Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Tento blog obsahuje nebezpečnou symboliku.
Hudba je (kromě ticha, kterého se dostává stále méně) neoddělitelnou součástí mého života. Bohužel ne vždy je možné poslouchat z reproduktorů.
Přiznám se, že sluchátka nemám přiliš v oblibě a pokud je jejich použití nevyhnutelné (např. v noci, kdy by poslech z reproduktorů obtěžoval pokojně spící), dávám přednost velkým náušníkům, které pojmou i vnější zvukovod.
Před několika týdny se mi odporoučela sluchátka KOSS UR/40, která mi svým charakterem již příliš nevyhovovala. Inu vydal jsem se do svého oblíbeného Safíru a vznesl svůj požadavek.
Tamní odborník příliš neváhal (jednak proto, že tomu opravdu rozumí a zejména z důvodu toho, že jsme již důkladně probrali mé požadavky na zvuk během předchozího nákupu) a podal mi dvoje sluchátka na první pohled zcela jiná, na první poslech zcela stejná. Sluchátka Beyerdynamic DT990 mají hlavový most z matného stříbrného kovu jehož koženkové polstrování nelze vyměnit a na mušlích mřížku s podobně nevzhledného kovu. Na proti tomu Beyerdynamic DT 990 PRO mají všechno (tedy až na šedé polstrování mušlí) černé a jsou odborně řečeno: daleko hnusnější (proto jsou také levnější). Zde je polstrování mostu snadno vyměnitelné. Stejně jako polstrování mušlí což však platí i pro hezčí model.
Oba modely používají stejný měnič, zájemce o koupě má tedy na starosti pouze vzhled. V Safíru jsem oba modely sluchátek otestoval na CD přehrávači Marantz SA 6002, který (jak mě promptně informoval prodejce) ještě nemám.
Mohu potvrdit, že oba modely hrají naprosto stejně. Vybral jsem si model PRO. Přednes je velmi ... sluchátkový. Jak jsem psal, dávám přednost reproduktorům. Právě poslouchám Mozartův Requiem a při vokálech v Tuba Mirum mám pocit, že "slyším" zpěvákům až do plic. Zvuk je velice přesný a pokud bych si měl vypůjčit terminologii z obrazu, tak je na můj vkus až příliš kontrastní. Takový má být. Jen na to nejsem zvyklý. Pokud kvalitní reproduktory nenechají nitku suchou na mptrojce, lze z trochou nadsázky napsat, že kvalitní sluchátka nenechají nitku suchou na DAC. Pokud byla KOSS přebasovaná, Beyerdynamic jsou vyrovnaná. Nevadí jim rock v podání Led Zeppelinu, folk od Čechomoru, ani mluvené slovo od Cimrmanů, natož metal od Therion. V tomto směru jsou dalekové více tolerantní než repro Bowers&Wilkins, které vyloženě nesnášejí Nightwish.
S klidným srdcem mohu Beyerdynamic DT 990 PRO doporučit každému milovníkovi hudby. Jsou velmi pohodlná, měkké polstrování s chloupkem se dokonale a přitom lehce (síla přítlaku jsou necelé 3N) přitiskne k hlavě, hlavový most po pečlivém nastavení nikde neplačí a není cítit. Přívodní kabel (2.5m dlouhý a ztočený do spirály) je zapojen do levé mušle a na druhém konci opratřen pozlaceným 3.5mm stereo jackem. Ke sluchátkům je dodávaná rozvněž pozlacená redukce (nebo expanze?) na 6,35mm. Jak redukce tak konektor na kabelu je opatřen závitem, spojení konektoru a redukce je po zašroubování přesné a pevné.
Tiskni
Sdílej:
Já jsem naštěstí spokojený s koss porta pro
+1 u nás v oupnspejsu je má dost lidí. Druhý v počtu jsou asi KOSS SportaPro. Já se svýma Portama chodím i po venku a oproti předešlým peckám SONY je to opravdu rozdíl.
A lidi si říkaj, že to musí bejt magor co už má vypálený uši. Mě to nevadí, dneska jezdej diskantíci a hopeři s mobilama ve kterejch mnohem víc nahlas chrastí nějakej nigga.
Už jsem je zníčil tak, že jsem musel několikrát zkracovat kabel a jak jsem pořád vyndaval ty měniče - aby mohli o hodině poslouchat dva, tak se opotřebovalo i to uchycení a vypadávaly - opravil jsem to vytvořením bouličky z dvojsložkovýho lepidla a fungovalo to skvěle, pak se mi ale zníčil kabel úplně a molitany už na nich dávno nebyly a celkově už se moc nedaly opravit, tak jsem je poslal na celoživotní reklamaci a za 200kč mám úplně nový
Já jsem ty sluchatka koupil na blesim trhu za 500, takze nemam zadnou registraci
já myslel, že to je krásně jasné z mých zápisků v blogu
Je, jenže tyto přišly až po filmových. 
naopak si myslím, že čím dále seš od prahu dokonalé AV aparatury (samozřejmě do jisté nenulové minimální meze), tím více si můžeš věc vychutnat, pokud byla tvoje představivost v dětství trénována čtením knih, rozhlasovými hrami atd. vizuální jatka jsou skvělé odreagování tu a tam, řekněme jednou za uherský rok, ale pokud by byla příliš častá, otupí to smysly a člověk si zvykne.
S tou představivostí a knihami (nejen v dětství) 100% souhlasím.
S tím odstupem od techniky již nesouhlasím. Smysly je potřeba trénovat a pokud věčně posloucháš krystalku pak nedokážeš ocenit třeba ty Orpheus, protože to prostě neslyšíš.
Já jsem takto postižen díky svému otci, který v mém dětství běhal po obýváku a na milimetry měřil polohu repro a křesla a následně hodiny poslouchal jazz. Když nebyl doma tak jsem ho napodoboval a tvářil jsem se hrozně dospěle. 
, takze nekde musim udelat kompromis, ale i takovej kompromis po trech hodinach zacne bejt dost neprijemnej. Uz si je testoval mit je na hlave nakou delsi dobu v kuse?
Tři hodiny bych tedy nevydržel s žádnými sluchátky. Nejdéle jsem je měl asi tak 1.5h (při hraní Episode Two). Kromě zpocených boltců (přece jen to nevětrá) všechno v pohodě. Je potřeba věnovat nějaký čas nastavení délky mostu, i polstrování lze upravit (je snímatelné). Jen tě musím upozornit, že příliš netlumí okolní zvuk (jsou to konstrukčně otevřená sluchátka), takže hukot PC nevyřeší. V zápisku jsem se o tom nezmínil, ale jsou pochopitelně těžší než klasická "walkmanovská". Mají cca 250g což sice není mnoho, ale je to znát.
Pokud máš takové nároky na tvar a odzkoušení na prodejně je nedostačující, zkus se domluvit na zapůjčení několika sluchátek (na kauci) domů. Slušnější prodejce ti vyjde vstříc.
A doporucuju k tomu jeste poradnou usb/fw zvukovku.
. Půjdu do interní zvukovky.
Tak to je veeeeelka chyba, kvuli izolaci sumu z pocitace (nemaj nahodou externi AD prevodniky?)Mýtus. Do kvalitně navržené interní zvukovky žádný šum z počítače neproniká. Naopak běžné USB nebo FW zvukovky jsou díky měkkému napájení na tyhle věci mnohem víc náchylné.
Poslouchatelne je 160 kbps MP3, 320 je ok. Ale sum nahravky je slyset i z vetsiny CDcek. A "do plic" zpevakum vidim, nektery dost slyntaj a prskaj
K 250 ohmum potrebujes sluchatkovy zesilovas 100%, bez nej pojedou tak na 1/4.
Poslouchatelne je 160 kbps MP3, 320 je ok.
Je šíleně velký rozdíl mezi kodéry. Špatnému nestačí ani 320kbps, je to neposlouchatelné. Takový lame si dobře vystačí i s 128kbp. I když lamě jsem nikdy nepoužíval jinak než s preset-extreme.
Na domácí poslech by se ale hodilo něco otevřeného pro audiofily. Docela se mi líbí Sennheiser HD 650 (foto).
BTW dostal jsem echo, že jeden člověk ve škole ví, kdo mi HD 215 ukradl, tak mi držte palce
Jo a ješte jedna poznámka. MP3 128 kbps se poslouchat NEDÁ ani s použitím LAME, jak tu kdosi tvrdí. Kdo nepozná rozdíl mezi MP3 s nízkým bitrate a Ogg Vorbis nebo FLAC, tak buď nemá dostatečně kvalitní reproduktory/sluchátka nebo má hudební hluch. Já jsem momentálně donucen používat kvalitní pecky a ten zvuk je PŘÍŠERNĚ zkreslený. První den byl opravdu hororový, ale pak jsem si částečně zvyknul.
lame si dobře vystačí i s 128kbpjsem si prostě vykládal tak, že je MP3 je při tomhle bitrate poslouchatelná. Máš ale pravdu, že ostatní MP3 kodeky jsou naprosto nepoužitelné.