abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    26.4. 13:33 | Nová verze

    Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.

    Pavel Křivánek | Komentářů: 9
    26.4. 04:55 | Zajímavý software

    Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 50
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 881 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    GNOME podkopává kořeny spolupráce

    Na OSnews vyšel zajímavý článek zabývající se úmyslným nespolupracováním vedení GNOME s ostatními desktopovými prostředími pro zlepšení jejich interoperability. Jako příklad dává nový systém upozornění vyvinutý pod záštitou freedesktop.org, nyní používaný např. v KDE a Unity.

    10.3.2011 19:16 | stativ | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    tomboytom-deviant avatar 10.3.2011 19:31 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Pýcha předchází pád.
    10.3.2011 23:11 D**
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    pýcha predchází fork ?
    11.3.2011 07:51 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    +1
    10.3.2011 19:32 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    to jsou volové... píšou to celý znova, tak mají možnost to udělat aby to kompaktibilní :-( Měli by si vzít příklad z Ubuntu Unity - zfleku nové, rychlé, netřeba akcelerace (unity-2d), šetřící místo (v Gnome pořád něco přetíká), spolupracující úplně se vším, podpora rozšíření aplikací pomocí .desktop souborů (žádné API navíc), atd. atd. atd. Navíc Shuttlewort a Jono Bacon vypadají slušně narozdíl od gnome opicí...
    tomboytom-deviant avatar 10.3.2011 19:34 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Navíc Shuttlewort a Jono Bacon vypadají slušně narozdíl od gnome opicí...
    LOL, ale jako jo +1 :-D
    10.3.2011 22:36 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Co je kompaktibilní?
    10.3.2011 22:48 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    tvoje máma, grammer nazi...
    11.3.2011 00:51 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    *grammar
    Kaacz avatar 11.3.2011 03:25 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    lol ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    belisarivs avatar 11.3.2011 08:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Trolling is a art.
    IRC is just multiplayer notepad.
    11.3.2011 08:37 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Troling is an art
    belisarivs avatar 11.3.2011 10:53 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    IRC is just multiplayer notepad.
    11.3.2011 19:15 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Na druhou stranu, pokud člověk musí vysvětlovat, že jeho příspěvek byl troll, většinou ve výsledku protrolloval spíš sebe sama :D
    belisarivs avatar 12.3.2011 14:13 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    To je vec nazoru. Ostatne, ta tom obrazku taky naznacuje, ze trolloval, jenom ma sisrsi spektrum moznosti jak to dat najevo.
    IRC is just multiplayer notepad.
    11.3.2011 08:49 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Jojo, je to umnění.
    11.3.2011 08:55 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    co ma spolecneho gramatika s vasi blbosti?
    11.3.2011 08:57 HudsonStan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    To je něco jako minotor, muš nebo klábosnice. Hlavně že si rozumíte.
    11.3.2011 15:37 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Ne, to není překlep, to je demence. Nějaký vůl se snažil udělat übercool slovo, případně to byl nevzdělanec (viz pernamentka a permanentka) a doplantal slova kompatibilní a kompaktní.
    11.3.2011 17:00 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    a tebe to se*e jako proč nolifere?
    10.3.2011 19:51 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Vzhladom k tomu ze KDE je uz pouzitelne je mi to jedno. Nech GNOME skape, openSUSE 11.4 to isti kym nevide Kubuntu 11.04
    10.3.2011 20:01 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Keď ti to je jedno, prečo sa k tomu vlastne vyjadruješ? Či ty celé dni robíš len to, že na internete sa vyjadruješ k tomu, čo ta nezaujíma?
    10.3.2011 20:50 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Ano, presne si to vystihol. Ale primarnym cielom je prinutit k vyjadreniu nejakeho zamindrakovaneho lusera ako ty :) Ak ti to spravy radost, ani KDE ma nedonuti zahodit Windows 7..
    vain avatar 10.3.2011 21:02 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    primarnym cielom je prinutit k vyjadreniu nejakeho zamindrakovaneho lusera ako ty :)
    Hehe, dobrý, tak to je poprvé, co vidím trolla se takhle veřejně přiznat k účelům svých komentářů. Má úcta Laco, ukázal si, že máš kuráž. Jsi první troll, kterého si vážím.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    LukynZ avatar 10.3.2011 22:26 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    hovno a sracka - oboji je z prdele, takze se tvemu rozhodnuti ani nedivim :)
    10.3.2011 20:03 olin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Přesně s tímhle názorem jsem se už setkal - kamarád kvůli změnám v Gnome a Ubuntu (hrozící Unity) přešel k Arch linuxu a KDE.
    the.max avatar 10.3.2011 20:52 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    ...a dobre udelal:-)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    11.3.2011 13:20 Tomas Kaluza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Dost me zarazi, jak se vsichni do Unity navazite. Zkusil jste ho nekdo? Ja (priznavam, mam netbook) ho uz nejaky cas pouzivam a nemuzu si ho vynachvalit. Prijde mi dost povedene.. Nejaky duvod, proc ho tak hanit? Neumi neco, co driv bylo mozne?
    11.3.2011 15:43 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Já ho zkoušel a byl to děs. Nekonzistence, zbytečně složité postupy a chyby na každém kroku. To se snad časem doladí (třeba použitelné ovládání klávesnicí). Ale obecně za jedinou výhodu považuji přesunutí titulku a nabídky maximalizovaného okna do horního panelu, to se třeba na netbooku může hodit. Jinak je to naprostá zbytečnost, byť v něčem lepší než Gnome's hell. Naštěstí Mint zůstane u klasického UI z GNOME 2 a jinak máme už slušné KDE Plasma a Xfce.
    ⧠ A = 0 avatar 10.3.2011 21:00 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Jo, KDE 3.5 je použitelné, horší je to s javascriptovým enginem konqueroru.
    Nevolte zmrdy.
    11.3.2011 11:11 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    +1 (normalne plus jednicky nepisu, asi je to poprve, ale troskus me rozesmal, tak se musim pridat)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    mirec avatar 12.3.2011 08:07 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    +2 ... najradšej by som ale celý javascript pochoval, fakt milujem weby, ktoré mi spôsobia zatuhnutie nie len konqueroru, ale aj webkitu na mobile, priblblé našepkávanie, ktoré mi zakrýva ostatné polia (na mobile sa nedá nijako zatvoriť, len písať naslepo) ... takže momentálne či už na mobile alebo aj na desktope (konqueror) chodím len na weby kde javascript používajú v rozumnej miere. Kde sú tie časy keď som s niekoľkonásobne horším hardvérom chodil na weby, ktoré mali niekoľkonásobne vyššiu informačnú hodnotu? Poďme zničiť súčasný web ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    12.3.2011 20:01 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Prva lastovicka su stranky ktore obsahuju metainfo o tom kde je na tom webe clanok, HW (iPag) a SW (iReader pre Chrome/FF) citacky to potom vedia zobrazit tak ze vsetky clanky vyzeraju rovnako a velmi prehladne. Este by to chcelo nieco na diskusie a viac netreba nic.
    12.3.2011 20:05 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    s/iPag/iPad,Kindle/
    10.3.2011 20:00 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Určite používa KDE a Unity rovnakú verziu? Pokiaľ viem, tak to, čo je v Unity síce vychádza z rovnakého základu ako upozorňovanie v KDE, ale implementuje len zlomok možností (takže až tak veľmi kompatibilné to zase nie je).
    Rezza avatar 10.3.2011 20:56 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Tak je to logicke - cilem Gnome lidi je Gnome OS. Nebo-li ciste na Gnome a Gnome aplikacich zalezny system, nepotrebuji spolupracovat s necim jinym. Co jsem se s nekteryma bavil osobne, tak oni tu potrebu nemaji. (PS: nemluvim o vsech).
    10.3.2011 21:03 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Ein Volk, ein Desktop, ein Gnome.
    11.3.2011 00:52 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Bravo, argument ad hitlerum. Trošku předčasná ejakulace, pravda, čekal bych ve vyostřenější fázi flamu.
    vain avatar 10.3.2011 21:08 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Jinými slovy dělají to, co Microsoft a Apple. To mě osobně není moc sympatický přístup.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Rezza avatar 10.3.2011 21:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Ale proc by to nemohli delat? Neni to sympaticke, to mozna ne. A to rikam jako clovek, kteremu to prinasi jen praci navic (dopsat neco do KDE, co se dostane do Fedory s Gnome, takze tu nespolupraci vidim z prvni rady :D).
    11.3.2011 06:43 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Měl bych takový možná blbý dotaz. Proč vlastně Fedora nepřešla na KDE4? Je to kvůli vazbě na RedHat, nebo převahou GNOME vývojářů? U Distra tlačícího nejnovější věci, by mi takový kontrmelec nepřišel ani divný. :-)
    Rezza avatar 11.3.2011 07:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Nevidim duvod prechazet, vlastni edici mame. A ano, je to vic lidi - i kdyz oni moc na Fedore nedelaji, spis v upstreamu. A hodne politika.
    Pavel Stárek avatar 11.3.2011 13:47 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Však KDE ve Fedoře je a nic nikomu nebrání ho používat.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    vain avatar 11.3.2011 08:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    To rozhodně můžou. A ne že ne. Ale tak nějak, asi naivně, jsem si myslel. Že jsou všichni na jedné lodi "Linux". Evidentně ale asi nejsou a jedou si _někteří_ na vlastním písečku.

    Ale samozřejmě Vaší práci vzdávám hold. GNOME mám rád a používám. Ale sympatický mi ten přístup prostě není =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Rezza avatar 11.3.2011 18:26 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce

    A ja se na to rovnou vyseru... Po F15 alpha se rozhodli Gnomaci, ze bude novy NM 0.9, ktery samozrejme rozbiji zase API...

    Duvod? "GNOME 3 is designed to use NetworkManager 0.9; it's not optional."

    Pro nektere bohuzel pravidla plati, pro nektere ne. Kdyz jsem si ja jednou dovolil rict, ze "je to jenom alpha, to pujde" - tak me malem ukrizovali, ze alfa je skoro hotovy produkt a orpavuji se jen bugy...

    Tomáš Bžatek avatar 11.3.2011 19:04 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Nojo, ja mel chripku, taky jsem nestihl rozbit distro jeste pred alfou, tak si to ted aspon vynahrazuju :-) NM jde nastesti mimo me.
    Koupim litajiciho tucnaka
    Rezza avatar 11.3.2011 19:26 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Potom taky ta Fedora ma vypadat jako Windows 7, kdyz nedodrzujeme ani release proces :)
    12.3.2011 12:17 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    A taky moc nevidím, proč by ji měli mít. Já ji jako uživatel taky nemám.
    12.3.2011 13:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    zajdi si na oční, trpíš krátkozrakostí :-)
    10.3.2011 22:05 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    haha :-D

    clanek sem sice necetl, ale uz jen nadpis zpravicky je pekne bulvarni a flamoidni

    zkratka, mezi Canonicalem a GNOME to uz nakej cas tre a vre (penize z Amazon mp3 obcodu v Banshee, Unity, libappindicator,... ) a ted se do toho ocividne pustil i Aaron z KDE, situace se trochu vyostruje, resi se to ve velkem na blogach a tak...

    ale "GNOME podkopává kořeny spolupráce"... to je... hmm... rekneme vyklad jen jedne strany tohoto sporu :-)

    shrnuti lze nalezt tu
    Sešívaný avatar 10.3.2011 22:53 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Pěkné shrnutí a s tím závěrem nelze než souhlasit.
    11.3.2011 06:52 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    To shrnutí je zcela k ničemu. Základní argumentaci, že GNOME dlouhodobě nespolupracuje na kompatibilitě mezi prostředími nijak nevyvrací. A nemusíme se bavit o notifikátorech. Stačí si vzít příklad z Qt aplikací v GNOME a GTK aplikací v KDE. Obě varianty vždy řešili vývojáři KDE/Qt. V GNOME na to s prominutím dlouhodobě serou.
    stativ avatar 11.3.2011 09:46 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    clanek sem sice necetl, ale uz jen nadpis zpravicky je pekne bulvarni a flamoidni
    Hořlavý článek si zaslouží stejně hořlavý nadpis :-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Saljack avatar 10.3.2011 22:07 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Všichni se KDE 4 smáli a pomlouvali a teď mají co chtějí. Tohle je naprosto nefér vůči všem a hlavně vůči vývojářům. Zbytečná práce pro všechny.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    pavlix avatar 10.3.2011 22:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Nojo.... jednou se píše o nespolupracujícím Ubuntu, podruhé o zlomyslném Redhatu, potřetí o Gnome podkopávajícím spolupráci :). Je mi líto.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.3.2011 07:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    dovolil bych si poznamenat, že ze tří jmenovaných jedině Red Hat měl koule na to "přiznat barvu", takže není moc o čem diskutovat (nanejvýše o tom, na čem teď jede Greg KH, když vyčítá RH, že dělá jen část práce, kterou by taky nemusel dělat vůbec), zatímco u zbylých dvou se najde dost uřvanců, kteří tvrdí, že to tak vůbec není, anebo že je to naprosto v pořádku a blbci jsou ti, komu se to nelíbí, atd.
    11.3.2011 08:29 kos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Není nad to mít svět rozdělený na dobro a zlo.
    pavlix avatar 11.3.2011 12:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Tak tak.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Sešívaný avatar 10.3.2011 22:49 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Ono to není tak jednoduché, jak může z této zprávičky nebo odkazovaného článku vyplývat, doporučuji přečíst celou diskusi pod uvedených článkem. Je to sice dlouhé jako týden před výplatou, ale obě strany si to tam slušně vyříkaly a člověk se tam dozví názor z obou stran.
    10.3.2011 22:49 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce

    Standardní pokračování úspěšné autodestrukce.

    11.3.2011 00:33 hulka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Unixové války neskončili, pokračují v linuxu. A to je jediný důvod proč linux je tam kde je - v prdeli.
    11.3.2011 03:34 Jiri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    +1
    11.3.2011 03:38 Jiri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Staci se mimojine podivat na Android. Rekl bych, ze to bude mnohem uzivatelsky privetivejsi a jednotne prostredi pro uvatele nez jakekoliv linuxove distro. A brzi ho uvidime na noteboocich ve vetsi mire nez linuxova distra.
    11.3.2011 07:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Staci se mimojine podivat na Android.
    ano, to je naprosto ideální příklad spolupráce :-D
    11.3.2011 08:42 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Myslim ze tym autor chcel povedat ze ked sa chce distro (android) posunut dopredu, musi sa vykaslat na spolupracu lebo to len zdrzuje.
    11.3.2011 09:18 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Na Android som sa prave pozeral na nenajom cinskom tablete. Je to neskutocna sracka, v ktorej si bez Googlu ani neprdnes. Chyba tam Android Market - a doinstalovat sa to neda, lebo Google... Tak som skusil aspon zo SlideMe terminal nainstalovat...jasne, ze nefunguje.

    Takze pre tych, co nepochopili: Android NIE JE samostatne funkcny operacny system. A Google robi vsetko, aby to tak zostalo.
    Rezza avatar 11.3.2011 09:43 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Necessitas (Qt pro Android) je ted primo na projects.kde.org, takze se trebas brzy dockame Plasmy na Androidech :) Proste kdyz Qt nebude majoritni na blizsim pisecku (ci primo domacim, kdyz vemu Qt a Nokii), tak se presunem na vzdalenejsi pisecek :)
    11.3.2011 15:56 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Parafráze vašeho textu: "Na linux jsem se právě podíval na laciném PC ze supermarketu. Je to neskutečná sračka, ve které se nepodíváte ani na net. Nemá to žádná okýnka, vypadá to jako DOS. Tak jsem zkusil pustit aspoň nějakou hru - samozřejmě, že nefunguje."
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    11.3.2011 17:02 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Špatná parafráze. To vaše PC ze supermarketu je omezené hardwarem, kdo by na něm chtěl hrát hry tak je s odpuštěním vůl. Ale chytrý telefon by měl jít normálně používat i bez toho, abych měl někde účet, tam je to omezení vymyšlené nějakou chytrou manažerskou hlavou a aplikované "jen" na software.
    pavlix avatar 11.3.2011 22:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    To vaše PC ze supermarketu je omezené hardwarem, kdo by na něm chtěl hrát hry tak je s odpuštěním vůl.
    Hraju na linuxovém PC starém 10 let občas nějakou hru. Vědomě. Jsem proto vůl?

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.3.2011 22:36 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Ne. Protože u maníka, co si kupuje počítač v supermarketu se neočekává že tomu bude rozumět > pokusí se tam spustit cracknutý Crysis nebo něco podobnýho od souseda. Předtím jsem se nechal unést, bylo to trochu silně napsaný..
    pavlix avatar 11.3.2011 22:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Předtím jsem se nechal unést, bylo to trochu silně napsaný..
    Já jsem si říkal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.3.2011 17:09 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Prave v tom je rozdiel. Linux si nainstalujem aj na najlacnejsie PC z Tesca a bude fungovat rovnako ako na kazdom inom PC a nepotrebujem ziadnu podporu od vyrobcu/predajcu PC. Android si:

    a) sam clovek nikam nenainstaluje, musi ho dodat vyrobca HW

    b) bez podpory vyrobcu je nepouzitelny (ziadne aktualizacie)

    c) bez podpory Googlu je nepouzitelny (ak tam nie je Android Market, tak sa NEDA doinstalovat).

    Rozdiel medzi tym, ci mam lacny cinsky tablet alebo nejaky drahy znackovy (tiez cinsky) tablet je len v tom, ze na ten drahy bude (mozno) pocas dvoch rokov par nejakych aktualizacii. A potom sa vyrobca na podporu vyserie a je to na urovni toho lacneho cinskeho... Nemam rad M$, ale toto ma s Windows Phone 7 vyriesene lepsie (aktualizacie poskytuje M$ a nie vyrobca HW). Ze im 10% telefonov zdochlo po prvej, to je druha vec...
    11.3.2011 21:45 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    a) sam clovek nikam nenainstaluje, musi ho dodat vyrobca HW
    Aha, takze vsetky tie porty na wm zariadenia neexistuju?
    b) bez podpory vyrobcu je nepouzitelny (ziadne aktualizacie)
    Pan este asi nepocul o komunite. Aj ked je pravda, ze vyrobca tu moze vyrazne pomoct (ak zverejni zdrojaky ovladacov a nekrypli vsetko, co sa da).
    c) bez podpory Googlu je nepouzitelny (ak tam nie je Android Market, tak sa NEDA doinstalovat).

    To je taky problem zaskrnut v menu volbu povolujucu instalaciu stiahnutych aplikacii a normalne nainstalovat apk subor (k tej volbe vas pri pokuse o instalaciu system dokonca presmeruje).

    To, co spominate nie je problem androidu (to je v podstate len patchnute linuxove jadro + gui), ale vyrobcov hw (v tomto pripade mobily), ktori proste nechcu, aby si s ich zariadeniami ludia robili, co chcu.

    11.3.2011 12:33 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    v prdeli jsi predevsim ty, tak se tam zase vrat a netroluj...
    11.3.2011 14:31 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce

    Takže: zopakovat pravopis (to především), napsat úkoly do školy...

    A vůbec, možná by stálo za to zavést nějakou dolní věkovou hranici pro tyhle diskuse. Trollové z řad školáků tady často vypustí nějakou perlu a pak se dva dny smějí na celé kolo podrážděným reakcím těch, kteří jim na to skočí.

    pavlix avatar 11.3.2011 15:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Věkové hranice nepomůžou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.3.2011 18:59 nax
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Presne tak. Tyhle valky poskozuji cely Gnu/linux. A k vzteku je, ze by to mohlo "krasne fungovat". Bohuzel Chybi to mu rozumne rizeny vyvoj, ktery je vlastne z principu nemozny. Cestou by snad mohl byt Android, ktery by pohrbil vsechny linuxovy distra. Ono to cely UI (ktery "prodava") je vlastne nahovno. KDE pro lidi bez vetsi citlivosti k barvam a masochisty (co jim dela dobre se utapet v milionech nabidek a dialogu) a GNOME pro lidi s sesti a vice dioptriemi. Nastroje pro hromadnou spravu a deployment vesmes zadny a vyrobci hardware co serou na cely linux. OS je to sice technicky zajimavy ale jako celek neprodejny. Uz to ze prvni "geek" rekne ale to nemas linux, to mas gnu/linux:) Linux je jen jadro. V tu ranu se musi rozumny clovek, ale pocitacovy analfabet otocit na podpadku:)

    Chybi jmeno. Chybi jednota. Chybi uceleny produkt. Chybi jistota.

    Nevi nekdo kde treba zkoncil super projekt redcarpet? Nedavno jsem si na nej vzpomnel...
    pavlix avatar 13.3.2011 22:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Chybi jmeno. Chybi jednota. Chybi uceleny produkt. Chybi jistota.
    Potom nechápu důvod, proč brečíš nad linuxem, když můžeš v klidu používat Microsoft Windows, jako ostatní, kteří potřebují jméno, jednotu, ucelený produkt, a podobné věci.

    Myslím, že největší úspěch Linuxu je daný jistou dávkou diverzity.
    Uz to ze prvni "geek" rekne ale to nemas linux, to mas gnu/linux:) Linux je jen jadro.
    A on se s takovým prvním geekem ještě někdo baví?
    V tu ranu se musi rozumny clovek, ale pocitacovy analfabet otocit na podpadku:)
    Samozřejmě, a obrátí se na někoho serióznějšího, na profíka, který je zvyklí na to, že laici dávají věcem různá jména, jenom ne ta správná, a umí s nimi pracovat.

    Až budeš takovej profík na komunikaci se zákazníkem, tak mu prodáš klidně i Gentoo (za předpokladu, že ho budeš mít perfektně připravený, a dolaďování u zákazníka ti zabere už jen pár hodin).

    Ale lidi, kteří si chodí do fóra stěžovat, že linux není ucelený produkt, stejně jako lidi, kteří za všech okolností nasadí vždy jen linux, asi takoví profíci nebývají.

    (Taky mám své chyby a dělám i větší kiksy, jen je neházím na někoho druhého a hezky si je vyžeru sám.)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.3.2011 06:53 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Po dlouhé době něco od Shuttlewortha, co mi připadá rozumné. Ještě kdyby tak ti pitomci přešli na KDE, klidně i s tím svým Unity.
    11.3.2011 08:32 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    To by opravdu byli "pitomci". ;-)
    11.3.2011 07:21 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Most of these problems could've been minimized if Canonical have done their work in GNOME git repositories instead of doing it in their own private space.
    As is said in every GUADEC, GNOME is People. If Shuttleworth is unhappy with the leadership of GNOME, the way to fix it is not by doing things in private or by working with KDE/freedesktop.org (which is good but won't solve perceived problems with GNOME), the right way is to get involved with GNOME. How many Canonical employees are part of the GNOME Release team ? How many Canonical employees have ever been part of the release team ? Employ more people to work in upstream so that you can influence GNOME decisions. Grab the steering if you want to drive, don't be a back-seat driver.
    Jo, jo ošklivé GNOME a hodní syslíci z Ubuntu :-)
    11.3.2011 07:42 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Proč podobné výmluvy nezaznívají z KDE?
    11.3.2011 07:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    protože Ubuntu na KDE sere ...
    11.3.2011 08:34 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Nerozumím vaší odpovědi. GNOME si stěžuje, že stadardy přijaté freedesktop.org nevyvíjí Shuttleworth přímo v GITu GNOME. Už sama tato věta mluví za vše.

    Mimochodem, když je to tak strašný problém pro GNOME, proč to není tak strašný problém pro KDE, na které, jak jste napsal, Ubuntu kašle. O to víc je to alarmující.
    11.3.2011 08:52 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Nerozumím vaší odpovědi. GNOME si stěžuje, že stadardy přijaté freedesktop.org nevyvíjí Shuttleworth přímo v GITu GNOME. Už sama tato věta mluví za vše.
    Ano mluví to za vše. V Ubuntu pracují na forku GNOME a pak se diví, že ty jejich big chunky kódu nikdo nechce v GNOME mergovat. Proč teda kurva nepracují v upstreamu?
    11.3.2011 09:03 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    STANDARD ... věc sjednocující jednotlivá prostředí, má být podle vás vyvíjen v GITu jednohokonkrétního prostředí? WTF?

    Stále mi neodpovídáte na dotaz, proč všichni ostatní přijímají freedesktop standardy bez problémů, přestože se v jejich GITu nevyvíjí.
    11.3.2011 09:12 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    GNOME přijímá freedesktop standardy bez problémů. Co nepřijalo v tomto konkrétním případě je konkrétní implementace od Ubuntu. Proto se Shuttleworth čertí. Neměli to měsíce vyvíjet na vlastním písečku bez konzultace s upstreamem. Opět to samé. Aneb "my to děláme nejlíp (a proto na svém) a vy nám do toho nekecejte".
    11.3.2011 09:37 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    V tomto případě je to snad jinak. KDE implementovalo, Unity (Shuttleworth) implementovalo, GNOME neimplementovalo. Co má společného KDE nebo Unity s tím, že GNOME něco samo neimplementovalo?
    11.3.2011 09:45 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Vaše otázka je správná. Shuttleworth (Unity) si otvírá hubu na GNOME, že nechtějí převzít jeho implementaci. GNOME ten standard implementuje, neodmítá ho. Takže proč se Unity sere do GNOME? :-)
    11.3.2011 09:57 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Skutečně ho implementuje?

    A proč s jeho implementaci nemělo KDE problém?
    11.3.2011 10:14 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Špatně jsem to napsal, v budoucnu to jistě implementují, zatím nebyla potřeba. A mají dost práce s GNOME 3. KDE 4.0 taky neimplementovalo vše a jistě do teď něco nemá. Ale o tom to fakt není. Je to to o vztahu Unity (Ubuntu, Shuttlewortha) k ostatním. Standardy na freedesktop.org nevznikají akademicky, ale po zakladním návrhu se upravují podle zkušeností z implementací, tu z KDE tu z GNOME. Základem je domluva. Unity se nechová ani jako KDE ani jako GNOME. Ale jako fracek co se neche domluvit.
    Sešívaný avatar 11.3.2011 09:28 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Standard ať si vyvíjí, kde chce, pokud je to veřejné a transparentní, problém je ten, že on si na vlastním písečku vyvíjel implementaci toho standardu pro GNOME. A co je na tom nejhorší, vůbec s vývojáři GNOME nekomunikoval. Sice lidi z Canonicalu tvrdí, že ano, ale neexistuje jediný důkaz, žádný záznam z mailing listu, IRC,... lidi z Canonicalu se akorát zmohli na odpověď, že někdo z Canonicalu o tom na jedné konferenci říkal někomu z GNOME. Toť vše.
    Canonical přišel s hotovým řešením, které rovnou nasadil do Ubuntu a lidi z GNOME postavil do situace "berte, nebo nechte být". Tak to udělal s několika věcmi. Jenže vývoj ve FLOSS není o tom, že si něco tajně vytvořím a pak to hotové komunitě předhodím, ať to vezme nebo nechá být. Jak píše ten borec, pokud chce Canonical, aby se jeho myšlenky v GNOME prosazovaly, ať zaplatí vývojáře, kteří budou dělat na GNOME v upstreamu a budou myšlenky Canonicalu realizovat přímo tam. Tak to dělá Red Hat. GNOME Shell je de facto dílo výhradně lidí z Red Hatu.
    11.3.2011 09:35 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Já nepopírám argumentaci, že vztah Shuttleworth - Upstream by mohl být výrazně lepší. Ale o tom tato diskuze není.

    Na Freedesktop.org je nějaký standard. Prostředí A si jej naiplementuje samo, prostředí B si jej naimplementuje samo, prostředí C řve, že mu tu implementaci nikdo nenapsal.

    Pokud jde o nasazování freedeskto.org standardů do GNOME, pak vím převážně o těch, které pocházely z GNOME, a tudíž nebyly do GNOME přineseny zvenčí. Můžete prosím jmenovat nějaké standardy pocházející odjinud, například z KDE, které GNOME přijalo?
    11.3.2011 09:46 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Ne prostředí C neřve, že mu to nikdo neudělal. Prostředí B řve, že C nechce jeho implementaci. Nezaměňujte příčinu a následek.
    11.3.2011 09:56 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Třeba desktop autostart zcela jistě a nejsem si moc jistý jestli celé desktop entry nejsou původně od KDE.
    11.3.2011 09:58 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    díky ;-)
    Pavel Stárek avatar 11.3.2011 14:02 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    No, podle specifikace v tom má pacičky jak KDE, tak Gnome, Red Hat, Intel a někdo z projektu GTK. Jelikož je ten člověk z KDE uveden na prvním místě, nejspíš ta iniciativa vzešla tam, ale je vidět, že se na této věci všichni společně dohodli.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Tomáš Bžatek avatar 11.3.2011 14:16 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Tak to uz je teda hodne drsna spekulace.
    Koupim litajiciho tucnaka
    11.3.2011 14:39 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Spekulace, ale pravdivá. Prapůvod je skutečně v KDE. Všimněte si předmětu příspěvku :-)
    Tomáš Bžatek avatar 11.3.2011 15:47 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Dobre :-)
    Koupim litajiciho tucnaka
    Sešívaný avatar 11.3.2011 10:22 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Nazývejme věci pravými jmény, na freedesktop.org žádné standardy nejsou a AppIndicators/StatusNotifierIcon, o kterém tu tak horlivě diskutujeme, je stále pouze mezi návrhy. Na freedesktop.org jsou pouze věci, na kterých se shodly projekty napříč svobodným desktopem, že je budou implementovat. Věc, u které se tato shoda nenajde, se tedy už z logiky věci nemůže být "standardem" freedesktop. Nefunguje to tedy tak, že nějaká komise freedesktop.org označí nějaký návrh za dobrý, vhodný pro implementaci napříč svobodným desktopem a jednotlivé projekty by pak měly tento návrh implementovat.
    Na to, jak jsou lidi z GNOME odmítaví k věcem odjinud, neumím odpovědět. Je možné, že se v mnohy v tomto chovají arogantně, ale svět opravdu není černobílý a zrovna ty návrhy Canonicalu ukazují, že chyba nemusí být jen na straně toho, kdo odmítá.
    Pavel Stárek avatar 11.3.2011 14:04 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Nazývejme věci pravými jmény, na freedesktop.org žádné standardy nejsou a AppIndicators/StatusNotifierIcon, o kterém tu tak horlivě diskutujeme, je stále pouze mezi návrhy.
    Ale? A http://standards.freedesktop.org/ toto je co? :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    11.3.2011 14:25 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    To jsou dohodnuté specifikace :-) Tj. de facto standardy, ale ne de jure.
    Pavel Stárek avatar 11.3.2011 13:57 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    a lidi z GNOME postavil do situace "berte, nebo nechte být".
    No spíš teď (Shuttleworth) brečí, že Gnome nechce jejich skvělou knihovnu na jakési notifikace a tím že podkopává spolupráci mezi jednotlivými prostředími. Že si Canonical z upstreamu jen bere, modifikuje kód, ale minimálně vrací, to už pan Shuttleworth nějak nevidí, a teď bude kopat kolem sebe.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    11.3.2011 14:21 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Ono je to o lidech. U jednoho mého projektu se změnil v Ubuntu maintainer a poslal mi všechny patche co za roky(!) práce minulého údržbáře vznikly. Teď se mnou pravidelně komunikuje a patche posílá ihned i mě.

    Ale je pravda, že obecně je v Ubuntu více syslíků. Asi je to tím, že Shuttleworth do toho dává peníze a ne že by přímo vyžadoval absolutní loayalitu k Ubuntu, ale zřejmě to tam psychologicky působí. Ale jak říkám je to na povaze konkrétního člověka.
    11.3.2011 10:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Nerozumím vaší odpovědi.
    domnívám se, že kořen toho nepochopení je v tom, že citace výše byla označena za "výmluvu"
    GNOME si stěžuje, že stadardy přijaté freedesktop.org nevyvíjí Shuttleworth přímo v GITu GNOME. Už sama tato věta mluví za vše.
    ano mluví - že tady někdo nerozlišuje mezi standardem a implementací, například
    Mimochodem, když je to tak strašný problém pro GNOME, proč to není tak strašný problém pro KDE, na které, jak jste napsal, Ubuntu kašle. O to víc je to alarmující.
    protože KDE do ničeho takového nuceno není (protože na něj Ubuntu sere); že něco dělá z vlastní aktivity je věc jiná

    přijde mi to dost podobné příhodě, která se mi stala předevčírem:

    zlobí mě imobilizér, i stalo se, že jsem ve frontě před benzínkou vypnul motor, a pak už nenastartoval; bylo to na takovém větším placu, takže jsem sice s autem překážel, ale nijak zásadně, dalo se to objet

    shodou okolností byl na druhé straně autoservis, tak jsem si tam došel, jestli mi nepomůžou; chlap se mnou přišel k autu, předvedl jsem závadu, tak že to teda odstrčíme k nim, a ještě jsme se bavili o tom, že si myslí, že je to benzínové čerpadlo, a já na to, že mám podezření opět na imobilizér, že už to dřív hlásilo závadu, a jestli na to mají vybavení, aby se to vyloučilo (mnohem jednodušší diagnostika než vyndavat to čerpadlo)

    jak jsme se tak bavili, zastavil u nás nějakej dědek, a začal nadávat, že tam překážíme a ať s tím odjedem; servisák byl s odpovědí rychlejší než já, že to nestartuje, že se právě chystáme to odtlačit, a jestli nám teda jde pomoc ... dědek na to, že nemůže, že je po čtyřech infarktech, tak se s ním servisák rozloučil a otočil se na mě ... dědek dál prskal, tak se servisák naprosto klidnej a slušně zeptal, jestli má ještě něco k tomu tlačení, jestli si to třeba nerozmyslel, a že "jestli ne tak nashledanou" ... dědek vypadal na pátej infarkt, ale přece jenom odjel

    no, takže mi přijde, že gnomáci zastávající výše citovaný názor jsou defacto v roli toho servisáka, co řekl "když to chcete vyřešit můžete s náma spolupracovat", a děláš zlouna z něj, místo z toho ježidědka

    jak tenhle přístup "je to opensource, kódovat může každý" nemám rád v případě jednotlivejch lidí, protože ne každej kódovat umí atd., tak tady sedí jak prdel na hrnec, protože Canonical si ty vývojáře zaplatit může, tak jako to dělají ostatní (a dokonce je platí, a jsou to právě oni, kdo v první řadě nespolupracuje!)

    p.s. historka měla happyend, jak jsme se tak bavili, tak pak servisák zkusil znova nastartovat, měl štěstí, tak mě "vyhodil" ať honem jedu kam potřebuju, dokud motor běží :-) ... tak teď hledám, kdo mi to v Brně spraví (ne každej, kdo se chlubí, že dělá autoelektriku, umí odblokovat řídící jednotku ...)
    Tomáš Bžatek avatar 11.3.2011 11:45 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Doporucoval bych spise post od fundovanejsich lidi, ne nejake kydy na OSNews (jehoz slava uz pominula): http://psankar.blogspot.com/2011/03/gnome-vs-canonical-freedesktoporg.html. Zvlaste ten zaver je zajimavy. Osobne verim v letosni Desktop Summit, vetsinou se tam vyresi veci ke spokojenosti vsech stran a lepe, nez valcenim pres blogposty.

    Dalsi prispevky k tematu se daji najit klasicky na http://planet.gnome.org/
    Koupim litajiciho tucnaka
    Rezza avatar 11.3.2011 13:29 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    To bude letos poradna drevarna :) Prilby povinne!
    belisarivs avatar 11.3.2011 14:56 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Drevarny jsou pro lamy. Zkutecny zivot je o prodeji artefaktu z WOWka na eBayi, vime?

    :-D
    IRC is just multiplayer notepad.
    11.3.2011 16:58 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    GNOME vyvojari zase raz a opatovne kazdeho utvrdzuju v tom ze su to kokoti. Naposledy minuly tyzden ked zobrali maximize tlacitko, lebo to nikdo nepouziva :) Uvidime cim prekvapia najblizsie... Unity bude dobre, ale az tak za rok v 12.04 LTS
    11.3.2011 19:24 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Nastesti tu mame XFCE. Gnome se vydalo na cestu, ktera se s tou mou uz asi nikdy nesetka.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    11.3.2011 19:33 pista8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Ach jaj GNOME, GNU/GPL a linux komunita vseobecne... Ja sa uz len smejem ako linuxaci vzdy dookola riesia hovadiny, vyjde nova verzia, zas nic nebude fungovat... ked to casom opravia do pouzitelneho stavu, tak to zas rozbiju... no proste furt dookola. Prejdite na MAC OS a nebudete sa musiet zaoberat takymito chuyovinami.
    pavlix avatar 11.3.2011 22:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Prejdite na MAC OS a nebudete sa musiet zaoberat takymito chuyovinami.
    Pomáhal jsem párkrát majitelům Mac OS X, kteří potřebovali používat ten systém na něco víc než jen applí multimediální stanici, a zase takový med to nebyl, musím říct.

    Přechodem na Mac OS X bych si strašně zkomplikoval život, stálo by mě to hromadu peněz, a ještě bych to nemohl prozovovat na hardware, který mi vyhovuje.

    Takže díky za radu, ale fakt ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.3.2011 10:56 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    hm.. poznam viacero ludi, ktori masox pouzivaju na uplne ine veci ako multimedia, k ich plnej spokojnosti. na rozdiel od windows je to unix, system je stabilny a prekvapivo dost prisposobitelny (aj ked bsd/linux su na tom lepsie). na rozdiel od bsd/linux vsak uzivatel neriesi opakovane to co uz riesil v minulosti, system je vyladeny a proste pracuje, uzivatel sa moze sustredit na "jazdu", nie udrzbu "vozitka". a co sa tyka hw tak je to v sucasnosti top produkt. dokonca aj jednotlive interne komponenty uz nezaostavaju za trhom tak ako v minulosti. a celkove zladenie hw/sw je excelentne. cena samozrejme je vyssia, nieco za nieco.
    12.3.2011 00:01 100% Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME podkopává kořeny spolupráce
    Nové Gnome = Celosvětová revoluce nix-proletariátu. Docela se těším. Protože na rozdíl od té revoluce minulé, si zde mohu vizi a směr ošahat.

    A v tom je jistá část svobodné volby. Ale co vy víte o té poslední revoluci a jak to bylo? Naděžda mne furt sra.a, tak jsme to prubli. No.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.