abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 365 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník
       Někteří uživatelé Linuxu, a není jich málo, se chovají jako fanatičtí věřící. Jako kdyby jejich zdravý úsudek byl silně ovlivněn vírou v to, že Linux je nejlepší.
       Jestliže se někoho toto tvrzení dotýká natolik, že mě z tohoto důvodu nemá rád nebo snad i nesnáší, nechť je mu sděleno, že třeba právě on slepě věřící není.

    Kategorie zápisků
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Modliči

    12.8.2005 12:15 | Přečteno: 2446× | poslední úprava: 11.3.2006 20:56

    Modliči

       Jak vypadá správnej linuxáckej modlič. Něco si musí nakonfigurovat, pokud možno v konzoli aby vypadal zajímavě. Když něco programuje tak jedině v C maximálně C++ a jedině gcc a zase v konzoli. Kurz vimu má určitě za sebou, takže je dobrej. Taky až pojede na nějakej sraz linuxáků, tak si musí udělat specielní tričko kde bude mít výpis dmesg nejposlednějšího jádra.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.8.2005 12:25 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše ?
    Co tim chtel autor rici? Nejak mi to nedochazi, proc "modlici"? Jde o provokaci?

    Kazdopadne "nejposlednějšího" neni cesky, kdyz je neco posledni, tak uz nemuze byt nic poslednejsi nebo dokonce nejposlednejsi :)))
    12.8.2005 12:28 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Jde o provokaci?
    Pravděpodobně. Viz Kdo mi pošle DVD.
    12.8.2005 13:20 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Je to evidentně provokativní, podle popisu jsem typický modlič! Ale nejsem žádný fanatik ani linux radikál, prostě pracuji a tvořím na systému, který mi vyhovuje v tom, co mi vyhovuje a dělá mou práci efektivní! Co na tom je? Že dnes je spousta puberťáků kteří nainstalují Mandrake (no flame) a myslí si jací jsou guru? To už je ale jiná řeč, podívejte, kdo z těch, kterých se to ev. podle reakcí dotklo, je onen puberťák?

    Ergo evidentně jste chtěl vyvolat jistý druh flame, asi provádíte jakousi studii...
    12.8.2005 12:34 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    To není provokace, ale realita. Čím dál víc vidím podobnost mezi modličema a linuxákama. Úchylku, kterou jsem popisoval, nevidím zřídka. Linuxáctví je modličství. Máme nepřítele MS a s nepřáteli bojujeme. Doufejme, že tu nejsou radikálové.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.8.2005 12:45 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Existuje nějaký konkrétní důvod, co tě vedlo k sepsání tohohle blogpostu, nebo ti to našeptal JXD (máte stejnej pohled na svět)? Možná by to chtělo tu travku trošku omezit...
    12.8.2005 12:51 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Stejný svět s JXD nemáme. Omezovat co, proč? Linux mám, používám ho, vidím na něm chyby. Když se MS snaží hnojit na Linux, proč by tvůrci a uživatelé měli dělat to samé na MS produkty. Chtělo by to občas používat hlavu, a ne jako u křesťanů tvrdit, že co je v "Bibli je pravda".
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.8.2005 13:03 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Já nemám s Microsoftem a jeho produkty problém, v práci (zrovna teď) normálně s Windows dělám a programuju, doma zase v Linuxu. Myslím si, že Windows XP jsou rychlý a stabilní operační systém, na kterém mi nejvíc vadí, že není open source. Dále si myslím, že Linux je rychlý a stabilní operační systém (a Mandriva je docela fajn distribuce), který má samozřejmě spoustu chyb, ale který můžu pochopit, a vylepšit, protože je open source... Tolik k mým názorům na věc :-)

    Teď k tomu, proč mi vadí vaše příspěvky - vadí mi, že někdo hází linuxáky do jednoho pytle a tvrdí, že "linuxáci" = "ti co nemají rádi windows a závidí Gatesovi miliony $$$ a ...". Vadí mi to, protože se za "linuxáka" považuju a přitom rozhodně nejsem "modlič" z vašeho příspěvku a štvalo by mě, kdyby si to někdo myslel (třeba jen proto, že si přečte tenhle váš blogpost, nebo ten článek JXD), a ... teď jsem zapomněl co jsem ještě chtěl :-) Tak asi stačí...

    PS: O prvním odstavci nebudu diskutovat. Já vím, že je to flaimbait jak blázen, ale prostě nebudu ...
    12.8.2005 13:15 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Jo už jsme si vzpomněl! K napsání toho blogpostu vás určitě něco vedlo, nějaká zkušenost nebo článek nebo jinej blogpost nebo... Tak by mě zajímalo, co to bylo za podnět? Určitě by to bylo zajímavější než váš dojem z něj a reakce na něj...
    12.8.2005 13:23 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Těch podnětů je několik. Prostě mám pocit, jako by to fakt takhle bylo. Určitě je mezi tou spoustou užicatelů Linuxu i pár lidí jako vy, ale po mnoha rozhoverech nepředpokládám většinový podíl nezastávají.

    Docela mě pobalilo tohle heslo: Z toho tři roky používám Linux jako samojediný operační systém a to dokonce pro každodenní použití :-) Takže ono to pánové skutečně jde.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.8.2005 13:31 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Jestli je to pravda, tak mě to děsí... Snad ne. Buďme optimisté :-)
    vencour avatar 12.8.2005 12:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
    Nesouhlasim, za linuxáka se považuju, jelikož si rád vše řídím ... vlastní život i to kolem. Chci vidět, co to dělá, chybvé hlášky, ne jen to, co je mi dovoleno vidět někým, kdo naprogramuje nějaké GUI.
    Nepřátelé? Můj vztah k M$ není nenávist, jen taková chladnost a ignorování - "děkuju, ale nechci"
    Radikál budu tehdy, až budu muset jím být.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vogo avatar 12.8.2005 12:31 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše no a co?
    mate neco proti konzoli, je to nejrychlejsi zpusob, a to Vas tak zere ze to vypada dobre, profesionalneji nez klikani? V cem programovat? ve vyzuzlanym basicu? v jave nejdou pretezovat operatory, co nam tedy zbyva :) a cim kompilovat? no jedine gcc, asi jsem spravny modlic :)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    12.8.2005 12:32 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Prudiči
    Modliči jsou fajn... Ale koukám že nám tu dneska rostou hlavně prudiči... :-)
    12.8.2005 12:45 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prudiči
    Nejde o prudění, ale o uvědomění si reality. Už máte na svých stránkách přitloustlýho tučňáka? Jde jen o symbol, ale docela ujdou prastučňáci, kteří likvidujou jinej symbol. Rozšlápnout, zapálit, rozstřelit ... .
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.8.2005 12:50 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prudiči
    MÁM!!! :-)
    12.8.2005 12:53 tobiasz29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prudiči
    Plne s Vami, pane Plesinger, souhlasim!
    Nejde o prudění, ale o uvědomění si reality. Už máte na svých stránkách přitloustlýho tučňáka? Jde jen o symbol, ale docela ujdou prastučňáci, kteří likvidujou jinej symbol. Rozšlápnout, zapálit, rozstřelit ... .
    12.8.2005 13:06 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prudiči
    Nejde o prudění, ale o uvědomění si reality.
    Mám pocit, že jde spíš o uvědomění si reality, že jsi úplný magor. Nechápu čeho tímhle chceš dokázat. Chceš dávat, najevo, že ty jsi snad o něco lepší než ostatní? Ale to fakt nejsi!
    12.8.2005 13:15 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prudiči
    Ano nejsem.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.8.2005 13:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prudiči
    Zašli foto v rozumně vysokém rozlišení :-]
    Copak toho není dost?
    12.8.2005 13:25 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prudiči
    Proč?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.8.2005 13:26 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prudiči
    http://www.xplesa.wz.cz/images/foto_1.jpg
    http://www.xplesa.wz.cz/images/foto_2.jpg
    http://www.xplesa.wz.cz/images/foto_3.jpg
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.8.2005 13:44 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prudiči
    docela ujdou prastučňáci, kteří likvidujou jinej symbol. Rozšlápnout, zapálit, rozstřelit ... .
    Kdybyste slyšeli ten ďábelský škleb :-)
    Copak toho není dost?
    12.8.2005 13:52 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše WTF
    Provokace. Aneb jak vzít fakta a přidělat k nim nesmyslné příčiny. Tak to obraťme... Jak vypadá správný antilinuxový prudič:

    Nakonfigurovat nedokáže nic, protože defaultní nastavení z Microsoftu je přece správně, a navíc by se ještě musel něco naučit. Neprogramuje; jednak to neumí, jednak by na to stejně neměl čas, protože tráví čas protilinuxovými flamewary a opečováváním svého ega. Jeho výpady jsou čím dál tím zoufalejší, protože je z jeho keců vidět, že nemá ani páru o věcech, o kterých flamuje, a tak je všem pro srandu. Nakonec z toho vyroste a začne se věnovat něčemu rozumnému -- nebo spáchá sebevraždu.
    12.8.2005 13:55 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF
    Trefa, ještě bych dodal, že programovat ani nebude, proč taky, když to za něj dělají jiní...
    12.8.2005 14:19 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WTF

    Správný antilinuxák říká, že Linux je shit, protože na něm nejedou hry. Redaktor na Živě je taky shit, takže mu to napíšeme do fóra (nezávisle na tom, jestli je článek napsaný dobře nebo špatně) a doplníme to zubatým xichtíkem. :-D

    Hry jsou cool a Linux je shit, Windows jsou in! Lol! Hry zdarma! Wow! :-D

    12.8.2005 14:32 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše a
    Niekto sa modli k peniazom, niekto k bohu, niekto k windowsom a niekto k linuxu - kazdy ma nejaky defekt (niektori pri nom vznikli).
    12.8.2005 15:04 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Závidíš?
    Nezáviď :-)
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    12.8.2005 15:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše C a C++
    Škoda, že jsem se do této kategorie taky nedostal, protože poslední dobou dělám skoro výhradně v bashi a pythonu :-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    12.8.2005 16:30 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše mám to
    o tom už psal přece dávno Arthur Dent :-)
    12.8.2005 16:33 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše ulet
    zdravim,

    podle toho, co rikate jsou lidi, kterym dane prostredi vyhovuje , fanatici.

    vite, nekomu vyhovuje delat jenom v konsoli, programuje v C protoze to je dobry jazyk pro nej, dela ve vim-u. nekomu to vyhovuje a nepotrebuje vic. nekomu se libi triko s dmesg.

    ty lide mozna umi vice nez vy. maji i vetsi rozhled. ale podle toho, co jste napsal, tak z nich delate blbce a extremisty (az prilis).

    1. priklad: jedu na svy P4 na window-makeru manageru. nepouzivam zadne ide na vyvoj. kolegove se mi hodne smali a i se divili, proc pouzivam tak archaicke veci. jenomze ony ty veci funguji. funguji dobre a rychle. staci mi. nepotrebuji vice. nebo si mam nainstalovat kde, protoze je to in, anebo protoze graficka prostredi jsou trend ? proc ?

    2) ptali se jednoho znameho vyvojare, proc pouziva stary redhat 5.x, kdyz uz je nejaka 8-ickova verse. odpovedel jim, ze mu staci a vice nepotrebuje.

    a pokud trochu stravite tyto priklady, tak zjistite, ze o tech potrebach to je. nepotrebujete vice.

    jednou za cas se podivam, co je noveho ve svete MS a celkove. vzdy opet zjistim, ze to moje prostredi (jak vy nazyvate pro modlice), tak ze staci.

    >Máme nepřítele MS a s nepřáteli bojujeme.

    MS je svym zpusobem nepritel, ale za poslednich par let to jsou i dost linuxaci. jak fanaticti, tak i ti nemyslici. verte tomu, ze mam hodne nepratel, ale snazim se to nejak smerovat k vzajemnemu respektu obou stran.

    neni to ani o tom, ze by byl MS nepritel. ja MS nepotrebuju. ignoruju ho. nestoji mi za to. k cemu MS ? jo, obcas taktez neco pronesu na toto tema.

    na to, ze je vam 26 bych cekal rozumnejsi nazor. mozna by jste mel pridat nejake vysvetleni, anebo se vsi cti rici, ze jste trochu precenil sve schopnosti v tomto blogu. pustil jste se do neceho, co jaksi nezvladate a vidite pres prilis cerne bryle.

    je sice fajn, ze tu pisete o modlicich. ale reknete nejakemu vyvojari, co jede v konsoli a bravurne ovlada C a vim(vice nez vy), ze je modlic. mozna ze sebe udelate vetsiho blbce, nez ted v diskusi.

    sorry za uprimnost. nebylo to mineno jako urazka. ale mozna jiny pohled na svet z te prikazove radky.

    s pozdravem

    pavel kysilka
    2.9.2005 17:20 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ulet
    Třeba se střetl s nějakým militantním linuxovým hňupem/s linuxovými hňupy. Myslím, že to tak nějak bylo. A jupí, při mých necelých 18 letech mám ještě na nerozumné a neuvážené názory věk :-) Ale snažím se to omezovat, občas se koušu do jazyka, žel někdy dost rychle neskousnu ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.