abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.18.2 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Zajímavý článek

    Na blogu programovacího jazyka Swift byl publikován příspěvek Psaní aplikací pro GNOME v programovacím jazyce Swift. Používá se Adwaita pro Swift.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 17:44 | Zajímavý software

    egui je GUI knihovna pro programovací jazyk Rust běžící na webu i nativně. Vydána byla verze 0.27.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.1 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.13. Thunderbird na verzi 115.9.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | IT novinky

    Linka STOPonline.cz v roce 2023 přijala 3700 hlášení závadného obsahu na internetu, 22 bylo předáno PČR, 23 bylo předáno ISP a 944 závadových domén zobrazujících dětskou nahotu či pornografii bylo nahráno do mezinárodního systému ICCAM, který je spravován asociací INHOPE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    26.3. 20:44 | Zajímavý článek

    Byla publikována podrobná analýza v upstreamu již opravené bezpečnostní chyby CVE-2024-1086 v Linuxu v nf_tables.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 18:22 | Nová verze

    Úkolníček Taskwarrior (Wikipedie) pro správu úkolů z příkazového řádku byl vydán ve verzi 3.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.3. 16:33 | IT novinky

    Společnost Canva stojící za stejnojmenným webovým grafickým editorem koupila společnost Serif stojící za grafickým editorem Affinity.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    26.3. 16:00 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 40, tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 16. dubna. Z novinek (ChangeSet) lze vypíchnout podporu frameworku pro strojové učení PyTorch. Fedora KDE Plasma Desktop přichází s Plasmou 6 a běží nad Waylandem. Fedora Workstation přichází s GNOME 46.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Steam
     (24%)
     (29%)
     (14%)
     (9%)
     (24%)
    Celkem 382 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 25.3. 18:16
    Rozcestník

    Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu

    Jako by peripetie se Secure Boot nestačily, je tu další problém. Microsoft požaduje po výrobcích, aby operační systém začal bootovat do určitého časového limitu, což výrobci řeší tak, že zakazují inicializaci USB zařízení, ale i PS/2 klávesnic před startem systému. To znamená, že se u počítače s předinstalovanými Windows nemusíte mít jak dostat do BIOSu bez spuštění Windows (kde lze Fast Boot vypnout). To zase ve výsledku znamená, že není jak nainstalovat Linux, aniž byste souhlasili s Microsoft EULA. Více na blogu Matthewa Garretta.

    29.5.2013 16:15 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.5.2013 16:33 Tvrdá ruka zákona
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Nevidím problém. Za prvé, rozumný človek si nekúpi počítač s Windows 8; za druhé, ak aj si ho kúpi, nemusí s licenciou súhlasiť a počítač môže vypnúť (a eventuálne vrátiť predajcovi).
    vain avatar 29.5.2013 16:42 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    (a eventuálne vrátiť predajcovi).
    Jinak se koukat, jak se na něj doma práší, případně použít jako těžítko, kdyby ho, eventuálně, nechtěl vrátit prodejci? ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.5.2013 17:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    To si asi moc notebooků nekoupíte.
    29.5.2013 18:15 Hemeroid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Zareason, system76 alebo na alze položka bez OS
    29.5.2013 18:48 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Akorat ty s tim Linuxem jsou same DVD prehravace. Kdo chce prenosny notebook s rozlisenim vyssim, nez maji mobilni telefony, tak holt musi koupit Windows.
    29.5.2013 23:44 Wiro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Mam tu par dnovy Dell XPS 13 s vysokym rozlisenim, prisiel s predinstalovanym Ubuntu 12.04

    Zbytocne budete plakat. Hladajte notebooky s OS ktory chcete pouzivat, ak to bude robit kazdy tak ich bude viac.

    Btw. cela nasa firma ma cez 20 notebookov a vsetky maju original os Ubuntu
    Jendа avatar 30.5.2013 00:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    • Nemá vyměnitelnou baterku
    • Má jen 2 USB porty
    • Nemá ethernet ani VGA
    • Má combo jack
    Nekoupil bych si to.
    31.5.2013 21:39 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    +1
    gtz avatar 30.5.2013 12:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    vsetky maju original os Ubuntu
    To máte zapnutý ve firmě ten bonzovací doplněk?

    S Ubuntu bych to nekoupil...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    3.6.2013 15:38 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    No a kde to koupim? Predpokladam dovoz z USA, nebo neco podobneho, ne?
    29.5.2013 21:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    XMG. Pokukuju po nich. Volba "No Operating System" je pokud vím u všech.
    29.5.2013 22:37 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Zajímavý... sice po výběru tý 11" varianty a hraní si s konfigurátorem jsem v tom zase za 1000€, ale pořád asi celkem dobrá cena na tu konfiguraci. Máš s nima nějaký praktický zkušenosti, případně znáš někoho?
    29.5.2013 23:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Bohužel ne, taky bych právě chtěl slyšet nějaký reference. Mě na to upozornil brácha nedávno. Myslim, že to je relativně nová věc...
    little.owl avatar 29.5.2013 23:14 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Tak nove to neni.
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 29.5.2013 23:13 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Mame je v praci, jsou velmi dobre, uz jsem na ne tady daval odkazy.

    Je to vyroba na zakazku, me to trvalo tri tydny, a mezitim upgradovali CPU, takze jsem dostal za stejnou cenu lepsi stroj.

    Jen neni CZ klavesnice, US, UK nebo DE je bez problemu.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 30.5.2013 07:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Vždy se dá dořešit samolepkama :). Hmm, konečně nějaké zajímavé doporučení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.5.2013 09:26 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Na stolní klávesnici nemám polepky žádný, takže co nalepí na notebook je mi šumafuk :))) díky za referenci.
    Jendа avatar 29.5.2013 23:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Drahý, blbá výdrž (zběžně proletěno).

    Osobně jsem zakoupil Asus U36S. Normálně v Mironetu. Přemýšlím, že si zmatním displej, ale jinak je to super stroj.
    31.5.2013 21:44 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Vhodnym celoplosnym leptanim se rovnomernou intenzitou? Tahle myslenka mi uz koluje delsi dobu hlavou, ale nemam na to odvahu (vyhodit par tisic jenom za displej :-().
    Jendа avatar 31.5.2013 22:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Mrkva to udělal tuším jemným smirkovým papírem a pak pofixoval zubní pastou. Posílám mu link na toto vlákno, jestli to nechce popsat.
    31.5.2013 22:15 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Jen ten šmirglpapír, zubní pasta by to zas vyleštila.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    31.5.2013 22:23 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Ok, diky. Jeste neco vymyslet na sklenene povrchy (preci jenom jemny smirek byva na bazi tvrdych, umele vyrobenych, anorganickych sloucenin) a jdu na to.
    Jendа avatar 31.5.2013 22:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    31.5.2013 22:54 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    A od oka, „80-ka“ to asi nebyla, že? Podle brosušení světel bych si tipl že tak ±1000, je tak?
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    1.6.2013 13:55 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    1500 nebo ještě o řadu vyšší (1700/1800, teď nevím). Ale pořádně se koukni na to co jak to vypadá u mě, abys pak nenadával :D
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    1.6.2013 15:15 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Hej, sousede, tys pry tapetoval byt... kolik roli kupovals?
    14.
    Dik...
    ...
    Sluchaj, sousede, co vsechno's tapetoval, ja uz ojel cely byt a 8 roli mi porad zbylo.
    To sedi, mi taky.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Jendа avatar 1.6.2013 16:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    1.6.2013 18:42 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Neboj, pokud přijmu radu, vždy na svou odpovědnost a do tohoto bych stejně nešel, spíš jsem chtěl aby to tady padlo :).
    2× jsem přebrušoval světla (z PC) na svém osobním autě a po 1500 už přes to bylo vidět, a po 2000 je to už jak starší světlo - matné :)…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Jendа avatar 1.6.2013 14:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    „80-ka“ to asi nebyla, že?
    Tak chceš to pořádně matný nebo ne? :-D
    29.5.2013 23:56 hatatitla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    ale nic s AMD...takze smola
    Jendа avatar 30.5.2013 00:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Máš technický nebo morální důvod?

    Bohužel grafická karta Intel je jediná, která na mém operačním systému jakž-takž funguje. Ovladače pro ATI i nVidii stojí za prd.
    30.5.2013 09:50 NB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Já mám taky slabost pro AMD a jediný co jsem vybral je HP ProBook 6475b. Až na tu klávesnici to myslím není špatná volba.
    mikirc avatar 30.5.2013 11:47 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    taky mam slabost pro AMD :) momentalne mam Probook 4515s coz je 4 roky stara zalezitost, ale dokud bude fungovat, tak jej nevymenim.
    Byl jednou jeden...
    29.5.2013 17:26 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Jinak v komentářích se tam objevuje přesně to, co napadlo mě - zatímco to bootuje, vypněte to natvrdo podržením vypínače. Uefi (nebo to dělá OS?) to minimálnš v některých případech přivede k provedení kompletního POSTu (už můj deset let starý notes dělal pomalý plný POST, pokud se mu v předchozím bootu nepovedl rychlý, nebo jste ho třeba během POSTu zlomyslně resetovali).

    A když se vám podaří takhle vynutit pomalý boot, tak už si můžete v UEFI nastavit co chcete...
    29.5.2013 17:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    zatímco to bootuje, vypněte to natvrdo podržením vypínače.
    Jdu si nakoupit akcie WD a Seagate.
    29.5.2013 18:49 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Tohle delam porad a posledni disk mi odesel tak pred deseti lety a to buhvi proc.
    29.5.2013 19:15 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Ak to nevypnes pocas prebiehajuceho zapisu, nestane sa vobec nic. Ak ano, tak moze vzniknut necitatelny (pending) sektor. Fyzicky sa disku nestane nic.
    29.5.2013 20:38 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    To, že může vzniknout pending sector (tedy vadný, čekající na realokaci), to máte z vlastní zkušensoti něbo odněkdu?

    Nikdy jsem o něčom takovém neslyšel, takže mě to docela zajímá.
    Josef Kufner avatar 29.5.2013 21:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Je to blbost. Jediné, co se může stát je, že něco dat zůstane v cache a nedoběhne na plotnu. Tím vznikne nekonzistence ve filesystému a může se něco ztratit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 29.5.2013 23:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Tím vznikne nekonzistence ve filesystému
    Moderní FS se s tímhle snad už umí poprat bez nekonzistence.
    30.5.2013 08:33 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Pending neznamena, ze je nutne vadny - ale je necitatelny. Ak je fyzicky OK, len zle zapisany, tak pri prepise sa opravi bez realokacie.

    Osobne sa mi to stalo - disk Maxtor 6Y080P0 (80GB). Robil som a vypadol prud, akurat sa nieco zapisovalo. Ked zapli prud, tak I/O error pri citani suboru (akurat toho, co sa zapisoval), v logu chyby disku, vsetky s rovnakym sektorom. V SMARTe jeden pending sektor. Po prepise (cez hdparm --write-sector --yes-i-know-what-i-am-doing) zmizol.
    29.5.2013 22:19 gtz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Co je to za nesmysl? To co popisujete hrozilo u starých disků, u novějších disků toto již nehrozí delší dobu.

    Už i ty disky po roce 2002 s tím neměly problémy a při výpadku napájení disk spolehlivě zaparkuje hlavičky tam kde má.
    30.5.2013 08:29 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Ano, disk zaparkuje - lenze kludne pocas zapisu sektoru a tym padom je sektor necitatelny. Na opravu staci ten sektor prepisat.
    30.5.2013 13:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Zbytečně se tím ubere z předpokládané doby života disku (roztáčení ploten, parkování hlaviček - load-unload).
    30.5.2013 00:16 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Jinak v komentářích se tam objevuje přesně to, co napadlo mě - zatímco to bootuje, vypněte to natvrdo podržením vypínače. Uefi (nebo to dělá OS?) to minimálnš v některých případech přivede k provedení kompletního POSTu ...
    Alternativna je změnit hardware (např. přidat/sebrat paměť) nebo (jen u desktopů) vymazat natvrdo CMOS, případně tam dát disk, ze kterého nejde nic nabootovat. BIOS/EFI si pak myslí, že se stalo něco zlého a udělá normální boot, včetně inicializace všech zařízení.

    Jinak osobně myslím, že se tato featura bude opravdu "hodit" v okamžiku, kdy Windows padnou/zamtrznou během zavádění a jediná možnost, jak je dát do pořádku, bude nabootovat z instalčního média a dát opravu ...
    Jendа avatar 30.5.2013 00:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Na druhou stranu, u některých notebooků je nálepka se zárukou tak debilně, že většinu těchto věcí bez jejího porušení neuděláš. A pak už je to jenom o tom, jak moc se ti chce hádat s výrobcem, že porušení nálepky v daném případě na záruku nemá vliv.
    30.5.2013 08:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Ano, to byva pri nejakych skladackovych smejdoch (MSI a pod.). Normalne notebooky (DELL, HP, Lenovo, Asus, Acer) ziadne "zarucne" nalepky nemaju.
    30.5.2013 10:11 ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Na nalepku sa mozes vykaslat. Tieto nalepky nemaju ziadnu oporu v zakone. Dva roky mas iste s nou, ci bez nej. Ja by som s as nim nehadal a poslal nanho SOI. Osobne som este nevidel notebook s takouto nalepkou.

    Pavel Čejka avatar 30.5.2013 11:59 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Nevidím problém. Za prvé, rozumný človek si nekúpi počítač s Windows 8; za druhé, ak aj si ho kúpi, nemusí s licenciou súhlasiť a počítač môže vypnúť (a eventuálne vrátiť predajcovi).
    Ano, uživatel může koupit a zboží nepoužívat. Nebo nekoupit vůbec, protože výběr hardwaru velice omezený. Super možnosti.

    Btw. MS změnil licenční podmínky tak, aby nebylo možné vracet samotnou licenci. Resp. nechal rozhodnutí na výrobci HW, který nechce vracet část peněz za něco, co pak nemůže prodat a tím pádem samotnou licenci není možné vrátit.

    Měl jsem dojem, že ke změně došlo s licencí WVista, ale našel jsem EULA pro WXP a tam už je tento text:
    INSTALACÍ, KOPÍROVÁNÍM NEBO JINÝM POUŽITÍM SOFTWARU POTVRZUJETE, ŽE SOUHLASÍTE S PODMÍNKAMI TÉTO SMLOUVY EULA. POKUD S PODMÍNKAMI SMLOUVY EULA NESOUHLASÍTE, NEJSTE OPRÁVNĚNI SOFTWARE UŽÍVAT NEBO KOPÍROVAT A MĚLI BYSTE SI U VÝROBCE BEZODKLADNĚ VYŽÁDAT INFORMACE TÝKAJÍCÍ SE VRÁCENÍ NEPOUŽITÉHO PRODUKTU ČI PRODUKTŮ ZA NÁHRADU V SOULADU SE ZÁSADAMI VRACENÍ PRODUKTŮ VÝROBCE.
    celé PDF zde

    Kde byla "licence" (nepamatuji si přesně) nahrazena formulací "VRACENÍ PRODUKTŮ VÝROBCE" čímž pádem se z toho prakticky stalo "vrátit všechno, nebo nic". Navíc je dost sporné, kde leží hranice "JINÝM POUŽITÍM SOFTWARU".

    Ona celá licence je snůška obstrukcí a nepřijatelných omezení.

    Chtělo by to nějakou pořádnou žalobu a prohru Microsoftu, očividně jim občasné placení velkých pokud nepůsobí dostatečné potíže.
    29.5.2013 17:09 Roslav | skóre: 6 | blog: mamblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Chapem to spravne ako: "Neviem zrychlit moj system, ale je mi to jedno, zrychli mi ho ty, inak bububu, nebude nalepka?"
    Hmmpf... Niečomu tak deterministickému ako počítače sa jednoducho nedá veriť.
    29.5.2013 17:12 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Windows 8 bootuje hodně rychle (i z HDD). Právě proto už je dost citelné, když POST & spol. před zavedením OS trvá třeba deset sekund či víc.
    Dreit avatar 29.5.2013 17:23 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu

    Debian, dva HDD ve RAID, boot trvá stejně dlouho jako POST. Znám dobře ten pocit a taky mě to štve. Ale aby mi zkrátili pauzu na stisknutí klávesy Delete pod desetinu vteřiny, to už zachází moc daleko...

    Nope
    29.5.2013 17:27 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Já jsem si to nastavil na jednu vteřinu a většinou se na to zapomenu připravit a proseru to :D No, naštěstí tam člověk nepotřebuje lézt po tom, co je počítač hotovej.
    pavlix avatar 30.5.2013 07:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Čistě teoreticky by mi nejvíc vyhovovalo tlačítko, které při startu prostě podržíš. Dává mi to stokrát lepší smysl než vyčkávání, mačkání a doufání. A popravdě by to vůbec nemusela být klávesnice. Ideální by bylo tlačítko přímo na stroji, třeba i jako overload hard resetu. A volitelně klávesnice, vypínatelná/zapínatelná ze setupu, aspoň pak člověk nemusí vymýšlet nějaká debilní hesla jen proto, že je stroj rootnutelný z klávesnice i když je sám zamčený.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.5.2013 08:41 lobotron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Podobně to mají udělané některé notebooky Sony. Pro vstup do menu se počítač nejdřív vypne a pak se zapne jiným čudlíkem než normálně.
    29.5.2013 17:29 anon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    to jsou zase p******y, kolikrat za den zapinate pocitac? ja ho vecer uspim a rano probudim, skutecny reset povadim mozna jednou za tyden. posledni dobou jdou od MS jen same nesmysly.
    29.5.2013 17:37 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Ale zase to zrychluje i probuzení z hibernace, což zase na notebooku člověk docela využije.
    Dreit avatar 29.5.2013 18:03 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu

    Já ho třeba zapínám běžně 1x denně když příjdu z práce (pak do noci zamykám) a před spaním vypnu. Uspávání mi funguje, občas ho používám, ale...ani nevím proč ho vlastně roky nepoužívám, jdu upravit powerbtn.sh ;-)

    Nope
    Dreit avatar 29.5.2013 18:07 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu

    Samozřejmě myslím uspávání na HDD, do RAM to nefunguje a těch pár vteřin rozdílu se ztratí. Jen mi teď došlo, že musím Debian donutit aby se těsně přes uspáním zamknul, nebo mi tam všichni polezou. Sice netuší ani jak spustit Firefox, ale co kdyby.... :-D

    Nope
    29.5.2013 21:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Tak já to mam přesně opačně, uspání do RAM vždy fungovalo, na HDD jsem zatím nerozchodil. Ale ani jsem se moc nesnažil, ono není moc proč...
    30.5.2013 17:07 Dreit
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu

    V Debianu stačí balíček hibernate, uspávám příkazem sudo hibernate-disk :-)

    Mimochodem na HP Pavilion dv6000 neuspim nikam, dokonce i framebuffer tam funguje podivně :-D Strašnej šmejd...

    31.5.2013 10:39 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Tieto smejdy som parkrat opravoval a testoval so SystemRescueCd. Myslim, ze uspavanie chodilo (s nouveau). Ale suhlasim, je to hrozny smejd.
    Salamek avatar 29.5.2013 18:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Me kompl bezi 24/7 jen ho uspavam do ram kdyz jdu pryc (abych nevyzral tolik elektriny) jinak POST vidim max tak 1x do mesice (kdyz blbnu s hw, potrebuju natahnout new kernel)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    29.5.2013 19:46 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Mě jede 24/7. Podle mne když už si někdo pořídí PC a Internet, tak je asi uspávání a vypínání blbost.
    30.5.2013 18:50 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    No já nevím, já když u toho nesedím, tak ho uspím. Nejsem ichtyl, šetřím lesy.
    29.5.2013 20:48 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    kolikrat za den zapinate pocitac?
    [root@ntb]# uptime 
    20:46:20 up 44 days,  1:57,  8 users,  load average: 0.24, 0.23, 0.22
    mozna spis kolikrat za rok zapinate pocitac :D
    Bystroushaak avatar 29.5.2013 22:51 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    22:50:27 up 49 days, 20:47, 1 user, load average: 2.37, 1.82, 1.47

    Jo, tak nějak :)
    30.5.2013 07:21 Kosac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Slusnej load...
    vain avatar 30.5.2013 07:34 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Pche, na notebooku dávám v pohodě dvojnásobný uptime :-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Bystroushaak avatar 30.5.2013 07:46 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Já měl zatím nejvíc ~80, pak mi jednoho dne došla baterka a tím jsem to zkazil.
    30.5.2013 15:38 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    To ja naposled musel resetovat protoze jsem provadel upgrade distribuce a neco mi zaplo b43 kernelovsky ovladac od Broadcom wireless wifi modulu a pokud ho nevypnu, tak mi notebook v naprosto necekanych chvilich tuhne tak drasticky, ze zvukovka opakuje posledni nacteny buffer stale dokola a je totalka mrtvo. Tak jsem ho zablacklistoval a od te doby mam tenhle uptime. Jinak ntb mi jede 24/7 porad. Vubec nevypinam, neuspavam, maximalne zamykam. Slouzi vlastne spis jako usporny stolni PC. Ani ho velice nikam neprenasim. A jelikoz mam milion elektriky zadara, tak nema ani smysl ho vypinat.
    mikirc avatar 30.5.2013 19:34 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    kde se da sehnat milion elektriny zadara?
    Byl jednou jeden...
    30.5.2013 21:02 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    ze slunce
    mikirc avatar 30.5.2013 23:22 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    sak pockej az u nas zavedou dan ze solarnich clanku :)
    Byl jednou jeden...
    31.5.2013 09:17 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Dan z beziciho software by byl rychlejsi prijem. A nebo rychlejsi defenestrace.
    mikirc avatar 31.5.2013 12:41 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    moc to nevykrikuj, nebo zachvilku budem chodit na urad s donovym priznani z beziciho softu :D
    Byl jednou jeden...
    31.5.2013 18:42 sparrowhawk | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu

    to by pak uzivatele windows byli zprosteni teto dane. precijen by to byla dan za BEZICI soft :D

    Pavel Čejka avatar 2.6.2013 12:23 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    A což teprve takový doplatek daně za nepřiznaný běžící malware ...
    29.5.2013 21:11 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    A to uspáváš do RAM nabo nadisk? Ono když máš 32 GB RAM a k tomu 256 GB SSD, tak uspávání na disk není zrovna optimální volba.
    29.5.2013 22:42 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Dá se to dokonce vyčíslit, že to stojí dejme tomu 1200-1500 koňur podle typu/výrobce SSD :D
    30.5.2013 07:39 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Hmmm, co jsem já zatím vypozoroval, tak kromě mě a nějakých anonymních postav na linuxových fórech nevím o nikom, kdo by uspával. Všichni kolem mě vypínají, klidně i když ví, že za půl hodiny to budou zase pouštět.

    Jinak řečeno - kromě pár geeků, kteří ví, že počítač se dá i uspat, skoro všichni ostatní jsou schopní startovat systém klidně pětkrát denně.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    pavlix avatar 30.5.2013 07:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Hmmm, co jsem já zatím vypozoroval, tak kromě mě a nějakých anonymních postav na linuxových fórech nevím o nikom, kdo by uspával. Všichni kolem mě vypínají, klidně i když ví, že za půl hodiny to budou zase pouštět.
    Gnome 3. Zaklapnu víko, uspí se. Otevřu víko, probudí se. Je to ten nejmíň geekovský postup vůbec.
    Jinak řečeno - kromě pár geeků, kteří ví, že počítač se dá i uspat, skoro všichni ostatní jsou schopní startovat systém klidně pětkrát denně.
    To skoro vypadá na selection bias, protože uspávání je tak normální, že to ani nezaregistruješ, zatímco vypnutí si všimneš. Já naopak ve svém okolí neznám moc lidí, kteří by jakékoli denně používané přenosné zařízení vypínali častěji než jednou za čas, ale to taky může být selection bias, že :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.5.2013 09:32 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Já pár uživatelům to uspávání i ukazoval, ale stejně to vypínaj... holt někdo o pomoc nestojí :)
    vencour avatar 30.5.2013 10:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Noo pohybuju se v kruhu spíše windowsáků a i ti zavíraj víka a tedy uspávaj ...
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    30.5.2013 11:40 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Nedělaj to jenom kvůli vyhřívání batohu? :)))
    1.6.2013 20:56 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    kromě pár geeků, kteří ví, že počítač se dá i uspat
    Error! Does not compute!

    Negeekové mají už běžně notebooky. Notebook prostě zavřou. Notebook zhasne a ztichne. Pak zase notebook otevřou a on se rozběhne. Vůbec neřeší, jak se tomu správně říká, či dokonce jak to funguje.
    29.5.2013 18:30 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Takže musím souhlasit s M$ EULA, jinak nemůžu nabootovat jiný OS? Neříká se tomu vydírání?
    No to si antimonopolní úřady smlsnou...
    29.5.2013 20:41 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    hm... a ze ne. :-/
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Jendа avatar 29.5.2013 23:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Nestačí prostě připojit disk do jiného systému a OS na disk nainstalovat z tohoto jiného počítače?
    30.5.2013 07:27 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Jó, to bude pro BFU, kteří chtějí vyzkoušet nějaký to Ubuluntu nebo co, to pravý. :-D
    Marián Kyral avatar 30.5.2013 09:57 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    A to uděláš jak bez toho abys ten počítač otevřel a přišel tím třeba o záruku?
    Jakub Lucký avatar 30.5.2013 10:29 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    1) Otevřením počítače o záruku nepřijdete (pokud si tam něco nepokoníte sám)

    2) Většina notebooků má disk vyměnitelný relativně pohodlně (aspoň Lenovo a HP)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    30.5.2013 13:11 David | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    S tím HP bych si nebyl tak jistý. V poslední době jsem měl na stole pár ProBooků, u kterých se muselo rozmontovat půl počítače, aby jsi se dostal k HDD.
    mikirc avatar 30.5.2013 19:37 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    HP to ma jak ktera serie, u nekterych je vymena disku zalezitosti paru sroubku a u jinych jako probook 45xx je to vice sroubku a sundani cele klavesnice a hornich krytu.
    Byl jednou jeden...
    29.5.2013 20:20 Rover623
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Jestli tomu správně rozumím, tak u počítače kde je předinstalovaný Windows 8 se nedostanu do BIOSu (EFI) dřív než nabootuji OS a tu pitomost vypnu. Jen hypoteticky, co když uživateli zkolabuje OS (tu pitomost samozřejmě nevypnul, protože o ní ani neví) a recovery nepůjde nahodit a mechaniku to nemá (interní). Co s tím potom, do BIOSu nemůžu, do systému taky ne (protože nenabíhá) a recovery taky nejede, takže jsem v háji a můžu se na to leda koukat. Přemýšlí vůbec ty lidi co takovéhle blbosti vymýšlí.

    Na druhou stranu je vidět, že MS s Windows už hodně teče do bot a tak se snaží všemožně zabránit instalaci jiných systémů na počítače s Windows 8. Osobně si nemyslím, že tahle snaha jde přímo proti Linuxu, spíš to vypadá na pokus jak zlikvidovat starší verze Windows za každou cenu.

    Když přišla Vista, chtěla spousta lidí downgrade na XP, někdo čekal a šel oficiální cestou, někdo tu Vistu prostě smazal a ty XP si někde stáhnul. Bohužel u W8 vám MS downgrade neumožní (pokud nejste opravdu hodně velká organizace) a místo toho se soustřeďuje na přiblblé reklamy, které mají plebs přesvědčit jak jsou W8 "cool" a jak jsou dokonalé i na práci. Tohle celé má podle mě co nejvíc znesnadnit práci těm, kteří si budou chtít na počítač s W8 dát starší verzi Windows.

    Jen mimochodem v 90. letech tohle zaváděl (vypínání detekce periferních zařízení při startu) dnes již bývalý Compaq, výsledkem byl drastický propad prodejů jeho počítačů. Sice není stejná doba a počítače jsou víceméně spotřebka kdy je to lidem relativně jedno. Ale i tak by se to mohlo výrobcům a potažmo poté i MS šeredně vymstít.
    29.5.2013 20:55 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Bohužel u W8 vám MS downgrade neumožní (pokud nejste opravdu hodně velká organizace)
    Není pravda. Licence W8 Pro umožňuje downgrade na W7 Pro nebo Vista Business. XP tam zmíněné nejsou, ale na consumer hardwaru už jsou stejně polofunkční, bo ovladače, ale i tak řada aplikací s novými verzemi přestává XP podporovat, a security support končí dřív jak za rok.
    29.5.2013 20:21 jednorozec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    No je je skoro takova piiicovina jako systemd. K cemu je mi o 10s rychlejsi start, kdyz pak stejne celej den zabiju u porna?
    29.5.2013 21:29 MitrA | skóre: 2 | blog: MitrA | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Tak tohle mě totálně rozsekalo :-D Máš pravdu, předsedo!
    29.5.2013 22:25 xii
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    tohle šlo na komoru :)))
    30.5.2013 01:36 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Nejnovější výzkumy R&D oddělení Microsoftu totiž definitivně potvrdily, že podstatnou část cílové skupiny postihuje ejaculatio praecox :-).
    30.5.2013 09:51 patlal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Dostaneš se k tomu pornu o deset vteřin dřív. To za to stojí, když seš pořádně nadrženej, ne?
    30.5.2013 14:37 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    A nestačilo by jen, aby si Microsoft na výrobcích hardwaru vymohl ke svým herním konzolím přidání magického tlačítka (napojeného třeba na GPIO) s popiskem Fast Ood? Pak už jen na šasi přidat novou nálepku Microsoft(R) Windows(R) Handsfree Ready a hurá na trh vstříc lepším zítřkům :-).

    Cílovka bude jistě nadšením bez sebe a zároveň si ti co používají počítač i na práci budou moci "alternativně" nainstalovat operační systém.
    30.5.2013 15:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Není GPIO jako GPIO, někdy (x86/PC) musíš dokonce inicializovat PCI subsystém a LowPinCount SuperIO čip :-D. (No a nebo zapsat do paměťové oblasti jedno nebo dvě slova (ARM/MIPS/...) :-D).
    30.5.2013 16:41 Delaunay | skóre: 17 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Pro mě za mě ať si na motherboard třeba přiletují fotodiodu s detektorem pohybu, do EUFI implementují Wake-on-gLANs a já nevím co ještě, ale hlavně ať nás nechají bootovat na vlastním železe co potřebujeme :-).
    30.5.2013 17:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Hmm to se už dost blíží k variantě: Coreboot :-)
    29.5.2013 21:49 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Je tam toho.. Linuxovy odpad aj tak nikto seriozne nepouziva iba zopar geekov.
    29.5.2013 22:13 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Jistě, řekněte to adminům a výrobcům poloviny běžících počítačů na světě, k nim se to zatím nějak nedoneslo. :-D
    pavlix avatar 30.5.2013 07:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Dvacet let s křížkem po funuse.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.5.2013 18:55 a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    presne... a ti geekove za to maj 80k mesicne...
    30.5.2013 19:03 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    euro samozřejmě :)
    mirec avatar 29.5.2013 22:00 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu

    Ah že niekoho trápi čas štartu ... ja štartujem raz za pár mesiacov, medzitým hibernujem na disk (takto vyzerá preberanie od stlačenia power). Komu sa chcé ráno spúšťať to, čo bolo zapnuté večer?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    29.5.2013 23:22 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Tohle se právě týká i času potřebného k probuzení ze S4.
    Jendа avatar 29.5.2013 23:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    1. Sakra, tobě se to probouzí z disku skoro tak rychle, jako mně z RAM :-D
    2. Nikde tam nevidím zadávání hesla
    mirec avatar 30.5.2013 09:32 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    1. Z RAM sa mi prebúdza automaticky po otvorení, skôr než otvorím display je pripravený
    2. Nič zaujímavé nemám na disku v nešifrovanej forme, takže ochranu heslom nepoužívam
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    30.5.2013 15:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Já mám za 30 sec čas plného startu bez „BIOSU“ ze šifrovaným diskem a méně než 20 sec od GRUB-u (animaci na konci po přihlášení jsem odečetl, ta běží na „onlogin“ :-) ). Odečtený „BIOS“ někdy trvá i tak 3-5× déle než je to ve videu, de-facto je někdy delší než samotný start GRUB2 a OS. Takže určitý tlak na zrychlení tohoto procesu vítám (ale ne tímto způsobem), bo když to srovnám se Zenbookem tak je vidět, že to lze…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    29.5.2013 22:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    MS teče do bot, ale zuby nehty se snaží zachránit pozici. Myslím, že zanedlouho přijde chvíle, kdy si vendoři řeknou "Oh for fuck's sake, what now, MS?" a začnou pomalu, zvolna MS na ty jejich čím dál nesmyslnější požadavky kašlat...
    29.5.2013 22:47 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Až na to, že v době, kdy se kdejakej vometák naváží do PC, že jeho Ajprd naskočí za tři vteřiny, je rychlej boot něco, co zatraceně chcou mít i ti OEM výrobci. Potřebujou mít co nejnablýskanější a nejvymyšlenější (jo a taky tenčí, čert sral baterii) notesy, protože mediální mašina tvrdí, že tablety všechno drtí, a spotřebitelové tomu nejspíš taky věří.
    Jendа avatar 29.5.2013 23:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Potřebujou mít co nejnablýskanější a nejvymyšlenější (jo a taky tenčí, čert sral baterii) notesy
    Škoda, že i thinkpadi tohle začli stavět taky :(
    pavlix avatar 30.5.2013 07:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Máš alternativu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 30.5.2013 16:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    30.5.2013 09:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    V čem je problém u ThinkPadu? Nedávno jsem vyměnil T400 za x230 a jediná výraznější změna k horšímu je touchpad (ale ani ten mě nedonutil naučit se používat klitoris). No a narozdíl od těžké krávy T (nebo mého prastarého domácího HP Compaq) je xko skutečný laptop - tj lehký a přenosný.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.5.2013 09:46 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Problémem x230 je číslo 768.
    30.5.2013 11:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Problémem x230 je číslo 768.
    V porovnání s čím? Nevím, že by existoval 12.5” notebook* s vyšším horizontálním rozlišením. Afaik x900 začíná někde u 13.3” Maců.

    * slovem notebook myslím notebook, ne tablet ani notebooko-tablet, jako třeba Dell XPS 12.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.5.2013 15:14 ZiGi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    no ja som si dell xps 12 nechal kupit. jedine, ce sa da proti nemu namietat, je ze je nerozsirovatelny, teda si teba rozmysliet dopredu, kolko coho chcem mat a samozrejme premysliet si, co s konektivitou. no a leskly display. oba problemy u mna riesi dealextreme za cca 50$ celkom. Vratane obalu, bo ten kram prisiel v mega peknej skaulke, ale bez puzdra, co je pri jeho cene a poziadavke na prenosnost celkom fail.

    musim povedat, ze aj so zapnutym Fast Win8 boot sa do biosu dostanem aj bez windows, len treba dostatocne rychlo stlacit F2/F12.

    oproti thinkpadu na oslovila podsvietena klavesnica a full hd display. (mozno nove thinkpady uz klavesnicu podsvietenu maju, ale stare X tablety to nemali). a samozrejme SSD v zakladnej vybave, a nizsia cena a cool faktor a hlinikove oramovanie (zo stareho thinkpadu sa mmi zacali po okrajoch olamovat kusky)
    30.5.2013 21:58 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Tak aspoň těch 800 bylo poměrně dlouho standardních. Zrovna budu měnit firemní laptop a do x230 se mi nechce, protože postupný downgrade 1050 --> 900 --> 768 asi fakt nesnesu. ;-)
    2.6.2013 18:02 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Nevím, že by existoval 12.5” notebook* s vyšším horizontálním rozlišením
    Ach, jak je lidská paměť krátká. Neexistuje nový takový notebook. Před pěti lety ho ovšem běžně měl i low-end, například moje staré MSI PR210 má 1280x800 na 12,1" monitoru.
    30.5.2013 11:42 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Výraznější změna k horšímu je klávesnice, která ještě na X220 byla normální :(
    mirec avatar 30.5.2013 12:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu

    Tie nové klávesnice sú jedným slovom katastrofa. Čo si má človek kúpiť aby si nemusel zvykať na úplne iné rozloženie na desktope a na notebooku? Je to strašne nepríjemné keď väčšinou robím na desktope a zrazu nejaká notebookova blbosť. Staré thinkpady mali skoro desktopové rozloženie :'(

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    30.5.2013 16:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    No z klávesnice nadšený nejsem, ale na druhou stranu používám běžně tři různé klávesnice a přechody mě problémy nedělají, takže asi budu vyjímka.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.5.2013 16:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Rozložení zamrzí, ale taky přepínám a asi bych to přežil... ale ten chicklet.....
    Jendа avatar 30.5.2013 16:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    x230
    Pro začátek širokoúhlý displej s tlustým rámečkem. Porovnej s x60.
    30.5.2013 16:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    No zrovna u x60 mě osobně vadí miniaturní enter a krátký backspace, což naopak není případ x230. Ta má "díky" širokoúhlosti naprosto stejné rozložení pravé části klávesnice (tj část mezi koncem písmen/čísel až po backspace, enter a shift), jako desktopová nezmrvená. Diskutabilní je srovnání insert/delete do jedné řady, ale to je, žel bohu, obecný trend.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Bedňa avatar 29.5.2013 22:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Fastboot, to mi pripomína Android, maximálne mesiac a niekto to zlomí a zas bootujeme v pohode. Je to len smiešne ako sa bránia slobode, ktorá ich aj tak pohltí a sami ju v živote vyžadujú. Je to taká hra na mačku a myš.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 29.5.2013 23:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    a začnou pomalu, zvolna MS na ty jejich čím dál nesmyslnější požadavky kašlat...
    Jenže pak si nemůžou udělat takové ty letáky, na které všichni letí - „Zažijte jedinečné pocity beznaděje. Jedině s Windows 8 na počítačích Anus Computers.“
    29.5.2013 22:46 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Nemali by sme upozornit EK
    April 10, 2008 EU: Green MEP: 'EU procurement rules possibly exclude Microsoft'

    The EU procurement rules possibly exclude Microsoft from current or future procurement procedures, says Heide Rühle MEP, internal market spokeswoman for the Greens / EFA in the European Parliament.

    Rühle yesterday wrote the European Commission asking if the EU's procurement rules should apply to Microsoft https://joinup.ec.europa.eu/news/eu-green-mep-eu-procurement-rules-possibly-exclude-microsoft

    June 12, 2008 EU: Green MEP: EC should exclude Microsoft, not avoid issue

    Rühle in early April asked the Commission if article 93 of the EC procurement rules excluded Microsoft from participating in current or future tenders for IT projects.

    The EC only last Monday replied that these rules offer the possibility, not the obligation, to exclude a company. In its letter to the MEP, the EC wrote that, neither the European Court of Justice's judgements nor the EC's decision to impose fines on Microsoft for violating EU competition rules, cause application of that specific EC procurement rule.

    Rühle on Thursday afternoon said the Commission avoided the issue. https://joinup.ec.europa.eu/news/eu-green-mep-ec-should-exclude-microsoft-not-avoid-issue

    Myslim, ze je cas MS "oslavit" 5. vyrocie zmienenej moznosti jej vyuzitim
    30.5.2013 00:00 psc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Jak se dari prodejum Win8 ? Asi je to super a ceny akcii poleti k nebeskym vysinam ;)
    Salamek avatar 30.5.2013 07:53 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Kdyby se ti idioti vysrali na BIOS uplne udelali by nejlip... ale to by v M$ museli trochu maknout a prepsat tu jejich nastavbu nad bios tak aby ho uz nepotrebovala
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    pavlix avatar 30.5.2013 08:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Jo. To by bylo pro Microsoft samozřejmě ideální a rádi by to udělali. Kdyby k tomu získali podporu výrobců počítačů, tak by se instalaci vlastní linuxové distribuce na Windowsí počítač říkalo rootování jako tomu už na některých platformách je.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.5.2013 08:48 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Nieco podobne mal uz Asus Eee PC 701 a vola sa to "Boot Booster" - ked je to zapnute, tak sa nerobi POST, ale okamzite bootuje OS. Ale klavesnica je funkcna - takze sa da dostat do SETUPu (treba hned po zapnuti stlacat F2). Ked sa neurobi korektny shutdown, tak sa tiez urobi POST.
    Pavel Čejka avatar 30.5.2013 12:02 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Jenže k vypnutí téhle funkce není potřeba lézt do OS (mám EEE901, kde je totéž) a v tom je právě zakopaný kernel psa. Proti takovému "Boot Boosteru" nikdo nikdy neprotestoval.
    Vykook avatar 30.5.2013 11:59 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    No, tak si prostě stáhnete trial verzi, zrušíte tu volbu a zase jí odinstalujete. Zas tak velkej problém bych v tom neviděl.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Pavel Čejka avatar 30.5.2013 12:07 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Trolling?

    Vážně se vám chce instalovat Windows jen kvůli vypnutí čehokoli třeba na 2 a více noteboocích zakoupených do kanceláře? Osobně bych kvůli tomu nechtěl trávit čas ani u jednoho jediného. Ono i prosté klonování instalace zabere násobně delší dobu než popřepínání klasického setupu. A čert ví, jestli to s W8 vůbec půjde, nemám vyzkoušeno.

    Nemluvě o porušení licenčních podmínek, potížích s licenčním číslem W8 v BIOSu (víte, že na nových noteboocích není COA štítek, že?) atd...
    Jendа avatar 30.5.2013 16:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    (víte, že na nových noteboocích není COA štítek, že?)
    Ještě že tak. Na notebooku jsem ho asi po půl roce utřel k nečitelnosti - a to prosím většinou používám neoprenový obal.

    (ne, že bych CoA potřeboval)
    Pavel Čejka avatar 31.5.2013 00:52 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fast Boot: další komplikace pro instalaci Linuxu
    Že Microsoft šetří i na pitomé samolepce vím a taky by někdo za to zasloužil pár facek, když už chtějí tolik peněz za licenci. U jednoho notebooku jsem to vyřešil tenkou vrstvou vodou ředitelného laku na poslední chvíli, když už část byla smazaná, ale ještě to nezasáhlo licenční číslo. Smazávání zastaveno. Jindy jsem to řešil preventivně položením notebooků na kopírku a zaevidováním spolu s dalšími údaji - balíček pro každý notebook zvlášť ...

    Mimochodem dříve (do prvních let s WXP?) byly samolepky mnohem odolnější s povrchovou vrstvou průhledného plastu. Rozhodně se nesmazávaly.

    Ale fakt je, že nalepená samolepka sloužila jako orientační informace jestli byla licence zakoupena a hlavně jaká. Je nepohodlné to ke každému notebooku dohledávat u výrobce/v účetnictví po pár letech (3 a více). Rozhodně odmítám přijmout fakt, že licence byla zakoupena s každým notebookem. Jednak to není pravda a druhak zanedlouho přijde další verze Windows 8 a tudíž nebude jisté, jestli notebook nakoupený na přelomu období má mít takovou, nebo tu druhou licenci, pokud uživatel ztratí příslušenství. Prostě se to asi přeinstalovávat/opravovat nebude ... vždyť to je spotřebák, ne? 10 - 20kKč nic není, kilo až dvě materiálu, zmuchlat a do odpadků, data v cloudu, tak co řešit? ... ne, to rozhodně není perspektiva, kterou bych chtěl podporovat.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.