Byla vydána OpenMandriva Lx 6.0 s kódovým názvem Vanadium. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ, český národní CERT provozovaný na základě veřejnoprávní správní smlouvy společností CZ.NIC, shrnuje patnáct let svého fungování pod tímto sdružením: CSIRT.CZ – 15 let ve sdružení CZ.NIC.
Commodore OS Vision (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 3.0. Jedná se o linuxovou distribuci určenou pro fanoušky značky Commodore. Předinstalována je na počítačích Commodore 64x.
Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 208. brněnský sraz, který proběhne v pátek 25. dubna od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1.
Ve svém článku Getting Forked by Microsoft popisuje autor programu Spegel svoji nepříjemnou zkušenost s firmou Microsoft. Firma ho kontaktovala a zpočátku to vypadalo, že by mohlo jít o oboustranně prospěšnou spolupráci, autor tedy ochotně odpovídal na jejich otázky ohledně architektury programu a pomáhal jim ho zprovoznit. Následně komunikace ze strany Microsoftu utichla. Autor předpokládal, že zřejmě došlo ke změně priorit a firma
… více »Společnost Notion Labs stojící za softwarovou platformou pro spolupráci Notion (Wikipedia) oficiálně představila (YouTube) poštovního klienta Notion Mail. Aktuálně funguje pouze nad Gmailem.
Byla vydána nová verze 9.12 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Ubuntu 25.10 bude (𝕏) Questing Quokka (pátrající klokan quokka).
Ubisoft uvolnil zdrojové kódy softwaru Chroma pro simulaci barvosleposti pro vývojáře počítačových her. K dispozici jsou na GitHubu pod licencí Apache 2.0.
Herci mohou vyprávět veselé historky z natáčení. Ale ani IT činnost není prosta neskutečných/neuvěřitelných příhod.
Dnešní příhoda se týká O2 aneb Českého Telekomu a nenechá nikoho na pochybách, že změna názvu firmu nezmění. Je již mírně staršího data, ale vzpoměl jsem si na ní, když mi přistál v mailboxu spam od O2, vychvalující tarify Neon a zamlčující, že vzhledem k účtování po celých započatých minutách budou brutálně nevýhodné a migrace zpět na tarify 60+1 je zablokována, protože ty byly zrušeny současně s ohlášením Neonu a jsou ponechány jen stávajícím smlouvám a jen pro již proběhlé aktivace.
Byla jednou jedna firma a v té opravdu rádi telefonovali. Sice celkem rádi používali i jiné metody, ale jejich zákazníci nějak ne. Firma utěšeně rostla a uvažovala o expanzi. Když jim na ulici namalovali modré pruhy a tak zapudili zákazníky, kteří preferovali osobní setkávání, bylo rozhodnuto, firma se bude stěhovat.
Zákazník pod vlivem mediální masáže dospěl k závěru, že přestěhování telefonních čísel na novou adresu je snadná a veselá činnost. Přesto jsme jej trochu zvyklali a tak kontaktoval svého produktového specialistu či jak se ten ono jmenuje. Opět bylo všechno skvělé, prostě nemůže být problém. Tak jsme zkusili, že by to chtělo smlouvu. Stále to nebyl problém, jen jaksi na takovou smlouvu nemají v SAPu klikátko, ale je to v pohodě, smlouvu přece vůbec nepotřebujete, vždyť jednáte s největší firmou na trhu. Fakt. Opravdu. To je sprosté nám nevěřit.
Byl tedy stanoven den D, resp. noc N. Moje podezíravá duše požadovala ještě v den D-7 jedno ověření. Tento ověřovací pokud vyvolal mírné překvapení, ale posléze někdo zavolal, že papíry tam jsou a bude naplánován výjezd technika.
Nastal den D, v pozdním odpoledni jsme odpojili ústřednu a převezli ji na novou lokalitu, zapojili, otestovali, všechno fungovalo. Posléze dorazil i technik od O2 a začala klasika, "tak kde máte přívod?". "Nevíme, my se teprve stěhujeme, snad to máte v dokumentaci...", "Asi ano, ale do dokumentace má přístup jen O2 a my jsme jen montážní firma." No nakonec propojil ústřednu se sítí O2 a šlo telefonovat. Ven i dovnitř. Neuvěřitelné, jak taková věc člověka v roce 2008 překvapí.
Šli jsme tedy spát spokojení, že akce měla takto hladký průběh. Dokonce i když jsme se probudili, stále ještě fungovaly telefony.
Očekávaný problém nastal kolem poledne. Telefony vypadly. Chceme hlásit poruchu na poruchy - nelze, poruchy nás neznají. Produktový specialista ví proč, ruční přepis údajů ze SAP do databáze pár dní trvá. Takže jsme sice připojeni, ale kam je napsané na nějakém papíře, který má někdo, kdo to včera dělal, ale jaksi na něj musí napsat, že to udělal a odevzdat jej svému nadřízenému a potom postupně jeho obsah probublá zahnívajícím rybníkem O2 a spáruje se v počítači s příkazem k montáži a uvidí jej i ostatní.
Situace začíná připomínat absurdní drama a probíhá hledání techniků, kteří byli včera u nás a jiných, kteří byli včera na ústředně. Zkoušíme zjistit, jestli není problém jen ve směrování čísel, jestli se třeba nenahrála nějaká starší verze databáze a hovory nekončí v původní lokalitě. Prý ne. Beru multimetr a měřím dráty před ústřednou. Asi by na nich mělo být nějaké napětí, nebo třeba by se dal naměřit zkrat, kdyby se vedení někde po cestě potkalo. Nic. Chová se to jako úplně mrtvý drát. Jdeme zkoumat rozvaděč telekomu a naštěstí se dostáváme dovnitř. A tady nás čeká překvapení. Vedení, které známe odvčera jako naše, není vůbec zapojeno.
Hlásíme poznatek obchodníkovi z bublinek, který asi nikdy drát neviděl a neví co je ježek. Klidně vedení zapojíme, když nám řeknou, které páry jsou naše. Jenže opět narážíme na to, že to nikdo neví. Zárověň nechápeme, proč je to odpojené, jestli to je nějaká sabotáž nebo provokace nebo co vlastně.
O2 se pořád dokola omlouvá, ale nic z toho. Sice někdo může přijet, ale až další den, protože smlouva o zesílené servisní podpoře a tak různě. Stále zkoušíme prudit všechny okolo a dostat se ke kýženým číslům párů. Mezitím ale zjišťuji, že jako mrtvý se chová i kabel O2 do jejich ústředny.
Nebudu to dále pitvat, nakonec se podařilo ještě ten den večer přivléct na místo technika. Ten zapojil dráty a odjel na ústřednu, kde zajistil zapojení na druhé straně. Telefony ožily.
No a co bylo příčinou této lapálie? Tož to se podržte.
Naše žádost o zapojení předběhla ve frontě žádost o odpojení telefonu do firmy, která v daných kancelářích sídlila před námi. Měla totiž konkrétní termín realizace a jako taková byla plánována přednostně. Technik, který nás zapojoval udělal i odpojení vedení, které tam bylo odpředtím a bylo mrtvé, resp. již se nepoužívalo, aby získal vedení pro nás. A moloch naplánoval odpojení odstěhované firmy na další den po zapojení nás. Technici, kteří přijeli firmu odpojit prostě vytrhali na obou stranách kabelu dráty, které jsme používali/zdědili a odškrtli si ve výkazu, že mají odpracováno.
Nakonec všechno dobře dopadlo a O2 nezklamal. Nevím co bych dělal, kdyby akce proběhla bez závad, asi bych ukroutil hlavu samým divením.
Jinak jestli se cítíte osamělí, tak zkuste navrhnout O2 uzavření rámcové smlouvy bez závazku na 2 roky a bez článku o automatickém prodlužování o dva roky, když smlouva nebude vypovězena někde mezi 60. a 30. dnem před výročním datem. Už se tím bavím 14 měsíců a přidělují mi stále nové a nové obchodníky, protože generální manager nevěří, že taková smlouva je nepřijatelná a problém vidí jen v tom, že daný obchodník neumí dostatečně vysvětlit výhody z takové smlouvy plynoucí. Například můžete získat vagón volných minut k tarifu Business unlimited, který umožňuje neomezené volání do všech sítí v rámci paušálu.
Tiskni
Sdílej:
Byl jsem v té době v roli korporátního zákazníka u O2 a obyčejnýho zákazníka u Vodafone. U O2 se neustále vymlouvali na to, že jim fax nepřišel (přišel, jenže po jejich linkách), že jsem jim cosi nedodal mailem (dodal a to opakovaně, měl jsem to i s jejich doručenkama) a podobně. Prostě od španělský chřipajzny radši dál.
změna názvu firmu nezměníZajímavé. Zrovna dneska ráno ve vaně mě napadlo úplně to samé. Dokonce i ve spojení s O2. Zvláštní to náhoda. A to přitom s O2 nemám naštěstí vůbec nic společného
... Zrovna dneska ráno ve vaně mě napadlo úplně to samé...Byla v te vane voda?