abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:55 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 05:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 17:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.8. 16:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.8. 12:22 | IT novinky

    Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    7.8. 04:55 | Nová verze

    Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (47%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (18%)
    Celkem 315 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    Obojživelný virus

    Laboratoře Kaspersky Lab informovaly o výskytu multiplatformního viru (Virus.Linux.Bi.a/Virus.Win32.Bi.a) schopného infikovat jak binární soubory ve Windows tak ELF v Linuxu. Virus sice nijak neškodí (je to pouhý "proof of concept"), avšak lidé z Kasperského laboratoří varují, že zneužití jeho kódu je jen otázkou času. Informuje SC Magazine.

    10.4.2006 08:59 | Daniel Kvasnička ml. | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.4.2006 10:10 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    To jsem zvědav, co mi ten virus v systému nakazí :-)

    Pod rootem přece stahuju poštu a browsím denně, že ano...
    10.4.2006 11:23 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
       Chceš tím naznačit, že kdyby všichni uživatelé byli přihlášeni pod obyčejným uživatelem, vir by nemohl způsobit to co může způsobit pod administrátorským účtem? Souhlasím s tebou že obyčejný vir toto nedokáže, věřím však, že dokonalé viry si svou cestu vždy najdou.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Josef Kufner avatar 10.4.2006 11:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Ne, on to nenaznačuje ;-)

    Vir to může dokázat jen pokud je v nějakém programu, který se spouští s rootovými právy, díra. Jinak nemá šanci. V tvém oblíbeném systému je situace trošku jiná, tam je potřeba vypnout již vestavěnou podporu pro viry.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    10.4.2006 12:20 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
       Sice nejsem programátor, ale nemyslím si, že není jediná cesta jak ovlivnit systém je pouze přes administrátorský účet. Zdali existuje i jiná složitější cesta, nebo ne nám odpověď nedá člověk který je schopen napsat konzolový prográmek, ale spíše autoři virů.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    10.4.2006 12:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Systém se ani ovlivňovat nemusí, ale obyčejné rm -rf ~/*, nebo find ~ -iname '*.mp3' -exec rm -f '{}' \; dokáže způsobit paseku, která je pro většinu uživatelů horší, než nějaký nefunkční systém. Před něčím takovým neochrání ani unixová práva :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.4.2006 13:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Ale i tyhle příkazy musí někdo spustit.
    10.4.2006 13:15 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    A ten nekdo (to neco) se do toho systemu nejprve musi nejak dostat. A to predpoklada, ze to neco bude setsakramentsky rychle rozsireno na siti, aby si to zachovalo vubec nejakou relevanci a dalo se rici, ze to predstavuje realne nebezpeci.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.4.2006 13:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    obávám se, že průměrný BFU po přečtení e-mailu, kde bude napsáno

    Fotky nahé ... (dopňte svou oblíbenou herečku, zpěvačku, pornoherečku). Pro spuštění,
    1. stáhněte přílohu delete-mp3.sh do svého domácího adresáře
    2. spusťtě terminál a napište sh delete-mp3.sh
    3. a dívejte se se na fotky

    tohle všechno udělá. Je pravda, že záležitosti kolem adresářů a konzole mohou pro pár neznalých znamenat nepřekonatelnou překážku, ale imho poměrně velká část tohle udělá a spustí.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.4.2006 14:29 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Uz jsem to napsal, linux/unix ma pro tohle elegantni protizbran, ktera neni vyuzivana, protoze se takove situace zatim nestavaji. Tou zbrani je -noexec na /home partition.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.4.2006 15:22 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Pro běžné uživatele to možná nepředstavuje žádné omezení, ale pro programátory je to docela nepříjemné nastavení. :-)
    stativ avatar 10.4.2006 16:56 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Ale programator neni takovy vul
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    10.4.2006 17:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Divil by jsi se ... :-/
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.4.2006 20:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Pak bych ho ale nenazýval programátorem.
    11.4.2006 00:01 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Proč? Programátor není admin.
    11.4.2006 14:18 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    ovsem pokud by byl schopen uvedenym zpusobem zavlect vir do sveho pocitace, zrejme nema ani sajn o bezpecnosti a patrne bude i jako programator prase, takze bych se jeho programu docela bal.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.4.2006 16:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Pokud považujete nějakého čistě vizuálního "programátora" (aka klikací trouba) za programátora, tak já tedy ne.
    10.4.2006 20:15 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Pokud mate na mysli nemoznost spusteni zkompilovaneho kodu, tak je ukolem sysadmina vam dat prostor v systemu, kde sva cviceni muzete provadet. To neni zadny problem. Pokud jste sysadminem sam sobe, tim lepe.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.4.2006 21:53 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Nevšiml jsem si, že by mě to se SBCL nebo Ruby nějak omezovalo. :-) Aneb je to docela relativní. ;-)
    10.4.2006 21:58 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Proč ne, že? :-) Programátor jsem taky, a přitom ani nevím, co SBCL a Ruby jsou zač.
    10.4.2006 17:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Jistě a kolik BFU distribucí defaultně připojí home s -noexec? Já Linux nijak nekritizuji, pouze se snažím poukázat na to, že i náš "dokonalý" unix může být vůči BFU naprosto bezmocný :-D.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.4.2006 20:22 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Opakuji, dnes se -noexec bezne nepouziva, protoze viz. vyse. Ja linux nijak nevyzdvihuji, ale snazim se poukazat na to, ze zde existuje jednoduche a rychle reseni, tzn. o zadne bezmoci se neda hovorit. -noexec lze zapnout behem kterehokoliv update BFU distribuce (+ prislusne varovani).

    S timhle typem argumentace nemohu proste souhlasit. Ty mas argument, ja protiargument. Pokud se tvuj argument stane relevantni, stane se relevantni i muj protiargument. Takze to, ze se -noexec nepouziva nic neznamena, protoze i tva hrozba se prozatim nerealizuje in-wild a je de-facto teoreticka.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.4.2006 20:57 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    O neco nize mne jeden diskutujici upozornil, ze -noexec neresi spousteni skriptu pres /bin/sh a vice versa. Ma pravdu a ja si to neuvedomil. Afghanske viry na mazani mp3 budou fungovat ;-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    19.4.2006 11:04 tomas84 | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Ale řeší. Aby se ten skript podstrčil /bin/sh, musí se zase spustit jiným skritpem nebo ho musí spustit uživatel - a to už je jeho problém.
    michich avatar 10.4.2006 17:45 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Tak zrovna v tomhle případě noexec vůbec nepomůže.
    10.4.2006 20:45 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Mate pravdu, v tomhle pripade ne, ale to asi nebude typicky pripad sireni viru, pokud se snad tento pripad da virem nazvat. Nicmene mea culpa, spusteni shell skriptu jako parametru shellu nebo pres pipe -noexec nezabrani.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.4.2006 20:56 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Stejně jde koneckonců naložit i s binárním programem, jen se to musí podstrčit dynamickému linkeru.
    10.4.2006 21:02 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Mam pocit, ze tento bug byl v minulosti jiz osetren. Muzete uvest priklad?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.4.2006 21:07 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Vezmu libovolný program. Udělám jeho kopii a zruším spustitelnost a pak to předám dynamickému linkeru:
    cp prográmek /tmp/něco
    chmod -x /tmp/něco
    /lib/ld-linux.so.2 /tmp/něco
    
    Ale možná to nejde ve všech distribucích.
    10.4.2006 21:10 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    user@host:~$ /lib/ld.so /bin/echo 
    /lib/ld.so: invalid dynamic linker option -1078329932
    
    Debian testing/unstable
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.4.2006 21:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Afaik máš pravdu, ld-linux.so.2 už podobnou zranitelností netrpí.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 10.4.2006 21:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Ne?
    david@amd64 ~ $ /lib/ld-2.4.so /bin/echo
    
    david@amd64 ~ $
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.4.2006 21:41 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    A nove se objevila u 64-bitove verze :-) Ach to gentoo :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    michich avatar 10.4.2006 21:43 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    No ale teď to zkuste ještě jednou, ale místo /bin/echo tam dejte nějakou binárku na filesystému, který je přimountovaný s volbou noexec (podle mého testování odebraní příznaku spustitelnosti nestačí).
    10.4.2006 21:59 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Mount sem, mount tam, jen aby to David nemusel reinstalovat :-) I kdyz mne nenapada, jak s mountem sestrelit system. Pro Davida:
    #> mount -o remount,noexec /home
    ... nas test
    #> mount -o remount,exec /home
    
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.4.2006 21:39 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Ale /bin/sh evidentne ano :-) No, kdovi, zda by to vubec slo realizovat a nebylo to pro system fatalnim omezenim. Asi to budu muset povazovat za ficuru :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.4.2006 21:39 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Nejsem si jist, jestli se tomu dá opravdu říkat zranitelnost...
    10.4.2006 21:52 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Ale je pravda, že na noexec oddílu mi to nějak nejde.
    10.4.2006 16:24 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    průměrný BFU [...] tohle všechno udělá
    Ovšem potom si myslím, že takový "uživatel" si přímo zaslouží být potrestán. Kdyby takovému BFU přišel email, ve kterém by se psalo, že má otevřít okno, vzít monitor a hodit ho ven (a jedině tak vyhraje milión), také bys pro něj měl pochopení, kdyby to skutečně udělal?
    10.4.2006 17:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Moment, já netvrdím nic o pochopení, ale o tom, že takové věci se budou stávat, pokud bude Linux používaný BFU, nic víc a nic mín :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.4.2006 14:14 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Myslmí, že zádrhel bude ve věcném obsahu zprávy: "schopného infikovat jak binární soubory ve Windows tak ELF v Linuxu". Pokud /home je noexec, nemá virus v /home co infikovat a ve zbytku filesystému nemá jak infikovat. Pro "kompilované viry" pak prostě nezbývá prostor. Samozřejmě že z velké části je to diktatura způsobu práce systémem uživateli (Chceš si spustit program? Nainstaluj si ho kontrolovaným způsobem!), ale proč skvělé Windows nedisponují podobně snadno použitelným mechanismem, který by zlepšil jejich zabezpečení a usnadnil život správcům? ;-)
    10.4.2006 12:05 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Já tomu asi nerozumím, v čem je tento virus tak jedinečný a v čem spočívá jeho "proof of concept". Co je zvláštního na tom, že existuje binárka, která přepisuje ostatní binárky? To dělá prelink taky, no ne?
    10.4.2006 12:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Pokud mě paměť neklame, tak podobný vir vznikl v našich končinách už v roce 2001. Běžel pod Windows, ale byl schopen nakazit elf binárky, pokud tam byla připojený linuxový oddíl a s právem pro zápis. V tom případě je nákaza tvého systému reálnější a nemusíš ani v Linuxu pracovat jako root.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.4.2006 14:15 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Windows sice na notebooku jsou, ale nabootovány jsou jen když mám někde vystoupení, po akci jsou zase vypnuty :-)

    Ale jo - beru to jako jednu z možností nákazy. Pochopitelně je možný, že "chytrý" virus využije nějakou díru v programu. Nebezpečné jsou zejména prohlížeče a čtečky pošty/RSS aj. Jak často ale najdete v těchto programech díry vedoucí k eskalaci privilegií?
    10.4.2006 12:46 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Na to, aby mi něco smazalo všechna data, začalo rozesílat spam na všechny strany nebo si otevřelo na nějakém portu backdoor, přes který mi kdokoliv může běhat po disku a sosat odtamtud soubory (u většiny dister může user číst jakékoliv soubory s výjimkou těch v /root/), roota nepotřebuje. Uvědomte si to. A když si to spojení iniciuje zevnitř, tak napadenému nepomůže ani to, že je za NATem a má firewall (kdo běžně na FW zakazuje odchozí spojení?).
    msk avatar 10.4.2006 12:58 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    A ako sa ten virus SAM OD SEBA (!!) spusti? Alebo povazujete shellovy script s "rm -rf ~" poslany na niekoho mail za virus?
    10.4.2006 13:22 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Nepřecenoval bych inteligenci běžných uživatelů. Ti spustí cokoliv. Už dnes někteří běžně stahují různé cedegy, nera a další komerční softy z p2p, takže podstrčit tam cokoliv není problém. A s rostoucí popularitou platformy takových softů i uživatelů bude přibývat. Takže si nedělejte iluze.

    Na druhou stranu linuxu asi nikdy nebude hrozit epidemie mailových virů nebo havěti, která se do počítače infiltruje při prohlížení www nebo dokonce pouhým připojením k síti. Ale to, že si někteří uživatelé zaserou počítač výše uvedenou cestou, to je jenom otázka času.
    10.4.2006 13:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Nepřecenoval bych inteligenci běžných uživatelů. Ti spustí cokoliv. ... Ale to, že si někteří uživatelé zaserou počítač výše uvedenou cestou, to je jenom otázka času.
    Byl jsi o minutku rychlejší :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.4.2006 14:06 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Mozna je veci kvalitni distribuce, aby toto osetrila.
    10.4.2006 21:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    ehm, jak může distribuce ošetřit, že je uživatel blbec?

    to se jako má odmítnout nainstalovat, dokud neprojde testy ze znalostí bezpečnosti, IQ a psychotesty (že nemá sklony nechat se zmanipulovat)? :-D
    10.4.2006 21:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    100% bych neprošel, protože se rád vrtám v systému :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.4.2006 14:51 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    O tom to je - vymyslet jak to udelat. Pro zacatek by stacil treba zpusob k jednoduchemu nastaveni spousteni pouze binarek, ktere odpovidaji checksumum.
    10.4.2006 13:00 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Zatim ale neni jasne, jak by se tam ten virus dostal. Pokud se snad ukaze, ze existuje realna cesta pruniku do uzivatelova /home, tak lze okamzite zapojit noexec.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    10.4.2006 14:23 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    No když to vztahuješ přímo na mou osobu, tak já data mám pravidelně zálohovaná, žádný program v systému mi nic nebude nikam posílat, aniž bych o tom věděl (Conky, seznam otevřených spojení) a už vůbec nebudu spouštět nějakou krávovinu poslanou od kamaráda...

    Nicméně souhlasím s tím, že domovskej adresář si může neznalý uživatel "zapráskat". Ovšem systém by se dal nastavit i tak, aby neměl možnost uživatel spouštět binárky z /home...

    Je dobré mít se na pozoru a s rostoucí popularitou Linuxu mít své sítě chráněné antiviry.
    stativ avatar 10.4.2006 17:03 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    a už vůbec nebudu spouštět nějakou krávovinu poslanou od kamaráda...

    Pokud nemas kamarada paranoika :-) V patek jsem jedny kamosce poslal genialni win programek samejproblem. Normalne by ho nikdy nepustila, ale jak mi dnes rikala, ode mne to zavirovany byt nemuze (taky ze nebyl). Tak ho spustila a o vikendu mi prisel vyhruzny mail :-D

    Koho zajima co zpusobuje, at se koukne na google. Zabavi na dlouho.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Max avatar 11.4.2006 14:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obojživelný virus
    Hmm, takže něco jako prográmek 1.000.000chyb windows, jop? Hehe, osobně jsme se také kdysi bavili prográmkem(už si nepamatuji jeho jm.), co za určitý čas, který se dal nastavit, vypínal a zapínal caps lock-scroll-lock-num lock. Při hraní her to pak byla někdy pěkná zábava, obzvláště když dotyčný používal třeba numerickou klávesnici :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.