abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 00:33 | IT novinky

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 39
    29.5. 20:33 | Komunita

    Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 14:55 | Nová verze

    Společnost Netgate oznámila vydání nové verze 2.8.0 open source firewallové, routovací a VPN platformy pfSense (Wikipedie) postavené na FreeBSD. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 14:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.16 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.3. Linux na verzi 6.1.140. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 12:33 | Zajímavý článek

    Člověk odsouzený za obchod s drogami daroval letos ministerstvu spravedlnosti 468 kusů kryptoměny bitcoin, které pak resort v aukcích prodal za skoro miliardu korun. Darováním se zabývá policejní Národní centrála proti organizovanému zločinu (NCOZ). Deníku N to potvrdil přímo ministr spravedlnosti Pavel Blažek (ODS). Podle resortu bylo nicméně vše v souladu s právem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 54
    28.5. 20:44 | Nová verze

    Svobodný a otevřený multiplatformní editor EPUB souborů Sigil (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 2.5.0. Stejně tak doprovodný vizuální EPUB XHTML editor PageEdit (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 12:22 | IT novinky

    Na základě národního atribučního procesu vláda České republiky označila Čínskou lidovou republiku za zodpovědnou za škodlivou kybernetickou kampaň proti jedné z neutajovaných komunikačních sítí Ministerstva zahraničních věcí ČR. Tato škodlivá aktivita, která trvala od roku 2022 a zasáhla instituci zařazenou na seznam české kritické infrastruktury, byla provedena kyberšpionážní skupinou APT31, veřejně spojovanou se zpravodajskou službou Ministerstvo státní bezpečnosti (MSS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 52
    28.5. 00:11 | Nová verze

    Google Chrome 137 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 137.0.7151.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 11 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:22 | Nová verze

    Byl vydán AlmaLinux OS 10 s kódovým názvem Purple Lion. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Na rozdíl od Red Hat Enterprise Linuxu 10 nadále podporuje x86-64-v2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 15:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 139.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 139 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 166 hlasů
     Komentářů: 13, poslední včera 12:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Mark Shuttleworth na svém blogu ukazuje, jak by podle návrhu Canonicalu mohla vypadat upozorňovací vyskakovací okna: zcela neinteraktivní a graficky stylová. Jde o upozorňování na události typu "Wi-Fi síť odpojena" nebo "Přišel nový e-mail". Celou představu je možno zhlédnout na videu ve Flashi.

    24.12.2008 15:37 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.12.2008 16:04 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Také neinteraktívne upozorňovanie by pre mňa nemalo žiadny význam (nemohol by som pomocou toho napr. rýchlo odpovedať na IM prípadne Email...).

    Pripadá mi to ako ďalší "úžasný" nápad od Mark Shuttlewortha, kedy len on (a nejaký jeho odborníci na používateľskú prítulnosť) najlepšie vie, ako má niečo správne fungovať.
    24.12.2008 16:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Ještě jsem nikdy nezažil, že by jeden nápad měl vyhovovat všem. Ukažte třeba svůj vlastní úžasný nápad. :-)

    24.12.2008 17:15 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Takže namiesto jednej knižnice, ktorá by bola (v rozumnej miere) univerzálna bude musieť byť tých knižníc viac?
    24.12.2008 21:13 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Vznikají různé OS, UNIXy, Linuxy, pracovní prostředí i jednotlivé programy zaměření na konkrétní oblast. Nejste doufám jeden z těch, kteří by chtěli jedny Windows, jedny Office atd. a nepřipouštěli varianty...

    24.12.2008 21:17 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Ja som nič nepísal o programoch (písal som len o knižnici, ktorú by mohli používať rôzne programy). :)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.12.2008 16:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    U toho IM souhlasím. Také by mi chyběla možnost okamžitě reagovat.
    24.12.2008 16:28 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Asi ne tak okamžitě, jako u Digsby, které má políčko na odpověď přímo v upozornění... :)

    Jan Drábek avatar 24.12.2008 16:16 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Proč neinteraktivní?

    Třeba mě se líbí mít možnost na zprávu odpovědět nebo ji ingnorovat a zároveň aby zprávy měly frontu - KDE 4.2 to má zpracovaný moc hezky.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    24.12.2008 16:23 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

     

    Třeba mě se líbí mít možnost na zprávu odpovědět

    To ale mnohdy není potřeba. Například při oznámení, že bylo zapojeno napájení, vypnuto wifi (třeba klávesovou zkratkou) nebo upraven jas displeje notebooku. Viz šikovná oznamovací okénka na Eee PC.

     

    Jan Drábek avatar 24.12.2008 16:26 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Ano to nemusí, princip oznámení v KDE 4.2 to nevylučuje, takže v oznámení o vypnutí myši tlačítka nemáte, v příchozí zprávě ano. Přijde mi kontraproduktivní zavést jednotný princip žádná tlačítka všude (v Gnome).

    Ale proč se vlastně vztekám, tohle je Gnome a to mi vůbec nejde :-)
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    24.12.2008 16:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Kruci... FCK nedá s těmi prázdnými odstavci pokoj (jak nemám po ruce Konqueror, tak mi došlo, že je potřebatu tu mrchu vypnout).
    24.12.2008 16:59 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Ono tohle je zalezitost vkusu. Bublinu v kopete v KDE zasadne vypinam, protoze me spis prudi, i kdyz vypada hezky. Misto toho pouzivam xosd_cat, ktery mi napise, ze mi prisla zprava, nevyzaduje pozornost a za chvili zmizi. Takze tenhle navrh, co je videt v tom flashi, by mi pro kopete maximalne vyhovoval. Osobne mi napriklad v KDE vadi absence jakehokoli rozumneho OSD, ktere by se hodilo pro kmix, pro kmail, kopete atd. Ale jak rikam, nechci vyvolavat flame, zalezi na vkusu kazdeho soudruha ;-)
    24.12.2008 17:13 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Tu skôr ide o to, či tá knižnica má podporovať aj interaktivitu (programy ju využívať nemusia). Ak ju podporovať nebude, tak sa nájde veľa programov, ktoré budú upozornenie riešiť samostatne (a teda výsledok bude taký, že tých knižníc na upozorňovanie bude ešte viac, ako ich je teraz).
    24.12.2008 16:22 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Nic ve zlém, ale dost podobná okna na mě vyskakují v KDE, například při stahování souborů v Konqueroru. Možná by bohatě stačilo GNOME > KDE4.

    24.12.2008 16:30 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    O tom ten článek ale vůbec není. Gnome z tohoto pohledu nic nechybí, propracovaný systém upozorňování má také (libnotify).

    24.12.2008 19:56 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

     

     

    Mark Shuttleworth na svém blogu ukazuje, jak by podle návrhu Canonicalu mohla vypadat upozorňovací vyskakovací okna: zcela neinteraktivní a graficky stylová.

     

    Pokud se podíváte na video ve zmiňovaném článku a srovnáte grafický styl (který IMHO vůbec nezapadá do současné vizuální podoby GNOME) s podobou vyskakovacích oken v novém KDE 4.2, tak možná zjistíte, že vaše reakce byla docela mimo.

     

     

    24.12.2008 20:05 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Video jsem viděl, ještě než se článek objevil tady na Abclinuxu. Přiznám se, že jsem tak docela nepochopil, co má znamenat "Možná by bohatě stačilo GNOME > KDE4." Mně zase přišla vaše reakce celkem mimo, vzhledem k tomu, že na mě podobná okna mě podobná okna mohou vyskakovat v Gnome. Tak nevím, co tím chtěl básník říci.

    24.12.2008 16:28 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Souhlasím s příspěvky výše.
    The most controversial part of the proposal is the idea that notifications should not have actions associated with them. In other words, no buttons, sliders, links, or even a dismissal [x]. When a notification pops up, you won’t be able to click on it, you won’t be able to make it go away, you won’t be able to follow it to another window, or to a web page.
    Our hypothesis is that the existence of ANY action creates a weighty obligation to act, or to THINK ABOUT ACTING.
    A je to tady. Oficiální přiznání, že není záhodno, aby uživatelé přemýšleli. Chucpe.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Kamil Páral avatar 24.12.2008 16:39 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Navzdory aktuálním komentářům se mi Markovo vysvětlení (přečtěte si ho celý) zdá celkem zajímavý a určitě na něm něco je. Jde o to, aby upozornění byla opravdu jen upozornění, a nebyla tam žádná povinnost na to nijak reagovat, aby se nic nestalo, když ho zmeškáte, atd atd. Pokud chci odepsat na IM zprávu, tak je mi jedno, jestli klikám na bublinu nebo na obálku na liště. Pokud si budu jistý, že na bublinu není nutné klikat nikdy, tím lépe pro mě, budu to moci jednou pro vždy pustit z hlavy. Možná je to kontroverzní, ale já už se docela těším, až to budu moct vyzkoušet, a doufám, že z toho nesejde.

    24.12.2008 16:54 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    +1
    25.12.2008 18:03 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    +1

    24.12.2008 18:44 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    To je ale buď nepochopení nebo interpretace brutálně znásilňující autorovo vyjádření. Každopádně je to nehodné osobnosti Ladickova formátu.

    Jejich snahou je nerozptylovat uživatele a nevytrhávat ho od práce, kterou dělá (což považuju za záslužnou činnost). Naopak tím, že tam tu akci nedá, si myslí, že dá uživateli prostor rozhodnout se, jestli opravdu chce něco udělat, a nechce vytvořit dojem, že uživatel musí něco udělat. Jestli má pravdu, nevím. Ale rozhodně neříká nic, co by se blížilo tomu, co píšeš.

    Já bych nejvíce ocenil, pokud by se dalo určit, co má pro mě jakou prioritu, a co mi třeba vůbec oznamovat nemá a jen to někde štosovat v seznamu, který si jednou za čas prohlídnu (a zjistím, co jsem prošvih :-)).
    24.12.2008 18:56 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Já osobně to považuju za obrovskou hloupost. Na celou řadu událostí, které mohou nastat a nastanou, uživatel bude chtít reagovat (nebo to přinejmenším může chtít, a považuju za systémovou chybu tu možnost nemít). Rozptýlením je už objevení se takového upozornění (známe z Windows). S posledním odstavcem souhlasím.

    Jinak ano, je to úmyslná dezinterpretace, a co je hodné či nehodné osobnosti mého formátu si s dovolením rozhodnu sám :-) Tenhle rádoby-usability-ksindl mne začíná dohánět k zuřivosti. Nebo jsem prostě strašná konzerva, no.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    24.12.2008 19:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Jejich snahou je nerozptylovat uživatele a nevytrhávat ho od práce, ...
    pokud se uživatel nechce nechat vyrušovat, tak proč by mu probůh měla vůbec nějaká upozornění vyskakovat?
    24.12.2008 20:10 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Nevím, to je otázka na ně. Já jsem jen napsal, jak já jsem pochopil, jak to oni myslí. Ostatně konec mého komentáře je mj. v rozporu s jedním z pricipů uvedených v článku. Já mám představu jinou.
    24.12.2008 16:46 el
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    netusil jsem ze je to tak objevne. Uz nekolik let pouzivam python modul pynotify stejnym zpusobem - na pateri mi bezi napr. centerim a skript (daemon) si na "klientskem" stroj si stahuje zmeny a zobrazuje je prave pres pynotify. gtk se da docela slusne skinnovat. Pro vysvetleni: pouzivam xmonad a chci vedet ze mi prisla zprava v terminalu s centerim na plose kde samozrejme normalne nepracuju.

    24.12.2008 18:02 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Celou představu je možno zhlédnout na videu ve Flashi.
    Proc. Prosim vas proc. Proc proboha!!! Proc tam neda normalni odkaz na mpeg, @#$%!
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.12.2008 18:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Protoze takhle je to -- alespon dodoby, nez bude plne podporovan tag video -- nejjednodussi zpusob, jak si to video prohlednout.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.12.2008 19:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Protoze takhle je to -- alespon dodoby, nez bude plne podporovan tag video -- nejjednodussi zpusob, jak si to video prohlednout.
    možná pro windowsáky a Daniela Kvasničku ml.

    pro nás, co nám mplayer chodí bez problémů všude, zatímco flash musíme pracně rozběhávat nebo s ním máme úplně smůlu (protože jsme nezamrzli na i386, nýbrž používáme x86_64 nebo arm), by mnohem jednodušší způsob byl ten mpeg

    takže opět slintáš nesmysly ...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.12.2008 19:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    MPlayer plugin mi chodí dost nespolehlivě, ale nevím, co je za problém s Flashem, který pro x86_64 už je a pro arm brzy bude.
    24.12.2008 21:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Tak chyba bude někde u tebe, protože mi MPlayerplug-in chodí spolehlivě.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.12.2008 22:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Např. u MMS streamů se dlouze snaží připojovat na jiné porty, než tipne ten správný...
    25.12.2008 10:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    MPlayer plugin mi chodí dost nespolehlivě,
    nevím, na co bys potřeboval nějaký plugin, kdyby tam byl, cituji, "normalni odkaz na mpeg"?
    ale nevím, co je za problém s Flashem, který pro x86_64 už je
    fakt? - tak jsem šel na web Adobe a nabídlo mi to Linux, x86 ... tak jsem kliknul na Different operating system or browser?, ale 64bit verze pro linux jsem se nedopátral ...

    jo aha, oni někde na nějakém obskurním webu pro vývojáře umožňují download nějaké bety ... to ti opravdu připadá srovnatelně jednoduché a intuitivní, jako nainstalovat z distribučních zdrojů jakýkoliv přehrávač videa?
    a pro arm brzy bude.
    jenže ten článek s tím videem vyšel teď, a ne někdy v blízké budoucnosti, kdy už bude k disposici přehrávač pro arm, takže co jsi tím chtěl říci?

    25.12.2008 10:47 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Gentoo má 64 bit flash v Portage. To je dostatečně jednoduché a intuitivní, protože je to přímo v distribučním zdroji.

    25.12.2008 11:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    má, ale maskovaný ... prolézání ebuildů mi jako dostatečně intuitivní způsob nepřijde, to už se rovnou můžu zeptat Googla na "64bit flash linux download"; chci říct, jestliže se oficiální web Adobe tváří, že 64bit není, koho by napadlo ho vůbec někde hledat?

    kromě toho, je to stále prerelease ...

    pak je taky otázka, když už to teda nainstaluju, jak to bude fungovat - několikrát se mi stalo, že po upgrade flashe nebo browseru to přestalo fungovat, že jsem musel uměle udržovat správnou kombinaci verzí (a když jsou na daném počítači v aktivním užívání tři různé browsery, protože každému se líbí něco jiného, tak je to chuťovka)

    naopak s mplayerem se mi nikdy nestalo, že by po upgradu .mpeg nepřehrál

    každopádně zatím nám tu zastánci flashe snáší argumenty, jak je jednoduché si ho do systému naklikat atd., ale ještě pořád nikdo neřekl, v čem je tedy to použití normálního videopřehrávače složitější? (nepočítám-li Doliho bug v mplayeru s použitím špatných portů u mms - doufám, že ho hlásil ;-))
    25.12.2008 11:26 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Pro ~AMD64 není maskovaný, maskovaný je pro ~x86 (verze 10.0.21.1_alpha) . (Podle http://packages.gentoo.org/category/net-www , starší verze jsou už stable na obou platformách).

    Zkoušel jsem všechny možné přehrávače (gnash,mplayer atd. vše pouze 64 bit) a nikdy to nefungovalo všude a pořádně.

    30.12.2008 10:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Pro ~AMD64 není maskovaný, ...
    ach bože ... a co asi znamená ta vlnka v "~AMD64"?
    ... starší verze jsou už stable na obou platformách).
    jenomže ty nejsou 64bit
    Zkoušel jsem všechny možné přehrávače (gnash,mplayer atd. vše pouze 64 bit) a nikdy to nefungovalo všude a pořádně.
    a to je o čem mluvím, dík za potvrzení
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.12.2008 14:11 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    nepočítám-li Doliho bug v mplayeru s použitím špatných portů u mms - doufám, že ho hlásil ;-)
    Našel jsem reportování přesně opačné věci, takže dřív to zkoušelo porty v jiném (pro mě správném) pořadí a pak to změnili. Navíc mě bugy v MPlayeru nezajímají, tak proč bych to hlásil.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.12.2008 19:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Tak třeba tohle: http://stream4.visual.cz/ct/ukazky//ct24/zdomova/vlk_vanoce.wmv

    Nevím proč, ale MPlayer mi to s -playlist ani bez toho nepřehraje. VLC to dá. Ale VLC plugin se chová ještě podivněji.
    25.12.2008 20:17 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Keď zmením http na mms, tak mi to v Mplayer funguje bez problémov.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.12.2008 21:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    To je pěkné, ale ve stránkách je to s HTTP.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.12.2008 14:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    nevím, na co bys potřeboval nějaký plugin, kdyby tam byl, cituji, "normalni odkaz na mpeg"?
    Ve Flashi je to pro mě snazší. Nechci to stahovat a pak otevírat, chci to vidět hned.
    jo aha, oni někde na nějakém obskurním webu pro vývojáře umožňují download nějaké bety ... to ti opravdu připadá srovnatelně jednoduché a intuitivní, jako nainstalovat z distribučních zdrojů jakýkoliv přehrávač videa?
    Já to z distribučního zdroje mám.
    jenže ten článek s tím videem vyšel teď, a ne někdy v blízké budoucnosti, kdy už bude k disposici přehrávač pro arm, takže co jsi tím chtěl říci?
    Tak si nainstaluj swfdec.
    30.12.2008 10:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    nevím, na co bys potřeboval nějaký plugin, kdyby tam byl, cituji, "normalni odkaz na mpeg"?
    Ve Flashi je to pro mě snazší. Nechci to stahovat a pak otevírat, chci to vidět hned.
    eh? a jak to ten Flash jako přehrává, když to nestahuje, to se ta data v paměti tvého počítače jenom tak vyskytnou, aniž by putovala přes síť?

    nebo to míníš tak, že si soubor nechceš ukládat na disk? - no ale pak to je čistě otázka klienta, jestli tvůj přehrávač je tak blbej, že umí pracovat jen s lokálními soubory ... to už je pěkných pár pátků, co jsme si na kolejích pouštěli filmy z cizích počítačů, to jde vývoj račím krokem dozadu místo dopředu, a teď už to jinak než z lokálního disku přehrávat nejde?
    jo aha, oni někde na nějakém obskurním webu pro vývojáře umožňují download nějaké bety ... to ti opravdu připadá srovnatelně jednoduché a intuitivní, jako nainstalovat z distribučních zdrojů jakýkoliv přehrávač videa?
    Já to z distribučního zdroje mám.
    viz

    krom toho, ptal ses na to, co je za problém s Flashem ... takže opět "já s tím problém nemám, takže problém neexistuje"?
    jenže ten článek s tím videem vyšel teď, a ne někdy v blízké budoucnosti, kdy už bude k disposici přehrávač pro arm, takže co jsi tím chtěl říci?
    Tak si nainstaluj swfdec.
    a tohle konkrétní video v něm funguje?

    - já jen, že když jsem si s ním naposledy hrál, tak mi v něm nefungovalo vůbec nic, tak už jsem líný znova experimentovat

    ... a opět, instalace nějakého konkrétního programu kvůli jednomu videu ti přijde na stejné úrovni, jako použití libovolného videopřehrávače? - OMG :-(
    24.12.2008 21:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Jsou distribuce, které po instalaci nebo několika kliknutími během minuty umožňují prohlížet flash i na 64bitech. Pokud záměrně používáš distribuci, ve které to tak snadno nejde, tak se nevztekej, protože je chyba u tebe.

    24.12.2008 21:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Znám 64bitové architektury pro které to neplatí, takže nezobecňuj ;-)
    25.12.2008 11:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    s390x? znáš nebo používáš? :-)
    26.12.2008 20:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Mám doma, přece ;-) Ty ještě ne? :-)
    30.12.2008 10:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    ne, prvně musím dostavět elektrárnu ;-)
    25.12.2008 10:10 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Vite, problem neni v tom ze flash je/neni pro platformu XY. Problem je v tom, ze mluvime o TOM flashi. JEDNOM. Zatimco prehrat video v mpegu si muzu nejmene 100 ruznymi programy, na flash potrebuju TEN JEDEN SVATEJ flash.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.12.2008 16:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Já si poslední dobou oblíbil gnash. Jde tam téměř úpně vše, co potřebuji.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.12.2008 16:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Nepovídej. Ten swfdec, co jsem dlouho používal, je co? :-)
    26.12.2008 14:49 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Swfdec is the library for decoding and rendering Flash animations. It is still in heavy development. The intended audience are developers or people using it for pretested Flash animations (think embedded here). If you use it on unknown content, expect it to have issues and don't be surprised if it crashes.
    Gnash is based on GameSWF, and supports most SWF v7 features and some SWF v8 and v9.
    Jasne, takze misto abychom dali video v mpegu, kterej umi prehrat kdekdo, tak si stahni flash. Pokud nechces TEN flash, tak zkus stesti s nejakou lame* alternativou.

    *ve vyznamu chromy
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.12.2008 14:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Docela rád bych tohle vidět v MPEG ve stejné (bezztrátové) kvalitě v 800 KB. Tak velké je to totiž ve Flashi.
    Grunt avatar 26.12.2008 16:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    (bezztrátové) kvalitě v 800 KB.

    Co?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.12.2008 16:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Koukni na to Flash video, tam žádná ztrátová komprese použita není. Ono to hlavně není moc video.
    26.12.2008 18:15 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    V tom pripade lze pouzit format SVG, ktery je na podobne urovni.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.12.2008 18:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Do SVG konvertovat screenshoty a pak v tom nějak dělat animaci? Není fakt snazší použít ten swfdec? Chodí to v něm dle očekávání skvěle.
    26.12.2008 20:22 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Vsak do flashe to taky musite nejak skonvertovat ... atd. Takze ne neni :)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Grunt avatar 26.12.2008 21:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Koukni na to Flash video, tam žádná ztrátová komprese použita není.

    Co to? Na jaké? Ono mi asi něco ušlo.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.12.2008 17:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Hele, tys asi nedostal pod stromecek neco, co jsi moc chtel, ze? Nebo ze by nedostatek sexu?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.12.2008 14:50 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Vite alespon v jednom z uvedenych pripadu o cem mluvite? :P
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.12.2008 10:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Jsou distribuce, které po instalaci nebo několika kliknutími během minuty umožňují prohlížet flash i na 64bitech. Pokud záměrně používáš distribuci, ve které to tak snadno nejde, tak se nevztekej, protože je chyba u tebe.
    mno, potíž je v tom, že moje kriteria volby distribuce se zákládají na úplně jiných věcech, než jak jednoduše tam lze zobrazit flashové sračky ... například jestli vůbec na daný stroj jde nainstalovat - což tvoje oblíbené openSUSE v případě FreeRunnera nesplňuje, tedy alespoň když jdu na stránku pro stažení, tak tam vidím x86, x86-64 a ppc, naopak armv7 nikde :-p
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.12.2008 12:33 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Taky ti preju stastne a vesele :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    25.12.2008 10:18 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Protoze takhle je to -- alespon dodoby, nez bude plne podporovan tag video -- nejjednodussi zpusob, jak si to video prohlednout.

    Nevim co je SLOZITEHO na tom, ze dam na stranku odkaz na video, na kteryzto kdyz kliknu tak se mi objevi VOLBY prehrat si to svym oblibenym prehravacem nebo ulozit na disk (a pak si s tim delat co chci -- cf. byt odkazan na milost a nemilost nejakyho podelanyho pluginu).

    Tato metoda funguje napriklad i v TEXTOVEM PROHLIZECI webu (jestli mate tu drzost se ptat co s tim videem pak budu delat tak vezte ze vam do toho nic neni, v tom je prave ta svoboda).

    Jeste jiny priklad: dokumenty typu PDF se take davaji na web jako ODKAZ a nikoliv ve flash prohlizeci PDF s odvolanim na neexistujici tag pdf.

    DISCLAIMER: tento prispevek JE agresivni, jelikoz me tato situace, kde potrebuji flash pomalu na to abych si mohl uprdnout, a jeste je zde, na portale zamerenem na svobodne technologie, nekdo, kdo ma skore 57, a zastava se flashe, NEUVERITELNE SERE.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.12.2008 11:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Tato metoda funguje napriklad i v TEXTOVEM PROHLIZECI webu (jestli mate tu drzost se ptat co s tim videem pak budu delat tak vezte ze vam do toho nic neni, v tom je prave ta svoboda).
    eh, a já myslel na mplayer -vo aa kde41.ogg ;-)

    jinak s tebou naprosto souhlasím a děkuji, žes napsal co jsem neuměl zformulovat, včetně toho zdravého nasrání
    Daniel Kvasnička ml. avatar 25.12.2008 12:44 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Na te strance je odkaz na video, ktere se da stahnout. Ze neni v OGGu? Oooo, jaky to zlocin! :-D

    Jestli se ti nelibi moje skore, muzes se pokusit ho svym prskanim a kopanim kolem prekonat ;-)

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.12.2008 14:43 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Myslite ten odkaz na video ve flashi? To je dobre - nemate flash? Stahnete si flash.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    26.12.2008 14:51 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    On snad mplayer v konzoli/framebufferu neumí přehrávat FLV?

    26.12.2008 18:16 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Ale to video ke stazeni neni flv. Je to swf (asi tentyz jako je na te strance).
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.12.2008 18:38 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu
    Growl ripoff. Jen Growl umi navic i tu interaktivitu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.12.2008 20:00 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Knotify a libnotify, které navíc umí i tu interaktivitu, jsou tu přece už pár let taky. Článek přece není o "objevení" konceptu notifikačního démona pro free desktop, ale o jiném přístupu k této problematice.

    25.12.2008 17:24 Chamifrog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upozorňovací okna v podání Canonicalu

    Growl je best of! Všechno už bylo vymyšleno :)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.