Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.
Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si
… více »Jednoho krásného dne se mi povedlo převést svou přítelkyni na linux (Fedora 10) přechod byl celkem bezproblémový a protože není hloupá rychle vše zvládla,avšak dva dny po přechodu přišel zvláštní požadavek : Ona:"Prosím tě mohl by jsi mi tam dát UT takový ten starý"
Já :"a nechceš tam radši UT 2004 ten je graficky lepší a když máš NEW pc tak by ti to dobře běželo"
Ona:"Ne já ci ty starý UT"
tak mi nic jiného nezbylo než sehnat staré dobré unreal tournamenty, sehnat windows iso nebylo vůbec problém zkusil jsem běh ve wine u mě na PC běželo vše dostatečně,avšak nebylo to 100% řešení a s takovou co ut ve wine dělal by přítelkyně chtěla určitě W XP aby jí to fungovalo 100% po dalsím pátrání jsem se dozvěděl o projektu OpenUT který měla na svědomí LokiGames boužel poslední aktualizace byla roku 2001 a lokigames umřelo odhadem ve stejné době, 90% linků bylo vadných CVS nefunkční, po delším hledání se mi podařilo sehnat binárko původního instalátoru bohužel byl natolik zastaralý že na moderních linuxech sletěl hned u kontrolování integrity archivu.
Rozhodl jsem se pokračovat v hledání zdrojáků , a kontaktoval jsem kamaráda vlastíka jestli se mu nepodaří taky je nějak sehnat , dlouho zkoušel něco vydolovat z CVS avšak neúspěšně ,tak jsem se mu svěřil se svým pokusem s původním instalátorem (který jsme mu v průběhu rozhovoru poslal).
Chvíli jabber mlčel (vlastík něco kutí) a ejhle podařilo se mu z binárky vyříznout archiv , no SUPER!
Protože lokigames nebyli žádní kreténi tak si instalátor sebou tahal i všechny potřebné knihovny ...
Byl jsem zachráněn a UT na linux od lokigames částečně taky (kdybych měl zdroj tak by to bylo úplně ,pokud ho někdo má rád bych jej získal)
1)Sežeňte si iso Unreal Tournamentu viz linky nahoře a mountněte jej pod rootem
mount -o loop ./unrealtournament.iso /mnt
2)Stáhněte si archiv co se podařil vlastíkovi vyříznout a rozbalte jej(jedno kam jen si pamatujte kam ),jeho součástí je i původní instalátor
3)doskákejte v terminálu do adresáře rozbaleného archivu (step 2) a přihlašte se za root učet.
4) do terminálu hodte příkaz
export SETUP_CDROM=/mnt
/mnt je cesta k namoutnutému iso obrazu
5)spuste instalátor příkazem
sh setup.sh
dále je to už o jednom cliku
Tiskni
Sdílej:
Hm, ale zbuildit mi to nejde.
asm volatile
na __asm__ __volatile__
a u ostatních už jsi to neměnil. Je v tom nějakej rozdíl? Jenom jsem zvědavej jako opice - nekritizuju, na to nemám znalosti BTW proc pouzivas -c format? Jsem myslel ze normalne se pro patche pouziva -uProtože jsem se to tak naučil
Instalace se zdarila, ale je pak potreba zeditovat ten spousteci skript "ut" a doplnit tam cestu do adresare System v UT.
Ale jde mi to priserne pomalu.
Vim, ze je GMA950 docela slaba, ale zase jsme s kamosem dohrali UT na K6-II 333 MHz 128 MB RAM a 3dfx Voodoo 3 2000 v PCI.
Kam se tohle hrabe na CoreDuo s 2 GB RAM a GMA 950.
Nehlede na fakt, ze ve Wine to jinak sviha.
No, prave ze ve wine mi UT jel jak z praku.