abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 7
    včera 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    25.4. 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    25.4. 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.4. 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.4. 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (74%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 817 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her

    26. 11. 2013 | Luboš Doležel | Různé | 5437×

    Nové verze Wine. Fungují i viry. Wine Mono 4.5.0. Kam se poděl režim win9x? Příliš pomalý ondemand governor.

    Obsah

    Nové verze Wine

    link

    Od posledního vydání Zpravodaje o Víně vyšla celá spousta nových verzí Wine. Zmíníme jen ty vývojové:

    Wine 1.7.2 vyšlo 13. září s těmito změnami:

    • Vylepšení v rozvržení textu RTL.
    • Podpora NTLM a Negotiate pro RPC přes HTTP.
    • Více glyphů ve vestavěném fontu Wingdings.
    • Lepší podpora systémové lišty v ovladači Mac.
    • Vylepšení aktivačního kontextu.
    • Různé opravy chyb.

    Wine 1.7.3 vyšlo 27. září s těmito změnami:

    • Nová verze enginu Gecko na bázi Firefoxu 24.
    • Přípravná práce pro proud povelů Direct3D [command stream].
    • Opravy ve správě oken v ovladači Mac.
    • Podpora funkcí IPHLPAPI na Androidu.
    • Různé opravy chyb.

    Wine 1.7.4 vyšlo 11. října s těmito změnami:

    • Podpora režimu celé obrazovky ve stylu Cocoa v ovladači Mac.
    • Další přípravné práce pro proud povelů Direct3D [command stream].
    • Řada vylepšení ve Winsocku.
    • Různé opravy chyb.

    Wine 1.7.5 vyšlo 25. října s těmito změnami:

    • Podpora pro COM bez registrace za použití aktivačních kontextů.
    • Lepší podpora simulovaných tučných fontů.
    • Data Unicode aktualizována na Unicode 6.3.
    • Lepší podpora pro registraci typových knihoven na 64 bitech.
    • Různé opravy chyb.

    Wine 1.7.6 vyšlo 25. října s těmito změnami:

    • Přepis algoritmu BiDi pro plnou podporu Unicode 6.3.
    • Podpora pro Video Mixing Renderer verze 7.
    • Lepší ošetření změny velikosti oken v ovladači Mac.
    • Různé opravy chyb.

    Fungují i viry

    link

    Asi to není až tak překvapivé, ale některé viry opravdu fungují i pod Wine a úspěšně se mohou rozšířit z Wine na stroje s Windows. Dan Kegel poukázal na zajímavý bug #34556, kde si uživatel stěžuje, že wineserver posílá spousty SYN paketů na porty 139 a 445.

    Dodávám, že SYN pakety se zase objevily po spuštění wineserveru a skončily po jeho odstřelení.

    Nakonec uživatel potvrdil, že se opravdu jedná o virus.

    Nalezen W32:Tenga. Rozšířil se z Wine na jiné stroje s Windows na mé síti přes port 139 a všechny je drtil.

    Můžeme tedy hrdě přidat další položku do AppDB. Nebo snad přímo do Wine VirusDB? :-) Autor VirusDB pro případné zájemce rovnou poslal, co tento virus po spuštění vlastně dělá.

    Wine Mono 4.5.0

    link

    Už více než rok nevyšla nová verze Wine Mono, které usnadňuje běh .NET aplikací ve Wine. Vincent Povirk to po dotazu jednoho z uživatelů, jestli už na to není čas, hnedle napravil verzí 4.5.0.

    Změnil se systém verzování, kdy čísla major a minor nyní označují nejvyšší podporovanou verzi runtimu .NET, takže už žádné 0.0.něco. Od verze 0.0.8 došlo mimo jiné k těmto změnám na straně Wine Mono:

    • Opravena kompilace na strojích, které používají bash jako sh.
    • Adresáře .NET frameworku nyní zahrnují mscorlib.dll (řeší bug #31888).
    • Opravena kompilace na strojích s Mac OS X.
    • Do adresáře pro .NET 2.0 byl přidán soubor security.config.
    • Kompilátor Microsoft Managed C++ někdy generuje rozbitý IL kód, což má za následek nedosažitelnou instrukci ret. Tento kód je runtimem .NET přijímán, ale Mono jej odmítá. Mono v tomto případě správně implementuje specifikaci, ale jelikož nám jde o kompatibilitu, tak nyní přijímáme i tento kód.
    • Přechod z Mono 2.11.4 na 3.2.3 plus nějaké commity navíc.

    Mezi významné novinky na straně Mono patří:

    • Nový garbage collector 'sgen' byl značně vylepšen a nahradil 'boehm' na pozici výchozího gc. Oproti boehm je v mnoha směrech lepší a měl by obecně být efektivnější.
    • Mono má nyní podporu pro Přenositelné knihovny tříd (Portable Class Libraries).
    • Počáteční podpora pro System.Windows.Forms.AxHost.
    • Přidána podpora pro metody P/Invoke s konvencí volání thiscall, které se používají v assemblies v Managed C++.
    • Vylepšené rozhraní IDispatch na managed objektech.

    MSI balíček najdete na SourceForge, zdrojový kód na github.com.

    Kam se poděl režim win9x?

    link

    Damian Ivanov s hrůzou zjistil, že si ve Wine nemůže nastavit verzi Windows na Windows 95, kvůli čemuž jeho aplikace padá. Kam se tento režim poděl?

    Jsou dostupné jen systémy NT, ale s nimi moje aplikace vyžadzující win95 padá. Zmizela v posledních verzích verze win9x? Je snad pryč kvůli 64bitovému OS?

    Damian to skoro trefil. Hans Leidekker:

    Ano, pod 64bitovými prefixy už nejde vybrat verze win9x. Budeš si muset vytvořit 32bitový prefix.

    Možná to zní logicky – Windows 95 o 64bitovém procesoru nikdy neslyšely – ale je to tak správně? Stefan Dösinger:

    Myslím si, že bude stačit explicitně spustit 32bitové winecfg, které stále umožní nastavit winver=win95. Ale máme dobrý důvod, proč odstranit win9x ze 64 bitů? Nastavení winver na win9x pomáhá řadě instalátorů z doby Windows 95, které se snaží použít instrukce ring0 a předpokládají, že je obsluha chyb bude ignorovat.

    Hans situaci vysvětlil. Problém je v tom, že na 64bitovém prefixu to nemusí celé fungovat...

    ...ale spouštění 32bitových aplikací v 64bitových prefixech bychom neměli podporovat. Nebude to vždy fungovat.

    Řekl bych, že hlavním důvodem je to, že necheme, aby bylo pro uživatele snadné zvolit konfiguraci, kterou nemůžeme podporovat (nejsou žádná 64bitová win9x). Pokročilý uživatel si stále může upravit registr nebo spustit 32bitové winecfg.

    Příliš pomalý ondemand governor

    link

    Mnoho hráčů říká, že pro zaručeně nejvyšší výkon je nutné vypnout v systému cokoliv, co by jen teoreticky mohlo znamenat nějaké úspory energie. Ukazuje se, že na tom možná něco je, alespoň co se „ondemand“ governoru týče. Scott Ritchie z Ubuntu se tímto problémem zabývá:

    Během uplynulých několika let jsem měl tu možnost vyzkoušet hry pod Wine v mnoha různých prostředích – na laptopech, desktopech a dokonce i serverech v cloudu.

    Mnohokrát jsem přišel na to, že hra sice funguje, ale pomalu, jenže po troše zkoumání jsem přišel na to, že přinucení CPU jet na 100% výkon pomůžu hře k tomu, aby byla hratelná. Dají se na to najít nástroje (například cpufreq-indicator pro desktopové uživatele), ale výsledek je pořád ten, že většina uživatelů si podle mě jen pomyslí, že Wine je pomalé a vzdá to.

    1) Jelikož je Wine v tomto případě opravdu závislé na CPU, proč nepřinutí automatické škálování zrychlit procesor? Viděl jsem to na systémech běžících z adaptéru a s baterií na 100 %.

    2) Je to problém v jádře? Chyba v nastavení správy výkonu distribuce? Nebo je tu něco, co by Wine mohlo dělat jinak, aby bylo méně zdvořilé?

    Možná, že to ale není ani problém Wine a ani to není specifické pro Linux... Konstantin Litvinenko:

    Potvrzuji. Můj nedávný výzkum výkonu Diablo 3 mě dovedl až k nastavení governoru na „performance“, což mělo za následek, že Diablo 3 „zázračně“ běželo rychleji, bez fíglů s CPU affinity nebo jiných triků.

    Ale podle battle.net tímto netrpí jen Wine. Mnoho uživatelů Windows/Mac na to naráží. Proto si nejsem jist, jestli to je problém ve Wine, nebo ne.

    Roderick Colenbrander nabízí řešení, jak si ondemand poladit tak, aby pracovalo více podle představ uživatele. Ve výsledku je ale jen a pouze na uživateli, aby si našel nastavení, které vyhovuje jemu i jeho hardwaru:

    Tento plánovač [ondemand] má různé nastavitelné parametry v /sys/devices/system/cpu/cpufreq/ondemand. Jeho parametr up_threshold je obvykle nastaven na 95, což znamená, že jakmile procesor dosáhne 95 %, tak je čas zvýšit frekvenci o stupeň výš. Často je tato hodnota příliš vysoká, aby došlo k přechodu na vyšší frekvenci. Jen tak ze srandy to zkus dát na 25, jestli se to bude chovat jinak.

    Nalezení „správného“ nastavení výkonu je velmi obtížné, protože jsou tu i jiné parametry, kde výdrž baterie vs. výkon je tím nejdůležitějším.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Marián Kyral avatar 26.11.2013 08:06 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    (nejsou žádná 32bitová win9x)
    Nemá tam spíše být 64bitová? Jinak díky za článeček.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.11.2013 09:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    Jasně, opraveno.
    26.11.2013 17:42 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    Asi jsem blazen, ale neopravil jsi prave i "SYN paketů"?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.11.2013 18:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    Na nic jiného jsem nesahal.
    26.11.2013 20:08 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    Dik. Takze bud pepracovani, nebo pocatek starecke/alkoholove demence.
    26.11.2013 11:43 Tobias
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    Konecne po strasne dlouhe dobe sem se dockal zase nejakych informaci o Wine, ktere mi sice funguje blbe, ale clanky o nem si stejne rad prectu. Je jich jako safranu.
    Bedňa avatar 27.11.2013 22:28 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    No keď zrovnám 64bit, tak tam je občas problém, na 32bitovej šmeďárne som nenatrafil na nič čo by nešlo, dúfam že tu Davkol nevytiahne tie perly :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    26.11.2013 17:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    Kompilátor Microsoft Managed C++ někdy generuje rozbitý IL kód, což má za následek nedosažitelnou instrukci ret. Tento kód je runtimem .NET přijímán, ale Mono jej odmítá. Mono v tomto případě správně implementuje specifikaci, ale jelikož nám jde o kompatibilitu, tak nyní přijímáme i tento kód.
    Microsoftí klasika...
    26.11.2013 18:04 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    Klasika o to smutnější, že Microsoft si vlastně celé specifikace sám vymýšlel :-)
    27.11.2013 12:36 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    Myslim, ze to uz nikoho neprekvapuje.
    7.12.2013 15:06 x14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 16. 11. 2013: Dopad ondemand na výkon her
    Upřímně řečeno - jsem nasranej. Odehrál jsem toho docela dost a furt jsem zkoumal, proč to Diablo III občast tak cuká, a na toto jsem bohužel nenarazil a ani mě to nenapadlo. Bylo vidět, že to nebere celý procesor, ale pořád jsem to sváděl na grafiku. Ted vidím, že stačí jeden blbný příkaz a mám okamžitě minimálně o 5 FPS více a zdá se, že zmizely všechny ty propady FPS, když se na obrazovce objevilo více postav. Na Androidu to mám nastudované - tam mají tyhle věci velký vliv, ondemand určitě není nejlepší (byť je na většině zařízení), znatelně lepší je interactive (při stejném využití baterie), ale jsou i lepší (můj osobní typ je SmartAssV2). Kdybych jen tušil, že to může mít takový vliv i na na desktopu :-(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.