abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 565 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 09:58
    Rozcestník

    John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    John C. Dvorak, známý americký sloupkař a hlasatel věnující se informačním technologiím, si ve svém článku na pcmag.com velmi pochvaluje Linux (konkrétně píše o Ubuntu 8.10). Věnuje se výhodám spojeným s používáním tohoto OS (nevyhýbá se porovnávání s MS Windows) a všem doporučuje jej alespoň vyzkoušet.

    12.3.2009 07:55 | Tomáš Heger (geckon) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    alblaho avatar 12.3.2009 09:23 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Dvoraka čtu rád, není potřeba se vším souhlasit, ale vždycky je to dobře napsané. S tímhle článkem ale souhlasím, pač jsem taky na Ubuntu. A taky si vážím toho, že nejsem buzerován všelijakým registrováním a ověřováním pravosti.

    Zajímavé je, že si (stejně jako já) myslí, že nejlepší OS od MS byly W2k, protože to byl systém, který a) dobře fungoval i vypadal b) nebyly tam nevkusnosti typu pejsek ve vyhledávání. (Ostatně WinNT 4 byly v roce 96 v podstatě bezkonkurenční.)
    pushkin avatar 12.3.2009 09:28 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Zajímavé je, že si (stejně jako já) myslí, že nejlepší OS od MS byly W2k, protože to byl systém, který a) dobře fungoval i vypadal b) nebyly tam nevkusnosti typu pejsek ve vyhledávání. (Ostatně WinNT 4 byly v roce 96 v podstatě bezkonkurenční.)
    +1
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.3.2009 09:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    taky +1
    12.3.2009 11:37 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    V dobe internetu a lokalnich siti byly W2K nejhorsi system, spolecne s W XP bez SP. Videl jsem, jak se pocitace zvenci zavirovaly uz behem instalace, po prnim nabehu plochy pak mel clovek jiz nepouzitelny system, ktery dal siril viry.

    alblaho avatar 12.3.2009 12:35 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    W2k rozhodně nejsou dokonalé, pořád jsou poplatné době svého vzniku. Navíc tenhle problém je celkem obecný a že ti někdo napadne čerstvě nainstalovaný (nezáplatovaný) systém se ti může stát i na Linuxu.

    W2k ovšem byly mnohem spolehlivější a bezpečnější než W98 a na desktop řádově komfortnější než tehdejší Linux.
    12.3.2009 23:48 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    To ani nahdou, ja uz IceWM pouzivam opravdu dlouho a Unixove OS mi vyhovovali, nevadi mi pripojovat a odpojovat disky, i kdyz ted uz pouzivam i automount, neni tomu tak davno, co jsem ho vypinal.

    Na windows jesem nevidel nikdy nic komfortniho, to spise OS/2 Warp hlavne v4 merlin.
    alblaho avatar 13.3.2009 08:21 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Jestli jsi dokázal efektivně v roce 96 na desktopu používat Linux (nebo nějaký jiný dostupný Unix), tak všechna čest. Já zas takový geek nebyl. Navíc tehdy ani nebyly OOo... Fakt si myslím, že to bylo dost hardcore, navíc jsem ani neměl doma přístup i netu.
    13.3.2009 08:48 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Proc geek? Jsou lidi kteri se zivi programovanim nebo delanim veci v unixovem shellu (admini), k cemu je nekomu takovemu windows?
    alblaho avatar 13.3.2009 10:40 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Jasně, komu stačí xterm, případně vim+gcc+gdb, tak neměl na Linuxu problém nikdy. Já mluvil o desktopu, tedy kromě práce i kancelář a multimédia.
    13.3.2009 13:01 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    nevím, jak v roce 96. jestliže řeč byla o časech win 98, tak tehdy už linux na desktopu použít šel, byla staroffice, netscape, gimp, xmms atd. (dokonce už beta KDE a alfa GNOME, ale nejvíc se používaly Fvwm95 a WMaker.) problém byl všechno nainstalovat, nastavit, rozchodit (čeština se řešila zvlášť pro netscape, zvlášť pro staroffice atd.), výsledek byl ale už použitelný klikacím uživatelem (jasně, nebyl automount, takže připojovací/odpojovací ikony, plus skoro každý program jiný toolkit, ale šlo to).
    alblaho avatar 13.3.2009 17:15 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Ok, uznávám, že kdyby mi v roce 98 nějaký guru všechno nainstaloval a odladil na míru (a pak dělal podporu), používat by to šlo. Osobně jsem tehdy na něco takového neměl a spokojeně jsem používal NT4.
    14.3.2009 11:09 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    no, já jsem tenkrát NT4 prostě neměl k dispozici:) prachy za licenci pro mě byly dost mimo možnosti, od našich z práce mi instalačky nepůjčili a na nikoho dalšího jsem neměl kontakty. s OS/2 to bylo podobně, takže hrabat se v Linuxu byla jediná alternativa k padajícím a o data mě připravujícím win 98. ne, tak trochu to romantizuju:) taky tam hrálo roli to, že jsem tenkrát nevěděl tolik o rozdílech ve stabilitě mezi NT4 a 98. a též to, že Linux měl tehdy ještě lehce anarchistickou image.
    15.3.2009 15:18 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    A když se budu živit lopatou, k čemu je mi Linux? Windows? Aha, ony ty počítače nejsou jen na práci.
    kyknos avatar 13.3.2009 13:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Navíc tehdy ani nebyly OOo...
    dnes jsou, ale stejne je vubec nepouzivam (a to rozhodne nejsem z tech, co by pracovali jen v textovem rezimu)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.3.2009 18:18 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    NAT to istí... :D

    13.3.2009 11:02 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Ad pejsek - poprvé v životě jsem si ho všiml včera - na školení, kdy jeden německý lektor vyhledával soubor (na projektoru) a jelikož německy neumím, oči mi sklouzly na toho čokla tam dole. Hustý. Já mám na vyhledávání Total Commander (na firemním notebooku) a GNU find -- doma pochopitelně všude Linux.

    A pak že Linux jsou jako omalovánky -- nadávají ti, co jim čokl vyhledává soubory :-)))

    ps - je to ten samý Dvorak co vymyslel rozložení klávesnice Czech-Dvorak!??
    13.3.2009 11:18 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    ps - je to ten samý Dvorak co vymyslel rozložení klávesnice Czech-Dvorak!??
    Ne. Tohle rozložení kláves pochází ještě z dob psacích strojů.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    12.3.2009 10:36 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Tak je rozhodně dobře, že známá osoba svým způsobem dělá reklamu resp. upozorňuje na použitelnou alternativu mainstreamových OS. I když je Linux na vzestupu, neustále se setkávám i se vzdělanými lidmi, kteří o tom nemají ani páru a zbytečně ze svých peněz sponzorují nejmenovanou korporaci.

    Ještě přidám relativně čerstvou zkušenost s GNOME desktopem. Přítelkyni jsem přeinstalovával noťas a zkoušel jsem od výše zmíněné verze Ubuntu, přes Debiana Lennyho, Mandrivu '09 a ArchLinux, ale nakonec jsem jí tam nechal openSUSE 11.1. Je minimálně tak vyladěné jako Ubuntu, ale výrazně svižnější než všechny ostatní. To mě hodně překvapilo. A ano, konfiguraci X-ek, aktivní DMA přístup na disk, běžící služby atp. jsem kontroloval a srovnal. openSUSE má sice implicitně preload, ale nebylo to jen o rychlosti spouštění aplikací. I všechny grafické operace jsou viditelně rychlejší i bez zapnutého compizu.
    In the garden sleeps a messenger ·
    12.3.2009 10:53 V3N3C3D
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Jo je dobře , že se o Linuxu nějak lidí dozví a právě reklama to je věc, kterou Linux postrádá!!  Já jsem pučil kámošovi notebook na den. Ze začátku to bylo vole nejde to atd. ale druhej den mi říkal: "co že to tam je??" Prostě se mu to docela zalíbilo. Celou rodinu jsem takhle nechal přejít na Linux a spokojenost. Jinak ex-přítelkyně ta to nějak nechtěla rozdejchat a to kvůly ICQ 6.5 (hry, status, narozky atd. - prostě hovnařiny) :(

    Docela by mě zajímalo kolik lidí se při výzvě ať zkusí Ubuntu opravdu sedne k PC, stáne  a nainstaluje nebo jen spustí live-CD??

    m1c4a1 avatar 12.3.2009 11:33 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Na těch hovnařinách ale stojí a padá rozšíření Linuxu mezi normální lidi.

    alblaho avatar 12.3.2009 12:29 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    To je pravda jen částečně. Jen je potřeba windows-only hovnařiny nahradit hovnařinami provozovatelnými i na Linuxu.

    Btw: Nativní ICQ klient neběží pod Wine?
    12.3.2009 14:30 Jury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Neběží...

    15.3.2009 08:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Osobně vidím jako takovouto sračku Skype. Jeho linuxová verze totiž neukončuje správně hovory. To byl jediný důvod, proč kamarádka závislá na tomhle komunikačním shitu začala raději opět používat windows (má dualboot).
    12.3.2009 11:57 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Tak jsem si precetl clanek a musim rict, ze jsem hodne prekvapeny, jakym zpusobem se nad Ubuntu rozplyva. Citaval jsem pred lety jeho sloupky v PC Magazine a pamatuju si, ze byl vzdycky nekompromisni kritik (myslim to obecne, zadnou drivejsi linux recenzi jsem od nej necetl) a dost MS-oriented.

    Z textu to ale na me pusobi tak, ze stahnul Ubuntu a clanek napsal v euforii, ze mu to nabootovalo... Mozna mi tam chybi nejaka hlubsi zkusenost. Aby za mesic nenapsal nastvany clanek o tom, jak se mu na pocitaci v kuchyne seka Flash. To by pak celkove Linuxu neposkytlo dobrou sluzbu :).

    vain avatar 12.3.2009 13:34 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    On se v Linuxu seká flash? Teda... neříkám že ne, ale nikdy sem se s tím ještě nesetkal =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    12.3.2009 14:41 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Celeron M 1.4 GHz, 2GB RAM. Přijďte se někdy podívat ;).

    Jedno flash video vytěžuje CPU na 70-90%, takže skrolovat je zhola nemožné. Pokud je na stránce byť jen další flash banner nebo kus JS, musím tlačit myš očima... Přitom ve Win by to na tomtéž počítači šlapalo (kdysi dávno jsem tady měl i XP).

    vlastikroot avatar 12.3.2009 15:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Celeron M 1.3GHz, 768MB RAM. HD youtube uz to nedava, jinak OK.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    vain avatar 12.3.2009 15:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Aha, no já mám na desktopu Core 2 Duo, taktéž 2GiB ram a nikdy žádný problém, totéž notebook, dual core, 2GiB ram, nikdy žádný problém. Divím se jen proto, že jsem se nesetkal, ale tak věřím =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    12.3.2009 16:30 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Core 2 Duo T7300 2.0 GHz, 4 GiB RAM, Opera, Firefox, Konqueror...ve všech do jednoho sice Flash (10.0.22.87-0.1.1) funguje ale výkon je v porovnání s Win spíše úsměvný (podepisuji se pod příspěvek o nemožném scrollování). O fulscreenu si mohu nechat leda zdát :-) Kde že se zapíná ta údajná HW akcelerace? Hádám to ale bude problém zejména shitového ovladače intel a tak vůbec lenosti openSUSE 11.1.

    vain avatar 12.3.2009 16:39 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    No já mám intel na notebooku a také bez problému, na desktopu je 9800 GT, to by byl trapas kdyby se něco sekalo, na vše používám operu a flash mám také 10.0.22.87, sakra, nežiju já v nějakém ujetém světě? Jinak si to nedokážu představit, a to mám zapnuté i efekty desktopu.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Salamek avatar 12.3.2009 16:05 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    no to jsme na toms tejně mám AM2 5000+ a v FF je scrolování horor a flash žere jak svina to jo
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    12.3.2009 17:36 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Prastary laptop, Pentium III 1GHz, 384 MB RAM - flash naprosto bez problemu, i scrollovani bez problemu, na youtube koukam kazdou chvili, nanejvys se roztoci vetracek. Nechapu co s tim Flashem porad mate za problemy, ale rekl bych, ze Linuxem to nebude.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    vain avatar 12.3.2009 17:40 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Přesně =) Jednoduše kdybych nečetl tady tu diskusi, tak nevím, že nějaký takový problém vůbec může existovat.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    12.3.2009 17:55 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    je to ale tak. flash (alebo skor minimalne flash vo firefoxe) ma pod linuxom podstatne horsi vykon. to, co vo viste neseka, v mandrive uz ano (fedora 9 a 10 este horsie)

    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    12.3.2009 18:09 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Sorry, ale evidence proste hovori proti.

    Misto nadavani na Linux obecne bych radeji hledal konkretni pricinu toho, ze nekdo ma na Linuxu s Flashem problemy zatimco jinemu - rovnez na Linuxu - funguje vyborne. Muze to byt blbej ovladac graficke karty nebo asi tak milion dalsich duvodu, ale o Linuxu obecne se to tvrdit neda, proste proto, ze zjevne existuji lide, kterym na linuxu funguje Flash bezproblemove i na velmi starem zeleze.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    12.3.2009 18:32 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Omlouvam se, ale nemate pravdu :-).

    Situace 1) Windows XP + Firefox + Flash = Video plynule, vytezovani CPU na urovni 20-30%.

    Situace 2) Ubuntu + Firefox + Flash = Video na hranici vykonu pocitace, respektive mirne za.

    V obou pripadech se jedna o tentyz pocitac. Rozdil je v

    a) systemu - XP versus Ubuntu

    b) Flashi - verze pro Win versus Linux

    Pokud rikate, ze Vam flash na Vasi konfiguraci funguje (a predpokladejme, ze oba pouzivame stejnou nejnovesi verzi), pak je v tom Flash nevinne, tedy bodem b) to nebude.

    Zustava tedy posledni mozny vinik - Linux. Muzeme se hadat, co je GNU/Linux a co uz GNU/Linux neni. Koncoveho uzivatele to ale nezajima. Koncoveho uzivatele zajima to, ze pod "tim Linuxem" mu to v tehle konkretni konfiguraci jde jak psovi pastva.

    SAMOZREJME, ze za to pravdepodobne muze ovladac GK (v mem pripade Intel) nebo nejaka dalsi cast, ne primo linux kernel sam o sobe. Ale jak tvrdim, uzivateli je jedno, jestli je bug v libXXX nebo libYYY. Jemu to nejede.

    Abyste me spatne nepochopil - jsem velky fanda Linuxu a uz par let nic jineho nepouzivam. Na druhou stranu ale odmitam fanaticky tvrdit, ze "Linux rulezzzz, tam chyba NEMUZE byt" :-D.

    vain avatar 12.3.2009 18:39 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    O to zajímavější (a i důležitější) je zjistit, kde ta chyba je. Na mém notebooku je grafika Intel, Fedora 10, s ovladači grafiky není nijak manipulováno, jak se to nainstalovalo tak sem to nechal, flash doinstalovaný pomocí přidání repozitáře adobe a klasicky yum install flash-plugin, vše jede bez problému (alespoň jsem se s žádným problémem nikdy nesetkal), puštěné efekty desktopu a prohlížeč Opera.

    Takže i když se zdá ovladač grafiký jako nejreálnější slabý článek, evidentně jim není.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Kingskid avatar 13.3.2009 15:17 Kingskid | skóre: 4 | blog: GBY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Na domácím PC mám dualboot. Ve WXP jede flash jako hodinky. V Ubuntu to dělá problémy (poslední tři verze), scrollování v FF je děs, dokonce mi to vypne zvuk, když zascrolluju moc rychle a ještě k tomu zešedne okno prohlížeče.

    Kolikrát vám má vysvětlovat, že poloviny jsou stejné? Jak se tak na vás dívám, větší půlka z vás to stejně nechápe.
    13.3.2009 16:59 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    A link na příslušný flash by nebyl?
    14.3.2009 10:08 cvbc b
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Tak ja mam GTX260 a E8400, tedy vcelku vykonny hw a tenhle flash se mi obcas skubal: http://www.runesofmagic.com/en/videos,id4,dungeons.html

    Vsiml jsem si v Synapticu, ze mam nainstalovany balicek flashplugin-nonfree, ale ne adobe-flashplugin. Tak jsem ho priinstaloval a video se uz neskube. Nevim jestli je to tim balickem nebo tim, ze jsem restartoval po te instalaci firefox. Funguje mi ale ted bez problemu i prehravani fullscreen, coz je u me uctyhodnych 1920x1200 a zatez procesoru se drzi kolem 38%.

    14.3.2009 10:24 sdfsaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Tak ted jsem vyzkousel XP. Tam mam zatez 33%, to myslim neni kriticky rozdil.

    14.3.2009 13:06 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Tak to je první na kterým jsem si vylámal zuby. Ale zase na druhou stranu za to může z 90 % linka přez kterou to prostě neprotáhnu včas. Ale přiznávám, že i když jsem nechal kousek natáhnout do bufferu a pak to přehrát znovu, tak se to pořád ještě mírně kousalo.
    12.3.2009 21:40 Jan Marek | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    No, vzhledem k tomu, že je flash IMHO stále 32 bit aplikace, tak zde nějaký výkonový propad prostě musí být a ostatně je to vidět i na tom přehledu příspěvků tady: pokud je nějaký výkonnější procesor (a tedy bych předpokládal 64bit distribuci), pak je problém, kdežto na slabších procesorech (a tedy spíše 32bit distribucích) takový problém není. Samozřejmě dá dost i ovladač grafiky, ale ten propad, pokud se nemůže na grafiku přímo, ale jde se z 32 na 64 bitů a pak teprve na grafiku, prostě musí nastat. Zase supervýkonné procesory tohle asi stihnou utáhnout...

    Zdraví

    Honza Marek

    13.3.2009 06:38 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    V bitech to asi nebude. Mám 64b Arch "jenom" na Athlonu X2 BE-2300 s 2 GiB RAM sdílenými s grafikou Radeon X1250 (výchozí ovladač xf86-video-ati). Zkusmo jsem zavítal na youtube (kam normálně nechodím) a jediné, co mě limitovalo byla konektivita. Sytém reagoval, Firefox roloval,...

    Zkuste někdo dát link na konkrétní flash, který se kouše...
    14.3.2009 05:19 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Na youtube.com jich jsou desitky GB :-D.

    Jde o to, ze ten problem existuje a neni to problem jednoho nebo dvou lidi. Nerikam, ze je flash pod linuxem i na mem stroji zcela nepouzitelny, ale jsou to casto nervy.

    vain avatar 12.3.2009 18:12 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    No tak to pozor, já mám Fedoru 10, a ještě sem se nesetkal, že by se mi nějaký flash sekal.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    13.3.2009 08:27 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    To je prostě tím, že máš procesor, na kterém ti žádný běžný flashový prvek nevytěžuje procesor na (téměř) 100 procent. Ale to neznamená, že ti Flash běží v pohodě – to, že ti třeba vytíží procesor „jenom“ na 80 procent, díky čemuž si nevšimneš žádného problému, nic nemění na tom, že ve Windows by to třeba vytížilo procesor jenom na 30 procent.

    A to není výjimka. To je pravidlo. Za ty roky, co to sleduju, vidím, že takhle se chová Flash 99 procentůmh linuxových uživatelů (včetně mě, samozřejmě: potvrzuji, že Flash je na Linuxu skandálně pomalý – i zastavené, neaktivní video, na rozdíl od windowsové verze, výrazně vytěžuje procesor, takže když je několik stopnutých(!), neběžících(!) flashových videí na stránce, což je běžný jev, nějaký článek s video ukázkami, tak to zahltí systém tak, že člověk má štěstí, když se mu po pěti minutách totální tuhosti bez reakce nakonec podaří prohlížeč aspoň odstřelit!) Stejně tak jako když jsem četl třeba benchmark Linux versus Windows na zahraničním serveru, Linux jako vždy porazil Windows ve všech věcech jako hrubý výpočetní výkon, kopírování souborů a tak, ale jak došlo na grafiku, konkrétně na flashové video v prohlížeči, Windows jej jako vždy převálcoval rozdílem třídy. Což samozřejmě, jako vždycky, přešli s tradičním dodatkem „to bude asi nějaká anomálie, zřejmě špatný ovladač“... No houby anomálie.

    Tak to prostě je.
    vain avatar 13.3.2009 08:46 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Tak schválně to otestuju, nějaký tip na stránky, kde mi to vytíží procesor, že se s tím nehnu? Teď sice nemůžu, jelikož sem v práci na Woknech, ale doma si to klíďo píďo zkusím, nemíním se přít, že to není pravda, ale v životě jsem s tím problém neměl a to i navštěvuju stránky kompletně udělané ve flashi a tyhle problémy mi prostě vůbec nic neříkají.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    14.3.2009 05:23 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Presne, presne. Je to pravdepodobne kombinace zpraseneho flash pluginu plus mizerneho vykonu nekterych ovladacu grafiky. Pokud se k tomu prida jeste slabsi CPIU (treba muj jednocorovy 1.4 GHz Celeron), je to fakt pruser :-(.

    Celkem me to mrzi, protoze jsem mel uz-uz nahlodanyho kolegu, ze ten Linux teda zkusi ;), ale kdyz videl, jak se ten flash vlece, tak prohlasil, ze ani omylem... :-( Pro nekoho jsou holt ty hry v ICQ a plynuly flash killer feature.

    15.3.2009 17:39 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    A to myslíte, že adobe vytvoří z jednoho zdrojového kódu verze pro rozdílné OS?

    Asi to bude třeba taky tím, že MS verze bude odladěná, vychytaná, optimalizovaná a všechna nej, protože pokud by to nefungovalo pod windows, asi by je akcionáři neměli rádi. Linux je jádro, stejně tak jako windows a ovladače grafických karet tvoří, nebo by měli, výrobci. Že to třeba pro Linux odfušují, hažte vinu na ně.

    12.3.2009 13:58 PC mag reader
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    V CZ verzi PC Magu procházely články selekcí - zatímco americký PC Mag vycházel v dobách největší slávy jednou za čtrnáct dní, ten český maximálně jednou za měsíc. A bylo zajímavé sledovat, jak se do české verze dostávaly spíš pro-MS články, než naopak (nezapomenu na recenzi Windows 3.1, 3.11, 95 a NT 3.5 vs. OS/2 3.0, která sestávala z mnoha podsekcí - nějakým podivným řízenim osudu se z CZ verze vytratily sekce, které hovořily ve prospěch OS/2). Občas samozřejmě prošla i nějaká ta kritika "v mezích zákona", protože určitě si CZ redakce nemohla úplně dělat co chtěla.

    A stejné to bylo i se sloupky. Proto je posledních cca. deset let radši čtu v originále bez cenzury.

    Jinak jsem zvědav, jak se bude vyvíjet vztah pana Dvoraka k Linuxu, je to poměrně vlivný sloupkař a o Linuxu psával už dříve, ne vždy lichotivě, ale taky se od něj nepamatuji na nějaký vyloženě anti-Linuxový či anti-OSS článek (tím netvrdím, že něco podobného nikdy nenapsal, mám ho sice načteného hodně, ale rozhodně ne komplet).

    12.3.2009 18:35 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Aha, to je zajimava informace. Ja byl ctenarem PC Magazine predevsim v letech 1998 - 2002, kdy jsem moc velke povedomi o Linuxu a dalsich alternativach nemel, takze mi tyhle veci asi dost unikaly. Posledni dobou ale citim, ze se o Linuxu ne-az-tak-negativne vyjadruji i jinak silne pro-MS (mainstreamove) servery a casopisy. Jak ted pak Dvorak, tak musim za posledni dobu pochvalit i to zde nenavidene Zive :-D.

    14.3.2009 15:26 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    Lzive.cz? Na cem si ulitnul, co to beres za matros?

    13.3.2009 10:36 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu
    Ha, Ha, ha....
    Odpusťte ta citoslovce, ale v případě Johna Dvoraka(kterého docela rád čtu už více než 20 let) není prozíravé se příliš radovat. Velmi snadno se může stát, že narazí na nějaký malý nedostatek a bude následovat sloupek, kde z Linuxu udělá příšeru požírající malé děti.
    Jak jsem psal, čtu jej rád, má skvělý styl - pořád z něj dýchá nadšení pro počítače, které jsme prožívali v 80.letech - ale hledat v něm nějakého spojence OSS je naivní. On má opravdu v podvědomí pořád zafixováno, že se veškerý legální software kupuje především v obchodech a přinesete si jej domů v krabici - tak jak to kdysi opravdu bylo. A Microsoft s Applem k němu patří úplně stejně jako třeba jeho levá noha nebo ruka, hlava atd...
    14.3.2009 05:26 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: John Dvorak si pochvaluje Ubuntu

    > pořád z něj dýchá nadšení pro počítače, které jsme prožívali v 80.letech

    No jak kdo. Ja jeste ani netahal kacera :-).

    > A Microsoft s Applem k němu patří úplně stejně jako třeba jeho levá noha nebo ruka, hlava

    Tak tak. Jeho nadseny clanek me zarazil a taky se obavam, ze az mu tam neco prestane jit, uz to nebude tak lichotiva recenze ;)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.