abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:33 | Nová verze

    Svobodná historická realtimová strategie 0 A.D. (Wikipedie) byla vydána ve verzi 28 (0.28.0). Její kódový název je Boiorix. Představení novinek v poznámkách k vydání. Ke stažení také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Multimediální server a user space API PipeWire (Wikipedie) poskytující PulseAudio, JACK, ALSA a GStreamer rozhraní byl vydán ve verzi 1.6.0 (Bluesky). Přehled novinek na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.2 a 20.04 OTA-12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.2. 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    19.2. 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    19.2. 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 36
    19.2. 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    18.2. 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 918 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
       Někteří uživatelé Linuxu, a není jich málo, se chovají jako fanatičtí věřící. Jako kdyby jejich zdravý úsudek byl silně ovlivněn vírou v to, že Linux je nejlepší.
       Jestliže se někoho toto tvrzení dotýká natolik, že mě z tohoto důvodu nemá rád nebo snad i nesnáší, nechť je mu sděleno, že třeba právě on slepě věřící není.

    Aktuální zápisy

    Spoluvina

    19.10.2005 13:09 | Přečteno: 2688× | poslední úprava: 11.3.2006 20:25

    Spoluviva

       Je to trestný čin?

       Pokud vím že někde proběhl, probíhá, nebo proběhne trestný čin, kupříkladu pomluva, rasová či jiná diskriminace, krádež, vražda, znásilnění a já onu skutečnost, která vede k protiprávnímu jednání nenahlásím a nechám si to pro sebe, dopouštím se trestného činu? Měl bych protiprávní jednání vůči jedinci, či skupině nechat tak jak je, nebo bych měl upozornit orgány a úřady, které onu oblast mají na starost?

       Stahování filmů a muziky podle některých informací je legální, ovšem distribuce je nelegální. Dopustím se trestného činu, pokud vím kde, jak, čím stáhnout muziku, filmy a nechám si to pro sebe? Podpořím jiného v trestném jednání? Bude moje chování beztrestné?

       Jak to vnímáte???

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luk avatar 19.10.2005 13:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Z hlediska trestního práva platí oznamovací povinnost jen u některých činů. Mezi ně patří např. vražda, uplácení, obecné ohrožení apod., ale porušování autorských práv mezi ně nepatří.

    Druhá věc je povinnost morální - to ať si každý vyřeší sám. Podle mě je nesmysl bonzovat na někoho, kdo pro kamaráda zkopíroval pár CD, nebo nějaká CD nasdílel do sítě. Nic by to v globálu neřešilo. Ale když budu vědět, že někdo např. masově lidem pálí CD, a dokonce si za to nechává platit, bude na místě to ohlásit. Podobně jako třeba distribuce drog - kvůli pár jointům nikoho neprásknu (ani kvůli více, ale to je na jinou debatu), nebo když někdo někomu jednorázově prodá dávku extáze. Ale když bude někdo kšeftovat s drogami (zejména tvrdými) ve velkém, s ohlášením nebudu váhat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 13:32 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Musím s tebou souhlasit. Jen néchápu ty, kteří o sobě hlásají jak jsou čestní. Muziku a filmy jenom stahujou, to není trestné, takže je vše v pořádku. Keci.

    Stahovat muziku, filmy a tvrdit o sobě že jsem se ničeho nedopustil je kravina. Ostatně většina p2p sítí sdílí i to co stahuje. Jde nastavit nesdílení stahovaných kravin, ale kdo to řeší. Možna se někdo najde.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    19.10.2005 13:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Možná bys to měl přestat řešit ty, protože omíláš stále to samé. O svém nesouhlasu se stahováním už jsi všechny přesvědčil, takže vykládat o spoluvině je spíš směšné, protože fakt je ten, že stahováním, kopírováním a podobnými věcmi se většinou lidi - podle našich zákonů - trestného činu nedopouštějí. Jak si to omlouvají u svého svědomí, to je věc jiná. Tobě nikdo neupírá možnost si myslet, že je to nemorální.
    19.10.2005 14:09 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Ty jsi ale šikovný Robertek, jen sis nevšiml toho, že ně nevadí stahování filmů, muziky, knížek, programů a třeba všeho pro vlastní potřebu. Já nechápu lidi, kteří o obě tvrdí jak jsou spravedlivý, open, free, nekradou a přitom stahujou.

    Na Linuksu jsem hrál Quake 1,teneebrae,2,3, Doom 1,2,3, Unreal 1,Napali,Tournament, SeriouSam fe,se, ... a nic jsem si z toho nekoupil a vůbec mi to nevadí. To že onen Linuks mám zadarmo a legálně neznamená že vše co dělám pod tímto systémem je legální. Klidně si všichni stahujte, mě je to jedno.

    PS. Jen jednou jsem viděl originál Quake3.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    19.10.2005 14:15 PatMatt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    A ktere lidi myslis ? Vole...
    19.10.2005 14:22 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Toho neznáš. To je jeden úplně magzimální Linukgszákg.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    19.10.2005 14:36 PatMatt2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Tak kdyz neni znamy, co s nim tady otravujes ??? Nemas co na praci ?
    19.10.2005 14:41 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Mohl by jste PROSÍM psát čitelně? Tohle se už opravdu čte špatně.
    19.10.2005 14:43 PatMatt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    To po nem chces moc.... uber trochu. Uvedom si, ze mu tim seberes veskerou jeho radost, kterou ma, kdyz popoichuje ostatni kolem...
    19.10.2005 15:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Ty jsi ale šikovný Robertek
    Co jiného od tebe čekat...
    nevadí stahování filmů, muziky, knížek, programů a třeba všeho pro vlastní potřebu. Já nechápu lidi, kteří o obě tvrdí jak jsou spravedlivý, open, free, nekradou a přitom stahujou.
    Co to meleš? Proč tedy zjišťuješ, jestli jsi spoluviníkem, když to nenahlásíš? Tvoje výplody nejsou zrovna konzistentní.
    19.10.2005 17:02 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    On je celý nějaký nekonzistentní :-)
    19.10.2005 13:49 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Jde nastavit nesdílení stahovaných kravin, ale kdo to řeší. Možna se někdo najde.
    To jo, mě to takhle u bt nastaví NAT :-). Což má jediný efekt, že místo stahování přes bt tahám všechno z ftp, protože když se ke mě nikdo nemůže připojit, stojí ta rychlost za houby. Jenže co jiného se dá dělat, když pro providera znamená bittorent == warez.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.10.2005 13:53 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Změnit providera.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    20.10.2005 16:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Změnit providera.
    "Dobrá rada nad zlato."

    (já vím, už se opakuji ... nicméně, jak se bránit, jestliže všichni dostupní provideři jsou přesvědčeni, že zákazníkovi stačí HTTP a email, a cokoliv jiného může být takzvaným FUPem omezeno nebo rovnou zaříznuto? jakého providera vybrat, když jiný - s jinými podmínkami - po ruce není?)
    Luk avatar 20.10.2005 17:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Taková situace už je naštěstí málokde. Skoro vždycky je ADSL, skoro vždycky je CDMA (i když to je zrovna špatná volba), skoro vždycky už je nějaký bezdrát (často i více). Snad jen v některých odlehlejších vesnicích je to špatné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 14:39 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    bittorent == warez
    A není snad? :-) I když jsem tak jednou stahoval Knoppix na DVD, protože to jinak nešlo...
    21.10.2005 01:20 llook | skóre: 8 | blog: l'blog | Prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Ne, není! Bittorent je především technologie. Právě díky podobným názorům dnes při xeroxování nebo nákupu prázdných CD platíme autorským svazům, protože někdo vymyslel, že kopírování == neoprávněné kopírování autorského díla.
    10 REM Dej si pauzu... 20 FOR DELAY=1 TO 5000 : NEXT DELAY
    21.10.2005 09:51 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Nevěřím tomu, že většinu dat přenášených přes BitTorrent, DirectConnect atd. netvoří warez.
    Luk avatar 19.10.2005 15:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    S Bittorentem jsem skoncoval rychleji, než začal. S asymetrickým připojením (což ADSL je) je to k ničemu. Začal jsem stahovat soubor, sotva jsem měl první kousek, už najely uploady a zcela vyčerpávaly přenosové pásmo směrem ven, takže se pořádně nedostávalo ani na potvrzovací pakety downloadu - dovnitř to v tu chvíli běželo na nějakých 5-7 KB/s, což je na úrovni modemu. Takže Bittorent nee...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 16:13 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Já s ním mám velmi dobré zkušenosti na ADSL. Asymetričnost samozřejmě hodně zamrzí, ale co jsem potřeboval, to jsem stáhnul většinou dost rychle.
    Luk avatar 19.10.2005 18:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Jenže to, co potřebuji, obvykle stáhnu mnohem dříve jinými cestami, např. přes FTP. Jediný případ, kdy se může BT hodit, je "nutnost" mít čerstvou verzi nějaké distribuce. Prvních pár dní jsou všechny mirrory beznadějně přetížené, takže BT může být velice užitečný.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2005 16:39 WerK | skóre: 19 | blog: desktop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    U drtive vetsiny se da nastavit posilaci limit. Treba u Azurea to vyslovene doporucuji prave kvuli zahlcovani pasma ... ideal by melo byt 75% maximalni rychlosti
    19.10.2005 20:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Tak jest, limit odesílání je opravdu třeba nastavit. Pak už to ovšem funguje dobře.
    Copak toho není dost?
    19.10.2005 14:32 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spoluvina
    Ano, i já stahuji :-) (kdo by to byl řekl do mě, kdo mě zná :-)), ale ze svých ne tak hudebně fanatických známých (tak normálně) mám nejvíc originálů ze všech, dokonce je pár kapel od kterých bych nic nestáhl, ale vždy si koupím originál (CoF, ...). Stahuje snad každý a kdo tvrdí že ne, tak to dělá dodnes :-). Já to sice také dělám dodnes. Rozdíl je v tom, že to nešířím dál za prachy a nevypaluju, vím, torrent to sune dál po síti, dobře. Také se nehájím tím, že je to naprosto morální atd. Ale upřímně, se svou kapelou jsme měli radost, když si lidi naše alba (dvě:) stahovali :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.