abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | IT novinky

    Po 26 letech od protiprávního policejního zásahu, který byl spuštěn na základě podnětu společnosti Microsoft, Obvodní soud pro Prahu 2 rozsudkem potvrdil, že Mironet prokázal významnou část svého nároku na náhradu škody vůči Ministerstvu spravedlnosti ČR. Soudem nyní přiznaná část nároku znamená rekordní odškodné, jaké kdy české soudy přiznaly za nesprávný postup státu. Spor byl rozdělen na několik škod, u pravomocně uzavřených částí

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    dnes 15:22 | Nová verze

    Lehké desktopové prostředí LXQt bylo vydáno ve verzi 2.4.0. Jde o převážně opravné vydání s drobnými vylepšeními podpory Waylandu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | IT novinky

    Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 českého studia Warhorse získala cenu BAFTA v kategorii nejlepší příběh. V konkurenci pěti dalších nominovaných děl porazila i úspěšnou francouzskou hru Clair Obscur: Expedition 33, která v letošním ročníku získala cenu za nejlepší hru roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:22 | Komunita

    Projekt KDE oslaví v říjnu 30 let. Matthias Ettrich poslal 14. října 1996 do diskusní skupiny comp.os.linux.misc zprávu, která započala historii projektu. Důležité milníky jsou zobrazeny na časové ose KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:55 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucí/ho projektu Debian (DPL, Wikipedie). Poprvé povede Debian žena. Novou vedoucí je Sruthi Chandran. Letos byla jedinou kandidátkou. Kandidovala již v letech 2020, 2021, 2024 a 2025. Na konferenci DebConf19 měla přednášku Is Debian (and Free Software) gender diverse enough?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Přidána byla podpora Orange Pi 4 LTS. Přibyl balíček Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | Nová verze

    Implementace VPN softwaru WireGuard (Wikipedie) pro Windows, tj. WireGuard pro Windows a WireGuardNT, dospěly do verze 1.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | IT novinky

    V Pekingu dnes proběhl 2. ročník půlmaratonu humanoidních robotů. První 3 místa obsadili roboti Honor Lightning v různých týmech. Nový rekord autonomního robota je 50 minut a 26 sekund. Operátorem řízený robot to zvládl i s pádem za 48 minut a 19 sekund. Řízení roboti měli časovou penalizaci 20 %. Před rokem nejrychlejší robot zvládl půlmaraton za 2 hodiny 40 minut a 42 sekund. Aktuální lidský rekord drží Jacob Kiplimo z Ugandy s časem 57 minut a 20 sekund [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1364 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    26.3.2009 11:02

    Na cdr.cz jsem si právě přečetl velmi pěknou repotáž o vystoupení nVidie na konferenci o počítačové grafice v Plzni. Světe div se, nVidia prezentovala na stroji, který poháněl CentOS Linux, a její představitelé mluví o tom, že support CUDA, nVidie pro Linux je velmi důležitý, zejména kvůli high-performance-computingu. Proč se o tom zmiňuji? Před pár dny jsem si tady přečetl další povzdech nad grafikou ATI, která ani po několika letech nechodí v Linuxu jak má a člověk aby se trápil i stakovou kravinou jako je přehrávání videa. V práci mám Radeon řady R500, toho pro změnu AMD odstřihlo úplně. Vřelé díky. Jaký názorný kontrast, představuje ukázka renderování proudu vody na nVidii s pruhovaným videem přehrávaným na ATI, kdykoli chci na něco kouknout... ATI si skutečně koupí jen sebemrskač a na tom se ještě roky nic nezmění.

           

    Hodnocení: 77 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.3.2009 11:42 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni
    Špatně! Měl byste vytáhnout prapor, zuřivě jím mávat a pořvávat cosi ve smyslu:"binární blob Nvidie je zlo, svobodný člověk používá pouze integrovaný svobodný Intel...."
    Co na tom, že ovladače ke grafickým čipům od Intelu jsou sice svobodné, ale dosti mizerné (na tomtéž hardwaru je stejný software pod Windows použitelný, v Linuxu díky ovladači katastrofa :-( )...Co na tom, že i přes vstřícnost výrobce ani svobodný použitelný ovladač pro ATI grafiky vpodstatě neexistuje. Ideologie je přece na prvním místě a účelem počítačů není je používat...

    Jsem Nvidii hodně vděčný za jejich podporu Linuxu a uzavřenost ovladačů jí tváří v tvář výše zmíněnému nemám za zlé.

    Mimochodem, pořád se v Plzni kolem grafiky pohybuje pan Skala?
    26.3.2009 11:54 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Na ZČU jsem byl jednou v životě - pracovně a na jiné katedře, ale podle článku se tam Prof. Skala skutečně pohybuje.

    Na prvním místě by měly být funkční ovladače s maximání využiteností. Otevřenost driverů má praktický význam IMHO jen ve dvou případech:

    1) Výrobce ovladače do něj komponuje spyware, malware a pod....

    2) Výrobce ovladače není schopen implementovat něco, co uživatelé chtějí

    Nejsem schopen posoudit, zda se některý z těchto problémů týká nVidie, jisté je, že z funkčního hlediska jsou 100 let před vším ostatním.

    Komunitní opensource ovladač považuji pouze za nouzovku, protože výkonu, zejména v 3D, svého binárního bratříčka nedosáhne nikdy. V tomto ohledu je jediná možnost, tedy že opensource ovladač začne vydávat sám výrobce. A protože se k tomu ani AMD ani nVidia nemají, máme jako uživatelé v tomto smůlu. Vzhledem k tomu, že AMD nebylo za několik let schopno dodat funkční fglrx a xf86-video-ati se bude vyvíjet řadu let s nejistým výkonem, skutečně nevidím jinou možnost než nVidia, jejíž jedinou kaňkou - která mě ovšem aktuálně vůbec netrápí - je uzavřenost ovladače.

    belisarivs avatar 26.3.2009 14:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Blaboly.

    OSS ovladace Radeonu ty binarni casto prekonavaji. A i ovladace nouveau maji svuj smysl.

    Podivej se jak ATi ustrihla podporu ovladacu ve svych binarnich driverech. Jeste ze jsou tu ty OSS.

    OSS proste neni problem naroubovat do distribuce. U proprietarnich se resi ruzne hacky a kdyz je s tim nejaky problem, vyvojari s tim nemohou nic delat.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 14:24 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    až budou ty OSS pokrývat větší funkcionalitu než binární forceware, tak přijď, a pokecáme si znovu. :-)

    Jinak já jsem pro. Ať jsou OSS drivery, ale to je požadavek s prioritou č.10. Priorita č 1. j jiná.

    belisarivs avatar 26.3.2009 15:53 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Tys asi vubec nepochopil myslenku OSS, ze?

    Ty si vazne myslis, ze autori nouveau maji neco jako seznam toho, co maji udelat a tvuj kvak povede k tomu, ze prohodi polozky 1 a 10?

    Oni na Nouveau delaji proto, ze chteji. Delaji to pro sebe a navic jsou tak laskavi, ze se o to podeli s dalsimi. Tohle je princip vyvoje OSS. Komunita sobe.

    Ale samozrejme, chytracit o reverznim inzenyrstvi ti evidentne jde. Je ti jasne jaka je to pakarna?

    A ohledne kvality ovladacu, ja myslim, ze je tam dost dobre patrne, ze se jedna o ovladace ATI.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 15:59 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Já myšlenku OSS pochopil. Ale ty jsi asi nepochopil, co to znamená smyslupně pracovat. Když jsem architekti, lékař, dipečer, učitel... potřebuji pracovat. Je mi sakra jedno, jaké řešení mi to umožní, vyberu si takové, které mi to umožní. Nebudu onanovat nad RadeonHD jen proto, že je to OSS, zatímco moje zakázky převezme konkurence, protože RadeonHD moji profeionální aplikaci nerozběhne...

    Takže sic s tvým příspěvkem tematicky souhlasím,  spletl sis místo a čas. Jako uživatele mě nezajímá, cosi dělá nějaká komunita pro sebe. Mě zajímá, jak efektivně mohu dělat svou práci. A proto jdu, a zaplatím si funkční řešení.

    belisarivs avatar 26.3.2009 16:56 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    O jake priorite jsi teda potom mluvil? Pokud o priorite por uzivatele, souhlasim s tebou, pokud o prioritach vyvojaru, tak si stojim za svym.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 18:38 Bigfish
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    O priorite pro uzivatele, tedy me.

    Haleluyah, slava vsem, co delaji OSS drivery. Ale hanba AMD/ATI, ze mi nedodává pouzitený driver. Je mi putna, jaký bude. Binární, OSS, hlavne kdyz bude funkcní, a kdyz bude i OSS tim lepe. Bohuzel stav je takovy, ze nVidia ma funkci, ale ne OSS, a AMD nema ani funkci ani OSS, ale ceka, zetu praci za nej udela nekdo jiny... To neni duvod pro koupi ATI hardware. Tim nepodporim vyvojare xf86-video-ati, ale ignoranta vyrobce.

    belisarivs avatar 26.3.2009 20:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Tak to potom jo.

    HD4870 pry na tom zas tak spatne neni. V Linuxu ji trhne i GF 8800, ale zase na druhou stranu, za pomerne priznivou cenu tu mame grafarnu, jejiz vykon se vyhledove muze diky ovladacum hodne zvysit.

    Hodne vaham nad HD4870 a GTX 260. Cenove vyjdou na stejno, hruby vykon ma ATI podstatne lepsi (coz se hodi na gembleni ve WIndows), v ovladacich zase vede Nvidia.

    Nevim, u Nvidie vidim kvalitni ovladace s podporou OpenGL 3 (3.1) a dalsich veci (jako akcelerace x264), u ATI kvalitni hw a teoretickou moznost dobrych OSS ovladacu buh vi kdy a jestli vubec.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 21:18 Bigfish
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    No to s tím lepším výkonem bych si důkladně prozkoumal. Podle toto, jak totak čas od času sleduji, je GTX260 o 1-2% v průměru lepší než HD4870. Ale i kdyby byla o 2% horší, pokud chceš provozovat i Linux, je při vyrovnaném výkonu obou soupeřů kravina kupovat HD4870. Zvlášť když high-endové nVidie šlapou i v Linuxu exceentně (vlastní zkušenost)

    belisarivs avatar 26.3.2009 22:00 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Hm. Sakrys. Ja cekal, ze 4870 natrhne zadek i lepsim Nvidiim. To docela cumim.

    Na to, ze oboji maji ve Windows zhruba stejny vykon, ktery z Radeonu v Linuxu (na rozdil od GeForce) nedostanu ...

    Diky za odkaz.

    IRC is just multiplayer notepad.
    26.3.2009 23:07 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni

    Moc věříš fanATIkům propagujícím svůj idol.

    27.3.2009 17:11 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni
    Mírně offtopic: ATI drivery stojí za starou bačkoru i pod Windows.
    26.3.2009 11:53 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni
    Jo aha. Tak p. Skala je v tom článku dokonce na fotce. Měl jsem se na cdr.cz napřed podívat :)
    Skoro bych ho nepoznal. To je let...
    David Ježek avatar 26.3.2009 12:42 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni
    vida, upřímně mě ani nenapadlo, že by zde někdo článek zmínil, natož v souvislosti s CentOS, ale jsem rozhodně rád. Doplním pár drobností:
    - prof.Skala samozřejmě na FAV stále působí, nechápu, jak o tom někdo může vůbec pochybovat :-D
    - kromě něj tam samozřejmě kroužilo více lidí, z CUDA přednášky byl dokonce nezávisle na mě vysílán live stream (za kamerou mám pocit stál Petr Lobaz, ale už je to pár týdnů, jistý si nejsem)
    - implementace profi věcí od nVidie (quadro, tesla, ...) pod linuxem také není 100,00%, ale když to srovnáme s ATI, tak to snad ani nevyžaduje komentáře.
    - Simon Green svou prezentačku (openoffice) pouštěl z Asus Eee PC s Xandrosem.
    26.3.2009 12:54 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nVidia, CUDA a CentOS na konferenci o grafice v Plzni
    Profesora Skalu si pamatuju ještě z doby, kdy byl jen Ing. CSc. (ten druhý titul se už dnes neuděluje pokud vím - byl to tzv. kandidát věd). On si na to už možná ani nepamatuje, ale býval vášnivým "Amstradistou" - o 8 bitovém Amstradu CPC 464 apod. dokonce (je to už skoro 25 let) napsal článek do Amatérského rádia. Nenáviděl Sinclairy a děsně nás štval, když o nich tvrdil, že to jsou hračky (Amstrady pochopitelně hračkami nebyly) :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.