Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Jednoho krásného dne se mi povedlo převést svou přítelkyni na linux (Fedora 10) přechod byl celkem bezproblémový a protože není hloupá rychle vše zvládla,avšak dva dny po přechodu přišel zvláštní požadavek : Ona:"Prosím tě mohl by jsi mi tam dát UT takový ten starý"
Já :"a nechceš tam radši UT 2004 ten je graficky lepší a když máš NEW pc tak by ti to dobře běželo"
Ona:"Ne já ci ty starý UT"
tak mi nic jiného nezbylo než sehnat staré dobré unreal tournamenty, sehnat windows iso nebylo vůbec problém zkusil jsem běh ve wine u mě na PC běželo vše dostatečně,avšak nebylo to 100% řešení a s takovou co ut ve wine dělal by přítelkyně chtěla určitě W XP aby jí to fungovalo 100% po dalsím pátrání jsem se dozvěděl o projektu OpenUT který měla na svědomí LokiGames boužel poslední aktualizace byla roku 2001 a lokigames umřelo odhadem ve stejné době, 90% linků bylo vadných CVS nefunkční, po delším hledání se mi podařilo sehnat binárko původního instalátoru bohužel byl natolik zastaralý že na moderních linuxech sletěl hned u kontrolování integrity archivu.
Rozhodl jsem se pokračovat v hledání zdrojáků , a kontaktoval jsem kamaráda vlastíka jestli se mu nepodaří taky je nějak sehnat , dlouho zkoušel něco vydolovat z CVS avšak neúspěšně ,tak jsem se mu svěřil se svým pokusem s původním instalátorem (který jsme mu v průběhu rozhovoru poslal).
Chvíli jabber mlčel (vlastík něco kutí) a ejhle podařilo se mu z binárky vyříznout archiv , no SUPER!
Protože lokigames nebyli žádní kreténi tak si instalátor sebou tahal i všechny potřebné knihovny ...
Byl jsem zachráněn a UT na linux od lokigames částečně taky (kdybych měl zdroj tak by to bylo úplně ,pokud ho někdo má rád bych jej získal)
1)Sežeňte si iso Unreal Tournamentu viz linky nahoře a mountněte jej pod rootem
mount -o loop ./unrealtournament.iso /mnt2)Stáhněte si archiv co se podařil vlastíkovi vyříznout a rozbalte jej(jedno kam jen si pamatujte kam
),jeho součástí je i původní instalátor
3)doskákejte v terminálu do adresáře rozbaleného archivu (step 2) a přihlašte se za root učet.
4) do terminálu hodte příkaz
export SETUP_CDROM=/mnt/mnt je cesta k namoutnutému iso obrazu
5)spuste instalátor příkazem
sh setup.shdále je to už o jednom cliku
Tiskni
Sdílej:
Hm, ale zbuildit mi to nejde.
asm volatile na __asm__ __volatile__ a u ostatních už jsi to neměnil. Je v tom nějakej rozdíl? Jenom jsem zvědavej jako opice - nekritizuju, na to nemám znalosti
BTW proc pouzivas -c format? Jsem myslel ze normalne se pro patche pouziva -uProtože jsem se to tak naučil
podle FAQ tady na ábíčku. Je mezi nimi nějaký podstatný rozdíl?
Instalace se zdarila, ale je pak potreba zeditovat ten spousteci skript "ut" a doplnit tam cestu do adresare System v UT.
Ale jde mi to priserne pomalu.
Vim, ze je GMA950 docela slaba, ale zase jsme s kamosem dohrali UT na K6-II 333 MHz 128 MB RAM a 3dfx Voodoo 3 2000 v PCI.
Kam se tohle hrabe na CoreDuo s 2 GB RAM a GMA 950.
Nehlede na fakt, ze ve Wine to jinak sviha.
No, prave ze ve wine mi UT jel jak z praku.
grafiku mám nvidii 7300