Představen byl notebook TUXEDO InfinityBook Pro 15 Gen10 s procesorem AMD Ryzen AI 300, integrovanou grafikou AMD Radeon 800M, 15,3 palcovým displejem s rozlišením 2560x1600 pixelů. V konfiguraci si lze vybrat až 128 GB RAM. Koupit jej lze s nainstalovaným TUXEDO OS nebo Ubuntu 24.04 LTS.
Po půl roce od vydání verze 2.41 byla vydána nová verze 2.42 knihovny glibc (GNU C Library). Přehled novinek v poznámkách k vydání a v souboru NEWS. Vypíchnout lze například podporu SFrame. Opraveny jsou zranitelnosti CVE-2025-0395, CVE-2025-5702, CVE-2025-5745 a CVE-2025-8058.
Byla vydána nová verze 9.15 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost CORSAIR podporuje svůj systém iCUE LINK pouze ve Windows a macOS. Jak jej ovládat v Linuxu? OpenLinkHub (GitHub) je open source linuxové rozhraní k iCUE LINK. Z webového rozhraní na adrese http://localhost:27003 lze ovládat RGB osvětlení, rychlost ventilátorů, nastavovat klávesnice, myši, headsety…
Ve funkci koordinátora k bitcoinové kauze skončil bývalý ústavní soudce David Uhlíř. Informaci, kterou zveřejnil Deník N, potvrdila Radiožurnálu ministryně spravedlnosti Eva Decriox (ODS). Uvedla, že odchod byl po vzájemné dohodě. „Jeho mise je ukončená, auditní procesy se už povedlo nastavit,“ řekla. Teď má podle ministryně další kroky podniknout policie a státní zastupitelství. Koordinátorem jmenovala ministryně Uhlíře 19. června.
Byla vydána nová verze 25.07.26 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.
Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Tiskni
Sdílej:
... motorku na každodenní jízdu přes město rozhodně nechci. Neustálé hraní si se spojkou a levou nohou mě nebaví a navíc to stojí na semaforech drahocenný čas ...Jasně, když máš nějakou těžkou "krávu", tak proplétat se městem není sranda. Nebo pokud ti zabírá až od vyšších otáček tak si pořád musíš hrát se spojkou - pak to není ono. Ale s těmi semafory nesouhlasím - já teda většinou už mám zařazeno při čekání (pokud vím, že to není nějaká extra dlouhá "červená"), ale i bez zařazení to jde rychle. Často stojím na semaforu s motorkářem na skůtru (i na maxíkovi) a nikdy se mi nestalo, že by byl dřív ze semaforu jak já. Přinejhorším stejně :)
Pokud má člověk zařazený neutrál a teprve se zelenou řadí 1Takový člověk je podle mě vůl (minimálně by měl řadit na oranžovou.) Nejvíc mě dojímají lidi, kteří vidí, že na semaforu je zelená, ale stejně začnou řadit až ve chvíli, kdy se rozjíždí auto před nimi.
Pokud stojíš na semaforu se zařazenou rychlostí a pouze držíš spojku, tak máš stejně rychlý start jako skútr. Nicméně to většina lidí nedělá a u starých motorek i hrozilo riziko, že se spojka moc zahřeje, kousne a člověk vyjede aniž by chtěl. Pokud má člověk zařazený neutrál a teprve se zelenou řadí 1, tak než pohne, tak je skútr v polovině křižovatky.Dáme závod? :D Já řadím při oranžové. A snažím se, než padne zelená, být za křižovatkou - protože mám vždycky blbý pocit, že jak sem se nacpal před všechny, že jsou na mě nasraní, tak je nechci zdržovat :)
V autoškole jsem jezdil s Yamahou Fazer, která má přes 200kg, za zády 100kg instruktora a ve výsledku ovladatelnost pod 20km/h byla hodně špatná. A nejhorší bylo popojíždět v koloně rychlostí chůze, to jsem měl občas rozkmit přes půlku pruhu.Myslím, že tohle nastane i s jakýmkoliv velkým skůtrem ( > 200 ccm), zvlášť když někoho povezeš. To na řazení nemá vliv.
Vyjet driv nez mas fakt zelenou neni dobrej napad. Pokud tu krizovatku znas a tak, tak je to v pohode, ale jsou krizovatky kde na tvoji oranzovou jeste obcas nekdo projede na svoji oranzovou. Stavat by se to nemelo, ale semafory v cechach jsou jako vsechno ostatni v cechach.
Mě se zas líbí tvoje červená, připomíná mi Jawinu Kromě motoru je ještě rozdíl v šířce řidítek (i když se na 500 daj dát z 600), v brzdách, rámu (od r. 2008 maj 600 hliníkový) a možná dalších drobnostech, ale máš pravdu, že jde o hodně podobné motorky. Hlavně se ale už pár let 500 nedělaj a trochu mě štvaly inzeráty s pět let starýma motorkama, které "měly najeto" 8000 km apod, takže jsem nakonec vzal rok starou 600.
O štítku uvažuju, i když se mi to s ním moc nelíbí. Pohodlí ale asi nakonec zvítězí, jen si nejsem úplně jistý, jestli ty malinké k něčemu jsou.
Mě se zas líbí tvoje červená, připomíná mi JawinuŘídítka jsou širší? Nebo jaká? Já uvažuji o změně. A hliníkový rám? Wow :) Tak to musí být i lehčí.Kromě motoru je ještě rozdíl v šířce řidítek (i když se na 500 daj dát z 600), v brzdách, rámu (od r. 2008 maj 600 hliníkový) a možná dalších drobnostech, ale máš pravdu, že jde o hodně podobné motorky.
Hlavně se ale už pár let 500 nedělaj a trochu mě štvaly inzeráty s pět let starýma motorkama, které "měly najeto" 8000 km apod, takže jsem nakonec vzal rok starou 600.Jestli se nepletu, tak poslední CBF500 je z rou 2006 - což mám i já. Kupoval jsem jí minulý rok v srpnu a měla najeto 18tis. Stav tomu odpovídal, byla jako nová. Můžu se tě drze zeptat, na kolik tě přišla rok stará? Mě ta má na 95k. A CBF600 se pohybovaly kolem 120k.
O štítku uvažuju, i když se mi to s ním moc nelíbí. Pohodlí ale asi nakonec zvítězí, jen si nejsem úplně jistý, jestli ty malinké k něčemu jsou.Taky se mi štítek tak nelíbí, ale opravdu to má vliv. Ten můj pomáhá dost - za ním je opravdu vzduchová kapsa a ani pírko se nehne :). Jen je problém, že tenhle je asi malý a při mé výšcce (183cm) mi to jde vše přesně na hlavu, místo nad. Takže uvažuji o větším. Ten co mám je originál od Hondy. Ale stejně si myslím, že to je úděl naháčů - bojovat s větrem :)
Případně co si myslíte, vy co nevlastníte motorku (a ani nechcete), o motorkářích? :)Myslím si, že to jsou stejný "feťáci" jako třeba chovatelé koček
Myslím si, že to jsou stejný "feťáci" jako třeba chovatelé kočekSouhlasím :)Jednou si čuchli a už nemůžou jinak
Na silnici mi absolutně nevadí, beru je rovnoprávně a v zácpě jim dělám místo.A za to ti díky, že nejsi sobec. Vždycky když mi někdo takhle udělá místo tak "pozdravím" (poděkuju) :)
sem tam mi vadí, že prostě dělá bordel, že si lidi zacpávají uši když za to vezmu... přes zimu koupím nějaké homologované.seš teplouš
Nehodnotím toho motorkářeNo prave
Nehodnoť mentalitu motorkáře, nic takového totiž neexistuje.Proto tam jsou ty uvozovky. A kluku, co jezdi na motorce znam dost. S jednim jsme meli sveho casu dost debat na tema motorky vs. auta. S najezdenymi kilometry mi zacal davat cim dal vic za pravdu. Pro mne osobne je ten pruh asfaltu prostredkem jak se dostat z bodu A do bodu B, takze jsem na ty, co si ten pruh pletou se zavodni drahou dost alergicky. A mezi motorkari je takovych (uz z principu) vic.
Máš jezdit v pravo ve svém jízdním pruhu.
A pro toho motorkáře to snad neplatí?
Jo, podle mých zkušeností se zatím vyplácí jezdit tak, jako kdybych byl neviditelnej. Má to jen samé výhody.Jo, lidi milujou debily, co jezdí za tmy bez světel.
Odkedy sa mi kamarat s priatelkou na motorke zabiliChtěl jsi říct, že byli zabiti. Já zas vím o lidech, které zastřelil nějaký šílenec, když nezůstali doma a šli někam ven. Myslíš, že bych tě taky měl odrazovat od toho vycházet z domu?
dobrej magorreakcia za vsetky drobne... tu pozri ako takyto dobri magori koncia - znicia zivot inym aj sebe...
Ak mas silnu motorku -> mas ju na rychlost. Ak ju mas na rychlost -> chodis rychlo. Ak chodis rychlo -> robis chyby, napr. jazda na cervenu.Ak chodis na aute, malokedy si dovolis ist v meste rychlo lebo ta moze nacapat radar. Nepamatam si jediny pripad kedy by som videl aby policia zastafvila motorkara, lebo ten bud nieje zachytitelny radarom, alebo jednoducho policii ujde...
ze ja blbec jsem to zase nevydrzel, a zacal debatovat s "motorkarem teoretikem"...
ak nechces debatovat, mozme to hned ukoncit... a mal som tu moznost na motorke (aj ked pozicanej (Simpson Enduro)) jedno leto jazdit.
tvou podivnou logiku resit nebudu, jen bych rad poskytnul pohled z druhe strany na to zastavovani policii: nepamatuju pripad, kdy by me policie nechala bejt a to i presto, ze jsem jel podle predpisu. vzdycky se nejaka ta zaminka najde a jednou mi bylo dokonce na primou otazku odpovezeno "motorkari obcas ujizdeji, tak mohla bejt sranda"... ...z ust jednotky "pomahat a chranit" to docela zamrazi.taktiez zaujimava logika, proste policia ak zbada motorkara tesi sa na mozny unik... a moznu nahanacku. vidim ze si v zivote policii na motorke neunikal - v meste staci vyliezt na chodnik tam sa drzat a co najskor sa dostat na nejaku polnu cestu za mesto.
jinak, k tomu ujizdeni. pujcim ti svoji 95kW motorku a pojd mi ukazat jak "jednoducho" policii ujedes... ...no, anebo vlastne radeji ne, mam ji docela rad.Dokonca som mal moznost vidiet nahanacku ked policia chytala motorkara - ten presiel cez medzeru v zeleznicnych zavorach pred ktorymi hliadka na aute zastavila, motorkar zastavil otocil sa, ukazal fuckera a na zadnom kolese a pri silnej akceleracii isiel dalej... motorka nemam SPZ, bola cela cierna aj motorkar bol v ciernom (stalo sa to v Madarsku).
... jednou mi bylo dokonce na primou otazku odpovezeno "motorkari obcas ujizdeji, tak mohla bejt sranda"... ...z ust jednotky "pomahat a chranit" to docela zamrazi.Nu což, asi chtěli hoši provětrat kolty.![]()
Abych byl zastavován za jízdy se mi nestalo, nebyl důvod.Neviem ako v CR ale zastavovanie za jazdy je v SR dost caste a to aj napriek neprekroceniu rychlosti ci poruseni inych pravidiel. Mal som tu cest v mieste bydliska byt takto zastaveny 2x (v aute) - a zakazdym v noci. Bezna kontrola, vodicak, OP, dych. skuska, preukaz na folie, pritomnost neexpirovanej lekarnicky a pod.. Ale na takuto kontrolu si nikto z mojich znamych motorkarov nepamata (oni si dokonca nepamataju ani kedy posledne platili za rychlost
Bezna kontrola? Teda stali a zastavili ta, alebo si isiel a za tebou sa objavili majaky? Aj za prekrocenie rychlosti?Motorkáře normálně berou. Zastavovali mě už oběma způsoby (majáčkem za průjezd křižovatkou v odbočovacím pruhu, kdy jsem následně pokračoval v přímém směru), "plácačkou" pak nespočet běžných kontrol (nikdy mě nikdo nešikanoval za prošlou lékárničku nebo nesvítící obrysovku), nebo párkrát za rychlost - naposledy v oněch pověstných Buchlovských kopcích za nějakých 115km/h. Byli příjemní, povykládali jsme o tom, jaký byl dnes rekord, ukázali nám i fotky (byli jsme dvě motorky). Ten jejich radar změří i dvě vedle sebe jedoucí motorky - udělá dvě fotky, každou krásně nacentruje a samozřejmě měří každou motorku zvlášť. Dostali jsem složenky a mohl si v klidu užít závěr projížďky.
Jinak pokud jedu pres vesnici tak se snazim bublat trochu rozumne a pokud nekde nasedam a jde zenska s kocarkem tak pockam nebo se zeptam jestli mrne spi. Nejsem hajzlik abych to natocil vedle kocaru a smal se jak to dite ma dozivotni sok....To mi pripomina jednu epizodu Simpsonovcov kde Mr. Burns zrazi Barta a pred sudom opisuje tu udalost svojimi slovami
Motorku nemam, ale chci! Jak mam zacit? :)