abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:22 | IT novinky

    Andrew S. Tanenbaum byl oceněn 2023 ACM Software System Award (Wikipedie) za operační systém MINIX.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:22 | Komunita

    Celkový počet stažení aplikací z Flathubu překročil 2 miliardy. Aktuální Statistiky Flathubu: Celkový počet stažení 2 002 793 783. Celkem desktopových aplikací 2 636.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.6. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 18:22 | Nová verze

    Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.6. 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 40
    21.6. 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Rozcestník

    Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření

    29.8.2006 07:09 | Přečteno: 1677× | Sodalite a spol.

    Sezóna se už pomalu chýlí ke konci a já jsem na prodeji lístků beznadějně vyčerpán. Přispívají k tomu zejména dvě věci - firemní politika a návštěvníci. Začněme tím jednodušším.

    Návštěvníci chodí se železnou pravidelností zásadně vždy tesně před tím, než zavřeme, nebo než je konec směny. A ptají se. Nejméně tisíckrát jsem odpovídal na každou otázku, každý den, pořád dokola. Už se mi to zajídá. Chápu, že zákazníci se každý den mění, takže ti, kterým jsem všechno poctivě vysvětlil, odjeli a jejich místo ve frontě zaujali další lidé alá "tabula rasa". Místy ovšem nemůžu nežasnout, na co se to vlastně ptají a proč ... Ale posuďte sami.

    Ve Wilderness Access Centru (WAC), kde pracuju, je rezervační přepážka a také infokoutek. V ideálním případě by měl infokoutek zachytit většinu dotazů, vysvětlit vše nutné a teprve pak by měli lidé přijít na rezervace, kde jím dáme, co chtějí. Všichni se pravidelně střídáme na infu i rezervacích, takže víme, že je důležité lidem všechno vysvětlit polopatě hned na začátku na infokoutku. Jenže oni se tam ani nezastaví. Nevím, jestli jsou tak namyšlení a myslí si, že poradit nepotřebují, nebo tak slepí, že přehlédnou informační ostrůvek, kterým ji stojí doslova v cestě a musejí ho obcházet. Když se tam už zastaví, tak obvykle jenom proto, aby si vyzvedli mapu národního parku, která se tam dává zadarmo.

    Dalším vodítkem k informacím by mohla knížečka Alpenglow, ve které mají všechny trasy autobusů, jak dlouho to trvá, kolik zaplatí. Nevím, proč si to aspoň nepřečtou. A když už stojí ve frontě na lístky, tak za námi je velká tabule, na které jsou všechny relevantní informace opět vypsané - časy odjezdu, vzdálenosti, prostě všechno. Jak se tedy můžou zeptat na následující otázky, to teda nechápu (Z - zákazník, R - rezervační agent):

    Z: Jak daleko jede autobus na Fish Creek, 64 mil? R: Ano, 64 mil, je to tam napsané.

    Z: Chci lístek na Polychrom. R: Takže v 6pm na Polychrom. Z: Cože to jede jenom v 6 večer? To nechci, to je pozdě. (Na tabuli jasně stojí 6 PM)

    Z: Chci kemp, ale nechci místo pro auto, chci stan. R: Takže stan v oblasti pro pěší? Z: No ale budu si tam moct zaparkovat,že?

    Z: Chtěl bych lístek na Wonder lake, ale nechci ten autobus, jak se z něho vystupuje. Chci ten, jak tam vykládají. R: Takže Tundra Wilderness Tour? Ale nejede na Wonder Lake. Z: To nevadí, já jsem tam stejně asi nechtěl, ono je to přece jenom dost daleko (85 mil). R: Aha, takže kolik lístku na ten vyprávěcí, dva? (Musí se kvůli tomu restartovat rezervační program.) Tak jsem našel volná místa a bude to 181,25$. Z: Tolik, tak raději přece jenom ten Wonder Lake.

    R: Máte pas pro národní parky (vstupenka, která platí celoročně pro všechny národní parky)? Z: Ne, nemám. R: Takže to bude 48,50 plus 20 za vstupně. Z: Jasně, to je v pohodě. (po vytištění potvrzení a předání lístků) Hej, co je to tam položka za těch 20 doláčů?

    Z: V kolik jede ten 8.00 Fish Creek?

    A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna. Měl jsem ze sebe špatný pocit, že se neumím ovládat, když někdy nesnáším každého nového zákazníka, ale od té doby, co se mi můj supervisor svěřil, že nesnáší zákazníky, jsem klidnější a lépe se mi pracuje. No a na politiku společnosti si necháme zase na jindy.

           

    Hodnocení: 82 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.8.2006 07:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    Meli by si vzit priklad z Ceskych drah :D
    NbS avatar 29.8.2006 09:31 NbS | skóre: 26 | blog: Linux jako Linux ... vsude je neco jako /etc | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    tys mi o sebral :) no, na svoji povahu bych asi kazdeho posilal na ifokoutek a mel na sobe tricko RTFM (i kdyz bych tam asi dlouho nevydrzel :))
    Pan Bily byli bily strop, aby byl bily ... (Opravdu si myslite, ze je to spravne) ?
    29.8.2006 08:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    Lidi se prostě cítí líp, když jim to někdo řekne. Přečtené z tabule to není potvrzené. A infokoutek není místo, kde se za věci platí, takže nemá cenu se ptát tam, jelikož tam by mohli napovídat všelicos, ale u pokladny by to určitě bylo jiné...
    29.8.2006 12:07 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    Tak to já zase, poté co jsem se na dvou letištích dozvěděl naprostou nepravdu a na třetím mi pak zůstal batoh, radši bych to viděl napsané.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    29.8.2006 09:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    Co mi to jen připomíná… :-)
    29.8.2006 12:08 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    Nojo, staré dobré informatické pořekadlo "Udělej to blbuvzdorné a někdo vymyslí většího blba." se opět ukázalo jako jeden z nejpravdivějších zákonů ;-). Jen by mě zajímalo třeba srovnání se situací na podobných místech v ČR. Pořád žiju v přesvědčení, že v anglicky mluvících zemích (resp. v Americe) je mnohem větší procentuální podíl blbů, ale občas si začínám myslet, že situaci v ČR/Evropě možná trochu přeceňuju ;-)
    θηριον ειμι
    29.8.2006 12:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    Větší procento asi ne, spíš bych řekl, že atmosféra ve společnosti vede k vyššímu sebevědomí a přesvědčení, že být blbem není něco, za co by se měl člověk stydět…
    29.8.2006 12:40 yennefer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    Vyprávěla mi jedna tisková mluvčí, která denně bojuje s takovými dotazy novinářů (přestože vše je na webových stránkách úřadu), jak její kolegyni stálo místo, když jí takhle asi dvacátý novinář v jednom dni volal a ptal se, co udělá úřad se studenty v jakési krizové situaci, a ona zařvala: "je mi úplně jedno, co se s nimi stane, ať třeba pochcípaj a dejte mi už pokoj !!!" Všichni ostatní tiskoví mluvčí, kteří to na semináři poslouchali, naprosto soucitně a vědoucně pokývali hlavou...
    Luk avatar 29.8.2006 21:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    Lze to brát ale i z druhé strany. Když jde někdo do armády, musí jaksi počítat s tím, že ho někdo zastřelí. Když jde někdo dělat tiskového mluvčího, musí počítat s tím, že je v první linii a bude muset řešit podobné problémy. I když jsme samozřejmě lidé a ne stroje - takže je taková reakce vcelku pochopitelná, byť svědčí o menší vhodnosti pro takové místo.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.8.2006 01:33 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    Kdyby zákazník vložil kreditku do automatu, sám namačkal vše potřebné a vytiskl by se mu lístek, tak nemáte práci. Jinými slovy, právě kvůli těmto dotazům jste placen.
    JiK avatar 11.9.2006 21:17 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    bingo
    18.9.2006 07:52 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec prima sezóny aneb syndrom vyhoření
    Tak o tom se asi netřeba bavit. Já se jenom pozastavuju nad tím, jaké hloupé dotazy můžou položit. Že se za to nestydí. Mimochodem mám pocit, že bez lidí, kteří ty rezervace dělají, by návštěvnící (nebo alespoň většina z nich) byli naprosto ztracení.

    Trend je zřejmě takový, že průměrný člověk bude bohatnout a hloupnout, všechno za něj udělá někdo, kdo je za to placen. Jenom nevím, jestli se mi to tak líbí. A to je oč tu běží.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.