Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Jak tam nahoru chcete lézt a přidávat další výbavu - navaříte další "schůdky" a pokaždé přivážete lano k autu?
No, pěknej hromosvodto mě taky napadlo ... jakpak se bouřková elektřina vyrovnává s tím, že si nemá všímat tohoto stožáru, nýbrž těch tyčí umístěných mnohem níže? dali jste jí tam turistickou značku se směrovkama, kam má jít?
...betonari...Vida, na první pohled to vypadá jako nevinný obytný domeček na venkově, ale ve skutečnosti je to jen podstavec pro soustavu antén
.
Ve vzduchu je malo mista a technologie, ktera by pokryla ten cca 1Ge co potrebujeme v horizontu max. dvou let neni v dohledu.Co laser? Nemám představu o ceně, ale vzhledem k tomu, že ho používá komunitní síť u nás ve městě, tak to asi nebude úplně nedostupné.
Laser je rozumná alternativa převěsů tak do 500 metrů či raději méně. Laser je vždy P2P spoj a musí být upevněn na něčem stabilním. Rozhodně ho nelze dát na stožár jako je na fotce (maximálně tak půl metru nad uchycení stožáru). Laser je tedy řešení pro lokální páteře a nikoliv na připojování koncových uživatelů a vzhledem k potřebné přesnosti při výrobě a instalaci to nikdy nebude masová záležitost.
Někteří mají rádi rychle a nahovno a někteří dlouho a pořádněNěkteří rádi platí za připojení desetitisíce, někteří raději něco málo sleví z požadavků a mají to za pár stovek
Ale desetitisíce to nejsou.
Samozrejme ze na tohle nelezou studenti, ti budou sedet v teple v kancelari nebo v zime, kdyz je vezmu na nejakou exkurzi po prazskych telehausech.Tak ale přijdou o spoustu legrace ^_^
prostě předpokládají, že lidi mají dost rozumu, aby z té plošiny nespadliPromin, ale tohle je fakt blbost. (S tim kolejistem souhlasim.)
Toto provedu několikrát a výsledek je ten, že k cíli se přibližuji minimální rychlostí, která umožní zastavit téměř "na místě".Tohle má háček - vagóny (prozměnu). Při té minimální rychlosti se odpojí blokování dveří a lidi budou vyskakovat ještě za jízdy. Což ve většině případů dopadne dobře, ale pokud vím, někdo se takhle už i zabil.
lidi ti budou vyskakovat za jízdy. A dřív či později se stane nějaká nehoda.Jejich blbost. Vidím docela často, jak lidé (tam, kde dveře nejsou blokované) otevírají dveře v mnohem vyšších rychlostech. Nevím, co z toho mají. Ale u toho pomalého dobrzďování bych v tom neviděl problém.
Jejich blbost.Zcela souhlasím. Ale raději prostě kousek popojdu, než abych hodinu čekal, než se vyšetří nehoda. A čím víc lidí bude vyskakovat, tím větší šance, že nějaká nehoda nastane. Samozřejmě řešení existuje - koupit nové vagóny s jinak řešením zamykáním. To ale bohužel hend tak nepůjde, protože Pendolino.
Nicméně zastavit na předem vybraném místě není tak jednoduché. Vzhledem k tomu, jak ty vagóny vypadají, si nedělám žádné iluze o tom, jak brzdí, respektive jak moc je předvídatelné, jak dobře budou brzdit. Takže nejjednodušší možnost - začnu brzdit v takovéhle vzdálenosti od nádraží a zabrzdím v tomto bodě - nepřipadá v úvahu. Dokud se nevymění vagóny, tak jediná možnost je namontovat do lokomotivy počítač, který bude snímat, jak vlak brzdí, vyhodnocovat to a brzdit odpovídajícím způsobem.Vzhledem k tomu, že u zastávek se strojvůdce trefí celkem přesně (5 metrů nehraje roli), tak si myslím, že je by se dokázal trefit i na nádraží. Spíš to bude tím, že jede pokaždé někdo jiný a má jiné návyky. A pokud zastaví ve vymezeném úseku, nikdo z nadřízených mu nic vytýkat nebude, takže ho nějací pasažéři naprosto netrápí.
Přidávám se k bugu od Kyosukeho. Tenhle zápisek by si zasloužil aspoň 200% ^_^Bejvávaly doby, kdy se dalo hodnotit 0,1,2,3. Nicméně tahle možnost byla zrušena proto, že ji téměř nikdo nevyužíval.
Tiskni
Sdílej: