abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (24%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (5%)
    Celkem 55 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem

    Dva čeští IT nadšenci vymysleli a začali prodávat na Internetu vlastní počítač s názvem miniPC. Jejich cílem není ohromit výkonem, ale nabídnout lidem malý počítač pro běžnou práci. Tomu také odpovídá použitý hardware. Srdcem počítače je deska VIA Epia s procesorem C7 (1 GHz). Dále je miniPC vybaveno 80GB pevným diskem, vypalovačkou DVD, šesti USB porty a 512 MB pamětí. Cena počítače byla stanovena na 15 000 Kč. Součástí počítače je linuxová distribuce Xubuntu. Zdroj: ITBIZ.cz.

    3.10.2007 21:41 | Radim Hasalík | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.10.2007 21:54 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Je to šíleně předražený...
    3.10.2007 21:56 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    jj
    USE="-gnome -kde";turris
    3.10.2007 21:57 Jakub Suchy | skóre: 22 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    dva cesti nadsenci vymysleli jak preprodavat jiny pocitac?
    Drom avatar 4.10.2007 16:01 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    +1

    lepe receno "jak draze preprodavat"
    3.10.2007 21:58 djorthodox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Napad je nice ale souhlsim s predchozim prispevkem a rikam tez ... moooc drahy.
    3.10.2007 22:03 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Mám pět let staré PC a pořád je o něco výkonnější než to nabízené předražené a výběhové.
    Shadow avatar 3.10.2007 22:11 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Souhlas. Tak za třetinu stanovené ceny bych byl ochoten o koupi uvažovat. Jinak si velice rád nechám zajít chuť.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    3.10.2007 22:11 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Je to šíleně předražený...
    miniPC přichází na trh s malými rozměry, nízkou spotřebou a jednoduchým používáním

    Předveďte vaši představu kalkulace pro odpovídající produkt. Na jedné straně se z každého rohu volá po malých, tichých, úsporných a vyladěných sestavách - na druhé straně když se ji někdo konečně dokope dodávat, tak je to "předražený".

    Co není předražený? Velkej hlučnej šmejd s náhodně vybraným HW z penáče (ale hlavně že má supermegahyperprocesor 4GHz a windowsy hasta la vista)?

    Tahle společnost začne být vyspělá tehdy, až se budou prodávat a hlavně kupovat produkty s velkou přidanou hodnotou, tj. nikoliv suroviny pro DD (dodělej doma).

    Že tohle platí zejména o open source produktech, které jsou jako suroviny zadarmo, ale měly by vydělávat producentům hlavně na službách s nimi spojenými, to by se konečně mohlo rozkřiknout i mezi uživateli Linuxu.

    Konkrétně koupit elegantní vyladěný HW s vyladěným Linuxem pro konkrétní potřeby (nevím, jestli to tak je v tomto případě, ale vypadá to tak) je přesně to, co v téhle zemi zatím chybí.

    Ale ne, pánům bastlerům je to předražený, protože oni si to jistě dokážou za pár týdnů zbastlit a nakonfigurovat sami o něco levněji (aniž by jejich práce a čas měly nějakou cenu).

    Jo jo, jen tak dál.
    3.10.2007 22:22 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Ale ne, pánům bastlerům je to předražený, protože oni si to jistě dokážou za pár týdnů zbastlit a nakonfigurovat sami o něco levněji (aniž by jejich práce a čas měly nějakou cenu).
    Jo, pokud ma neci cas dvojnasobek ceny HW, pak mu na jeho produkt hazim bobek, zvysoka a vydatne. Sorry, strcte si to az tam. Fakt nechapu, cemu se divis. Je to nesmyslne predrazenej krap s mizernym vykonem.
    3.10.2007 22:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Nejde o výkon, ale o to, že je to tiché a malé. Fakt je, že to "tiché" se dá zajistit s výkonnějším HW za cca dvě třetiny peněz včetně práce, ale pokud se to zákazníci těchto dvou nedozví, tak maj kluci o kšeft postaráno.
    Quando omni flunkus moritati
    3.10.2007 22:47 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tahle společnost začne být vyspělá tehdy, až se budou prodávat a hlavně kupovat produkty s velkou přidanou hodnotou, tj. nikoliv suroviny pro DD (dodělej doma).
    Súhlas, ale to nie je prípad tejto "novinky" - cena je jednoducho príliš nadsadená. Zaujímavý koncept je napríklad Zonbu - podstatne cenovo prijateľnejší (základná verzia za 256 USD vrátane poplatkov za dopravu). Ak by začali ponúkať variant bez ukladania dát cez Internet, prípadne s dizajnovo doladeným externým USB diskom...
    3.10.2007 23:57 aquarius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    zatim tu v diskusi jeste nikdo nezminil konkurencni produkt podobneho zamereni, ale od firmy, ktera zacinala v garazi pred temer tremi dekadami. Mac Mini od Apple totiz podle me nabizi skoro to same za cenu 18500kc (nebo $599, pokud si pro to dojedete do statu), ale s dvojnasobkem pameti, dvoujadrovym procesorem core duo a s OS X... Cele je to navic zabalene v trochu mensi krabicce, ktera vypada po designove strance o dost lip... Kdyby minipc stalo rekneme o tretinu mene, bojovalo by se mu proti takto silne konkurenci asi o neco lepe...
    3.10.2007 23:38 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Proboha xkeshu, ty opravdu nemůžeš zůstat v opozici s rumem natrvalo.

    Je to neskutečně předražený. Započítej do těch svejch oněch kalkulací taky to, že notebook, kterej bude mít ve všech* ohledech lepší parametry a ke všemu navíc i displej, koupíš ouplně novej už za 12-13 tisíckorunaček.

    * a na to se napijem
    Daniel Kvasnička ml. avatar 4.10.2007 07:57 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tahle společnost začne být vyspělá tehdy, až se budou prodávat a hlavně kupovat produkty s velkou přidanou hodnotou
    ...coz miniPC neni.

    Ze tahle spolecnost ma obecny problem neposuzovat produkt jen podle ceny materialu, to je fakt, jenze v tomhle pripade to proste je moc. Neni mozny, aby u relativne maloserioveho produktu vydelal vyrobce komponent, vyrobce pocitace, prodejce a nebylo to predrazeny.

    A pridana hodnota? Vzdyt panove Cesi vynalezci ten pocitac ani nekompletuji. Jen preprodavaji kus HW s instalovanym Xubuntu. Instaluji snad na to Xubuntu dalsi SW, aby se vybavenim alespon priblizili Mac OS X? (nejsou schopni ani vymenit nedodelavku Xfburn za mnohem lepsi Brasero) Ctu tam neco o bezplatne podpore pri prechodu na Linux, samozrejme ovencene tunou superlativu -- ale kde je neco konkretniho? Clovek ktery ma odvahu napsat, ze poskytuje podporu zadarmo a nespecifikovat to nejspise nema zadnou poradnou koncepci. Co reknou zakaznikum, kdyz je s prechodem na Linux budou otravovat uz prilis dlouho? Ze prave ted jim podpora zdarma skoncila? A kde se o tom doctu?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    svido avatar 4.10.2007 08:27 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Aaaa, dalsi Hulan. Jen nechapu proc sem leze :-( Predrazeny je, to je jasne. Jde slozit mnohem levnejsi sestava.

    ...Konkrétně koupit elegantní vyladěný HW s vyladěným Linuxem pro konkrétní potřeby...
    tak tuto je fakt dobre. Co to je elegantni HW a vyladeny Linux?

    ... pánům bastlerům je to předražený, protože oni si to jistě dokážou za pár týdnů zbastlit a nakonfigurovat sami o něco levněji...
    Mluvi samo za sebe, ze pane rediteli nas pickundiku (tedy bastleru)... Vzdy jsem si skladal PC a nikdy to nebylo nestabilni.
    4.10.2007 10:52 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Kritika kritiky je OK, pokud je původní kritika mimo mísu. Což v tomto případě prostě není. Cena skrine EM-151/090FLS + D201GLY = 3310,- Kc/ks (bez DPH, bez dopravy; cena pro 1 ks). To máme Celeron 1.3G (jeden malinký větráček), zdroj 90W, motherboard, síťovku, zvukovku, grafiku, USB 2.0. Přidejte 512MB, 80GB disk (v podstatě výprodejová položka) a DVD vypalovačku. Můžete namítnout, že do EM151 vypalovačku nedostanete, ale to byl příklad, case s prostorem pro vypalovačku od EMKA dostanete za víceméně stejnou cenu. Žádný hi-tech design, ale o to snad nejde. Na 15000 se prostě nemůžete dostat, pokud chcete být konkurenceschopný. Zdůvodnitelná cena tohoto zařízení leží někde mezi 50%-70% toho co nabízejí dva čeští nadšenci. Mimochodem bezdiskový terminál tak máte za 4000,- (DPH nepočítám, terminály jsou vesměs pro podnikové použití).
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    4.10.2007 15:28 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Původní pc je bez větráku s pasivním chlazením.

    Jednoduše to nepočítejte na odlišném HW ale na HW, který ta sestava skutečně obsahuje. Protože jinak je to flame o platformách, nikoliv o ceně konkrétní nabídky. Oni prostě vezmou HW, smontují, dají nějakou podporu a marketing, to vše za 2K.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    4.10.2007 16:15 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tak o tom neplkejme si chtěl říci? Tento 'flame' je o tom, zda je to za nabízenou užitnou hodnotu přiměřená cena. A já tvrdím že ne, protože HW se srovnatelnou užitnou hodnotou a form factorem se dá sehnat výrazně levněji. Samozřejmě kdo chce, ať si připlatí odhadem 6-7000 za to, že tam nebude mít ani ten malý větráček.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    3.10.2007 21:59 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Nejdražší Xubuntu v dějinách ?
    3.10.2007 22:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tvrdit, že něco takového "vymysleli", je směšné ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.10.2007 22:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Prodávat to za takovou cenu, to se vymyslet musí a může jen v ČR :-)
    David Ježek avatar 3.10.2007 22:09 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Nechtěli jsme žádný drahý superstroj, co bude všechny ohromovat svými gigahertzy a gigabajty.
    místo toho hoši sestavili pár komponent a prodávají drahý superstroj, co ohromí možná tak mizerným výkonem a omezenými schopnostmi. nic proti snaze, ale tohle je fakt výsměch. to už radši pegasos nebo efiku (pomineme-li množství paměti)
    3.10.2007 22:13 Schmaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Mě osobně by se to třeba do obýváku líbil - přeci jen 60Wattů je odběr slabý žárovky - to je prd...
    3.10.2007 22:23 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Nebylo by to špatný, kdyby to bylo za tu cenu s Windows XP Home a Microsoft - Office 2003 ;-) Tátovi by to stačilo :-D
    3.10.2007 22:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Proč šedesát, když můžeš mít i deset? ;-)
    3.10.2007 22:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Na x86? I když, pokud si vzpomínám, Efficeony něco podobného uměly, ale mám pocit, že s tím firma neprorazila.
    Quando omni flunkus moritati
    3.10.2007 22:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Proč x86? Brzdí Tě Windows?
    3.10.2007 23:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    I pro Linux jsou programy, který nejdou na ničem jiném než na x86. A běžnému uživateli v kanclu, pro kterého je tohle pravděpodobně určené, by nefunkčnost Windows asi vadila.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.10.2007 00:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tohle je linuxový stroj, ne jen cesta pro vyhnutí se placení licence Windows. A uživatel v kanclu nebude pravděpodobně potřebovat ty věci, které na Linuxu procesor x86 vyžadují.
    4.10.2007 00:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    A uživatel v kanclu nebude pravděpodobně potřebovat ty věci, které na Linuxu procesor x86 vyžadují.
    95% uživatelů v kanclu potřebuje* MS Office. Ne OpenOffice, ne KOffice. Tím se možnost uplatnit se na trhu značně zmenšuje. Ale budiž, dostat Linux do kanclu to se možná nechá, ale ještě jsem neslyšel o firmě, která by na kancelářskou práci používala jinou architektoru, než x86.

    Krom toho, tohle vlákno začalo "Mě osobně by se to třeba do obýváku líbil". Pokud by mělo jít o přehrávač videí a hudby, možná bych zvolil něco, co se používá častěji a nechají se k tomu tedy najít návody na netu.

    * Nepotřebuje, ale jsou na ně zvyklí a držkovali by, kdybys je chtěl přeučit na něco jiného. A i když se přeučí, tak budou furt držkovat, že s tímhle se nedá dělat a MS Office jsou lepší. A - a to je to podstatné - s největší pravděpodobností budou švejkovat místo toho, aby pořádně dělali.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.10.2007 00:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tady se bavíme o linuxovém zařízení - že firmy používají hlavně Windows a jiný SW Microsoftu, to je úplně mimo. Tady jde o to, že k plnohodnotnému provozu Linuxu v kanceláři x86 nepotřebujete, a z hlediska efektivity je x86 skoro až nevhodné. Nevím, jaký rozdíl by ne-x86 zařízení v síti mělo dělat...
    Pokud by mělo jít o přehrávač videí a hudby, možná bych zvolil něco, co se používá častěji a nechají se k tomu tedy najít návody na netu.
    Návody za jakým účelem? Linux + MythTV jsou všude víceméně stejné a je to používané dost...
    4.10.2007 00:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tady jde o to, že k plnohodnotnému provozu Linuxu v kanceláři x86 nepotřebujete, a z hlediska efektivity je x86 skoro až nevhodné.
    Přesto se používá skoro všude, stejně jako windows. Můžeš se pokusit prosadit něco lepšího, v takovém případě ti přeju hodně štěstí a pevnou větev.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.10.2007 00:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Pokud už se podaří prosadit Linux, nevidím jediný důvod, proč by tam muselo být x86 a proč by x86 někdo volil, pokud nemá speciální požadavky na konkrétní software. Problém bych viděl jen v tom, že ne-x86 hardwaru není moc velký výběr.
    4.10.2007 01:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Hlavní důvod je ten, že je vždycky lepší držet se něčeho standardního...

    1) Standardní HW dokáže opravit / vyměnit / znovu nastavit hodně lidí nebo firem, nestandardní už ne - z toho potenciálně vyplývají větši problémy se servisem.

    2) Například pokud ráno někdo zjistí, že mu nefunguje počítač kvůli selhání HW, u x86 je vcelku slušná šance, že do odpoledne se podaří sehnat adekvátní náhradní kus (tj. takový, aby nebylo potřeba měnit ovladače) a počítač bude fungovat dál.
    Quando omni flunkus moritati
    4.10.2007 10:04 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Včera jsem se díval na záznam přednášky ředitele (asi - to jsem nějak přeslechl) české pobočky Novellu.

    Říkal, že přechod byl ve dvou fázích, kdy v první jim sebrali MS Office a kdo ho chtěl používat, tak by musel projít nějakou šílenou byrokratickou procedurou a tak (podle jeho slov), se na to každý vykašlal. Přičemž říkal, že nikdo z nich nebyl na žádném speciálním školení a každý se to naučil sám.

    Řeč je tady hlavně o úřednících té firmy, ne o správcích sítě nebo programátorech. Takže nějaké plky ze strany sekretářek jsou jen projevem neschopnosti velení udržet si zaměstnance na uzdě. Prostě když se to může naučit mzdová pracovnice v Novellu, tak pro ostatní by to snad taky neměl být problém (pokud si chtějí udržet práci). Když budou švejkovat, má vedení vždy možnost jim pohrozit vyhazovem, zavést výkazy, audity, společné pracovní prostory nebo co já vím jaké další zbraně se používají proti zaměstnancům.
    4.10.2007 14:55 nickname
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Udržet si zaměstnance na uzdě? Pohrozit vyhazovem? Zbraně proti zaměstnancům? Do takové firmy bych nešel, ani kdyby používala jen GPLv3 SW. :-/ S lidmi je lepší se domluvit a ne proti nim bojovat.
    4.10.2007 15:15 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Probuďte se! Kdyby se s lidmi šlo domluvit, tak by svět vypadal jinak. :-)
    23.1.2008 13:10 ladin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Amen
    hwsoft avatar 4.10.2007 10:24 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Mam ted doma nizkospotrebove x86, jde o AMD , vice na PCengines. Jedou tam snad i M$ XPembeded, ty jsem nezkousel. Vykon nic moc,cca pentium na 900MHz, ale spotreba 5W bez HDD. system bezi z CompactFlash. Za cca 3-5 tisic, dle koupe, mam zaklad, krabicky jsou od 400Kc nepekne, za cca 1000 pekne.
    3.10.2007 23:39 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    za 15k mam velmi slusne vybavenej (vykonnej) starsi notebook se spotrebou do 20W.
    4.10.2007 09:21 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Za 15k sezenes T42 nebo T43 s 1400x1050 LDCckem, Core Solo, pul gigem pameti a WinXP Profi. Schazet bude jen zaruka. Stroj je to neznicitelnej a bezporuchovej. Nebo zkratka staci poridit nejakej novej book. Zaruka je zaruka, ze(az na acer ;) ).
    4.10.2007 14:20 pj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    s timto nesouhlasim, notebooky jsou poruchovy zhruba nastejno, je treba srovnavat srovnatelne a taky jak se clovek k veci chova, btw. i acer dela vyssi modely z hlinikove nebo magneziove slitiny (nehlede na o rad lepsi pomer funkcnost/cena). nelze srovnavat top notebook lenovo a nejlevnejsi radu acer aspire.
    4.10.2007 14:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Ale lze. Pokud použitý ThinkPad a nový Acer stojí stejně, ale ThinkPad přitom nabízí více a (přestože použitý) je spolehlivější, pak je srovnání velmi na místě.
    4.10.2007 01:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    60 wattů? Moje "výkonová" sestava si v klidu bere 80 W a na víc než 120 W jsem to při nejlepší snaze vytáhnout nedokázal. Kdyby to spořádalo nějakých 20-30 W, možná bych o tom i uvažoval. Takhle si buď koupím pořádný stroj (budu-li to chtít na normální práci) nebo něco na způsob Routerboardu či Mikrotiku, případně Linksys WRT54GL (budu-li chtít tichý provoz a nízkou spotřebu).
    4.10.2007 14:08 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Do obýváku bych to viděl spíš na něco jako PlayStation 3 :-) Koupit se dá snad za něco kolem 16,5 kKč. Nebo nedej bože xbox 360 + síťový disk. Ale ani s jedním nemám osobní zkušenost. Ale, když bych vyhazoval prachy, tak za PS3.

    Ono to má sice tohle malou kisnu, ale pořád je to počítačová kisna. Do obýváku nebrat.
    AraxoN avatar 3.10.2007 22:39 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem

    Všetci čo sa tu oháňajú predražením, by si mali povinne vyliezť na Alzu, alebo iný obchod a skúsiť si naklikať komponenty na ten mini-ITX. Nemyslím že sa dostanete s cenou omnoho nižšie než tí chlapci. Bohužiaľ - VIA EPIA samotná je drahá, lebo sa málo predáva, a málo sa predáva lebo je drahá. Možno má tento počin zmysel práve v tom, že tento začarovaný kruh pomôže prelomiť.

    Počítač, ktorý nehučí ako helikoptéra, nežerie ako ohrievač a nezaberá polovicu voľného miesta pod stolom - celkom sexi myšlienka...

    3.10.2007 22:48 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem

    Všetci čo sa tu oháňajú predražením, by si mali povinne vyliezť na Alzu, alebo iný obchod a skúsiť si naklikať komponenty na ten mini-ITX.

    Jo, dostal jsem se na cca 6000 bez dane (nepocitaje disk neznameho puvodu, protoze 80GB IDE krap si dneska muze koupit akorat pako). A to se vyplati! :-D
    AraxoN avatar 3.10.2007 22:58 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Podľa všetkého si okrem disku odmyslel ešte zdroj, pamäť, skrinku, slim DVD vypaľovačku, a ešte DPH.
    3.10.2007 23:14 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Ano, deska 4000, RAM 300, vypalovacka cca 700, disk fakt nevim, patrne nejakej krap z bazaru co nikdo nechce (0) a za 1000 by se ten case snad taky dal poridit. No a to je vse, pratele. Ze je to bez dane, to uz jsem psal. Sorry, ale abych za tohle prichciple PC nekomu platil pres 100 procent marzi, to fakt nejsem magor.
    3.10.2007 23:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Disk se dá ještě koupit nový pravděpodobně nepoužitý za 1000.

    Vzít si 7000 za to, že zapojím paměť, disk a celé to zakrabicuju (i procesor je osazený), to je slušná hodinová mzda pro mechanika.
    Quando omni flunkus moritati
    4.10.2007 00:03 DabelS | skóre: 7 | Bučovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Když si myslíš, že je to tak jednoduché a je to zlatý důl, zkus to taky.
    Sešívaný avatar 4.10.2007 00:29 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Taky mám rád takové počtáře. Podívají se do ceníku alza.cz a usoudí z toho, že je to předražené. Takoví počtáři si můžou nakoupit komponenty a pak to doma montovat na koleni. Někdo si chce koupit hotové řešení, kde někdo nese zodpovědnost za to, že sestava je odladěná a systém funguje spolehlivě. Ona odpovědnost taky něco stojí, ale už není tak čitelná jako položka v ceníku Alzy.
    4.10.2007 00:34 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    To jsem snad někde napsal?

    Ano, pokud se to bude prodávat, tak je to zlatý důl. Počítej se mnou: nakoupím HW za (viz výpočet od jm) za 7000,- bez daně, přidám práci a za 13000,- prodám. Počítáme s tím, že se to bude prodávat, takže můžeme říct, že za ani ne 2 hodiny je to smontované a nainstalované (stejný HW = zrychlování práce s každým kouskem, SW kopírovaný jako image po síti po spuštění bezobslužně).

    Těch 6 tisíc vydělím 2 a hodinová hrubá mzda vychází 3000,- Na provozování něčeho takového nepotřebuju extra prostory, takže řekněme 24000 nájem za měsíc + energie, suma sumárum dva až čtyři dny z této hrubé mzdy padnou na zbytek nákladů (stále předpokládám, že se to bude prodávat, když je to takový zázrak, a tudíž se pracovníci nezastaví). Zbytek (cca 350000) je hrubá mzda. Já bych řekl, že je to dobrý zlatý důl.

    Problém je v tom, že pokud se při nákupu dostane ke slovu někdo, kdo tomu trochu rozumí, tak žádný nákup nebude. A ze zlatého dolu je najednou důl na pyrit.
    Quando omni flunkus moritati
    4.10.2007 08:55 DabelS | skóre: 7 | Bučovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tím, že je to tak jednoduché, jsem měl na mysli princip podnikání. Opravdu si myslíš, že v podnikání stačí koupit komponenty, dát je do kupy a prodat? Udělám jen nástin: zaplatit daň (daně) státu (nemyslím DPH, ale daň z příjmu například), náklady na prostory si uvedl, ale co další náklady: elektřina, telefony, Internet, tvorba webu, poštovné a balné, servisní auto atd.

    A že k tomu počítači stačí jen 2 hodiny práce? A kde je čas na individuální péči se zákazníkem (např. odpovídání v diskuzích, odpovídání na telefony, bavení se se zákazníkem v obchodě) -- to je práce před prodejem a pak spousta práce po prodeji. A čas je drahý.

    Prostě někdy k výrobku přidat 10 % jako zisk nestačí.

    Určitě by se dalo najít další desítky nákladů, které jsem teď po ránu nevymyslel.
    4.10.2007 08:19 <º))))> Martin | skóre: 4 | Praha 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Já jsem o něčem podobném přemýšlel cca před 1/2 rokem. Podobný počítač jsem na alze složil za 14,5 tis. s DPH. Jenom měl VIA C3 (800MHz), 40 GB HD, ale zato v kalkulaci byl LCD monitor za 3700. Nakonec jsem se rozhodl pro standardní midi Tower.
    Souhlasím, že VIA je drahá, bedna taky. Uživatel si prostě tu malou velikost, tichý chod a malou spotřebu zaplatí.
    4.10.2007 10:56 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tak to na té Alze máte dost drahé. viz http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/show/195577#74
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    3.10.2007 22:56 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Hledám něco podobného jako media center do obýváku.
    Sám si to už dneska dělat nechci, takže hledám něco podobného přímo hotové s elegantním designem (jako dříve měla SONY), který mi zapadne do věže (šířka 43cm). Optimálně kdyby to bylo to černé, naprosto tiché, s nízkou spotřebou, bez zbytečných blikátek (nepotřebuji ani display) a s dálkovým ovládáním.
    Přirozeně uvnitř chci Linux :)
    4.10.2007 11:05 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Dreambox, IPbox, tuny toho najdes, kukni na parabola.cz apod.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    4.10.2007 13:25 Olsen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Via má nízký výkon. Ne tragicky, ale na pouštění filmů to chce pro jistotu Athlon 64 a výš. Pokud si nechcete odepřít rozlišení větší než u DVD a H.264.
    3.10.2007 22:56 DabelS | skóre: 7 | Bučovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Snad si to své zájemce najde, ale z mého pohledu: Vzal jsem jeden z nejlevnějších notebooků a má stejné parametry: Spotřeba stejná, hlučnost podobná, disk také 80 GB, RAM taky 512. Cena 11.500 s daní (úspora 3.500 Kč).

    Navíc, nikde nevidím, že by ten jejich miniPC byl prodáván s monitorem, což je úspora dalších několik tisíc. Minusem u notebooku je, že nemá nainstalovaný operační systém (buď Widle, příplatek několik tisíc, nebo nějaký Linux -- potřeba čas na instalaci a zprovoznění). Další výhoda notebooku: mobilita, baterka (můžou tedy vypnout proud ve firmě a pracuje se dál).

    Říkají, že je to do firem. Tam je jedno, jestli leží placka (notebook), nebo krabička (miniPC), tam se tolik nehledí na estetiku. Kdyby to měl být doplněk do obýváku, tak tam by krabička (miniPC) už pasoval líp jak placka (notebook), ale to je už věc vkusu a názoru.
    4.10.2007 00:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Další výhoda notebooku: mobilita, baterka (můžou tedy vypnout proud ve firmě a pracuje se dál).
    Pokud je dost světla na ostatní věci (papíry a pod.), server se sdílenými daty je zálohovaný, připojení k internetu také. Jinak řečeno, to že by firma zůstale provozuschopná bez elektřiny je nepravděpodobné. Možná chvíli, pak by došlo i kafe a bylo by to úplně v háji.

    Čímž v žádném případě nechci říct, že ta zázračná sestava za 15kKč je lepší.
    Quando omni flunkus moritati
    4.10.2007 00:07 DabelS | skóre: 7 | Bučovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Neříkám, že bude celá firma provozuschopná. Beru to ze svého pohledu, že když vypnou proud, vždy si najdu na disku něco offline, na čem můžu pracovat.

    Hledat si ale nějakou práci s vypnutým počítačem (tedy např. nějakou papírovou práci) by bylo pro mne horší.

    Jinými slovy: mít baterku, nebo nemít baterku v počítači? Mít je velké plus pro mě.
    4.10.2007 00:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Neříkám, že bude celá firma provozuschopná. Beru to ze svého pohledu, že když vypnou proud, vždy si najdu na disku něco offline, na čem můžu pracovat.
    Už to vidím, všechny ostatní šéf pošle domů, jenom ty zůstaneš a budeš pracovat dál.
    Quando omni flunkus moritati
    3.10.2007 22:59 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Na ten výkon je to moc drahé. Cena musí být taková, aby ji akceptovali kupující. Navíc Xubuntu není nic moc a rychlostně to bude pro mnohé na hranici únosnosti.
    3.10.2007 23:06 vredy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Fujitsu-Siemens Esprimo Q5010 Celeron M440/512MB/80GB/bez OS Cena: 11500,- a za 4000,- vam nainstaluju co chete.

    btw. za 15000,- to prodavaji s WinXP a za 20000,- s WinXP a procesor Core Duo a 1GB pamet

    Kazdopadne preju hodne stesti obema Čechum "vynalezcum"
    Ondroid avatar 3.10.2007 23:10 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Vymýšlet takové věci je podle mě nošení dřeva do lesa. Stačí dát do Google miniPC ...
    3.10.2007 23:23 BlueSky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tééda, nečekal jsem že náš výtvor vzbudí takovou bouřlivou diskusi :) Uznávám, že nejlevnější není, ale předražený také ne. Pokud si sečtete cenu komponent a přidáte služby, níž se dostanete těžko. Leda byste byli hodně velká firma. A já bych nikdy nenabízel lidem počítač jen tak. Neodladěný kus železa bez podpory.
    3.10.2007 23:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    A už jste strécu, vynálezče, slyšál o mac mini třebas? Mezi ním a tímhle je rozdíl jako mezi ořezávátkem a hodně velkým ořezávátkem. Přitom cena tak daleko není.
    3.10.2007 23:46 Jakub Suchy | skóre: 22 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    na ceske diskutery se vyprdnete. dulezite je, zda si najdete trh. jen jste proste prestrelili s tou tiskovkou pro spatnou cilovou skupinu :)
    3.10.2007 23:52 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    On už ten název desineo napoví, o co tady jde. Teď do toho ještě vynaleznou windows vista a považ, že můžou mít reklamu i na živě! Až se obou webařům z toho zatočí péhápéčko.
    3.10.2007 23:57 BlueSky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    LOL :D To si teda piš! :D
    4.10.2007 00:02 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Trh si najdou, manažeři, co rozhodují o nákupu počtačů, nerozumí tomu, že kupují předražený krám.
    Quando omni flunkus moritati
    4.10.2007 00:05 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Pro jistotu jsem se dival na datum, takze april fakt neni.
    To nekdo koupi radeji drazsi pc s xubuntu, nez levnejsi pc s macosx? Ale fuj!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 4.10.2007 07:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Snazis se, snazis, ale tohle se vam proste nepovedlo. "Cesi vynalezli" :-D ...priste to zkuste mene pompezne.

    Kdyby bylo na me, tak ti tuhle reklamu zadarmo jako zpravicku neschvalim. Hezky jste to vykoumali, zminka o Linuxu :-) Skoda, ze se tim kolegove admini nechali osalit (mozna ne a Leos uz te zkasnul).

    Bude fajn, kdyz nam tady vysvetlis, jakou pridanou hodnotu dostanu v porovnani s Mac mini, ktery je sice o 3000 drazsi, ale taky nabizi nesrovnatelne vetsi kvalitu a vice SW.

    Chapu, pocitac nevyrabite, vyrobce chce marzi, vy taky, no tak to proste predrazeny bejt musi, zejo...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    4.10.2007 08:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Skoda, ze se tim kolegove admini nechali osalit
    Přesně to jsem si při čtení pomyslel...
    4.10.2007 00:26 Milan Beneš | skóre: 17 | blog: Kraft_durch_Freude
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Nedávno jsem stavěl miniserver s následujícími parametry:
    MSI Axis 700 Lite, Mini ITX, VIA C7/1GHz  		4 973,00
    KINGMAX 1024MB DDRII 533 ORIGINAL			990,10
    WD 1200JS CaviarXL, 120GB, 8MB, 7200rpm, SATA/300  	1 244,70
    LG GSA-H50LRBB, černá, lightscribe, kit  		838,40
    
    cena za HW celkem					8046,20
    Pokud bych se pouštěl do stejného podniku jako tady pánové, na mašinu bych nainstaloval své oblíbené Gentoo, pro uživatele vztyčil vlastní overlay, dal k dispozici rovnou předkompilované upgrady balíčků a samozřejmě nabízel další služby (vzdálená správa atd.) Na službách se dá vydělat.
    4.10.2007 01:38 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Mas to levnejsi, ale taky velky jak krava...
    AraxoN avatar 4.10.2007 08:28 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    A ako zdroj napätia sa použije stará baterka z auta, a celé to bude len tak voľne rozhodené po stole aby k tomu bol lepší prístup vzduchu, že? A ak príjdeš na spôsob ako to koncovým zákazníkom predávať bez DPH, tak daj vedieť - takého kreatívneho účtovníka by som potreboval...
    4.10.2007 11:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Když nevíte, co znamená ta první položka, zkuste použít Google. Vyhnete se tak veřejnému ztrapnění.
    4.10.2007 11:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Ale když někteří se sami ztrapňují tak rádi... :-)
    23.1.2008 13:22 ladin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    A někteří nic jiného neumí Pravdu díš moudrá osobo
    AraxoN avatar 4.10.2007 13:48 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem

    Oops... :-D

    Ale tá DPHčka tam aj tak vyriešená nie je...

    AraxoN avatar 4.10.2007 13:50 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem

    Oops... tak je

    Idem si nájsť nejakú dieru, do ktorej sa na čas zahrabem :-D ...

    4.10.2007 15:33 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Podívej se na mobilky.cz Jsou to podvodníci, ale bez DPH prodávat umějí, přestože na webu se to tváří jako včetně DPH.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    4.10.2007 07:08 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem

    Když si myslíte, že je to předražený, tak počítejte:

    Morex Cubid 3677
    VIA Epia EN15000G (1)
    DIMM 512 MiB DDR2-533 (2)
    WD Scorpio 80 GB WD800BEVE (3)
    Pioneer DVR-K17 slim DVD±R
    ------------------------------
    těsně pod 13000
    

    Takže ty 2000 za sestavení, instalaci a podporu mi vzhledem k cílové skupině nijak extra přehnaný nepřijdou.

    Poznámky:
    1) nenašel jsem v ceníku 1 GHz C7, tak jsem vzal 1.5 GHz
    2) pravda, 1024 MiB by bylo výrazně lepší a cenový rozdíl celkem zanedbatelný
    3) 100GB 7200otáčkový Seagate Momentus 7200.1 nebo Hitachi Travelstar 7K100 by byly asi zajímavější, ale do kanclu tohle bohatě stačí

    4.10.2007 08:32 nickname
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Když jsem si jako malý server koupil HP ML115 udělal jsem něco špatně? :-) 8000,- i s daní, 9500 s druhým diskem do RAIDu. Do neziskovky jsem uvažoval o tomto: http://zbozi.cz/?q=thin+client

    Nakonec nám stačí staré dobré Pentium II Dell GX1, a až budou peníze přejdeme na nejlevnější notebooky. http://zbozi.cz/?q=hp+530

    Kdyby bylo miniPC založeno na AMD Geode a bylo za 100USD nebo 100EUR, byla by to jiná káva. :-)
    4.10.2007 08:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    A proč ne do neziskovky tohle? (A myslím, že tam mají i nějaké malé a celkem levné diskové stroje s Celerony M, určitě ne za takovou pálku, jako OP...)
    4.10.2007 12:30 nickname
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Díky, to jsem hledal :-)

    Teď to stejně vyhrajou notebooky, ale do budoucna velmi dobré.
    hwsoft avatar 4.10.2007 10:33 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    viz prispevek vyse Alix
    4.10.2007 08:53 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    souhlas. Je to drahé, ale pokud si to člověk bude skládat sám, moc neušetří.

    Mám taky Epii a deska s procem stála něco kolem pěti tisíc. Dal jsem to do normální hnusný skříně, protože ty malý pěkný by stály dalších x tisíc. K tomu paměť, disk, palička, práce, tam asi moc prostoru nebude.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    4.10.2007 07:45 Opium | skóre: 14 | blog: drugz | -cenzura-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tak sem to počítal a kdyby si to měl člověk stavět sám tak by to stálo okolo 13.000Kč, takže ta cena ujde, snad to nepřeválcujou mini počítače HP ThinClient a podobní.
    4.10.2007 09:59 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    ano je to predrazene: nedavno jsem kupoval: iCeleron 1,6GHz, 2GB RAM, 160GB HDD, Intel® Desktop Board DG33TL / DG33TLM (net, vga, audio), LCD HP L1906, mys logitech LX3, keyb Chicony KU-2971

    a cele me to vyslo pod 15k

    takze v tom spis spatruji, jak neco preprodavat. jooo takhle, kdyby to melo kapesni rozmery, to by se dalo uvazovat ;-)
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    4.10.2007 10:14 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Tady jde IMO taky o spotřebu. Ale souhlasím, že je to drahé. Například deska Intel Little Valley s integrovaným Celeronem 1,3 GHz (Yonah) s 512 MiB RAM vyjde na něco málo přes 2000 Kč s DPH. A má to papírovou spotřebu něco kolem 30W a výkon je poměrně slušný, rozhodně větší než to co mám za stolní počítač a běžně používám. Když přičtu disk, dostaneme se na nějakých 3500-4000 Kč s DPH. Tady je ale nastává problém. Hezké a malé skříně jsou totiž neskutečně drahé 3000 Kč + a většinou pak mají pozice jen pro "notebookové" periferie. Takže z disku za 1500 Kč se stane disk za 3000 Kč. Z DVD vypalovačky za 600 Kč se stane mechanika za 1600 Kč.

    A to je většina těch skříní ještě pěkně hnusná a za hezkou si musíte připlatit, nebo si ji objednat ze zahraničí, protože u nás prostě k sehnání nejsou. Pak si musíte připočíst i zdroj.

    Ty ceny jsou k dnešnímu datu celkem věrohodné, protože jsem se na tu sestavičku asi před dvěma týdny díval.

    Sestavení tohoto do kupy je pak otázkou minut. Ale i tak by takový špás vyšel tak na 10 000 Kč.
    4.10.2007 11:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    je vtipný sledovat, jak se tu bijou dvě skupiny, jedna řve, jak je to předražený, a druhá tvrdí, že není

    přitom pravdu mají obě

    z hlediska použitých komponent, a toho, že pánové za svůj výrobek ručí a poskytují k němu nějaký servis, je cena odpovídající - musím se smát číslům, kterými tu někteří manipulují, jako třeba když Jakub tvrdí, že se bedna určitě sežene za tisícovku ... není to tak dávno, co jsem se pokoušel složit si jedno miniITX řešení, a nebyl jsem schopen sehnat slušnou bednu se zdrojem za méně než asi 2200 Kč; nakonec jsem to právě z důvodů celkové ceny vzdal, a pochybuju, že se v tomto na trhu něco v posledních měsících změnilo

    ale z hlediska konkurenceschopnosti je to opravdu příliš drahé - jak upozorňuje Ignor, jenom o tři tisíce dráž je tu Mac Mini, produkt mnohem lépe vybavený a zaštítěný velkou firmou; na druhé straně pak jsou též zmíněné - levnější! - notebooky a řešení postavená na jiných platformách

    přesto věřím, že takovýto produkt si může svůj trh najít - ve firmách, pokud nejde o malou domácí dílničku hledící na každou korunu, jsou náklady na hardware (ve smyslu kancelářských počítačů, ne nějaké speciální stroje) celkem zanedbatelné oproti ostatnímu, takže nabídnou-li se zajímavé podmínky, může se to prosadit i na úkor strojů s lepším poměrem cena/výkon ... aktuálně nabízená sestava není úplně ideální, ale jde o krok celkem správným směrem a přeju pánům podnikatelům, ať se jim daří, ať v další verzi co nejdříve vychytají dětské nemoci zde zmíněné, a ať aspoň trošičku nabourají ten "wintel" (hm, dnes "win-x86") monopol

    p.s. znění zprávičky je opravdu nešťastné, nicméně informace o tomto projektu sem imo patří
    Drom avatar 4.10.2007 16:23 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    "nebyl jsem schopen sehnat slušnou bednu se zdrojem za méně než asi 2200 Kč"

    nj, ale vyroba a prodej kompletniho pocitace (miniPC) neni skladani, pokud to mysli vazne, tak si bednu samozrejme nechaji vyrabet, protoze je to vyjde daleko levneji nez ji kupovat od x-tyho prekupnika, co si zas prihodil par korunek. Jasne, jeden clovek tezko postavi neco nestandardniho levne, protoze je odkazanej na komponenty, co nejsou bezny.
    4.10.2007 17:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    mno, seš si úplně jist, že velkosériově vyráběná bedna s marží obchodníka je dražší než zakázková výroba?

    jinak mám takovej dojem, že když si stáhnu ceník přímo na emko.cz, například, tak to rozhodně není "od x-týho překupníka" ...
    Drom avatar 1.11.2007 18:50 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Vyjimka jiste existovat muze, nicmene jsem presvedcen o tom, ze nechat si vyrobit specificke dily malovyrobou namisto koupit neco, co se vyrabi tak jako tak, prijde (obecne) draz.
    6.10.2007 18:49 KaRLiK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dva Češi vymysleli malý počítač s Linuxem
    Neco podobneho je i na strankach www.openmarch.eu. Doporucuji precist

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.