Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Mozna je to zrejme, ale stejne to zminim :) Pro naklikani grafickeho rozhrani pro KDE lze pouzit Qt Designer, KDE si s qtackym .ui souborem umi poradit.
Jinak hezke srovnani. Ja pouzivam stridave oboje, ale ani u jednoho mi pouzivani verzovacich systemu nejak neprirostlo k srdci, radeji mam vzdycky otevreny terminal a commity delam rucne, prijde mi to pohodlnejsi nez klikatky.
Další super vlastností je formátování kódu podle vámi zvolené šablony. Toto přispívá k jednotnosti a přehlednosti kódu, což v Qt Creatoru úplně chybí.Qt Creator nevie formatovat kod, ale vie dosadzovat odsadenia riadkov, co si myslim ze celkom uspokojive. Treba vysvietit kod, kliknut pravym tlacidlom a vybrat moznost "Auto-Ident Selection" (alebo Ctrl+A potom Ctrl+I).
KDevelop vám dokonce dokáže označit i některé sémantické chyby, které vám podtrhne a nabídne řešení.ale notak, ve ve třetím tisíciletí by tohle snad měla být samozřejmost, ne? snad všechno co se tady popisuje bylo v Delphi kolem roku 2000, kdy jsem je viděl naposled
vector<vector<string> >
namiesto vector<vector<string>>
,
alebo for (std::vector<std::string>::const_iterator it = ...
namiesto for (auto it ...
,
alebo vector<int> pole; pole.push_back(1); pole.push_back(2); pole.push_back(3);
namiesto vector<int> pole = {1, 2, 3};
, v starom štandarde mi chýbajú rvalue referencie ...
Dôvod prečo chcem nový štandard je ten, lebo starý štandard je mizerný a nie som samovrah.
A keď je projekt hotový, tak sa "sociálnosieťovým" spôsobom publikuje.
Nástrojovou lištu beru jako něco, co si můžu nastavit podle sebe. To znamená mohu přidávat a odebírat "nástroje" a to v Qt Creatoru nejde.Ze se tak ptam -- jake nastroje bys do IDE pro programatora pridal? Ptam se proto, ze ja sam ikonku pro ulozeni souboru nepotrebuji a myslim, ze zakladem efektivni prace je klavesnice a ne pouzivani mysi. Toolbar je pro klavesnici zbytecny.
Já jsem spokojen s Qt Creator, v KDevelop jsem ještě nikdy nic nedělal, tak to někdy zkusím…
Co bych ocenil v Qt Creator, kdyby se mi otevřené soubory sortovaly dle projektu, takhle to je na jedné hromadě. Měl jsem výtek vícero, ale teď jsem si vzpomněl jenom na tuhle…
Tiskni
Sdílej: