abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Zajímavý článek

    Uroš Popović v krátkém článku vysvětluje, co jsou emulátor terminálu, TTY a shell a jaké jsou mezi nimi rozdíly. Jde o první díl seriálu na jeho novém webu Linux Field Guide věnovaném nízkoúrovňové práci s linuxovými systémy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    16.5. 22:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.5, tj. pátá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.14, tj. čtrnáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 12:55 | Nová verze

    CiviCRM (Wikipedie) bylo vydáno v nové verzi 6.14.0. Podrobnosti o nových funkcích a opravách najdete na release stránce. CiviCRM je robustní open-source CRM systém navržený speciálně pro neziskové organizace, spolky a občanské iniciativy. Projekt je napsán v jazyce PHP a licencován pod GNU Affero General Public License (AGPLv3). Český překlad má nyní 45 % přeložených řetězců a přibližuje se milníku 50 %. Potřebujeme vaši pomoc, abychom se dostali dál. Pokud máte chuť přispět překladem nebo korekturou, přidejte se na platformu Transifex.

    jardaIT | Komentářů: 3
    15.5. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Další lokální zranitelností Linuxu je ssh-keysign-pwn. Uživatel si může přečíst obsah souborů, ke kterým má právo ke čtení pouze root, například soubory s SSH klíči nebo /etc/shadow. V upstreamu již opraveno [oss-security mailing list].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.5. 17:22 | Komunita

    Singularity (YouTube) je nejnovější otevřený film od Blender Studia. Jedná se o jejich první 4K HDR film.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    14.5. 16:55 | Zajímavý software

    Vyšla hra Život Není Krásný: Poslední Exekuce (Steam, ProtonDB). Kreslená point & click adventura ze staré školy plná černého humoru a nekorektního násilí. Vžijte se do role zpustlého exekutora Vladimíra Brehowského a projděte s ním jeho poslední pracovní den. Hra volně navazuje na sérii Život Není Krásný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    14.5. 14:00 | Zajímavý projekt

    Společnost Red Hat představila Fedora Hummingbird, tj. linuxovou distribuci s nativním kontejnerovým designem určenou pro vývojáře využívající AI agenty.

    Pinhead | Komentářů: 6
    14.5. 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.5. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1646 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    Rok 2008 byl delší o jednu přestupnou sekundu, která byla nutná pro to, aby lidmi používaný čas přesně odrážel rotaci Země. Minuta dlouhá 61 sekund údajně způsobila pád různých linuxových systémů - nereagovaly na ping a bylo třeba je natvrdo resetovat. Podle LinuxMagazine se nyní hledá viník této závažné chyby.

    6.1.2009 11:10 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Shadow avatar 6.1.2009 12:05 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Já našel v logu hlášku "inserting leap second", ale systém mi to bohužel neshodilo. Respektive žádný z těch, co mám pod svou správou. Smůla, no... :-)
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.1.2009 12:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Pravda, to jsem si nevšimnul
    [3845086.485056] Clock: inserting leap second 23:59:60 UTC
    Shadow avatar 6.1.2009 12:10 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Já si nemohl nevšimnout, měl jsem to v poště od kamaráda Logchecka. :-)
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    CIJOML avatar 6.1.2009 15:24 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    A me se to ani nezalogovalo a vsechno bezi :((
    6.1.2009 16:45 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    Mam takovy pocit, ze systemy nepouzivajici NTP demona se o prestupne vterine nedozvedi.

    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    6.1.2009 16:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Takže je tedy tato chyba zneužitelná k vzdálenému shození serveru?
    6.1.2009 16:59 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    Asi ano. Kazdopadne kompromitace zdroje presneho casu je velky bezpecnostni problem nejen kvuli vlozeni falesne prestupne sekundy. Zavisi na tom duveryhodnost auditnich zaznamu, platnosti certifikatu, omezeni prihlaseni pro uzivatele a velike mnozstvi dalsich veci. Ale fakt je, ze system se celkem uspesne bude branit tomu, aby nekdo posunul hodiny treba o hodinu zpet, nebo dokonce o rok nekam, ale odolat informaci o prestupne sekunde muze byt obtiznejsi.

    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Luk avatar 6.1.2009 16:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Přesně tak. Navíc, jak jsem koukal do toho kódu, by se to mělo týkat jen jader s plánovačem CFS - původní plánovač se při plánování úlohy AFAIK nikde na čas nedotazoval (pouze se četla hodnota jiffies). Proto servery se staršími jádry nemohly kvůli přestupné vteřině padnout na hubu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.1.2009 17:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    To by také mohlo vysvětlovat, proč se nic podobného nedělo při předchozí přestupné sekundě na přelomu 2005/06.
    6.1.2009 17:39 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    Spise je to trest za to, ze jsme se smali Microsoftu ;-)

    Ono tech zatuhlych systemu musela byt promile, me nezatuhl ani jediny a to vesmes vsude uz bezely zalohy, takze o I/O operace nebyla nouze. Nakonec ani abicko nezatuhlo.

    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Luk avatar 6.1.2009 18:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Nakonec ani abicko nezatuhlo.
    Abíčko vůbec v poslední době běží stabilně ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Michal Fecko avatar 6.1.2009 22:51 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Klop klop...
    6.1.2009 18:03 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    Nepoužívá ten Microsoft náhodou Linux ve svém Zune? :)

    6.1.2009 21:20 Wentasah | skóre: 6 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Že by za to mohlo CFS se mi moc nezda. Jeho kod sice neznam, ale POSIXove systemy maji CLOCK_MONOTONIC a CLOCK_REALTIME. Monotonic bezi plynule bez ohledu na prestupne sekundy, zmenu letniho casu apod. Docela bych se divil, kdyby scheduler pouzival CLOCK_REALTIME, protoze pak by se dely podivne veci pri kazdem prenastaveni casu.
    michich avatar 6.1.2009 21:27 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    POSIXové CLOCK_MONOTONIC a CLOCK_REALTIME jsou pojmy z rozhraní pro userspace. Neříká to nic o tom, jak se s časem pracuje uvnitř v kernelu.
    Luk avatar 6.1.2009 22:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Rozdíl (z hlediska daného problému) je ten, že když CFS plánuje úlohu k běhu na procesoru, může zavolat funkci pro zjištění aktuálního času. Funkce ktime_get_ts(), která čas zjišťuje, zamyká sekvenční zámek xtime_lock - tento zámek je oním problémem. Původní plánovač (klasický se dvěma poli front) se na čas nedotazuje - sice čte hodnotu jiffies, ale ta je uložena v běžné proměnné, nic se nezamyká.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.1.2009 12:13 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    Mne nastastie nic nezhodilo. Jeden server predtym dvakrat padol s novym jadrom, tak som sa obaval, ze s nim bude nejaky problem, ale vydrzal cele moje volno bez problemov.

    Michal Fecko avatar 6.1.2009 12:17 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    A teraz si predstavte ze vedci prehlasia ze sa v tej jednej sekunde "sekli" :-)
    Pavel Vymetálek avatar 6.1.2009 12:26 Pavel Vymetálek | skóre: 15 | Náchod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Jak vypadá scénář takového pádu systému v této souvislosti?
    Luk avatar 6.1.2009 12:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Docela by mě zajímalo, co by mohlo takový zákus způsobit. Nevím o tom, že by něco kriticky důležitého využívalo hodiny reálného času (používá se monotónní čas). Že by mohly mít problém aplikace, je věc druhá (nedávno jsem zažil zákus Kerio Mail Serveru na Windows po změně reálného času v systému), ale u jádra je to hodně podivné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.1.2009 13:02 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Dá se doklikat do LKML, kde už je na to patch. Jedno malé printk, a co se nestane :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    m1c4a1 avatar 6.1.2009 13:03 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    Stačí si představit nějaké realtime aplikace, které musí nějaký úkol splnit v rámci daného časového úseku; přijde sekunda navíc a dojde k selhání. Samozřejmě pokud to není programátorem ošetřeno.

    6.1.2009 13:08 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Rekl bych, ze vyvojari asi vetsinou s 61sekundovou minutou nepocitaji. :-)
    Michal Fecko avatar 6.1.2009 13:08 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    if 1_second_more=true then do kernel_panic
    13.1.2009 02:26 SB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    No fuj!
    Pavel Vymetálek avatar 6.1.2009 13:09 Pavel Vymetálek | skóre: 15 | Náchod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Ale co přesně se stalo? Proč lehne jádro? A proč to někomu neudělalo? A vidím rozdíl mezi real-time (přesný čas) a real time (pravidelné odezvy systému v řádu jednotek mili/mikro sekund).
    6.1.2009 13:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Tak já to tady ještě odkážu: http://lkml.org/lkml/2009/1/2/373
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    stativ avatar 6.1.2009 13:17 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Šlo právě o zprávu, že byla vložena sekunda navíc. V podstatě to proběhlo tak, že systém vložil 1 sekundu navíc a vytvořil zámek xtime_lock. Pak jádro chtělo o vložení jedné sekundy informovat userspace a tudíž zavolalo printk (a tudíž i logger klogd). Problém nastal v případě, že na systému probíhal nějaký výpočet nebo IO (prostě se něco muselo dít). Scheduler se pak (zřejmě v rámci férovost ;-) ) rozhodl získat aktuální čas. A tady došlo k problému – získání času znamená získání zámku xtime_lock. To způsobilo deadlok (Jiank řečeno, systém chtěl informovat o leap sekundě, ale zároven si to blokoval).

    Takže lidem, kterým se server v tu dobu flákal se nic nestalo.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Pavel Vymetálek avatar 6.1.2009 13:21 Pavel Vymetálek | skóre: 15 | Náchod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Díky za vysvětlení. Nevylo mi jasné proč by s tím měl "user space" mít problém, který by jádro nevyřešilo např. odstřelením aplikace.
    6.1.2009 14:15 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    > Stačí si představit nějaké realtime aplikace, které musí nějaký úkol splnit v rámci daného časového úseku;

    Takove aplikace obvykle pouzivaji monotonni cas, ktery je vuci takovym zmenam imunni. I kdyz je pravda, ze monotonni cas pres clock_gettime() je v Linuxu az od 2.6.x a pres times() obsahuje brutalni bugu, takze nektere programy radsi mohou vyuzivat wall-clock time pres time() nebo gettimeofday(), i kdyz by radsi meli pouzivat monotonni cas.

    Salamek avatar 6.1.2009 13:21 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Počkat co to teda znamená? že sekunda má 61s? nebo to bylo jen na chvilu ? drošku to nechápu :-P
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    6.1.2009 13:24 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99estupn%C3%A1_sekunda

    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    6.1.2009 13:30 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Minuta, ne sekunda.
    Salamek avatar 6.1.2009 17:23 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Jo sakra sem se uklepl,omlouvám se :-)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    6.1.2009 14:34 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    To je jednoduche - od doby, kdy sekunda prestala byt definovana jako 1/86400 dne, je potreba cas od casu pridat jednu seknudu, protoze rotace Zeme se zpomaluje (za to muze hlavne priliv a odliv). Kolisani neni navic pravidelne, za urcitych okolnosti se muze rotace dokonce i zrychlit (napr. pokud by roztalo vetsi mnozsti ledovcu), proto nelze prestupne sekundy planovat dopredu a museji se pridavat podle potreby.
    6.1.2009 16:08 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    rotace Zeme se zpomaluje (za to muze hlavne priliv a odliv)

    Presneji receno, mohou za to slapove sily, tj. ty same, co muzou za priliv a odliv.
    Michal Fecko avatar 6.1.2009 16:29 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Cize aj mesiac...
    6.1.2009 16:45 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    "Já si myslím," zachvěl se Marigold, "že tam, v hlubinách, na samotném dně toho mizerného oceánu, sedí obrovská nestvůra, tlustá, šupinatá příšera, ropucha s rohy na obludném čele. A někdy natahuje vodu do panděra - a s tou vodou všechno, co tam žije a dá se jíst - ryby, tuleně, želvy, všechno. A pak, až kořist stráví, zase vodu vyvrhne a máme tady příliv. Co myslíš, Geralte?"

    "Myslím, že jsi dětina. Yennefer mi kdysi říkala, že příliv a odliv způsobuje Měsíc." Marigold se rozřehtal.

    "To je mi ale blbost! Co má Měsíc společného s mořem? Na Měsíc vyjí jenom psi. Dostala tě, ta tvoje lhářka, udělala si z tebe srandu. A podle toho, co vím, tak ne poprvé."
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    6.1.2009 17:28 vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    Ještě se sluší uvést zdroj, ne každý zná páně Sapkowského ;)

    6.1.2009 17:45 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Nekulturní barbaři mohou použít Google.
    6.1.2009 23:59 JP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?

    To je trochu odvážné tvrzení. Jsou literáti a literární kritici, kteří by Vás naopak za znalost Sapkowského považovali za nekulturního barbara, jelikož jste čas stravený nad ním mohl investovat jinak...

    Tím nechci říct nic jiného, než že neznalce díla S. bych rozhodně nenazýval nekulturními barbary...

    7.1.2009 00:12 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Jsou literáti a literární kritici, kteří by Vás naopak za znalost Sapkowského považovali za nekulturního barbara

    Nepochybně. Ale názory takových lidí jsou mi … (laskavý čtenář si doplní dle vlastního uvážení), stejně jako si nevybírám filmy podle toho, co o nich tvrdí Rejžek s Justem.

    Nicky726 avatar 6.1.2009 20:44 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    +1
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    6.1.2009 23:04 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Nekulturni barbar hleda zdroj Sapkowskeho knizek.... Onehda na koleji jsem rpecetl veskere fantasy a sci-fi knizky ktere pritahl spolubydla a od te doby se chystam docist jednu knizku...

    Mrtvi lide (presneji zemreli, nikoli poloschnile mrtvoly) pripluvy jakymsi vzduchoprazdnem na planetu a tam zili. Na jakychsi velkych asi kamennych houbach dostavli kazde rano jidlo do misky. Pak se "nas hrdina" vydal plout po rece za nejakymy bohi nebo kam, tam uz jsem nedoplul (nedocetl).

    Neznate to nekdo?

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    xxxs avatar 7.1.2009 02:07 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Řeka zmrtvýchvstání - To Your Scattered Bodies Go

    Bájná loď - The Fabulous Riverboat
    7.1.2009 06:29 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Jo. To je přesně ono. Zajímavý čtení.
    6.1.2009 16:46 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    A nebo je pravda někde jinde :-).
    Nikola Ciprich avatar 6.1.2009 19:07 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    jojo, jeden z mych oblibenych, vubec xkcd je skvely zdroj komixu...

    ale stejne muj favorit je tento: http://xkcd.com/468/ :-)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    6.1.2009 19:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Přiznávám se, že nechápu komentář, který u tohohle obrázku je...
    Quando omni flunkus moritati
    Nikola Ciprich avatar 6.1.2009 20:54 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hilbert_program ;)
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    6.1.2009 21:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    Děkuji za snahu, ale po prohlédnutí odkazovaného článku mám ten pocit, že vysvětlení, které bych pochopil, by muselo být česky, maximálně čtyři slova na větu a spoousta obrázků ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Salamek avatar 6.1.2009 17:26 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Způsobila přestupná sekunda pády systémů?
    aha tak to jo já se lekl že minuta bude mít 61s nebo něco :-D :-D sem se moc nevyspal, tak mi to nemysli:-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.