abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    8. 1. 2009 | Petr Ferschmann | Recenze | 13289×

    Ekonomické systémy WinStrom mají tradici již od roku 1991. Minulý rok byla vydána nová generace tohoto systému s názvem WinStrom 10, jejíž zásadní novinkou je doplnění podpory operačních systémů Linux a Mac OS X. Článek tento produkt krátce představuje.

    Redakce: Věříme, že nám čtenáři odpustí tento mírně reklamní článek. Není jako takový prezentován, protože jsme si jej sami vyžádali, za jeho vydání nebylo nic placeno a nabízíme jej proto, že jej považujeme za užitečný, i když jen chválí.

    Důvodů pro přechod z Windows na Linux se najde mnoho, ale pro fungující firmy může jít o zapeklitý oříšek. Jako první krok firmy obvykle začnou používat aplikace, které jsou dostupné pro obě platformy, například Firefox, Opera, Thunderbird, OpenOffice.org či GIMP. Druhým krokem je změna operačního systému, která je pro uživatele téměř bezbolestná. V českém prostředí však tento způsob přechodu narážel na překážku v podobě účetního softwaru – existovaly aplikace výhradně pro Windows, a nebo výhradně pro Linux. Ekonomický systém WinStrom 10 tuto překážku odstraňuje a díky němu je možné stejnou metodou přejít i v případě firemního účetnictví.

    Než však začnete uvažovat o WinStromu, obvykle si položíte dvě otázky – je WinStrom vhodný pro vaši firmu a je linuxová verze skutečně použitelná?

    Je WinStrom pro Linux opravdu použitelný?

    Nejdříve se pokusme odpovědět na otázku, zda je linuxová verze použitelná. Výrobce poskytuje plnou podporu a záruku i pro tento systém. Veškerá funkčnost, která je podporovaná na Windows, je stejně podporovaná i na Linuxu. Tisk, export do PDF, import a export z Excelu, čteček čárového kódu, zálohování, import a export do bank a mnoha dalších funkcí. To, že je podpora skutečná, dokresluje i podpora linuxových instalačních balíčků a aplikace také používá i vámi vybraný vzhled. WinStrom je možné používat jak v prostředí GNOME, tak v KDE.

    winstrom linux login dialog cs

    winstrom linux menu 1 winstrom linux nahled tisku

    winstrom linux vydana faktura winstrom login dialog cs

    Ukázka faktury ve formátu PDF: v češtině, v angličtině a také náhled před tiskem (PNG).

    Podporovány jsou distribuce Ubuntu 7.10 a vyšší, Debian Testing, Fedora 9 a 10, Mandriva 2008 a 2009 a OpenSUSE 11.0. Vše samozřejmě jak v 32 bitové, tak 64 bitové variantě. Balíček je možné nainstalovat i na jiné distribuce, kde je dostupný PostgreSQL ve verzi 8.3. Instalace je také snadná – stáhnete si balíček a pomocí správce balíčků ve vašem systému jej nainstalujete. Systém zajistí i dotažení dalších požadovaných komponent. Pro některé distribuce je také podporována automatická aktualizace pomocí balíčkovacího systému.

    Je WinStrom vhodný pro naši firmu?

    WinStrom 10 je určen pro malé a střední firmy. Nejedná se jen o účetnictví, ale i propracovaný systém mnoha firemních evidencí – fakturace, sklad, evidence majetku a odpisů, leasing, mzdy, poptávky, nabídky, objednávky a mnoho dalších.

    Mezi méně obvyklé vlastnosti ekonomických systémů patří i podpora více jazyků – aplikace umí komunikovat v češtině a angličtině. Zadávaná data je možné pořizovat ve více jazycích. Můžete tak s aplikací komunikovat česky, názvy zboží zadávat v češtině a němčině a faktury tisknout v angličtině. Přidání dalších legislativ a jazyků je celkem snadné a nyní pracujeme na slovenské legislativě a také na překladu do slovenštiny a němčiny.

    Licence software není vázaná na operační systém a můžete tak libovolně systémy míchat a rozložení i později změnit – server na Linuxu, stanice s Windows a notebooky s Mac OS X. Přístup k systému je možný i vzdáleně (např. pomocí VPN) a licence jsou navíc plovoucí – lze se tak na jednu licenci připojovat z notebooku i pracovní stanice. Kupujete si tedy počet současně pracujících uživatelů a nikoliv jen počet počítačů.

    WinStrom 10 je také snadno rozšiřitelný a jsou nabízeny zakázkové úpravy.

    Závěr

    WinStrom 10 je moderní ekonomický systém, který to s podporou Linuxu myslí opravdu vážně. WinStrom 10 je navíc nabízen i v bezplatné variantě Start, která umožňuje evidovat až 100 dokladů v každé evidenci (např. 100 faktur). WinStrom tak můžete bezplatně používat třeba i jen pro tvorbu faktur, které později předáváte své účetní.

    Na závěr lze jen dodat, že předchozí generace systémů WinStrom si získaly jen v České republice několik tisíc uživatelů. Nová generace staví na těchto zkušenostech, dlouhé tradici a vše posouvá opět o kousek dále. Navíc toto vše přináší i do světa Linuxu.

    Vývojový tým se snaží komunikovat s uživateli a vývojáři, a proto doporučujeme k přečtení článku od vývojařů WinStrom 10: pod pokličkou.

           

    Hodnocení: 95 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Sešívaný avatar 8.1.2009 00:25 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Ač se to tak nevědělo, účetnictví pro Linux existovalo i před WinStrom, i když musím říct, že pro menší a střední podniky se mi WinStrom jeví jako nejpřijatelnější. Co ale chybí úplně je daňová evidence. Vím, že to jde dělat v tabulkách atd., ale já bych raděj program, který řeší plno věcí za mě, tak bych se chtěl zeptat, jak to vypadá s verzí pro daňovou evidenci. Prý se má objevit začátkem tohoto roku. Je to pravda?
    8.1.2009 13:23 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Myslíte Honeycalc? Ten je k dispozici už dlouhá léta. Mám s ním dobré zkušenosti a moc mně není jasné, proč je tak málo známý.
    Ale i takovouto propagaci WinStromu pro Linux vítám. Je aspoň konečně nějaký výběr pokud někomu Honeycalc nevyhovuje.
    8.1.2009 17:27 Vladki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    kdyz se honeycalc objevil tak jsem si ho zkusmo nainstaloval, a co mne odradilo bylo to ze se muselo neustale klikat mysi.

    Soft, ktery neumi pouzit klavesy Enter, TAB a ESC a vyzaduje neustale odbihani od klavesnice a klikani na OK, Cancel, Dalsi, pripadne preklikavani okynek do kterych chcu psat,  je vhodny pro max 100 faktur rocne :-(

    V ucetnictvich pod DOS se mys nepouzivala vubec a ucetni se mohli soustredit na praci a ne na trefovani buttonku mysi.

    Pokud se honeycalc naucil jak delat GUI tak je cas ho vyzkouset znova a porovnat s winstormem :-)

    MaT avatar 13.1.2009 12:41 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Daňová evidence by mě také zajímala. Tak jsem se teď ptal přímo u zdroje a prý snad v únoru...    Škoda, že to nestihli teď na začátek roku, docela bych pak o tomto programu uvažoval, abych v něm už teď mohl účtovat...

    Open source software for open minded people. :-)
    8.1.2009 00:53 gapon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    k plne spokojenosti mi chybi jen ebuild :) ale i tak diky moc!
    9.1.2009 11:07 Ferš | skóre: 11 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Existuje neoficiální podpora: http://bugs.gentoo.org/242902

    FlexiBee - internetový ekonomický systém i pro Linux
    8.1.2009 07:11 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Neuvěřitelné. Tak konečně a vypadá to fakt chutně.

    8.1.2009 07:21 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Pro informaci, snazime se zpestrit obsah Abicka podobnymi clanky. Pokud ma vase firma zajem o prezentaci sveho linuxoveho produktu ci reseni, necht kontaktuje redakci. Nicmene pocitejte, ze nejde o placene PR clanky a tudiz budete muset vyhovet urcitym narokum na kvalitu a prinosnost clanku.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    8.1.2009 07:39 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Myslím si že tohleto je krok správným směrem a děkuji ti, redakci abíčka za tuto aktivitu. :-)

    Josef Kufner avatar 8.1.2009 16:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Btw, proč je to v sekci "bezpečnost" ?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    9.1.2009 09:36 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Opraveno.
    xsubway avatar 8.1.2009 08:00 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    [1]

    Poznámka: Modul mzdy je zatím dostupný pouze pro platformu Microsoft Windows

    8.1.2009 08:29 Lampa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Slo by pouzit tento produk jako nahradu systemu Pohoda sitova verze ? idealne s nejakou konverzi atd...
    9.1.2009 11:08 Ferš | skóre: 11 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    WinStrom lze používát i v síťové verzi. Nicméně migraci z pohody je nutné udělat přes export do XLS z pohody a import do WinStromu.

     

    FlexiBee - internetový ekonomický systém i pro Linux
    drc avatar 8.1.2009 09:18 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Stáhl jsem ukázkovou verzi a vyzkoušel jsem... No nevím. Nejsem žádný účetní (ale trochu vím o čem to je), ale některé věci mě opravdu již na první pohled překvapily. Budu teď účtovat pro kamarády miniobčanské sdružení, které by se hravě vlezlo do možností testovací verze. Řekl jsem si, že to vyzkouším.

    Při zakládání nové firmy jsem ovšem zjistil, že občanská sdružení Winstorm nevede. Nabízí jenom podnikatele a rozpočtové a příspěvkové organizace. (Rýpal by poznamenal, že něco jako "rozpočtová organizace" už v ČR drahně let neexistuje. Byla totiž (zákon č. 218/2000 Sb. -- snad) nahrazena "organizační složkou státu".)

    No dobře, zkusíme podnikatele -- jenom tak pro zábavu. Winstorm mi nabídl zvolit si právní formu účetní jednotky a ejhle! V nabídce se objevuje "nezisková organizace" a "nadace". Sice nechápu jak se pod "podnikatel" může vyskytnout subkategorie "nezisková organizace" (viz §2 zákona č. 513/1991 Sb.) a hlavně mám dojem, že "nezisková organizace" není v právním řádu ČR vůbec definovaná. (Ostatně nadace taky není v obchodním zákoníku.)

    Na ovládání, které mě osobně moc nevyhovuje, mě překvapilo hlavně to, že je mi pořád vnucována DPH. (Dal jsem si pozor, abych při zakládání firmy dal, že není plátce.) To je myslím trochu škoda.

    Rozhodně se na to ještě podívám. (Instalace obsahuje nejakou "testovaci" firmu.)

    Rozhodně bych se zdržel "odborného" testování -- přeci jenom nejsem účetní, ale před účetním softwarem je třeba se míti na pozoru. Na trhu jsou (byly) i takové programy, které neumí správě udělat rozvahu.

    8.1.2009 12:22 Tomáš Kubíček | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

     Je to určitě fajn, že něco takového vzniká. Jen nevím, jestli je to vhodné pro menší a střední firmy...teď se bavme především o ceně...Používám Money S3, který je co do funkčnosti srovnatelný a myslím, že je to také kvalitní software, ale jeho cena je, pokud srovnáme jednotlivé funkční moduly, proti Winstromu cca 40%.

    8.1.2009 12:55 gapon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Money S3 existuje i pro linux?
    drc avatar 8.1.2009 13:24 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Podle jejich stránek ne Já to ale vidím trochu jinak. Pokud clovek chce dejme tomu v linuxu upravovat obrázky a není tam nástroj, který umí to co Photoshop, tak si může říct, že mu stačí i program XY a je to.

    V účetnictví si tohle člověk říct nemůže -- zvláště pokud jde o mzdy. Bohužel v této oblasti si člověk prvně vybere program a až potom řeší OS. Nabídka softu pro cokoliv jiného než pro win je však bohužel minimálně v českých luzích a hájích v podstatě nulová. (Rozhodně to tvrdím o firmách, které se účetnictvím zabývají závodně nebo mají rozsáhlou agendu. Produkty typu WinStrom možná malým firmám nebo živnostníkům vyhovují.)

    P.S. Nevím jak ostatním, ale mě asi nejvíc vyhovovala účetnictví pro DOS. Bylo to totiž krutě rychlé. (Je to asi takový rozdíl jako mezi Wordem a Vimem. Jak se to člověk jednou naučí tak jeho produktivita vzroste ve stovkach procent :-))

    P.P.S. Ví Bůh, že si jen málo věcí přeji víc než dobré účetnictví pro linux...

    8.1.2009 14:20 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Nevím jak ostatním, ale mě asi nejvíc vyhovovala účetnictví pro DOS.
    Vždycky když nějakou takovou příšeru (většinou splácanou ve Foxce) uvidím u zákazníka, který si naříká, že mu to na novém notebooku s Vistami nefunguje, tak se chytám za hlavu. Pak začnu zkoušet, jaké nastavení config.sys mu chutná, až se nakonec podaří otevřít všechny soubory najednou.

    A to ani nemluvím o situaci, kdy chce stará data převést do nového účetního programu.

    Taky je zajímavé, že jsem ještě u žádných dvou zákazníků nenarazil na stejné DOSovské účetnictví. :-)
    cezz avatar 8.1.2009 16:46 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

     

    Nevím jak ostatním, ale mě asi nejvíc vyhovovala účetnictví pro DOS.
    Vždycky když nějakou takovou příšeru (většinou splácanou ve Foxce) uvidím u zákazníka, který si naříká, že mu to na novém notebooku s Vistami nefunguje, tak se chytám za hlavu. Pak začnu zkoušet, jaké nastavení config.sys mu chutná, až se nakonec podaří otevřít všechny soubory najednou.

    Som myslel, ze taketo problemy bez problemov poriesi dosbox.. Ale nemam skusenost, len navrhujem.

     

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    drc avatar 8.1.2009 17:02 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Presne tak to resim. Dosbox + zmena konfiguraku tak, aby se rovnou spustil prislusny program. Funguje to krasne a je to uzivatelsky pritulne -- navic to jde i pod linuxem :-)

    8.1.2009 23:09 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Jak je to v tom dosboxu s tisky???

    Fluttershy, yay! avatar 9.1.2009 01:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Už jsem to někde viděl i tisknout. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.1.2009 12:39 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Existuje KEO, což je mimo jiné účetnictví pro rozpočtové organizace (samospráva, školy apod.). Je to dosová aplikace a stále se vyvíjí. Výrobce už pět let hrozí, že to předělá do windowsové aplikace, a stále se tak nestalo. Pouze jsou kolem toho postavené windowsové wrappery na tisk a volání poštovního klienta.

    Zkoušel jsem to v Dosemu, mám i unixový wrapper pro odesílání pošty, tisk jsem nezkoušel. Největší problém by asi byla aktualizace, kterou provádí prostoduchý win32 dekompresor.

    Dalibor Smolík avatar 8.1.2009 18:03 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Moje žena je účetní a ještě částečně pracuje v DOSu dodnes. Tvrdí, že je to velmi rychlé a spolehlivé.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Fluttershy, yay! avatar 9.1.2009 01:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Tvrdí, že je to... spolehlivé.

    Fakt?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Dalibor Smolík avatar 19.1.2009 09:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    S programem (včetně aktualizací) pracuje od roku 1993. Tak asi to spolehlivé bude ;-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.1.2009 07:58 Mard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Ano, souhlas. Ještě poměrně dost účetních firem jede v DOSu. Výhodou je rychlost práce, neboť paradadoxne nepoužívání myši velmi urychlí práci. Moderní klikací programy zpomalují neboť nevedou důsledně uživatele k používání klávesových zkratek. Také odpadá režie okenního zobrazování a proto když práce spěchá (což je vždy, neboť doklady pro DPH zásadně chodí až po 20-tém) tak se dají prvotní doklady rychle nabouchat.

    9.1.2009 22:41 robertK | skóre: 26 | blog: Klokanuv_blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    mam stejne zkusenosti

    Komunista avatar 8.1.2009 16:51 Komunista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Money S3 start som pod wine nainštaloval, aj zaregistroval, ale viac som neskúšal (viz http://sk.openacademy.eu/kniha/money-s3)

    Skúšal som aj WinStrom, ale zdalo sa mi to dosť ťažkopádne, teda pomalé (stroj nie je nejnovší, ale iste kancelársky nadštandard), takže neviem...

     

    drc avatar 8.1.2009 17:05 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    No kdyz uz jsme u toho tak ja jsem kdysi zkousel pod wine Vemu (Ekos) -- ani si to neskytlo. Ale jsem lama...

    Money S3 pod wine urcite vyzkousim...

    29.1.2009 01:44 klusik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Money S3 pod Wine běhá divně; Resp běhá pěkně, rychle atd, o tom žádná, ale problém je v tom, že při tisku faktury vypadají... no divně :-( I když doinstaluju do Wine widlácký fonty, tak faktury vypadají ... no divně :-) Neumím to popsat ;) ;) Ale je to způsobeno fonty ;)

    R.
    9.1.2009 01:19 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Více článků o komerčním softwaru

    Já publikování jakéhokoliv komerčního softwaru fungujícího pod linuxem, který je svého druhu jediný či téměř vymřelý, vidím velice pozitivně. Čím víc lidí si o tom přečte, tím vic se to rozšíří virální reklamou a tím víc se toho prodá. No a čím víc se toho prodá, tím větší bude motivace dalších firem dělat software i pro linux :)

    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    9.1.2009 09:25 mir.oslav
    Rozbalit Rozbalit vše Daňová evidence

    A jak to je s daňovou evidencí? Někde jsem četl, že se chystá..

    17.2.2009 19:46 Ferš | skóre: 11 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Daňová evidence

    Dnes jsme vydali beta verzi WinStrom 10.4 s podporou slovenské legislativy a daňové evidence.

    Více na www.winstrom.cz/novinky/vydani-winstrom-10.4-beta/

    Petr Ferschmann

    FlexiBee - internetový ekonomický systém i pro Linux
    9.1.2009 12:12 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Existovalo i opensource ucetnictvi pro linux economy 10. Nemate nekdo zdrojove kody? Stranka projektu uz nefunguje (economy10.org), ale podle Internetoveho archivu, kde soubory nejsou ke stazeni to vypadalo doost slibne :-) (http://web.archive.org/web/20070103174921/economy10.org/)

    9.1.2009 19:39 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    myslim si, ze pan Smolik to musi jeste mit, viz.

    http://www.abclinuxu.cz/show/79307

    Dalibor Smolík avatar 19.1.2009 09:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Ne, vzhledem k poměrně malému provozu účetnictví (relativně) jsem si udělal aplikaci v rámci MySQL+PHP, což mi stačí a dál jsem to neřešil.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    drc avatar 19.1.2009 11:49 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Jak řešíte mzdy? Externě nebo neřešíte? :-)

    Dalibor Smolík avatar 19.1.2009 17:14 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Mzdy řešíme externě, přímo v místě výroby (která je od kanceláře 120 km daleko), což je mnohem operativnější.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.12.2009 23:14 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Ač je toto již diskuse poněkud staršího data, nedá mi to nezareagovat pro případ, že někdo jako já bude i takovýto archív číst. :-)

    Po chvilce googlení se mi podařilo nalézt web bzr.cz a přes něj e10.cz, který se již zřejmě zabývá trošku něčím jiným, leč jsou zde k nalezení odkazy na repozitář (to je ono bzr.cz) a wiki, kde lze také najít něco k vývoji. Data v repozitáři naznačují, že by se mělo jednat o aktivní pokračování tohoto účetního systému (podle screenshotu, který jsem nalezl, stále i pro GNU/Linux :-)).

    Pokud se v tom budete někdo vrtat, napište, nakolik jsem se (ne)trefil. ;-)
    Kryptoměny a bločenka.
    9.1.2009 14:07 gapon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    nevite nekdo jestli se da nekde nastavit vlastni text do paticky kazde faktury (do sablony)? chci si tam jen pridat "Nejsem platce DPH" ale nejde to obecne, jde to jen do kazde jednotlive faktury a navic to neni uplne dole ale pod polozkama faktury

    predem diky moc za pripadnou pomoc
    9.1.2009 17:21 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Co to napsat primo do udaju o dodavateli? Ja to mam hned pod adresou a IC.
    9.1.2009 17:57 gapon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    a jaks to tam dostal? nejak nikde nemuzu najit zadny vhodny policko...
    drc avatar 9.1.2009 19:14 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Prošel jsem si diskusi a napadlo mě, že by možná nebylo od věci vytvořit přehled v linuxu použitelného softu na účetnictví (nativní, wine, dosbox, dosemu,...).

    Ne, že bych to nechtěl udělat z lenosti, ale bohužel nerozumím dost dobře všem potřebyným a zmíněným aplikacím. Nerad bych prohlásil, že něco nejede v případě, že by to bylo způsobeno jenom mou neschopností.

    9.1.2009 21:14 tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Dobrý den,

    účetnictví celkem rozumím. Podle mého názoru má účetnictví pro Linux jeden problém. Snad všechny ostatní typy aplikací lze po lokalizaci použít mezinárodně. Jenom u účetnictví má každý stát své předpisy, které jsou s ostatními státy více, či méně někompatibilní a navíc se velmi často mění. Podle toho jaká vláda je aktuálně u moci a jak se snaží provádět vlastní ekonomicko/sociální inženýrství. Jsme moc malý stát a proto nevěřím, že  Open Source s epodaří vytvořit pro Česko použitelné účetnictví.

     

    9.1.2009 21:45 Franta Hanzlík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Osobně používám DOSové účetnictví "Účto" (www.ucto2000.cz) programované v českém DB jazyce FAND (tady zmiňované KEO je myslím také ve FANDu) pod DOSEMU už přes 6 let, naprosto bez problémů (i když, pravda, jsou tam nějaká rozšíření fungující pod windows, zatím jsem je nepotřeboval, ale zprovoznit tvorbu faktur v PDF bych asi zkusil).

    U několika zákazníků také provozuji pod DOSEMU síťový obchodní a účetní systém CEZAR od Breaker Software, typicky na LTSP bezdiskových terminálech, přes Sambu tam jsou/mohou být i win stanice - jede to také jako z praku. A díky použití LTSP je systém rychlý a náklady na síť minimální, stejně jako správa.

    S provozováním windows systémů pod WINE mám zkušenosti spíše negativní - některé programy/jejich části nejedou, něco je nestabilní, díky vývoji WINE aplikace která pod jednou verzí WINE jela, při upgrade na novou najednou nefunguje. Nativní běh je halt nativní běh...

    10.1.2009 15:03 romciiik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    je to mozno total blbost.. ale bol by taky strasny problem spravit takyto program opensource na Apache + PHP + MySQL (+ ajax)?

    jeden server, pristup cez terminaly, multiplatformovy bezproblemovy chod, relativne rychle

    10.1.2009 15:57 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Problematiku poznam len sprostredkovane, ale ano, urcite by to bol problem. Pritom nejake UI (ci tenky alebo hruby klient) je naozaj ten najmensi problem.

    Pochybujem, ze danovy (v Cesku financny) urad ospravedlni spatny prepocet s tym, ze ved problem je v bugzille a ked si vyvojar dokonci diplomovku, tak snad ...

    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    10.1.2009 16:15 romciiik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    v pripade starostlivosti o soft aktivnou komunitou, by sa to podla mna dalo vyriesit. idealne aby niekto z vyvojarov s tim pracoval, aktivne pouzival..

     

    16.1.2009 17:31 Andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Preco by mal byt s LAMP platformou spojeny nejaky problem? Je to dostatocne stabilna platforma a je na vyvojaroch uctovnictva aby si pripadne veci osetrili.

    Nepredpokladam tiez ze by boli chyby v Jave alebo v PostgreSQL (ktore su tiez obe opensource a ciastocne komunitne zalezitosti) prenasane do uctovnickeho produktu.

    16.1.2009 18:14 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Ak reagujes na moj komentar, tak si ho asi pochopil spatne (špatne ;-)). Pisal som, ze platforma je zanedbatelny problem ...

    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    16.1.2009 22:01 Andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Reagoval som na  "Pochybujem, ze danovy (v Cesku financny) urad ospravedlni spatny prepocet s tym, ze ved problem je v bugzille a ked si vyvojar dokonci diplomovku, tak snad ..." co mi prislo ako utok na komunitne vyvijany SW.

    17.1.2009 14:52 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Tak som to aj myslel, ale ohladom veci tykajucich sa uctovnictva, nie platformy.

    Kamarat, ktory robi takyto SW  v jednej nemenovanej firme mi spominal, ze nie je nic vynimocne, ked koli zmene legislativy maju par tyzdnov na zmeny velkeho rozsahu + otestovanie (naozaj neviem a ani nechcem vediet ;-) detaily o co ide) pred koncom roka (resp. zaciatkom roka).

    Naproti tomu nekomercny open-source model funguje presne naopak - vyvojari maju cas (svoj volny cas) prave vtedy, ked to maju v praci volnejsie (a to je v case, ked je legislativnych zmien malo).

    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    13.1.2010 21:43 rrob | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Ano, slo by to, bez problemu. Jen by bylo potreba aby nad principy fungovani dohlizel nekdo opravdu fundovany. Finacnimu uradu je celkem jedno v cem si vedete ucetnictvi, pro ne je dulezity vystup (nejlepe papirovy) a spravnost udaju.
    16.1.2009 17:24 Andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Ak budete mat slusnu slovensku verziu tak budete prvi s linuxovym uctovnictvom u nas.

    drc avatar 19.1.2009 18:51 drc | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Právě jsem rozjel jedno staré DOSové účetnictví (Vema -- Ekos 15.04) pod dosemu a tisk funguje zcela bez problému.

    Pokud by někoho zajimaly podrobnosti tak můžu (pokud budu schopen) dodat :-)

    19.1.2009 19:33 yano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Tak tu je tiež účtovníctvo
    http://www.vsoft.sk/oznamy/07-06.htm
    Verzia pre LINUX je za POLOVIČNÚ cenu ))))
    20.5.2009 08:29 JaRo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    >> V Linuxe je nutné mať nainštalovaný program wine (aktuálnu verzie), pomocou ktorého je možné spustiť programy z Windows. Rýchlosť programu je prakticky rovnaká ako pod Windows.

    Tak tomu se říká verze pro Linux :-)
    5.3.2009 08:37 Ferš | skóre: 11 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux

    Vydali jsem novou verzi, která přidává především daňovou evidenci, slovenskou legislativu, lepší vzdálený přístup a mnoho dalšího.

    FlexiBee - internetový ekonomický systém i pro Linux
    24.12.2009 20:28 Sesijama | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    Příloha:
    Zdravím všechny - odborníky i laiky :)

    Používám linux (konkrétně Ubuntu) už asi rok a zatím naprostá spokojenost.

    Rád bych začal pozužívat linuxovou verzi ekonomického sw Winstorm. Stáhl jsem si verzi start a zdá se že by mi tento soft docela vyhovoval. jde mi hlavně o vedené skladu. Mám ale jeden zásadní problém.

    Při jakémkoliv pokusu o import do CENÍKU pomocí XLS formátu dostanu vždy nějakou chybovou hlášku. Prostě import nefunguje :( Zkoušel jsem i toto:

    Z přednastaveného ceníky (DEMO data) jsem udělal jen export tří sloupců které jsou povinné. V OpenOffice jsem doplnil jeden řádek a pokusil se naimportovat. Výsledek vydíte přiložený :(

    Pokud máte někdo radu jak na to tak prosím sem s ním.

    Díky moc

    Sesijama

    11.3.2018 07:10 sirking79
    Rozbalit Rozbalit vše Re: WinStrom 10: Účetnictví i pro Linux
    I love this blog!! The flash up the top is awesome!! Mobile Phones

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.