Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).
Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.
Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.
Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.
Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.
Byla vydána nová verze 1.54.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Jan Václav.
Knižní edice správce české národní domény přináší novou knihu zkušeného programátora Pavla Tišnovského s názvem Programovací jazyk Go. Publikace nabízí srozumitelný a prakticky zaměřený pohled na programování v tomto moderním jazyce. Nejedná se však o klasickou učebnici, ale spíše o průvodce pro vývojáře, kteří s Go začínají, nebo pro ty, kdo hledají odpovědi na konkrétní otázky či inspiraci k dalšímu objevování. Tištěná i digitální verze knihy je již nyní k dispozici u většiny knihkupců.
OpenAI zpřístupnila (en) nové nenáročné otevřené jazykové modely gpt-oss (gpt-oss-120b a gpt-oss-20b). Přístupné jsou pod licencí Apache 2.0.
No, pěknej hromosvodto mě taky napadlo ... jakpak se bouřková elektřina vyrovnává s tím, že si nemá všímat tohoto stožáru, nýbrž těch tyčí umístěných mnohem níže? dali jste jí tam turistickou značku se směrovkama, kam má jít?
...betonari...Vida, na první pohled to vypadá jako nevinný obytný domeček na venkově, ale ve skutečnosti je to jen podstavec pro soustavu antén
Ve vzduchu je malo mista a technologie, ktera by pokryla ten cca 1Ge co potrebujeme v horizontu max. dvou let neni v dohledu.Co laser? Nemám představu o ceně, ale vzhledem k tomu, že ho používá komunitní síť u nás ve městě, tak to asi nebude úplně nedostupné.
Někteří mají rádi rychle a nahovno a někteří dlouho a pořádněNěkteří rádi platí za připojení desetitisíce, někteří raději něco málo sleví z požadavků a mají to za pár stovek
Samozrejme ze na tohle nelezou studenti, ti budou sedet v teple v kancelari nebo v zime, kdyz je vezmu na nejakou exkurzi po prazskych telehausech.Tak ale přijdou o spoustu legrace ^_^
prostě předpokládají, že lidi mají dost rozumu, aby z té plošiny nespadliPromin, ale tohle je fakt blbost. (S tim kolejistem souhlasim.)
Toto provedu několikrát a výsledek je ten, že k cíli se přibližuji minimální rychlostí, která umožní zastavit téměř "na místě".Tohle má háček - vagóny (prozměnu). Při té minimální rychlosti se odpojí blokování dveří a lidi budou vyskakovat ještě za jízdy. Což ve většině případů dopadne dobře, ale pokud vím, někdo se takhle už i zabil.
lidi ti budou vyskakovat za jízdy. A dřív či později se stane nějaká nehoda.Jejich blbost. Vidím docela často, jak lidé (tam, kde dveře nejsou blokované) otevírají dveře v mnohem vyšších rychlostech. Nevím, co z toho mají. Ale u toho pomalého dobrzďování bych v tom neviděl problém.
Jejich blbost.Zcela souhlasím. Ale raději prostě kousek popojdu, než abych hodinu čekal, než se vyšetří nehoda. A čím víc lidí bude vyskakovat, tím větší šance, že nějaká nehoda nastane. Samozřejmě řešení existuje - koupit nové vagóny s jinak řešením zamykáním. To ale bohužel hend tak nepůjde, protože Pendolino.
Nicméně zastavit na předem vybraném místě není tak jednoduché. Vzhledem k tomu, jak ty vagóny vypadají, si nedělám žádné iluze o tom, jak brzdí, respektive jak moc je předvídatelné, jak dobře budou brzdit. Takže nejjednodušší možnost - začnu brzdit v takovéhle vzdálenosti od nádraží a zabrzdím v tomto bodě - nepřipadá v úvahu. Dokud se nevymění vagóny, tak jediná možnost je namontovat do lokomotivy počítač, který bude snímat, jak vlak brzdí, vyhodnocovat to a brzdit odpovídajícím způsobem.Vzhledem k tomu, že u zastávek se strojvůdce trefí celkem přesně (5 metrů nehraje roli), tak si myslím, že je by se dokázal trefit i na nádraží. Spíš to bude tím, že jede pokaždé někdo jiný a má jiné návyky. A pokud zastaví ve vymezeném úseku, nikdo z nadřízených mu nic vytýkat nebude, takže ho nějací pasažéři naprosto netrápí.
Přidávám se k bugu od Kyosukeho. Tenhle zápisek by si zasloužil aspoň 200% ^_^Bejvávaly doby, kdy se dalo hodnotit 0,1,2,3. Nicméně tahle možnost byla zrušena proto, že ji téměř nikdo nevyužíval.
Tiskni
Sdílej: