japonsko, Čína, Indie...) se ví hodně, toho se zachovalo dost. Ví se i to, že byly tehdy běžně rozšířeny praktiky, které jsou v dnešní době nepřípustné (např. pedofilie včetně homosexuální, zoofilie, incest a podobně), případně ne až tak obvyklé (trojka, gangbang...).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 5.10.2008 16:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Já jsem zase slyšel, že např. ve starověku byla homosexualita velmi rozšířena proto, že muži odtáhli do války, ženy zůstaly doma -- a co s volnými večery, že...

    Co se týče zoofilie, tak prý ženy používaly (zneužívaly? :-)) třeba kozla. Ovšem moc si to nechci představovat. (Nebo to bylo jinak. Místní kronikář chodil městem a jednou večer z nějakého okna ložnice slyšel říkat nějakou ženu: "Ty jsi ale prase!" a z toho usoudil, že se jedná o zoofilii. Zapsal to do kroniky a teď to považujeme za historii. :-))
    5.10.2008 16:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    které jsou v dnešní době nepřípustné (např. pedofilie včetně homosexuální, zoofilie, incest a podobně)
    Ne všude je zoofilie zakázána zákonem[1].
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 16:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ale leckde ano a navíc s pornem je to ještě méně často legální.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.10.2008 14:29 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    V jedne africke zemi (bohuzel se mi na dumblaws.com nepodarilo dohledat ve ktere) existuje zakon, ktery zakazuje styk lidi se zviraty, ale jen tehdy, pokud jsou stejneho pohlavi (napr. muz a ovce ano, muz a beran neee). Vzhledem k tomu, ze je tam homosexualita zakazana, tak se asi neni cemu divit :-)
    Luk avatar 5.10.2008 16:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    U nás AFAIK také není přímo zakázána (je zakázáno jen její vyobrazení - § 205 TrZ), lze to posuzovat jen jako týrání zvířat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 16:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    BTW.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    freshmouse avatar 5.10.2008 17:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Co to je? :-)
    Luk avatar 5.10.2008 17:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Kříženec ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 5.10.2008 17:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ale ten doopravdy neexistuje, že ne?
    6.10.2008 14:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Nastesti ne ... ale treba takova prasoopice existuje (o tom, jestli to farmar schytal od manzelky, se zprava nezminuje :-) ).
    5.10.2008 17:29 rane | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Manbearpig!
    6.10.2008 08:57 bery
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?

    to mi připomělo:

    Ptá se syn Billa Gatese:
    - Tati, chci zkusit ten sex, co mám dělat?
    - To je jednoduché synku. Vezmeš si z mé garáže to největší auto, oblékneš si nejlepší oblek, vezmeš děvče do nejluxusnější restaurace ve městě. Večer pak objednáš kočár s koňským spřežením a vezmeš ji na okruh okolo jezera, cestou koupíš největší kytici květů, jakou budou prodávat. Nakonec objednáš v hotelu presidentské apartmá a tam už se Ti podvolí. To je celé.
    - Ale tati! Kde jsou romantické procházky, letmé dotyky, čtení poezie za měsíčního svitu, nadbíhání ...
    - Ale chlapče, to si vymysleli linuxáci, aby mohli šuk*t zadarmo.
    6.10.2008 10:58 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ježiš to je blbej vtip.. To je vlastní tvorba?
    6.10.2008 12:07 bery
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    neni, a podle me neni az tak blbej...
    6.10.2008 19:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    mě taky docela pobavil, není špatnej...
    xkucf03 avatar 6.10.2008 19:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    LOL, teď jsem si představil porno s CC licencí :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.10.2008 14:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    je potřeba dodat že kvalitního.
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 14:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A open-source.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    freshmouse avatar 5.10.2008 14:39 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Podle mě stačí, když tam hraje víc ženskech než chlapů. :-)
    kap avatar 5.10.2008 21:42 kap | skóre: 10 | blog: The Bro Code
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Bože, poskvrnit internet pornem, kam to ten svět spěje? :)
    5.10.2008 21:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Internet vznikl kvůli něčemu jinému? :D
    David Watzke avatar 5.10.2008 21:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Internet vznikl proto, aby měl Chuck Norris kam ukládat porno.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luk avatar 5.10.2008 21:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Samozřejmě, že ne. Internet je původně vojenský - když jsou vojáci někde na bojišti dlouho bez žen, prostě to porno potřebují. Tak si vytvořili Internet: kvalitní, spolehlivý, robustní - aby jim nepřítel snadno neodstřihl přístup k pornu.

    Citace z Wikipedie: Věděli jste ... že za každou internetovou stránku s neerotickým obsahem existuje pět pornografických?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.10.2008 11:14 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    To mi pripomina hlasku z futuramy: U vas nebyl internet urcen k sireni reklamy a porna?

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    5.10.2008 13:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Větší dostupnost IPv6 konektivity.
    5.10.2008 14:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    jo přesně asi tak o 10000%
    5.10.2008 14:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Takže zatím to vypadá na porno přes IPv6 :-D.
    freshmouse avatar 5.10.2008 14:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Výpočetkářův sen. :-D
    5.10.2008 15:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Nutno dodat, že splněný...
    5.10.2008 15:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Myslíš tohle?
    5.10.2008 15:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Jeden je málo :-D.
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 16:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Error 404.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.10.2008 16:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Pořiď si IPv6 brouku.
    arek@mantisha:~> wget -4 http://www.prujem.cz/xxx/
    --2008-10-05 16:04:36--  http://www.prujem.cz/xxx/
    Překládám www.prujem.cz… 82.208.29.215
    Navazuje se spojení s www.prujem.cz|82.208.29.215|:80… spojeno.
    HTTP požadavek odeslán, program čeká na odpověď… 404 Not Found
    2008-10-05 16:04:36 CHYBA 404: Not Found.
    
    marek@mantisha:~> wget -6 http://www.prujem.cz/xxx/
    --2008-10-05 16:04:40--  http://www.prujem.cz/xxx/
    Překládám www.prujem.cz… 2a01:490:11:1:3:3:7:0
    Navazuje se spojení s www.prujem.cz|2a01:490:11:1:3:3:7:0|:80… spojeno.
    HTTP požadavek odeslán, program čeká na odpověď… 200 OK
    Délka: 2716 (2,7K) [text/html]
    Ukládám do: „index.html“.
    
    100%[=================================================================================================>] 2 716       --.-K/s   za 0,006s
    
    2008-10-05 16:04:40 (472 KB/s) – „index.html“ uloženo [2716/2716]
    
    marek@mantisha:~>
    
    
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 16:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Já s tím prd nadělám.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.10.2008 16:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 16:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Nativní podpora?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.10.2008 16:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Já psal o nativním IPv6? ;-) Já psal, že si máš pořídit IPv6, ne nativní IPv6.
    Heron avatar 5.10.2008 19:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Zavolat na ISP, prudit ISP, vyměnit ISP, založit ISP :-)

    PS: Vzhledem k tomu, jaká je mezi lidmi malá poptávka po veřejné IP, tak jsem skeptický. Chtělo by to nějakou akci "Nemáte veřejnou? Řekněte si rovnou o Áčko". To by pak bylo IPv6 hned zítra.
    5.10.2008 20:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A lidi se tě budou ptát k čemu jim ta veřejná bude a nějaký chytrák řekne "To aby ti tam lezli vyri" :D
    Luk avatar 5.10.2008 20:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Problém je, že ISP běžně dávají neveřejné adresy a nikomu to nepřijde divné. Pak se za jedinou veřejnou adresou skrývá třeba 50 lidí a problémy nastanou až v okamžiku, kdy na NATu dojdou porty, což se v praxi až tak často nestává. Čili tlak na zavádění IPv6 je opravdu velmi malý a ani mnozí velcí ISP s ním zatím vůbec nepočítají.

    Určitá naděje se skrývá v Číně a Indii, kde to při jejich počtu obyvatel narazí s IPv4 na limity poměrně brzy, mnohem dříve než u nás. Problémem ale nejsou jen ISP, nýbrž také aplikace - mnohé z nich IPv6 nativně neumí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.10.2008 20:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Problém je, že ISP běžně dávají neveřejné adresy
    Něco takového co nedává veřejné IPv4 adresy bych si rozhodně nedovolil nazvat ISP.
    Jendа avatar 5.10.2008 22:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Intranet Service Provider :-)
    5.10.2008 22:14 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No v tomto případě by se to dalo uznat... :-)
    5.10.2008 22:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    6.10.2008 00:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Tak kdyby všichni mohli dávat veřejné IPv4 adresy, nepotřebujeme IPv6.
    Quando omni flunkus moritati
    6.10.2008 03:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A o to právě jde. Kdyby všichni, kdo si myslí, že jsou připojeni k Internetu, k němu opravdu byli připojeni, dost možná by už IPv4 adresy před nějakým pátkem došly. A pokud si i nadále drtivá většina uživatelů nechá tlačit do hlavy moudra o tom, že maškaráda je vlastně lepší než skutečná konektivita a že služby, které nedělají psí kusy, aby maškarádu obešly, jsou špatně navržené, většího rozšíření IPv6 se hned tak nedočkáme.
    6.10.2008 23:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Já jsem to myslel jinak. Říct, že ISP není ISP, protože nedává všem veřejné adresy, mi přijde zcestné. Věřím tomu, že kdyby mohli, tak to udělají, ale někdy prostě nemůžou, protože jejich poskytovatel prostě není schopen IPv6.

    A teď takový ISP má tři možnosti - obsloužit pár zákazníků, podle toho, kolik adres dostane; nebo se na to vykašlat, neposkytovat nic a čekat na svého poskytovatele, až sám IPv6 zprovozní. A nebo natovat.

    Quando omni flunkus moritati
    6.10.2008 23:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Hmm... "ISP" co distribuují ADSL od kyslíku taky nepovažuju za ISP... Normální upstream IPv6 má.
    6.10.2008 23:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No a co teda potom je to, co má naprostá většina lidí, tedy IPv4/NAT? Jistěže připojení k internetu, co jinýho. To mám tak rád takovýhle hrátky se slovy, asi jako když někdo říká, že neznačkový oblečení není oblečení...
    6.10.2008 23:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?

    Ne, to není připojení k Internetu. Je to jen připojení do jakési lokální sítě, která má určitým způsobem zprostředkovaný přístup k některým službám. Ale připojení, tedy IP konektivita, to není. Jinak byste totiž musel dojít k tomu, že když vám někdo poskytne pouze DNS cache, HTTP proxy a odchozí/příchozí MTA (a nic víc), poskytuje vám tím k připojení k Internetu, protože bude dost lidí (troufám si tvrdit, že dnes už většina), kterým takové "připojení" bude stačit a ani je nenapadne, že něco není v pořádku.

    Neznačkové oblečení je úplně jiný případ. Neznačkové oblečení plní funkci oblečení, i když má třeba horší trvanlivost, víc pouští barvu a možná z něj dostanete vyrážku. To bych přirovnal spíš k připojení s horšími technickými parametry (latence, ztrátovost paketů apod.).

    7.10.2008 21:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    To je subjektivní. Většina lidí vnímá připojení k internetu presně tak, jak ho většinou ISP nabízí. Proč by ISP dával každýmu veřejnou IP, když naprostá většina klientů to nevyužije, a většina ani pravděpodobně neví, co to je nebo k čemu je to dobrý.

    Imho s IPv4 a dnešním IP-drain ani nejde dát všem "plnohodnotné připojení", jak tomu říkáte.

    Tím se nechci zastávat ISP, často jsou to fušaři. A to, jak se jim z pohodlnosti nechce přecházet na IPv6, mě taky silně vadí...
    7.10.2008 22:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?

    Takže na rovinu: je pro vás "připojením k Internetu" i zmíněná kombinace DNS cache, HTTP proxy a MTA? Pokud ne, proč? Naprostá většina klientů stejně víc nepotřebuje. Já to mám jednodušší, pro mne je "připojením k Internetu" přesně to, co to spojení slov znamená: připojení k oné globální síti, tj. IP konektivita.

    Imho s IPv4 a dnešním IP-drain ani nejde dát všem "plnohodnotné připojení", jak tomu říkáte.

    To si také myslím. Ale právě proto tvrdím, že bychom místo vymýšlení obezliček typu maškarád, které nadělají víc škody než užitku (včetně zvěrstev, jako je komunikační model ICQ nebo dokonce Skype), připustit, že nedostatek IPv4 je problém a začít ho řešit. Zvlášť když řešení existuje a už dost dlouho jsou k dispozici i implementace.

    7.10.2008 22:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Takže na rovinu: je pro vás "připojením k Internetu" i zmíněná kombinace DNS cache, HTTP proxy a MTA? Pokud ne, proč? Naprostá většina klientů stejně víc nepotřebuje.
    No je. Teda s MTA nemám zkušenost, ale jinak jo. Nevím, kde ve slově připojení automaticky berete ten význám, že být připojen = být součástí globání sítě. K eletrické rozvodné síti taky máte připojení a přitom od vás nikdo proud neodebírá (afaik ;-)). Plyn to samý, a přesto se tomu říká plynová přípojka.
    Já to mám jednodušší, pro mne je "připojením k Internetu" přesně to, co to spojení slov znamená: připojení k oné globální síti, tj. IP konektivita.
    Nesouhlasím, s plnou IP konektivitou podstatě nejste k internetu připojen, vy jste přímo součástí internetu.
    To si také myslím. Ale právě proto tvrdím, že bychom místo vymýšlení obezliček typu maškarád, které nadělají víc škody než užitku (včetně zvěrstev, jako je komunikační model ICQ nebo dokonce Skype), připustit, že nedostatek IPv4 je problém a začít ho řešit. Zvlášť když řešení existuje a už dost dlouho jsou k dispozici i implementace.
    Jsem pro. Ale nejsem ISP, vy jo? Tak si vemte běžnýho ISP, jakej ten má motivaci k přechodu na IPv6? Musí investovat hafo peněz, a co z toho bude?
    O IPv6 má zájem jen málo lidí, takže nabízet to není pro ISP žádné lákadlo (zatím, časem to bude lepší)...
    7.10.2008 23:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    K eletrické rozvodné síti taky máte připojení a přitom od vás nikdo proud neodebírá (afaik ;-)). Plyn to samý, a přesto se tomu říká plynová přípojka.

    Elektrická ani plynová rozvodná síť nejsou určeny pro obousměrnou komunikaci. Internet ano.

    s plnou IP konektivitou podstatě nejste k internetu připojen, vy jste přímo součástí internetu

    Ano, jsem k němu připojen a stávám se tak jeho součástí.

    >
    Luk avatar 8.10.2008 01:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    K eletrické rozvodné síti taky máte připojení a přitom od vás nikdo proud neodebírá (afaik ).
    To zrovna není dobrý příklad, když už do toho rýpeme. Pokud zátěž není čistě činná (a to není prakticky nikdy, většinou je účiník posunut mírně do indukční oblasti), tak se část proudu vrací zpět do sítě. Dokonce může existovat i situace, kdy půjde zpět do sítě i činná složka - například u některých výtahů. Ale toto všechno samozřejmě nemá nic do činění s původním tématem ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 8.10.2008 08:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Musí investovat hafo peněz, a co z toho bude?

    Na tom byls kde? Pro ISP to v podstatě znamená jen místo příkazu ip -4 použít ip -6. Bavíme-li se o lokálním poskytovateli. Nemám info, ale předpokládám, že na úrovní NIXu už je všechno v6 ready.

    O IPv6 má zájem jen málo lidí, takže nabízet to není pro ISP žádné lákadlo (zatím, časem to bude lepší)

    Proč by měli mít lidi zájem o IPv6? Ať klidně dostanou IPX/SPX (:-)), ale hlavně, ať jsou celosvětově dostupní. Toto má řešit ISP.

    Luk avatar 8.10.2008 11:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ať klidně dostanou IPX/SPX (), ale hlavně, ať jsou celosvětově dostupní. Toto má řešit ISP.
    ISP jim řekne: "Být dostupný je špatné. Akorát se vám do počítače může dostat nějaká havěť (typu msblaster). Lepší je nebýt z Internetu vidět." A lidé uvěří, že je to pro jejich dobro.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.10.2008 16:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Na tom byls kde? Pro ISP to v podstatě znamená jen místo příkazu ip -4 použít ip -6. Bavíme-li se o lokálním poskytovateli. Nemám info, ale předpokládám, že na úrovní NIXu už je všechno v6 ready.
    Imho to tak jednoduchý není, spusta průměrnejch ISP používá HW kousků/SW služeb který nejsou schopný IPv6. Ne všichni maj routr = linuxovej stroj, spousta jich má jakousi krabičku a dál to znáte. Další věc jsou lidi, ISP by sice mělo teoreticky mít schoopný techniky, ale znáte to ... jsou "technici", kteří silně znérvózní, když jim někdo řekne, že maj změnit jejich dlouho zavedené IP na jakejsi dlouhej tvar plnej písmenek, kerej v životě neviděli. Pak je tu ještě samotný připojení ISP, pokud má přímo připojení do NIXu, neměl by být problém, ale dost ISP (hlavně těch menších) má mezi sebou a NIXem ještě další ISP (afaik)...

    Ať tak nebo tak, v každým případě jsou to "práce a starosti", což je nekompatibilní s tulení nemocí některých ISP =/
    8.10.2008 17:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Imho to tak jednoduchý není, spusta průměrnejch ISP používá HW kousků/SW služeb který nejsou schopný IPv6. Ne všichni maj routr = linuxovej stroj, spousta jich má jakousi krabičku a dál to znáte. Pak je tu ještě samotný připojení ISP, pokud má přímo připojení do NIXu, neměl by být problém, ale dost ISP (hlavně těch menších) má mezi sebou a NIXem ještě další ISP (afaik)...
    Ne, tohle není a nikdy nebude ISP. A na co stroje s linuxem? Bohatě jim stačí CISCO s upgradnutým IOSem ;-)
    Další věc jsou lidi, ISP by sice mělo teoreticky mít schoopný techniky, ale znáte to ... jsou "technici", kteří silně znérvózní, když jim někdo řekne, že maj změnit jejich dlouho zavedené IP na jakejsi dlouhej tvar plnej písmenek, kerej v životě neviděli.
    Pokud si technik neumí v DNS nastavit AAAA záznam, ať si ty adresy klidně pamatuje. :D Já i když je potřebuju někde nastavit, tak použiju host regnis.m4r3k.org abych ty adresy zjistil.
    xkucf03 avatar 8.10.2008 18:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Kdo nemá CISCO nemůže být ISP?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 8.10.2008 20:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Tak pochopitelně může mít i Juniper. :-D
    8.10.2008 20:12 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No rozhodně za ISP nebudu považovat někoho, kdo používá k provozu své sítě krabičky s cenami řádově stokoruny, které neumí ani směšné IPv6. To se pak nedivím, že tihle "ISP" nesnáší torrenty a další věci, když jim to ty jejich směšný rádiový pojítka za pár kaček nezvládnou ani obsloužit.
    xkucf03 avatar 8.10.2008 20:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    jj, s tím souhlasím, že by se měl používat kvalitní HW. Ty stokorunové krabičky si můžu dovolit já při rozvodu LAN po baráku, ale ne ISP. Jen mi bylo proti srsti, že by tu snad mělo být něco jako monopol a jakékoli jiné značky by byly špatně.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.10.2008 22:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    hmm =/

    Device type: general purpose|router|firewall|VoIP phone Running: Linux 2.4.X, MikroTik RouterOS 2.X, Secure Computing embedded, WebVOIZE embedded OS details: Linux 2.4.18 - 2.4.32 (likely embedded), Linux 2.4.21 - 2.4.33, Linu x 2.4.28 - 2.4.30, MicroTik RouterOS 2.9.46, Secure Computing SnapGear SG300 fir ewall, WebVOIZE 120 IP phone

    No je to divnej nápad, hodit tam ňákej IP phone, jestli teda nmap nekecá...
    Ale jinak si nemůžu stěžovat, to připojení funguje skvěle, rychle a není to drahý, no ale na IPv6 se ani nebudu ptát...
    8.10.2008 22:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?

    Proč ne? Mikrotik ho umí.

    Jendа avatar 7.10.2008 22:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    IMHO je hlavní myšlenkou internetu, že každý může komunikovat s každým. To bez veřejné IP nejde (ty můžeš komunikovat s kýmkoli, ale nikdo s tebou).
    Heron avatar 8.10.2008 08:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Proč by ISP dával každýmu veřejnou IP, když naprostá většina klientů to nevyužije, a většina ani pravděpodobně neví, co to je nebo k čemu je to dobrý.

    Jenomže tito lidé by připojení na internet využili, kdyby některé služby nebyli pokroucené tak, aby si toho člověk bez připojení v podstatě nevšiml. Chápeš? Proč lidé posílají soubory emailem, když si je mohou posílat přímo? Proč si telefonují přes skutečně připojené, když to může jít přímo? Proč hrají přes server kdesi v zahraničí, když jsou všichni kamarádi z jedné ulice? Veškeré tyto absurdity by odpadli, kdyby měli normální připojení. Ale asi jsem konzervativní, možná je dnes in vymýšlet způsob, jak projít přes překlad adres, místo vylepšování peer to peer protokolu.

    >
    xkucf03 avatar 8.10.2008 08:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.10.2008 16:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    hm, to je fakt... škoda že to lidi nechápou.
    xkucf03 avatar 8.10.2008 17:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Spíš je škoda, že hodně lidí nechápe, že Internet != http.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 8.10.2008 17:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Tohle není tak úplně pravda. Internet == seznam.cz je hodně ranná fáze. Obyčejní lidé používají třeba i skype a hrajou online (jejich děti). To, že neví jak funguje TCP/IP nás možná může štvát, ale pro použití služeb internetu to není úplně nutné.
    xkucf03 avatar 8.10.2008 18:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Myslel jsem to tak, že mě štve, když nějaká služba nefunguje za firemním firewallem, proxy a devatero NATy, tak BFU řekne: služba je blbá. Místo aby si uvědomil, že ve skutečnosti není připojen k Internetu, ale je mu zprostředkována jen jeho malá část -- což je způsobeno zaměňováním Internetu a HTTP. Z pohledu hloupého uživatele internet funguje, všechny webové stránky mu totiž jedou.

    Takové to Internet == Seznam.cz, to už je jen taková třešnička na BFU dortu :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.10.2008 03:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Když už linkuješ nix - porovnání tohohle a tohohle je vcelku depresivní...
    Quando omni flunkus moritati
    6.10.2008 23:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?

    Nesouhlasím, pro mne je ISP jen ten, kdo nabízí připojení k Internetu. Maškaráda není připojení k Internetu. ISP samozřejmě může nabízet i další služby, třeba ty maškarády, ale musí mi nabídnout skutečnou konektivitu, pokud o ni budu stát, jinak to pro mne není ISP.

    Mimochodem, to jsem ještě dost benevolentní, jsou lidé (např. M. Krsek), kteří za skutečného ISP hodného toho označení považují jen toho, kdo má vlastní autonomní systém.

    7.10.2008 03:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    ISP samozřejmě může nabízet i další služby, třeba ty maškarády, ale musí mi nabídnout skutečnou konektivitu, pokud o ni budu stát, jinak to pro mne není ISP.
    Jo takhle, tak to snad nabízí většina - mluvíme o něčem jako veřejná IP na požádání za poplatek navíc...?
    Quando omni flunkus moritati
    7.10.2008 09:32 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ne, naopak. Standardní stav je veřejná IP v ceně připojení (bez veřejné IP člověk nemůže být připojen k Internetu, že...), maškaráda za poplatek jako služba navíc!
    7.10.2008 15:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ne, naopak. Standardní stav je veřejná IP v ceně připojení
    No a na to prostě není dost adres. Ne v IPv4 a většina ISP od svého ISP k dispozici nic jiného nemá. A pak se dostáváme k těm třem možnostem, které jsem psal výš.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 7.10.2008 16:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No a na to prostě není dost adres.
    Ale je. Stačí přejít na IPv6 ;-)
    Ne v IPv4 a většina ISP od svého ISP k dispozici nic jiného nemá.
    Jenže problém je právě v tom, že místo skutečného řešení problému s adresami (tj. přechod na IPv6) se dělají prasárny s NATem. Tlak na pořádné řešení je tak výrazně oslaben a to se tedy odsouvá stále dopředu (někteří ISP ještě stále vůbec o IPv6 neuvažují - přitom o problému s adresami se intenzivně mluví už 10 let a skoro stejně dlouho jsou k dispozici operační systémy s jeho podporou.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 7.10.2008 16:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    skoro stejně dlouho jsou k dispozici operační systémy s jeho podporou.
    Chtěl jsem samozřejmě napsat "s podporou IPv6" ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.10.2008 16:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ale je. Stačí přejít na IPv6
    Neříkej, vážně?
    Jenže problém je právě v tom, že místo skutečného řešení problému s adresami (tj. přechod na IPv6) se dělají prasárny s NATem. Tlak na pořádné řešení je tak výrazně oslaben a to se tedy odsouvá stále dopředu (někteří ISP ještě stále vůbec o IPv6 neuvažují - přitom o problému s adresami se intenzivně mluví už 10 let a skoro stejně dlouho jsou k dispozici operační systémy s jeho podporou.
    Jasně. A z toho jsou pak obviňováni menší ISP, kteří prodávají konektivitu koncovým zákazníkům...
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 7.10.2008 17:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A kdo jiný by měl být? Jsou to právě oni, kdo vyvolává klamný dojem, že ipček je nekonečno (protože na jednu IP navěsí stovky klientů).

    Z praxe u ISP vím, že poptávka po veřejné IP je prakticky nulová, vezmou si ji pouze IT skills lidé zatímco ostatní řeší, jak uploadnout 100MB email (měl jsem nastaveno nějakých 10MB a po takových dotazech jsem měl chuť jít na std. 64kB) místo toho, aby si (z hlediska návrhu sítě) zcela normálně založili dočasný FTP (nebo cokoliv).
    7.10.2008 17:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A kdo jiný by měl být? Jsou to právě oni, kdo vyvolává klamný dojem, že ipček je nekonečno (protože na jednu IP navěsí stovky klientů).
    A co teda mají podle tebe dělat? Ptám se na to už potřetí a ještě nikdo nedal kloudnou odpověď.

    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 7.10.2008 17:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A co teda mají podle tebe dělat?
    V první řadě tlačit na své poskytovatele, aby jim poskytli nativní IPv6 konektivitu. A vyhrožovat odchodem k někomu, kdo jim ji nabídne, byť třeba celkově dráže (a pokud tu možnost mají, pak skutečně přejít). Ono se to samo neudělá. Nic se samo neudělá.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.10.2008 18:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A do té doby, než se jim to podaří, si nezaslouží být nazývání ISP... hm
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 7.10.2008 18:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    To jsem neřekl. Zatím ještě mohou přidělovat IPv4 adresy. Brzy to ale nepůjde - je potřeba přejít na IPv6 co nejdříve, takže by se ohledně toho mělo něco dělat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.10.2008 19:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    To jsem neřekl.
    Celé tohle vlákno jsem začal polemikou s tímhle názorem...
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 7.10.2008 20:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    To ano. Ale jak mám poznat, že nereaguješ na můj bezprostředně předcházející příspěvek?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    7.10.2008 10:45 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?

    Ale prosím vás. Ustanovit tunel do IPv6 není problém. Takže žádné čekání na vyšší patro se nekoná.

    Problém je, že najednou by se museli starat o dvě sítě při stejném počtu zákazníků, což jim obchodní oddělení ochotně vymluví.

    7.10.2008 15:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ale prosím vás. Ustanovit tunel do IPv6 není problém.
    A co tunel, kde nenaroste latence? To také není problém?
    Quando omni flunkus moritati
    7.10.2008 17:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?

    Pokud řešíte zpoždění z důvodu přebalování packetů, tak odpovím otázkou: A co NAT, kde nenaroste latence?

    Pokud řešíte zpoždění z důvodu delší trasy, tak si dovolím tvrdit, že např. 20ms RTT do Amsterodamu se při spojení do zahraničí ztratí. Navíc těch tunelů může být více, minimálně pro 6to4 prefixy je možné vždy jít po nejkratší IPv4 cestě.

    7.10.2008 17:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Pokud řešíte zpoždění z důvodu přebalování packetů...
    Ne, to fakt neřeším.
    Pokud řešíte zpoždění z důvodu delší trasy, tak si dovolím tvrdit, že např. 20ms RTT do Amsterodamu se při spojení do zahraničí ztratí.
    A spojení do zahraničí je pro českého zákazníka naprosto typická situace, že?
    Quando omni flunkus moritati
    7.10.2008 18:01 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A spojení do zahraničí je pro českého zákazníka naprosto typická situace, že?
    U mne je to od oka tak 50:50 a i průměr chodí na zahraniční servery, stačí ICQ, youtube apod.
    7.10.2008 18:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Neříkám, že nechodí, ale typicky? Většina provozu průměrného uživatele internetu (tj. toho, který si plete internet s webem a o veřejné IP neví, co to je, natož aby ji požadoval) bude směřovat někam na seznam.cz a podobné.
    Quando omni flunkus moritati
    7.10.2008 20:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No je to možný, ségru ale vždycky najdu u youtube :-D, nicméně používá i centrum. Zase ale latence se u vyhledávače moc neprojeví. To by spíš u skype, u toho se škodlivosti latence souhlasím.
    7.10.2008 23:00 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?

    Však jsem psal, že těch tunelů může být více. Česko je malý rybník, tak není problém domluvit si tunelový peering s ostatními ISP, kteří vzali IPv6 do vlastních rukou.

    Já mám např. 48bitový prefix, delegovanou reverzní doménu. Tohle bych u IPv4 jen tak nedostal. Cítíte tu svobodu?

    >
    7.10.2008 23:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    dá se to použít i jako public IPv4? sorry pokud je to blbá otázka...
    8.10.2008 04:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No jo, hlavně že mít padesát tunelů není obezlička. Nicméně i kdyby byla, tak je to dobrá obezlička, kdežto NAT je špatná obezlička, že jo.

    Seru na to, nemám náladu hádat se o pí*ovinách.
    Quando omni flunkus moritati
    5.10.2008 14:05 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Me toho na netu moc nechybi, spise prebyva. Prebyva hromada zbytecnych stranek a plku o nicem,ktere jen obvykle silne komplikuji moji snahu dostat se k relaventnim informacim ktere prave hledam, vicemene nezavisle na tom, z jakeho je to oboru:-(
    hikikomori82 avatar 5.10.2008 14:28 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Mne chyba jednotne rozhranie k informaciam na webstrankam vseobecne. Keby som bol android a hladam nejaku konkretnu informaciu tak si ani neskrtnem. Napr. tato stranka obsahuje tieto relevantne informacie:
    Portal
     -nazov
    Blog
     -autor
     -nazov prispevku
     -obsah
     -cas zverejnenia
     -pocet precitani
    Diskusia
     -prispevky
      -autor
      -nazov
      -cas zverejnenia
      -obsah
      -paticka
    
    Vsetko ostatne ako napr. menu, reklamy, odkazy na ine casti portalu, kviz, ... su balast ktory ma v podstate nezaujima. Vsetky stranky su v podstate bordel v ktorom musime vyhladavat uzitocnu informaciu. Predstav si ze by existovalo jednotne rozhranie napr. k zive.cz aj abclinuxu.cz. RSS je k tomu pomerne blizko ale nie je tam cely clanok a ani diskusia.
    freshmouse avatar 5.10.2008 14:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    RSS je k tomu pomerne blizko ale nie je tam cely clanok a ani diskusia.
    Do RSS si můžeš nacpat všechno, co chceš. To není vina formátu...
    Josef Kufner avatar 7.10.2008 09:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Je. Není k tomu určen a podle toho to taky vypadá -- obsahuje všechna data v sobě a tahají se vždy znovu, takže dát tam celé články a diskuse by bylo poněkud neefektivní, nehledě na to, že na diskuse to ani nemá vybavení.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 14:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Mně by se líbilo, kdyby e-shopy měly své databáze extrahované do nějakého standardního formátu založeného na XML a kdyby k tomu existoval nějaký rozumný vyhledávač.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 5.10.2008 14:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 16:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No super, ještě aby to ti prodejci používali...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Nicky726 avatar 5.10.2008 15:33 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    5.10.2008 15:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Proč zrovna XML :'-(
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 16:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    SGML? Moc složité. Znáš něco lepšího?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.10.2008 17:35 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    JSON, Protocol Buffers nebo jinou s té hromady alternativ? Nicméně i přesto považuju nářky typu "Proč zrovna XML :'-(" za spíše hloupé, protože je z hlediska interoperatibility lepší mít jeden všemi používaný a použitelný byť šity formát než tisíce v různých směrech lepších, ale používaných jen samotnými autory (ať už jsou jak chcou velcí - třeba i ten gůgle*).

    *Tím netvrdím, že si to _interně_ používat nemůže, když mu to dělá dobře...
    THIS IS SPARTA!
    5.10.2008 19:49 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Protoze na jeho parsovani jsou skoro pro vsechno mozne v dispozici knihovny. Sice je pravda, ze nekteri programatori jsou pravdepodobne pri vymysleni specifikaci pod vlivem (napr. jedna cestovka mela v exportu dat temer vsechny data nacpane do atributu), ale porad lepsi mizerne XML nez nejaka binarni silenost (napr. MS Access).
    5.10.2008 17:21 beránek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Seznamka pro geeky! Nejspíš by tam bylo méně oveček, ale aspoň by to nebylo tupé stádo.
    Fluttershy, yay! avatar 5.10.2008 17:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    LOL -> +1
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.10.2008 18:50 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    To by nebyl spatny napad. Neco, kde se neklade duraz na fotky (jako na libimseti.cz), ale spis na inteligenci. Ale jak to konkretne realizovat netusim.
    5.10.2008 22:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Každej ukáže to nejcennější....tedy kus kódu :-D.
    Luk avatar 5.10.2008 23:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Aneb jak řekl Linus: "Kecat umí každý - ukaž kód!" :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.10.2008 23:25 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No nevim, predstava, ze mi tam ukazuje DNA nejaka osamela biolozka me trochu desi... ;-)

    Ja nemyslel seznamku jen pro programatory, ale pro vsechny inteligentni lidi (nebo prinejmensim ty, co se za ne povazuji). Z vlastni zkusenosti vim, ze inteligence pomerne dost imponuje obema pohlavim.
    Luk avatar 5.10.2008 23:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No nevim, predstava, ze mi tam ukazuje DNA nejaka osamela biolozka me trochu desi...

    Co je na tom děsivého? Taková osamělá bioložka nemusí být špatná - právě naopak, může to být čistá duše (narozdíl od namyšlených kravek, které místo DNA předvádějí jen sebe), po pár minutách péče též vypadající k světu i navenek ;-)

    Ja nemyslel seznamku jen pro programatory, ale pro vsechny inteligentni lidi (nebo prinejmensim ty, co se za ne povazuji). Z vlastni zkusenosti vim, ze inteligence pomerne dost imponuje obema pohlavim.

    Lepší je seznamování "face to face". Vědci tvrdí, že posouzení "kompatibility" při prvním pohledu trvá přibližně jednu vteřinu. Za tuto dobu si prý člověk vyhodnotí, zda je příslušný protějšek pro něj vhodný. Přes nějakou seznamku to znamená ztrácet hodiny a hodiny procházením profilů a fotek, případně komunikací přes Jabber, aby pak člověk v reálu zjistil, že je všechno úplně jinak.

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.10.2008 00:16 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Co je na tom děsivého? Taková osamělá bioložka nemusí být špatná - právě naopak, může to být čistá duše (narozdíl od namyšlených kravek, které místo DNA předvádějí jen sebe), po pár minutách péče též vypadající k světu i navenek ;-)

    No prave! Ale kdyz obcas ctu o tom, co ti biologove nekdy provadeji, opravdu nevim, jestli bych pak mel chut s ni jit nekam na veceri nebo tak.. Proste, nemyslim, ze bych hned chtel jako prvni videt _jeji_ kod.

    6.10.2008 00:22 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Lepší je seznamování "face to face". Vědci tvrdí, že posouzení "kompatibility" při prvním pohledu trvá přibližně jednu vteřinu. Za tuto dobu si prý člověk vyhodnotí, zda je příslušný protějšek pro něj vhodný. Přes nějakou seznamku to znamená ztrácet hodiny a hodiny procházením profilů a fotek, případně komunikací přes Jabber, aby pak člověk v reálu zjistil, že je všechno úplně jinak.

    Proto je nejlepsi sejit se co nejdriv. Me zase prilis nebavi travit cas s nekym, kdo je sice na pohled uchvatny, ale nijak me intelektualne nestimuluje.
    6.10.2008 00:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No já taky nejsem nějak velký programátor, já jsem něco mezi elektronikou a programováním :-D. Není problém to tedy zobecnit na ukázku výrobků,myšlenek, apod., ale zase aby se ten web nezvrhnul v honění ega :-D.
    6.10.2008 14:38 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    ... ale zase aby se ten web nezvrhnul v honění ega :-D.

    Pochybuju, ze by nekdo prekonal v honeni ega Toho, jezhoz jmeno se nevyslovuje, natoz aby ho porazil v idnesi ankete o nehorsi web ;-) .
    xkucf03 avatar 6.10.2008 19:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Neco, kde se neklade duraz na fotky
    Toužíš poznat nějakou šeredu, která budeš muset tahat do postele od rozepsaného programu v Assembleru?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 6.10.2008 19:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Když se zhasne, tak už je jedno, že je to šereda ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 6.10.2008 19:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ve tmě je každá díra černá.
    Luk avatar 6.10.2008 19:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ale pozor na chybu 502 (Bad Gateway) :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.10.2008 19:21 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    +1 a zajistit prisun bab
    5.10.2008 19:16 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No, ja bych mel napadu celou radu, jejich realizace neni ovsem vetsinou trivialni zalezitost:

    1. Stranky, kde by bylo mozne klasifikovat a hodnotit ruzne firmy a produkty. Vyzadovalo by to ovsem pouziti nejakych statistickych metod na detekci podvodniku, kteri zamerne pridavaji svoji nebo ubiraji cizi firme.

    2. Stranky, ktere by braly data z hlasovani poslanecke snemovny a dale je zpracovavaly. Uzivatele by mohly oznacovat jednotliva hlasovani pomoci tvrzeni jako "navrh zvysuje dane" a podobne (tato oznacovani by mela byt co nejobjektivnejsi, jde o to vhodnym zpusobem navrhnout pravidla pro komunitu). Take by si mohli zadat vlastni profil jak moc souhlasi s jednotlivymi tvrzenimi, a na zaklade tohoto profilu by si mohli nechat vyprodukovat, ktery poslanec hlasoval nejlepe v jejich zajmu. Veskera data by byla dostupna ke stazeni, takze by si mohli uzivatele udelat vlastni model. Soucasne by bylo mozne delat ankety pro dana hlasovani atd.

    3. Stranky podobne Wiki, kde by komunita mohla zadavat bezne ceny ruznych veci a praci. Takova souborna data by byla velice uzitecna v casovem a mezinarodnim srovnani, nehlede na to, ze by z takovych dat bylo mozne vypocitat, jak efektivni jsou ktere ekonomicke procesy.

    4. Online prepisovac mezi latinkou a azbukou. Date tomu stranku v azbuce a ukaze ji v latince, zadate vyhledavani v latince a on vyhleda ruske stranky v azbuce.

    5. Nejake "youtube pro intelektualy" jako je ted.com nebo google tech talks.

    6. Neco jako Digg a Slashdot, ale trochu perzistentnejsi - kde by mohli lide (krome diskuse) slucovat a editovat odkazy na clanky o urcitem politickem nazoru nebo tematu.

    No, asi jsem trochu divny, kdyz to po sobe ctu - nejde patrne o zadne masove zalezitosti, presto by se vsak hodily. Jinak, pokud mate pocit, ze i existujici tematiku nelze realizovat jinak, doporucuji se podivat na stackoverflow.com.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 5.10.2008 19:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    4. Online prepisovac mezi latinkou a azbukou. Date tomu stranku v azbuce a ukaze ji v latince, zadate vyhledavani v latince a on vyhleda ruske stranky v azbuce.
    Není lepší se tu azbuku prostě naučit? Je to otázka chvilky...
    5.10.2008 20:29 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No takhle - ja ji cist umim, ale dost pomalu (jsem uz stara generace a jeste ve skole jsem se ucil trochu rusky - asi 2 roky). Spis by se mi ovsem hodil ten vyhledavac v latince - nemam totiz naprosto tuseni, jakym zpusobem se azbuka vklada.
    5.10.2008 20:40 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ето оцен легкое.

    Normalne staci kliknout v KDE na tu ikonu s vlajeckou statu.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    5.10.2008 21:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Případně pro ty, kdo dávají přednost přepínání klávesnice X Serverem místo KDE, je tu KCharSelect. Není to sice extra pohodlné, ale napsat jedno nebo dvě slova zvládne. Ostatně to ruské rozložení má asi taky málokdo v hlavě.
    5.10.2008 23:23 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Prave ta Xorg klavesnice ma asi 8 rozlozeni, jedno z nich ma pismenka na stejnych jako latinka a ten tvrdy znak se po chvili hledani objevi mezi uvozovkami a tak.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    5.10.2008 23:28 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ok, tak s timto napadem jsem mozna trochu prestrelil. Tak misto nej davam k dobru jeho vylepseni:

    Vyhledavac kombinovany s prekladacem. Zadate cesky dotaz, vyhledavac najde (dejme tomu) anglickou stranku a vysledek vam prelozi do cestiny (strojove preklady sice nejsou nic moc, presto jsou clovekem citelne a mohou byt uzitecne). Pro ruzne kombinace jazyku.
    Luk avatar 5.10.2008 20:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Stejně tak je jednoduché udělat ten převodník.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.10.2008 20:07 Bedbord
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    stránka, která by se zabejvala tablet-pc ... nic takovýho neexistuje a když si člověk chce pořídit něco takovýho tak to musí hledat všude možně na netu :(
    Michal Fecko avatar 5.10.2008 20:26 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    "Chýba" mi veľký kolaps internetu (nielen českého) - nie jednodňový, dvojdňový ale aspoň týždňový - cítim v kostiach že je to blízko a chce to len čas... Som zvedavý aké veľké by to malo dôsledky a aké sily by za tým stáli ...
    5.10.2008 20:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    To by mě zajímalo jak by měl takový kolaps decentralizovaného internetu vypadat. :)
    Michal Fecko avatar 5.10.2008 20:42 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    To by mě zajímalo jak by měl takový kolaps decentralizovaného internetu vypadat. :)
    Ja tiez neviem - masivny utok na DNS root servery, nejaky druh rychlo sa siriaceho cerva napadajuci/zahlcujuci sietove zariadenia - neviem... :-)
    David Watzke avatar 5.10.2008 20:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Kdyby se Tier 1 poskytovatelé navzájem DDoSovali, tak by to snad lehlo :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Michal Fecko avatar 5.10.2008 20:45 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    :-D to mas tak - ako ked sa rodina rozhada...
    Luk avatar 5.10.2008 20:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Provedení něčeho takového je nereálné. Vzpomínám na zahlcení peeringu NIX.CZ (tuším že na jaře 2004), způsobené hardwarovou závadou (duplikovaly se pakety až do zahlcení), kdy to znamenalo vážnou ránu českému Internetu. Nicméně tento i tak stále z většiny fungoval, i když hodně pomalu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.10.2008 20:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    No co, když zkolabují DNS servery, tak použiju IP adresy. :-) A navíc... Můj internetový ostrůvek "82.209.54.72/29", "2001:15c0:668e::/48", "2002:52d1:364a::/64" mi jen tak někdo neshodí. :-)
    Luk avatar 5.10.2008 20:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    To už tady AFAIK bylo, pokus o zboření Internetu pomocí DDoS útoku na kořenové DNS servery. Útok byl neúspěšný, některé servery byly sice zahlceny, ale ty ostatní jely dál. A i kdyby padly všechny kořenové DNS, pořád je ještě možnost, aby jejich úlohu dočasně převzaly servery na dalších úrovních.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Michal Fecko avatar 5.10.2008 20:46 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    A i kdyby padly všechny kořenové DNS, pořád je ještě možnost, aby jejich úlohu dočasně převzaly servery na dalších úrovních.
    Suhlasím - ale nemôže ísť táto substitúcia DNS serverov donekonečna...
    5.10.2008 20:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Jenže internet není DNS. Když se podívám na svůj /etc/hosts, tak zjistím, že bych většinu úloh mohl dělat i bez DNS serverů
    Luk avatar 5.10.2008 21:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ale pro většinu uživatelů to neplatí. Tím spíš, že na jedné IP adrese může běžet více virtuálních HTTP serverů a browsery obvykle nedokáží (jednoduše) řešit situaci, kdy se adresa zadá číselně a k tomu samostatně hlavička Host.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Michal Fecko avatar 5.10.2008 21:07 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Práve som to chcel napísať... :-) 95% uzivatelov by bolo stratenych... Geekovia idu ale dalej :-D
    5.10.2008 21:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    To by mi ale přece vůbec nemuselo vadit. :-)
    5.10.2008 21:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Ale jde to řešit přes /etc/hosts což se mi zdá hodně jednoduché...
    Luk avatar 5.10.2008 20:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Stačí, aby fungovala tak dlouho, než se podaří odstranit primární příčinu problémů a/nebo přidat dostatek dalších kořenových DNS (+ rozdistribuovat nový zónový soubor).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 5.10.2008 20:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    Internet jen tak nezkolabuje. Má hodně tuhý kořínek, ostatně byl původně navrhován pro vojenské účely. Jediným skutečně zranitelným bodem jsou kořenové DNS, ale i bez nich se lze v nouzi obejít. V jiných případech přinejhorším nejde určitá malá část Internetu, ale zbytek funguje dál.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.10.2008 22:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vám chybí na českém internetu?
    tak to teda hodně štěstí, až si uvědomí sám sebe :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.