abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    6.1. 16:00 | Pozvánky

    Už je 14 dní zbývá do začátku osmého ročníku komunitního setkání nejen českých a slovenských správců sítí CSNOG 2026. Registrace na akci je stále otevřená, ale termín uzávěrky se blíží. I proto organizátoři doporučují, aby se zájemci přihlásili brzy, nejlépe ještě tento týden.

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (55%)
    Celkem 292 hlasů
     Komentářů: 7, poslední dnes 15:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luk avatar 19.10.2005 13:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Z hlediska trestního práva platí oznamovací povinnost jen u některých činů. Mezi ně patří např. vražda, uplácení, obecné ohrožení apod., ale porušování autorských práv mezi ně nepatří.

    Druhá věc je povinnost morální - to ať si každý vyřeší sám. Podle mě je nesmysl bonzovat na někoho, kdo pro kamaráda zkopíroval pár CD, nebo nějaká CD nasdílel do sítě. Nic by to v globálu neřešilo. Ale když budu vědět, že někdo např. masově lidem pálí CD, a dokonce si za to nechává platit, bude na místě to ohlásit. Podobně jako třeba distribuce drog - kvůli pár jointům nikoho neprásknu (ani kvůli více, ale to je na jinou debatu), nebo když někdo někomu jednorázově prodá dávku extáze. Ale když bude někdo kšeftovat s drogami (zejména tvrdými) ve velkém, s ohlášením nebudu váhat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 13:32 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Musím s tebou souhlasit. Jen néchápu ty, kteří o sobě hlásají jak jsou čestní. Muziku a filmy jenom stahujou, to není trestné, takže je vše v pořádku. Keci.

    Stahovat muziku, filmy a tvrdit o sobě že jsem se ničeho nedopustil je kravina. Ostatně většina p2p sítí sdílí i to co stahuje. Jde nastavit nesdílení stahovaných kravin, ale kdo to řeší. Možna se někdo najde.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    19.10.2005 13:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Možná bys to měl přestat řešit ty, protože omíláš stále to samé. O svém nesouhlasu se stahováním už jsi všechny přesvědčil, takže vykládat o spoluvině je spíš směšné, protože fakt je ten, že stahováním, kopírováním a podobnými věcmi se většinou lidi - podle našich zákonů - trestného činu nedopouštějí. Jak si to omlouvají u svého svědomí, to je věc jiná. Tobě nikdo neupírá možnost si myslet, že je to nemorální.
    19.10.2005 14:09 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Ty jsi ale šikovný Robertek, jen sis nevšiml toho, že ně nevadí stahování filmů, muziky, knížek, programů a třeba všeho pro vlastní potřebu. Já nechápu lidi, kteří o obě tvrdí jak jsou spravedlivý, open, free, nekradou a přitom stahujou.

    Na Linuksu jsem hrál Quake 1,teneebrae,2,3, Doom 1,2,3, Unreal 1,Napali,Tournament, SeriouSam fe,se, ... a nic jsem si z toho nekoupil a vůbec mi to nevadí. To že onen Linuks mám zadarmo a legálně neznamená že vše co dělám pod tímto systémem je legální. Klidně si všichni stahujte, mě je to jedno.

    PS. Jen jednou jsem viděl originál Quake3.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    19.10.2005 14:15 PatMatt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    A ktere lidi myslis ? Vole...
    19.10.2005 14:22 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Toho neznáš. To je jeden úplně magzimální Linukgszákg.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    19.10.2005 14:36 PatMatt2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Tak kdyz neni znamy, co s nim tady otravujes ??? Nemas co na praci ?
    19.10.2005 14:41 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Mohl by jste PROSÍM psát čitelně? Tohle se už opravdu čte špatně.
    19.10.2005 14:43 PatMatt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    To po nem chces moc.... uber trochu. Uvedom si, ze mu tim seberes veskerou jeho radost, kterou ma, kdyz popoichuje ostatni kolem...
    19.10.2005 15:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Ty jsi ale šikovný Robertek
    Co jiného od tebe čekat...
    nevadí stahování filmů, muziky, knížek, programů a třeba všeho pro vlastní potřebu. Já nechápu lidi, kteří o obě tvrdí jak jsou spravedlivý, open, free, nekradou a přitom stahujou.
    Co to meleš? Proč tedy zjišťuješ, jestli jsi spoluviníkem, když to nenahlásíš? Tvoje výplody nejsou zrovna konzistentní.
    19.10.2005 17:02 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    On je celý nějaký nekonzistentní :-)
    19.10.2005 13:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Jde nastavit nesdílení stahovaných kravin, ale kdo to řeší. Možna se někdo najde.
    To jo, mě to takhle u bt nastaví NAT :-). Což má jediný efekt, že místo stahování přes bt tahám všechno z ftp, protože když se ke mě nikdo nemůže připojit, stojí ta rychlost za houby. Jenže co jiného se dá dělat, když pro providera znamená bittorent == warez.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.10.2005 13:53 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Změnit providera.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    20.10.2005 16:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Změnit providera.
    "Dobrá rada nad zlato."

    (já vím, už se opakuji ... nicméně, jak se bránit, jestliže všichni dostupní provideři jsou přesvědčeni, že zákazníkovi stačí HTTP a email, a cokoliv jiného může být takzvaným FUPem omezeno nebo rovnou zaříznuto? jakého providera vybrat, když jiný - s jinými podmínkami - po ruce není?)
    Luk avatar 20.10.2005 17:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Taková situace už je naštěstí málokde. Skoro vždycky je ADSL, skoro vždycky je CDMA (i když to je zrovna špatná volba), skoro vždycky už je nějaký bezdrát (často i více). Snad jen v některých odlehlejších vesnicích je to špatné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 14:39 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    bittorent == warez
    A není snad? :-) I když jsem tak jednou stahoval Knoppix na DVD, protože to jinak nešlo...
    21.10.2005 01:20 llook | skóre: 8 | blog: l'blog | Prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Ne, není! Bittorent je především technologie. Právě díky podobným názorům dnes při xeroxování nebo nákupu prázdných CD platíme autorským svazům, protože někdo vymyslel, že kopírování == neoprávněné kopírování autorského díla.
    10 REM Dej si pauzu... 20 FOR DELAY=1 TO 5000 : NEXT DELAY
    21.10.2005 09:51 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Nevěřím tomu, že většinu dat přenášených přes BitTorrent, DirectConnect atd. netvoří warez.
    Luk avatar 19.10.2005 15:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    S Bittorentem jsem skoncoval rychleji, než začal. S asymetrickým připojením (což ADSL je) je to k ničemu. Začal jsem stahovat soubor, sotva jsem měl první kousek, už najely uploady a zcela vyčerpávaly přenosové pásmo směrem ven, takže se pořádně nedostávalo ani na potvrzovací pakety downloadu - dovnitř to v tu chvíli běželo na nějakých 5-7 KB/s, což je na úrovni modemu. Takže Bittorent nee...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 16:13 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Já s ním mám velmi dobré zkušenosti na ADSL. Asymetričnost samozřejmě hodně zamrzí, ale co jsem potřeboval, to jsem stáhnul většinou dost rychle.
    Luk avatar 19.10.2005 18:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Jenže to, co potřebuji, obvykle stáhnu mnohem dříve jinými cestami, např. přes FTP. Jediný případ, kdy se může BT hodit, je "nutnost" mít čerstvou verzi nějaké distribuce. Prvních pár dní jsou všechny mirrory beznadějně přetížené, takže BT může být velice užitečný.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 16:39 WerK | skóre: 19 | blog: desktop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    U drtive vetsiny se da nastavit posilaci limit. Treba u Azurea to vyslovene doporucuji prave kvuli zahlcovani pasma ... ideal by melo byt 75% maximalni rychlosti
    19.10.2005 20:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Tak jest, limit odesílání je opravdu třeba nastavit. Pak už to ovšem funguje dobře.
    Copak toho není dost?
    19.10.2005 14:32 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Ano, i já stahuji :-) (kdo by to byl řekl do mě, kdo mě zná :-)), ale ze svých ne tak hudebně fanatických známých (tak normálně) mám nejvíc originálů ze všech, dokonce je pár kapel od kterých bych nic nestáhl, ale vždy si koupím originál (CoF, ...). Stahuje snad každý a kdo tvrdí že ne, tak to dělá dodnes :-). Já to sice také dělám dodnes. Rozdíl je v tom, že to nešířím dál za prachy a nevypaluju, vím, torrent to sune dál po síti, dobře. Také se nehájím tím, že je to naprosto morální atd. Ale upřímně, se svou kapelou jsme měli radost, když si lidi naše alba (dvě:) stahovali :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.