DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Xbox 360 sice vyrobil a prodává ten „velký zlý Microsoft“, ale ve své době šlo nepochybně o impozantní kus hardwaru. Tříjádrový procesor rodiny PowerPC od IBM doprovázený asi vůbec prvním GPU s unifikovanými shadery, ATI Xenos, uživatele hodně potrápil tepelným vyzařováním a u první 90nm generace Xboxu 360 slavným „red ring of death“. Časy se mění, postupem doby oba hlavní procesory přešly na úspornější 65nm výrobní proces a nyní s příchodem poslední reinkarnace této herní konzole je zde sjednocení v čip jeden na bázi 45nm procesu a značený XCGPU.
Nutno poznamenat, že toto se nepochybně řadí mezi skutečně vynikající počiny, inženýrům v IBM a také jejich kolegům z Microsoftu se podařilo do jednoho čipu sjednotit dva zcela odlišné procesory, navíc postavené na různých vnitřních uspořádáních. Jediné, co se z pochopitelných důvodů dovnitř nedostalo, je 10MB embedded RAM, kterou má k dispozici GPU.
IBM se musela při tomto úkolu hodně naučit, jejich vlastní procesor samozřejmě znali jako vlastní boty, ale seznámit se s návrhem tak pokročilého GPU, jaké ATI pro Xbox 360 vyvinula, nebylo jednoduché. Navíc návrh probíhal v jiných nástrojích, než v jakých IBM vyvíjí procesory, zkrátka inženýři se ani v nejmenším nenudili. Nový procesor vedle samotné IBM vyrábí údajně i GlobalFoundries (která morálně převzala kontrakt po Chartered Semiconductor, již před časem koupila). XCGPU nese 372 miliónů tranzistorů (232 miliónů zabírá GPU o výkonu 240 GFLOPS), fyzické rozměry čipu jsou oproti první generaci poloviční.
Konzole jako taková, ač by mohla běhat daleko rychleji, je pochopitelně záměrně držena na stejném výkonu jako první i druhá generace, o to je ale nový Xbox 360 za běhu tišší, úspornější a levnější na výrobu. Nový sjednocený procesor si vezme o celých 60 % méně energie než duo původních čipů, a to je obrovská úspora.
Přesně jako chytrá horákyně, Nvidia uvedla-neuvedla (rozuměj: zase rychle z webu stáhla) OEM partnerům určenou GeForce GT 420. Ale co jednou na internet vypustíš, už zpět nevrátíš, takže si můžeme prohlédnout specifikace low-endové karty Fermi, která se chystá pro OEM partnery a jež se také nepochybně objeví v nějaké variaci i v maloobchodním prodeji.
GeForce GT 420 OEM nese 48 CUDA procesorů na frekvenci 1,4 GHz, zbytek GPU je taktován na 700 MHz. 128bitové DDR3 paměti běží na efektivních 1,8 GHz a OEM karta jich má k dispozici naprosto zbytečné 2 GB. Věřme, že v běžném prodeji bude převážně spíše 512MB varianta, více opravdu u takovéhoto GPU smysl nedává.
Každopádně mezi výstupy nechybí D-Sub a DVI, OEM karta má dále HDMI, DisplayPort nikoli, ale to z hlediska běžné verze nic neznamená. Spotřeba se vejde do 50 W, takže pokud nepotřebujete zas tak vysoký výkon, pak si můžete počkat na tento model. Jinak připomenu, že za pár dnů jde do prodeje do nižšího středu výkonnostního pole posazená GeForce GTS 450.
Elektronický papír, neboli displej s elektronickým inkoustem, zkráceně e-papír, je na trhu již několik let, ale pokroky v jeho rozlišení/kvalitě/počtu barev jdou velmi pomalu. Jedním z tahounů vývoje je společnost LG Display, která chystá hned dvě novinky. Tou první je 9,7palcový barevný e-papír, který zakotví v příští generaci klasických elektronických čteček, kde tak v principu vedle „nudného textu“ umožní zobrazovat i věci jako komixy, fotografie (kdy asi vezmou za své LCD zobrazovače fotografií?) a barevné publikace a noviny.
Druhý chystaný displej s e-inkem je neméně zajímavý. Ač monochromatický, při úhlopříčce 19 palců a tloušťce pouze 0,3 milimetru, je celkem slušně ohebný a jeho využití tak bude daleko širší a flexibilnější než u pevného barevného displeje. Hmotnost tohoto velikána s úhlopříčkou necelého půl metru je pouze 130 g. LG se rozhodně zařadila mezi přední výrobce a inovátory technologie elektronického inkoustu, držme palce, aby se s příchodem nových technologií nadále tyto displeje zlevňovaly (ačkoli čtečka od Amazonu je cenově posazena opravdu již slušně nízko).
Zařízení schopných provozovat počítačovou síť pomocí té klasické elektrické je na trhu vícero, jmenujme třeba D-Link PowerLine DHP-301. Uplatnění nalézají všude tam, kde je buď přímo nemožné natahat ethernet klasickou cestou, nebo se do toho jednoduše člověku nechce. Mezi hráče na tomto trhu se nově objevuje i Western Digital, firma známá převážně pevnými disky, NAS a nyní již i SSD.
WD Livewire slibuje rychlost až 200 Mbit/s, myšleno tedy obousměrně na 100Mbit RJ45 připojení, ale reálná rychlost bude záviset na konkrétních podmínkách (kvalita rozvodů, délka, rušení v síti, zařízení v cestě atd.). Komunikace je šifrována 128bitovou silou, cena „WD Livewire Powerline AV Network Kit“ obsahující dvě zařízení je v našich končinách již v cenících zhruba od 2 500 Kč. WD Livewire je kompatibilní se specifikací „HomePlug Powerline Alliance“, takže umí komunikovat i se zařízeními jiných výrobců, pokud také tento standard podporují (dále splňuje IEEE 802.3 a IEEE 802.3u).
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej:
Uplatnění nalézají všude tam, kde je buď přímo nemožné natahat ethernet klasickou cestou, nebo se do toho jednoduše člověku nechce.
Případně chce co nejvíce zarušit své okolí.
to pak maji strasne radi treba pipaciTím asi myslíš radioamatéry, že... jo, eth po rozvodné síti je v nenáviděnosti hned druhý, těsně v závěsu za rozbitými trafostanicemi
nejde ani tak o to ze to je od microsrotuale o to ze je to herna konzola a nie pocitac potom to aj tak vyzera s prepacenim.... hej poznate ten vtip o perle? "da sa pouzit na vsetko a da sa v nom urobyt vsetko roznymy sposobmy. ale nic neni stopercentne...." to by ste chceli aby na herne konzoly boli na vsetko a nic by nedokazali poriadne.. tak to su urcene na hry a su v tom dobre... niekedy rozmyslam ci to neje tak aj s linuxom. pozrite sa aky rozmach zaznamenal linux na poli netbookov!!! specializacia to je cesta...
Wii je konzola pre viac hracov... a hlavnym tahunom je ovladanie... xbox je zase hlavne pre jedneho hraca.. popr. pre tych co sa "do toho vyznaju" a vedia vyuzit co-oop mod hier... zase na free multiplayer je dobra PS3.. takze tak asik.. mal som wii a fakt musim povedat ze dokaze zabavit ale grafika je zalostna.. biedna.. hrozna.. aj koli tomu som sa zbavil wiicka a som naspet na xboxe.. a to som prilezitostny hrac. xko si pustim 2x az 3x do tyzdna.. pod 2x neklesnem ale ani nad 3x ... max 3 hodky denne takze viem o com hovorim.. a clovek ktory aspon trochu zatuzi si nieco zahrat tak mi da zapravdu ze Wii je len image ale konkretny "material" je slaby.
inac je zaujimave ze vsetky konzoly dneska pouzivaju Power architekturu.. ci xbox so vojim 3jadrovym a kazdy po 2 thready powerpc alebo PS3 s tym svojym delom alebo nintendo s wii ktore ma tiez Power aj ked len 1jadro