abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (23%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 47 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.

    29.7.2008 14:50 | Přečteno: 1646× | sw

    Aneb: "do roka a do dne, Kozino!" Tedy víceméně do roka. Čili sága pokračuje. Láska a lehké SQL na pozadí světa, který zešílel.

    Varování: následující příspěvek se týká SQL, databází a tak podobně. Pokud tedy myslíte, že jsou tyto věcičky nahovno, pak skočte rovnou na obligátní sumář týdne. A hlavně nekomentujte. Moc prosím.

    O programu

    Stručné shrnutí

    Velmi profesionální a dost hodně byznys homepáž.

    hlavni okno
    Nové a o 37% svěžejší hlavní okno.

    Zároveň bych rád poznamenal, že v žádném případě není aplikace nebo nedejbože projekt. Ne, dost bylo bombastických pojmenování. Jedná se o klasický jednoúčelový program. Mimochodem, lidé, proč každý skript, který má víc než tři řádky, povyšujete na projekt? Tadá, konec nepodstatného zamyšlení.

    O nové stabilní verzi

    Verze 1.2.0 váženému obecenstvu v úhledném balíčku přináší sladké ovoce deseti měsíčního vývoje, testování a hlavně aktivního používání předchozí stabilní verze a vývojových snapshotů. I proto posílám velké díky lidem, kteří neváhali a testovali, páčovali zdrojový kód nebo se dokonce odvážili se mnou debatovat a obhájit své nápady. Gratulujeme a vítězům posíláme pěknou písničku.

    Také děkuji všem finančním přispěvatelům. Sice si oba nepřáli být jmenováni, ale alespoň jste mi pomohli zaplatit doménu a pozvat drahou polovici na velechutnou večeři.

    hlavni okno
    Skvělá a vyčerpávající dokumentace (kterou se vší pravděpodobností nebude číst vůbec nikdo)

    Více krásných a barevných zastřelených obrazovek.

    O budoucnosti

    Vývoj programu pravděpodobně neskončí. Se vší pravděpodobností se ale velmi zpomalí. Alespoň z mé strany je to téměř jistota. Už splňuje všechny požadavky, které na správce Sqlite3 databází mám, ba jich dokonce z mého hlediska nabízí mnohonásobně více, než je potřeba.

    Proto, jestli chce kdokoli vývoj zrychlit, lze postupovati klasickými přískoky: psát patche, zlepšovat dokumentaci. Nebo třeba poskytnout hardware nebo software. Anebo také poslat se svým požadavkem zlatku nebo třicet stříbrných. Takový obolus většinou věci, ehm, popostrčí.

    A nyní konečně...

    Nové vlastnosti verze 1.2

    A co se tedy změnilo od poslední stabilní verze?

    Vzhled a chování

    Interní záležitosti


    Hit týdne: Tiamat - Amanethes. Tahle už skoro mrtvá kapela mne tímhle dílkem trefila přímo mezi voči. Vskutku impresivní výběr těch nejlepších momentů ze všech předchozích desek. Doporučuje deset z deseti pamětníků "starého dobrého doomu".

    Průser týdne: Rybičky 48. Tedy další důkaz toho, že jakmile má kapela v názvu dvě čísla za sebou, nestojí ani za zlámané ojro. Zkráceně: je to k blití.

           

    Hodnocení: 95 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Máme řešení pro vaše sqlitení, část II., obrázek 1 Máme řešení pro vaše sqlitení, část II., obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.7.2008 15:10 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    správa BLOBů: načítání, ukládání, zobrazení velikosti
    Ten Kaplický se s tím svým blbým zeleným krámem nacpe fakt všude... :-( Máme tomu rozumět tak, že je SQLiteMan něco "velkého, zeleného a neuvěřitelného"? :-)
    Luk avatar 29.7.2008 15:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Ten Kaplický se s tím svým blbým zeleným krámem nacpe fakt všude...
    Ve skutečnosti je to přesně naopak. Kaplický se inspiroval u blobů v databázích - zejména u těch databází, kde jsou bloby obzvlášť obludné a kde by přitom ta data šla strukturovat k lepšímu zpracování :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.7.2008 15:42 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Jsi gay? Podle stylu psani mi to tak prijde.
    29.7.2008 15:49 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    toto je kvalitní názor
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    29.7.2008 21:12 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    :-)))) vostrý vostrý. :-)
    29.7.2008 15:50 jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    s0 je fanda Bohemky, to snad jako odpoved staci. Jinak jestli je jeste neco nejasneho, prijd mezi nas do kotle.
    AltOS avatar 30.7.2008 06:44 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    To s0: Prosim, a kdy te chytla Bohemka?

    Jen doufam, ze to neni jak u nekterych mych kamosu, t.j. pomijiva moda...

    Btw. Nemels bys spis fandit TJ Chodov, popr. FC Haje? ;-)

    Ja samo fandim DJ Gambrinus.
    30.7.2008 10:38 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    heleťse, já zas takovej extrémní fanda nejsem. Na Bohemku jsem začal chodit někdy kolem '98 nebo tak nějak, teda chvíli před tím, než jim angláni dali ten dvoupatrovej autobus. Ale jak říkám - když je hezky, tak se jedu radši projet nebo výletit, takže pro mne jsou ideální pozdně podzimní zápasy.

    ad kámoši - podle posledních poznatků je teď v módě fandit slávii, ne?

    ad TJ chodov - teď už pár let žiju ve Vršovicích (přesto jsem stále hrdý Jižan), hned u Slávie, takže bych měl bejt spíš slávista. Jenže u nich na stadionu furt smrdí mc donald a fotrové tam jezděj autama, který nám ucpávaj ulici, takže drahá (sic! gay?) na ně nadává a tak... navíc zelená uklidňuje.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    AltOS avatar 1.8.2008 21:51 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    :-D

    I am a proud Southerner as well! :-)

    Jinak u me je to fakt vlna "Zelene v mode". Horsi je, ze si to capci nepriznaj... Co trebas znam Slavisty, tak ti si to jedou uz od mala. Trebas prave pochazejic z McVrsovic, McPetrovic (kde nic preci neni), a tak.

    Ale co uz... Smrt Baniku!
    29.7.2008 16:02 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Gayové se vyznačují tím, že píší vtipně?
    freshmouse avatar 29.7.2008 16:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Jsi gay? Podle stylu psaní mi to tak přijde.
    29.7.2008 17:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Very gay indeed. Were he sad, would you like him more?
    29.7.2008 16:07 jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    rad bych se zeptal, k cemu se pouziva ten SQLparser. Ten zdojak je velmi prehledny na to, aby to byl uplny SQL parser?
    29.7.2008 16:16 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    je to takovej interní pseudoparser na rozsekání celého textu z editoru na jednotlivé SQL statementy. Například dělá tohle:
    
    select * from foo;
    select * from [zde je kurzor] bar;
    
    na akci "spusť selekt pod kurzorem" dokáže vrátit "select * from bar;"

    anebo:
    
    begin;
    insert into foo values ('bar');
    commit;
    
    na akci "spusť jako skript" vrací postupně "begin", "insert..." a "commit", což už sqlite knihovna dokáže použít.

    Čili, je to spíš práce se stringy, než s opravdovou gramatikou a tokeny a tak.
    Ten zdojak je velmi prehledny na to, aby to byl uplny SQL parser?
    Ten zdroják je spíš velmi nepřehledný, ale já jsem dost velký zbabělec, abych předělával něco, co funguje, i když je to klidně napuštěné černou magií.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    29.7.2008 19:54 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Pozadí světa, který zešílel.
    ... Láska a lehké SQL na pozadí světa, který zešílel.
    :-) To mi pripomelo tohle, z "Pohyblivych obrazku" od Terryho Pratchetta:
    „Dobrá. Teď chci, abyste si uvědomili, že tady jde o romantický film, který musí lidem vzít dech a představu o čase, je to příběh ženy, která bojuje o záchranu -“ zkonzultoval svůj poznámkový blok, „- všeho, co miluje, na pozadí světa, který zešílel, a nikdo z vás už mi nebude dělat žádné potíže.“

    Jeden z trpaslíků zvedl váhavě ruku. „Prosím!“

    „No?“ zavrčel Soll.

    „Proč se všechny obrázky pana Kolíka odehrávají na pozadí světa, který zešílel?“ zeptal se trpaslík.

    Sollovi se zúžily oči. „Protože pan Kolík je výjimečně citlivý a vnímavý muž.“
    thingie avatar 30.7.2008 06:08 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Jo, to by bylo super, kdyby lidi šli s těma všema projektama už konečně do… no, tam.
    Růžové lži.
    30.7.2008 12:10 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    ale ono zas "delam na projektu" zni mnohem lip nez "pisu skript" :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    David Watzke avatar 30.7.2008 12:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Myslíš tím, že to pak zní jako že víš co děláš? :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luk avatar 30.7.2008 12:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Ještě lepší je "realizuji řešení" (podle hierarchie Řešení - Projekt - Aplikace - ...) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.7.2008 07:34 nigol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Bohuzel problem s kodovanim znaku stale pretrvava :( http://sqliteman.com/bugtracker/view.php?id=13. Jinak je to super softik.
    30.7.2008 10:40 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    já vím. Jenže nevím, jak to řešit. Jestli docpat do GUI nějakou volbu kódování nebo co. Zároveň asi bude celkem voser to zobrazovat v Qt.

    Každopádně nápady jak to začlenit do GUI vítám.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    30.7.2008 12:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    S tím zobrazováním v Qt by asi neměl být takový problém - Qt umí vcelku snadno konvertovat mezi jednotivými kódováními:
    QByteArray encodedString = "...";
    QTextCodec *codec = QTextCodec::codecForName("KOI8-R");
    QString string = codec->toUnicode(encodedString);
    string poté obsahuje data v Unicode.

    http://doc.trolltech.com/4.4/qtextcodec.html#details
    Quando omni flunkus moritati
    31.7.2008 07:11 nigol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Nešlo by třeba dát nějakou volbu u každé tabulky, v jakém kódování se má zobrazovat? Když dám na názvu tabulky pravým tl. od myši a mám kontextové menu "Popsat tabulku", "Změnit tabulku", atd. tak tam šoupnout tu volbu kódování. Ani by se to nemuselo nikde ukládat, stačilo by, kdyby si to pamatovalo jenom do ukončení programu.
    31.7.2008 08:11 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    a nebylo by lepší to nastavit pro celou DB?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    31.7.2008 15:26 nigol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Určitě by to bylo taky řešení, nicméně už jsem viděl DB, kde jsou některé tabulky v UTF-8 a jiné v CP-1250 (vím, je to hnus).
    freshmouse avatar 30.7.2008 10:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Zároveň bych rád poznamenal, že v žádném případě není aplikace nebo nedejbože projekt. Ne, dost bylo bombastických pojmenování. Jedná se o klasický jednoúčelový program. Mimochodem, lidé, proč každý skript, který má víc než tři řádky, povyšujete na projekt? Tadá, konec nepodstatného zamyšlení.
    Dle mého názoru to (SQLiteMan) je aplikace i projekt zároveň.

    Myslím, že program a aplikace jsou odlišné věci. Program je jen nějaká posloupnost příkazů. Každá aplikace je programem, ale naopak ne. Např. knihovny jsou program, ale nejsou už aplikací. Aplikace umí "sama" něco provádět, ať už prostřednictvím vlastních programových příkazů, nebo pomocí aplikace knihoven. Navíc je aplikace to, s čím se setkává uživatel, takže součástí aplikace jsou např. i obrázky na tlačítkách, prvky UI atd. Program je spíš termín pro zdrojový kód...

    Projekt je zase vyjádření toho, že se jedná o celek skládající se z částí. Jedná se o určitý komplet poskytující jakousi službu.

    Takže se holt musíš smířit s tím, že pracuješ na projektu a aplikaci. :-)
    30.7.2008 10:44 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    jehovo, ty to vidíš! A vidíš také, že já nic takového nedělám. Doufejme ;)

    Jinak z těch tvých odstavců mám stejný pocit, jako když čtu nějakou psychologickou nebo filosofickou literaturu. Vždycky je to takový zamotaný a mám pak z toho divoký sny. Rozumíš, neoprenový oblek s vystřihnutou dírou v rozkroku, kyblík žab...
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    kotyz avatar 30.7.2008 11:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    fm je velkej teoretik, ale jinak do toho moc nevidi. Viz treba ta jeho 'rozdvojka na internet' ... ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    freshmouse avatar 30.7.2008 13:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Jak se tak poslední dobou říká: "+ 1". :-) Mimochodem, ta síť pořád není. :-)
    freshmouse avatar 30.7.2008 13:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    ... což teprve tarantule v trenýrkách... Chápu, že smířit se s faktem, že děláš na projektu a aplikaci, nebude lehké. Můžeš ale zkusit jógu, objímat stromy nebo jednoduše zvýšit dávky piva. Časem se ti to zalíbí, nebo prostě otupíš. ;-)
    30.7.2008 12:49 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Milí pánové, kteří se zabývají menežováním proužektů, praví: projekt je časově ohraničené úsilí směřující k vytvoření unikátního produktu nebo služby. (Bezostyšně kopíruju z wikipedie, protože tamní definice svou formulací velmi připomíná to, co jsem slyšel od hodného pana P. – FAVáci vědí – na hodinách projektového řízení.)

    Unikátní produkt ten sqlít asi je, nebo minimálně je unikátní jeho autor, časově omezený asi taky (jak moc je omezený jeho autor netuším :-D), trochu úsilí to asi taky stálo, takže sorry, s0, děláš projekt :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    30.7.2008 13:48 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Přesně. Ještě bych vypíchnul to úsilí směřující k ..., což je podle mne hlavním znakem projektu - a to sqliteman splňuje taky, už jen to, že má bugzillu, naznačuje, že to není nějakej drobek, kterej s-nulovi spadnul ze stolu, že to chce s0 někam dotáhnout.

    Mně třeba vadí, že se jako projekt označuje něco, co projektem není, jen když to má dost LOC. Bohužel, s0 svým postojem vyjádřeným v zápisku tohle zmatení jazyků spíš podporuje.
    freshmouse avatar 30.7.2008 14:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Co je LOC?

    A jinak, tu definici na Wikipedii jsem četl taky, ale nějak se mi nepozdávala.
    30.7.2008 14:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Knihovna Kongresu Spojených států, asi deset terabajtů dat. ;-)
    30.7.2008 15:20 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Jo, ale tu jsem nemyslel. To, co jsem myslel, ja na wikipedii asi 5 řádků pod tím :-)
    30.7.2008 17:13 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Milí pánové, kteří se zabývají menežováním proužektů, praví: projekt je časově ohraničené úsilí směřující k vytvoření unikátního produktu nebo služby. (Bezostyšně kopíruju z wikipedie, protože tamní definice svou formulací velmi připomíná to, co jsem slyšel od hodného pana P. – FAVáci vědí – na hodinách projektového řízení.)
    V reálném světě je ale hlavním znakem projektu jeho časová neohraničenost (resp. časová hranice je dána okamžikem, kdy se na dodělání již všichni vykašlali).
    thingie avatar 30.7.2008 14:48 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    Čekej pozvánku na odstřel, to je strašný, tohle. To se budu muset hádat každý druhý víkend, že definovat program jako posloupnost příkazů je kravina? A celá ta věc. Achjo. Proč mi to děláte.
    Růžové lži.
    4.8.2008 12:12 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máme řešení pro vaše sqlitení, část II.
    definovat program jako posloupnost příkazů je kravina
    Koukám, že agresivního haskellistu bychom mohli definovat jako člověka, který neuznává výpočetní ekvivalenci lambda kalkulu a Turingova stroje :-P
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.