abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    16.1. 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (11%)
     (41%)
    Celkem 484 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník

    Zrychluju systém

    21.8.2008 18:37 | Přečteno: 1441× | Linux

    Stává se mi denně, že můj slavný systém zamrzne, má hloubavé chvilky a tu a tam nechce poslouchat. Zjistil jsem, že to má na svědomí intenzivní zátěž procesoru, takže jsem chvíli pozoroval, které že to aplikace způsobují ony enormní nárusty zátěže CPU. Příliš mne nepřekvapilo, že hlavní kámen úrazu dlí právě na dvou mnou nejpoužívanějších aplikacích - OpenOffice Writer a Firefox

    Namísto Firefoxu jsem po delším přemýšlení nainstaloval Swiftfox - firefox zkompilovaný přímo na můj typ procesoru a světe div se - změna byla parná hned po prvním spuštění. Stránky se generují znatelně rychleji, prohlížeč neužírá kvanta paměti (i když své si samozřejmě vezme). Samotný Swiftfox převezme veškerá nastavení z původního firefoxu, vše je velice jednoduché a funkční.

    S OpenOffice je problém horší. Neexistuje alternativa, která by soubory odt pouze (korektně, tj. stejně jako Writer) zobrazovala a umožňovala je tisknout (takováto aplikace by můj problém vyřešila). Jediné, co lze v tomto směru udělat je zvýšit cash programu, popř. vypnout JAVU, které zpomaluje načítání (návody lze vygooglit). Není to žádná sláva, ale trochu to pomůže...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 21.8.2008 18:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Já mám OOo 2.4.1 zkompilovaný a bez Javy a studenej start Writeru trvá nějakých 8 sekund, to je peklo. Jinak Javu to používá AFAIK jen pro nápovědu a podobný zbytečnosti.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    21.8.2008 20:06 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    8 sekund je fajn, stejně neotvírám writer na pět slov, ale na delší texty, kde se nějaká sekunda bez problémů ztratí.
    Only Sith deals in absolutes.
    21.8.2008 23:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Tak to je zajímavý, mě writer startuje kolem pěti vteřin a to mám o dost pomalejší stroj než ty.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 21.8.2008 23:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Taky tak. Open Office z CentOS na ThinkPadu a do pěti vteřin.
    22.8.2008 02:51 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Bohužel mám firefox na gentoo bez javy a je pomalejší a pomaleji startuje než na arch linuxu na mnohem slabším HW s javou... :/
    Baník pyčo!
    pavlix avatar 22.8.2008 16:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    A čím to je?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.8.2008 17:41 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Netuším, absolutně. A je to jen můj iracionální pocit, třeba to s javou nemá co dělat...
    Baník pyčo!
    David Watzke avatar 21.8.2008 18:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Jinak když chceš zrychlit systém, měň hardware, ne software ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.8.2008 00:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    +1
    Navíc, jesli zamrzání systému má na svědomí hardware, je dost možná na čase ho reklamovat...
    22.8.2008 11:09 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Nesmysl, strategie menit hardware nikam nevede. Protoze vyvojari nabubreleho software take meni svuj hardware a optimalizuji do te doby, nez to je na jejich hardware pouzitelne. Takze pri takovem software clovek porad meni hardware jenom proto, aby zustal na stale stejne rychlosti. Je treba vymenit software za nenabubrely.
    22.8.2008 11:23 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Tak kdopak přijde první s protiargumentem o neúměrné délce vývoje?
    22.8.2008 12:21 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Mluvim o vyberu z jiz existujiciho software, casto existuje pouzitelny a rychly software, jenom nejde o ten nejpopularnejsi.
    22.8.2008 16:03 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Ja treba pouzivam jak Koffice, tak Openoffice. Kdyz se potrebuju jen podivat co v tom .doc je, nebo napsat neco kratkyho a vytisknout tak pouziju kwriter, ten se zapne do dvou sekund a pokud chci aby dokument nebyl nejak zmrsenej rozpadlej a tak nebo pokud chci napsat neco slozityho tak pouziju openoffice, kterej startuje neco nad 10 sekund...

    a jako prohlizec pouzivam Konqueror, ale ted se mi Firefox aktualizoval na verzi 3 a koukam ze je hodne rychlej (az na dobu startu), takze ho zkoumam a testuju a mozna zas prejdu na FF, prece jenom v nem funguje vsechno, v Konqueroru se obcas najde neco rozpadlyho, nebo dokonce nefunkcniho.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    22.8.2008 15:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    já bych spíš než s délkou vývoje přišel s argumentem, že i se slušně optimalizovaným softwarem si člověk upgradem HW pomůže, kdežto když mám železo starý tak mi sebelepší optimalizace nepomůže.
    David Heidelberg avatar 21.8.2008 19:37 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Nejsem si ted jisty, ale v blizke budoucnosti by tvuj problem mohl vyresit KOffice, start je v pohode a prace s ODF (OpenDocument) se _pry_ taky dost zlepsila
    Bluebear avatar 21.8.2008 21:29 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Kéž by. KOffice jsem zkoušel už asi pětkrát, ale vždycky jsem po deseti minutách zkonstatoval, že to sice (stále) vypadá na první pohled hezky, ale používat to (stále) nejde (pomalé, chybové, špatně fungující import souborů).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    otula avatar 21.8.2008 22:26 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Kdyby jen špatně fungující import souborů. Kvalita KOffice byla to, co mne přimělo k sepsání mého úplně prvního blogu zde. KWord má (měl) totiž problémy i s otevřením vlastních souborů ;-) Tohle se mi tehdy naskytlo: tvořil jsem totiž seznamy pro děcka na tábor, cosi tam nešlo upravit, tvrdošíjně to zobrazoval jinak, tak jsem ho ukončil a dokument znovu načetl. Vypadal takto. Spravil jsem to, uložil a znovu otevřel. Vypadalo to opět stejně. Jen pro vysvětlenou, OO Writer ho zobrazil správně ;-) Zkonstatoval jsem tehdy, že KWrite oplývá umělou inteligencí, protože pozná, co vše děti již z tábora nepřivezou :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    22.8.2008 08:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    hm, normální člověk by takovou věc napsal v plaintextu ... :-p
    otula avatar 22.8.2008 08:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    No kdyby nad tebou stála ženská, která to musí mít přesně tak a tak, tohle tučně, tohle ve sloupečcích… to by tě myšlenka na plaintext rychle přešla ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Quimby avatar 21.8.2008 20:46 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Muzes zkusit i OOo 3. Je to sice beta, ale pry tam na vykonu a pametove narocnosti dost zapracovali. Ja to zkousel (na macu) a vypadalo to dobre. Dokonce to je i lokalizovane..
    Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
    21.8.2008 21:01 Peto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Neskúšal som , ale mohol by pomôcť i ten "fork" OO.o : http://go-oo.org

    22.8.2008 08:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Jediné, co lze v tomto směru udělat je zvýšit cash programu ...
    ano, když vývojářům pošleš nějaký cash, tak s tím třeba něco udělají ;-)
    22.8.2008 11:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Kludne by som pripel na vyvoj OOo a KDE. Ale len za predpokladu, ze vysledkom bude zefektivnenie (rychlost a pamatova narocnost) a odstranovanie bugov.
    27.8.2008 09:31 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrychluju systém
    Počkej na OpenOffice.org 3, zkoušel jsem je a startují výrazně kratší dobu než řada 2.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.