abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    23.12.2008 11:58 | Přečteno: 1653× | Linux | poslední úprava: 23.12.2008 12:01

    Letošní vánoční svátky jsou moje první "linuxové". Konečně se mi podařilo přejít z nenáviděného Windowsu a nyní mám každý den radost, že používám open source. Proces to rozhodně nebyl lehký, ale o to více jsem se s Linuxem naučil. Právě poslouchám svého otce a bratra ve vedlejší místnosti...

    Včera jsem totiž nově nainstaloval bratrovi Windodws XP a OpenOffice.org 3 v českém jazyce. Také jsem nezapomněl nainstalovat české slovníky a předpřipravit šablony s vhodným okrajem 1 cm. Nyní budu citovat reakci otce: "Co to je?! Vždyť tam byl ještě včera Word. Já chci Word. Tohle nechci, nějakej Writer, kde je Word?". Moje odpověď: "Kup si licenci a nainstaluj si, když ti to udělá radost, já jej instalovat ani kupovat nebudu". Otec znovu: "No to je teda na hovno, s tím dělat nebudu, kde je obrázek náhledu, vždyť je jinej!"

    Co k tomu říci? Jsem znechucen, někteří prostě chtějí textový editor jen, aby se jmenoval Word. Tak jim to na školení řekli a tak je to v reklamách. OpenOffice.org je podle nich špatný, protože prý s ním nejde měnit velikost fotografie (dozvěděl jsem se v záchvatu vzteku). Ve škole to stejné, spousta spolužáků neakceptuje Linux jako plnohodnotný systém. Prostě jen tak. Nejdou jejich hry a je zadarmo (to je podezřelé)....

           

    Hodnocení: 45 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.12.2008 12:03 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem přešel a proč nepřejdou jiní?

    ...stokrat, tisickrat, milionkrat... kolikrat jeste? Let the flame begin!

    23.12.2008 12:47 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem přešel a proč nepřejdou jiní?

    Proč někomu něco nutit? :-) Kdo chce najde si Linux sám :-).

    pavlix avatar 24.12.2008 13:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč jsem přešel a proč nepřejdou jiní?
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.12.2008 12:54 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    dovolte 2 poznamky:

        Otec znovu: "No to je teda na hovno, s tím dělat nebudu, kde je obrázek náhledu, vždyť je jinej!"

    Jako syn samozrejme nemuzete za to, ze Vas pan otec je konzervativne zalozen a podle mluvy aotrne volic ODS (byl drive v KSC?). Takovi lide samozrejme nesnasi zmeny a proto linux (nebo cokoliv noveho) nema u nich sanci. Zde vidim vyhodu hospodarske krize, nebot po ni nezustane kamen na kameni a lide budou donuceni sve postoje zmenit. A pak bude mit linux sanci.

    Studujete na jedne z neslavnejsich prazskych skol a proto jsem si prohledl tu stranku skoly. Je smutne, ze nikde neni uveden ten nejvyznamnejsi pedagog, ktery tam kdy ucil - Ing. Bartos. Pro nasi generaci byl ing. Bartos skoro tak vyznamny jako ing Cernoch a popularni, jako u mlade generace dnes ing. Klaus. tedy s tim rozdilem, ze ing. Bartos umel jeste neco jineho nez kecat.

    drc avatar 23.12.2008 13:14 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Posledních pár let u sebe pozoruji zavazny problem -- asi nejsem schopen rozpoznat humor. Tvoje reakce mi vubec neprijde vtipna a trochu me trapi, ze mozna vubec nemela byt. Beru ji jako absurdni demagogicke vyjadreni tve frustrace z-buh-vi-ceho.

    Vzhledem k tomu, ze mam pocit, ze takovych reakci podis vetsinu pouziju "blokovat". Pri rozhodovani o blokovani je mi uplne jedno co kdo tvrdi -- rozhoduji se podle toho jak to tvrdí.

    Pokud to byl jenom vtip, který nechápu, tak to sem prosím napiš. Musím trénovat ;-)

    Frt avatar 23.12.2008 13:19 Frt | skóre: 13 | blog: Frtoviny | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Zajímavé, jak podle jedné věty dokážete zařadit člověka. Včetně jeho minulosti (údajně KSČ). Tam jste podle mne byl spíše Vy - komunisti byli stejně rychlí se zaškatulkováním lidí. Mnohdy stačilo znelíbit se jednou větou.
    23.12.2008 18:55 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    !Lepsi jadrna mluva odsky, nez komunisticka || vase demagogie!
    Dalibor Smolík avatar 23.12.2008 19:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Jako syn samozrejme nemuzete za to, ze Vas pan otec je konzervativne zalozen a podle mluvy aotrne volic ODS

    Ano, my postarší voliči ODS jsme dost konzervativní, to jste vystihl celkem přesně. Proto také já, konzervativní člověk, používám konzervativní OS. A tím je Debian :-)

    proto linux (nebo cokoliv noveho) nema u nich sanci

    Co je na Linuxu nového? ;-)  Vznik Linuxu je datován do roku 1991,  nevím, zda byly  v té době  Windows 3.0 již na světě

    dnes ing. Klaus. tedy s tim rozdilem, ze ing. Bartos umel jeste neco jineho nez kecat.

    Nojo. Ten Klaus toho nakecá :-) Nejhorší na tom je, že mu nakonec spousta lidí musí dát zapravdu :-D

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.12.2008 09:37 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Co je na Linuxu nového?  Vznik Linuxu je datován do roku 1991,  nevím, zda byly  v té době  Windows 3.0 již na světě

    Ano, byly a na rozdil od Linuxu byly tehdy dokonce i pouzitelne.

    Evoluce taky neni stara 150 let, ale 150 let se o ni vi. Vy mozna znate Linux uz od roku 1991, ale pro vetsinu lidi je (by byl) Linux relativne novinka.

    Dalibor Smolík avatar 25.12.2008 12:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Samozřejmě, problém je jinde.  Windows jsou majoritní systém a je pro ně děláno hodně softwaru a jsou stále považovány za jakýsi "standard" mezi běžnými uživateli. Takže nejde o výběr toho co je nové nebo starší, ale co má většina lidí v okolí  a s čím může soused nebo kamarád snadno pomoci..

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.12.2008 11:41 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Pane Smolík, už několik let si říkám, že při své inteligenci a vzdělání z toho jednou vyrostete a ono stále nic...
    Přesto věřím, že se dočkám.
    Dalibor Smolík avatar 25.12.2008 12:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Jojo, určitě se dočkáte. :-) Sice na to času už moc nezbývá, ale doufejte ... :-D

    Hlavně, když vy máte jasno. Hezké Vánoce! :-)

     

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.12.2008 05:14 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    <zasloužený_rýpanec>Takže jediný, kdo snese jakoukoliv změnu jsou oranžové socky? Nebo snad zelení kuřáci marihuany? (Když prý ex-KSČ ani ODS změnu nechtějí, kdo tedy zbývá?) Pročpak tomu nevěřím? Nejspíš to bude tím, že ve svém okolí vidím pravý opak.</zasloužený_rýpanec>

    Pokud zmíněný významný pedagog neměl žádné pletky s estébáky a jinou komunistickou lůzou, měl by tam být uveden. Předpokládám tedy, že jste napsal webmasterovi, aby zjednal nápravu. Vykládat off-topic fráze v diskusi umí každý.

    Luban avatar 24.12.2008 10:05 Luban | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    No my doma všichni volíme ODS, jsem konzervativní a používáme linux :o)

    Z jakých statistik při svém tvrzení - kdo je konzervativec, voli ODS as používá windows, nevím.

    23.12.2008 13:02 Onofrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Chyba je na vasej strane treba ikonku pomenovat word povedat ze je to najnovsi office :)

    23.12.2008 13:03 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    +1

    saly avatar 23.12.2008 13:08 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    jj ;-)

    23.12.2008 13:44 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Jak ortodoxni cirkev, tak ortodoxni uzivatele proste ikony mit musi, pres to vlak nejede :-) . A staci je dat na jine misto a uz je nenajdou, natoz kdyz je program jenom v menu ...

    Slysel jsem od znameho o jedne urednici, kterou malem trefil slak, kdyz se ji pri aktualizaci ovladace grafike karty (ktery se po instalaci prepl na VGA rozliseni) rozhazely ikonky na plose. Pry pak cely den stravila jejich rovnanim ...

    23.12.2008 13:51 laminátor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    slyšel jste už o ikonoklasmu?

    23.12.2008 14:18 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Ano, dokonce uz jsem tento termin (s krasnym ceskym prekladem - obrazoborecvi) uz pouzil na stav, kdy se ve W98 poskodi cache ikon, ktere se pak nezobrazuji nebo se zobrazuji jen castecne. Vzhledem k tomu, ze tato cast dejin ortodoxni cirkve v Byzantske risi neni moc znama, tak bohuzel tuto krasnou narazku nepochopili ...

    23.12.2008 14:03 jimi | skóre: 14 | blog: linuxnazs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    To je pravda, bylo by zajímavé, co by říkal na nejnovější Office, se svým revolučním designem. :)

    Gilhad avatar 28.12.2008 04:28 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Chyba - nevidim duvod, proc lhat. Stejne se to casem provali.

    Ja nasim rekl na rovinu, ze pouzivam Linux, ze pokud ho chteji pouzivat taky, tak ze jim s nim pomuzu, co budu jen vedet, ale ze Windows a MS proste podporovat nebudu. A nechal na nich, jak se rozhodnou. Matka zvolila Linux a ma ho i s moji podporou a bez problemu. Otec zvolil Windows s ma problemy porad, ale ja mu nepomuzu, protoze jejich reseni v ramci Windows neznam a nehodlam zjistovat. Takze si schani podporu tak po ruznu a nekdy mu to funguje lip a nekdy hur ...

    Pritelkyne ma doma Linux a co si rekne, to ji nastavim, ze ji to funguje. V praci ma Windows a kdyz potrebuje neco tam, tak si musi rict adminum sveho zamestnavatele.
    Dalibor Smolík avatar 31.12.2008 11:36 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Pritelkyne ma doma Linux a co si rekne, to ji nastavim, ze ji to funguje.

    Šťastný člověče. Když jsem byl mladý, taky fungovalo hned všechno, co jsem přítelkyni nastavil  ... :-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.12.2008 13:11 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Pred tremi lety jsem spokojene pouzival Linux na desktopu jako svuj jediny system. Bohuzel se stale rostoucimi pozadavky prestaval staci (drivery na nektere veci proste nejsou a v nejblizsi dobe ani nebudou). Nyni provozuji Linux pouze na serveru a ve vmware a nemam zadnou potrebu jej davat zpatky na desktop, windows plne zvlada vse co potrebuji a jako bonus mi funguje vsechen HW.
    Nasilim nikoho k prechodu nedonutis a zvlast pokud mu windows vyhovuji ;-)
    lmanik avatar 23.12.2008 13:51 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    V tomto pripade nejde o to zda mu neco vyhovuje ci ne...
    A komu to cpes?
    23.12.2008 15:33 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    klídek, prostě to ignoruj. Tím svatým nadšením si můžeš jen uškodit. Budou tě mít za debila který se jim snaží vnutit nějaký pochybný šmejd. Prostě si funguj ve svým linuxu a tak trochu jim udržuj win, pokud toho sami nejsou schopni. Samozřejmě s tím že když to je nelegální tak nebudou žádný aktualizace, lecos nebude fungovat a tak dále. Nemá smysl nikoho přesvědčovat. Myšlení tohohle druhu je hrozné ale co naděláš. Vpodstatě to je jak náboženství. Podobné věci jsem zažil na autech. Prasklé těsnění za tři stovky na fiatu je fuj hnus bordel taliánskej šmejd nebrat ale puklá převodovka nebo turbo za padesát tisíc na oktávii nebo durch rezaté blatníky na tříleté fábii jsou maličkosti které taktně přejdeme. Každý svého štěstí strojvůdce.

    23.12.2008 15:37 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Ja jsem to udelal podobne. Meli jsme doma ilegalni windows, takze nebyly updatovane. Zavirovane to bylo vzdycky sakra-rychle, a tak jsem se nastval, a rekl jsem at se o to staraji sami. (a chvili fungovali na totalne zavirovanem PC) Kdyz je to prestalo bavit, presli i oni (zbytek rodiny) na Linux. Dneska si libujou v Ubuntu, jak je uzivatelsky jednoduche. Kdyz si tata sedl k Windows v praci, mel z nich sok :-) A tak vetsina lidi v mym okoli posledni dobou prechazi na linux, protoze je to to jediny, cemu jim kdy budu delat podporu; nez aby se sami matlali s Windows. Za posledni dva mesice jsem instaloval Ubuntu (ac ho sam nepouzivam, pro zacatecniky je vynikajici) peti lidem.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Jardík avatar 23.12.2008 15:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Protože jste kretén (pardon za ten výraz). Já nainstaluji windows, nainstaluji aplikace o kterých vím, že nejsou nemocné (většinou se jedná o opensource a freeware), antivirák neinstaluji, firewall taky ne (od toho mám router) a windowsácký vypínám, IE nepoužívám, pod adminem nedělám, protože si nejsem línej vytvořit normální účet. Windows se mi nikdy nepodařilo zavirovat, protože nespouštím každou píčovinu, neklikám na ano na každé webové stránce, která mi něco nabídne. Jenže někteří lidi jsou natvrdlí a kliknou a nainstalujou každou píčovinu. Stejně tak se dá zkurvit linux - pěkně se zaloguju na roota, stáhnu z webu shell skript s "rm -rf /*", klidně si na něj poklikám a dám ano, když se mě nautilus dotáže na spuštění ... a je to tu. Normální uživatel nikdy virus na PC nedostane, to jen paka, u kterých nemá PC co dělat.

    Věřím v jednoho Boha.
    saly avatar 23.12.2008 16:13 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Takže 95% lidem zakážeme přístup na počítač? Vaše myšlení by se hodilo jinam. Ano, máte pravdu, lidé jsou blbí a nepoučí se, ale co s tím naděláte. Můžete dělat 50 školení ročně o tom, že soubory typu free_porno.exe nemají pouštět, ale je to k ničemu. To chce nějakou velkou kampaň a ne tyhle vyše idiotstké výlevy.

    23.12.2008 16:33 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Proč? je to jeho čas a spravovovat děravý windows je občas o nervy. Argument "používej tohle nebo si najdi někoho jinýho hasiče" je IMHO na místě. Vím že vaše win jsou pravidelně záplatovný ale to není důvod abyste někomu nadával za to že něčí ne a on nad tím nechce mrhat čas. BTW: Jak víte že se vám nezavirovali když nemáte antivir?
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    Jardík avatar 23.12.2008 22:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Protoze mi windows funguje jak ma. Samozrejme to nevim na 100%, ale je velmi nepravdepodobne, ze bych tam vir mel, kdyz jsem nestahoval/neinstaloval sracky a nepouzival SW, ktery by je s sebou pritahl.

    Věřím v jednoho Boha.
    unknown_ avatar 24.12.2008 11:48 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Protoze mi windows funguje jak ma.

    WOW. Pak asi poradne ani netusis co se ti muze stat. Protoze velka spousta skodlivyho softu nijak vyrazne neovlivni system, natoz abys to jakozto user poznal.
    24.12.2008 15:49 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    +1
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    23.12.2008 17:02 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    No, v podstate mate pravdu (az na toho kretena :). Windows stejne jako Linux jsou viceuzivatelsky system, umoznuji nastaveni pristupovych prav atd. Naznacujete tedy, ze Microsoft skryva vsechny tyhle moznosti kvuli tomu, ze by je vetsina uzivatelu nepochopila?
    There is no point in being so cool in a cold world.
    lmanik avatar 23.12.2008 17:57 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Klid šmudlo nebo ti praskne cévka.
    A komu to cpes?
    23.12.2008 19:09 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    A koukam, ze jsem se nekoho dotknul... :-D Usmevne. Zajimave, nikomu z tech, o kterych jsem mluvil, to, ze presli na linux, nevadi. Navic, dokud mi nikdo z nich neplati za podporu a vetsinou za to neni ani zadna protisluzba, nevidim duvod, proc bych si nemohl svobodne vybrat, komu a hlavne jakemu softwaru tu podoru budu delat. Linuxu podporu zadarmo delat budu, je to to nejmensi, co muzu pro OSS udelat, snazit se ho sirit. Windows podporu nikomu zadarmo delat nehodlam, nedivim se, ze vetsina lidi, kterym se o ten pocitac staram, prechazi na linux. A vetsina z nich u nej taky zustala - i kdyz se nasli dva, kteri si sehnali jinyho chytrolina, co jim umejva okynka, protoze tucnak je pro ne moc exotickej a nehodlaj se ani omylem ucit neco jinyho. Jejich problem, me to zily netrha. Stejne jako mi je netrha ani tvoje reakce, protoze jsem neco takovyho cekal, otazka byla, kdo tak zareaguje prvni.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    23.12.2008 22:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Přesně tak. Těm co mají linux pomáhám, těm s Windows doporučují ať si buď zaplatí za podporu, nebo obrátí na jiného blouda, protože já se v nich už nehodlám hrabat. Letos jsem si splnil své předsevzetí - a to že se jich definitivně střepu i v práci, tak nevidím důvod proč bych si měl s nimi kazit náladu ve svém volném čase.
    23.12.2008 19:30 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    aha takže ten koho přestalo bavit dělat celé rodině policajta, cenzora a učitele, hlídat na co kdo klikne, jaká blbost komu přijde mailem, jakej senzační prográmek zas kdo kde objevil je kretén? Zřejmě žiješ někde mimo normální svět protože to čemu říkáš normální uživatel neexistuje. Teda abych předešel lovení detailů, pár jich existuje ale už pro jejich mizivý výskyt bych je nenazýval normálními. Samozřejmě tím myslím domácí uživatele, ty co mají počítač jako domácí hračku, přehrávač, internetidlo, poštovní schránku, případně něco pro hobby. Takoví mají jakousi mlhavou představu že jsou nějaké viry a že je někdo může přes ten ýndernét okrást no to je hrozný ale stejně poklikají každé parishiltonuplnenaha.exe co jim pošle kámoš mailem. Že u nich nemá PC co dělat? Možná, ale je to jejich PC, jejich OS, jejich potíže na které si musí někoho pozvat. Nikomu tím neublíží, jen sami sobě. Mě blbci za počítačem až tak moc nevadí, horší jsou třeba blbci za volantem a pak ti co třeba nazývají kreténama lidi kteří jim vůbec nijak neuškodili a vlastně ani nikomu jinému.

    23.12.2008 21:29 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Nikomu tím neublíží, jen sami sobě.
    Plná schránka spamu, případný DoS od Windows zombies…
    Neubližuje mi to, můj život na počítači nezávisí, ale je to obtěžující.
    make menuconfig, not war!
    Jardík avatar 23.12.2008 22:10 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Jejich OS to v pripadi Windows rozhodne neni, Windows je Microsoftu, oni maji jen licenci na jeho pouzivani. Stejne tak neni ani Linux uplne vas, protoze kdyby byl vas, mohl byste si s nim delat, co chcete, coz nemuzete. Nemuzete ho napr. upravit a pak prodavat bez zdrojovych kodu.

    Za toho kretena se omlouvam, samozrejme, ze ti kreteni jsou ti uzivatele (ja jsem teda taky kreten, ale to s OS nesouvisi), priste si lepe prectu, na co reaguji.

    Věřím v jednoho Boha.
    24.12.2008 00:46 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    To bude ten predvanocni stres.. omluva se prijima. :-D (uz aby ty vanoce byly za nama!)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    kerny avatar 23.12.2008 17:23 kerny | blog: KernyBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

     vsechno je jenom zvyk.. kdyby kazdej zacinal a ve skolach se ucilo na linuxu, nikdo na wokna, ani word neprejde, a uz vubec ne, pokud by za to mel platit :)

    In a world without gates and fences... Who needs windows?
    Dalibor Smolík avatar 23.12.2008 18:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Svatá prostoto ... :-) Tuhle situaci nikdy Microsoft nedovolí, kdyby měl do škol dát ten svůj systém úplně zadarmo.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Marián Kyral avatar 23.12.2008 23:38 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Kdyby jen zadarmo. Oni si ještě připlatí, aby tam ten jejich sw byl. Škola na to může časem slušně vydělat a OSS bude mít proti tomuhle těžko nějakou zbraň.

    23.12.2008 18:57 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    U matky je to reseno GNU/Linuxem a na specializovane sw, ktere nemaji free-alternativu, virtualbox. Plna spokojenost.
    pavlix avatar 24.12.2008 14:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Hmm, to mě docela zajímá :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    frEon avatar 23.12.2008 19:00 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Kdyz to nechtej, tak jim to prece netlac. Proste jim rekni, za zadnej jinej lepsi kancelarskej balik zadarmo k mani neni a jestli si chtej koupit office, tak at si ho koupej. Ty jim ho nainstalujes, otec bude spokojenej jak dobre sve penize investoval a ty budes mit od nich svatej klid.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    23.12.2008 23:21 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Z noťasu se připojuju přes twist surf+, není to asi legální (je to jen pro mobil, kde to využívám hlavně (noťas sebou furt netahám), ale funguje to... Akorát port 80 a 443, takže něco se musí tunelovat, atd... ;).
    Baník pyčo!
    24.12.2008 05:32 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    No, pokud ti orthodoxní windowsáci mají každý jednotlivý program legálně, budiž jim přáno.

    S tím Office prostě není nic jednoduššího než najít a vytisknou ceník od Microsoftu a říct „tak fajn, když to chceš, kup si to a já to rád nainstaluju“. V OpenOffice samozřejmě lze měnit velikost obrázků. To šlo snad už ve verzi 1. Jde jen o to cca desetkrát kliknout a zjistit, kde příslušný dialog je...

    A právě tohle je těžký problém většiny uživatelů Windows. Oni se zásadně nechtějí nic učit. Ani ve Windows, ani v jiném systému. Můžeš jim stokrát vysvětlovat, že investováním jedné hodiny do zlepšení svých uživatelských dovedností mohou ušetřit třeba deset hodin za měsíc. Toho uživatele něco takového prostě nezajímá.

    K těm hrám bych poznamenal, že jde o typický argumentační kruh, nebo též problém vejce a slepice.

    • V Linuxu mi nebude fungovat moje hra. Tak ho nechci.
    • Kolikrát jsi psal do wishlistu a žádal verzi pro Linux?
    • Proč bych to dělal, když Linux nepoužívám?
    • Abys mohl na Linux přejít a používat po všech stránkách lepší systém.
    • Ne, Linux není lepší, protože mi tam nefunguje ta hra...

    Za hry lze dosadit třeba software od Adobe a spoustu dalších věcí. Právě tento problém vejce a slepice brání masovému rozšíření alternativních operačních systémů. Pařanovi se těžko vysvětluje, že pod Wine může při troše dobré vůle rozchodit půl roku staré hry. To je nějakému puberťákovi, který se potřebuje pochlubit spolužákům, jak si zase pořádně zapařil, k ničemu.

    24.12.2008 11:05 Lot | skóre: 3 | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Obávám se, že přinejmenším u her je situace dost neprůchodná. Pokud hra není od začátku vyvíjená s tím, že by měla fungovat i jide než ve windows, předělat ji dá tolik práce, že ani několik set tisíc mailů vývojáře k vývoji další verze nepřiměje.

    A nic si nenalhávajme - není reálná šance, že se v dohledné době linux rozšíří natolik, aby se situace radikálně změnila.

    Nejdendá o argumentaci kruhem, ale začarovaný kruh v němž se linux potácí, bez ohledu na jakoukoliv argumentaci - dokud nebudou pro linux portovány aplikace, nebude linux používat významné procento lidí. Dokud nebude linux používat významné procento lidí, nebudou pro něj portovány aplikace.

    Jedinou cestou jak z toho ven je, kdyby linux přinesl nějaké radikální zlepšení, něco, co by masy uživatelů přilákalo, navzdory tomu, že jim tam nebudou fungovat oblíbené aplikace. A nic podobného zatím bohužel nemá.

    Přirovnal bych to k internetu okolo roku 2000. Celá řada webů správně fungovala jen v IE. Když chtěl jiný prohlížeč přilákat uživatele, musel přijít s takovým zlepšením, aby vyvážilo nepohodlí řady špatně zobrazitelných stránek. Firefoxu se to povedlo, což vedlo k tomu, že ubylo stránek optimalizovaných jen pro IE. Změnit operační systém je mnohem náročnější než změnit internetový prohlížeč, ona zlepšení musí tedy být mnohonásobně lákavější.
    24.12.2008 11:34 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Obávám se, že přinejmenším u her je situace dost neprůchodná. Pokud hra není od začátku vyvíjená s tím, že by měla fungovat i jide než ve windows, předělat ji dá tolik práce, že ani několik set tisíc mailů vývojáře k vývoji další verze nepřiměje.

     

    hra je tak komplexni a samostatny system,  ze pokud neni zalozena primo na directx, neni velky problem ji predelat na jiny os

    25.12.2008 15:54 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    ze pokud neni zalozena primo na directx

    Coz obzvlast dneska, potom co OpenGL docela zaspal, jsou.

    Portace nemusi byt nejak extra obtizna, ale znamena to dalsi programatory navic, technicka podpora = $. Otazka pak je, jestli tyto $ nejsou vetsi nez $ vydelane prodejem.

    unknown_ avatar 24.12.2008 11:53 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    To s tim "vejcem a slepici" +1.
    OT: Ale prvni bylo samozrejme vejce, protoze plazi snasi vejce, a z plazu se vyvinuli ptaci. Cili zjednodusene receno, plaz porodil vejce, a z neho se vyvinul ptak. Cili prvni proste bylo vejce! :-D
    25.12.2008 15:33 psychouš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    ne, první byl koacervát a z něho vznikla slepice která udělala vejce.

    platí to v případech kdy uvažujeme pouze o slepici a vejci

    unknown_ avatar 26.12.2008 10:01 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Myslis koacervat? :-)
    24.12.2008 13:59 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

     >> Konečně se mi podařilo přejít z nenáviděného Windowsu a nyní mám každý den radost, že používám open source<<

     

    Čas je nejlepší lékař.

     

    pavlix avatar 24.12.2008 14:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Moje řeč.

    Ale opensource může přinášet i upřímnou radost :) z jeho skutečných výhod, nejen tu fanatickou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.12.2008 19:40 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    To bezesporu (i u mě), jen mě u citované věty tak nějak zamrazilo.

    pavlix avatar 26.12.2008 01:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Mě v poslední době mrazí až moc často :D. Bude to chtít nějaký velký prázdniny bez počítačů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Shadow avatar 25.12.2008 01:55 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Konečně se mi podařilo přejít z nenáviděného Windowsu a nyní mám každý den radost, že používám open source.

    Přiznám se, že raději vidím přeběhlíky typu "přešel jsem na Linux, protože je lepší" než "přešel jsem na Linux, protože nenávidím Windows". Přeci jen, jsem raději, když Linux vyhraje tím, čím je, nikoliv tím, čím není (tj. že to není Windows).

    Nyní budu citovat reakci otce: "Co to je?! Vždyť tam byl ještě včera Word. Já chci Word. Tohle nechci, nějakej Writer, kde je Word?". Moje odpověď: "Kup si licenci a nainstaluj si, když ti to udělá radost, já jej instalovat ani kupovat nebudu". Otec znovu: "No to je teda na hovno, s tím dělat nebudu, kde je obrázek náhledu, vždyť je jinej!"

    Rád bych zde citoval Alana Coxe:

    The worst possible thing you can do is walk into an office, switch all the computers over to Linux and expect the results to be smooth - it doesn't work that way.

    Možná by neškodilo místo náhlé smrti (tak jsem se rozhodl to tady všechno předělat) aplikovat cestu pozvolného vzdělávání, poukazování na výhody, motivování, apod. Ideální je, když protistranu dostanete do stavu, kdy chce sama přejít. To ale nevznikne samo od sebe, na tom se musíte podílet. To nejhorší, co můžete udělat, je někoho k něčemu nutit. To se pak šprajcne a vy máte utrum.

    Co k tomu říci? Jsem znechucen, někteří prostě chtějí textový editor jen, aby se jmenoval Word. Tak jim to na školení řekli a tak je to v reklamách.

    Tak bohužel jedná řada vzdělávacích zařízení v této zemi (a nejenom tady, když už jsme u toho). Ovšem když se nad tím tak zamyslím, na řadě míst vás tlačí na MSO/MSW, vy tlačíte otce na OOo/Linux... tak která strana je lepší?

    OpenOffice.org je podle nich špatný, protože prý s ním nejde měnit velikost fotografie (dozvěděl jsem se v záchvatu vzteku).

    Bývá také vhodné jít příkladem, ukázat jim, že to jde.

    Ve škole to stejné, spousta spolužáků neakceptuje Linux jako plnohodnotný systém. Prostě jen tak. Nejdou jejich hry a je zadarmo (to je podezřelé)....

    Je-li smyslem jejich života pařit jednu hru za druhou a mít na každý týden jednu, asi jim fakt Linuxem radost neuděláte. I já jsem býval vášnivý pařan. Dnes pařím Linux. Zkusím napodobit Chucka Norrise a zjistím, jestli ten Linux jde opravdu dohrát. :-)

    Jinak ano, nabízet Linux jako OS zdarma má tendenci vyvolávat v nic netušících lidech pocit, že se jedná o něco méněcenného. To, že vývoj Linuxu funguje na jiném principu je věc, kterou jim bohužel musíte vysvětlit, protože to oni znát nebudou. Dnes je běžné, že se všechno měří penězi, včetně lidských životů. A co stojí málo je a priori podezřelé. Občas se vracím k myšlence, jestli bychom neměli vzít nějaké free distro, přebalit a prodávat za těžké peníze. Třeba by to pak lidé víc brali.

    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.12.2008 05:36 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Zvláštní, tak jim dejte co chtějí, ne? Chtějí Word, ok. Kup si Word, a pak ho nainstaluji.

    Mimochodem, já jsem byl nucen použít Word. Dělal jsem v něm komusi pár složitějších věcí a bohužel jsem zjistil, že OO je dosti bugové, pokud zajdu dál, než do pár začátečnických nastavení. Takže sice primárně všude instaluji OO - ono na dopis a pár stránek věcí to stačí. Ale pokud někdo umí v textovém editoru pracovat trochu víc, nemůže mu OO stačit. Strašně jsem se snažil, ale OO není plnohodnotnou náhradou Wordu. Mrzí mě to, ale je to tak.

    A teď delší dobu žhavím Scribus - a naprosto chápu, že profesionálovi ten program na sázení nemůže stačit a koupí si Adobe. Ten program je tak bugový a občas zapomene styly, občas se zhroutí při vhodném kopírování ze schránky a je ho potřeba neustále kontrolovat, zda něco v doklumentu nezapomněl.

    Pak žhavím Inkscape - nebýt tam XML editor, a nebýt soubor v XML formátu, tak je to pro mě skoro nepoužitelné. Řadu věcí udělám rychleji ve vimu editováním XML souboru, než přímo v Inkscape, ba dokonce i věci, které v Inkscape neudělám vůbec. Když jsem předtím dělal v Corelu - a to Corel je v zásadě nic moc vektorový editor - problémy jsem neměl.

    To jenom píšu proto, jako jiný náhled, že ty familiar free programy nejsou vždy všespasitelné a občas, zvláště, když neděláte pouze věci z první lekce příručky, jsou dost o nervy. A proto bych je zase tam moc nenutil. Jediný program, který se mi opravdu líbí je GIMP - už z dětských chybiček vyzrál a celkem jenom velmi málo si staví hlavu-

    pavlix avatar 26.12.2008 01:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?

    Zvláštní, tak jim dejte co chtějí, ne? Chtějí Word, ok. Kup si Word, a pak ho nainstaluji.

    I tak se to dá dělat.

    Mimochodem, já jsem byl nucen použít Word. Dělal jsem v něm komusi pár složitějších věcí a bohužel jsem zjistil, že OO je dosti bugové, pokud zajdu dál, než do pár začátečnických nastavení. Takže sice primárně všude instaluji OO - ono na dopis a pár stránek věcí to stačí. Ale pokud někdo umí v textovém editoru pracovat trochu víc, nemůže mu OO stačit. Strašně jsem se snažil, ale OO není plnohodnotnou náhradou Wordu. Mrzí mě to, ale je to tak.

    Tohle se mě naštěstí netýká, zcela výjimečně dělám nějaké slajdy. V 99.5% svého času žádnou office-like aplikaci nepotřebuju.

    A teď delší dobu žhavím Scribus - a naprosto chápu, že profesionálovi ten program na sázení nemůže stačit a koupí si Adobe. Ten program je tak bugový a občas zapomene styly, občas se zhroutí při vhodném kopírování ze schránky a je ho potřeba neustále kontrolovat, zda něco v doklumentu nezapomněl.

    Chystám se na něj.

    Pak žhavím Inkscape - nebýt tam XML editor, a nebýt soubor v XML formátu, tak je to pro mě skoro nepoužitelné. Řadu věcí udělám rychleji ve vimu editováním XML souboru, než přímo v Inkscape, ba dokonce i věci, které v Inkscape neudělám vůbec. Když jsem předtím dělal v Corelu - a to Corel je v zásadě nic moc vektorový editor - problémy jsem neměl.

    Inkscape používám o trochu víc, a taky v něm mám většinu času kromě obrázku otevřený i XML editor.

    To jenom píšu proto, jako jiný náhled, že ty familiar free programy nejsou vždy všespasitelné a občas, zvláště, když neděláte pouze věci z první lekce příručky, jsou dost o nervy. A proto bych je zase tam moc nenutil. Jediný program, který se mi opravdu líbí je GIMP - už z dětských chybiček vyzrál a celkem jenom velmi málo si staví hlavu-

    GIMP je jediný, který se mi nelíbí, protože mi přijde složitý a špatně použitelný. Nepovažuju se za blbce, ale často v něm mám problém udělat akci, která mně osobně přijde jednoduchá. Na druhou stranu kupte si photoshop/photopaint na úpravu pár fotek z dovolené, illustrator/coreldraw na nakreslení jednoho přání k vánocům a rozvržení osobního webu a office včetně powerpointu na udělání dvou nebo tří prezentací :). "Naštěstí" žijeme mezi lidmi, takže se všecko dá přátelsky "popůjčovat" :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.12.2008 12:09 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    <blockquote>GIMP je jediný, který se mi nelíbí, protože mi přijde složitý a špatně použitelný. Nepovažuju se za blbce, ale často v něm mám problém udělat akci, která mně osobně přijde jednoduchá. Na druhou stranu kupte si photoshop/photopaint na úpravu pár fotek z dovolené, illustrator/coreldraw na nakreslení jednoho přání k vánocům a rozvržení osobního webu a office včetně powerpointu na udělání dvou nebo tří prezentací :). "Naštěstí" žijeme mezi lidmi, takže se všecko dá přátelsky "popůjčovat" :).</blockquote>

     

    Ja to vidim presne naopak, GIMP je super a ve Photoshopu je pro me obtiz zmensit obrazek a to mam rad ovladani Adobe Premiere.... Je to jenom o zvyku....

     

    BTW: vysvetlete mi nekdo jak se dela citace v tomhle hloupym editoru, da se to nejak vypnout?

    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    deyia avatar 26.12.2008 16:16 deyia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    da se to nejak vypnout?
    Jo, v nastavení svýho profilu
    29.12.2008 09:40 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    diky diky diky diky
    Gilhad avatar 28.12.2008 04:21 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Ale to je nepochopeni - takhle to nefunguje.

    Je to takto:

    Chcete Word? OK, Kupte si Windows, kupte si Word, sezente si nekoho, kdo vam to nainstaluje a sezente si nekoho kdo vam to bude udrzovat.

    Chcete abych vam neco instaloval a udrzoval osobne ja? Tak to ale bude Linux a OpenOffice, protoze ja osobne smlouvu s MS o instalaci a podpore jejich vyrobku nemam a nikdo me tedy nemuze nutit, abych je proti svemu presvedceni ve svem volnem case a proti existujicim zakonum podporoval. Nebudu lidem instalovat kradeny SW,nebudu jim ho udrzovat a nebudu napravovat skody, ktere jim zpusobil. Nebudu utracet svuj volny cas na to, abych se ucil pouzivat system, ktery nemam rad, kdyz muzu zdarma a legalne pracovat se systemem, ktery se mi libi. A uz vubec nebudu utracet penize na podporu MS, kdyz ja jejich produkty nepouzivam a pouzivat nechci.

    Ne, neumim opravovat Windows, nebudu si je kupovat a platit za ne, kdyz je nepotrebuju, jen proto abych se je mohl naucit a opravovat je jinym lidem, aby jim fungoval system, ktery ja rad nemam. A ze podpora od MS je draha a na houby? Muj cas je taky drahy a ja nebudu suplovat hotline konkurenci za sve penize.

    Takze si pouzivejte co chcete, ale nepocitejte s tim, ze ja budu zadarmo podporovat cokoli jineho nez co si ja sam vyberu. Kdyz se vam nelibi muj vyber, najdete si nekoho jineho.

    Vysledek u nasich doma - otec ma Windows a vecne mu neco nejde. Matka na Linux a furt ji chodi vsechno co pouziva bez problemu. Otec si spravuje svuj pocitac sam a pomoci znamych, matce se o nej staram ja.
    2.1.2009 18:33 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První Vánoce s Linuxem a proč nepřejdou jiní?
    Ja co si pamatuju tak sme meli doma vzdycky pocitac s Windows (98) a MS Office (97), od doby co sem se zacal o pocitace zajimat sem nejdriv objevil Linuxovy programy pro Windows - Ooo, Gimp, Firefox a podobne, ty sem zacal pouzivat protoze byly v pohode a pak sem pri nejakym reinstallu Windows - to bylo porad dokola :-) nainstaloval OpenOffice s tim ze je to zadarmo a ze to umi to samy co MS Office, ktery nemam v aktualni verzi a musel bych ho ukradst, nikdo to neresil mozna se me parkrat zeptali jak se co dela ale ani si nevsimli ze nepouzivaj Word - nejvetsi problem byl si zapamatovat nazev Programu ze Word je Writer atd...

    To samy s Linuxem, pozdeji sem zkusil Linux, zalibil se mi vic nez Windows a pouzival ho, rodicu pocitac s Windows se nejak podelal tak sem koupil novej a nainstaloval tam na zkousku Ubuntu - bylo to jednodussi nez Wokna a taky nepoznali ze pouzivaj neco jinyho, dokonce se tomu smali kdyz se me ptali jestli to je Linux, protoze to ani nevedeli... Takze nevim kde je problem protoze oba moji rodice sou BFU jak vysity a Mama dokonce rikala ze Ubuntu je jednodusi.

    BTW: pri pozorovani chovani moji mamy na pocitaci dokonce muzu rict ze Ubuntu je vhodnejsi nez Windows, Wokna byly vic konfigurovatelny nez Gnome, diky cemuz sem mame nemohl spoustu veci zaboha vysvetlit, dost veci v Gnome je udelany vic intuitivne a prakticky a pri ruzenejch updatech porad pribyvaj vychytavky, jenom obcas se objevi naka chybka no, ale to je dan za rychly vyvoj.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.