abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 549 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník

    Aaron Seigo o KDE 5.0

    Na serveru derStandard.at vyšel rozhovor s Aaronem Seigem. Mluvilo se zejména o KDE SC 5.0, budoucnosti Plasmy a využití QML v KDE.

    26.8.2011 10:18 | stativ | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.8.2011 14:24 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    derStandard.at: So the long term vision for the KDE Software Compilation is to move everything to QML, Javascript and OpenGL?
    Aaron Seigo: Long term, yes
    mess avatar 26.8.2011 19:32 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Doufám, že na to časem zapomenou ...
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.8.2011 22:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    V čem je ta zásadní výhoda QML? Nějak jsem to nikdy nepochopil.
    26.8.2011 22:38 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Rychlý vývoj? (C++ je fakt hnus.)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.8.2011 12:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    No, já si to GUI a další vazby velmi snadno naklikám. S tím v závorce nesouhlasím.
    mess avatar 26.8.2011 22:43 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Je to deklarativní. Někomu to vyhovuje, někomu ne.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    belisarivs avatar 26.8.2011 14:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Jednou jsem si takhle nahodil IceWM.

    Nabehlo _okamzite_. Na to, ze KDE toho neposkytuje az tak moc navic (zvuk sel v IceWM, i video, aplikace tam fungovaly, skinovat se taky dalo, Nepokuk a Akonadi nepotrebuju), tak se docela dost taha. Cim dal vic si myslim, ze se vydalo spatnou cestou.
    IRC is just multiplayer notepad.
    26.8.2011 15:27 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    KDE a IceWM jdou každopádně úplně jinou cestou. Ale nedovolil bych si tvrdit, která je dobrá a která špatná.
    26.8.2011 15:39 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Zkoušel jsi porovnat start KWinu a IceWM, ať je to spravedlivé? Mimochodem, kolik toho umí KWin a kolik IceWM?
    26.8.2011 16:36 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Mimochodem, kolik toho umí KWin a kolik IceWM?
    Irelevantní. Počítač toho umí víc než kalkulačka a přesto když potřebuju něco rychle spočítat nečekám až mi počítač nabootuje, ale použiju kalkulačku.. :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    26.8.2011 17:49 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Co tím chtěl básník říci?

    Když chci zkrátit anglický trávník na zahrádce, vezmu elektrickou sekačku, zapojím ji a za chvíli ušvrdlám těch pár stvolů. Když chci odstranit nálety javorů a dvoumetrové kopřivy na několikahektarové louce, obětuju deset minut dolévání benzinu a oleje do křovinořezu a seřizování postroje, načež bez problému vykosím tu louku. Ano, tak to je. Nemá moc smysl brát na anglický trávník křovinořez, ale na druhé straně malým bzučítkem s prodlužkou velikou louku jen těžko vykosím.

    Místo startování X serveru můžu dělat v terminálu, ale když počkám těch deset sekund (a to nemám SSD a společně s DE mi rovnou startuje několik aplikací), dostanu se do prostředí, ve kterém budu výrazně produktivnější* než s holým (navíc imho mizerným) správcem oken.
    belisarivs avatar 26.8.2011 18:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    No, IceWM poskytuje kompletni prostredi - menu, listu, plochu - bez serepeticek. A kwin?

    Aby bylo jasno, jsem dlouhodoby uzivatel KDE a nekolik let jej i prekladam do cestiny uhlazuju, ale KDE 4.7 me zklamalo a to, jak vyvojari onanuji nad blbostma jako Nepomuk (schvalne, kdo jej aktivne pouziva a jak casto?), Akonadi apod., ktere mi vyrabuji RAM a neposkytnou nic o co bych mel zajem (taky je mam vypnute) namisto toho, aby makli na vykonu (ktery sel u me po "upgradu" na 4.7 zase o neco dolu, bez zaplych kompozitnich pikovin desktop vypada hnusne, s OpenGL se mi obrati vzhuru nohama, takze musim pouzivat xrandr - na GF7300, OMG).

    Kdyz vyvojarum nareportujeme, ze ty bile ikonky v systray opajcovane z Vist/7 jsou blbost, protoze to rozhodi kdejaka dalsi aplikace, ktera je bude mit barevne, tak nas poslou do prdele, protoze to jde "snadno" vypnout v jakemsi zasitem menu na miste, kde by to jeden opravdu necekal, a stvori dalsi kravinu, ktera zase zabere nemalo RAM. Vzdyt prece PC ma ten vykon proto, aby ho mohl sezrat system. Proto musi byt vykonne jak herni stroj. Samotne aplikace uz jsou naprosto podruzne. :-(
    IRC is just multiplayer notepad.
    26.8.2011 18:19 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Proto musi byt vykonne jak herni stroj.

    Kdybych nepoužíval jenom nettop a netbook, možná bych ti to i věřil.

    Nepomuk (schvalne, kdo jej aktivne pouziva a jak casto?), Akonadi

    Na jedno PC jsem nainstaloval Kubuntu. Používá se hlavně k přehrávání hudby a filmů, prohlížení webu a vybírání e-mailu. Uživatelé nejsou právě technické typy, takže jim vyhovuje, že nemusí řešit, kde jsou uložené filmy, kde hudba a kde nějaké dokumenty. Tam se to opravdu využije.

    belisarivs avatar 26.8.2011 18:33 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Kdybych nepoužíval jenom nettop a netbook, možná bych ti to i věřil.
    A svizne, co? Ja jenom, ze na desktopu s Core2Duo, par GB RAM a GF7300, coz je jednoznacne vykonnejsi nez co mas, se teda o sviznosti neda mluvit. Nahozeni toho IceWM pro me bylo zdrojem solidnich depresi. To si pak clovek vsimne, co je to rychlost.
    Uživatelé nejsou právě technické typy, takže jim vyhovuje, že nemusí řešit, kde jsou uložené filmy, kde hudba a kde nějaké dokumenty. Tam se to opravdu využije.
    Mame jsem hodil na plochu ikonku ke slozkam Filmy a Hudba a ma to stejne i bez Nepomuku na jeden klik.
    IRC is just multiplayer notepad.
    26.8.2011 18:46 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    A svizne, co? Ja jenom, ze na desktopu s Core2Duo, par GB RAM a GF7300, coz je jednoznacne vykonnejsi nez co mas, se teda o sviznosti neda mluvit. Nahozeni toho IceWM pro me bylo zdrojem solidnich depresi. To si pak clovek vsimne, co je to rychlost.

    Ano, svižné. Možná kdybych zapnul všechny možné efekty, bylo by to jinak, ale nějak nemám potřebu. Občas používám LXDE na jednom starším počítači, ale taky u toho pořád nadávám, co všechno to neumí.

    Mame jsem hodil na plochu ikonku ke slozkam Filmy a Hudba a ma to stejne i bez Nepomuku na jeden klik.

    Jenže si asi nenahrává další a nemá toho desítky až stovky giga jako já nebo ti, kterým se o ten počítač starám.

    Navíc NEPOMUK a Zeitgeist a tyhle věci vůbec mají další využití, když tě zajímá, co sis pouštěl za film před měsícem a nemůžeš si vzpomenout nebo když potřebuješ něco najít podle metadat.

    belisarivs avatar 26.8.2011 19:03 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Možná kdybych zapnul všechny možné efekty, bylo by to jinak, ale nějak nemám potřebu.
    No, ale pak je jaksi zminovani vyhod kwinu irelevantni, protoze sice umi kdejake kravinky, ale stejne je mas vypnute a vetsina lidi nejspis taky.
    Občas používám LXDE na jednom starším počítači, ale taky u toho pořád nadávám, co všechno to neumí.
    Jako napr.? Jenom jsem zvedavy. Mne by chybelo mozna nejake automountovani. Ale to by slo poresit pres hal ci ruzne Kity. Co vic? Spustim terminal, prohlizec (cimz taky pohrbim nemale prostredky :-() a jedu.
    Jenže si asi nenahrává další a nemá toho desítky až stovky giga jako já nebo ti, kterým se o ten počítač starám.
    Ne, ale ja jo. A mam to stejne. Staci si to roztridit a je pokoj. A jestli trideni provadim na fs, coz je pak pristupne i pri prebootovani do jineho OS ci kopirovani na prenosny disk, nebo to musim tridit v Nepomuku, jez ty vyhody nema, jaksi Nepomuk v mych ocich zrovna neobhajuje.
    Navíc NEPOMUK a Zeitgeist a tyhle věci vůbec mají další využití, když tě zajímá, co sis pouštěl za film před měsícem a nemůžeš si vzpomenout nebo když potřebuješ něco najít podle metadat.
    Jo, ale ta metadata tam musis nacpat a co jsem si spoustel pred mesicem si budto pamatuju (teda ne presne na den) anebo to nestalo za to.

    Takhle, ja bych byl rad, aby to k necemu bylo a v podstate jsem rad, ze je to k necemu tobe, ale abych mel vyzranych nemalo RAM kvuli necemu, co pouziju jednou za cas je IMHO na hlavu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    26.8.2011 19:27 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    No, ale pak je jaksi zminovani vyhod kwinu irelevantni, protoze sice umi kdejake kravinky, ale stejne je mas vypnute a vetsina lidi nejspis taky.

    Mám zapnutý efekt Prezentace oken, občas používám průhlednost. To jsou pro mě dost zásadní věci, které mi usnadňují práci. Rozmazávání opravdu nepotřebuju. KWin umí "tiling" a "tabs" (nevím teď, jak se tomu přesně říká česky).

    Jako napr.? Jenom jsem zvedavy. Mne by chybelo mozna nejake automountovani. Ale to by slo poresit pres hal ci ruzne Kity. Co vic? Spustim terminal, prohlizec (cimz taky pohrbim nemale prostredky :-() a jedu.

    Rozchodil jsem automatické připojování, ale nevyhovovalo mi něco ve filtrování souborů a zrovna PCManFM mi občas padal. Taky nevím, jestli umí karty (jestli si to nepletu s Thunarem). Aby OpenBox uměl "tiling", musím si doinstalovat nějaký další program.

    Ne, ale ja jo. A mam to stejne. Staci si to roztridit a je pokoj. A jestli trideni provadim na fs, coz je pak pristupne i pri prebootovani do jineho OS ci kopirovani na prenosny disk, nebo to musim tridit v Nepomuku, jez ty vyhody nema, jaksi Nepomuk v mych ocich zrovna neobhajuje.

    Zrovna tihle lidé to třídit nebudou (styl práce "všechno na ploše") a já už také přestávám mít chuť v tom udržovat systém, protože je toho prostě moc a přibývá to moc rychle. Takže stejně musí fungovat nějaké vyhledávání.

    Jo, ale ta metadata tam musis nacpat a co jsem si spoustel pred mesicem si budto pamatuju (teda ne presne na den) anebo to nestalo za to. Takhle, ja bych byl rad, aby to k necemu bylo a v podstate jsem rad, ze je to k necemu tobe, ale abych mel vyzranych nemalo RAM kvuli necemu, co pouziju jednou za cas je IMHO na hlavu.

    Já si nepamatuju názvy. Metadata to umí vzít u některých typů souborů i automaticky, zrovna třídění v kolekci v Amaroku je výborná věc. Kdyby to, jak tu někdo v jiné diskuzi navrhoval, umělo prohledávat i nějakou databázi textů písní, byl bych hrozně vděčný, protože občas si vzpomenu na kus textu a chtěl bych vědět, jak se ta skladba jmenuje.

    26.8.2011 19:32 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Taky nevím, jestli umí karty (jestli si to nepletu s Thunarem).
    Thunar neumí, PCmanFM tuším jo.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    26.8.2011 19:30 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    když tě zajímá, co sis pouštěl za film před měsícem a nemůžeš si vzpomenout
    find -atime?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    26.8.2011 19:42 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    1. tohle ti nebude dělat BFU, 2. to stejně vyžaduje ruční práci nebo další zpracování, pokud je to před měsícem plus minus dva týdny a na filmy se díváš často, takže to potřebuješ protřídit podle žánrů, obsazení a podobně.
    Josef Kufner avatar 27.8.2011 20:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    A pokud máš fungující pravidelné zálohování, tak to stejnak fungovat nebude.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.8.2011 16:44 j.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    mount -t noatime? ;)
    Marián Kyral avatar 26.8.2011 18:34 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Ad 4.7) Zpomalení jsem nepozoroval (ale netvrdím, že není). Nepomuk mám zapnutý, ale vypnul jsem strigi. Souhlas, že kWin bez kompozice moc dobře nevypadá. Ale kompozice mi na nvidii funguje, takže to neřeším. A když jsem teď něco řešil s kolegou, tak se hodně divil, jak moje KDE svižně reaguje. Na rozdíl od jeho Win7. Ale tam si myslím, že největší problém bude těch 20 miliónů oken, co má neustále otevřených :-)

    Ad ikony) Kde se to dá vypnout? Ty bílé by mi až tak nevadily, jen kdyby byla nějaká jednoduchá možnost, jak mít bílé všechny. Ale ostatní aplikace na to celkem prdí. Dokonce i Amarok. Nebo jsem něco přehlédl v nastavení? Pravda, až tak mně to nepálí.

    belisarivs avatar 26.8.2011 19:17 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Zpomalení jsem nepozoroval (ale netvrdím, že není).
    No, mne to na 4.6.x taky celkem slo (na to, ze je to KDE), ale ten upgrade ... to bylo fiasko.
    Ad ikony) Kde se to dá vypnout?
    Tady je bugreport. Projdi si to. Jsou tam odkazy co a jak.
    Ty bílé by mi až tak nevadily, jen kdyby byla nějaká jednoduchá možnost, jak mít bílé všechny.
    To by je nekdo musel namalovat. Takze je na tobe, zda je to jednoducha nebo slozita zalezitost. Ale tohle by mohlo pomoct. Navic, ja pouzivam ikony Faenza. Ta zmena ikon v Oxygenu pro me byla jak studena sprcha. Taky pekne kurvitko.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Marián Kyral avatar 26.8.2011 19:49 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Díky, Amarok a psi+ jsem pořešil. Už jen basket a skype. Ale to bude trochu horší :-( Asi půjdu dělat něco užitečnějšího.
    26.8.2011 20:02 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Četl jsem o nějaké službě, která umí analyzovat snímek obrazovky a podle něj vygenerovat optimální (vzhledem ke kontrastu a tak) černobílou podobu. Jenom to nemůžu najít.
    Marián Kyral avatar 26.8.2011 21:02 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    On není ani tak problém najít bílou ikonu, jako spíše vnutit ji dané aplikaci. Musí se hledat, kde má uložené ikony a následně hlídat aktualizace a pokaždé ji zase obnovit. Když jsem hledal ikonu pro Amarok, tak jsem si přečetl, že pro některé aplikace daný postup nefunguje, protože nepodporují nové rozhraní. Takže pro basket by to neměl být problém, to tam doimplementovat. Třeba podle Amaroku. Možná se na to kouknu, až se budu nudit a vzpomenu si na to. Je celekm velká šance dostat tuto změnu do basketu, na gitorious je teď celkem živo ;-)

    Jo tady to je:
    It's impossible to make icons for non-KDE applications and for KDEPIM 4.4, because they don't use KDE tray protocol.
    -- http://kde-look.org/content/show.php/Monochrome+Tray+Icons?content=135874
    BUT the do not work because these programs either use an old API (kmail, akregator, kteatime) or they don't use KStatusNotifierItem::setIconByName (like kopete) this allows plasma to select an icon according to the desktop theme. Instead they use KStatusNotifierItem::setIconByPixmap with a pixmap that was loaded by the program itself (choqok does this and supposedly kgpg). Also: konversation doesn't use the icon defined in the set for it's red-blinking-alert instead is uses it's default .png icon, so the explanation above might apply likewise.
    -- http://kde-look.org/content/show.php/Additional+SysTray+Icons?content=133685
    Marián Kyral avatar 26.8.2011 21:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    CELKEM - ach jo, to jsem si to po sobě četl několikrát :-(
    26.8.2011 18:36 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Proto musi byt vykonne jak herni stroj.
    A na výkonnom stroji to vyzerá nasledovne: Procesor sa fláka, RAM zíva prázdnotou a KDE je ppoommaalléé... :-( A to teda nechápem.
    SomaFM commercial-free internet radio
    27.8.2011 01:31 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Zvláštní, můj notebook není herní sestava, používám intelovskou grafiku (kompozice dost zpomaluje akcelerované hry, tak pro ně mám v KWinu nastaveno, že ji po dobu svého běhu vypnou), spouštím na něm virtuály (které žerou hodně velkou část výkonu i paměti) a problémy nemám žádné. Snad jen mě štve, že se ikonky v system tray nedají zvětšit, na 15” FullHD displeji jsou dost malé.

    Nepomuk, Akonadi i Strigi využívám docela běžně. Nepomuk se hodí pro organizování filmů, hudby a fotek třeba podle žánrů, osob nebo umístění. Ano, můžu si to pamatovat a pak to ručně vybírat, ale když v těch třech stovkách filmů a seriálů, tisícovky alb a kolem deseti tisíc fotek, co momentálně mám, se bez toho docela blbě orientuje. Anebo na každou věc můžu používat speciální program, ale já mám rád přímočarost a propojenost, líbí se mi, že požadovanou fotku můžu vyhledávat v dialogu nahrání souboru webového prohlížeče a nemusím kvůli tomu spouštět digiKam. Akonadi usnadňuje třeba hledání v kalendáři nebo propojování mejlů, adresáře a Kopete, takže u odesílatele vidím jeho fotku a můžu mu přes IM rovnou napsat; IMO je přes něj implementován i Kolab. A Strigi je výborné v tom, že kromě velmi rychlého hledání v Nepomuku nebo podle jakýchkoliv jiných metadat umí detailně (i když ne tak rychle, protože to není předindexované) hledat i ve vzdálených úložištích (NFS, WebDAV, SFTP). Chápu, že spousta lidí to zatím neocení, ale já často používám věci několik let předtím, než se stanou masově populární :-)
    belisarivs avatar 27.8.2011 12:49 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Zvláštní, můj notebook není herní sestava, používám intelovskou grafiku a problémy nemám žádné.
    Nebo proste jenom tu cukaturu uz tolik nevnimas.

    Mam jiny stroj: Phenom II, 4 GB RAM, GTX 275. Zkusil jsem si plynulost zmeny velikosti okne ve Windows 7, a zadny zazrak, ale celkem se to dalo. V KDE 4 znatelne horsi. Tak asi tak.
    IRC is just multiplayer notepad.
    mirec avatar 26.8.2011 21:21 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Takže teraz keď už máme plynulé prostredie tak to zase rozbijeme ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    stativ avatar 26.8.2011 21:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Tohleže je plynulé?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    26.8.2011 21:29 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    @sxxe I have to disagree, it's just flashing with compositing disabled and trust me there is such a significant difference that I recorded a video (which I very rarely do)
    stativ avatar 27.8.2011 08:50 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Toho člověka nechápu. Kdyby mi KDE takhle „fungovalo“ tak jsem dávno u Enlightenment 17.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    26.8.2011 21:28 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Ach jo. Četl jsi vůbec něco o plánech ohledně KDE Frameworks 5.0?
    mirec avatar 27.8.2011 08:23 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Čítal :(
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    27.8.2011 11:37 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    ale bylo to anglicky, takze si to nepochopil a radsi si sel brecet sem?
    vain avatar 27.8.2011 20:06 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Takže teraz keď už máme plynulé prostredie tak to zase rozbijeme ;)
    Haha lol, tak to je dobrá "reklama". Spíš si dělá srandu, dát takový nadpis a ve videu TOHLE. To je jako napsat akční thriller k videu s ordinací v růžové zahradě.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    mirec avatar 28.8.2011 08:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Neviem, či to bola sranda, lebo toto som videl priamo na planetkde.org, takže predpokladám, že to dotyčný myslel vážne. V každom prípade mňa to celkom pobavilo a našťastie mi na mizernom hardvéri prekresľuje okná rýchlejšie než win (mám 1GHz CPU, 1GB RAM, Intel GMA X3100 ... proste nič extrémne moderné).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    belisarivs avatar 28.8.2011 10:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Takhle nejak mi "svisti" Win7 na Phenomu II a GTX275 nazivo. KDE 4 jeste o poznani hur.

    Otazka je, nakolik te nahravce uskodila rezie nahravaciho sw. Ale i tak to vnimam jako zlepseni.
    IRC is just multiplayer notepad.
    vain avatar 28.8.2011 10:46 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Asi to něčemu uškodí, ale to je o důvod víc, proč to v takové podobě nezveřejňovat. Ještě s takovým názvem, že člověk čumí s otevřenou hubou a nevěřícně kroutí hlavou, jestli to autor myslí vážně, nebo je jen slepý.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    mirec avatar 28.8.2011 11:41 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0

    +10 názov je mizerne zvolený. Okrem toho ukazovať rýchlosť pomocou nahrávania desktopu je totálna blbosť, jediná ako-tak použiteľná metóda je nahrávať priamo z výstupu grafickej karty, alebo namieriť kameru na monitor. Mne napr. okno dolphinu zvládne prekresľovať pri resize zhruba na 50fps zhruba s 1 frame oneskorením za wm, takže to skutočne vyzerá relatívne plynulo. Keď ale použijem napr. recordmydesktop, xvidcap ... tak je to podobná sekaná ako v tom videu na youtube.

    Takže aby sme to zosumarizovali ... človek, ktorý video uploadol zaznamenal veľký rozdiel v rýchlosti vykresľovania vďaka integrácii xsync, ale keďže je to nahrávané pomocou softvéru je to sekaná tak či tak. Či aj viditeľné zlepšenie aj reálne ťažko povedať, u mňa nevidím rozdiel medzi resizom okna gimpu a dolphinu, oba prakticky nezaostávajú za windowmanagerom (používam awesome-wm). Je možné, že xsync práve zvýšil rýchlosť nahrávania, chcelo by to fakt vyskúšať naživo.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    27.8.2011 16:06 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    <úvaha k diskusi>
    Stejně za 5-10 let budou desktop používat jen programátoři, zbytek uživatelů bude mít telefony, tablety a chytré televize. Takže je asi celkem jedno, kam se které prostředí ubírá, není-li určeno pro mobilní zařízení (nečetl jsem nic o určení nového KDE, takže mě klidně opravte). Budoucnost patří aluminiu :-)
    </úvaha k diskusi>
    stativ avatar 27.8.2011 16:12 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    No vidíš, a právě tímhle směrem se KDE ubírá. Nebo lépe: ubírá se směrem, kdy plasma bude ještě modulárnější, a bude možné snadno udělat UI speciálně pro potřeby daného zařízení. Už teď je ve vývoji UI pro tablety a další věci s dotykovou obrazovkou pod jménem Plasma Active.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    27.8.2011 16:14 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Tak to jim v tom případě kvituji. webOS ukázal, že Qt může na mobilu vypadat i víc než hezky a běhat pěkně rychle tudíž jsem zvědav na výsledek (a nejlépe komerční implementaci).
    27.8.2011 18:59 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Ne. Desktop budou používat ti, kteří informace budou vytvářet. Tablety, telefony a televize ti, co je budou přijímat.

    Nedovedu si představit psát článek, zpracovávat fotku, pracovat s účetnictvím, kreslit ať již umělecky nebo v CADu na něčem, co nemá klávesnici a přesné ukazovací zařízení jako je dobrá myška. Prstem po tabletu se to neudělá.
    27.8.2011 20:56 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    A perem po tabletu s kvalitním digitizérem?
    Josef Kufner avatar 27.8.2011 21:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Nebo jednoduchý stojánek (vyklápěcí nožička) a bluetooth klávesnice k tabletu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.8.2011 20:33 munich machine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Tablety, telefony, mobilne zariadenia = precenovany hype.
    28.8.2011 14:22 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    A proto HP prodává PC divizi neboť jim z pozice největšího světového výrobce počítačů připadá málo zisková :-)
    29.8.2011 14:06 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aaron Seigo o KDE 5.0
    Protoze tam prisel ten prodavac limonad ze SAPu, kterej problematice HW vubec nerozumi, tak se toho chce zbavit driv nez neco zasadne po**re.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.