OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.
Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.
Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Poslední dvě verze Wine byly 0.9.59 a 0.9.60.
Poznámky k vydání 0.9.59:
Poznámky k vydání 0.9.60:
Brian Vincent a Zachary Goldberg se spikli, aby mohli komunitě Wine přinést bližší informace od některých známějších a uznávaných členů vývojářské komunity Wine. Budou se snažit o to, aby tyto rozhovory vycházely až do vydání verze 1.0. Každého člověka se zeptali na těch samých deset otázek, kterými se snaží zjistit něco o zásadách jejich uvažování, a zde budou uveřejňovány odpovědi.
Tento týden se dozvíte něco o zaměstnanci Google, který je ve středu dění kolem Wine. Pomohl portovat Picasu na Linux, je správcem vydání Wine verze 1.0, trvale se pohybuje na mailing listech Wine-Users a Wine-Devel, prohlíží každodenní běhy Valgrindu a pravidelně testuje regrese - celkově rozumí všemu a je to bezva chlápek: Dan Kegel.
1. K verzi 1.0 vedla dost dlouhá cesta. Myslíš si, že za ty roky mělo mít Wine nějaké vydání založené na některé ze starších verzí? Pokud ano, kdy se tak podle tebe mělo stát? Proč? Myslíš si, že aktuální vydání 1.0 přichází ve vhodný čas?
Udělali jsme vydání 0.8 a 0.9; splnily svůj záměr přilákat více uživatelů, a i když nechci slibovat hory doly, myslím si, že je opravdu ten správný čas na vydání verze 1.0. Jde tedy spíš o to, jak by měla vypadat pravidla pro naše budoucí vydání? Linuxové jádro je pravděpodobně nejpodobnější projekt, co existuje - vydávají verzi každé tři nebo čtyři měsíce. Rád bych, aby bylo wine-1.2.0 včas pro Ubuntu 8.10. Soudě podle časového plánu pro Gutsy a pro GNOME 2.23 by to znamenalo wine-1.2.0 ke konci srpna 2008. To znamená, že bychom byli mimo období zmrazení kódu kvůli verzi 1.0 jen 6 týdnů, než bychom zmrazovali kvůli verzi 1.2, což je moc málo času. Takže tentokrát to asi nevyjde (ledaže by se během těchto šesti týdnů objevily nějaké naprosto úžasné funkce).
2. Jaké stěžejní věci bys vyzdvihl ve verzi 1.0? Říkám si, že teď když jsme se dostali až k verzi 1.0, tak bychom možná měli stát na střeše a vykřikovat: „Umíme [to]!“. Co je [to]? Pokud by chtěl někdo Wine prubnout, víš o nějakých programech pro Windows, které bys k vyzkoušení doporučil? Pořád existuje tuna programů pro Windows bez srovnatelné alternativy pod Linuxem - jsou nějaké takové programy, které ti připadají obzvlášť užitečné, abys je někomu navrhl vyzkoušet?
Měli bychom křičet: „Vyzkoušejte své pluginy pro Photoshop CS2! Zkuste Dreamweaver 8! Vyzkoušejte programy kriticky důležité pro vaši organizaci! Nahlaste všechny problémy, co najdete!“
3a. Podíváme-li se do budoucna, jaké technické změny Wine potřebuje? Existují nějaké velké sady patchů, které se někde povalují a nebyly zařazeny kvůli zmrazení kódu?
Velké věci, které mě napadají, jsou DIB Engine (nápad, který se objevoval už roky) a podpora .NETu. Jo, a podpora JavaScriptu potřebná pro instalaci Photoshop CS3. Z dlouhodobého hlediska bych byl rád za podporu frameworku ovladačů WDM v uživatelském prostoru.
3b. Je tady pár různých skupin, které pohánějí kupředu vývoj Wine, konkrétně Google a CodeWeavers. Na co se chcete zaměřit? Za ty roky jsme viděli docela dost velkých změn, které posunuly Wine v různých směrech - například vývoj D3D8 skutečně zahájil éru podpory her ve Wine, port na OS X otevřel dveře přenositelnosti - je na obzoru něco takového? Myslíš si, že někdo udělá ntoskrnl načítající ovladače Windows nebo připojující je do jádra nebo tak něco?
Výhledově asi budeme muset následovat vzor Windows a implementovat chování specifické pro aplikace, abychom dobře rozchodili nějaké klíčové aplikace bez porouchání jiných. Smutné, ale pravdivé.
Nemám páru. Řekl bych, že prostě budeme usilovat o jakoukoliv mainstreamovou aplikaci, kterou bude snadné rozjet.
4. Co nechceme dělat? S jakými technickými věcmi bychom si neměli zatěžovat hlavu? Existují nějaké části Windows, které nemá ani cenu se snažit podporovat? Například podpora Win31 teď visí na vlásku - dojdeme někdy do stavu, že nebude mít cenu to podporovat? Nebo snad Wine má důležitou roli tím, že umožňuje používání archaických aplikací?
Divil by ses, kolik lidí by si stěžovalo, kdybychom rozbili podporu Windows 3.1! Ono je to tak, že mnoho starých programů trochu win 3.1 využívá, především instalátory. Myslím si, že budeme chtít oživit podporu DOSu a někdy zlepšit podporu Win 3.1. Ale asi nikdy nebudeme o stát o podporu VxD nebo libovolných ovladačů.
5. Má Wine příliš velké ambice? Nesnažíme se o něco až příliš velkého? Dostaneme se někdy do stavu, že komplexita projektu v kombinaci s množstvím regresí nebude zvladatelná naší vývojářskou komunitou? V jednu dobu asi před deseti lety to vypadalo, jako kdyby Microsoft vydával nové technologie a API každý týden. Věci se, zdá se, dost zpomalily, ale myslíš si, že ten trend bude pokračovat? Myslíš si, že budeme stíhat reagovat na budoucí API Visty, Windows 7 atd.?
Jednu dobu byl Wine šílený projekt. Už není šílený.
Hraje nám do karet to, že vítězství je tady snazší pro ty slabochy; stačí, abychom potěšili relativně malý podíl uživatelské základny, abychom znatelně změnili status quo.
6a. Pokud bys mohl mávnout čarovnou hůlkou a změnit jednu věc ve Wine, co by to bylo?
Měli bychom velkou sadu pro automatizované testování regresí v aplikacích.
6b. Pokud bys mohl mávnout čarovnou hůlkou a změnit jednu věc na Linuxu [nebo OS X], co by to bylo?
Zlepšil bych disková úložiště. Například bych snapshoty LVM udělal efektivnější s ohledem na diskový prostor. (To už vlastně dělám, viz zumastor.org.) A také, pokud teď dáte celý systém na svazek LVM, je obtížné z disků číst, aniž byste z nich bootovali. To bych opravil. (Možná to spraví Dan Phillips. Určitě na to myslí.) A taky bych se zbavil potřeby init ramdisků...
6c. Pokud bys mohl mávnout čarovnou hůlkou a změnit jednu věc na Windows, co by to bylo?
Vypadá to, že strategií Microsoftu je čím dál víc slučovat aplikace s Windows, což je jednoznačně protikonkurenční. Myslím si, že by EU měla jít ve stopách původního rozhodnutí protitrustového soudce a nařídit Microsoftu rozdělení do samostatných firem pro Windows a pro aplikace, zakázat odloučené sekci Windows nabízení jakýchkoliv aplikací a zakázat odloučené firmě pro aplikace používání jakéhokoliv zdrojového kódu Windows či nedokumentovaných rozhraní.
Teď, když se Wine dostalo k verzi 1.0, myslíš si, že ho velké distribuce zařadí? Pokud ne, proč? Bojí se právních sporů? Pokud ano, měli by?
Wine už distribuují, nebo ne? Hmm, DistroWatch o Red Hatu nic neříká. Někdo by měl zařídit, aby DistroWatch sledoval Wine :-). Každopádně, všechny distribuce by měly být k dispozici se zařazeným Wine. Nevím o žádných právních problémech; pokud by nám to Microsoft chtěl zatrhnout, měl tak učinit už před léty.
8. Na to bychom se měli ptát jen proto, že není lepší způsob vyvolání násilí než rozjetím flamewaru kvůli licencím, ale vidíš potřebu přejít na LGPL3? Většině vývojářů docela stačí verze 2. Jenže zase si musíme vzít, že většině lidí vyhovovala licence X11, než jsme rychle změnili názor. Je na LGPL3 něco obzvlášť problémového pro Wine?
Ještě ne. Je to dobrá licence, ale přelicencování je obtížné.
9. Když vychází verze 1.0, vidíš potřebu pro nějaké změny ve vnitřních procesech? Půjdou patche do stromu stále tím samým způsobem jako doposud? Myslíš si, že se něco ohledně vývojového cyklu po verzi 1.0 změní?
Jak už jsem řekl dříve, byl bych rád, kdyby Wine přešlo na cyklus se čtyřmi vydáními za rok a aby bylo vydávání relativně bezproblémovou věcí. Ale myslím si, že na to bude třeba nějaké sady pro automatické testování regresí.
Myslím si, že nás taky čeká nějaká práce se SFLC, a tu je třeba udělat.
10. Pokud bychom mohli zázrakem zajistit, aby všichni vývojáři na světě dělali pro Wine a Wine 2.0 by vyšlo touto dobou příští rok, co bys tam rád viděl?
Plnou podporu dvaceti nejžádanějších aplikací!
S rozhovory se tento týden roztrhl pytel. Toto sice není součástí série Zpravodaje o Víně, ale i tak je to zajímavé. Jeremy White tam řekl něco o příběhu Wine jakožto „toho slabšího“. Čtěte NetworkWorld.com.
„Kompletně od základů přepisujeme operační systém Windows,“ řekl. „V podstatě jsme vzali největší klenot Microsoftu - měli miliardy dolarů pro vývoj a desítky tisíc vývojářů - a my, open source komunita, jsme to v zásadě reimplementovali. My jsme ti bídní slaboši. A teď by měla začít znít ta hollywoodská muzika.“
Aric Stewart tvrdě pracoval na podpoře IMM/IME. Dosáhl důležitého milníku a napsal zprávu o stavu:
Čau lidi, je mi jasné, že toto bude zajímat jen pár z vás, ale rád bych se s vámi podělil o informace o stavu IMM32, neboť jsem dosáhl důležitého milníku.
Všechny hlavní patche jsou v nyní odděleném IMM32 a IME. Ještě zbývá dost práce, ale hlavní framework už je hotový. Zpracovávání X11 XIM by mělo zůstat nezměněné. Nicméně Wine nyní může rovněž začít načítat nativní IME z Windows.
Testoval jsem to s Windows ATOK20 (populární japonské IME) a úspěšně jsem zpracovával text v aplikaci s plnou podporou IME. V mnoha aspektech tohoto zpracovávání je ještě potřeba vyřešit další věci, ale dostali jsme se kupředu.
ImmInstallIME ještě nefunguje a ani nepřepíná klávesnice. Takže pro rozjetí nativního IME stačí přidání následujícího klíče do registru.
System\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layouts\'rozvržení klávesnice' ->"Ime File"='jméno IME souboru'
takže příklad s japonským ATOK20, které jsem použil:
System\\CurrentControlSet\\Control\\Keyboard Layouts\\e0010411 ->"Ime File"="ATOK20W.IME"
Rád bych od vás slyšel, jak dobře to chodí. Je mi jasné, že používání nativních IME ukáže mnoho míst v IMM32, která je nutné vylepšit.
Jednou z věcí, na které se zaměřím teď, je to, že při IME inicializaci mimo x11drv, pokud k ní dojde příliš brzo, se x11drv nedaří vytvářet okna. Ještě jsem se na to nedíval po posledních změnách do xim.c (které to už mohly opravit), ale pokud na to narazíte, tento patch může pomoci a věřím, že IME_UpdateAssociation(NULL)
už není nutné.
Alex Villacìs Lasso nedávno poslal zajímavý patch, který má dopad na běžné uživatele. Zmínil hlavně zrychlení, které by měl zaznamenat skoro každý.
Dost mě štvala pomalost témovacího enginu v případě listboxu (ten používá vestavěný regedit ve Wine). Vystopoval jsem pomalost až k iteraci v UXTHEME_SizedBlt()
, které opakovaně volá UXTHEME_Blt()
, aby se pokryla požadovaná oblast. Přiložený patch toto nahrazuje iterací přes bitmapu v paměti, která je pak použita v UXTHEME_Blt()
jediným zavoláním. Všechny testy i nadále procházejí. Má to za výsledek znatelné zrychlení vykreslování hlavičky listview v regeditu a na dvou místech ve winecfg.
Stefan Dösinger navštívil XDC s pár otázkami pro lidi z Wine, kteří dělají na podpoře X. Na seznamu úkolů měl relativní pohyb myši, podporu tabletů, DRI2 a ještě více. Tady jsou výsledky jeho průzkumu:
Tady je krátký souhrn událostí z XDC se souvislostí s Wine:
glxSwapBuffers
chybou ovladače nebo Gentoo.Steven Edwards se ozval s bezva nápadem pro verzi 1.0, který by pomohl uživatelům vyřešit problém chybějících DLL. Jde o to, že by se ukázalo GUI upozornění, že knihovna chybí, a snad nějaké informace, jak věci uvést do pořádku.
Ahoj, doufal jsem, že bychom ve Wine 1.0 mohli přidat řešení chybějících DLL a funkcí, které by bylo přijatelné pro uživatele spíš, než potichu se valící chybové hlášky do konzoly. Pokud máte aplikaci, která závisí na DLL jako třeba OUTLOOK.EXE závisející na OUTLIB.DLL, dostanete hlášku jako toto:
err:module:import_dll Library OUTLLIB.dll (which is needed by L"Z:\\home\\sedwards\\.wine\\drive_c\\Program Files\\Microsoft Office\\OFFICE11\\OUTLOOK.EXE") not found
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"Z:\\home\\sedwards\\.wine\\drive_c\\Program Files\\Microsoft Office\\OFFICE11\\OUTLOOK.EXE" failed, status c0000135
Co takhle místo toho vyhazovat pěkný dialog? Začal jsem na tom pracovat, ale nejsem si úplně jist, jak správně předat informace do MessageBoxW nebo možná jak naplnit strukturu MessageBoxIndirect, aby byla chyba zobrazena v lidsky čitelném formátu. Prostě opravdu nevím. Je jasné, že jakmile by to bylo hotové, muselo by se to vypreparovat do pomocné funkce, toto je jen ukázka návrhu...
Nechce někdo pomoci?
Steven Edwards a Dan Kegel pak napsali pár zpráv o tom, jak by bylo nejlepší ukazovat chybový dialog. Některé nápady zahrnovaly poslání zprávy přes explorer.exe nebo to odbýt forknutím xmessage. Alexandre Juillard pak napsal své myšlenky:
Rozhodně není ve vašem zájmu to tahat přes explorer, přímé ukázání dialogu je v pohodě. Musíte si dát pozor, aby k tomu docházelo jen při načítání hlavního exe a nešlo jen o nějaké náhodné načítání DLL; také musíte správně ošetřit situaci, kdy schází displej X.
Austin English představil svůj nápad s odkazováním na wiki:
Bylo by mnohem snazší/rychlejší implementovat odkaz na wiki stránku (http://wiki.winehq/MissingDLL?) se seznamem běžných DLL/odkud pocházejí/co dělají/jak použít winetricks/atd.
Steven Edwards se za den nebo dva vrátil s patchem, který právě prochází kontrolou; můžeme doufat, že to bude implementováno v blízké budoucnosti!
Austin English poskytl aktuální informace o tom, které SoC projekty byly přijaty:
Pro ty z vás, kteří to ještě neslyšeli, dnes byly oznámeny projekty Google SoC - čtěte blog. Bylo přijato šest projektů Wine.
Díky všem, kteří se přihlásili, a gratuluji těm, kteří byli přijati! A teď hurá do hackování ;-)
Někteří studenti zareagovali s informacemi o sobě. Owen Rudge:
Ahoj všichni . Už jsem se před časem představil, když jsem psal svůj návrh, a jsem velice potěšen, že jsem byl přijat! Jsem třetím rokem studentem počítačových věd na Univerzitě Sv. Andrewse ve slunném(!) Skotsku. Těším se na to, až se vrhnu na práci na Wine, ačkoliv mám bohužel nejdřív zkoušky a musím dokončit bakalářku. Taky mám v hlavě pár nápadů a už jsem vymyslel, jak začnu řešit svůj projekt, takže budu doufejme připraven, jakmile nebudou zkoušky stát v cestě. Zdar.
Gal Topper:
Ahoj všichni. Jmenuji se Gal Tommer a cílem letošního léta pro mě bude implementace PrintDlgEx* ve Wine, abychom měli podporu pro novější a flexibilnější tiskový dialog, který byl uveden ve Windows NT. Třetím rokem studuji softwarové inženýrství na Yorkské univerzitě v kanadském Torontu. Mám to štěstí, že zkoušky mám za sebou! Takže si prozatím mohu zároveň užívat projektu a jara :)
Jsem z tohoto projektu nadšený a jakmile se věci začnou hýbat, budu vás informovat :). Zdar, Gal.
Ismael Barros:
Zdravím, jsem ze Španělska a mám za úkol nakódovat podporu DirectPlay do takového stavu, ab ychom mohli rovnou hrát alespoň multiplayer GTA2, ale doufám, že budu mít dost času na to, abych se věnoval i jiným hrám na bázi dplay. Slibuji, že nebudu trávit přespříliš času hraním během testovací fáze :)
Předtím, než se ponořím do probdělých nocí plných vášnivého kódování (a/nebo nadávání na msdn), mě čekají zkoušky, ale jde to rychleji, než jsem čekal a doufám, že za dva nebo tři týdny už nebudu mít na práci nic naléhavého.
Snad nic nezkazím, konec hlášení, Ismael.
Adam Petaccia:
Zdravím Vinaře, jmenuji se Adam Petaccia a během tohoto léta budu pracovat na implementaci GDI+ ve Wine, takže více programů bude fungovat "rovnou". Nyní studuji na Univerzitě v Severní Karolíně v Greensboro (USA) a těším se na kódování, jakmile budu mít za sebou ty otravné zkoušky.
Jsem nadšený z toho, jak daleko se Wine dostalo (vzpomínám si, jak jsem spouštěl Starcraft jako root s nice -20, aby hra byla jakž takž hratelná - díky [bohu], že teď už to dělat nemusíme) a těším se na to, že pomohu Wine ještě vylepšit.
Zbývají ještě dva další studenti (Dylan Andrew Harper Smith, Piotr Caban), kteří se zatím nepředstavili - doufejme, že si o nich přečtete už v následujícím vydání Zpravodaje!
Program | Původní stav/verze | Nový stav/verze | Změna |
Qtrax 0.2 Beta | Silver (0.9.54) | Gold (0.9.60) | +1 |
openCanvas Plus 1.1 | Silver (0.9.60) | Gold (0.9.61) | +1 |
Neverwinter Nights 1.x | Gold (0.9.55) | Platinum (0.9.61) | +1 |
High Velocity Paintball 1.2 | Gold (0.9.58) | Platinum (0.9.61) | +1 |
Protel DXP Service Pack 4 | Gold (0.9.59) | Garbage (0.9.60) | -3 |
Progecad Smart 2008 v8.0.11 | Bronze (0.9.58) | Gold (0.9.61) | +2 |
Microsoft Office 2007 | Bronze (0.9.58) | Garbage (0.9.61) | -1 |
Armageddon empires 1_06a | Platinum (0.9.53) | Gold (0.9.59) | -1 |
Deus Ex: Invisible War 1.x | Silver (0.9.50) | Bronze (0.9.61) | -1 |
Airfix: Dogfighter 1.01 | Bronze (0.9.59) | Garbage (0.9.61) | -1 |
Serious Sam: The Second Encounter 1.0x | Gold (0.9.46) | Platinum (0.9.60) | +1 |
Visma Skatt Privat 2007/2008 | Bronze (0.9.59) | Silver (0.9.61) | +1 |
StarCraft Demo 1.01 | Garbage (0.9.53) | Silver (0.9.60) | +2 |
iTunes 7.6 | Bronze (0.9.60) | Garbage (0.9.61) | -1 |
iLinc iLinc Client 8.6.2.1656 | Gold (0.9.59) | Platinum (0.9.61) | +1 |
Lineage 2 The Chaotic Throne - Hellbound | Garbage (0.9.59) | Silver (0.9.61) | +2 |
Everlong 3.05 | Silver (0.9.56) | Gold (0.9.60) | +1 |
Celková změna | +6 |
Program | Původní stav/verze | Nový stav/verze | Změna |
Lingvo 12.0 | Garbage (0.9.58) | Silver (0.9.61) | +2 |
S2: Silent Storm 1.2 | Bronze (0.9.27) | Gold (0.9.59) | +2 |
Project: I'm Going In 1.0 | Bronze (0.9.53) | Gold (0.9.61) | +2 |
GOM Media Player 2.1 | Bronze (0.9.53) | Silver (0.9.61) | +1 |
WinSCP 4.0.3 | Platinum (0.9.43) | Gold (0.9.61) | -1 |
Chrome 1.1.3.0 | Bronze (0.9.48) | Silver (0.9.61) | +1 |
EVE Online 4.10.x Premium | Bronze (0.9.59) | Gold (0.9.60) | +2 |
Z Z95 | Garbage (0.9.23) | Silver (0.9.61) | +2 |
Supreme Commander SC 1.x.3xxx | Garbage (0.9.59) | Gold (0.9.60) | +3 |
WordPerfect 12 | Bronze (0.9.20) | Garbage (0.9.60) | -1 |
Bryce 5.5 | Garbage (0.9.57) | Platinum (0.9.61) | +4 |
Microsoft Office 2002 (XP) | Silver (0.9.58) | Garbage (0.9.61) | -2 |
QIP QIP 2005 Build 8050 | Garbage (0.9.60) | Platinum (0.9.61) | +4 |
The Settlers IV Gold: 2.50.1516a | Garbage (0.9.59) | Silver (0.9.61) | +2 |
Speed Busters: American Highways 1.0 | Garbage (0.9.6) | Silver (0.9.60) | +2 |
Need for Speed Most Wanted 1.3 | Bronze (0.9.58) | Garbage (0.9.60) | -1 |
powerISO 3.3 | Garbage (0.9.21) | Platinum (0.9.60) | +4 |
Lumines steam | Garbage (0.9.59) | Bronze (0.9.61) | +1 |
Moto Racer 2 1.0 | Platinum (0.9.58) | Garbage (0.9.61) | -4 |
Digital Voice Editor 2.4.04 | Garbage (0.9.40) | Gold (0.9.61) | +3 |
Fate 1.0 | Gold (0.9.57) | Garbage (0.9.60) | -3 |
World of Warcraft 2.4.X | Gold (0.9.60) | Platinum (0.9.61) | +1 |
Europa Universalis II 1.08 | Platinum (0.9.57) | Gold (0.9.59) | -1 |
IrfanView 4.x | Platinum (0.9.56) | Gold (0.9.58) | -1 |
Grand Theft Auto: San Andreas 1.00 | Gold (0.9.60) | Garbage (0.9.61) | -3 |
Omikron: The Nomad Soul 1.0 | Bronze (0.9.37) | Silver (0.9.60) | +1 |
Media Player Classic 6.4.9.0 (2K/XP) | Garbage (0.9.55) | Bronze (0.9.61) | +1 |
Grand Theft Auto free from official Rockstar websi... | Silver (0.9.59) | Platinum (0.9.60) | +2 |
HLSW 1.x | Platinum (0.9.56) | Garbage (0.9.60) | -4 |
UFO: Aftershock 1.2 | Garbage (0.9.59) | Bronze (0.9.61) | +1 |
Independence War Deluxe Edition Disc Set | Silver (0.9.46) | Garbage (0.9.59) | -2 |
CorelDRAW X3 (13) | Garbage (0.9.58) | Gold (0.9.59) | +3 |
Shadowgrounds 1.05 | Platinum (0.9.54) | Garbage (0.9.61) | -4 |
Dawn of War: Dark Crusade 1.1 | Garbage (0.9.59) | Platinum (0.9.60) | +4 |
Phantasy Star Online: Blue Burst 1.24.15 (Schthack... | Silver (0.9.55) | Garbage (0.9.61) | -2 |
Bejeweled 1.87 | Gold (0.9.38) | Platinum (0.9.59) | +1 |
Tantra Online All Versions | Platinum (0.9.35) | Bronze (0.9.61) | -3 |
Photoshop Elements 5.0 | Bronze (0.9.58) | Silver (0.9.59) | +1 |
Quicken Home & Business 2006 | Silver (0.9.37) | Gold (0.9.59) | +1 |
winimage 8.00 | Gold (0.9.27) | Platinum (0.9.59) | +1 |
Flexpoints german | Bronze (0.9.30) | Platinum (0.9.59) | +3 |
Adobe Illustrator 10.0 | Garbage (0.9.53) | Bronze (0.9.59) | +1 |
Buchhalter 2003 | Silver (0.9.43) | Garbage (0.9.60) | -2 |
Warhammer 40,000: Dawn of War SoulStorm | Gold (0.9.58) | Silver (0.9.60) | -1 |
MudBox 1.0.7 | Garbage (0.9.55) | Platinum (0.9.61) | +4 |
.kkrieger chapter 1 beta | Platinum (0.9.58) | Bronze (0.9.61) | -3 |
FlatOut 2 1.0 | Bronze (0.9.57) | Silver (0.9.59) | +1 |
WISO Sparbuch 2008 | Garbage (0.9.58) | Bronze (0.9.60) | +1 |
Pirates of the burning sea Current | Gold (0.9.57) | Bronze (0.9.60) | -2 |
Fallout 2 All Versions | Gold (0.9.57) | Platinum (0.9.61) | +1 |
KeyholeTV 3.06 | Garbage (0.9.59) | Silver (0.9.60) | +2 |
The Elder Scrolls III: Morrowind 1.6.1820 (Bloodmo... | Gold (0.9.58) | Silver (0.9.61) | -1 |
Yahoo Instant Messenger 9.0 beta | Garbage (0.9.58) | Bronze (0.9.60) | +1 |
Rosetta Stone V3 | Garbage (0.9.58) | Gold (0.9.60) | +3 |
Zak McKracken - Between Time and Space 1.0 | Bronze (0.9.59) | Silver (0.9.61) | +1 |
Heroes of Might and Magic 1.0 | Garbage (0.9.56) | Bronze (0.9.59) | +1 |
Excel 2003 | Bronze (0.9.54) | Silver (0.9.59) | +1 |
Myth III: The Wolf Age 1.0 | Gold (0.9.35) | Platinum (0.9.59) | +1 |
Arx Fatalis 1.x | Bronze (0.9.36) | Garbage (0.9.59) | -1 |
BloodRayne 1.0 | Silver (0.9.48) | Gold (0.9.60) | +1 |
TextAloud MP3 2.228 | Silver (0.9.58) | Platinum (0.9.59) | +2 |
Beyond Good & Evil 1.0.1 | Bronze (0.9.46) | Silver (0.9.61) | +1 |
FineReader 8.0 Professional | Garbage (0.9.47) | Silver (0.9.60) | +2 |
Widget Workshop: The Mad Scientist's Laboratory 1.... | Silver (0.9.33) | Garbage (0.9.59) | -2 |
e-Sword 7.9.8 | Bronze (0.9.59) | Gold (0.9.61) | +2 |
BYOND 4.x | Bronze (0.9.59) | Garbage (0.9.60) | -1 |
Caesar III 1.x | Platinum (0.9.55) | Gold (0.9.60) | -1 |
The Settlers Rise of an Empire 1.0 | Gold (0.9.45) | Garbage (0.9.60) | -3 |
ElsterFormular 2007/2008 | Platinum (0.9.53) | Gold (0.9.60) | -1 |
Warhammer 40,000: Dawn of War Winter Assault: 1.x | Silver (0.9.58) | Gold (0.9.59) | +1 |
Pagemaker 6.52 | Platinum (0.9.50) | Silver (0.9.60) | -2 |
Fable: The Lost Chapters 1.0 | Bronze (0.9.60) | Garbage (0.9.61) | -1 |
ChessBase 9.0 | Garbage (0.9.58) | Bronze (0.9.60) | +1 |
rFactor v1255F | Garbage (0.9.58) | Bronze (0.9.61) | +1 |
Stronghold: Crusader 1.x | Bronze (0.9.58) | Gold (0.9.61) | +2 |
SWAT 4 demo | Gold (0.9.37) | Bronze (0.9.59) | -2 |
Creatures 2 1.00 | Bronze (0.9.35) | Garbage (0.9.61) | -1 |
Bejeweled 2 Deluxe 1.0 | Gold (0.9.58) | Platinum (0.9.59) | +1 |
Age of Empires III 1.00 | Garbage (0.9.56) | Bronze (0.9.61) | +1 |
Age of Empires II The Age of Kings: 2.x | Gold (0.9.58) | Silver (0.9.60) | -1 |
Blade of Darkness 1.0x | Garbage (0.9.54) | Gold (0.9.60) | +3 |
Dark Age Of Camelot Labyrinth of the Minotaur Inte... | Bronze (0.9.54) | Gold (0.9.61) | +2 |
Warhammer 40,000: Dawn of War 1.x | Garbage (0.9.58) | Platinum (0.9.60) | +4 |
Second Life All Versions | Silver (0.9.57) | Bronze (0.9.59) | -1 |
TrackMania Nations Forever 2.11.11 | Gold (0.9.59) | Silver (0.9.60) | -1 |
Half-Life 2 Retail (32-bit) | Gold (0.9.53) | Platinum (0.9.61) | +1 |
Halo: Combat Evolved Trial | Silver (0.9.30) | Garbage (0.9.60) | -2 |
Avernum 5 1.0 | Platinum (0.9.56) | Bronze (0.9.59) | -3 |
Microsoft Combat Flight Simulator: WWII Europe Ser... | Garbage (0.9.15) | Bronze (0.9.60) | +1 |
FX Trading Station 01.02.080406 | Garbage (0.9.27) | Silver (0.9.59) | +2 |
Age of Empires 1.0 | Bronze (0.9.55) | Silver (0.9.60) | +1 |
Celtic Kings: Rage of War 1.10 | Garbage (0.9.29) | Silver (0.9.61) | +2 |
Picture Window Pro 3.5 3.5 | Gold (0.9.53) | Silver (0.9.59) | -1 |
Dark Messiah of Might and Magic 1.02 | Bronze (0.9.55) | Garbage (0.9.60) | -1 |
TeamViewer 3.0 | Garbage (0.9.53) | Platinum (0.9.60) | +4 |
Carriers At War (2007) 1.02.2 | Platinum (0.9.53) | Bronze (0.9.59) | -3 |
Zuma Deluxe 1.0 | Gold (0.9.57) | Platinum (0.9.61) | +1 |
Ventrilo Client 3.0.x | Silver (0.9.59) | Gold (0.9.61) | +1 |
Pro Evolution Soccer 6 1.0.0.1 | Gold (0.9.58) | Silver (0.9.61) | -1 |
Megaman X8 1.0 | Silver (0.9.60) | Garbage (0.9.61) | -2 |
AutoCAD 2002 | Bronze (0.9.43) | Silver (0.9.59) | +1 |
Diablo II Lord of Destruction 1.x | Gold (0.9.59) | Platinum (0.9.60) | +1 |
MechWarrior 3 1.2 | Garbage (0.9.59) | Bronze (0.9.61) | +1 |
DVDFab Decrypter 4.1.2.0 | Gold (0.9.57) | Platinum (0.9.59) | +1 |
Carrara Studio Carrara 6 | Gold (0.9.52) | Garbage (0.9.59) | -3 |
SuperPI mod 1.5 XS | Silver (0.9.36) | Platinum (0.9.59) | +2 |
Perry Rhodan - The Adventure 1 | Bronze (0.9.58) | Gold (0.9.60) | +2 |
Google SketchUp 6.x | Garbage (0.9.58) | Silver (0.9.60) | +2 |
Halo: Combat Evolved 1.x | Garbage (0.9.59) | Bronze (0.9.61) | +1 |
Celková změna | +46 |
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: