V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Real-time strategická hra 0 A.D. byla uvolněna jako open source (oznámení). 0 A.D. je ambiciózní, multiplatformní, historicky přesná strategie zaměřená na starověké západní civilizace. Po cca osmi letech vývoje je stále ve fázi pre-alpha.
Tiskni
Sdílej:
Kdyby to někdo chtěl zkusit a nechtěl strávit věky nad checkoutem, tak tady je včerejší snapshot
ale tohle vypadá fakt krásně.No na to že se ta hra vyvíjí už 8 let, tak to vypadá na první pohled velice slušně. Teď ještě jaká bude hratelnost, ale snad dobrá. Age of Empires II je v žánru RTS určitě to nejlepší, co kdy bylo vydáno a tahle hra se jí na první dost podobá. Ale je v mnohem slušivějším a hezčím 3D kabátku.
kdoví, osobně jsem zůstal na SIGSEGV :(
fakt sa chces hadat? :DNe, nechci. Ale myslim si, že jo. Age of Empires je prostě taková ikona a první pecka tohoto žánru (v multiplayeru se hraje dodnes, a to je hra z roku 1999), stejně jako v FPS Doom nebo Quake atd. Jestli si myslíš, že je to jiná hra tak ti to neberu.
První pecka tohoto žánru byla Duna 2.
No, vždycky jsem měl Dunu spíš za science-fiction, ale je fakt, že někdo to s fantasy hází do jednoho pytle.
Po Duně měl myslím také velký úspěch Warcraft (to už je klasická fantasy), Command & Conquer, Starcraft... Poslední jmenovaný se asi začal první víc hrát po síti. Někdy v té době jsem se dostal i k prvnímu dílu Age of Empires a nevím, zase tak super mi to tehdy nepřišlo - zajímavé hlavně díky prostředí ale jinak mi tam spousta věcí přišla nedomyšlených, nevyvážených - a taky to nějak padalo.
Pod to bych se podepsal, jo to byly doby....
ale ve své době byl u mě StarCraft opravdová jednička.
No mě zase tady ty Starcrafty nikdy moc nebraly. Hrát za všelijaké ty obludy a elfy nebo co to tam je mě připadalo dost infantilní . Měl jsem rád historické strategie, jako zmiňované Age of Empires, Empire Earth, Rise of nations atd.
Na téhle hře 0 A.D se mi líbí, že se snaží jít v duchu historické RTS a inspirace z Age of Empires je znatelná (dokonce jsem koukal na stránky, že autoři udělali i nějaké módy pro AoE). No a taky se mi samozřejmě líbí, že by to měla být slušně vypadající open source hra zadarmo i pro Linux. Doufám, že to snad někdy vyjde, aby to nebylo jako Duke Nukem Forever, kterej už vychází asi 10 let . Držim těm chlapíkům z Wildfire palce.
jo, mě to jede v pohodě, springlobby z repozitáře, ale spring-engine si kompiluji sám, protože v repu jsou na mě moc pozdě nové verze... Problém s AI se může vyskytnout pokud pro sestavení použiji scons (který nevím proč nenám rád), ale od jisté doby používám cmake, make, make install a bez problémů... Co bylo potřeba byly devel balíčky libboost, jejichž odpovídající verze je v Debianu unstable (v *buntu jistě také), ale bohužel i s verzí starší (konkrétně jsou tam 1.34, 1.37 s 1.38 - chce to tu poslední). Funguje to s KAI, RAI a AAI (KAI a RAI se naučili i můj oblíbený mod NOTA, jen je potřeba jim nechat vyspawnovat commandera)... Pokud se to někomu nedaří sestavit, tak podle mě stačí napsat do poradny, co cmake vyhodilo jako nesplněnou podmínku k sestavení a obvykle je to devel balíček nějaké knihovny...
Funguje to s KAI, RAI a AAI (KAI a RAI se naučili i můj oblíbený mod NOTA, jen je potřeba jim nechat vyspawnovat commandera)...Mám to chápat tak, že když už mám AI tak si ji musím ještě vycvičit?
promiň, to bylo trochu zavádějící...
RAI - expanzivní AI, začíná útočit zhruba po deseti minutách hry a od té chvíle nedá pokoj, obsazení středně velké mapy mu trvá asi 15 minut (obsazení těžišť), staví decentralizovanou základnu
KAI - expanzivní AI, utočí v časových odstupech po nahromadění jednotek různých druhů, staví decentralizovaně, doba počátků útoků i obsazení mapy stejná jako RAI (dáno velikostí mapy)
AAI - toto AI se učí od první hry, v podstatě platí, že když mu provedete nějaký žertík, vedoucí k jeho zkáze, můžete si být jisti, že vám to v budoucnu oplatí, učí se používat jednotky, staví základnu jako vy ( v mém případě centralizovanou, když jsem nad ním proletěl s radarem, zjistil jsem že hraje přesně jako já (i chyby jako stavba budov těsně u sebe, ale to už jsem ho odnaučil - tedy sebe )
Za nejlepšího považuji KAI
Mne na TA nekonecne sralo, ze i ryze protizemni zbrane (Big Berta a dalsi) palily po letadlech a ze se pocitac zameroval snad vylozene poslepu a jeste k tomu presne.
Jinak si neumim vysvetlit proc ja jsem musel ostrelovat nepratelske delo na dalku nejakou dobu abych trefil jeho misto, zatimco on mi me delo odsnajproval na prvni ranu.
Lehke jednotky v podstate nemely smysl, protoze to vzdy zkoncilo tak, ze z Fog of War doletela hromada strel a rozmetala mi je na kusy. Cili vysadky podvodnich tanku na nepratelsky ostrov vzdy zkoncily masakrem protoze mi je rozmetalo nevom co nevim odkud. A pruzkum odhalil kulove, protoze zkoncil uplne stejne.
Nakonec jsem to resil tak, ze jsem vse poschovaval za kopce a pouzival balisticke strely.
TA nebyla spatna, ale AoK je IMHO o dost lepsi. Tam proste takoveto boty nejsou. I levne jednotky maji smysl a da se tam skvele vyradit. A to nemluvim o modu Age of Chivalry, ktery presunuje cele AoK do zapadni Evropy (jsou tam Anglani, Welshane, Skoti, Frantici, Burgundane, Holandani, Janovane, Nemecke staty, my a Polaci).
Kazdy narod tam jeste muze provest Politicke rozhodnuti, ktere mu dost veci ovlivni. Treba Cesi si mohou vybrat mezi Lucemburskou tezkou jizdou nebo Husity. Nekde ta volba az tak drsna neni a volba ma jenom maly vliv, ale treba Sasove si mohou vybrat krizove vypravy a stat se Radem Nemeckych Rytiru.
Bomba
No, bude tam pop limit, takze na 16 rad muzes s klidem zapomenout. Jinak te asi potesi toto.
A jako fanda bys mel vedet, ze falandu formovali hoplite, makedonci meli syntagmu.
Ti by tam meli byt taky.
Ja se tesim na Rimske Extraordinarii.
Jo. A proto Iberove dobyli cely znamy svet zatimco Rimani ani tuk. To potom jo.
Rekl bych ze treba Cato, ktery si Ibery namastil na chleba, by mel trochu odlisny nazor nez ty.
Iberove moc tezke pechoty nemeli. Spis meli samou lehkou.
No, homosexualita byla bezna i v Recku. Ale Rekove i Rimane to obvykle natreli i pocetni pesile.
No, ostatni narody na tom nebyly o moc lip.
Myslim, ze minimalne Camillus, Cato, Scipio, Caesar a Aetius byli velmi kvalitni vojevudci.
Trochu si s Camillem a Pyrrhem protirecis.
Pyrrha chvalis, ze s tim co mel to dotahl pomerne daleko, ale Camillus podle tebe nemel moznost se projevit. Myslim ale, ze Camillus byl opravdu dobry a navic to byl tusimon kdo reformoval Rimskou pechotu a zmenil jeji styl boje.
To byly zmeny spise kosmeticke. Oproti prechodu z falangy na manipuly nic podstatneho.
IIRC se rikalo mariovy muly tem drevenym bazmekun na kterych vse tahali. Ne legionarum samotnym.
Mariova reforma spocivala spis ve sjednoceni vsech 3 druhu tezke pechoty do jednoho. Myslim, ze muly a dalsi zvirata se pouzivala i po reformach.
Uplne vse Legionar nemohl nest. Treba takovou balistu. Ani rozlozenou na soucastky.
Zda se, ze s temi mulami mas podle Wiki pravdu.
Mam za to, ze balisty a katapulty byly standardni soucasti legie a vozily se rozmontovane. Prece jenom zdaleka ne vsude mas dost stromu s dostatecne kvalitnim drevem.
Nehlede na fakt, ze mechanismus balisty byl pomerne sofistikovany a asi by byla i kravina aby kvuli slacham, ktere bylo potreba, narazove odkraglovali nemaly dil zvirectva.
Aemilius Paullus, Pompeius, Marius, Sertorius, Drusus, Germanicus, Corbulo, Stilicho, Belisarius, Narses. A samozřejmě ten, co nakopával právě Ibery - Scipio Aemilianus. Pffff, jen ti nejslavnější - pak řada dalších borců, kteří se jen tolik neproslavili (v určitých obdobých to bylo poměrně těžké)... Neřekl bych, že by na tom Římané byli s kvalitními veliteli zase tak špatně.
No, jestli chceš omezovat výběr jen na lidi, kteří svojí inovací zásadně změnili způsob boje své doby, tak ti asi zbyde snad jen Epameinóndas, Philip Makedonský a tím to asi tak hasne. Všichni ostatní nebyli žádní úžasní novátoři, ale prostě jen skvělí taktikové či stratégové. Ano, dokonce i nejslavnější Alexandr s Hannibalem byli prostě jen špičkoví taktikové, kteří dokázali dokonale využít předností svých vojsk a terénu a slabostí nepřítele, ale v zásadě nic nového, převratného nepřinesli. Alexandr výborně těžil právě z vojenských reforem svého otce.
Ti Germáni z pozdního Říma, o kterých mluvíš, byli často více Římané než řada jiných, těch rodilých. Přestože jejich původ byl v germánském etniku, dlouhodobým pobytem v Římě, stoupáním po římském kariérním žebříčku apod. byli dokonale romanizovaní.
Jestli chceš vyloučit Belisaria a Narsa z mého výčtu poúkazem na to, že to je Byzanc, tak to jsi trochu přestřelil. Byzanc je naše dnešní pojmenování východořímské říše po pádu té západořímské. Nicméně je to označení umělé, které vzniklo až v době, tuším, renesance. "Byzantinci" sami se stále nazývali "Rómaioi" (Římané) - z jednoduchého důvodu, oni v podstatě BYLI Římané. Byla to prostě východořímská říše, která narozdíl od té západořímské nepadla a pokračovala dále v plynulém vývoji. Jistě, tady teď můžeme hledat dobu, kdy se proměnily základní antické struktury říše a přijaly rysy spíše středověké (velice zjednodušeně řečeno, kdy se z antické východořímské říše stala středověká Byzanc). Jenže začátek těchto změn nastal až zhruba na začátku 7. století především v souvislosti s krizí při boji s Araby. Když to tedy shrneme, tak Belisarius a Narses žili prostě ve východořímské říši. Tento státní útvar naprosto plynule pokračoval v kontinuitě římské říše - měl římského císaře, měl (pozdně) římské instituce, (pozdně) římskou armádu, (pozdně) římské právo, (pozdně) římské umění, úředním jazykem byla ještě poměrně dlouho latina (i když vedle toho koexistovala řečtina, která poté získala navrch, ale řečtina na celém východě hrála velice významnou roli vždy, po celé období historie římské říše na východě), stále to byla v podstatě městská civilizace se vším, co k tomu náleží...
No, ale to jsou jen takové detaily. Takovéto "poměřování" vojevůdců stejně nemá smysl. Je tam tolik různých faktorů, které z toho dělají frašku, že je zbytečné to rozmazávat.
On myslel asi Rimany prave jako rodile. Rimskeho puvodu.
Belisarius byl Rek nebo Thrak, Narses zase byl persan (koupeny z otroctvi).
Vychodorimska armada se od zapadorimske zacala odlisovat pomerne brzo. Pak uz byly odlisne dost.
Hmmm, Traianus byl Hispánec, Septimius Severus Afričan... mám pokračovat...? Římská říše prostě byla multikulturní... Všichni jmenovaní velitelé byli minimální veskrze romanizovaní a cítili se býti Římany.
"A pozdní byzanc byla uplně něco jiného než východní část římské říše"
Jistě, ovšem my se tu nebavíme o pozdní Byzanci...
"To je pravda, určitě od nás, kteří strategii starověkých armád rozumíme jako koza petrželi."
No, někteří z nás antiku se zaměřením na římské vojenství studovali (ne každý na linuxových serverech musí být nutně IT šílenec, jsme tu i humanitňáci
)
Nesmysl. Falanga je obecné řecké označení pro jakoukoli sevřenou bojovou formaci. Syntagma je naproti tomu označení pro konkrétní oddíl (pododdíl) o (více méně) konkrétním počtu mužů. Termín falanga je proto v pořádku jak pro označení falangy hoplitů tak pro označení makedonské falangy
Wow!
Uplne jsem si to spletl s AD1602, coz byla moc pekna hra, pamatujete?
http://www.gamespot.com/pc/strategy/1602ad/index.html
Jeste se neraduj. Budes rad kdyz to zkompilujes a chvili ti to pojede nez ti to zhuci.
Pamatuj ze to je porad vyvojova verze.
Já ani nevím jak to nainstalovat. Nefunguje zaklínadlo configure, make, make install.
Ale funguje zaklinadlo RTFM
Na tohle sem zapoměl .
a podarilo sa? alebo na teba to tiez vypluje kopec errorov. je pravda, ze v manuali je carovna veticka "Fix all the compiler errors somehow.", ale zabudli napisat ako...
Mne se to povedlo.
tak prezradte, co tam treba fixnut...
takze... arch netreba, treba skackat v navode (nemysliat si, ako ja, ze spidermonkey az na konci ;D) a treba si nainstalovat vsetky mozne devel balicky :D
Po přečtení rtfm sem si řekl, že bude lepší si ještě chvílu počkat na další verzi .