Linus Torvalds na YouTube kanálu Linus Tech Tips staví dokonalý linuxový počítač.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.17 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.18. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies. Vypíchnout lze například podporu protokolu PSP (PSP Security Protocol, PSP encryption of TCP connections).
Byla vydána nová stabilní verze 25.11 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Xantusia. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Richard Hughes na Mastodonu oznámil, že se společnost Framework Computer stala sponzorem služby LVFS (Linux Vendor Firmware Service) umožňující aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem.
Jak na webu co nejšíleněji zadávat datum? Jak to uživatelům co nejvíce znepříjemnit? V Bad UX World Cup 2025 (YouTube) se vybíraly ty nejšílenější UX návrhy. Vítězným návrhem se stal Perfect Date.
Společnost Collabora vydala (YouTube) na LibreOffice založený desktopový kancelářský balík Collabora Office. Pro Windows, macOS a Linux. Se stejným uživatelským rozhraním jako Collabora Online. Svůj desktopový kancelářský balík s rozhraním LibreOffice pojmenovala Collabora Office Classic.
Glen MacArthur vydal AV Linux (AVL) a MX Moksha (MXM) 25. S linuxovým jádrem Liquorix. AV Linux (Wikipedie) je linuxová distribuce optimalizována pro tvůrce audio a video obsahu. Nejnovější AV Linux vychází z MX Linuxu 25 a Debianu 13 Trixie. AV Linux přichází s desktopovým prostředím Enlightenment 0.27.1 a MX Moksha s prostředím Moksha 0.4.1 (fork Enlightenmentu).
Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Jeden kamarád mi na živě ukázal videorecenzi naprosto úžasné věcí ...
No jen posuďte sami. Za necelé 3000 si můžete koupit USB zařízení, které je schopno skoro dělat zázraky
. No dobře, trochu přeháním, ale zato ho můžete přicvaknout k displayi a udělat si z něj dotykový display. Tato sranda se dá položit i na stůl a použít jako tablet. Stačí jen nakonfigurovat kreslící plochu. Taky dokáže psané poznámky na papír přímo přenášet do PC. Mno prostě naprosto nádherná věcička.
Mno dost už kecání, tady je videorecenze a taky shop, kde si můžete tuto věcičku koupit.
Co na to říkáte? Já jsem nadšen a hned bych si to koupil ale jak už s hodně HW ... v linuxu to asi nepojede 
Tiskni
Sdílej:
Knoflíkové se většinou dají sehnat za cenu kolem 4Kč v prodejnách typu GME. Jen musíte přesně vědět jaké chcete, jinak vám budou cpát dvacetkrát dražší Duracell nebo Energizer.
pěkný - provázat to třeba s okularem by byla bomba
Je to dost fajn nápad, ale mám k tomu dvě věci:
Už to vidím v živých barvách. Třikrát se dotknu displeje a můžu si rovnat víko. Třikrát se dotknu displeje a můžu si rovnat víko. A ještě třikrát se dotknu displeje a jdu pro hadřík s lihem. Nemluvě o té duze, která pronásleduje každý silnější dotek. A v práci, kde se jsem zažraný do nějaké činnosti, určitě nezvládnu zastavit prst těsně nad displejem... spíš těsně za ním :D Na desetikilové stolni čtyřiadvacítce si to ještě jakž takž umím představit. Ale týrat tím displej ve tři milimetry tenkém víku notebooku. Nikdy!
Když držím myš, tak mám zápěstí, malíček a někdy i prsteníček opřené o stůl, ale s rukou ve vzduchu takovou přesnost nemám.
Ruku na myši mám opřenou a tak hýbu jen dopředu dozadu. Zatímco prstem nebo perem nad displej nikdy neodhadnu. Hlavně protože ruka samotná částečně zakrývá výhled jednoho oka, což decentně zhoršuje prostorové vnímání. Zhoršuje to myslím i to, že displej je výrazně světlý zatímco prst zpravidla téměř černý (obvykle pracuji v šeru)... nějak to okecat musím. Výsledek je ten, že kdykoliv chci něco někomu ukázat na displeji, narazím do něj a jsem překvapený, že je tak blízko. Pár let s tou dotekovou věcí by to možná napravilo. Ale spíše ne. Na koordinaci je prst ve vzduchu před šikmým displejem přeci jen náročnější než myš na stole.
A ono s tím dotekovým něčím... představa že zvednu ruce z klávesnice, vezmu pero vedle a pak teprve ukážu... to už radši zvednu ruku a plácnu s ní na myš. Je to rychlejší a pro nás líné lepší :D
Souhlas. Ale na téměř svislém displeji se píše neméně špatně. To už je myslím lepší tablet (ať už notebook nebo ta placka vedle).
Zato kurzor na plochem displeji je vyrazne prostorova zalezitost...Hlavně protože ruka samotná částečně zakrývá výhled jednoho oka, což decentně zhoršuje prostorové vnímání.
No, vzpomínám si, že v době Sinclair Spektra vyšel v Amatérském radiu návod na dotykové pero. Do pouzdra od fixky se dal fototranzistor, signál se prohnal nějakým integráčem a přes kartu s 8255 se připojil do Spektra. Pak se z kazety nahrál nějaký prográmek a mohl jsem malovat přímo na obrazovku televize. Postavil jsem si to a fungovalo to. Náklady byly asi 100.- Kčs.
K Wii je tyčka k položení nad nebo pod TV, kde v koncích jsou dvě infradiody. Samotný ovladač má kameru s rozlišením 1024x768 kde snímá tyto dva silně svítící body a z nich počítá polohu.
Kromě toho má ještě G-metry a ty se používají zas pro jiné pohyby.
Např. v menu se pohybujete pomocí těch infradiod a tenis pak hrajete pomocí G-metrů.
Nevíte jestli tam jsou nějaké problémy s linuxem?
Kde? U TabletPC? Ne.
Pero není přikšířované kabelem do USB, to pouze snímač. Pero potřebuje ty baterky.
Přesně tak. Něco podobného jsem stavěl, cca před čtyřmi roky. Navrhnul jsem to, mělo to čtyři mikrofony po stranách obrazovky, pero mělo mimo 40KHz reproduktorku ještě infradiodu a vysílalo krátké impulsy, poloha se počítala podle časového posunu od "blejsknutí" diody do přijmutí signálu jednotlivými mikrofony. SW stránka Borland C++ a jednoduchá API windows (jelo to přes LPT) Výhoda měla být, že to nepotřebovalo kalibraci, v praxi to ovšem ani po kalibraci nefungovalo pořádně... Ale vyblbnul jsem se, a jak koukám tak jsem i předběhl dobu 
já v dotykových displayích nespatřoval nikdy moc výrazný pokrok. Osobně mi přijde šahat na monitor, byť přes nějakou fólii docela nepohodlné a nechutné, jednak bych se k němu musel pořád natahovat a za druhé trpím nadměrnou potivostí dlaní, to bych na ten monitor za chvíli neviděl :(...připojuji s k notebooku externí klávesnici, kterou můžu jednou za měsíc pěkně rozebrat vymít v jaru a zase složit :o)
jinak někde v tý video recenzi říkaly, že prej ty baterky nestojí moc ... a i kdyby stály, určitě vím, že se daj sehnat nabíjecí
a nemyslím, že je to až tak velkej handicap. i kdybych tuhle srandu vlastnil, tak bych ji nepoužíval stále, ale jen na vybrané činnosti, určíté predměty případně meetingy
Jojo, taky to máme v práci, prvně si s tím každý hrál, všichni říkali jak je to cool a pak to už nikdo nepoužil, ani jednou, takže dobrá investice :) A s těma akumulátorama taky souhlas, nebo se měli vyprdnout na baterky vůbec a dát to napevno na kabel.