Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na MobilManii vyšel rozhovor s českými vývojáři her pro Android, studia Playito. Tématem článku je pirátství, které na Androidu podle jejich zkušeností činí 98 až 99 % - jen něco přes procento uživatelů má placenou aplikaci nainstalovanou legálně. Překvapivým zjištěním je to, že na iOS je to ještě o trochu horší.
Tiskni
Sdílej:
To co nema PayPAL neni obchod ale makro.
<Roman Nepšinský> Jestliže na Androidu jsme se dostali na míru pirátství 97,9 %, od Apple iOS jsme si slibovali mnohé. Překvapivě je to dokonce ještě horší: 98,6 %.
ADW Launcher EX som nejako nevygooglil, Electrodroid som nevidel, n epoužil, Smart Keyboard Pro som tiež nevidel ale skoro som si na štandardnej dolámal prsty, oproti iphonu strašná hrôza, CameraZOOM FX Pro zrejme niečo s fotoaparátom, nikdy som na mobile nepoužil.
Zato mailoví klienti jedna väčšia katastrofa než druhá. VNC katastrofálne. SSH katastrofálne. NX nič. Viac ma už asi nenapadá čo by som chcel na mobile mať.
Protože svoboda ?
System settings > Security > Encryption > Encrypt PhoneTelefon mi bootuje v dvoch krokoch. Najprv nastartuje GUI na zadanie hesla a ked zadam spravne, tak system namontuje praticie a nabootuje "ako normalny telefon". Sifrovane nemam len na zakladne binarky (asi je to ocakavane) + sekundarnu SD Kartu. Vid. priloha
No spis to bude tim ze temer vsichni mame pay pal a muzeme s nim platit temer kdekoliv... zatim co ten "Google Wallet" pouziva jen google a neni moznost platit jakkoliv jinak.
Clovek se citi blbe kdyz sveruje sve info o karte paypalu... ale jak se ma pak citit kdyz je ma (musi aby si neco koupil na google play) sverit i googlu ? (tzn info o karte vysi uz na dvou sluzbach)
Pristup googlu "Dej nam info tve platebni karty nebo jdi do hajzlu" se mi proste nelibi a nez platit timto zpusobem tak tu app radsi slohnu(jeste jsem to neudelal protoze me zadna placena app nezaujala na tolik aby melo cenu lovit jeji pkg)
UPDATE `sheeps`.`money_source` SET `deleted` = 1 WHERE sheep_id ...
Moje zkušenosti s Play nahrál jsem jednu aplikaci (Circle File kdyby někoho zajímalo ) s reklamou, protože mě zajímalo kolik to může hodit, když je reklama skoro ve všem. Za měsíc přes 2000 instalací, jsem z reklamy obdržel 5$. Jenže ta aplikace internet nepotřebuje a navíc je spíš tak na jednorázové použití. Pokud jejich hry někdo hraje tj. aspoň tisíce lidí denně (a hlavně využívá nějaký multiplayer), tak jim to prostě musí generovat celkem dobré zisky (resp. pro nezávislého vývojáře, nevím kolik jich v tom "studiu" je).