Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Stránky jsou dlouhé, krátké, široké i úzké, zábavné i nudné.. Ale jsou i stránky, které vůbec nejsou, ačkoliv by bylo dobré kdyby byly..
Začal jsem psát před měsícem na svém vlastním systému naprogramovaném v PHP blog.. Ale jak může vyniknout něco, čeho je na každém rohu požehnaně (ještě když je to plné keců)? Blog dle mého dnes nemá budoucnost.. Je nějaké odvětví, na které by vám na internetu chyběla stránka?
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 5.10.2008 13:55
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 13:55
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         
             
             5.10.2008 14:14
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 14:14
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         
             5.10.2008 14:17
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 14:17
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         (Pozn.: včetně mě. (Ta poznámka patří k pornu, ne k open source.))
 (Pozn.: včetně mě. (Ta poznámka patří k pornu, ne k open source.))
             5.10.2008 14:43
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 14:43
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Všichni ho chtějí používat, ale málokdo ho chce vyrábět.Hlavně za něj nikdo nechce platit. Ale zadarmo se to většinou nepořídí. Jsou sice lidé, kteří si doma porno točí a pak ho dávají zdarma k dispozici, ale technická kvalita bývá na úrovni "podívejte, mám novou kameru".
 5.10.2008 14:47
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 14:47
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         
             5.10.2008 14:56
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 14:56
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         
             5.10.2008 19:50
tsLnox             | skóre: 31
             | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana
             | Žďár nad Sázavou
        5.10.2008 19:50
tsLnox             | skóre: 31
             | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana
             | Žďár nad Sázavou
         5.10.2008 14:52
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 14:52
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         5.10.2008 15:06
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 15:06
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         5.10.2008 15:09
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 15:09
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         
            Porno vždycky bylo (už od pravěku)Tomu nevěřím. Dyť při tehdejším rozlišení monitorů by tam nebylo nic vidět.
 5.10.2008 16:25
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 16:25
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Malůvky na stěně jeskyně.Samozřejmě. Ale moc se toho bohužel nezachovalo, takže o tom až tolik nevíme. Ovšem o pornu ze starověku (Řím, Řecko, Mezopotámie, Japonsko, Čína, Indie...) se ví hodně, toho se zachovalo dost. Ví se i to, že byly tehdy běžně rozšířeny praktiky, které jsou v dnešní době nepřípustné (např. pedofilie včetně homosexuální, zoofilie, incest a podobně), případně ne až tak obvyklé (trojka, gangbang...).
 5.10.2008 16:32
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 16:32
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         ) třeba kozla. Ovšem moc si to nechci představovat. (Nebo to bylo jinak. Místní kronikář chodil městem a jednou večer z nějakého okna ložnice slyšel říkat nějakou ženu: "Ty jsi ale prase!" a z toho usoudil, že se jedná o zoofilii. Zapsal to do kroniky a teď to považujeme za historii.
) třeba kozla. Ovšem moc si to nechci představovat. (Nebo to bylo jinak. Místní kronikář chodil městem a jednou večer z nějakého okna ložnice slyšel říkat nějakou ženu: "Ty jsi ale prase!" a z toho usoudil, že se jedná o zoofilii. Zapsal to do kroniky a teď to považujeme za historii.  )
)
            které jsou v dnešní době nepřípustné (např. pedofilie včetně homosexuální, zoofilie, incest a podobně)Ne všude je zoofilie zakázána zákonem[1].
 
             5.10.2008 16:54
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 16:54
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         5.10.2008 17:00
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 17:00
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         
             5.10.2008 17:06
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 17:06
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         
             5.10.2008 17:09
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 17:09
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         ).
 ).
            to mi připomělo:
Ptá se syn Billa Gatese: 6.10.2008 19:14
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        6.10.2008 19:14
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
         
             5.10.2008 14:39
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 14:39
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         
             5.10.2008 21:42
kap             | skóre: 10
             | blog: The Bro Code
        5.10.2008 21:42
kap             | skóre: 10
             | blog: The Bro Code
            
         5.10.2008 21:50
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        5.10.2008 21:50
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         5.10.2008 21:55
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 21:55
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         .
.
             5.10.2008 14:37
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 14:37
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         
            arek@mantisha:~> wget -4 http://www.prujem.cz/xxx/ --2008-10-05 16:04:36-- http://www.prujem.cz/xxx/ Překládám www.prujem.cz… 82.208.29.215 Navazuje se spojení s www.prujem.cz|82.208.29.215|:80… spojeno. HTTP požadavek odeslán, program čeká na odpověď… 404 Not Found 2008-10-05 16:04:36 CHYBA 404: Not Found. marek@mantisha:~> wget -6 http://www.prujem.cz/xxx/ --2008-10-05 16:04:40-- http://www.prujem.cz/xxx/ Překládám www.prujem.cz… 2a01:490:11:1:3:3:7:0 Navazuje se spojení s www.prujem.cz|2a01:490:11:1:3:3:7:0|:80… spojeno. HTTP požadavek odeslán, program čeká na odpověď… 200 OK Délka: 2716 (2,7K) [text/html] Ukládám do: „index.html“. 100%[=================================================================================================>] 2 716 --.-K/s za 0,006s 2008-10-05 16:04:40 (472 KB/s) – „index.html“ uloženo [2716/2716] marek@mantisha:~>
 Já psal, že si máš pořídit IPv6, ne nativní IPv6.
 Já psal, že si máš pořídit IPv6, ne nativní IPv6.
             5.10.2008 19:02
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        5.10.2008 19:02
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
         PS: Vzhledem k tomu, jaká je mezi lidmi malá poptávka po veřejné IP, tak jsem skeptický. Chtělo by to nějakou akci "Nemáte veřejnou? Řekněte si rovnou o Áčko". To by pak bylo IPv6 hned zítra.
PS: Vzhledem k tomu, jaká je mezi lidmi malá poptávka po veřejné IP, tak jsem skeptický. Chtělo by to nějakou akci "Nemáte veřejnou? Řekněte si rovnou o Áčko". To by pak bylo IPv6 hned zítra.
             5.10.2008 20:37
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 20:37
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Problém je, že ISP běžně dávají neveřejné adresyNěco takového co nedává veřejné IPv4 adresy bych si rozhodně nedovolil nazvat ISP.
 5.10.2008 22:03
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        5.10.2008 22:03
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
         
             
            Ne, to není připojení k Internetu. Je to jen připojení do jakési lokální sítě, která má určitým způsobem zprostředkovaný přístup k některým službám. Ale připojení, tedy IP konektivita, to není. Jinak byste totiž musel dojít k tomu, že když vám někdo poskytne pouze DNS cache, HTTP proxy a odchozí/příchozí MTA (a nic víc), poskytuje vám tím k připojení k Internetu, protože bude dost lidí (troufám si tvrdit, že dnes už většina), kterým takové "připojení" bude stačit a ani je nenapadne, že něco není v pořádku.
Neznačkové oblečení je úplně jiný případ. Neznačkové oblečení plní funkci oblečení, i když má třeba horší trvanlivost, víc pouští barvu a možná z něj dostanete vyrážku. To bych přirovnal spíš k připojení s horšími technickými parametry (latence, ztrátovost paketů apod.).
Takže na rovinu: je pro vás "připojením k Internetu" i zmíněná kombinace DNS cache, HTTP proxy a MTA? Pokud ne, proč? Naprostá většina klientů stejně víc nepotřebuje. Já to mám jednodušší, pro mne je "připojením k Internetu" přesně to, co to spojení slov znamená: připojení k oné globální síti, tj. IP konektivita.
Imho s IPv4 a dnešním IP-drain ani nejde dát všem "plnohodnotné připojení", jak tomu říkáte.
To si také myslím. Ale právě proto tvrdím, že bychom místo vymýšlení obezliček typu maškarád, které nadělají víc škody než užitku (včetně zvěrstev, jako je komunikační model ICQ nebo dokonce Skype), připustit, že nedostatek IPv4 je problém a začít ho řešit. Zvlášť když řešení existuje a už dost dlouho jsou k dispozici i implementace.
Takže na rovinu: je pro vás "připojením k Internetu" i zmíněná kombinace DNS cache, HTTP proxy a MTA? Pokud ne, proč? Naprostá většina klientů stejně víc nepotřebuje.No je. Teda s MTA nemám zkušenost, ale jinak jo. Nevím, kde ve slově připojení automaticky berete ten význám, že být připojen = být součástí globání sítě. K eletrické rozvodné síti taky máte připojení a přitom od vás nikdo proud neodebírá (afaik
 ). Plyn to samý, a přesto se tomu říká plynová přípojka.
). Plyn to samý, a přesto se tomu říká plynová přípojka.
Já to mám jednodušší, pro mne je "připojením k Internetu" přesně to, co to spojení slov znamená: připojení k oné globální síti, tj. IP konektivita.Nesouhlasím, s plnou IP konektivitou podstatě nejste k internetu připojen, vy jste přímo součástí internetu.
To si také myslím. Ale právě proto tvrdím, že bychom místo vymýšlení obezliček typu maškarád, které nadělají víc škody než užitku (včetně zvěrstev, jako je komunikační model ICQ nebo dokonce Skype), připustit, že nedostatek IPv4 je problém a začít ho řešit. Zvlášť když řešení existuje a už dost dlouho jsou k dispozici i implementace.Jsem pro. Ale nejsem ISP, vy jo? Tak si vemte běžnýho ISP, jakej ten má motivaci k přechodu na IPv6? Musí investovat hafo peněz, a co z toho bude?
K eletrické rozvodné síti taky máte připojení a přitom od vás nikdo proud neodebírá (afaik). Plyn to samý, a přesto se tomu říká plynová přípojka.
Elektrická ani plynová rozvodná síť nejsou určeny pro obousměrnou komunikaci. Internet ano.
s plnou IP konektivitou podstatě nejste k internetu připojen, vy jste přímo součástí internetu
Ano, jsem k němu připojen a stávám se tak jeho součástí.
> 8.10.2008 01:58
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        8.10.2008 01:58
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        K eletrické rozvodné síti taky máte připojení a přitom od vás nikdo proud neodebírá (afaik ).To zrovna není dobrý příklad, když už do toho rýpeme. Pokud zátěž není čistě činná (a to není prakticky nikdy, většinou je účiník posunut mírně do indukční oblasti), tak se část proudu vrací zpět do sítě. Dokonce může existovat i situace, kdy půjde zpět do sítě i činná složka - například u některých výtahů. Ale toto všechno samozřejmě nemá nic do činění s původním tématem
 
             8.10.2008 08:24
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        8.10.2008 08:24
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        Musí investovat hafo peněz, a co z toho bude?
Na tom byls kde? Pro ISP to v podstatě znamená jen místo příkazu ip -4 použít ip -6. Bavíme-li se o lokálním poskytovateli. Nemám info, ale předpokládám, že na úrovní NIXu už je všechno v6 ready.
O IPv6 má zájem jen málo lidí, takže nabízet to není pro ISP žádné lákadlo (zatím, časem to bude lepší)
Proč by měli mít lidi zájem o IPv6? Ať klidně dostanou IPX/SPX ( ), ale hlavně, ať jsou celosvětově dostupní. Toto má řešit ISP.
), ale hlavně, ať jsou celosvětově dostupní. Toto má řešit ISP.
 8.10.2008 11:32
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        8.10.2008 11:32
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Ať klidně dostanou IPX/SPX (), ale hlavně, ať jsou celosvětově dostupní. Toto má řešit ISP.ISP jim řekne: "Být dostupný je špatné. Akorát se vám do počítače může dostat nějaká havěť (typu msblaster). Lepší je nebýt z Internetu vidět." A lidé uvěří, že je to pro jejich dobro.
Na tom byls kde? Pro ISP to v podstatě znamená jen místo příkazu ip -4 použít ip -6. Bavíme-li se o lokálním poskytovateli. Nemám info, ale předpokládám, že na úrovní NIXu už je všechno v6 ready.Imho to tak jednoduchý není, spusta průměrnejch ISP používá HW kousků/SW služeb který nejsou schopný IPv6. Ne všichni maj routr = linuxovej stroj, spousta jich má jakousi krabičku a dál to znáte. Další věc jsou lidi, ISP by sice mělo teoreticky mít schoopný techniky, ale znáte to ... jsou "technici", kteří silně znérvózní, když jim někdo řekne, že maj změnit jejich dlouho zavedené IP na jakejsi dlouhej tvar plnej písmenek, kerej v životě neviděli. Pak je tu ještě samotný připojení ISP, pokud má přímo připojení do NIXu, neměl by být problém, ale dost ISP (hlavně těch menších) má mezi sebou a NIXem ještě další ISP (afaik)... Ať tak nebo tak, v každým případě jsou to "práce a starosti", což je nekompatibilní s tulení nemocí některých ISP =/
Imho to tak jednoduchý není, spusta průměrnejch ISP používá HW kousků/SW služeb který nejsou schopný IPv6. Ne všichni maj routr = linuxovej stroj, spousta jich má jakousi krabičku a dál to znáte. Pak je tu ještě samotný připojení ISP, pokud má přímo připojení do NIXu, neměl by být problém, ale dost ISP (hlavně těch menších) má mezi sebou a NIXem ještě další ISP (afaik)...Ne, tohle není a nikdy nebude ISP. A na co stroje s linuxem? Bohatě jim stačí CISCO s upgradnutým IOSem
 
Další věc jsou lidi, ISP by sice mělo teoreticky mít schoopný techniky, ale znáte to ... jsou "technici", kteří silně znérvózní, když jim někdo řekne, že maj změnit jejich dlouho zavedené IP na jakejsi dlouhej tvar plnej písmenek, kerej v životě neviděli.Pokud si technik neumí v DNS nastavit AAAA záznam, ať si ty adresy klidně pamatuje. :D Já i když je potřebuju někde nastavit, tak použiju
host regnis.m4r3k.org abych ty adresy zjistil.
             8.10.2008 18:21
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        8.10.2008 18:21
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
         8.10.2008 20:03
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        8.10.2008 20:03
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
         8.10.2008 20:26
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        8.10.2008 20:26
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
        Device type: general purpose|router|firewall|VoIP phone
Running: Linux 2.4.X, MikroTik RouterOS 2.X, Secure Computing embedded, WebVOIZE
 embedded
OS details: Linux 2.4.18 - 2.4.32 (likely embedded), Linux 2.4.21 - 2.4.33, Linu
x 2.4.28 - 2.4.30, MicroTik RouterOS 2.9.46, Secure Computing SnapGear SG300 fir
ewall, WebVOIZE 120 IP phone
No je to divnej nápad, hodit tam ňákej IP phone, jestli teda nmap nekecá... 7.10.2008 22:23
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
        7.10.2008 22:23
Jendа             | skóre: 78
             | blog: Jenda
             | JO70FB
         8.10.2008 08:13
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        8.10.2008 08:13
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        Proč by ISP dával každýmu veřejnou IP, když naprostá většina klientů to nevyužije, a většina ani pravděpodobně neví, co to je nebo k čemu je to dobrý.
Jenomže tito lidé by připojení na internet využili, kdyby některé služby nebyli pokroucené tak, aby si toho člověk bez připojení v podstatě nevšiml. Chápeš? Proč lidé posílají soubory emailem, když si je mohou posílat přímo? Proč si telefonují přes skutečně připojené, když to může jít přímo? Proč hrají přes server kdesi v zahraničí, když jsou všichni kamarádi z jedné ulice? Veškeré tyto absurdity by odpadli, kdyby měli normální připojení. Ale asi jsem konzervativní, možná je dnes in vymýšlet způsob, jak projít přes překlad adres, místo vylepšování peer to peer protokolu.
> 8.10.2008 08:45
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        8.10.2008 08:45
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
         8.10.2008 17:04
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        8.10.2008 17:04
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
         8.10.2008 17:25
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        8.10.2008 17:25
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
         8.10.2008 18:31
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        8.10.2008 18:31
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
         
            Nesouhlasím, pro mne je ISP jen ten, kdo nabízí připojení k Internetu. Maškaráda není připojení k Internetu. ISP samozřejmě může nabízet i další služby, třeba ty maškarády, ale musí mi nabídnout skutečnou konektivitu, pokud o ni budu stát, jinak to pro mne není ISP.
Mimochodem, to jsem ještě dost benevolentní, jsou lidé (např. M. Krsek), kteří za skutečného ISP hodného toho označení považují jen toho, kdo má vlastní autonomní systém.
ISP samozřejmě může nabízet i další služby, třeba ty maškarády, ale musí mi nabídnout skutečnou konektivitu, pokud o ni budu stát, jinak to pro mne není ISP.Jo takhle, tak to snad nabízí většina - mluvíme o něčem jako veřejná IP na požádání za poplatek navíc...?
Ne, naopak. Standardní stav je veřejná IP v ceně připojeníNo a na to prostě není dost adres. Ne v IPv4 a většina ISP od svého ISP k dispozici nic jiného nemá. A pak se dostáváme k těm třem možnostem, které jsem psal výš.
 7.10.2008 16:17
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.10.2008 16:17
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        No a na to prostě není dost adres.Ale je. Stačí přejít na IPv6
 
Ne v IPv4 a většina ISP od svého ISP k dispozici nic jiného nemá.Jenže problém je právě v tom, že místo skutečného řešení problému s adresami (tj. přechod na IPv6) se dělají prasárny s NATem. Tlak na pořádné řešení je tak výrazně oslaben a to se tedy odsouvá stále dopředu (někteří ISP ještě stále vůbec o IPv6 neuvažují - přitom o problému s adresami se intenzivně mluví už 10 let a skoro stejně dlouho jsou k dispozici operační systémy s jeho podporou.
 7.10.2008 16:18
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.10.2008 16:18
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        skoro stejně dlouho jsou k dispozici operační systémy s jeho podporou.Chtěl jsem samozřejmě napsat "s podporou IPv6"
 
            Ale je. Stačí přejít na IPv6Neříkej, vážně?
Jenže problém je právě v tom, že místo skutečného řešení problému s adresami (tj. přechod na IPv6) se dělají prasárny s NATem. Tlak na pořádné řešení je tak výrazně oslaben a to se tedy odsouvá stále dopředu (někteří ISP ještě stále vůbec o IPv6 neuvažují - přitom o problému s adresami se intenzivně mluví už 10 let a skoro stejně dlouho jsou k dispozici operační systémy s jeho podporou.Jasně. A z toho jsou pak obviňováni menší ISP, kteří prodávají konektivitu koncovým zákazníkům...
 7.10.2008 17:00
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        7.10.2008 17:00
Heron             | skóre: 53
             | blog: root_at_heron
             | Olomouc
        A kdo jiný by měl být? Jsou to právě oni, kdo vyvolává klamný dojem, že ipček je nekonečno (protože na jednu IP navěsí stovky klientů).A co teda mají podle tebe dělat? Ptám se na to už potřetí a ještě nikdo nedal kloudnou odpověď.
 7.10.2008 17:57
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.10.2008 17:57
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        A co teda mají podle tebe dělat?V první řadě tlačit na své poskytovatele, aby jim poskytli nativní IPv6 konektivitu. A vyhrožovat odchodem k někomu, kdo jim ji nabídne, byť třeba celkově dráže (a pokud tu možnost mají, pak skutečně přejít). Ono se to samo neudělá. Nic se samo neudělá.
 7.10.2008 18:53
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.10.2008 18:53
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        To jsem neřekl.Celé tohle vlákno jsem začal polemikou s tímhle názorem...
 7.10.2008 20:25
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        7.10.2008 20:25
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Ale prosím vás. Ustanovit tunel do IPv6 není problém. Takže žádné čekání na vyšší patro se nekoná.
Problém je, že najednou by se museli starat o dvě sítě při stejném počtu zákazníků, což jim obchodní oddělení ochotně vymluví.
Ale prosím vás. Ustanovit tunel do IPv6 není problém.A co tunel, kde nenaroste latence? To také není problém?
Pokud řešíte zpoždění z důvodu přebalování packetů, tak odpovím otázkou: A co NAT, kde nenaroste latence?
Pokud řešíte zpoždění z důvodu delší trasy, tak si dovolím tvrdit, že např. 20ms RTT do Amsterodamu se při spojení do zahraničí ztratí. Navíc těch tunelů může být více, minimálně pro 6to4 prefixy je možné vždy jít po nejkratší IPv4 cestě.
Pokud řešíte zpoždění z důvodu přebalování packetů...Ne, to fakt neřeším.
Pokud řešíte zpoždění z důvodu delší trasy, tak si dovolím tvrdit, že např. 20ms RTT do Amsterodamu se při spojení do zahraničí ztratí.A spojení do zahraničí je pro českého zákazníka naprosto typická situace, že?
A spojení do zahraničí je pro českého zákazníka naprosto typická situace, že?U mne je to od oka tak 50:50 a i průměr chodí na zahraniční servery, stačí ICQ, youtube apod.
 , nicméně používá i centrum. Zase ale latence se u vyhledávače moc neprojeví. To by spíš u skype, u toho se škodlivosti latence souhlasím.
, nicméně používá i centrum. Zase ale latence se u vyhledávače moc neprojeví. To by spíš u skype, u toho se škodlivosti latence souhlasím.
            Však jsem psal, že těch tunelů může být více. Česko je malý rybník, tak není problém domluvit si tunelový peering s ostatními ISP, kteří vzali IPv6 do vlastních rukou.
Já mám např. 48bitový prefix, delegovanou reverzní doménu. Tohle bych u IPv4 jen tak nedostal. Cítíte tu svobodu?
> 
             5.10.2008 14:28
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
        5.10.2008 14:28
hikikomori82             | skóre: 18
             | blog: foobar
             | Košice
        Portal -nazov Blog -autor -nazov prispevku -obsah -cas zverejnenia -pocet precitani Diskusia -prispevky -autor -nazov -cas zverejnenia -obsah -patickaVsetko ostatne ako napr. menu, reklamy, odkazy na ine casti portalu, kviz, ... su balast ktory ma v podstate nezaujima. Vsetky stranky su v podstate bordel v ktorom musime vyhladavat uzitocnu informaciu. Predstav si ze by existovalo jednotne rozhranie napr. k zive.cz aj abclinuxu.cz. RSS je k tomu pomerne blizko ale nie je tam cely clanok a ani diskusia.
 5.10.2008 14:32
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        5.10.2008 14:32
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
        RSS je k tomu pomerne blizko ale nie je tam cely clanok a ani diskusia.Do RSS si můžeš nacpat všechno, co chceš. To není vina formátu...
 7.10.2008 09:39
Josef Kufner             | skóre: 70
        7.10.2008 09:39
Josef Kufner             | skóre: 70
            
            
         5.10.2008 14:46
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 14:46
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         5.10.2008 15:33
Nicky726             | skóre: 56
             | blog: Nicky726
        5.10.2008 15:33
Nicky726             | skóre: 56
             | blog: Nicky726
            
         .
.
             5.10.2008 23:00
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 23:00
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         
             Ja nemyslel seznamku jen pro programatory, ale pro vsechny inteligentni lidi (nebo prinejmensim ty, co se za ne povazuji). Z vlastni zkusenosti vim, ze inteligence pomerne dost imponuje obema pohlavim.
Ja nemyslel seznamku jen pro programatory, ale pro vsechny inteligentni lidi (nebo prinejmensim ty, co se za ne povazuji). Z vlastni zkusenosti vim, ze inteligence pomerne dost imponuje obema pohlavim.
             5.10.2008 23:33
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 23:33
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        No nevim, predstava, ze mi tam ukazuje DNA nejaka osamela biolozka me trochu desi...
Co je na tom děsivého? Taková osamělá bioložka nemusí být špatná - právě naopak, může to být čistá duše (narozdíl od namyšlených kravek, které místo DNA předvádějí jen sebe), po pár minutách péče též vypadající k světu i navenek 
Ja nemyslel seznamku jen pro programatory, ale pro vsechny inteligentni lidi (nebo prinejmensim ty, co se za ne povazuji). Z vlastni zkusenosti vim, ze inteligence pomerne dost imponuje obema pohlavim.
Lepší je seznamování "face to face". Vědci tvrdí, že posouzení "kompatibility" při prvním pohledu trvá přibližně jednu vteřinu. Za tuto dobu si prý člověk vyhodnotí, zda je příslušný protějšek pro něj vhodný. Přes nějakou seznamku to znamená ztrácet hodiny a hodiny procházením profilů a fotek, případně komunikací přes Jabber, aby pak člověk v reálu zjistil, že je všechno úplně jinak.
Co je na tom děsivého? Taková osamělá bioložka nemusí být špatná - právě naopak, může to být čistá duše (narozdíl od namyšlených kravek, které místo DNA předvádějí jen sebe), po pár minutách péče též vypadající k světu i navenekNo prave! Ale kdyz obcas ctu o tom, co ti biologove nekdy provadeji, opravdu nevim, jestli bych pak mel chut s ni jit nekam na veceri nebo tak.. Proste, nemyslim, ze bych hned chtel jako prvni videt _jeji_ kod.
Lepší je seznamování "face to face". Vědci tvrdí, že posouzení "kompatibility" při prvním pohledu trvá přibližně jednu vteřinu. Za tuto dobu si prý člověk vyhodnotí, zda je příslušný protějšek pro něj vhodný. Přes nějakou seznamku to znamená ztrácet hodiny a hodiny procházením profilů a fotek, případně komunikací přes Jabber, aby pak člověk v reálu zjistil, že je všechno úplně jinak.Proto je nejlepsi sejit se co nejdriv. Me zase prilis nebavi travit cas s nekym, kdo je sice na pohled uchvatny, ale nijak me intelektualne nestimuluje.
 . Není problém to tedy zobecnit na ukázku výrobků,myšlenek, apod., ale zase aby se ten web nezvrhnul v honění ega
. Není problém to tedy zobecnit na ukázku výrobků,myšlenek, apod., ale zase aby se ten web nezvrhnul v honění ega  .
.
            ... ale zase aby se ten web nezvrhnul v honění egaPochybuju, ze by nekdo prekonal v honeni ega Toho, jezhoz jmeno se nevyslovuje, natoz aby ho porazil v idnesi ankete o nehorsi web.
 .
 .
             6.10.2008 19:34
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
        6.10.2008 19:34
xkucf03             | skóre: 49
             | blog: xkucf03
            
        Neco, kde se neklade duraz na fotkyToužíš poznat nějakou šeredu, která budeš muset tahat do postele od rozepsaného programu v Assembleru?
 6.10.2008 19:41
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        6.10.2008 19:41
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         
             6.10.2008 19:43
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
        6.10.2008 19:43
freshmouse             | skóre: 42
             | blog: Bruno Banány
            
         6.10.2008 19:58
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        6.10.2008 19:58
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         
             5.10.2008 19:18
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        5.10.2008 19:18
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        4. Online prepisovac mezi latinkou a azbukou. Date tomu stranku v azbuce a ukaze ji v latince, zadate vyhledavani v latince a on vyhleda ruske stranky v azbuce.Není lepší se tu azbuku prostě naučit? Je to otázka chvilky...
 5.10.2008 20:37
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 20:37
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         5.10.2008 20:26
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
        5.10.2008 20:26
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
            
         5.10.2008 20:42
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
        5.10.2008 20:42
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
            
        To by mě zajímalo jak by měl takový kolaps decentralizovaného internetu vypadat. :)Ja tiez neviem - masivny utok na DNS root servery, nejaky druh rychlo sa siriaceho cerva napadajuci/zahlcujuci sietove zariadenia - neviem...
 
             5.10.2008 20:44
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
        5.10.2008 20:44
David Watzke             | skóre: 74
             | blog: Blog...
             | Praha
         
             5.10.2008 20:45
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
        5.10.2008 20:45
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
            
         to mas tak - ako ked sa rodina rozhada...
 to mas tak - ako ked sa rodina rozhada... 
             5.10.2008 20:49
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 20:49
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         A navíc... Můj internetový ostrůvek "82.209.54.72/29", "2001:15c0:668e::/48", "2002:52d1:364a::/64" mi jen tak někdo neshodí.
 A navíc... Můj internetový ostrůvek "82.209.54.72/29", "2001:15c0:668e::/48", "2002:52d1:364a::/64" mi jen tak někdo neshodí.  
             5.10.2008 20:45
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 20:45
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         5.10.2008 20:46
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
        5.10.2008 20:46
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
            
        A i kdyby padly všechny kořenové DNS, pořád je ještě možnost, aby jejich úlohu dočasně převzaly servery na dalších úrovních.Suhlasím - ale nemôže ísť táto substitúcia DNS serverov donekonečna...
/etc/hosts, tak zjistím, že bych většinu úloh mohl dělat i bez DNS serverů
             5.10.2008 21:00
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 21:00
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         5.10.2008 21:07
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
        5.10.2008 21:07
Michal Fecko             | skóre: 31
             | blog: Poznámkový blog
            
         95% uzivatelov by bolo stratenych... Geekovia idu ale dalej
 95% uzivatelov by bolo stratenych... Geekovia idu ale dalej  
             
             5.10.2008 20:58
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 20:58
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
         5.10.2008 20:41
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        5.10.2008 20:41
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora