abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla nalezena vážná bezpečnostní chyba v telnetd z balíčku GNU InetUtils. Týká se verzí GNU InetUtils od 1.9.3 z 12. května 2015 až po aktuální 2.7 z 14. prosince 2025. Útočník může obejít autentizaci a získat root přístup, jelikož telnetd nekontroluje předaný obsah proměnné prostředí USER a pokud obsahuje "-f root"…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Komunita

    Stanislav Aleksandrov předložil patch rozšiřující KWin (KDE Plasma) na 3D virtuální desktopové prostředí (videoukázka v mp4).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 05:55 | IT novinky

    Digg (Wikipedie), "místo, kde můžete sdílet a objevovat to nejlepší z internetu – a nejen to", je zpět. Ve veřejné betě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 01:44 | Komunita

    Po .deb balíčcích Mozilla nově poskytuje také .rpm balíčky Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:33 | IT novinky

    Vývojové prostředí IntelliJ IDEA slaví 25. narozeniny (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.1. 23:55 | IT novinky

    Vedení společnosti NVIDIA údajně povolilo použití milionů knih ze známého 'warez' archivu Anna's Archive k výcviku umělé inteligence, ačkoliv vědělo, že archiv tyto knihy nezískal legální cestou. Žaloba, ve které se objevují i citace interních dokumentů společnosti NVIDIA, tvrdí, že NVIDIA přímo kontaktovala Anna's Archive a požadovala vysokorychlostní přístup k datům knihovny.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    19.1. 14:33 | Zajímavý software

    Grafický správce balíčků Myrlyn pro SUSE a openSUSE, původně YQPkg, dospěl do stabilní verze 1.0.0. Postaven je nad libzypp a Qt 6. Projekt začal na SUSE Hack Weeku 24.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    19.1. 13:44 | Zajímavý projekt

    Vývojáři se podařilo vytvořit patch pro Wine, díky kterému je možné na linuxovém stroji nainstalovat a spustit Adobe Photoshop (testováno s verzemi Photoshopu PS2021 a PS2025). Dalším patchem se podařilo umožnit dokonce instalaci téměř celého Adobe Creative Cloud Collection 2023, vyjma aplikací Adobe XD a Adobe Fresco. Patch řeší kompatibilitu s windowsovými subsystémy MSHTML - jádrem prohlížeče Internet exporer, a MSXML3 - parserem

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    19.1. 13:33 | IT novinky

    Hackeři zaútočili na portál veřejných zakázek a vyřadili ho z provozu. Systém, ve kterém musí být ze zákona sdíleny informace o veřejných zakázkách, se ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) nyní pokouší co nejdříve zprovoznit. Úřad o tom informoval na svém webu a na sociálních sítích. Portál slouží pro sdílení informací mezi zadavateli a dodavateli veřejných zakázek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    19.1. 12:22 | Nová verze

    Javascriptová knihovna jQuery (Wikipedie) oslavila 20. narozeniny, John Resig ji představil v lednu 2006 na newyorském BarCampu. Při této příležitosti byla vydána nová major verze 4.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (37%)
    Celkem 545 hlasů
     Komentářů: 16, poslední včera 17:04
    Rozcestník

    Halloween obrazem

    1.11.2010 21:46 | Stížnosti a pochvaly

    Sice na tyhle importované svátky moc (vůbec) nejsem, ale nakonec to byl moc hezký večer :-) Tak se s vámi podělím aspoň o jednu fotku…        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Vydlabávali jste dýni?
     (5 %)
     (93 %)
     (2 %)
    Celkem 87 hlasů

    Obrázky

    Halloween obrazem, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    |🇵🇸 avatar 1.11.2010 22:06 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Příloha:
    Já radši Helloween, to intro je úžasné.

    A než dýni, to jsem dlabal radši... viz příloha.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    |🇵🇸 avatar 1.11.2010 22:21 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Dalibor Smolík avatar 2.11.2010 12:40 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Jo, tahle muzika se dá poslouchat ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Darth Phantom avatar 3.11.2010 16:36 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    tahle muzika se dá poslouchat ..
    Jojo, tuhle muziku jsem strašně žral asi před dvaceti lety a po tričku s Helloweenem jsem toužil snad ještě víc, než po tričku se Sandokanem :-). Ten Starlight si pamatuju velmi dobře (máš dobrý vkus, Kolibáči :-) ).
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 3.11.2010 23:14 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    No, strašně to letí. To jejích legendární LP "Walls of Jericho" je už 25 let staré ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    mkoubik avatar 2.11.2010 17:17 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    WTF? To maso je mletý?
    |🇵🇸 avatar 2.11.2010 18:17 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Jo, podomácku mleté. Na talíři jsem to radši sežral, než abych to provokativně fotil.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    mkoubik avatar 5.11.2010 20:16 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Ok, já jenom že podle názvu souboru to měl bejt asi tatarák a ten se IMHO dělá ze škrábanýho masa (i když je to o poznání pracnější).
    |🇵🇸 avatar 6.11.2010 00:04 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Ono je to v důsledku jedno a taky si můžeš někdy zkusit škrábat na tatarák z pořádného býka (všechno, co tam je takto použitelného).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Michal Fecko avatar 1.11.2010 22:15 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Budem citovať: "Halloween: Smrť a zlo zabalené humorom a smiechom" :-D
    xxx avatar 1.11.2010 23:00 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Pacman! :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    2.11.2010 08:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Horseless Headless Horseman

    Quando omni flunkus moritati
    xxx avatar 2.11.2010 08:59 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Ale prd. Ten tvar oci u ty dyne.
    Please rise for the Futurama theme song.
    2.11.2010 10:12 JoudaMates | blog: Matesoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Přílohy:
    taky se pochlubíme...... naše Halloweeny :)
    Michal Fecko avatar 2.11.2010 10:35 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Max avatar 2.11.2010 18:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Pěkný ... :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    mkoubik avatar 2.11.2010 17:19 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Co je na halloweenu importovanýho? Samhain se tady (pokud se nacházíš na území ČR) slavil dávno předtím, než nás kulturně "obohatili" Cyril s Metodějem.
    Darth Phantom avatar 3.11.2010 16:26 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Co je na halloweenu importovanýho? Samhain se tady (pokud se nacházíš na území ČR) slavil dávno předtím

    Tak to muselo dojít k nějakému zázračnému obnovení tradic, protože Keltové přestali žít na našem území pár set let po začátku našeho letopočtu (pravděpodobně). To jako Přemysl Oráč dlabal dýně a Libuše mu při tom podkuřovala svíčkami? :). S tradicí Halloweenu u nás je to asi jako s dědou Mrázem, kterého nahradil Santa Claus. Halloween je dnes místo MDŽ.

    Taky nevím, co se ti nezdá na Cyrilovi s Metodějem. Připadá ti slovanský žárový ritus a Perun s Radegastem kulturnější?

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    PepaSFI avatar 3.11.2010 17:27 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    tak třeba keltský svátek Beltine nebo Beltain, píše se to různě, se na našem území celkem udržel. Názvy se tomu dávaly na různých místech a v různých časech všelijaké, dokonce i Ohně míru se tomu říkalo. Dnes je to asi nejznámnější jako pálení čarodějnic. Zřejmě vliv křesťanský, láska k bližnímu nebo tak něco. Oni ti Keltové si jaksi nesbalili baťůžky a neodešli jak se občas ze školního dějepisu zdá. Ty populace se mísily, biologicky i kulturně a Keltové tady zanechali své stopy. Máme po nich některé tělesné znaky a taky dispozice k některým nemocem. Stačí chvíli hledat, dají se najít celé genetické studie ale to sem asi nepatří a není to můj obor. Co nám dali Konstantin, později Cyril a Metoděj jsem nikdy nepochopil ikdyž jsem poměrně slušně sběhlý v katolické věrouce.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Darth Phantom avatar 3.11.2010 18:16 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Oni ti Keltové si jaksi nesbalili baťůžky a neodešli

    Tak všichni určitě neodešli, ale rozhodně to byla minorita. O tom, do jaké míry jsou Češi "Keltové", lze dnes jen spekulovat na základě genetických výzkumů atd., jak si řekl. Může to být tak asi z 1/5, ale odhady se různí. Když se ještě vrátíme k tomu Halloweenu, tak nevím o tom, že by někdo u nás slavil (když pomineme dobu osídlení Kelty) od počátků české státnosti nějaký Samhain či Halloween. S těmi čarodějnicemi máš ale pravdu.

    Co nám dali Konstantin, později Cyril a Metoděj jsem nikdy nepochopil
    Tak tady záleží na úhlu pohledu, jestli ti připadá šíření křesťanské víry jako pokrok či ne. A co třeba písmo a spisovný jazyk? To mi nepřijde jako kulturní krok zpět.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    3.11.2010 18:43 Ondřej Kubečka | skóre: 29 | blog: datlovo | Ulm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Co nám dali Konstantin, později Cyril a Metoděj jsem nikdy nepochopil
    Tak tady záleží na úhlu pohledu, jestli ti připadá šíření křesťanské víry jako pokrok či ne. A co třeba písmo a spisovný jazyk? To mi nepřijde jako kulturní krok zpět.
    Krom toho, co si budeme namlouvat. Osobni veroucne preference stranou, slo o politiku a sfery vlivu. Krestanske vlivy pronikaly na nase uzemi tak jako tak. Akorat jsme dneska mohli mluvit nemecky. :) Dobre nebo spatne? No hlavne se to stalo. A dneska bychom se meli snazit zit tak, abychom se za to jednou nemuseli pri ohlednuti se stydet, ze.

    Jinak jestli se Samhain v Kotlince slavil nebo ne je dnes irelevantni vuci dynim ze zamori, ty jsou vskutku import.

    PepaSFI avatar 3.11.2010 19:22 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    šíření křesťanství nepovažuju za pokrok, můj postoj je neutrální. Prostě proto že dnes už nemáme dost informací aby se to dalo posoudit. Myslím že vliv obou misionářů se přeceňuje, nedovedu si představit že by dva lidi mohli nějak výrazně ovlivnit smýšlení lidí na tak velkém území. Spíš se přikláním ke spontánnímu šíření s různou intenzitou na různých místech. To že si křesťanství oblíbil některý vladař a začal jej podporovat ještě neznamená že se to týkalo rozsáhlejšího území. Dokonce si troufám tvrdit že slovanské, keltské a germánské pohanství nevymizelo dodnes ikdyž si to lidé asi většinou neuvědomují. Pohanský původ se dá snadno rozpoznat v lidových zvycích a dokonce i v křesťanských svátcích a rituálech. Takže spíš mě napadá výraz infiltrace. Písmo a jazyk jsou na tom podobně. V té době neuměl psát ani panovník a spisovný jazyk i dnes existuje jen teoreticky. Křesťanští duchovní stejně používali latinské písmo i jazyk. Římsko-katolická církev latinu používala jako obřadní jazyk donedávna. Vpodstatě mohli psát čímkoliv a bylo by to asi jedno.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    |🇵🇸 avatar 3.11.2010 19:30 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Význam je připisován v tom, že Konstantin a Metoděj přinesli univerzální jazyk+písmo, kterému tady lidé rozuměli. Ano, číst neuměli, jenže časem se to naučili a měli (nebo mohli mít) materiál ve vlastním jazyce, ne v cizím (latina); ať se to člověku líbí, nebo ne, po dobu středověku nesla vzdělanost církev a díky těm dvěma mohla být v jazyce téměř národním. Ale ten jazyk byl podstatný, pokud byla kázání apod. ve slovanském jazyce a lidé jim rozuměli, bylo to z jistého pohledu efektivnější než kdyby se jim kázalo v latině, jíž nerozuměli.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    PepaSFI avatar 3.11.2010 20:30 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    stručně řečeno leda prd. Podívej se na mapu Velkomoravské říše. Dnes se na tom území mluví jestli se dobře dívám devíti jazyky. Kolik jich asi bylo tenkrát? Desítky, možná stovky. To co dějepisci označují jako staroslověnštinu nemůžeme chápat ve smyslu dnešních moderních jazyků. Vpodstatě se mluvilo za každým kopečkem jinak, což ostatně dodnes částečně přetrvává v lidových nářečích. Takže to písmo a jazyk pro ně muselo být skoro stejně cizí jako ta latina. Číst se nenaučili, gramotnost jsme utrpěli ve větší míře vpodstatě nedávno a u některých etnik jižní a východní Evropy není příliš obvyklá dodnes. Ve středověku církev sice nesla vzdělanost ale jen pro úzkou skupinu lidí a ryze účelově.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    |🇵🇸 avatar 3.11.2010 20:42 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    Dnes se na tom území mluví jestli se dobře dívám devíti jazyky. Kolik jich asi bylo tenkrát? Desítky, možná stovky.

    Hovno s mákem. Několik vzájemně kompatibilních jazyků (jedním z nichž de facto byla staroslověnština) na bázi praslovanštiny -- výrazně tříštit se začaly až později.

    Ve středověku církev sice nesla vzdělanost ale jen pro úzkou skupinu lidí a ryze účelově.

    Jistě, ale když už antické civilizace padly, bylo to aspoň něco. Nehledě k tomu, že měšťanstvo se posléze vzdělávalo.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    3.11.2010 21:18 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    můžeš odkázat nějaký ty studie, zejména náchylnost k nemocem? Díky.
    PepaSFI avatar 3.11.2010 22:00 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Halloween obrazem
    není to můj obor, jsem přes ozubený kola ale o něčem jsme diskutovali kdysi s lékařem původně v jiných souvislostech a na něco jsem narazil na webech týkajících se starověku, slovanství a podobných věcí. každopádně po zadání vyhledávání výrazu "keltská populace" se najde několik odkazů na nějaké genetické výzkumy v souvislosti s cystickou fibrózou. Moc mi to ale neříká.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.