Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Zisk z akce Humble Indie Bundle už se přehoupl přes 1 milion USD. Odhadem čtvrtina stahovaných dat však je "pirátěná", a to i přesto, že si balík 6 her může kdokoliv pořídit třeba za jediný cent. Co k tomu lidi vede? Ve firmě Wolfire každopádně vědí, že snažit se vystopovat IP adresy podvodníků nemá smysl (video).
Tiskni
Sdílej:
Nečítal som licencie tých hier, ale je v nich skutočne uvedené, že sa nesmie kliknúť na link, ktorý je dostupný voľne na nete? Alebo, že tie hry nesmie hrať nikto, kto nezaplatil aspoň 1 cent? Zaujímavé...
Na druhej strane, nájdu sa jazykovia, ktorí tvrdia, že keď niečo bude zadarmo, tak nikto nezaplatí 
podle toho co pisou, tak me taky povazuji za pirata jenom proto, ze jsem si hned stahnul vsechny hry.Chce to lépe číst.
Humble Indie Bundle === Array("World of Goo","Aquaria","Gish","Lugaru HD","Penumbra","Samorost 2")Vy budete dokládat
To už neplatí presumpcia neviny?
Myslel som to samozrejme v hypotetickom právnom štáte 
Btw, jak by to fungovalo s takýmto nákupom cez internet? Ktorý štát ma bude súdiť? Štát kupujúceho, alebo predajcu? Od toho celkom závisí, aké budú použité zákony a aká bude kvalita súdneho procesu 
)
Ale Váš strach je opodstatněný jen z malé části.
1/ Pokud počítač používá víc lidí, tak každý uživatel má svůj zaheslovaný účet, pokud ne, tak to je hloupost majitele počítače (úmyslně opomíjím zhovadilosti jako WXP home, kde oddělení uživatelů skoro nefunguje, použít WXP home je hloupost uživatele). V rámci uživatelského účtu pak lze poměrně snadno určit, kdo co zkopíroval a kam ... možná to na první pohled tak snadné nevypadá, ale do značné míry je - zkušenost. A tím nemyslím, jen UID, ale historii skytou v kdejakém programu a logu. Když se to zkombinuje, tak lze zjistit opravdu hodně.
2/ Ad udání souseda a zabavení techniky - o tom nevím skoro nic a moc by mne zajímalo jak to ve skutečnosti probíhá ... starám se o dost PC zákazníků a docela rád bych si byl jistější do jaké míry jsem zodpovědný třeba za to, co si nějaký pitomec stáhne z warezu bez vědomí kohokoli. Mockrát jsem podobné záležitosti mazal (občas i uživatelé marně protestovali).
Ostatně u mne toho k nalezení moc není, nelegální software vůbec žádný (nestahuju, nepoužívám), uchovávám účtenky a koupený software obvykle registruju, možná nějaké to zapomenuté video/mp3, ale i toho bude hodně málo, jestli vůbec něco (nestahuju, nezajímá). Dávám si záležet na tom, abych měl vše v pořádku. Takže po udání a vyřešení by asi rychle následovala žaloba na udavače (křivé obvinění, ušlý zisk ...). Nicméně byla by to asi dost hnusná situace, které se rád vyhnu předem.
Co mi není vůbec jasné je způsob dokazování, co je a není nelegálně užíváno u softwaru, který je volně dostupný. To jako vyšetřovatel kontroluje u softwaru uložené licence? Nebo jen vyhledá všechny binárky a soudce rozhoduje? Nebo se řeší jen "profláknuté" tituly (dle seznamu BSA)? ... bylo by hodně zajímavé, kdyby o tom něco napsal někdo znalejší = nejlépe zúčastněný právník, nebo vyšetřovatel.
Nicméně to vše se podle mého názoru vůbec netýká téhle prodejní akce.
Veď tam bolo explicitne napísané, že v prípade akýchkoľvek problémov im máte poslať mail. Takže smelo do toho 