abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 506 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    16.2.2009 22:24 | Přečteno: 3150× | Stížnosti a pochvaly | poslední úprava: 18.2.2009 15:21

    Budoucnost patří IPv6, a tak jsem si i já našel trochu času, abych si ho u sebe zprovoznil.

    Jako svého tunnel brokera jsem si vybral SixXS.net. A postupoval jsem podle jejich návodu: 10 easy mini steps to IPv6 (fajn návod je i na ubuntu.cz).

    Všechno proběhlo hladce v tomto časovém sledu:

    1. Včera 17:47:45 – vyplnil jsem registrační formulář.
    2. Včera 22:37:28 – moje registrace byla schválena člověkem ze SixXS.
    3. Dnes 00:26:02 – poslal jsem žádost o IPv6 tunel.
    4. Dnes 12:27:48 – moje žádost o tunel byla schválena člověkem ze SixXS.
    5. Dnes kolem 22:00 – jsem si nainstaloval a nastavil klienta aiccu.

    Přibylo mi nové síťové zařízení (sixxs) a mám svoji IPv6 adresu. Bylo potřeba trochu poštelovat můj firewall, protože dříve jsem všechen IPv6 provoz zahazoval, včetně odchozího.

    Výsledek: můj stroj je pingnutelný* po IPv6 odkudkoli :-), můžu brouzdat po IPv6 webech. Časem zprovozním i svoje služby po IPv6 (web, mail…).

    SixXS vás neukousne, určitě se toho nebojte. Rád bych vyvrátil ty fámy, které kolem toho občas kolují (zdlouhavé procedury, zamítání žádostí).

    *) Aktualizace: Nebo můžete zkusit SMTP na ipv6.frantovo.cz, které je experimentálně v provozu.

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Máte IPv6 připojení?
     (33 %)
     (18 %)
     (11 %)
     (21 %)
     (4 %)
     (9 %)
     (42 %)
     (14 %)
    Celkem 113 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kozzi avatar 16.2.2009 22:33 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    chybí mi tam možnsot, měl jsem ale už nemám jelikož zatím nevidím důvod, ale budu mít :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    saly avatar 17.2.2009 11:11 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    +1 :-)

    Limoto avatar 16.2.2009 22:33 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Já jedu zatím přes teredo. Až časem bude veřejná IPv4 adresa, šel bych do něčeho lepšího (po předem prohrané buzeraci providera). Prý někde přidělují i nějakej ten rozsah, to by se taky hodilo ;-)

    xkucf03 avatar 16.2.2009 22:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Rozsah ti dá i ten SixXS – potřebuješ na to mít pár kreditů (ty získáváš používáním tunelu). Na to se taky chystám. Pak budu moci mít pro každý virtual host vlastní IP adresu a nebudu muset řešit IPv4 problémy s HTTPS :-) a vůbec veřejnou IP pro jakýkoli stroj.
    (tedy alespoň u klientů s IPv6 připojením).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.2.2009 23:50 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Jj, je to bez problémů. Akorát nevím na co mi na domácí síti je prefix /48 ;-).

    A kredity? To je taková ta věc co nevím co s nima? :-)
    xkucf03 avatar 17.2.2009 00:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

     

    To je taková ta věc co nevím co s nima? :-)

    Jak dlouho už to provozuješ? Já jich mám zatím/už jen 10 :-) Budu si muset ještě chvilku počkat.

     

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.2.2009 09:00 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    You currently have 269 ISK.
    17.2.2009 09:25 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Asi od září minulého roku a mám dva tunely... Takže počet týdnů krát 10 kreditů ;-).
    xkucf03 avatar 17.2.2009 09:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Jak to funguje, když chci mít tunely na různých počítačích -- to zadám na obou to stejné jméno a heslo, nebo dostanu pro každý tunel zvláštní?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.2.2009 09:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    U statických tunelů se žádný login nezadává.
    xkucf03 avatar 17.2.2009 10:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Ale já nemám statický tunel, proto jsem se ptal -- jestli pokud bych tohle chtěl provozovat na dvou počítačích, jestli bych potřeboval dvě registrace (jméno/heslo).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    cynic_asshole avatar 18.2.2009 07:55 cynic_asshole | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Nepotřeboval. Nainstaluješ aiccu, upravíš konfigurák a je to.
    Neznáš nějakou linuxovou distribuci pro Windows?
    16.2.2009 22:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Kdybys misto Sixxs pouzil 6to4, tak by ten casovy plan vypadal takhle:

    vcera 17:47:45 - zadavam routovaci pravidla

    vcera 17:48:15 - IPv6 funguje.

    17.2.2009 07:20 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Ale ne, kdyz je za NATem.
    Grunt avatar 16.2.2009 22:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    IHMO IPv6 je záležitost vnitro-systémová. A tunelováním se tomu moc nepomůže.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 16.2.2009 22:53 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    JJ tak nějak. Mě by se líbilo kdyby mi prostě UPC oznámil že začali podporovat IPv6, to bych jim klidně i připlatil :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    xkucf03 avatar 16.2.2009 22:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Slepice a vejce

    To by bylo nejlepší. Ale nějak se musí začít – když nebudou uživatelé (alespoň tunelovaní), nebudou ani služby. Když nebudou služby, nebude dostatečný tlak na poskytovatele, aby IPv6 zavedli.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kotyz avatar 16.2.2009 22:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce
    Az dojdou IPv4 adresy tak ten tlak vzroste ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    xkucf03 avatar 16.2.2009 23:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce

    Připomíná mi to situaci v oblasti nerostných surovin: IPv4 adresy jsou dnes relativně drahé, protože jsou vzácné a docházejí, jakmile ale skutečně dojdou*, objeví se nová surovnina (IPv6 adresy) a cena IPv4 adres padne, protože už nikoho nebudou zajímat a zároveň bude mít k dispouzici více než dobrý substitut.

    *) množství volných klesne na minimum a cena stoupne na maximum.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 16.2.2009 23:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce
    Problém je, že tím substitutem za IPv4 adresy se nestávají IPv6 adresy, nýbrž masivní používání NATu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    kozzi avatar 16.2.2009 23:33 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce
    JJ, to je pravda. Dokonce si myslím že i když se IPv6 začne víc rozšiřovat. Tak spousta ISP nasadí IPv6 jako venkovní adresy ale lokální síť za NATem si ponechají. Komu by se taky chtělo to předělávat že? :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    18.2.2009 17:10 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce
    IPv6 nejde navenek používat, aniž by nebylo vevnitř, za to ti ručím. ;-) Daleko lepším řešením je nasadit IPv6 vevnitř a přes projekt typu WrapSix (moje maličkost :-)) si zpřístupnit starý IPv4 Internet. Je to prakticky nejpřijatelnější řešení (kromě udržování obou verzí protokolů v síti, což asi musí být opruz…) a je tu jistá pravděpodobnost, že přechodu hodně pomůže.
    Kryptoměny a bločenka.
    xkucf03 avatar 16.2.2009 23:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce

    Ale substitut je to o dost horší, pokud se vůbec o substitutu dá hovořit. Osobně tu vidím dvě rizika:

    • Hodně uživatelů začne IPv6 tunelovat, takže ani nebude taková poptávka po nativní IPv6 konektivitě. Poskytovatelé budou mít o práci míň, nebudou muset nic měnit a stav se více méně zakonzervuje.
    • IPv6 se nerozšíří ani tunelovaně → nebudou služby po něm poskytované → nebude poptávka po nativním připojení. Problémy IPv4 se budou řešit NATováním, přechodem na tenké klienty (webové aplikace), jednoúčelovými proxy servery atd.

    Přijde mi lepší na nic nečekat a radši se vydat tou první cestou. Navíc tunelování IPv6, které se teď naučíme, se nám může hodit, až nám vláda začne omezovat svobodu Internetu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.2.2009 09:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce
    Navíc tunelování IPv6, které se teď naučíme, se nám může hodit, až nám vláda začne omezovat svobodu Internetu.
    Takže vlastně pár let v minulosti? :D
    xkucf03 avatar 17.2.2009 10:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce

    Včera už bylo pozdě? :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 16.2.2009 23:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce

    A když že to má být?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 16.2.2009 23:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce
    Nekdy kolem konce sveta v roce 2012 ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.2.2009 17:12 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slepice a vejce
    Přesně tak, ale začít se musí službami – když nebudou ty, nebudou si IPv6 lidi pořizovat. A vzhledem k tomu, že většina serveroven IPv6 podporuje, tak pustit ho na serveru už je více méně „maličkost”.
    Kryptoměny a bločenka.
    17.2.2009 09:41 Petr Masopust | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    UPC me s pozadavkem na IPv6 poslalo do haje - ja je pristi mesic poslu do haje taky. Sice si s IPv6 nepolepsim ani u noveho providera, ale aspon budu mit levnejsi IPv4.

    kozzi avatar 17.2.2009 09:49 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Pockat jak levnjsi IPv4? Se u UPC za IP plati? Nebo je to myšleno obrazně jako že budeš prostě platit za net méně?
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.2.2009 11:03 Petr Masopust | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Za pevnou IP se u UPC plati (aspon myslim, fakturu ted u sebe nemam). A celkove budu i platit za net mene.

    17.2.2009 11:13 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    A kam ten prechod bude? Rad bych udelal podobny.
    17.2.2009 20:12 Petr Masopust | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    V baraku ted mame 3 providery - upc, neuron online a centrio - staci si vybrat :) Ale trvalo to roky nez se sem ti ostatni dostali...

    kozzi avatar 17.2.2009 12:28 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    No ja sice pevnou od nich koupenou nemam, mam ji pridelovanou pres DHCP, ale vubec se nemeni, takze ji pouzivam jako by byla pevna :-). Dokonce mam nani nasmerovanou i domeni kozzi.eu :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    David Watzke avatar 17.2.2009 19:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Jo, platí se za pevnou, 200 Kč měsíčně. Nejsem totiž zvědavej na to aby mi někdo přiděloval IP podle nálady :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 17.2.2009 19:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    DDnS?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 17.2.2009 19:29 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Tak a nebo si můžeš vypnout DHCP a nastavit si tu přidělenou napevno. A věř že dokud ji máš v provozu tak ti zůstane :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Luk avatar 17.2.2009 19:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Věř, a víra tvá tě možná uzdraví. Věř, a možná ti zůstane původní IP adresa. Anebo taky ne, což se projeví v ten nejméně vhodný moment.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Limoto avatar 17.2.2009 19:53 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    No, pochybuju, že ho ten moment bude trápit víc než to, že někomu platí 200 dá se říct za nic...

    xkucf03 avatar 17.2.2009 20:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Pevná IPv4

    Pokud má server, tak ho to trápit bude. Na druhou stranu, když má server pořád online, tak je dost malá šance, že by o tu IP náhodně přišel – to by musela být nějaká akce poskytovatele, např. krátkodobý výpadek někdy v noci, kterého by si jinak ani nevšiml a adresa se vyresetuje. Lepší je mít poskytovatele s pevnou IP (Volný za to chtěl jen nějaký zřizovací poplatek a pak už se paušál neplatí).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Salamek avatar 18.2.2009 00:37 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    aaa že by cíl na curl Dos ? :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Salamek avatar 18.2.2009 00:38 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    tak nic no nic tam nemáš :-(
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    kozzi avatar 18.2.2009 10:45 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.2.2009 16:36 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    UPC stejne jako treba Netbox cpou do site televizi a telefon. na ipv6 kaslou, protoze z toho neni kseft.
    xkucf03 avatar 17.2.2009 20:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Počkej až bude na Nově jednou reportáž o pornoserverech, které poskytují obsah jen po IPv6. To bude najednou poptávka po IPv6 rapidně stoupne :-D

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kotyz avatar 17.2.2009 20:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Leda by tem obsah poskytovali zadarmo. Urcite freshmouse by byl prvni kdo by se tam dotuneloval na IPv6 :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Limoto avatar 17.2.2009 22:35 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    A o prujem.cz neslyšels?

    kotyz avatar 17.2.2009 22:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Ne
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.2.2009 22:33 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    To myslíte něco jako prujem.cz? :-)
    xkucf03 avatar 17.2.2009 22:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Třeba, ale teď se tam nemůžu připojit. Jsou offline?
    Ještě jsem tam nebyl, IPv6 mám teprve od včera :-D
    (na ipv6.google.com se dostanu).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    David Watzke avatar 18.2.2009 15:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Jo, nějakej čas jsou (opět) dole.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xkucf03 avatar 18.2.2009 15:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Přetížení? To by znamenalo, že se IPv6 začíná používat :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AsciiWolf avatar 17.2.2009 14:13 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Já mám od Sixxs statický tunel (na routeru) a momentálně čekám na ISK body, abych si mohl zřídit subnet (nechce se mi jim psát)... :-)

    17.2.2009 14:42 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    existuje nějaká použitelná možnost, jak si zprovoznit tunel na dynamický IP? Mám sice freenet6, ale to je ukrutně pomalý.

    xkucf03 avatar 17.2.2009 15:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    jj, ten jejich klient aiccu funguje i s dynamickou IPv4 adresou.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.2.2009 03:29 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Nezískávejte IPv6 od SixXS.net!

    Pokud máte veřejnou IPv4 adresu, vřele doporučuji se na SixXS.net zvysoka vybodnout. Když jsem od nich chtěl získat tunel, dělali mi tolik problémů, že je to až k nevíře. Zbytečné úsilí, zbytečně ztracený čas.

    Napřed se jim nelíbila diakritika v adrese. Na to jsem extrémně alergický. A když říkám extrémně, myslím extrémně! Pokud má někdo v roce 2009 probém s UTF-8, nechť jde do ... A vůbec, proč bych jim měl dávat osobní údaje???

    Pak se jim nelíbilo, že mám vlastní mail server. Tvrdili, že když se jim vrátí nedoručený mail, toho člověka pak odpojí. Odpověděl jsem: Dobře, až se to jednou stane, klidně mě odpojte! A oni že ne, že prostě musím mít dva servery a že mám použít servery poskytovatele.

    To byla poslední kapka. Každá odpověď jim trvala víc než týden, celkem jsem strávil měsíc dohadováním s nimi. Tohle už nikdy neudělám, protože 6to4 rulezzz. Je to méně náročné na procesorový čas a též datový overhead je menší, adresa 192.88.99.1 vede k nejbližší bráně, ne někam do háje zeleného, a aby toho nebylo málo, tunely se mohou tvořit dynamicky skrz IPv4, kdykoliv je to potřeba, bez závislosti na nějakém jednom brokerovi.

    Na SixXS se přesně hodí jeden slavný citát: Když dáváš, dávej tak, aby tvůj dar bylo možné přijmout.

    18.2.2009 06:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezískávejte IPv6 od SixXS.net!
    A vůbec, proč bych jim měl dávat osobní údaje???
    Protože whois?
    18.2.2009 09:09 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezískávejte IPv6 od SixXS.net!
    To je pravda, ale 6to4 trena v UPC siti nefunguje. (nebo mam spatny operacni system, nebo tak)
    David Watzke avatar 18.2.2009 14:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezískávejte IPv6 od SixXS.net!
    Funguje to bez problémů. Nevím jaký máš operační systém, ale bude to spíš způsobený rootem toho OS :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    18.2.2009 11:51 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezískávejte IPv6 od SixXS.net!
    192.88.99.1 vede k nejbližší bráně

    Nejbližší podle ISP. U nás to bývá relay provozovaná SWITCHem. Zatímco ostatní vyspělé země mají vlastní relaye, u nás je ticho po pěšině.

    Průzkum z roku 2004 Tunneling scenarios and mechanisms evaluation našel pouze 46 relayí. Zpráva o provozu finské relaye v síti FUNET (z téhož roku) obsahuje distribuci vzdálenosti 6to4 uzlů a výslovně si stěžuje, že se na ni stahuje i provoz z U. S. A. (15 hopů).

    18.2.2009 18:42 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezískávejte IPv6 od SixXS.net!

    > Zatímco ostatní vyspělé země mají vlastní relaye, u nás je ticho po pěšině.

    No ono neni divu. Z ciste ekonomickeho hlediska je provozovani takove verejne brany nesmysl. ISP provozujici branu tim defacto zdarma venuje svou zahranicni konektivitu peerujicim ISPckum.

    18.2.2009 20:48 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezískávejte IPv6 od SixXS.net!

    Což v dnešní době praktické neexistence IPv6 obsahu nepředstavuje významné riziko. Naopak čím více relayí bude, tím bude pravděpodobnost zahlcení linky nižší. (A celá stížnost je sporná, protože každý ISP vám řekne, že nevyužitá linka je na nic a že naopak s rostoucím tranzitem roste jeho význam.)

    Nakonec nikdo neříká, že relaye musí být veřejné. Popravdě těch, co se nepropagují, je asi výrazná většina.

    18.2.2009 16:54 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!
    Vítám tě v IPv6. :-)

    SixXS.net je celkem dobrý broker – zvláště pokud člověk má dynamickou IP, tak se AICCU hodí. Mně osobně ovšem daleko víc sedl TunnelBroker.net, který nevyžaduje žádné kredity, ruční ověřování apod. Navíc mám přes něj daleko rychlejší odezvy a vůbec je takový pohodlnější.
    Kryptoměny a bločenka.
    19.2.2009 12:25 zajdee | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Tak, IPv6 konektivitu mame a ted jeste obsah :-)

    Jenze, toho u nas moc neni. Napada vas nejaky rozumny IPv6 obsah, krome (momentalne nefunkcniho) prujem.cz?

    V nejblizsich dnech se chystam udelat pruzkum, kolik ceskych domen je dostupnych pres IPv6. O vysledky se kdyztak pak podelim :-)

    -= Nic není tím, čím se zdá být =-
    19.2.2009 13:47 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Kdybyste chtěl svoji práci zviditelnit, doporučuji kontaktovat správce portálu IPv6.cz

    Jinak v Česku to je s obsahem špatný. Funguje nacevi.cz (proudování České televize). Bohužel už nefunguje ftp://ftp6.linux.cz/ (odpovídá ftp://ftp.linux.cz/) nebo http://amp-ipv6.cesnet.cz:8006/ (http://radio.cesnet.cz:8000/). Pak samozřejmě existují drobnější služby, ale o těch není šance se dozvědět.

    19.2.2009 14:31 zajdee | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Se správci portálu IPv6.cz jsem trošku v kontaktu... :)

    S těmi univerzitními sítěmi je to docela problém. Dost dlouho jsem se snažil dotlačit lidi ze Silicon Hill, aby zprovoznili IPv6 na ftp.sh.cvut.cz, když už tedy v DNS tu adresu mají... Koukám, že teď je pro změnu problém na MUNI.

    Na svých webech a webech, které hostuji, se snažím IPv6 konfigurovat automaticky. Na jiných webech, ve kterých mám, řekněme, možnost ovlivnit jejich chod, se na IPv6 teprve připravujeme. Ale věřím, že je to jen otázka času a letos se vše pohne :-)

    -= Nic není tím, čím se zdá být =-
    19.2.2009 23:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získejte IPv6 od SiXXS.net!

    Na MUNI to je s IPv6 hrůza. Nedávno jsem v počítačové hale FI MUNI zkusil ping6 -n -I eth0 ff02::1 a odpovědělo 98 strojů. Globální adresy ale chybí. A to nehovořím o oficiálních serverech jako je web, pošta, IS. Ty o IPv6 taky neslyšely.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.