abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (14%)
     (25%)
     (39%)
     (21%)
    Celkem 28 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 22:24
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.5.2007 21:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Smaž ten předchozí zápisek než bude pozdě.
    1.5.2007 21:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Děkuji moc, opravil jsem to.
    1.5.2007 21:32 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Já si myslím, že bude docházet k pomalému přesunu uživatelů Windows k Linuxu. Otázkou je, kdy bude mít Linux natolik významný podíl (třeba 25%) v používanosti operačních systémů, aby si komerční výrobci programového vybavení uvědomili, že by bylo fakt dobré ho neignorovat.
    1.5.2007 22:15 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Ještě bych dodal, že Ubuntu na tom rozšiřování má lví podíl. Jde o to, že u něj člověk prakticky každý půlrok vidí nějaká dost dobrá zlepšení (tuhle třeba Feisty Fawn: správce proprietárních ovladačů, zjednodušená instalace kodeků, integrace Magnatune a Jamendo v Rhythmboxu, věci typu když člověk se pokusí spustit neexistující příkaz, tak mu to poradí, co má nainstalovat a tak podobně). Má dobrý význam toho jména, odnož pro školství, člověk nemusí stahovat DVD. Sice je v té miliardě druhů CD (instalační, alternativní, CD, server-učebna atd.) a různých odnoží (U/K/E/X (Christian/Satanic/Muslim Edition) atd.) trochu bordel, ale co. A jde si poslat CD zdarma.

    Windows Vista jsou kapitola sama pro sebe, sice vypadají pěkně (akorát mě to funky rozhraní ledatak zdržuje), ale jsou dost chaotická, nekonzistentní v ovládání, náročná na hardware a jiná vůči předchozím verzím. Hráči her na Windows samozřejmě zůstanou a taky lidi co používají nějaký specifický Windows software, ale dovedu si představit, že někdo dá u příležitosti Vist Windows sbohem.
    1.5.2007 22:29 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    "Jde o to, že u něj člověk prakticky každý půlrok vidí nějaká dost dobrá zlepšení"

    Tohle vidím ale u všech dister, Fedora 4 před rokem se dala sotva používat (aspoň u mě) a teď šestka mi sedí bezvadně. A srovnávat dva roky starý Mandrake a novou Mandrivu je taky jako nebe a dudy. Ještě před rokem jsem čuměl na první demo XGL s otevřenou pusou a teď už to pro mě je dennodenní záležitost... Linux jede :)
    Dalibor Smolík avatar 1.5.2007 21:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Určitě to souvisí s vydáním nového Ubuntu, podle mého názoru větší rozšíření Linuxu nebrání koncepce tohoto OS a uživatelské prostředí, to je již delší dobu velmi příjemné a intuitivní. Problém je v něčem jiném - v podstatě v drobnostech. Málo zkušený uživatel vezme instalační CD (nebo DVD), instaluje a instalace se zasekne na nějakém problému, kdy je třeba upravit nějaký konfigurační soubor, ovladač ... což pro zkušeného linuxáka je otázka na dvě minuty. Začátečník to zahodí a vrátí se k Windows. Pokud např. nové Ubuntu netrpí podobnými neduhy a jde nainstalovat bezproblémově na většinu běžných strojů, aniž by se muselo něco konfigurovat ručně, může být vyhráno ...
    Pro zjednodušení pomíjím uživatele s nutností speciálního softwaru (grafická studia apod.), mám na mysli běžné domácí uživatele. Řada lidí z mého okolí, kteří počítačům moc nerozumějí, jsou ochotni mít dual boot - Windows na hry, Linux na vše ostatní včetně internetu ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Josef Kufner avatar 1.5.2007 21:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    No myslím, že spíš než Ubuntu sehrává roli i Windows Vista. Co jsem si tak všiml, tak pro spoustu lidí, resp. jejich HW, jsou prostě příliš náročné a nového nic podstatného nepřinášejí. Takže prostě hledají nějakou jinou cestu a tou se stává Linux. Tohle se teda týká takových těch šikovnějších uživatelů.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.5.2007 22:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Pozor, dalo by se to i otočit. Pokud jsou spokojenými uživateli Windows XP, nemají nyní příliš důvodů investovat do nového systému, příp. hardware, ani důvod opouštět to, co jim vyhovuje (Windows XP).
    Josef Kufner avatar 1.5.2007 23:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Jo Windows XP tady budou strašit ještě dlouho, ale jednou se ten upgrade bude muset udělat a o ten okamžik jde.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.5.2007 23:33 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Akualizoval jsem příspěvek v blogu. Zdá se, že uživatelé Linuxu z drtivé většiny případů přecházejí z Windows. Bohužel se z dat nedá blíže zjistit, z jakých verzí. To už by byly spekulace, zda je hlavní vlna z novějších podporovaných systémů (2000, XP) nebo z těch starších nepodporovaných (ME, 98, 95...). Ale byly by to nesmírně zajímavé informace.
    1.5.2007 22:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Existuje tolik kombinací HW, SW a jejich nastavení, že vždy asi budou existovat problémy. Jde o to je eliminovat a nabídnout efektivní prostředky k jejich rychlému řešení. Myslím, že se to děje, jinak by mnoh lidí z mého okolí nedokázalo přejít samo od sebe na linux, až jsem se sám divil. Já sám jsem jen vložil CD s Ubuntu do PC, párkrát klikl a nainstaloval, víc jsem nepotřeboval nic dělat, i když uznávám, že to souvisí s prozíravým výběrem notebooku. Ale i jinde se situace lepší, např. v oblasti ovaldačů grafických karet, kdy nové Ubuntu na to přidalo nástroje, a také usnadnění přidání podpory pro MP3 a další formáty, čímž odpadly tisíce dotazů na fórech, jak se přidávají nové zdroje softwaru a jaké balíky je zapotřebí doinnstalovat. Pokud jde o speiální software, to souhlasím. Sám vzhledem k otmu, co studuji, potřebuji čas od času i Windows, protože některé výukové a gramatické programy v Linuxu nejdou (zatím?) ani s Wine. Na druhou stranu Lingea Lexikon, slovníky z Oxfordu i od Longmena tam (díky výsledkům vývoje některými lidmi tolik zatracovaného multipaltformního rozhraní Mozilly) bezproblémů fungují bez Wine. V podstatě jsem větinou v Linuxu a ve Windows nepotřebuji být téměř nikdy. Nehledě na to, že mi tam mou práci musí zpomalovat antivir, antispyware, kvalitní firewall... A instalace mnoha programů tam připomíná katastrofu, pohromu a (s nadsázkou) miliony kliknutí a nastavení, aby vůbec šly spustit. :(
    honzous avatar 2.5.2007 12:24 honzous | skóre: 17 | blog: /var/log/honzous.log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Souhlasim s tim, ze problemy pri instalaci budou existovat i nadale. Nicmene nevim, kolikrat jste vy ostatni instalovali Windows XP, ja to mel vicemene v naplni prace. Kdo s tim ma vice zkusenosti, urcite pamatuje napr. rucni nstalaci ovladacu pro SATA disky, aby s nimi instalator mohl vubec pracovat, nebo napr. po prvnim restartu problem pri precteni souboru asms, ktery sice souvisi s casem, ale vyresit sel pouze instalaci z jine opticke mechaniky, protoze at jste meli original cd a nebo kopii vypalenou treba dvourychlostne, nepomohlo ani modleni se s otevrenym oknem smerem k vychodu. Me docela mile prekvapil gui instalator Debianu 4.0, a prestoze s mym typem notasu jsem mel vzdycky nejaky problem s instalaci, u instalace Etche probehlo vse bez sebemensich problemu.
    Nevykej mi, ja ti taky nebudu vykat...↵ Mar 13 11:53:32 nevykat last message repeated 2324661 times
    Václav 2.5.2007 20:35 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Nevyplatila by se v tomto případě spíš virtualizace?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    multi avatar 1.5.2007 21:45 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    taky to muze byt vydanim mandrivy 2007
    ale ja si myslim ze hodne lidi nalakal akcelerovany desktop
    1.5.2007 22:04 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Dovolím si tvrdit, že ačkoliv je Mandriva 2007.1 jistě velmi kvalitní a zajímavý produkt, vzhledem k mimořádně většímu zájmu o Ubuntu (patrnému z mediálního a bloggerského pokrytí, obrovskému návalu užiavtelů na domovskou stránku v den vydání, strháním rekordů počtu lidí na IRC a fórech) bych přičetl podíl spíše Ubuntu. Další nárůst bych čekal, jak se začnou rozdávat lisovaná CD od Canonicalu s Ubuntu a Kubuntu na různých akcích, až dorazí k regionálním týmům a až dorazí těm všem zájemcům, kteří si před/objednali CD až domů do schránky. Tyto vlivy začnou působit v květnu. Na druhou stranu i u Mandrivy vycházejí z výroby CD a distribuují se do obchodů včetně příruček, během několika dní vyjde i Fedora 7. Další vlnu odhaduji na podzim, kdy by se mělo pokračovat vy vylaďování, zdokonalování a ještě většímu zjednodušení instalace Ubuntu 7.10 včetně standardně povoleného akcelerovaného pracovního prostředí. V tu dobu vyjde i OpenSUSE 10.3. Myslím, že se současní uživatelé i potenciální zájemci mají rozhodně na co těšit, a že jim lze nabídnout produkty, které jim budou vyhovovat.
    tmr avatar 1.5.2007 22:10 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Bylo by zajimavy udelat graf narustu registrovanych uzivatelu na AbcLinuxu, je mozny nekde ziskat data?
    2.5.2007 02:14 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    1.5.2007 22:22 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Počet uživatelů roste dokonce ještě rychleji, protože i rychle přibývá celkově počítačů připojených na net. Stejně si ale myslím, že přes 10% by ani nebylo moc dobré přelézt, pro výrobce hardwaru je v drsné konkurenci desetina hodně aby se pohnuli a začali něco pro linux dělat.

    Pokud by linux hodně přelezl přes 10% začnou se tu objevovat trubci kteří přeposílají maily s milionem cizích adres a přílohama typu něco.php a podobně a to není o co stát.

    Vloni bych se asi přetrhnul kdyby mne někdo požádal o instalaci linuxu na počítač ale teď už se nikam necpu a nechám ho odstát ať si to řádně rozmyslí a začne studovat sám a jdem na to až když vidím opravdový zájem. Ksichty které si někdy v minulosti otřeli o linux jedovatou tlamu posílám do háje rovnou a je tutovka že nezapomínám.
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    1.5.2007 22:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Nene, největší vliv přece muselo mít vydání Debian Etch :-D

    BTW: statistiky jsem nečetl, ale nemůže to být způsobeno čistě růstem počtu počítačů jako takových?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Filip Dominec avatar 1.5.2007 22:56 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Statistika
    Ta statistika na marketshare je poměrná, jestli jsem ji dobře pochopil. S absolutním nárůstem počtu uživatelů se jen každým dnem zvětšuje množství práce, které bude třeba vynaložit k obnovení jakéstakés funkce trhu...
    1.5.2007 22:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Právě, že sledujeme podíl, tedy poměr uivatelů Linuxu vzhledem k celku. Nejde tedy o absoluní čísla. Prostě lze tvrdit, že uživatelů linuxu přibývá na úkor jiných systémů. Ještě se pokusím zpracovat detailní analýzu, na úkor kterých, to by bylo velice zajímavé a přínosné pro zacílené progapace. Jinak samozřejmě platí, že přibývá počet počítačů, notebooků a uživatelů internetu obecně, takže i tím se rozšiřují počty uživatelů Linuxu. Rozšiřovaly by se z tohto hlediska i tehdy, pokud by se ten podíl udržoval na stejné hodnotě.
    2.5.2007 06:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Skvělé, díky za odpověď.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    2.5.2007 00:21 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)

    Yeah, historické zlepšení na 0.80%! A v další pětiletce se Linux pravděpodobně dostane přes 1%. Slovy JEDNO PROCENTO. Dovedete si takhle obrovské číslo vůbec představit?!...

    Každý má právo na můj názor!
    otula avatar 2.5.2007 00:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    To je asi tolik, co lidí s IQ nad 140 :-) Že by to o něčem vypovídalo?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    JiK avatar 2.5.2007 01:01 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    nechci bejt hnusnej, ale gaussovka je symetricka, ze? :-) Trebas linux okupuje zrovna 1% z te leve strany a to 1% zprava (140+) uz leta jede na Mac OS X a tyhle zabomysi valky nas nezajimaj :-)
    otula avatar 2.5.2007 01:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)

    Provokatére :-D

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    4.5.2007 12:17 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Já myslím, že lidé z levé strany by linux ovládat nedovedli, přece to jen chce jistou dávku inteligence. O Mac OS se ale tvrdí, že ho dovede ovládat i cvičená opice :-).
    2.5.2007 00:53 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Já si to představit dokážu. Podobně blbé příspěvky psali lidé na živě.cz v diskusích už před 5 lety, když byl podíl Firefoxu kolem 1 procenta. A teď má v ČR téměř třetinu trhu. Když se na to analýzu podíváte pořádně, tak vám musí být jasné, že Linux během několika měsíců svůj podíl zdvojnásobil nebo výzrnamně zlepšil (v závislsoti na zdroji statistiky). Ukažte mi podobný pohyb u jiného operačního systému, nepočítaje Windows Vista s gigantickou marketingovou kampaní v prvních týdnech po uvedení. Bavíme se zde o platformě jako celku - rzné verze různých distrubucí. Až se vás bude v budoucnu někdo ptát, kde začla vlna obliby Linuxu, odkážete ho na tento příspěvek a řeknete "tehdy" a v hlavě vám probleskne: "ten kluk měl tenkrát pravdu."
    JiK avatar 2.5.2007 01:13 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    ...Ukažte mi podobný pohyb u jiného operačního systému...
    No podle nejake statisiky na WJS (Wall Street Journal) se pry za poslednich 18 mesicu ztrojnasobil trzni podil Apple Mac. Jako uzivatele a taky jako akcionare mne to uz nekolikrat vyznamne potesilo :-)

    Konec koncu, cena akcii Apple (AAPL) vzrostla za 5 let o 764,58%, Microsoftu (MSFT) o smesnych 18.06% (Vzhledem k posileni koruny by to byla prodelecna investice)

    RedHat (RHT) potesil s rustem 345.89% za 5 let, a Mandriva o 92.08%
    2.5.2007 01:42 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    ...Ukažte mi podobný pohyb u jiného operačního systému...
    No podle nejake statisiky na WJS (Wall Street Journal) se pry za poslednich 18 mesicu ztrojnasobil trzni podil Apple Mac.
    To odpovídá.

    Jinak nemíchejte jablka s hruškami. Akcie jsou jedna věc, uživatelé a tržní podíl druhá. Celý příspěvek a diskuse je o uživatelích a tržním podílu, nikoliv o akciích nebo o tom, co vás potěšilo nebo ne. Buďte prosím věcný. Apple spustil zcela nový systém a stavěl na své značce a jediném produktu/systému. Linux jsou stovky distribucí zastřešený několika hlavními, neustále se objevují nové verze různých distribucí a ve světle toho, kolik si ne/mohou dovolit prostředků na marketing jsou aktuální statistiky výrazným úspěchem. Pokud se na ty grafy dobře podíváte, současný tak strmý vzestup Linuxu během tak krátké doby nikdy nezažil ani ten Apple Mac.
    2.5.2007 18:04 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    No to je fakt skvele, misto toho, abychom resili jakej prusvih je takovy vysledek, tak budeme diskutovat, jestli tak "skveleho vysledku" dosahlo Ubuntu.

    Neporazit zcela nepouzitelna windows 98, na kterych nebezi zadna poradna hra, na kterych nebezi zadna slusna verze Microsoft Office, ... to je spise ostuda.

    V Microsoftu asi breci nad katastrofalnim vysledkem Windows Vista, ale my take nemame co slavit. Jediny rozdil je, ze Microsoft to boli financne a nas jen moralne.

    Moc tem vysledkum ale neverim. Myslim ze Linux, Mac i Vista jsou tam podhodnoceny.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    2.5.2007 18:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Díváte se na to z druhé strany. Vyšší a rychlejší podíl Linuxu si asi přeje většina komunity a měl bych z toho radost. Sám jsem pro to udělal a dělám mnohé, řekl bych více, než drtivá většina uživatelů. Zapomněl jste nato, že Win 98 je již nepodporovaný, a kdyby byl tak i špatně zabezpčený systém. Na druhou stranu to není žádná ostuda, jelikož s Win se učí pracovat již malé děti ve škole nebo ostatní lidé v zaměstnání a nic jiného neznají a jsou rádi, že umí pracotaa aspoň s tím. Já těm lidem rozumím. Změnit OS není jako změnit webový prohlížeč a importovat záložky. Jinak tomu výzkumu věřím, podobná čísla ukazují i jiné služby, včetně českých, proto jsem je v příspěvu uváděl. Někdy a někde ten mpulz přijít musí a já trvdím, že nyní přichází. A je dobré také vědět, odkud přichází a kdo to dělá správně a úspěšně. A o tom, že na tom má lví podíl Ubuntu, nemůže pochybovat žádný soudný člověk. Když se jiné distribuce poučí, bude to jedině dobře.
    2.5.2007 19:06 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Ubuntu by ten impulz těžko mohlo dát nebýt Debianu, na kterém přímo staví a RH, SUSE a SUNu, které se nejvíce podílejí na vývoji jádra a základních programů...
    2.5.2007 19:10 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    To jistě, o tom není nejmenších pochyb. Ale platí to i obráceně, RH, SUSE a další jsou tu již dekádu a nedokázaly prakticky nic ve srovnání s tím, co Ubuntu během 2,5 roku.
    2.5.2007 20:30 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Co dodat.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    3.5.2007 00:26 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Neporazit zcela nepouzitelna windows 98, na kterych nebezi zadna poradna hra, na kterych nebezi zadna slusna verze Microsoft Office, ... to je spise ostuda.

    Nepovažoval bych Windows 98 za zcela nepoužitelné, než jsem si před půl rokem pořídil notebook, používal jsem zcela spokojeně a jejich instalaci starou 4 roky. (Přiznávám, měl jsem souběžně i XPčka, ale ty jsem používal jenom na takový zvěrstva do školy jako Oracle či Xilinx ISE, který na 98 už neběhali, to ale zrovna nejsou programy pro "běžné uživatele"). Na "běžnou práci" jsou ale stále i dneska (po 9. letech!!!) pokuď si je "hýčkáte" alespoň jako běžný linuxák své vytuněné gentoo ještě použitelný. A na slabším HW (a tady myslim CPU s frekvencí < 1.5GHz) jsou zlatý (o jejich náročnosti na HW si může Linux nechat jenom zdát). Ano, nejnovější Office pro ně nejsou, ale Office XP, který na nich běhaj mají pořád lepší kompatabilitu s nejnovějšími MS Office než OpenOffice.org... Novej Firefox na tom taky spustíte, stejně jako Mirandu a spoustu dalšího SW.

    Někteří by mohli argumentovat bezpečností, ale ta není vůbec tak tragická jak by se mohlo zdát. Jednak se v zásadě dá říct, že pro ně dneska viry už nikdo nevyrábí a jednak jejich bezpečnost při dodržování základních "bezpečnostních" opatření (nespouštět co vám přijde pod ruku, nepoužívat IE, ...) byla za poslední roky pro "obyčejného uživatele" dostatečná.

    Jinak zcela souhlasím s hlásnou troubou Microsoftu, že největším konkurentem Microsoftu je sám Microsoft. Nebýt jeho "zpackaných" Vist, ani tenhle "výkyv v grafu" by se IMHO nekonal. Problém Windows totiž je, že začíná (v oblasti desktopu) "Linuxovatět". GUI začíná být nejednotné (kdejaký program se dneska snaží vypadat "cool" a tedy zcela jinak než ostatní programy) jak GUI linuxu, systémové nároky asi poprvé v historii u Vist předstihly nároky na linuxový desktop (pro stejnou odezvu a funkcionalitu GUI) atd. Až (jestli) se z toho Microsoft vzpamatuje, bude zase vše při starém a růst křivky zase zpomalí.

    Každý má právo na můj názor!
    Cohen avatar 3.5.2007 13:14 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přichází vlna znatelného nárůstu podílu uživatelů Linuxu (?)
    Osobně jsem zvědaví, co s oblibou Linuxu udělá předinstalace Ubuntu na počítače Dell. (Pochopitelně taky bude záležet na tom, jak bude ta podpora Dellu vlastně vypadat.)
    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.