abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 706 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    mirec avatar 2.9.2008 09:18 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Linux nebol zložitý pred 4 - 5 rokmi kedy som kupoval svoj prvý PC a rovno som tam dal mandrake a nie je zložitý ani teraz. Nechápem prečo niekto tvrdí, že je to zložité keď som to dokázal nainštalovať a používať bez toho aby som predtým používal PC, s nulovou znalosťou anglického jazyka a bez internetu. Mimochodom veľmi mi pomohol tlačený manuál ktorý bol dodávaný spolu s distribúciou.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Dalibor Smolík avatar 2.9.2008 10:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    To je všechno hezké, pokud člověk instaluje základní funkce. Jakmile chce například zprovoznit wifi kartu, čtečku karet, webovou kameru, připojit mobilní telefon, scanner a multifunkční zařízení - prostě věci, které jsou potřeba při práci ve firmě, není záležitost již tak triviální a vyžadují hlubší znalosti. Ve windows připojí, nahraje ovladač z přiloženého CD (DVD) a jede.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.9.2008 10:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    wifi kartu - neskoušel jsem,

    čtečku karet - chystám se,

    webovou kameru - autodetekce i na LiveCD MDV2007.0,

    připojit mobilní telefon - nepovedlo se, ale byl to Siemens Xelibri,

    scanner a multifunkční zařízen - bez problému, autodetekce

    Nešlo mi ani tak o firmy, jako o normální smrtelníky, taková ta masa lidí co potřebuje FF, texťák, malováníčko, video a muzyku ;-) Pro tyhle je to dezinformace, ve firmách bývá minimálně jeden člověk který PC rozumí a ví co potřebuje, aniž by k tomu potřeboval nějaký mlžení "odborníků".
    Dalibor Smolík avatar 2.9.2008 10:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Asi mám kolem sebe lidi (smrtelníky), kteří jsou náročnější. Psal jsem o firmách (moje chyba), ale toto chtějí mít i lidé doma. Lidé chtějí digitálně fotit, chtějí si dávat staré rodinné fotky na počítač, webová kamera je tak trochu móda. No a nějaké vypalování filmů, atd. Autodetekce scanneru a multifunkčního zařízení - gratuluji. Pokud člověk Linux používá, vybere si vhodný scanner. Ale pokud používá Windows, může natrefit zcela jistě na nepodporovaný scanner bez problémů, pokud přechází na Linux později..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.9.2008 11:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Já pořád nevím kde je problém, prostě jsem koupil multifunkční HP, protože stálo 150PLN, nic jsem nevybíral ;-) Digitálně fotim - autodetekce (HP), Webkamera - autodetekce (noname), vypalovačka - autodetekce (asus), abych přiznal po pravdě, jedinej problém co jsem měl v Mandrivě, bylo že neviděla DVD s mezerou v názvu, což by asi někdo neznalej těžko "rozcházel", ale to je fakt jediná věc, na kterou si teď vzpomínám... ;-)
    Grunt avatar 2.9.2008 12:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Tak a teď zas trošičku jiný názor ať to tu není moc pozitivní.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.9.2008 11:28 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Pokud si vybere nebo již má multifunkci od HP, tak stačí opravdu jen připojit, ani se nemusí trápit s CD s ovladači(měl jsem i Canon tiskárnu a Lexmark a nikdy žádný problém). Vypalování není problém snad, dokonce má k dispozici K3B úplně zadarmo narozdíl od Nero (vím, jsou i jiné programy zdarma na win)..krom toho K3B už v distrech bývá, nero nebo jiný pokročilý "vypalovač" ne. S wifi je to podobné jako u tiskárny, já mám třeba smůlu a musel jsem sáhnout po ndiswrapper :( Webka to samé. Opravdu 95% všeho v mém PC i laptopu funguje hned po vložení liveCD(u pc mi funguje vše), je jen škoda že to win uživatelé neví, nebo řeknou že to je jedno :)
    ...
    Dalibor Smolík avatar 2.9.2008 12:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Usuzuji jen z vlastních zkušeností. Nedávno jsme si koupil tiskárnu HP P1005 a zprovoznění mi dalo chvíli zabrat. Sehnat a stahnout z netu ovladač, zkompilovat, správně nastavit..Nic pro běžného uživatele Windows. Dále přestal fungovat z ničeho nic připojení foťáku Olympus. Prkotina, ale jak dlouho se to řešilo .. V podstatě maličkosti, které jsou pro začátečníka nepřekonatelným problémem.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Grunt avatar 2.9.2008 12:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Usuzuji jen z vlastních zkušeností. Nedávno jsme si koupil tiskárnu HP P1005 a zprovoznění mi dalo chvíli zabrat. Sehnat a stahnout z netu ovladač, zkompilovat, správně nastavit..Nic pro běžného uživatele Windows.
    Ona ani ta kompilace není žádná věda (a OSS bez kompilace, to je jako…), ale neznám dva balíky, které by se kompilovali stejně nebo pro které by existovalo nějaké standardní rozhraní.(Či klikací nebo CLI je vcelku jedno pokud ten příkaz nebude jeden a delší než 80 znaků) Snad časem se situace zlepší.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.9.2008 12:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Řekl bych, že 90% OSS software se kompiluje pomocí ./configura && make :-)
    2.9.2008 13:12 thl2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Opravdu? Byl jsem celou dobu přesvědčen, že pomocí emerge balík.
    2.9.2008 13:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    A ono to emerge následně nevolá make? ;-
    2.9.2008 13:25 thl2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Nevím, vůbec jsem se tím nezabýval.
    Grunt avatar 2.9.2008 13:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    emerge = wget, ./configure, make, make install a cp. A samozřejmě teda všelijaké databáze nainstalovaných balíčků, závislostí, vlastnictví souborů, apod.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.9.2008 13:32 thl2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    WOW
    David Watzke avatar 2.9.2008 14:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    emerge = wget, ./configure, make, make install a cp.
    Zas až *tak* trapný to není :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 2.9.2008 15:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Skoro jo. Samozřejmě jsem nevzal do úvahy kupu kdejakých proměnných, skriptů, konfiguráků, temp adresářů a podobných blbostí. Dobrá tedy, oprava: Zjednodušeně řečeno.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 2.9.2008 13:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Tak to je špatný postup. V prvním případě by vždy mělo být README(popř. INSTALL) a to minimálně z toho důvodu, aby se zjistili závislosti.(Tím stoprocentně odradíme 80% všech BFU, z čehož 50% dalších odradí přečtení pár prvních vět, pokud to vůbec přečíst budou umět…a instalace dev balíčků když někteří si se závislostmi vůbec nelámou hlavu) Pak by mělo následovat ./configure --help, k nastavení prefixu(cpát si do kořenu bůh víc o a bůh ví co si tak přepisovat…no nevím) a různých voleb(pokud ještě někdo zůstal, tak na kupě všelijakých přepínačů u větších projektů to zabalí určitě) a až pak ./configure a make. A další problém je, že /opt/nazev_balicku není v $PATH, takže pokud by to chtěl uživatel používat nadobro, tak by si musel vytvořit balíček(schválně, kolik procent ze 100% BFU se dostane až sem). A to jsem radši zamlčel všelijaké verze různých balíčků a závislostí, různé předpokládání, chybějící hlavičkové soubory nebo třeba špatně datové typy proměnných ve zdrojácích a další podobné lahůdky. A co když BFU bude chtít přeložit pro jinou architekturu nebo třeba jen proti jiné libc?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.9.2008 13:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    že /opt/nazev_balicku není v $PATH, takže pokud by to chtěl uživatel používat nadobro, tak by si musel vytvořit balíček
    Nechápu jak se ti ten program bez spuštění make install do toho adresáře dostane, leda, že by si ho tam přímo kompiloval....
    V prvním případě by vždy mělo být README(popř. INSTALL) a to minimálně z toho důvodu, aby se zjistili závislosti.
    Závislosti si kontroluje ./configure a proto můžeš postupným spuštěním ./configure doinstalovat všechny potřebné věci :-)
    ./configure --help, k nastavení prefixu(cpát si do kořenu bůh víc o a bůh ví co si tak přepisovat…no nevím)
    Nechápu jak ./configure && make přepíše něco v /usr/... já si vždycky myslel, že tohle ve většině případů provádí až make install o kterém ale v mém komentáři vůbec nemluvím. A i kdyby byl Makefile tak blbě napsaný, tak to make stejně nespouštím pod rootem, takže přepisování se nekoná. :-)
    Grunt avatar 2.9.2008 13:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Nechápu jak se ti ten program bez spuštění make install do toho adresáře dostane, leda, že by si ho tam přímo kompiloval....

    Nechápu jak ./configure && make přepíše něco v /usr/... já si vždycky myslel, že tohle ve většině případů provádí až make install o kterém ale v mém komentáři vůbec nemluvím. A i kdyby byl Makefile tak blbě napsaný, tak to make stejně nespouštím pod rootem, takže přepisování se nekoná.

    Omluva, chyba na mé straně. Samozřejmě jsem myslel kompilaci, instalaci a spouštění. Na co by někomu bylo, kdyby ze zdrojáku udělal binárky a pak je nepoužíval?
    Závislosti si kontroluje ./configure a proto můžeš postupným spuštěním ./configure doinstalovat všechny potřebné věci :-)
    Tak za prvé se bavíme o BFU. To rozlišuje dva stavy: jede/nejede. Ještě jsem neviděl BFU, které by snad četlo chyby i když je má přímo naservírované na obrazovce a ještě zvýrazněné, natož potom schované v nesouvisejícím blábolu jako je stdout z configure. Za druhé, configure nikdy nezachytí všechny chyby v závislostech a nezřídka to pak končí na make. Za třetí, README neslouží jen ke zjišťování závislostí(které by dle mého názoru měly být minimálně v samostatném souboru, lépe automaticky detekovány a automaticky instalovány), ale také z důvodu různých upozornění, ujasnění předpokladů a řešení nestandardního způsobu instalace(který sice není tak rozšířen, ovšem je zákeřnější v tom, že je potřeba v žádanějších balíčcích).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Dalibor Smolík avatar 2.9.2008 15:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Tak za prvé se bavíme o BFU. To rozlišuje dva stavy: jede/nejede. Ještě jsem neviděl BFU, které by snad četlo chyby i když je má přímo naservírované na obrazovce a ještě zvýrazněné, natož potom schované v nesouvisejícím blábolu jako je stdout z configure.
    A přesně tohle jsem měl na mysli.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.9.2008 11:26 Němec Tomáš | skóre: 15 | blog: muj001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    wifi kartu nemám a nezkoušel

    čtečka karet ok automaticky

    Bluetooth automaticky

    mobilní telefon přes Bluetooth, soubory bez problémů

    wammu s Nokia 6300 vedené nastavení, telefon neidentifikován, ale funguje.

    neřekl bych že je to složitější než ve win. Už jsem zažil že ovladač na cd nejede a potom je opravdu umění to nastavit.
    2.9.2008 11:01 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Ve windows připojí, nahraje ovladač z přiloženého CD (DVD) a jede.
    A nebo také nejede, případně "jede" a nadává jako špaček. Není zas takovou výjimkou stav, kdy se po takových pokusech musí windows přeinstalovat, protože ten hnůj co si tam výrobci HW cpou dokáže nadělat pořádnou paseku.

    Ovšem, s tou částí předtím musím souhlasit: žádné hlubší znalosti nejsou potřeba. Problémy lze vždy vyřešit hrubou silou (reinstall to jistí), případně je svést na někoho konkrétního a například HW reklamovat. No a v první řadě: člověk jde s davem, takže nevyčnívá.
    belisarivs avatar 2.9.2008 14:30 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Souhlas.

    Jednou jsem takhle instaloval nekolik hodin Windows XP. Odchazel jsem s divnym pocitem asi kolem jedenacte hodiny a modlil se at je to OK.

    Masakr.
    IRC is just multiplayer notepad.
    2.9.2008 16:46 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    1. Pokud autor clanku vubec linux nepouzil a jen pise co slysi, tak je to uplne irelevantni i kdyby to tak bylo.
    2. Je to jen o tom, ze neznalec ceka ze mu bude vsechno chodit a nevybira hardware s podporou pro linux. Narozdil treba od maca, neni to teda jen o znacce? Opravdu, kdyz vyberes spravny hw tak ti snad vsechno z toho co si zminil bude fungovat bez toho aniz bys musel - umet anglicky abys vybral co vlastne chces nainstalovat z toho cd, vedet co z toho je balast a co vlastne drivery, skladovat nejaky CDcka a stracet cas nejakym klikavanim - proste ootb.
    carnero avatar 2.9.2008 14:47 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Nevím jak jinde. Ale u mého notebooku mi posloužil Google, schopnost číst a také udělat to, co píšou v tom nalezeném howto. Zpravidla to bylo tak pět bodů, které jsem někam opsal nebo naklikal. O linuxu jsem v té chvíli nemusel vědět vůbec nic a také ani neveděl. A funguje mi čtečka karet, webkamera, tiskárna+skener (taková ta kancelářská obluda, co umí všechno kromě palačinek), WiFi, bluetooth a připojení via mobilní telefon. Víc toho v notebooku nemám a nikdy jsem ani neměl touhu mít.

    Za sebe můžu říct, že v linuxu žádný praktický problém nevidím.
    2.9.2008 09:31 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Setrvačnost myšlení je strašlivá. Dá se to to dokumentovat třeba na gambáči, na který spousta lidí nedá dopustit a přitom je dneska skoro nepitelný a spousta jiných značek ho strčí hravě do kapsy. Ale začíná se to lámat a i venkovské hospody nabízejí alternativu (třeba Svijany).
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    Václav 2.9.2008 10:06 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Zajímavé, pivní otázka se tu poslední dobou řeší celkem často :D Začne Flame? Najdou se vůbec někdy zastánci Starobrna? Jsou zahraniční piva opravdu o tolik horší? Co si dát Jednoťáka? A co na to Mirek Dušín?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.9.2008 10:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Svijany dobrý, Starobrno dobrý, Polský pivo #@^%*^*$*$@@!@!^^*%%#$# HNUS!!!, Jednoťáka jsem ještě neviděl, předpokládam, že Mirek Dušín nepije...
    2.9.2008 10:31 thl2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Stále ještě v Polsku lijí do piva sirup?
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.9.2008 10:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    No, to se mi vždycky kroutěj i prsty u nohou, ale vzhledem ke kvalitě toho "nápoje", který vydávají za pivo se jim na druhou stranu zas až tak nedivim...
    2.9.2008 12:13 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    polske pivo s tim malinovym sirupem je vyborne, nebo aspon o dost lepsi nez cisty neredeny Lech ktery je skoro nepozivatelny:-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Václav 2.9.2008 12:37 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Hele, ono se to i rozjelo :D Nečekané. Člověče, u Starobrna té jedenáctce i věřím, ale to co mi natočili v brně byl hnus fialovej :D Jednoťák je z báječné sady značek "Pivo", "Lahváč", "Světlé výčepní", "Staročech" (opravdu se to tak jmenuje)... Vesměs kvalitní produkty, často levnější než záloha na lahev ve které jsou (snad s výjimkou Piva, to se prodává i v petlahvích).
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.9.2008 10:57 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Najdou se vůbec někdy zastánci Starobrna?
    Ja se klidne Starobrna zastanu :) Nepasterovany Baron Trenk (nebo i nepasterovana 11) jsou vyborne. Bohuzel zakonzervovanim se z nich stane temer nepitelnej humac (teda aspon z te 11).
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.9.2008 11:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Kdysi jsem s kámošema v Praze chodil do centra, do jedný hospůdky kde ho točili. Vždycky když s náma šel někdo poprvé, říkal "ježišmárjá Starobrno, pojďte někam jinam", no a pak už ani necek a chodil tam s náma :-D V podstatě jediny Český pivo u kterýho se mi skroutila kušna byl točenej Egenberg, někdy před 15ti lety...
    2.9.2008 11:30 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    já nesnášim ty žlutý piva :-D ... Starobrno se i z trucu dá pít :) ..ale co nesnesu, co chutná jako teplá voda s droždím, jsou Louny :-D
    ...
    2.9.2008 14:26 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Hmm, Egenberg jsem teda nepil nikdy (vidím že naštěstí). Můj osobní výherce soutěže o největší humus je 10° Vyškov.
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    2.9.2008 15:05 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    No jo, Eggenberg, to je jedna ze dvou světových ostud Českého Krumlova :-) I když kvasnice nechutnaly špatně…
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 2.9.2008 12:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Najdou se vůbec někdy zastánci Starobrna?
    Určitě ano.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.9.2008 22:35 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Najdou se vůbec někdy zastánci Starobrna?
    Ano. Až teď, když pracuju v "díře u městečka u nádraží", kde set točí jenom G, nic moc plzeň, Holba, ředěný? Smíchov a svijanský Máz, jsem pochopil, jaký poklad vlastně dobře natočené bahno je. ;-)
    2.9.2008 22:36 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    s/set/se/
    Dalibor Smolík avatar 2.9.2008 10:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Nedávno jsem seděl na obchodním jednání s thajským zákazníkem v hotelu s přípojkou wifi, tak jsem si vzal svůj notebook s sebou. Díval se, jak Debian startuje a řekl, že tohle ještě neviděl. Aha, to asi bude Linux :-). Nojo, povídá. Tohle mi strašně připomíná starý DOS z dob, kdy jsem byl mladý. Takže zaškrtávám první variantu :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.9.2008 11:17 Tomáš Kubíček | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Myslím, že pravda je někde uprostřed...Sám už několik let koketuju s Linuxem, používám ho dlouho i jako alternativní systém na PC v práci na zálohování, mám koupenou krabicovou verzi OpenSUSE 11, doma mám dualboot s WinXP, ale přes den pracuju na MacOSX. Samozřejmě, že instalaci linuxu zvládne začátečník, tedy pokud víceméně nechá defaultní nastavení instalace. Prvním zádrhelem, ale může být, kdy nenajede Xserver, protože je špatně detekovaný ovladač grafické karty a uživatel se dívá jen na černou obrazovku :-( To se mi stalo v OpenSuse 10.3 a 11 i v PCLinuxOS. Dalším zádrhelem může být připojení k internetu, pokud vlastníte USB ADSL modem a standartně nemáte v distribuci předinstalované PPP, tak se jen tak nepřipojíte...Pokud máte jednu z tiskáren (která má ovladače pro Win, MACOS 9 i MACOSX) ale v Linuxu není podporována, tak nevytisknete ani stránku. Další nepříjemností může být, kdy máte ještě druhé PC a na jednom z nich potřebujete nastavit sdílení připojení k internetu. No...není to úplně triviální postup. To samé sdílení souborů...Ve Win a MACOSX je většina těchto věcí otázka dvou kliknutí...V linuxu lze také kupa věcí naklikat, ne vždy ale klikátka doopravdy dělají co mají a pak je třeba jít do příkazové řádky...Mě osobně to nevadí, já si poradím, ale pro běžného uživatele ještě kupa věcí má k uživatelské přívětivosti hodně daleko.

    No a ještě tak na okraj...trochu mi nesedí krátké vyvojové cykly distribucí...většina lidí chce mít PC na práci a zábavu...a ne aby každého půl roku přeinstalovávali systém, protože je novější verze a upgrady ne vždy dopadnou dobře...Na tohle mi třeba víc sedí MACOSX, kde můžete mít systém několik let, nemusíte na něj sáhnout, pouze občas stáhnete bezpečnostní a systémové updaty. Zároveň nemáte problém používat novější verze aplikací (Firefox, OpenOffice, Skype, atd...) protože obvykle nejsou vázány na určitou verzi systému a instalace je triviální...vezmu aplikaci a zkopíruju ji do složky aplikací...
    2.9.2008 11:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Prvním zádrhelem, ale může být, kdy nenajede Xserver, protože je špatně detekovaný ovladač grafické karty a uživatel se dívá jen na černou obrazovku :-( To se mi stalo v OpenSuse 10.3 a 11 i v PCLinuxOS.
    A my ti všichni děkujeme, že si to nahlásil do bugzilly. ;-)
    trochu mi nesedí krátké vyvojové cykly distribucí...většina lidí chce mít PC na práci a zábavu...a ne aby každého půl roku přeinstalovávali systém,
    Proč přeinstalovávat při každé nové verzi? Podpora pro # openSUSE 11.0 - June 30th 2010 (current projection) [1] To je sakra dlouho po vydání 11.1 :-)
    2.9.2008 11:36 Tomáš Kubíček | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Nevím jestli je to bug...poradil jsem si, stačilo najet v Safe modu... Nestěžuju si,:-) dokážu si poradit :-) , jen si myslím, že pro začátečníka je to situace, kdy hodí linuxové CD do koše a řekne...on je ten linux nějakej divnej...

    Samozřejmě, že při každé nové verzi není třeba přeinstalovávat, ale dvouletá podpora zahrnuje i novější verze Firefoxu, Thunderbirdu, Openoffice a dalších aplikací ????

    Je to můj názor a není proti Linuxu, to bych si asi nekupoval krabicovou verzi a neměl ho na dvou PC :-)
    2.9.2008 11:42 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Zlatej safe mod :) ...mě se jednou povedlo na svojí GF pod windows podělat instalaci ovladače, už nevím jestli vyply proud či co, ale počítač nastartoval a místo přihlašovací obrazovky tam byla černá obrazovka....ale bohužel i nouzovém režimu...vyměnil jsem GF6600 za starou MX 400 a to samé. Až když jsem do něj narval ATI kartu, tak naskočil obraz....smazal jsem ovladače NVIDIA, vrátil GF, instaloval ovladače a OK :) V linuxu alespon ta konzole naskočí vždycky :)
    ...
    2.9.2008 13:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    V linuxu alespon ta konzole naskočí vždycky :)
    To není pravda...
    2.9.2008 13:43 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    OK, opravím to...mě naskočila vždycky :-D Dík za info, zas mám o důvod víc se bát :)
    ...
    2.9.2008 13:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Nevím jestli je to bug...
    To si snad děláš srandu, ne? I kdyby to bug nebyl, tak se ti v té bugzille nikdo smát nebude, maximálně tomu bugreportu nastaví příznak FEATURE.
    poradil jsem si, stačilo najet v Safe modu...
    Jenže to je k ničemu, to není řešení, to je workarround. Workaroundy jsou ke krátkodobému překlenutí problému.
    en si myslím, že pro začátečníka je to situace, kdy hodí linuxové CD do koše a řekne...on je ten linux nějakej divnej...
    No a právě proto máš nahlásti ten bug, aby na ten problém ten začátečník narazit nemusel.
    Samozřejmě, že při každé nové verzi není třeba přeinstalovávat, ale dvouletá podpora zahrnuje i novější verze Firefoxu, Thunderbirdu, Openoffice a dalších aplikací ????
    A dalších apikací? Jako třeba gcc? :-)
    Je to můj názor a není proti Linuxu, to bych si asi nekupoval krabicovou verzi a neměl ho na dvou PC :-)
    Mi je úplně fuk, jestli si proti linuxu, nebo pro linux. Jestli máš jednu krabici, nebo 10. Já jenom říkám, když máš problém, tak nahlaš bug. Tlacháním v diskusích ničemu nepomůžeš.
    default avatar 2.9.2008 18:07 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Když ono to občas není tak jednoduchý. Chci nějaký čas nahlásit bug do OOo a nějak jsem po půl hodině hledání na webu našel jen nějaký podělaný mailing listy pro koncáky, ale bug reporting formulář ne. Takže oni si to občas dělají sami, víš?
    3.9.2008 09:13 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Já jsem to teda v pohodě našel - Openoffice.cz -> Hlavní nabídka -> Oznámení chyby -> v textu IssueZilla (odstavec Jak oznámit chybu).

    Což mi připomnělo, že je chyba v impressu, kdy při exportu do PPT se převedou veškeré znaky s diakritikou do písma Lucida Sans Unicode. Už se na ní snad pracuje (#62600), stejně jsem pro ni ale zahlasoval, straší tam docela dlouho (a je hloupá).
    default avatar 3.9.2008 09:21 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Aha, koho by napadlo, že se musí hledat na openoffice.cz nikoli na openoffice.org. Děkuji, během dne nahlásím mé problémy :-)
    3.9.2008 17:49 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    No, tam je to horší, musel jsem použít sitemapu :-). Ale je to tam, participate -> quality assurance -> QA team -> report a bug.
    2.9.2008 23:31 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    A dalších apikací? Jako třeba gcc? :-)
    Jo to by me taky zajimalo jak jednoduse nainstalovat na MACa gcc. Jediny co se mi nabizelo bylo registrovat se nejak nekde na nakym developerskym webu a stahovat xcode, kterej ma pres giga, tak sem se na to vykaslal...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    default avatar 3.9.2008 09:08 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Ten Xcode máš na druhým DVD (nebo prvním?), který jsi dostal k počítači. Ale stejně doporučuji stáhnout tu novější verzi, jestli tě vývoj víc zajímá…
    3.9.2008 11:52 Tomáš Kubíček | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Trochu mě překvapuje agresivní tón Tvých reakcí...Tímto způsobem komunikace prokazuješ rozšíření linuxu tak trochu medvědí službu :-) Ale to je Tvoje věc.

    Pokud máš pocit, že tlachání v diskuzích je k ničemu, nikdo Tě nenutí se do toho zapojovat. Já jsem pouze reagoval svým vlastním názorem na obsah článku.

    Psal jsem pouze své zkušenosti, které mám při užívání linuxu, možná je na čase si uvědomit, že nic není jen černé nebo bílé a pokud někdo řekne, že v linuxu jsou ještě některé věci nedotažené, tak občas může mít i pravdu. Považuju se za běžného uživatele, který potřebuje na počítači pracovat a ne se hrabat v systému, to ať dělá ten, koho baví hledat bugy a podílet se na vývoji...já nejsem vývojář. I přes některé drobné problémy Linux používám a budu používat, souběžně s MacOSX i WIN, protože každý z těchto systémů má své výhody i nevýhody a je jedno, jestli se bavíme o stabilitě systému, lepších aplikacích, nebo uživatelské přívětivosti.
    3.9.2008 11:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Psal jsem pouze své zkušenosti, které mám při užívání linuxu, možná je na čase si uvědomit, že nic není jen černé nebo bílé a pokud někdo řekne, že v linuxu jsou ještě některé věci nedotažené, tak občas může mít i pravdu.
    Já jenom říkám, že vypichování těchto nedostatků v diskusích na netu je naprosto k ničemu a správné místo kam je psát je bugzilla.
    default avatar 3.9.2008 12:11 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    vypichování těchto nedostatků v diskusích na netu je naprosto k ničemu
    Nemyslím si. Rozhodně začínajícím uživatelům víc pomůže mít ty nedostatky popsané hezky česky a narovinu v diskuzi, než ztrácet čas procházením bugzilly se slovníkem.
    3.9.2008 12:14 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Jenže nijak to nepomůže vývojářům, aby ty problémy napravili. :-)
    2.9.2008 11:38 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Kamarádka má odemne instalovaný Kubuntu 6.06 a nějak po nový verzi netouží...poznám to z jejích slov "nešahej na to nebo mi to pak nepůjde jako posledně " :-D .... Opera jde nainstalovat i v poslední verzi vpořádku a třeba IM kopete se moc v té verzi od současné neliší (jestli vůbec)...plus dalších pár neaktuálních programů..a služí :) ..není tedy pravda že je na škodu rychlý cyklus, můžeš zůstat u staré verze (6.06 je stále podporována tušim). Já ho naopak vítám, protože jsem masochysta :)
    ...
    2.9.2008 11:19 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Když si nenahodíš splashscreen tak se není čemu divit. :-)
    2.9.2008 16:23 letec | skóre: 5 | blog: txt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Chtělo by to usplash.
    2.9.2008 14:05 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    zdravim,

    hodne to zalezi na stesti a Vasich pozadavcich na HW a SW.

    Jsem sice z hodne veci v linuxovem svete nadsenej a hodne veci propaguju, ale par narazu s realitou a nasazenim linuxu jsem mel. Do pouzitelnosti ma obcas jeste linux daleko. Zejmena desktopy.

    Asi nema smysl napsat 50-100 bodu minimalne, co nejde a tak dale. Bugzilly jsou plne chyb a prani uzivatelu.

    Jedna vec, je pokud pouzivate Linux sam. Dalsi je pokud ho pouzivate ve firme. Nebo jste ve firme a udelate si studii.

    Dalo by se vysvetlovat proc. Zkuste jit do praxe a uvidite. Zjistite, ze uzivatele toto chteji a ze hodne veci se neda nahradit nebo nepouzivat.

    Hodne je to o tom, ze na tuto otazku si zodpovi uzivatele, co umi naslouchat pozadavkum uzivatelu. A tech tu mnohdy dost neni. Vetsinou jsou v presile ti, co jsou vysmati, vse jim funguje a administruji si svuj server.

    V podstate s lidma, co na linux ve skutecnych vecech nadavaji, souhlasim. Ono to zase tak neni s Linuxem ruzove.

    Jdete do praxe a uvidite. At jsem delal v ciste linuxove firme nebo i ve firmach, co delaly s opensource, tak stale bylo dost problemu. Idealni je dostat se k zakaznikum a videt, co delaji, potrebuji a jak co pouzivaji.

    Prosel jsem par bank (nekdy rychle, nekdy ne) a kdyz tu sepisu, co uzivatele a vyvojova nebo IT oddeleni potrebuji, tak tu na abicku nebude nikdo rok povidat a budeme tu jenom kodit. Mozna i velka cast nediskutujich navstevniku by mela ten rok plne ruce prace. A stejne by se to poradne cele nestihlo.

    Linux je pouzitelny. Zalezi, jak na co. Videl jsem uspesna nasazeni, ale i neuspesna. Tim myslim jak u uzivatelu, tak i ve firmach. A jeste vice je prostredi, kam si ho i po nejakych testech (treba i z duvodu moznosti vyjmeny dokumentu) nasadit nemuzete vubec.

    Idealni je si ty vyhody a nevyhody sepsat. A dodat ke kazde veci, zda blokuje provoz/pouzivani nebo ne. Je to klasicka ucetni sibenice. Nebo si jen sepsat seznam veci, co nejdou a nelze aplikaci pouzivat. Nebo jina klasifikace chyb.

    Pavel Kysilka
    Jardík avatar 2.9.2008 17:14 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Linux opravdu je pouze pro zkušené uživatele. Tím myslím kvůli HW. Je sice HW, který zasunete a funguje, jenže také je spousta HW, co zasunete a nefunguje. A co víc, v gui vás ani nic neinformuje, že jste takový hw zapojily a neukáže se, že zařízení bez ovladače fungovat nebude. Ve Win na vás skočí dialog nalezen nový HW a nabídne instalaci ovladačů ... ať už z internetu či cd. Že byl nalezen nový hw informuje i když ovladače má a vy tak alespoň víte, že hw byl rozpoznán, aniž byste ho zkoušeli. V linuxu nevíte, jestli to něco našlo. S linuxem je pak uživatel odkázán na nějaké lspci, dmesg a jánevímcovšechno. A to rozhodně není pro neznalé.

    Např. já zasunu jednu starou webkamerku od creative, která v linuxu nefunguje. Ale běžný uživatel neví, že s ním nefunguje. Zapíchnu ji do USB a nic (kromě dmesg) mi nedá vědět, že jsem ji zasunul. Ocenil bych, kdyby třeba na mě vyskočila "bublina" či dialog, že byl rozpoznán nový HW a že potřebuji ovladače, protože v systému nejsou. Pak vím, že mám kouknout na cd/www stránky výrobce, jestli poskytuje ovladač na dané zařízení a když ne, tak nadávat jemu a né linuxu.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 2.9.2008 17:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Když se tak nad tím zamyslím…zdá se mi to nebo neexistuje žádná(ať už kernel nebo userspace) detekce HW pro Linuxová jádra, která by natahovala potřebné moduly a prostě se natáhnou všechny a který bude fungovat, ten se nechá?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    2.9.2008 17:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    zdá se mi to nebo neexistuje žádná(ať už kernel nebo userspace) detekce HW pro Linuxová jádra
    Opravdu se ti to jenom zdá. Něco se o tom, jak to funguje, dočteš třeba v devfs-vs.-udev
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Jardík avatar 2.9.2008 18:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    To nic nemění na tom, že uživatel nemá absolutní páru o tom, co se stalo (a jestli se vůbec něco stalo), protože mu nic nedá vědět.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jendа avatar 2.9.2008 18:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Ubuntu (8.04) to má, minimálně u USB tiskáren, flashdisků a foťáků. Když jsem připojil tiskárnu/multifunkci (Epson DX4000 a HP F2100 a D1460), vyskočila bublina, že je tiskárna připravena k použití - včetně skeneru. Při zasunutí flashdisku se automaticky namountuje a otevře v Nautilu a při připojení foťáku, který na Windows (XP) potřebuje extra SW se už Ubuntu 7.04 zeptalo, jestli chci importovat fotky a po "Ano" je samo nahrálo.

    Já ale tyhle věci prostě nechci. Když něco připojím, tak si dám dmesg|tail, stejně většinu času trávím v konzoli a tyhle "bublinky" mi jen vadí. Nedávno jsem řešil Mandrake nakonfigurovaný jako multiseat, kde to při připojení mass storage dělalo všem uživatelům najednou "zajímavé věci".
    Jardík avatar 2.9.2008 21:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Tak si to hold vypnete. Že nechcete ... tak nechtějte ... neznamená, že to nemůže chtít někdo jiný. Vy dáte dmesg|tail, jenže bfu určitě nechce kvůli každý věci otvírat konzoli a psát příkazy a ještě se je učit.
    Věřím v jednoho Boha.
    3.9.2008 08:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Proč se mnou polemizuješ? Já jenom vyvracím domněnku, že Linux ničím jako detekcí HW nedisponuje. Souhlasím s tím, že je to dole drobátko vychytanější, než nahoře, ale to je spíše důsledkem faktu, že nikdo nenapsal nějaký klikací udělátor pro to nahoře.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.9.2008 19:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Šmíde, Šmíde, Reiser si pro tebe příde!

    Zase kecáš pí*oviny, já mam prastarou foťákowebovku (noname) která se mi rozjede i s MDVone a když jsem jí skoušel rozjet pod widlema, objevila se mi tvoje slavná bublina a ho*no, ať jsem se snažil sebevíc, jeden velkej prd. Nebo telefony, co mam s toho, že mi t o napíše "rozpoznáno siemens xelibri x3" když tim to končí :-D

    Ty kdyby jsi se s celim světem hádal, že hovno není hovno, ale lízátko, tak ho snad budeš lízat, jenom proto, aby jsi odůvodnil, že ty jedinej máš pravdu... :-D
    frEon avatar 2.9.2008 20:57 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    LOL :-D
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Jardík avatar 2.9.2008 21:32 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Tak jo, najděte mi ovladače, či způsob rozchození mé webky v Linuxu, třeba v právě zkoušené openSUSE 11 x86_64. Je to usb webka creative , model pd1001. Jenom dodám, že to co odkazují zde se mi zkompilovat nepodařilo, kvůli nějakým errorům ve zdrojákách (které běžný BFU asi jen tak opravit nedokáže).
    Věřím v jednoho Boha.
    frEon avatar 2.9.2008 22:12 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    http://sourceforge.net/projects/epcam/
    Talking about music is like dancing to architecture.
    2.9.2008 22:56 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Zapíchnu ji do USB a nic (kromě dmesg) mi nedá vědět, že jsem ji zasunul. Ocenil bych, kdyby třeba na mě vyskočila "bublina" či dialog, že byl rozpoznán nový HW a že potřebuji ovladače, protože v systému nejsou.
    Bubliny fuj! Ja jsem naopak vdecny, ze neco takoveho v Linuxu diky bohum neni a o hardwaru a ovladacich si rozhoduju tak, jak uznam sam za vhodne. A vsechny hlasky vcetne hlaseni jadra mam vypisovane na /dev/tty12 (hlasky Xserveru na /dev/tty11), takze kdyz opravdu potrebuju vedec, co se deje, staci mi (Alt+)F12, pripadne dmesg (a tail nebo less).

    Navic mam v pocitaci hadware, ktery pouzivma jen zridka (treba firewire mam jen kvuli externimu disku na zalohy, TV tuner na nahravani poradu atd.), u ktereho mi mnohem vice vyhovuje zavedeni ovladacu v okamziku, kdy je potrebuju, a ne v okamziku, kdy se hardware detekuje. Pripadne hardware, ktery nepouzivam vubec a ovladac k nemu nepotrebuju (onboard zvukovka, kterou z podivnych duvodu ACPI povoluje, i kdyz je vypla v BIOSu).
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.9.2008 01:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    "Málo místa na disku c: Formátovat?" :-D
    Dalibor Smolík avatar 3.9.2008 09:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Bubliny fuj! Ja jsem naopak vdecny, ze neco takoveho v Linuxu diky bohum neni
    To já taky! Ale většina BFU ty bubliny potřebuje. Moje žena používá při práci hodně diskety - někdy 3 - 4 najednou se spoustou souborů a nelze použít jiné médium (firemní předpis). Když připojuje a odpojuje v Debianu diskety, nadává jak špaček :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    2.9.2008 17:23 Jinej Michal | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    I přesto že Linux používám tak musím uznat že to není bez problémů, a bohužel je nejvíc těch problémů přesně v oblasti která nejvíc zasáhne běžného uživatele. Např.: - všechny možné půjčovny filmů na netu potřebují win - přehrávání videa z archívů např. čt sice jde, ale je to mnohem složitější (na win to jde pořád, na linuxu každou chvilku něco na stránce poladí a funguje to blbě) - časté jsou problémi se zvukem např. u skypu

    K tomu si přidejte že tam nespustíte hry od pepíka odvedle a nemůžete si instalovat ty miliony "super" aplikací z různých cd a dvd přložených k časákům....
    2.9.2008 23:35 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Jasne ale zase se nemusis prodirat milionama falesnejch stranek se skvelejma exacema ktery ti zavirujou pocitac, kdyz hledas treba jen driver nebo nakej program... Kazdy ma svoje a ve vysledku to je asi tak ze jakmile tomu clovek nerozumi tak to vetsinou posere :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.9.2008 01:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    problémi se zvukem např. u skypu
    Já žádný takový problémi nemám, dokonce ani s hrady :-D
    otasomil avatar 2.9.2008 21:18 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    On je to problem.
    Obecne by bylo lepe kdyby Linux ci presneji GNU/Linux mel vahu systemu akademickeho a takto se k nemu i pristupovalo.
    Je nestastne za kazdou cenu nasazovat distra na mista kde by to zpusobovalo problemy a to jak technicke tak i treba neochota obsluhy se neco malo ucit noveho.
    Mym snem je sestavit si vlastni distribuci byd co nejjednodussi s minimem nezbytnych knihoven a binarek pouze s CLI. Snad se mi to jednou podari.
    Verim tomu, kdyby byl dostupny zdroj pro windows tak je tento os take mnohem dale a budeme mit moderni a schopny system i na starsi PC ktere by diky nastupujicimu novemu systemu v naproste vetsine pripadu skoncily v likvidaci. Zcela urcite by se na svete nasla spousta schopnych lidi ktery by se do toho pustili.
    Pokud nadavame na windows tak nadavame megalomanske firme ktera akorat kyne a jde tu hlavne o byznys - proste na rovinu nebyt dalsich sw firem a programatoru tak je win zcela nepouzitelny system. Staci se podivat co obsahuje zakladni instalace nejrozsirenejsiho win XP - to opravdu M$ nema na vic nez malovani, poznamkovy blok, prohlizec obrazku a faxu..... ?
    Dalsi vec: velke sw firmy casto rikaji ze si nemohou dovolit vyvijet sw pro Linux. Zvlastni ze si toto muze dovolit treba Mozilla a spoustu z vas napadne mnoho aplikaci ktere jsou casto i open source a pritom pripravene jako hotovy balik pro instalaci na mnoho dister a jinych platforem - toto takova mala vsuvka od tematu.
    Ovsem pokud nadavame na nejakou Linuxovou distribuci tak nadavame i lidem-dobrovolnikum kteri ve svem volnem case pracuji na kodu nejake aplikace treba.
    A kdo nadava svobodne komunite by se mel nad sebou zamyslet a uvedomit si co prace a znalosti programovani vyzaduje a ne jen nadavat tem kteri se snazi pro lepsi zitrky.
    PS
    Kazdy z nas muze byt clenem komunity i nezavisly jednotlivec pracujici a vylepsujici kod pro uzitek ostatnich a je doslova nemoralni pohrdat vysledky prace vsech podilejicich se osob a komunit.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    3.9.2008 08:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Mym snem je sestavit si vlastni distribuci byd co nejjednodussi s minimem nezbytnych knihoven a binarek pouze s CLI. Snad se mi to jednou podari.
    No Fedora, Mandriva, openSUSE i Ubuntu*, jakožto zástupci těch "klikacích" distribucí disponují instalátorem, který nainstaluje jen minimální** systém. Debian, Gentoo, Arch, nebo Slackware tohle samozřejmě umí taky. Jaký je důvod pro vlastní distribuci, když ty stávající umí defakto to stejné? Navíc tu máme Live věci jako Slax, nebo DSL ...

    * v případě Ubuntu to kdysi umělo pouze alternative install CD.

    ** ano, samozřejmě se můžeme bavit o tom, proč je minimální systém pořád tak zatraceně velký, ale bugzilly většiny distribucí jsou k dispozici a vývojáři bývají těmto minimalizačním nápadům vesměs nakloněni.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    otasomil avatar 3.9.2008 15:18 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux stále jen pro vyvolené?
    Jasne spousta velikych dister umoznuje i minimalni instalaci a je i hafo miniaturnich distribuci o velikosti nekolik desitek MB (Slitaz, DSL), ale ja si chci zkusit zkompilovat jadro, prozkoumat a pochopit init skripty apod.
    Snad casem zacnu studovat projekt linux-live a uvidim co a jak.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.