Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".
Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na MobilManii vyšel rozhovor s českými vývojáři her pro Android, studia Playito. Tématem článku je pirátství, které na Androidu podle jejich zkušeností činí 98 až 99 % - jen něco přes procento uživatelů má placenou aplikaci nainstalovanou legálně. Překvapivým zjištěním je to, že na iOS je to ještě o trochu horší.
Tiskni Sdílej:
To co nema PayPAL neni obchod ale makro.
<Roman Nepšinský> Jestliže na Androidu jsme se dostali na míru pirátství 97,9 %, od Apple iOS jsme si slibovali mnohé. Překvapivě je to dokonce ještě horší: 98,6 %.
ADW Launcher EX som nejako nevygooglil, Electrodroid som nevidel, n epoužil, Smart Keyboard Pro som tiež nevidel ale skoro som si na štandardnej dolámal prsty, oproti iphonu strašná hrôza, CameraZOOM FX Pro zrejme niečo s fotoaparátom, nikdy som na mobile nepoužil.
Zato mailoví klienti jedna väčšia katastrofa než druhá. VNC katastrofálne. SSH katastrofálne. NX nič. Viac ma už asi nenapadá čo by som chcel na mobile mať.
Protože svoboda ?
System settings > Security > Encryption > Encrypt PhoneTelefon mi bootuje v dvoch krokoch. Najprv nastartuje GUI na zadanie hesla a ked zadam spravne, tak system namontuje praticie a nabootuje "ako normalny telefon". Sifrovane nemam len na zakladne binarky (asi je to ocakavane) + sekundarnu SD Kartu. Vid. priloha
No spis to bude tim ze temer vsichni mame pay pal a muzeme s nim platit temer kdekoliv... zatim co ten "Google Wallet" pouziva jen google a neni moznost platit jakkoliv jinak.
Clovek se citi blbe kdyz sveruje sve info o karte paypalu... ale jak se ma pak citit kdyz je ma (musi aby si neco koupil na google play) sverit i googlu ? (tzn info o karte vysi uz na dvou sluzbach)
Pristup googlu "Dej nam info tve platebni karty nebo jdi do hajzlu" se mi proste nelibi a nez platit timto zpusobem tak tu app radsi slohnu(jeste jsem to neudelal protoze me zadna placena app nezaujala na tolik aby melo cenu lovit jeji pkg)
UPDATE `sheeps`.`money_source` SET `deleted` = 1 WHERE sheep_id ...
Moje zkušenosti s Play nahrál jsem jednu aplikaci (Circle File kdyby někoho zajímalo ) s reklamou, protože mě zajímalo kolik to může hodit, když je reklama skoro ve všem. Za měsíc přes 2000 instalací, jsem z reklamy obdržel 5$. Jenže ta aplikace internet nepotřebuje a navíc je spíš tak na jednorázové použití. Pokud jejich hry někdo hraje tj. aspoň tisíce lidí denně (a hlavně využívá nějaký multiplayer), tak jim to prostě musí generovat celkem dobré zisky (resp. pro nezávislého vývojáře, nevím kolik jich v tom "studiu" je).