abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 4
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (58%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 402 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    OpenXML neprošlo v USA

    Podle serveru Ars Technica Spojené státy neschválily rychlé přijetí OpenXML jako standardu ISO, a to o jeden hlas. Z účastníků hlasování přišly negativní hlasy od IBM, Oracle, Lexmarku, ministerstva obrany a dalších.

    13.8.2007 07:05 | Luboš Doležel (Doli) | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    cezz avatar 13.8.2007 09:01 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Na toto sa mi hodi to typicke Nelsnovo "Ha Ha!" :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Pavel Půlpán avatar 13.8.2007 09:38 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    13.8.2007 09:50 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Je zajímavé, že přesně tohle ha-há! dělal už desítky let před ním Hurvínek. Odkud to asi Nelson pochytil... No ale to je mimo téma, zprávička mi udělala radost. :-) Nicméně článek tak optimistický není, tvrdí, že se standardizace OOXML tím zamítnutím zpomalila, nikoli však definitivně zavrhla. Ještě není vyhráno.
    freshmouse avatar 13.8.2007 12:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Ti chuligáni jsou ze Simpsnů úplně nejlepší... "To mýmu sebevědomí nedělá dobře!" :-)
    andree avatar 13.8.2007 09:13 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    neprijemneee :-D ale nieco mi hovori ze m$ to nakoniec aj tak nejak pretlaci... a ked nepretlaci, aj tak bude este par rokov standardy ignorovat
    Ilfirin avatar 13.8.2007 09:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Přesně tak. Standa je přece on. Tak i nadále bude dodávat bez pluginu, jako dodával. Nic se nestane.
    13.8.2007 09:53 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Když to nebude standard, tak přijdou o největší odběratele. Holt jim to možná nevyšlo se sázkou na styl uděláme, implementujem, nedá se změnit, schvalte.

    Taky mě dostal ten týpek z MS jak obhajal že čárky mezi keywordama nebo co keyword to tag nemá na parsování žádný vliv :-)
    andree avatar 13.8.2007 10:42 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    no tymi odberatelmi by som si prave tak isty nebol - kedze doteraz tiez nikomu prilis nevadilo, ze office .doc nie je standard.. ale snad sa to vykristalizuje casom...
    Jiří P. avatar 13.8.2007 09:37 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    nojo-a kluci od M$ nebudou mít co žrát...
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    Pavel Stárek avatar 13.8.2007 11:13 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Tak toho se nebojím.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Josef Kufner avatar 13.8.2007 11:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Akorát mě trochu děsí, že to bylo jen o jediný hlas.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Ilfirin avatar 13.8.2007 12:02 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    V Americe? To je ještě úspěch. Spíš jsem čekal: o jeden hlas prošlo
    13.8.2007 12:40 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Tam o takových věcech rozhodují zástupci průmyslu, takže to je normální. Konkrétně pro hlasovaly firmy Apple, Hewlett Packard, Intel, Sony, zatímco proti byla IBM, Lexmark, Oracle, dokonce i ministerstvo obrany... To se takový dramatický průběh dá očekávat.
    Ilfirin avatar 13.8.2007 12:43 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Intel byl pro? To je překvapení (jde na blacklist)
    13.8.2007 12:49 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Intel je přece odjakživa s Microsoftem zadobře, asi nechtěl narušit partnerství dané érou Wintelu. :-)
    13.8.2007 14:20 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Od HP a Sony jsem to očekával, ale od Apple mě to mrzí. Myslel jsem si, že je to lepší a rozumnější firma. No jo, zklamali mě chlapci.
    Ilfirin avatar 13.8.2007 14:42 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Apple jako rozumnější firma? :-O
    13.8.2007 14:58 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    No asi jsem byl naivní. Nějak jsem měl zakódováno, že Apple je fajn firma. Ale vlastně o ní vůbec nic nevím.
    Ilfirin avatar 13.8.2007 15:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Tak budu holt v roli štváče.
    Ale je to firma, která prodává service packy ke svým OS, která blokuje nahrávání softwaru třetích stran do svých zařízeních, která nutí používat svůj špatný software k nahrávání písniček do Ipodu... a jiní by tu jistě napsali horší prohřešky.
    Applu open-source taky moc nevoní.
    13.8.2007 16:30 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Uf! Oni opravdu prodávají service packy? To s tím ipodem jsem věděl, ale bral jsem, že je to daň za to, když ho někdo chce mít. A že Apple open source moc nevoní mě taky překvapuje, protože jsem slyšel, že se podílí na vývoji KHTML, a že to použili pro safari. Koneckonců mají BSD jádro v Mac OS X, všude samé open source. Ale asi se zdá, že je to trochu jinak.
    Ilfirin avatar 14.8.2007 08:28 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    S těma service packama jsem to asi nenapsal dobře. Spíš takhle: místo opravy dosavadní verze MacOS, vydají jeho novou verzi, kterou si zákazník, pokud chce, musí koupit.
    Takže jsem to nazval "placenými service-packy"

    K tomu webkitu.. to je fakt, to vyvíjejí, to jsem jim křivdil.
    xvasek avatar 13.8.2007 18:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Celkem zásadní je taky to, že AFAIK nevydává aktualizace OS pro počítače, která by nový OS v pohodě utáhly, ale Apple raději "donutí" uživatele koupit si i nový hardware. Podobně Palm. Hnus.
    13.8.2007 12:18 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Jenom aby US nebyly osamoceny. Strýček MS má dostatek U$ na účtech.
    13.8.2007 12:42 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Za podstatné považuji vysvětlení způsobu hlasování od zástupce NIST, totiž že “conditional approval should be submitted as a disapproval vote”. Tedy odpor k MS-OpenXML není tak silný, jak by se podle hlasování mohlo zdát.
    13.8.2007 13:15 pexxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    NIST sa, v podstate, vyjadril pre ANO s vyhradami, t.j. v hlasovani NIE. S tym celkom suhlasim. Pokial MS upravi v OOXML vlastnosti, podla poziadaviek a vyhrad, moze konkurencia ODF a OOXML priniest iba vyhody...
    13.8.2007 13:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    moze konkurencia ODF a OOXML priniest iba vyhody...
    To je zajímavá myšlenka, že konkurence standardů přináší jen výhody. Na jednu stranu máte pravdu, v jednom standardu se může něco udělat lépe a něco hůř, nějaký třetí standard si pak vezme to nejlepší z obou předchozích. Ovšem jestli už to pak není trochu protimluv. Ještě že někoho nenapadne třeba zavést dva standardy na silnicích – podle jednoho by se jezdilo vpravo, podle druhého vlevo. A každý si může vybrat…
    13.8.2007 14:24 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Ale ano, nechť je standardů plný pytel. Určitě se alespoň uživí dostatek programátorů na konverzních utilitách. Jiný význam to nemá.

    Problém je, že ani ODF, ani OOXML nejsou dotáhnuté standardy. Ale stokrát raději bych nechal dotáhnout ODF a na OOXML raději zapomněl.

    Jinak bych si přál, aby se konkurence ve _schválených_ standardech raději moc neprojevovala. Je to pak bordel na entou.
    13.8.2007 12:50 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše kto bol proti
    Ale pozrime sa kto to vlasne hlasoval za. Toto je na tom najzaujimavejsie. Okrem samotneho Boha, Otca i jeho Syna - MIcrosoftu, co asi nikoho neprekvapi, su tam aj velky podporovatelia OSS alebo kernelu GNU/Linuxu: HP a Intel (k Sony a EMC sa nedokazem vyjadrit, iba ak, som cakal, ze Sony bude proti M$, ako je to pri Bluray vs HD a PS3 vs XB a EMC ktore robi storage riesenia pre UNIX, no neviem) Takze nie vsetko je take, ako sa zda. Ak ste boli napriklad v Prahe HP ma budovu spolu s Acenture hned vedla M$, asi nie nahodov.
    13.8.2007 13:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kto bol proti
    Co je na tom divného? OpenXML není špatný proto, že pochází od Microsoftu, nebo že nepochází ze světa OSS. Vztah hlasujících k OSS nebo Linuxu by tedy s tím, jak kdo hlasuje, neměl vůbec souviset.
    13.8.2007 14:48 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kto bol proti
    Jedna z jeho chyb je ze nepochadza z OSS a tak ako MSOffice je de facto standard ale de jure nie, potom mozeme hovorit, ze pritomnost M$ je zla vlastnost.
    13.8.2007 15:02 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kto bol proti
    To, že standard nepochází z OSS by ani nevadilo. Kdyby ten standard byl dobrý. A kdyby měl zaručenou volnou použitelnost standardu kýmkoli (to netuším, jestli je, nebo není u OOXML zajištěno).
    Bob Bobovich avatar 13.8.2007 13:28 Bob Bobovich | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    "Spojené státy neschválily rychlé přijetí OpenXML". Jsem jediný komu tohle nedává smysl?

    Přijetí OpenXML jako čeho? (způsobu komunikace mezi ledničkou a Indiánem? ;-))
    14.8.2007 00:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Jako iso standardu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.8.2007 03:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
    Opravdu mě nenapadlo, že o OpenXML ještě někdo neví :-) Přidáno.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.