abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.8.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    Herní studio Hangar 13 vydalo novou Mafii. Mafia: Domovina je zasazena do krutého sicilského podsvětí na začátku 20. století. Na ProtonDB je zatím bez záznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | IT novinky

    Operátor O2 má opět problémy. Jako omluvu za pondělní zhoršenou dostupnost služeb dal všem zákazníkům poukaz v hodnotě 300 Kč na nákup telefonu nebo příslušenství.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 05:55 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila GPT-5 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červencová aktualizace aneb nová verze 1.103 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.103 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | IT novinky

    Americký prezident Donald Trump vyzval nového generálního ředitele firmy na výrobu čipů Intel, aby odstoupil. Prezident to zdůvodnil vazbami nového šéfa Lip-Bu Tana na čínské firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 16:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.3 LTS, tj. třetí opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.89.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | IT novinky

    Americká technologická společnost Apple uskuteční v USA další investice ve výši sta miliard dolarů (2,1 bilionu korun). Oznámil to ve středu šéf firmy Tim Cook při setkání v Bílém domě s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Trump zároveň oznámil záměr zavést stoprocentní clo na polovodiče z dovozu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:55 | Nová verze

    Zálohovací server Proxmox Backup Server byl vydán v nové stabilní verzi 4.0. Založen je na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (44%)
     (21%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (19%)
    Celkem 299 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt

    Adam Williamson, vývojář Mandrivy, zveřejnil Otevřený dopis vývojářům TrueCrypt, ve kterém jim děkuje za licenci, pod kterou je nástroj pro šifrování TrueCrypt šířen. Dopis začíná slovy "Dear TrueCrypt Developers, I hate you all." a popisuje, proč se TrueCrypt v Mandrivě musí jmenovat realcrypt.

    10.8.2008 22:34 | hajma | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Heidelberg avatar 11.8.2008 10:57 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    11.8.2008 11:40 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Na margo truecriptu prikladám jeden odkaz :-) (to len pre tých, ktorý niesu dosť paranoidný)

    http://trn.php5.cz/comix2/truecrypt.jpg

    Ps koho napadlo v www.happyassassin.net blokovať tú stránku ako nebezpečnú? Robí to na firefoxovy. Hm zaujimavé žeby bolo niečo na tom komixu?
    11.8.2008 11:50 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Sice jsem článek nečetl a ani číst nehodlám, ale vidím, že v Mandrivě mají kreténa, který si neuvědomuje, že každý si může dát licenci, jakou chce a je to jeho věc. Určitě se už jako malý vztekal a bral děckám kyblíčky, protože nepochopil, že to nejsou jeho kyblíčky, když maminka mu nemůže koupit tak hezký a dodnes má problém se z toho způsobu myšlení dostat.
    11.8.2008 12:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    který si neuvědomuje, že každý si může dát licenci, jakou chce a je to jeho věc.
    Kazdy si muze dat licenci jakou chce a je to jeho vec, ale kdokoliv jiny si na zaklade toho o nem muze udelat nazor a ten prezentovat a to je zas jeho vec.
    11.8.2008 12:32 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    To nikdo nepopira. Na druhou stranu uvod typu "I hate you all" dostatecne podporuje teorii o absenci slusnosti.
    hajma avatar 11.8.2008 12:55 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Sice jsem článek nečetl a ani číst nehodlám
    Tak už je to tady jako na Slashdotu ...

    Určitě se už jako malý vztekal a bral děckám kyblíčky.
    eeee, pardon, jako na idnes.cz ...

    21 promarněných znaků
    11.8.2008 14:19 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Váš příspěvek pasuje spíš na vás než na toho vývojáře. Nemáte-li k tématu co říci a nehodláte ho studovat, měl byste raději mlčet.
    11.8.2008 19:26 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Mám k tomu co říct - právě absence slušnosti (nejen) vysoce postavených vývojářů je jeden z důvodů, proč mnoho lidí vnímá rovnítko "Linux a lidé kolem něj = hulváti".

    Jinak nehodlám studovat nikoho, kdo nemá elementární slušnost. A už vůbec nikoho, kdo si neuvědomuje, že lidi mají svobodnou vůli, a je na nich co si se svým výtvorem a vlastnictvím udělají. Pokud tohle někdo nechápe, nemám se s ním o čem bavit, a jeho názory mě opravdu nezajímá. A pro Linux by bylo nejlépe, kdyby názory těchto lidí zapomínal, protože nedělají dobré jméno ani Linuxu.

    Vím, že si spousta lidí z linuxové komunity myslí, že když jde o Linux, mají právo na cokoli, včetně hulvátství.

    Pokud má výše zmíněný pán problémy s tím umístit program do Mandrivy, či ho musí přejmenovávat, nikdo ho nenutí tam TrueCrypt vůbec mít. A nebo se může pokusit SLUŠNĚ dohodnout, ale na to mozek pána vývojáře nestačí. Namísto toho bude raději Linuxu dělat ostudu jako řemen.

    Takže jak vidíte, mám k tomu hodně co říct.
    freshmouse avatar 11.8.2008 19:33 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Pokud má výše zmíněný pán problémy s tím umístit program do Mandrivy, či ho musí přejmenovávat, nikdo ho nenutí tam TrueCrypt vůbec mít. A nebo se může pokusit SLUŠNĚ dohodnout, ale na to mozek pána vývojáře nestačí.
    Velmi dobře řečeno.
    11.8.2008 20:23 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    nechapem ako mozete komentovat nieco co ste necital??? pochopim ze vam vadia nadavky ale ako viete o com to je, preco je nastvany? z tej spravicky? ta to predsa vobec nepopisuje respektive troska skresluje. a bohuzial je to tak ze kopec vynimocnych ludi ma troska antispocialne spravanie (netvrdim ze zrovna dotycny je ten pripad) ale nemyslim ze sa to tyka len linuxu.
    Václav 12.8.2008 08:00 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Asi takhle. Sice na jednu stranu chápu vývojářovo rozhořčení, také by mě něco takového naštvalo, muset 8 hodin pracovat na předělávání grafiky a procházení kódu a změnu všech hardcoded stringů "truecrypt" na "realcrypt".

    To ovšem nic nemění na tom, že se zachoval jako totálně nekulturní, nediplomatické prase a být na místě vývojářů truecryptu, vyleju mu ten kýbl ho**n na hlavu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    12.8.2008 08:13 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Jake nekulturni prase?

    Uvedomte si, ze tohle je v anglictine normalni. Spousta anglicky mluvicich nema tu predstiranou slusnost jako cesi.
    freshmouse avatar 12.8.2008 08:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Hele, já si taky často rád zanadávám.

    Ale když chci od někoho nějakou laskavost, tak nezačnu tím, že adresátovi řeknu, že ho nenávidím. Ono by se taky mohlo stát, že vývojáři TrueCryptu by též nepředstírali slušnost, a milému vývojáři Mandrivy by napsali zhruba toto: "Polibte nám prdel, vy imbecilní hovado."

    Ale jinak je tvá druhá věta samozřejmě nesmysl.
    Václav 12.8.2008 09:15 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Ovšem vidím tady trochu rozdíl mezi "Anglicky mluvících" a "Anglicky píšících dopis, kterým chci něčeho dosáhnout".
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    12.8.2008 11:42 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    ja sa ale nebavim o tom ci reakcia toho vyvojara je slusna alebo nie ale o tom ze bez precitania toho blogu vobec nemohol ten pisatel vyssie adekvatne reagovat.
    18.8.2008 11:20 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Mám k tomu co říct - právě absence slušnosti (nejen) vysoce postavených vývojářů je jeden z důvodů, proč mnoho lidí vnímá rovnítko "Linux a lidé kolem něj = hulváti".

    Opět to platí spíše na vás. Mimochodem by mně zajímalo, jak se dostane takový normální lid ke slovu vysoce postaveného vývojáře.

    A nebo se může pokusit SLUŠNĚ dohodnout, ale na to mozek pána vývojáře nestačí

    Vzhledem k tomu, že jste původní příspěvek nečetl, nemůžete ani vědět, jestli se o to pokusil či ne. Opět na platí to, co jste říkal o slušnosti, až na to, že se chováte stejně jako lidé, které kritizujete a stejně jako oni si myslíte, že máte právo na hulvátství.
    Heron avatar 11.8.2008 11:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Tak po tomto výstupu s ním určitě budou chtít vstřícně a přátelsky jednat nad jeho požadavky. :-D
    andree avatar 11.8.2008 12:03 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    hmm, neriesili sa podobne veci aj s firefoxom (iceweasel)?
    freshmouse avatar 11.8.2008 12:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Měl jsem v plánu si to přečíst (pro legraci), ale ještě, než jsem začal, se moje oči stočily na výraz "VERY FUCKING GOOD, THANK YOU" (opravdu velkými písmeny), což mne utvrdilo v názoru, že to nemá cenu. :-)

    Drzost a blbost některých lidí opravdu nezná mezí...

    Tímto svým názorovým průjmem jistě tento "vývojář Mandrivy" připravil půdu pro další vyjednávání a lidé z TrueCryptu se teď určitě vynasnaží, aby mu vyhověli. :-) Ach jo...
    11.8.2008 12:24 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Ja si to precet. Uvadi z pozice balickovace par zajimavych postrehu, ale ta forma, no nevim. Chtel bych ho videt, jak by reagoval na podobne psany bugreport (-:
    There is no point in being so cool in a cold world.
    11.8.2008 12:49 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt

    Autor toho dopisu ma absolutni pravdu.

    Kazdy sice mam pravo si udelat licenci jakou chce, ale kdyby to udelal kazdy tak jako TrueCrypt, tak jak by to asi vypadalo?

    Doufam, ze se nad tim autori TC zamysli.

    11.8.2008 12:54 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Jak by to vypadalo? To je přece napsaný v posledním odstavci toho dopisu ;-)
    11.8.2008 13:39 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt

    Jo jo :-)

    11.8.2008 19:32 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Kazdy sice mam pravo si udelat licenci jakou chce, ale kdyby to udelal kazdy tak jako TrueCrypt, tak jak by to asi vypadalo?

    To je jejich svaté právo si to udělal jak chtějí.

    Jinak nebojte se, každý kdo něco dělá má zájem, aby se to používalo. Pokud by o díla s jejich licencí hromadně nebyl zájem, tak by změnili licenci. Jak to například dokonce i MS donutilo vydat řadu věcí free, jak MySQL byla nucena začít dělat licenční ústupky třeba i pro PHP projekt a stovky dalších příkladů.

    Nicméně pořád platí, že naprosto každý má právo si zvolit jakoukoli licenci a má právo být respektován. Tečka.

    Doufam, ze se nad tim autori TC zamysli.

    Já velmi doufám, že nikoli. Velmi doufám, že TrueCrypt bude tohoto člověka s jeho názory ignorovat, neboť by se rozmohl velmi špatný precedens ve stylu "hulvátství vítězí". Velmi raději bych viděl, že by se ten člověk ničeho nedomohl.
    11.8.2008 23:59 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Nicméně pořád platí, že naprosto každý má právo si zvolit jakoukoli licenci a má právo být respektován. Tečka.
    Ovšem i když někoho respektuji (a obzvlášť tehdy), mohu mu říkat do očí, že se chová jako osel, což autoři TrueCryptu opravdu činí. (Ostatně, činíte tak i Vy, pokud o tom všem mluvíte, aniž byste licenci TrueCryptu, jak jste sám výše přiznal, četl.)
    12.8.2008 08:20 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Jake hulvatstvi? Asi jste nikdy nebyl v anglicky mluvici zemi, nebo se dlouhodobe nestykal s nikym anglofonnim (pise se to tak?)? Neni to formalni dopis, ale kdyby tohle nekomu rekl do oci, jiste se nikdo zlobit nebude, tak se proste mluvi porad.
    12.8.2008 14:23 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    tak se proste mluvi porad
    Blbost, blbost, blbost. Takhle se "bezne" nemluvi protoze je to proste nadavani. Mezi lidmi kteri se neznaji (coz o autorovi blogu vs. autorech TrueCryptu nejspis plati) se proste nefuckinguje ani v anglictine - a pokud tak anglicani bezne mluvi s vama, tak jim asi zavdavate fucking good reason ;-)
    freshmouse avatar 11.8.2008 19:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Kazdy sice mam pravo si udelat licenci jakou chce, ale kdyby to udelal kazdy tak jako TrueCrypt, tak jak by to asi vypadalo?
    Totální, naprostá ubohost. "Sice má každý jakési právo se svobodně rozhodovat, ale jak by to vypadalo, kdyby každý měl jiný názor než já?"

    Doufám, že se nad sebou zamyslíš.
    11.8.2008 13:30 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Pokud uzivatele chteji TrueCrypt pro svoji distribuci, asi bych jako balickovac napsal uzivatelum "Bud si to nainstalujte z originalnich zdroju, nebo zadejte tvurce TrueCryptu, at ten balik udelaji lip pro ostatni distribuce, aby se to lip portovalo, nebo at zmeni licenci".

    Ale v kazdym pripade, s tim jeho nazorem souhlasim. Pokud tvurci TrueCrypt nechteji, aby se TrueCrypt dostal do ruznych distribuci, tak na to sli rozhodne spravne, ze dali takovouhle licenci a ze ten kod tak sprasili, ze uprava pro ruzny distribuce je opravdu lahudka.
    11.8.2008 13:39 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Problém ani tak nie je v licencii TrueCryptu ako v systéme jeho buildovania zo zdrojákov. Výtky v tom smere sú celkom opodstatnené.
    11.8.2008 15:46 sheeryjay | skóre: 13 | Nové Město na Moravě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    11.8.2008 16:06 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    TrueCrypt je bezesporu zajímavý počinek (zkoušel jsem verzi 6.0), výhodou je to, že je dostupný pro Linux i Windows. Ale pokud toto uživatel nepotřebuje, obejde se bez TrueCryptu. I když si odmyslím těžkopádnou instalaci ze zdrojových kódů, program přináší oproti prostému dm-cryptu pramalý komfort. Bez setuid root mi ani nepracoval, s právy uživatele root umožňoval zase vytvoření šifrovaného svazku kdekoli. Než ztrácet čas zásahy do kódu, to raději dm-crypt. :-)
    11.8.2008 18:06 Vencis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Nevim o co mu jde ? Tady je normalne v neoficialnim repozitari truecrypt-6.0a-1mapi2008.1.i586.rpm
    Dent avatar 11.8.2008 23:43 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    V dopise to popisoval - při buildu si TrueCrypt vytvoří svojí lokální kopii wxgtk a tu dál používá. Packager Mandrivy to chtěl ošetřit, aby TrueCrypt používal wxgtk nainstalované v systému, což zahrnovalo menší patch. Ale restriktivní licence TrueCryptu toto nepovoluje. Musel tedy přepracovat celou grafiku (bez které to opět nejde zkompilovat) a změnit název. Ta verze v neoficiálním repozitáři bude nejspíš neopatchovaná, vázaná na vlastní kopii wxgtk.

    Tak a pokud jsem se v něčem zmýlil, tak mě neváhejte opravit :))
    Dent avatar 11.8.2008 23:46 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    + ten název je narvrdo zakódován na desítkách míst v programu, není psán jako jedna proměnná. Docela toho pána z Madrivy i chápu :))
    12.8.2008 13:44 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    vzhledem k tomu, ze se jedna o sifrovani a duveryhodnost je jedna ze zakladnich veci, pak pokud by kazdy mohl patchovat sifrovaci software a stale ho prezentovat pod puvodnim jmenem, pak by to mohlo mit pro puvodniho autora neprijemne dusledky co se duveryhodnosti jeho softwaru tyce. Podobnou vec jsem slysel od Phila Zimmermanna a pokud se nad tim zamyslite, dava to smysl.
    Dent avatar 12.8.2008 16:42 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Máte pravdu, takhle jsem na to nekoukal.

    Ačkoli ten název aplikace v kódu mohl být zapsán jako proměnná a ne natvrdo na několika místech v programu. I když na druhé straně - když zvolil restriktivní licenci, proč by dál usnadňoval další modifikace...
    Jardík avatar 11.8.2008 18:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    No jo no, klasičtí GPL fašisti. Když někdo řekne, že se mu nelíbí GPL a že linux nebo jiný program je pod GPL a že by ho radši pro MIT, tak vyhrknou výrok "Nelí licence, nepoužívej to a najdi si jiný program" a když je něco pod neGPL, tak vyhrknou "mně se nelíbí licence xxx, já bych radši GPL". No prostě GPL fašisti, které jsou z celé dementní GPL připosraný (pardon za to slovo, ale je to tak). Jestli se vám nelíbí licence TrueCryptu, tak ho nepoužívejte a najděte si jiný program pod svojí GPL a neoxidujte takovýmahle dementníma kecama. TrueCrypt je bezvadný program, sám ho používám na 64bit Vistě a stáhnul jsem si ho z oficiálních stránek. Proč by každý SW měl být v repozitářích každé distribuce? Není přece problém vývojáře TrueCryptu, že linuxové distribuce jsou vzájemně nekompatibilní a že pro každé jádro je potřeba rekompilovat jaderné moduly ... např. na Windows napíšete ovladač a ten běží na několika různých verzí Windows bez problému. Např. spousta ovladačů z Win 2k běží na WinXP a ikdyž už jich méně běží na Vistě, není problém pro vývojáře zkompilovat to 2x, ale kdyby to měl kompilovat pětsetkrát pro každou distribuci a každou její verzi a každé jejich verze jader, tak by se z toho posral i sebevětší magor. Ta GPL vás stejně jednou zahubí, nebo se z ní zblázníte, zabijete ženu a půjdete do kriminálu.
    Věřím v jednoho Boha.
    11.8.2008 18:41 doron | skóre: 21 | blog: Sensors a Ksysguard | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Jseš trochu mimo, poslední verze Truecryptu, která byla odvislá od modulů jádra byla 4.3a (což uznávám, byl někdy opruz, nikdy jsem nenapsal víc než 10 řádků kódu v C, a tady se to občas bez úpravy zdrojáků neobešlo, tedy u jádra které nebylo ještě podporováno, ale už jsem ho zase potřeboval kvůli hardwaru).
    You can't fuck everyone, but you can try to.
    Jardík avatar 11.8.2008 23:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Tak si odmyslete to pro každé jádro a stále vám zbývají desítky/stovky nekompatibilních distribucí.
    Věřím v jednoho Boha.
    12.8.2008 01:38 doron | skóre: 21 | blog: Sensors a Ksysguard | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Jaké desítky až stovky distribucí? RedHat, Debian/Ubuntu, SUSE, a to je snad už skoro všechno. Ostatní distribuce lokálního významu jako je Mandriva jsou samozřejmně většinou mimo, a nikdo rozumný ani jejich podporu neočekává. A o tom, že existuje něco jako váš Arch snad ani nevědí.
    You can't fuck everyone, but you can try to.
    Jardík avatar 12.8.2008 10:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    No vždyť jo, jsme u jádra věci. Autor může předkompilovat TrueCrypt pouze pro několik distribucí a samozřejmě se nezavděčí všem a ty pak nadávají (mandriva).
    Věřím v jednoho Boha.
    hajma avatar 13.8.2008 00:54 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Balíčkovací systém je jedna z maximálních výhod Linuxu a já si ji nebudu (pokud možno) likvidovat používáním balíků nepocházejících z (ideálně distribučních) repozitářů. Navíc jsou externí balíky většinou zprasené nějakými losery, pro které je měřítkem kvality to, že to na první pokus nezdechne; já upřednostňuju kvalitní lidi z distra, kteří vědí co, jak a kde.

    Proto je pro open source software lepší produkovat kvalitní zdrojáky, které jim pak bude balit kdekdo. Jestli ale bude člověk postaven před dilema udělat za 8 hodin 1 balík TC nebo 30 balíků jiných programů, tak já osobně bych si vybral těch 30.

    Ale ty stejně umíš jen prudit. Asi si zase obnovím blokování.
    21 promarněných znaků
    Dent avatar 11.8.2008 19:52 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Tak tohle je ten mentální průjem, nebo ještě ne?
    andree avatar 11.8.2008 20:25 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    :-D
    11.8.2008 20:32 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Řekl bych, že ještě stále. Z toho už musí být pěkná mentální dehydratace.
    12.8.2008 12:00 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    S tema woknama bych ten priklad moc nedaval... 2k a XP je rozdil jen v omalovankach navrchu, vnitrek je defakto stejnej, proto dost ovladacu funguje z 2k na xp. Aspon tak to vidim ja. :-)
    11.8.2008 23:32 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Na jednu stranu, souhlasím s tím, že se dotyčný chová poněkud nezdvořile.

    Na druhou, pokud to psal po dni stráveném hackováním rebranding patchů a prohrabáváním shnilého buildsystému (kvůli kterému je musel dělat), naprosto chápu, jak se cítí a klidně se přiznám tomu, že v podobné situaci pořvávám po kanceláři cosi srovnatelného, a to jak pokud jde o nesalónní sloh, tak o názor samotný. Taky vždycky miluju ty dobráky, co se staví ke svobodnému software jako pohádková princezna Koloběžka, snaží se shrábnout všechny výhody otevřeného vývoje a dát přitom co nejmíň i za cenu toho, že přidělají ostatním úplně zbytečně spoustu práce.

    Jasně, každý má právo vydat svůj software pod licencí, jakou chce. Ale zároveň má taky každý právo říct mu, že ta jeho licence je směšná, pitomá, nebo vychcaná jak mraky, pokud si to myslí. Ostatně, s autorem toho blogu až na formu souhlasím (a občas vlastně i s tou formou).

    Je vtipné slyšet tu odsudky na ten text od lidí, co mívají jindy plná ústa poznámek proti Microsoftu, Novellu a spol :-) Model: "samozřejmě jsme open source, tady máte zdroják, ale i kdyby byl rozbitý jak chce, smíte ho upravovat jen pokud jste ochotni k němu udržovat i mamutí patch na hranici forku, jinak si trhněte nohou" je IMHO bezpečně za hranicí toho, co je fér a morální, i když na to samozřejmě mají právo :-) Jediné štěstí je, že až to přeženou moc, naštvou někoho s dostatkem času natolik, že si jen připíšeme pod openvas, cdrkit a podobné "další do sbírky" :-)
    ^D
    Jardík avatar 12.8.2008 10:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Nelíbí, nepoužívejte ... líbí a nechcete kompilovat? Používejte majoritní distribuci, pro kterou jsou balíčky připraveny. Autor nemůže kompilovat svůj program pro stovky distribucí. To, že jsou (někteří) linuxáci magoři a všechno si musí zkompilovat sami přesně na míru je věc jiná .. když chtějí mít něco extra, ať si s tím dají tu práci.
    Věřím v jednoho Boha.
    12.8.2008 20:49 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Ale tady se přeci nikdo nebouří proti kompilování nebo tomu, pro jaké systémy autoři svůj program nabízejí, nýbrž proti tomu, že podivná licence neumožňuje program mírně přizpůsobený distribuci nadále distribuovat bez všelijakých prostocviků.
    12.8.2008 21:19 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    My si moc nerozumíme, že? :-)

    Nelíbí, nepoužívejte ... líbí a nechcete kompilovat? Používejte majoritní distribuci, pro kterou jsou balíčky připraveny.

    Ty balíčky pro majoritní distribuci se samy nepřipraví. Ostatně já jsem ten, kdo dělá balíčky pro jednu z majoritních distribucí. Kvůli některým licencím občas ty distribuční balíčky vznikají v podstatě autorům navzdory...

    To, že jsou (někteří) linuxáci magoři a všechno si musí zkompilovat sami přesně na míru je věc jiná .. když chtějí mít něco extra, ať si s tím dají tu práci.

    Ne, nejsou. Ale zároveň se licence jako ta od firefoxe nebo truecryptu ze všech sil snaží, aby to tak dopadlo, protože se linuxovým distribucím třeba jednou už nevyplatí jim je zkompilovat. Vůbec přitom nejde o "kompilaci na míru" - na to má distributor čas jen u nejpodstatnějších programů. Někdy se ale do programu musí kopat, aby ho vůbec šlo používat - třeba proto, že je zprasený a nechodí s novým kompilátorem, protože nechodí s novými autotools, protože... a tak dále. A umlácený ho už distributor nesmí dát svým uživatelům. Aby směl, stojí ho to někdy šílené množství otravné práce, kterou "by vlastně skoro zvládl sed" :(

    A když se na to distributoři vykašlou, budou ten program používat jen ti "magoři" - nakonec tím vždycky autoři nejvíc uškodí jen sami sobě, vždycky se nakonec objeví konkurence s lepší licencí, jen to občas trvá dlouho a mezitím tu práci někdo udělat musí :-)
    ^D
    12.8.2008 21:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Na druhou stranu můžeš být ráda, že Jarda nevytáhl svoje Vista Ultimate 64bit ;-)
    Někdy se ale do programu musí kopat, aby ho vůbec šlo používat
    Nebo alespoň zkompilovat. Bluebear by mohl vyprávět, jeho historky jsou většinou hrůzostrašné.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.8.2008 10:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Nebo alespoň zkompilovat. Bluebear by mohl vyprávět, jeho historky jsou většinou hrůzostrašné.
    Já chci, já chci... slyšet historky. :D
    13.8.2008 12:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Počkej si na hackweed :-P
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.8.2008 12:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    To víš že jo, pak půjdu temnou pražskou uličkou a budu mít strach, že na mě z poza rohu vyskočí velký zlý vlk, teda chci říct Mafekile. :-)
    13.8.2008 13:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Z toho, co jsem slyšel, to bylo spíš mysql :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Václav 13.8.2008 13:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Jojo, mysql je pěkná mrcha. Zrovna včera jsem se hrabal ve střevech jednoho mysql přisátého k jistému CMS a kdybys viděl kolik ta svině sežrala lidí...
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    13.8.2008 15:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    A teď si představ program, pro jehož kompilaci musíš mít spuštěnou a nakonfigurovanou mysql databázi ...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.8.2008 15:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Brrr... :D
    Václav 14.8.2008 06:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Eh, tak teď nevím. Pořád ještě žertujeme, nebo něco takového opravdu existuje?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 13.8.2008 12:46 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Teď mi před očima bleskla představa několika lidí sedících kolem ohně. Noc. Světlo lačných plamenů, olizujících několik polen dřeva vytváří v okolí tajemné, strašidelné stíny a barví obličeje sedících Linuxáků do ruda. Modrý Medvěd vhodí do ohně další kus dřeva. Vážným pohledem přejede obličeje přísedících, náhle ozářené proudem jisker které se vyrojily k nebi, aby je vzápětí pohltila tma. Nadechne a pokračuje v příběhu. "spustil jsem tedy make." Všichni jako by přestali dýchat, napětí se dalo krájet...
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    13.8.2008 12:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Jo, taky jsem si představoval scénu z nějakého toho seriálu, mám pocit, že to bylo Are You Afraid of the Dark?.
    14.8.2008 13:45 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    No ano, tím jsi přesně dostal docela typický susí teambuilding :-P
    ^D
    Václav 14.8.2008 14:15 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    Myslel jsem si to :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    22.9.2011 17:17 Jerry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na příliš restriktivní licenci TrueCrypt
    TrueCrypt je pravěpodobně financován CIA. Nikdo tuto práci nemůže dělat zadarmo. Kody nejsou zveřejněny. Fedora odmítá dávat do balíčků tento pochybný prográmek.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.