Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Jednoho krásného dne se mi povedlo převést svou přítelkyni na linux (Fedora 10) přechod byl celkem bezproblémový a protože není hloupá rychle vše zvládla,avšak dva dny po přechodu přišel zvláštní požadavek : Ona:"Prosím tě mohl by jsi mi tam dát UT takový ten starý"
Já :"a nechceš tam radši UT 2004 ten je graficky lepší a když máš NEW pc tak by ti to dobře běželo"
Ona:"Ne já ci ty starý UT"
tak mi nic jiného nezbylo než sehnat staré dobré unreal tournamenty, sehnat windows iso nebylo vůbec problém zkusil jsem běh ve wine u mě na PC běželo vše dostatečně,avšak nebylo to 100% řešení a s takovou co ut ve wine dělal by přítelkyně chtěla určitě W XP aby jí to fungovalo 100% po dalsím pátrání jsem se dozvěděl o projektu OpenUT který měla na svědomí LokiGames boužel poslední aktualizace byla roku 2001 a lokigames umřelo odhadem ve stejné době, 90% linků bylo vadných CVS nefunkční, po delším hledání se mi podařilo sehnat binárko původního instalátoru bohužel byl natolik zastaralý že na moderních linuxech sletěl hned u kontrolování integrity archivu.
Rozhodl jsem se pokračovat v hledání zdrojáků , a kontaktoval jsem kamaráda vlastíka jestli se mu nepodaří taky je nějak sehnat , dlouho zkoušel něco vydolovat z CVS avšak neúspěšně ,tak jsem se mu svěřil se svým pokusem s původním instalátorem (který jsme mu v průběhu rozhovoru poslal).
Chvíli jabber mlčel (vlastík něco kutí) a ejhle podařilo se mu z binárky vyříznout archiv , no SUPER!
Protože lokigames nebyli žádní kreténi tak si instalátor sebou tahal i všechny potřebné knihovny ...
Byl jsem zachráněn a UT na linux od lokigames částečně taky (kdybych měl zdroj tak by to bylo úplně ,pokud ho někdo má rád bych jej získal)
1)Sežeňte si iso Unreal Tournamentu viz linky nahoře a mountněte jej pod rootem
mount -o loop ./unrealtournament.iso /mnt
2)Stáhněte si archiv co se podařil vlastíkovi vyříznout a rozbalte jej(jedno kam jen si pamatujte kam ),jeho součástí je i původní instalátor
3)doskákejte v terminálu do adresáře rozbaleného archivu (step 2) a přihlašte se za root učet.
4) do terminálu hodte příkaz
export SETUP_CDROM=/mnt
/mnt je cesta k namoutnutému iso obrazu
5)spuste instalátor příkazem
sh setup.sh
dále je to už o jednom cliku
Tiskni
Sdílej:
Hm, ale zbuildit mi to nejde.
asm volatile
na __asm__ __volatile__
a u ostatních už jsi to neměnil. Je v tom nějakej rozdíl? Jenom jsem zvědavej jako opice - nekritizuju, na to nemám znalosti BTW proc pouzivas -c format? Jsem myslel ze normalne se pro patche pouziva -uProtože jsem se to tak naučil
Instalace se zdarila, ale je pak potreba zeditovat ten spousteci skript "ut" a doplnit tam cestu do adresare System v UT.
Ale jde mi to priserne pomalu.
Vim, ze je GMA950 docela slaba, ale zase jsme s kamosem dohrali UT na K6-II 333 MHz 128 MB RAM a 3dfx Voodoo 3 2000 v PCI.
Kam se tohle hrabe na CoreDuo s 2 GB RAM a GMA 950.
Nehlede na fakt, ze ve Wine to jinak sviha.
No, prave ze ve wine mi UT jel jak z praku.