Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za říjen (YouTube).
Jeff Quast otestoval současné emulátory terminálu. Zaměřil se na podporu Unicode a výkon. Vítězným emulátorem terminálu je Ghostty.
Amazon bude poskytovat cloudové služby OpenAI. Cloudová divize Amazon Web Services (AWS) uzavřela s OpenAI víceletou smlouvu za 38 miliard USD (803,1 miliardy Kč), která poskytne majiteli chatovacího robota s umělou inteligencí (AI) ChatGPT přístup ke stovkám tisíc grafických procesů Nvidia. Ty bude moci využívat k trénování a provozování svých modelů AI. Firmy to oznámily v dnešní tiskové zprávě. Společnost OpenAI také nedávno
… více »Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Diskuse byla administrátory uzamčena.
Ale k tomu vlaku. Řeknu vám, že ta kabina vypadá bídně. Nikde žádné trubky, nesyčí pára a nejspíš to bude i dost odhlučněné, takže to nebude řvát. To není žádná mašina, takhle si teda vlak nepředstavuju
A ty páčky, to je výsměch, kde je nějaká poctivá klika a kohoutky jako v německý světoválečných ponorkách? Zlaté české dráhy, to jsou vlaky, to skřípe, duní a skáče po kolejích
Jinak ten vlak drnca ukrutne. Mame furu rozmazanych fotek, protoze to se tezko dalo udrzet i kdyz jsme se snazili oprit fotak o stenu vagonu a nebo naopak neopirat a tak vubec.
A kdyz to vleti do zatacky, tak kdo se nedrzi ma fakt dost smulu.
Proti schinkansenu je to neco uplne jineho. Sikovni japonci postavili koleje primo a celou cestu to jede temer bez zatoceni a muzete courat tam a zpet po libosti, kdezto ICE ma zatacek snad vice nez rovnych useku.
No, nevím, ale mám pocit, že pokud ten vlak ve třech stech otevřete, tak se asi vyhodíte všichni
Evropa není Japonsko, džaponci ať si staví jak chtějí, nicméně tady u nás je potřeba brát ohled na to, že to někdy prostě rovně nejde. A to nijak nesouvisí se šikovností, prostě jsou to specifické podmínky v džaponsku. No, já na Japonce reaguju asi jako nemalá skupina lidí na Američany v čele s jejich prezidentem, takže to co jsem napsal rozhodně není objektivní
A takoví lidé se diví, že jim nechtějí prodat jízdenku :o)
.
Uz jsi vyzkousel finske Pendolino? Jinak mistenky jsou opravdu potreba jen v Pendolinu, vsechny ty ostatni rychliky, IC a IC2 je nepotrebuji. Ze Ti daji mistenku hned, jak si koupis listek, je jina. Ale kdyz si koupis listek az ve vlaku, tak to mas bez mistenky. Podobne kdyz si koupis listek na posledni chvili a uz neni misto. V lokalkach do 100 km (takovych vlaku zas tak moc ve Finsku neni, ale jsou) mistenky nejsou vubec.
Koupe listku pres Internet problem neni. Ale E-ticket ma dost omezeni, nejde zrusit, nejde prehodit na jindy. Kdyz po Internetu jen platis, na nadrazi si musis vyzvednout normalni listek. Dobre je, ze se da platit jak primym prevodem z nejvetsich fisnkych bank, tak kartami vcetne Visa Electron.
Jestli si myslis, ze se vsude plati kartou, zajdi do Lidlu. Ten totiz i ve Finsku funguje stejne jako jinde (debilne). Ale takova Vapaa Valinta taky nebere vsechny bezne karty.
)
. Těším se na pokračování. Jinak je hezké, že bojujete za dobrou věc a jedete demonstrovat stovky kilometrů od domova. Přijměte za to mé díky a poklonu.
K tomu se vaze mala perlicka: Z Berlina jsme jeli domu a protoze jsme pres Nemecko svisteli ICE meli jsme priplatek na ICE, pokladni vysvetlila, ze ICE priplatek plati vsude. Po prejeti ceskych hranic nas skasl pruvodci CD, ze nemame priplatek na EC, pouze na ICE a ten Ceske drahy neuznavaji. Bylo to velmi usmevne, stavel se koridor a sedesatka byla normalni rychlost.
Mimochodem na nemeckych drahach se dobre kupuji jizednky na internetu: Vybere se trat, vlak atd., zaplati kartou a pak si stahneme PDF soubor, ktery si vytiskneme a to je nase jizdenka. Kupodivu platna.
Skoda, ze se nesvezete Thalysem: Kolegove tvrdi, ze jsou na vyssi urovni nez bezna hazejici ICE.
Tiskni
Sdílej: