abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Komunita

    Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    8.10. 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    8.10. 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.10. 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 204 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 8.10. 07:41
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.2.2011 14:20 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Dělal jsem na helpdesku Atlas.cz v době kdy prožíval svou největší expanzi (od podzimu 2000 do jara 2001). Byla to cenná zkušenost, bez níž bych asi nedělal to co dělám. Hlavní ponaučení které jsem si z té doby odnesl - nejlepší cesta do pekel je s Microsoftem ;-).
    Jakub Lucký avatar 13.2.2011 14:21 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Jedna věc je zmiňované neštěstí, když člověk svému problému rozumí a hel(l|p)desk tomu rozumí míň... To je kolikrát slušné peklo a v ČR jsou na to specialisti třeba telefonní operátoři...

    Ale i to poskytování podpory je kolikrát zážitek. Chápu to rozčílení těch lidí, kteří musí odpovídat na otázku, na kterou je odpověď napsána opravdu důrazně a kdokoliv, kdo chce tu odpověď jen trochu znát, tak si to zjistí pohodlněji sám (Jak se používá ten Déja Dup?)

    Pohybuju se v různých organizacích a jako Iťák přece (a to jsem to nikdy nestudoval a v žádné z těch organizací, kde se pohybuju jsem nikdy IT nedělal) umím všechno a tak poskytuju (neplacenou) podporu na všechno, co počítač kdy jen vidělo, nebo má v sobě trochu křemíku... A občas to umí být fakt frustrující, radit do Finska nebo Německa jak nastavit router, či se pokoušet přes SMS/ICQ debugovat OpenVPN z italské wifi do české firmy... Nejvíc frustrující je na tom ta bezmoc získat rozumnou zpětnou vazbu. "Hodilo to chybu", "nic to nedělá", "vyskočilo mi takové okýnko, co s ním?" jsou obvyklé věty a ani při nejlepší vůli s tím nejde dělat nic jiného, než zase pokládat otázky jako "Co je tam napsáno?" a dostat odpověď "Já nevím, už jsem to odklikla"... Ale nejvíc frustrující, být profesionál, musí být pro mne v poslední době časté: Něco nefunguje a nelze to vyřešit na dálku a je nutno setkat se osobně. Na setkání se usadím za počítač a vše funguje jak má. Protože to dělám pro kamarády, tak si posedíme na kafe, pokecáme a jede se dál, ale být profesionál, kterému mezitím někde stojí práce, tak to bych se asi zbláznil...

    A tak je postoj k supportu dost ambivalentní. Sice chápu těch asi tisíc důvodů, proč být na této pozici naštvaný a vyřízený, ale na druhou stranu si tu práci vybrali sami a dobrovolně (a vesměs za ní berou přijatelné peníze), tak ať se chovají profesionálně a místo křičení na zákazníka mají někde kamrlík s boxovacím pytlem...

    (uff, to jsem se zas rozepsal...)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    16.2.2011 22:51 Halis | skóre: 6 | blog: capacitor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    ...v ČR jsou na to specialisti třeba telefonní operátoři...
    Částečně nesouhlasím, s Vodafounem mám jen dobré zkušenosti, i když pár operací jim trvalo déle než jsem očekával. Na druhou stranu s kyslíkářema mám jen špatné zkušenosti.
    Jakub Lucký avatar 16.2.2011 23:25 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Jo, s Vodafone jsem tu zkušenost asi neměl... ale v O2 je to zážitek na celý život, ale jednou se mi povedlo tu první lajnu obejít. Dost rychle jsem ze sebe sypal slova jako traceroute, ICMP, gateway, DNS apod...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    xkucf03 avatar 17.2.2011 22:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Ach jo :-(
    Vážený zákazníku,

    dovolte, abychom Vás tímto informovali o našem rozhodnutí ukončit poskytování služeb připojení k internetu společností VOLNÝ, a.s.

    Nemusíte se ale ničeho obávat, o své připojení nepřijdete. Závazek poskytovat Vám službu připojení k internetu bude na základě uzavřené dohody převeden na nového poskytovatele Telefónica O2 Czech Republic, a.s., který Vám bude službu nadále poskytovat.

    Parametry vaší služby zůstanou nezměněny a cena Vám bude snížena.

    Navíc se můžete těšit na řadu výhod v podobě služeb zdarma k O2 Internetu, zvýhodněných cen na další služby od O2 a výhod ze členství v O2 Extra klubu.

    K převodu dojde v období od 16. 3. 2011 do 30. 7. 2011. O konkrétním datu Vás budeme písemně informovat v dostatečném předstihu. Dnem převodu se stanete zákazníkem společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s.

    S tímto datem dojde i ke změně smluvních podmínek. Součástí Vaší nové smlouvy se stanou dokumenty: Všeobecné podmínky pro poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací, Provozní podmínky pro poskytování služby O2 Internetové připojení, Ceník služby elektronických komunikací – O2 Internetové připojení a Reklamační řád. Tyto smluvní dokumenty naleznete na stránkách www.o2.cz v sekci Péče a podpora, Dokumenty ke stažení.

    Pokud s uvedenými změnami nebudete souhlasit, máte právo nejpozději do dne převodu službu u společnosti VOLNÝ, a.s. bez sankce vypovědět.

    Do doby, než dojde k Vašemu převodu, se se svými zákaznickými požadavky i nadále obracejte na kontaktní centra společnosti VOLNÝ, a.s.

    S pozdravem,

    VOLNÝ, a.s.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jakub Lucký avatar 17.2.2011 22:58 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Gratuluju k CenzorFonice...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jendа avatar 18.2.2011 02:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Bude IWF CensorshipChecker, nebo si seženeš nějakého ISP?
    Jendа avatar 18.2.2011 02:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Jo, už jsem si přečetl zápisek.
    13.2.2011 15:35 Tomáš Honzák | skóre: 19 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Z toho plyne ponaučení, že hlupáci nejsou jen mezi uživateli, ale i na technické podpoře, zejména v těch prvních liniích – je to prostě levná námezdní síla, která bystrostí často neoplývá a slouží hlavně k tomu, aby odpověď přišla včas (podle SLA), ale na její kvalitě zas tak moc nezáleží.
    Vystihl jsi to dobře. První lajna má typicky za úkol:
    • zvedat telefony
    • řešit rutinní problémy "BFU" (resetování hesla, nastavení Outlooku, odpojil se mi kabel, ztratila se tiskárna, kde je ten Intranet?, ...)
    • je-li problém složitější, vytáhnout z uživatele informace potřebné k roztřídění a přiřazení specialistovi z "druhé linie"
    • hlídat SLAčka
    Na to pochopitelně stačí "levná pracovní síla", čas odborníků je drahý - a proč s ním plýtvat na zvedání telefonů a banality.

    Zejména v "normálních" firmách, kde nadpoloviční počet service callů tvoří právě takovéhle banální záležitosti, to vede k nemalým úsporám. Navíc specialisti, kteří řeší ty "složitější" problémy, jsou typicky součástí té samé servisní organizace, čímž odpadají problémy "komu předat".

    Pro IT firmu je takový přístup z pochopitelných důvodů o něco problematičtější:
    • BFUček s problémy "pro první lajnu" je podstatně méně (v typickém engineeringu se omezují na asistentku ředitele)
    • zejména při kombinaci outsourcingu první linie a in-house podpory není pro první lajnu vždy zcela triviální rozpoznat, komu mají incident předat k řešení (viz tvůj případ :))
    • často jeden konkrétní systém stejně "obsluhuje" jeden specialista, a jeho vyvolávání přes servisní organizaci stojí spoustu času a nervů (a v konečné řadě i peněz) - první linie má své procesy a na nějaké "zavolej panu ABC, ať nahodí DEF na XYZ" odmítá slyšet...
    Mimochodem - pěkný příběh ze života. Říkal jsem si od začátku, že mi to něco připomíná...

    Zaskoč někdy ke mně, dáme kafe a já ti budu vyprávět smutné příběhy o ISD PPDC a o tom, jak se zavedením centrálního service desku zlepšila průměrná obslužnost IT problémů zaměstnanců jedné nejmenované nadnárodní firmy... :)
    Luk avatar 13.2.2011 15:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Chybí tam volba „Ano, dělal jsem to a klidně bych to dělal znovu“.
    Na školení nám řekli, že help desk (spíš hell desk) máme outsourcovaný a sedí v Londýně.

    Pořád lepší než helpdesk outsourcovaný do Indie. Protože na takové helpdesky se pak nabírají Indové přímo z ulice, kteří o problematice v životě neslyšeli. Volání/mailování na takový helpdesk je pouze ztrátou času.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 13.2.2011 17:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    To bylo nedávno na Rootu jako blbinka ;-).
    13.2.2011 20:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    :-D, vědel jsem, že to někdo nalinkuje.
    Jakub Lucký avatar 14.2.2011 12:51 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Nejde než nalinkovat i CollegeHumor video
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.2.2011 15:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Koothrappali :-O
    Jakub Lucký avatar 14.2.2011 13:02 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Indové z ulice těžko, protože Indové z ulice neumí anglicky, maximálně Hindi a to by sis asi moc nepokecal... Ale to že to není žádná sláva, o tom žádná...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    otasomil avatar 13.2.2011 18:27 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?

    Ono je neco jineho delat helpdesk jako zamestnanec a neco jineho "za flasku rumu" po vecerech.

    Mnozi helpdesk pracovnici jiste daji za pravdu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    13.2.2011 19:42 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Pěkně jsi to napsal. Já bych jenom dodal, že mám pocit jakoby všichni okolo považovali za svoje neupiratelné právo něco plodit na počítači a byly přesvědčení, že když to zvládne Tonda od vedle, tak proč bych já taky nemohl psát ty dokumenty ve Wordu? Prostě s tím dělá každej kdo má do (|) díru a pak to holt vypadá jak to vypadá. Naštěstí většinou nejde o život ale jenom o peníze a tak to nikdo moc neřeší.
    13.2.2011 21:15 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    JJ, opravdu pěkný článek. Sám na hepl desk občas volám, většinou při řešení problémů s ERP. To je samozřejmě jiná situace, tam už jsou samozřejmě odborníci. Podle mých zkušeností dost pomáhá, když ty lidi osobně znáte.

    Pro pobavení ještě přikládám historku, kterou jsem slyšel o interním hepl desku jednoho zdravotnického zařízení kdesi u Opavy:

    Telefon....

    Dobrý den, tady nemocnice .... IT oddělení..

    hlas ve sluchátku chvíli cosi naléhavě sděluje..

    Aha, takže vám nefunguje tiskárna, že. A chcete si o tom popovídat ??

    ...........

    Tak se mi to zalíbilo, že jsem to musel vyzkoušet i na našich uživatelích. Doporučuji.
    13.2.2011 22:18 PeterS. | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Môj známy, ktorý pracuje v "2. línii" podpory, hovorí, že nikdy never užívateľovi. Sem patria prípady, ked užívateľ do telefonu odprisahá že mu dané konto ešte do minulého piatku išlo a pritom v systéme vidno že tam už veľmi dávno nebol prihlásený a podobné pikošky zo života...
    14.2.2011 10:35 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Nicméně mi přijde zajímavé, že ani zkušenost z práce na helpdesku nepomáhá lidem při hlášení jejich problému.

    Lidi z helpdesku neustále nadávají na nedostatečné informace o problému (např. chybí IP adresa nebo jméno stroje, ze kterého to zkouší), ale sami tímto problémem trpí - skoro vždy mi nahláší "mě to nefunguje"...
    pavlix avatar 14.2.2011 18:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je horší BFU nebo technická podpora?
    Moje odpověď není mezi možnostmi, protože je "Ano, jednou za čas" (když dělám záskok).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.