abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (52%)
     (11%)
     (22%)
     (16%)
    Celkem 64 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Heron avatar 15.8.2005 18:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Flame?
    To ma byt blogpost na rozhoreni flamu v diskusi, nebo k cemu?
    15.8.2005 18:46 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    To je můj názor a nic víc. Tak třeba jakási norma, že všechny GUI-programy si budou dávat konfigurák do souboru ~/.config/$NAME a jak to zatim dopadá. Brostě každej na to se*e jak na placatej kámen.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luk avatar 15.8.2005 18:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Naprostá většina standardních programů si dává systémové konfiguráky do /etc/$NAME/ a uživatelské do $HOME/.$NAME/ - nevidím v tom problém.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2005 19:11 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Tak třeba Graveman. 2005-02-13 - Version: 0.3.7

    * Now using ~/.config/graveman/graveman.conf config file for compliance with
    * FreeDesktop.org standards. No more using ~/.graveman/graveman.conf file !
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luk avatar 15.8.2005 20:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Program Graveman (bohužel) neznám. Na druhou stranu vím, že třeba qmail má naprosto exoticky umístěné všechny soubory, nejen konfigurační.

    Jinak co se týče Windows, tak to je skutečně "dobrý příklad" jednotného umístění souborů. Když se podívám do svých XP, tak třeba Outlook Express 6 (který nepoužívám) má něco uloženo v $HOME/Data Aplikací/Identities, něco v $HOME/Data Aplikací/Microsoft/Address Book a něco v code>$HOME/Local Settings/Data Aplikací/Identities. Opravdu systematické :-D

    Podobně i MSIE a další aplikace. Ve Windows 98 to bývalo ještě horší, jen třeba OE nebo MSIE si cpaly soubory do C:\Windows\Application Data, C:\Windows\Data Aplikací, C:\Windows\Místní nastavení, C:\Windows\Mýstný nastavený, případně na další místa.

    Kromě toho jsou mraky dat také v registrech (FUJ!), něco stále persistuje ve WIN.INI a SYSTEM.INI ještě z dob 16-bitových Windows. Sám Microsoft nemá jasno, co kam umístit, třeba pro konfiguraci doporučuje registry a stejně to u svých produktů nedodržuje.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.8.2005 06:58 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    No a este by som k tvojmu prispevku doplnil, ze sa mi pacia cesty typu:

    C:\Documents And Settings\User\Data Aplikácí v CZ verzii

    C:\Documents And Settings\User\Application Data v EN verzii a ako to vyzera v cinskej verzii? a takýchto polodokončených prekladov ciest by sme našli asi veľa, takže nie je splnená podmienka že všetko má svoje jasné umiestnenie :)

    a názvy kľúčov v registroch? {6946546-6546546-4654654} krása :)
    Pavel Stárek avatar 16.8.2005 16:01 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    a názvy kľúčov v registroch? {6946546-6546546-4654654} krása :)
    Co je na tom ? To je normální GUID (Global Unique Identifier). Nejsem nějakým zastáncem Microsoftu, ale i v Linuxu jsou vidět takové podobné věci jako je registr (Gnomácký GConf například používá něco tomu podobné) - pravda je že to není binární hrůza, a že když to vymažu tak se GNOME spustí s defaultní konfigurací.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Luk avatar 16.8.2005 18:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Microsoftí registry nejsou problém kvůli GUID. Problém jsou kvůli jiným věcem:
    • náchylnost k poškození (zažil jsem např. řadu případů, kdy pouhá instalace patche do Win2000 způsobila poškození konfigurace programů)
    • značné zpomalování s nárůstem velikosti
    • nemožnost reakce na změny v konfiguraci provedené zvnějšku za běhu aplikace
    • provázání různých částí registrů bez možnosti zjištění těchto vazeb
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Pavel Stárek avatar 17.8.2005 14:57 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Ano, se všemi body lze jen souhlasit. Pravda je, že pokud provedu změnu pomocí GConf editoru, tak se změna projeví okamžitě, na rozdíl od zásahu do registru, kde buď musím zrestartovat celé Windows a nebo se minimálně odlogovat a znovu zase zalogovat.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    15.8.2005 20:51 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Ano, tímto si borci z Freedesktopu přidali další hřebíček do rakve.
    15.8.2005 19:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Zkuste se podívat, jaké příspěvky zde kolega Plešinger poslední dobou produkuje, a odpověď vám bude, myslím, poměrně jasná… :-(
    15.8.2005 19:26 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Nene, jen si skuste sami říct a poctivě co vám na linuxu a GNU programech vadí. Pro mě je to nejednotnost. Po přečtení seriálu MAC OS X je taky unix na root.cz mám opravdu pocit, že Linux je slepovánka plná sra*cek a bordelu, bez nějaké výrazné koncepce. Asi se pletu, doufám že ano, ale ... . Má vůbec někdo podobný pocit?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    15.8.2005 19:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Takový pocit možná do určité míry mám (bez těch expresivních výrazů), ale na rozdíl od vás nejsem přesvědčen, že je to chyba. Ono to totiž tomu systému dává určité výhody před systémy založenými na myšlence "Pro každou komponentu systému existuje jen jedno Jedině Správné Řešení (TM), pokud možno od nás." Samozřejmě i nevýhody, ale z mého pohledu výhody převažují. Takže kdybych měl říct, co mi na Linuxu nebo open source projektech nejvíc vadí, bylo by to určitě na delší a zodpovědnější zamyšlení, ale to, co uvádíte, by to nebylo zcela určitě.
    15.8.2005 21:00 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Linux je jádro. GNU/Linux je dost jednotný systém.

    Linuxová distribuce je sbírka užitečných a zajímavých programů (které napsali různí lidé s různými cíly). Plus nějaké nástroje na jejich snažší instalaci a odstranění a konfiguraci systému.

    Pokud ti vadí, že 10000+ programů v Debianu není jednotných, nainstaluj si 10000+ programů do OS X nebo MS Windows a studuj jejich jednotnost. Možná se dozvíš věci...
    15.8.2005 21:00 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    @#$%!

    s/cíly/cíli/
    15.8.2005 21:43 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    rikam to furt, zrusme ty zbytecny Y! :)
    15.8.2005 18:35 SilvioBoss | blog: NULL
    Rozbalit Rozbalit vše Flame?
    Myslim ze neni chyba v OS a jedina nesolidni vec je mezi pocitacem a zidli...
    http://lgforum.czweb.org/
    15.8.2005 18:49 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Stále slyším jak je Linux skvělej. Já ho mám rár a používám ho, ale neodvážím se říct že je lepší. Vždyť tam nechodí pořádnej GUI-commander, něco jako totalcommander. MC je jediná zaostalá náhražka.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    15.8.2005 18:56 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Treba je Linux jen pro ty co nemaji radi GUI. ;-)
    15.8.2005 19:01 rgb | skóre: 2 | blog: rgblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    To je mozne, napriklad mne mc vyhovuje mnohem vic, nez osklive a neohrabane wokeni manazery...
    15.8.2005 19:07 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Asi tak. Jen jsem nepochopil, že Microsoft zavedl tak debiln*ho průzkumníka, chtěl porazit dvoupanelový commander, a tvůrci GUI pro linux musí být tak omezený, že se pustily do jakoby průskumníka viz. Nautilus, ... . Ptám se proč obkreslují debility z Windows.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    15.8.2005 19:09 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Nautilus sice trpí různými nedostatky, ale jinak mám jeho koncepci stokrát raději než všelijaké bůhvícokomandry :-)
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 19:14 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Ptám se proč obkreslují debility z Windows.
    Tak to se me moc ptas. Ja takove "nesmysly" k svemu statnemu byti nepotrebuju. :-)
    15.8.2005 21:04 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Tohle vymýšlejí lidé spříznění s Freedesktopem, na který odkazuješ výše. Proč to dělají, netuším. To je právě o tom, že cíle lidí píšících programy se různí -- stejně jako naše požadavky, a tak si každý můžeme vybrat, co nám vyhovuje.
    15.8.2005 19:05 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Třeba ten GUI commander ještě nikdo nepotřeboval tolik, aby měl potřebu si ho napsat. Podle přítomnosti jedné jediné aplikace hodnotíš celý operační systém?

    Mají snad MS Windows po instalaci něco víc, než pár animovaných průvodců? Nemaj, musíš si tam vše doinstalovat. Dokonce i ten totalcommander je vlastně komerční aplikace úplně někoho jiného než Microsoftu. Požádej autora totalcommanderu aby ho přepsal i pro Linux.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    15.8.2005 19:48 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    no imho tuxcommander by mel splnovat tve pozadavky, ale jeho vyvoj je zatim v plenkach...
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    15.8.2005 19:48 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    MC je jediná zaostalá náhražka.
    Vůbec ne. Zaostalých náhražek je plno, ale Midnight Commander je téměř dokonalý. Má pár nedostatků ale nortonovské pojetí je dodnes nepřekonané. Dva panely se soubory, nahoře nabídka (volitelná), dole klávesové zkratky (volitelné) a příkazový řádek. Po stisku jedné zkratky (Ctrl+O) se ukáže MS-DOS (ehm, totiž konzole). Toto je nejužitečnější vlastnost - který jiný správce souborů ji má?
    15.8.2005 19:59 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Třeba xnc, ale jeho vývoj jaksi usnul. MC má mnoho k dokonalosti ale protože používá s-lang, nepotřebuje GUI pro práci, ale neumí kupříkladu drag and drop. S xclipboard se v MC už pomalu do budoucna počítá. MC neumí výcevláknové kopírování jako totalcommander. Natož aby kopírování běželo jako samostatný proces a při vypnutí MC by nespadlo kopírování, ale běželo dál. Prostě je toho dost a bylo by toho ještě víc. MC NENÍ DOKONALÝ COMMANDER.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.8.2005 21:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Kdyby byl Krusader stabilnější a neměl v sobě různé kraviny*, tak by byl velice kvalitní.

    *Připojím FTP (zadám username a heslo), dám zkopírovat soubor a zase se mě ptá na username a heslo...
    16.8.2005 11:07 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Konzoli sice má, ale jinak je celkově dost... divnej, dalo by se říct. MC jej překonává vzhledem, přehledností i mnohými funkcemi - třeba má lepší editor, umožňuje kopírování po SSH std.

    Pokud jde o výcevláknové kopírování, můžete (na vlastní nebezpečí) použít klitně onen Trottel Commander pod Wine. :-)
    15.8.2005 23:48 mobidicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Jasne, kvalita operacniho systemu se pozna podle toho, jak je poskladan kolem filemanageru....
    15.8.2005 23:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Tak jsem si právě uvědomil, že Midnight Commander spouštím jen když ho ukazuji účastníkům školení, Konqueror používám nejčastěji jako prohlížeč info dokumentace (jako file manager vůbec) a ostatní filemanagery ani neznám. Měl bych se léčit? :-)
    16.8.2005 10:19 rookie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    Pokud nekomu chybi totalcmd, tak si ho muze pod Linuxem klidne spustit, Wine to zvladne. Ale i sam velky total se preci pta, kam ma ukladat konfiguraky, takze je to fakt vyborna ukazka jednotnosti M$ reseni :). Me osobne taky MC zcela nevyhovuje a totalcmd mi prijde daleko modernejsi a pro me lepsi, ale Linux je hodne silny i z prikazove radky. Ja osobne v bashi delam udrzbu, kterou bych si pod XP bez GUI netroufl pachat.
    Ta vnimana nejednotnost je prave evolucni vyhodou oproti Win. Clovek si najde sve. Ty stejne jako ja jeste nejspis hledas tu svou distribuci. A pro nekoho to kde se usadi vskutku nakonec muze byt u M$.
    16.8.2005 11:12 MSK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Flame?
    "Stale pocujem aky je windows skvely. Ja ho mam rad a pouzivam ho, ale neodvazim sa povedat, ze je lepsi. Ved tam nechodi poriadny tcsh [cteny citatel doplni iny nazov baliku z vyberu asi 10000 kusov]. Ten windows shell je jedina zaostala nahrada."

    Citate to vobec po sebe pre boha?

    man krusader
    Nesouhlasim! Total Commander je si booozi, ale Krusader v Linuxu pod KDE je docela solidni, kdyz si ho rozumne nastavis.

    Když si nekoupím wokna, budu mít doma zimu! A tu má můj tučnák moc rád.
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    Luk avatar 15.8.2005 18:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Vize
    Kdo hledá OS, který má vizi, má se rozhodně kam obrátit ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2005 18:52 SilvioBoss | blog: NULL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vize
    Kdo hledá OS, který nemá vizi, se má rozhodně taky kam obrátit ;-)
    http://lgforum.czweb.org/
    15.8.2005 18:59 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vize
    Naopak, řekl bych, že MS má velmi přesnou vizi OS, která ovšem není kompatibiní s tou mou...
    deleted
    15.8.2005 19:51 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vize
    Možná půjde tvá vize pod MS vizí emulovat :-)
    Only Sith deals in absolutes.
    Josef Kufner avatar 15.8.2005 19:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vize
    <irony> Ty si nepřeješ ovládnout svět a být bohatý? </irony> :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.8.2005 19:06 k3 | skóre: 15 | blog:  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vize
    MacOS X ani dvoumetrovou palici.. stacilo me kdyz jsem s tim chvili delal takkovou priernost clovek hned jen tak nevidi.. Jedine kdy je to aspon trochu pouzitelne tak po vykopani te jejich aquy.
    Luk avatar 15.8.2005 20:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vize
    Ne každému se applovské systémy líbí. Ale Apple prostě svoji vizi má, dělá si počítače po svém, a nachází nemalou skupinu příznivců, kteří jsou ochotni zaplatit nemalé peníze.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2005 19:24 Matouš Jan Fialka
    Rozbalit Rozbalit vše Coto?
    Že by další člověk, který ví prdlajs o čem je UNIX?
    15.8.2005 19:28 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coto?
    A o čem je UNIX
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    15.8.2005 19:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coto?
    Legenda praví, že název (původní spelling Unics) vznikl jako vyjádření protikladu ke staršímu projektu Multics a měl vyjadřovat důraz na maximální jednoduchost a modularitu systému. Tato modularita je sice často lidmi, jejichž představy byly deformovány nedělitelnými kolosy typu MS Windows (Multics by se červenal studem :-) ), vydávána za největší chybu, ale ve skutečnosti je jednou z nejsilnějších zbraní unixových systémů.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.8.2005 19:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Blablabla
    Přeci to věčný šmrdlání, kdy každý si dělá programy jak chce, ukládá konfiguráky kam chce, každý si hraje na svém písečku
    Takže mám dát autorská práva na svůj software společnosti Microsoft a řídit se plně jejich pokyny?! Stát se jejich vojákem? Co ti vadí? Ve Windows snad všichni všechno programují, jak Microsoft píská?

    Já nevím, co furt všichni máte s bordelem v konfigurácích. Já jedu na Gentoo a bordel nepociťuju. Ostatní distribuce jsou mi ukradené. Ať si klidně cpou konfiguráky do /boot, mě je to jedno.
    15.8.2005 20:27 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    Já nevím, co furt všichni máte s bordelem v konfigurácích.
    Proste nechapes zoufalstvi cloveka, co mel pred mesicem na compu Mandrake, vcera Fedoru, dneska Debian a chysta se na SuSE a zatracene v tom zpropadenym "LINUXU" je to vsechno tak nejednotny!!! :P
    15.8.2005 21:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    Nechci být cynický, ale něco mi říká, že takový člověk si své zoufalství plně zaslouží. To říkám z pozice člověka, který měl na svém hlavním desktopu osm let jednu distribuci, momentálně má necelé tři roky druhou a ke změně se nechystá… :-)
    15.8.2005 21:27 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    No, nevím. Svoje uživatelské konfiguráky musím při přechodu mezi Fedorou, Debianem, SuSE, Gentoo a Mandrake upravovat jen nepatrně. Přenáším konfiguraci uživatele skriptem, který podle seznamu zataruje ,zajímavé` věci v jednom home, a rozbalím to v jiném home. Možná je to tím, že používám staré dobré nejednotné programy, které každé měsíc nemění systém konfigurace podle toho, co je zrovna in a jednotné v nějakém desktopovém prostředí...
    15.8.2005 21:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    To já bohužel používám jeden program, který volí adresář se svou konfigurací zcela náhodně. Člověka, který tohle vymyslel, bych jednou hrozně rád dostal pod ruku… :-)
    15.8.2005 21:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    Určitě je to k něčemu dobrý. Hm, jenom otázka k čemu :-)
    Copak toho není dost?
    15.8.2005 21:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    Pro zmatení nepřítele? Ale proč mám takový nepříjemný pocit, že tím nepřítelem jsem já? :-)
    15.8.2005 22:42 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    LOL
    15.8.2005 22:41 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    Tak nějak takhle mám zálohování. Skript spuštěnej cronem udělá tarball, z více tarballů uděla image, pípne speakerem, ja vložím jen rwčko, on ho smaže a vypálí zálohu :-) jakpak pan Plešinger zálohuje konfiguraci svých XPček? :-)
    16.8.2005 00:06 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    Konfigurace zálohování nastavení ve WindowsXP je katastrofa. Přesto mám pocit, že WindowsXP se zachováním komfortu je méně náročné a svižnější, než Linux s Gnome nebo Kde. Tak jako je megabordel ve Windows, tak je bordel v Linuxu a programech jenž systém tvoří. Nepíšu GNU/Linux, protože nepoužívám pouze GNU programy. Proč se ale tvůrci programů nedohodnou na jednotné koncepci, kterou by pak dodržovali.
    Proč ~/.Xresources ~/.Xdefaults ~/.$PROGRAM ~/.config/$PROGRAM ~/.gconf/ ... . Proč, když je ve Windows bordel má být i v Linuxu. Jistě, jde o výběr a někomu to vyhovuje, ale zdá se mi to nekoncepční a tak to také budu označovat za nekoncepční.
    Linux používám dlouhou dobu ale krok kupředu jsem moc nezaznamenal. Snahy FreeDesktopu, aby configuráky byly na jednom místě nezavrhuji, ale jak jsem se dozvěděl, příliš kladnou odezvu nemají. Připadá mi to jako boj proti všemu novému, možná i lepšímu.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    16.8.2005 08:59 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    Je pravda, že dost věcí má fakt bordel solidní, ale z mého hlediska je Linux /pro mě GNU/Linux/ systém, který mi umožňuje pracovat rychle a efektivně a současně mi nabízí možnosti "hrabat" až do nejhlubšího nitra, proto u něj zůstanu, pokud to tak bude i nadále. Pokud zwindowsovatí (no flame, jestli se to děje nebo ne) tak budu hledat jinou možnost. (???FreeBSD???)

    Ergo systém beru nejen jako "hračku" a místo k experimentům, ale jako "kolegu", tudíž mu chci rozumět a potřebuji aby splňoval všechny mé nároky, win je z mého hlediska z daleka nemohou splňovat nikdy, navíc s novými verzemi se daleko více odkloňují. Některé programy v Lin. se také trochu odklonily, nahradil jsem je jinými.
    eXces avatar 15.8.2005 20:40 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blablabla
    Jojo, je to distribucema, ja jsem zkusil gentoo a je to uplne neco jinyho, ale je pravda, ze par nedostatku linux ma, ale resi se to tu kazdy tyden;)
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    15.8.2005 22:40 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše :-)
    A jeee, zas jeden...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.