abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    25.11.2008 02:49 | Přečteno: 1966× | linux | Výběrový blog

    Čím déle používám operační systém GNU/Linux, tím více se mi líbí práce v textovém terminálu (konzoli, shellu). Pro shell existuje obrovské množství aplikací, a jelikož je lidská paměť mrcha nevděčná, vždy se hodí, si pár zajímavých textových programů připomenout.

    Soubory, disky

    Sítě

    Systém

    Utility

    Uživatelé

    Apache

    Seznam rozhodně není konečný. Budu rád, když se podělíte o své favority na pozici zajímavá shell aplikace.        

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.11.2008 03:26 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Tak treba mc? :-)
    25.11.2008 09:30 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Hardcore blázni preferujú

    echo slovo > subor

    :-D

    Ale inak je pravda, že ovládanie Vimu (nedajbože Emacsu) je šialené.

     

     

    Have you tried turning it off and on again?
    25.11.2008 12:42 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    pche
    cat > muj_denicek << EOF
    Ale musím souhlasit, že ovládání emacs je opravdu šílené (vim je naprosto user friendly editor). :-)
    25.11.2008 09:30 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Kurňa, to patrilo k threadu o Vi. 

    Have you tried turning it off and on again?
    25.11.2008 06:07 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    hardcore blázni preferují vi

    Tento hrůzný program byl důvodem, proč jsem do svého routeru nacpal mc :-)

    Shadow avatar 25.11.2008 07:01 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Ty hardcore blázny si nechte od cesty. Já preferuji Vim. Ono, když mu dá člověk adekvátní šanci a naučí se s ním pracovat, zjistí, že umí být velmi efektivním nástrojem. A základy ovládání Vi se adminům určitě hodí, protože Vi je mezi unixy přeci jen poněkud rozšířenější než "emcéčko".
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.11.2008 07:04 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    což nic nemění na tom, že je to poněkud zváštní program pro velmi omezenou skupinu lidí.

    25.11.2008 07:04 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    navíc silně poplatný době.

    Shadow avatar 25.11.2008 08:42 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    A přesto (nebo možná právě proto) dokáže být i dnes velmi mocným nástrojem pro editaci textu. Zejména pak v jeho inkarnaci s názvem Vim.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.11.2008 21:30 SKooDA | skóre: 3 | blog: Jen_tak_mimochodem | Velké Přílepy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Od té doby co VIM 7 umí taby a doplňování syntaxe (s pomocí Icomplete), si nedokážu představit efektivnější editor pro textový režim (Osobně ho používám i v tom grafickém). Rozhodně odmítám názor že je zastaralý. Musím však uznat že má některé vedlejší účinky, jako že má potom člověk tendenci psát do fóra <ESC>:wq a diví se že to nic nedělá :D.

     

    MyEgo@server:/home/www/myego.cz$ rm -r ./*
    mirec avatar 25.11.2008 22:33 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Alebo ZZ ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    26.11.2008 17:23 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Já mám starší verzi, navíc spíš používám konzoli než gui, ale i tak je pro mě vim naprosto nenahraditelný. Jeho ovládání je tak hluboce promyšlené, že když se náhodou ocitnu v jiném editoru, tak používám navyknuté ovládání, což má vedlejší účinky, že po skončení editace mačkám ESC a mc se chce ukončit, v OO Calcu se mi pro změnu zase zruší veškeré provedené změny.. :-D Chtělo by to nějaký plugin. ;-) Tak jsem se aspoň začal konečně učit LaTeX, abych nebyl tolik závislý. :-)
    Kryptoměny a bločenka.
    28.11.2008 09:39 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    JJ, LaTex je geniální věc. Píšu v něm bakalářku i všechny prezentace (Beamer) .

    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    Shadow avatar 25.11.2008 08:42 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Ano, pro ty, co se podívají do manuálu, popřípadě použijí strýčka Googla k vyhledání pěkné dokumentace a naučí se v něm pracovat. Já vám ho samozřejmě nenutím, používejte to, co vám vyhovuje, jen skutečně nevidím důvod, proč označovat ty, kteří se s Vi/Vimem naučili zacházet a on jim vyhovuje, za "blázny".
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.11.2008 08:49 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    "BLÁZEN" nebylo v tomto případě použito pejorativně, ale hovorově. Když někdo jeszdí dobře na snowboardu, taky o něm řekneme, že je to "blázen".

    Jinak nevím, proč bych se měl učit nějaký podivný editor, jehož funkci bez problémů a mnohem lépa nahradí celá řada jiných editorů s konvenčním ovládáním.

    Shadow avatar 25.11.2008 09:31 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Jinak nevím, proč bych se měl učit nějaký podivný editor, jehož funkci bez problémů a mnohem lépa nahradí celá řada jiných editorů s konvenčním ovládáním.
    Nepotkal jsem editor, který by dokázal být v editování textu efektivnější než Vim. Takže nesouhlasím s tím, že Vim může "bez problémů" nahradit "lépe" řada jiných editorů s "konvenčním" ovládáním. Ale samozřejmě, pokud jste četl pozorně můj předchozí příspěvek, pak víte, že jsem v něm uváděl "používejte to, co vám vyhovuje".
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    alblaho avatar 25.11.2008 10:30 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Já to vidím takhle. Jako programátor (g)vim nepoužívám, pro pořizování textu se mi nelíbí, člověk se zapomene v příkazovém módu, začne psát a dějou se věci. Mám raději Gedig s pluginama případně něco jako Eclipse.

    Ale jako admin vi používám, protože je na něj spoleh a je všude (což neplatí pro mcedit, pico, nano atd). A úpravy konfiguráků v něm zvládnu se znalostí šesti příkazů. Doporučuji všem se naučit :w :q :v (y d p), jednak budete umět něco "bláznivého", druhak už nebudete muset řešit nepřítomnost vašeho oblíbeného meditoru.

    25.11.2008 19:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    killall vi :-)
    Shadow avatar 25.11.2008 20:01 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    ZZ
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    xxxs avatar 26.11.2008 11:17 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    ano, takto vyzeral moj prvy kontakt.
    26.11.2008 17:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    To máš dobrý, já v začátcích ještě neměl net, takže jsem killall ani neznal :-D...
    Zdenek.Z avatar 25.11.2008 10:32 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Ukažte mi textový editor s konvenčním ovládáním a stejnými možnostmi jako vim. Já na takový zatím nenarazil. (Mimo jiné, i vimu se dá nastavit pár klávesových zkratek a ovládat ho "konvenčně". Dokonce se dá ovládat i myší (ano, terminálový vim) a má i gui, které občas používám kvůli jednodušší práci s viewporty.)

    xkucf03 avatar 26.11.2008 22:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Ukažte mi textový editor s konvenčním ovládáním a stejnými možnostmi jako vim.

    Jenže ona není moc relevantní množina funkcí, které umí VI, ale množina funkcí, které potřebuje uživatel.
    Nakonec stejně většinou potřebuješ jen připsat někam řádek nebo zakomentovat*. A ty složitější věci bývá stejně lepší řešit pomocí programování nebo skriptování, než textovým editorem.

    *) což se dá zvládnout i s tím VI, jen musí člověk investovat nějaký čas do toho počátečního učení.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Zdenek.Z avatar 26.11.2008 23:14 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Samozřejmě, ale ti uživatelé jsou různí. Na zakomentování řádku mi stačí i notepad a přesto ho nepoužívám, protože je spousta funkcí, bez kterých si _pohodlnou_ práci v textovém editoru nedokážu představit, především syntax highlighting, nastavitelné chování odsazení (indentation), nějaké pokročilejší vyhledávání a nahrazování textu. Pak jsou věci, které nutně nepotřebuju, ale často mi dokážou usnadnit práci. Z toho, co umí vim a v ostatních editorech není zas až tak běžné (neříkám, že se nevyskytuje nikde) třeba nastavitelný folding, regulární výrazy, jejich použití jen na vybrané řádky, používání externích programů jako filtrů na část souboru, normální, řádkový a blokový výběr textu, grafický diff, doplňování slov. Ano, je spousta dalších věcí, které vim umí a nevyužívám (např. makra nebo skriptování), protože po nich netoužím natolik, aby pro mě mělo smysl do toho investovat nějaký ten čas. V žádném případě netvrdím, že vi/vim je editor ideální pro každého, ani že je bezchybný, ale co nemám rád je jeho odsuzování jen proto, že někdo holt jeho možností nevyužije nebo se mu časová investice s tím spojená nevrátí. (Tím nemám na mysli konkrétně vás.)

    (Samozřejmě jediná pravda o vimu, která je skutečně objektivní je to, že je lepší než emacs. :-))

    25.11.2008 11:45 Kroko | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Ja vim treba takove MC ze? Ktere se musi nejdrive nainstalovat, ale nedej boze, pokud nejsou repozitare k dispozici ... to pak se clovek rychle uci ovladat vim a je vdecnej aspon za ty zaklady co v nem umi. Navic casto je daleko rychlejsi napsat vim /etc/php5/php.ini napr. nez poustet mc a pak listovat sipkama nekam do adresaru ....

    http://kroko.evesnight.net
    25.11.2008 14:14 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    mcedit /etc/php5/php.ini ?

    unknown_ avatar 25.11.2008 14:43 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    strlen("mcedit") > strlen("vi")

    to taky přecejenom hraje roli 

    Zdenek.Z avatar 25.11.2008 15:52 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    man alias 

    unknown_ avatar 25.11.2008 16:00 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    man vi
    man mcedit
    

    Pak si myslím je všechno jasný :-D

    Tarmaq avatar 27.11.2008 17:47 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    vtipne vlakno, docela jsem se pobavil ;]

    Don't panic!
    26.11.2008 13:06 czechtony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Jinak nevím, proč bych se měl učit řídit auto, jehož funkci bez problémů a mnohem lépa nahradí celá řada hromadných dopravních prostředků. :-D

     

    A nezkousej nekomu tvrdit, ze ridit auto je mnohem snazsi ;-) Kdyz si do nej poprve sednes tak ho ani z kopce nerozjedes, protoze nevis, ze mas odemknout volant a kde, odbrzdit rucku a kde, vyradit zpatecku a kde.

     

    Az kdyz se to naucis, poznas vyhody.

    xkucf03 avatar 26.11.2008 22:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Jenže ono není vi jako vi (nebo vim). V moderních Linuxech bývá celkem použitelná verze (ne, že bych si v tom liboval, ale upravit soubor se v tom dá), ale někdy narazím na takovou verzi, se kterou se akorát rozčílím :-) nefungují tam ani kurzorové klávesy (resp. píší nesmysly) a dalsí neergonomické věci.

    Takže argument Proč vi? Protože je všude. nemá moc smysl – kdo je zmlsaný moderním linuxovým vimem, bude na jiném OS přinejmenším rozčarovaný.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.11.2008 23:45 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    A koho to zajímá? vi na jakémkoliv systému rozumí jkhl. To člověk ocení právě tehdy, když se dostane k pochybnému nezáplatovanému unixu s rozdrbaným termcapem. Pořád lepší než edem do oka.

    Já bych v tom viděl výhodu a ne nevýhodu.

    xkucf03 avatar 27.11.2008 09:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Problém je v tom, když někdo prezentuje

    1. úžesné vlastnosti moderního VIMu, který si perfektně nakonfiguroval pro svoje potřeby
    2. a fakt, že VI je na každém unixovém stroji

    Protože tohle jsou dva úplně různé editory – nefungující baskspace, delete, šipky atd. to efektivitě práce rozhodně nepomáhá.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Zdenek.Z avatar 27.11.2008 11:33 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Jo, to souhlasím, to tu dost lidí zaměňuje, včetně mě. I pro mě se už stalo vi skoro synonymem pro vim, protože na něj mám symlink a opravdové vi jsem používal jen párkrát na strojích, ke vim nebyl. Prezentovat tyhle dvě věci najednou nesmysl je, to máte pravdu.

    Tarmaq avatar 27.11.2008 17:51 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    wget http://mujweb.tld/cfg/.vimrc ~

    Don't panic!
    xkucf03 avatar 27.11.2008 18:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    1. Ten odkaz nefunguje*
    2. konfigurák, aby mi fungovaly šipky, delete a bacspace v jakémkoli vi, bys neměl? Nebo to nejde a chci toho po tomhle nejdokonalejším editoru na světě moc?

     *) pokud o vtip, vím, že je to příklad :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Tarmaq avatar 28.11.2008 13:50 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    1. ;]
    2. ee, mam svuj upraveny konfigurak a sipky, delete ani backspace nepouzivam.. vim ze to neni pro zacatecnika s vimem prilis user friendly, ale je dobre si zvyknout na pouzivani hjkl , d
      duvody:
      - ergonomie - clovek pri psani nemusi rukou uhybat neustale do stran
      - vetsina prikazu ve vimu se da ruzne kombinovat, tzn presunuti panelu doprava ^WL, doleva ^WH, dolu ^WJ, nebo treba kdyz chces smazat cely radek, tak das jen dd, pokud chces smazat slovo tak dw, a podobne pak zmenit slovo cw, zmenit vnitrni blok cib, zkopirovat vnitrni blok yib.. proste a jednoduse, pokud chces pouzivat vim tak, jak je to spravne, na sipky se vykasli.. ale chapu ze to je proste problem
    Don't panic!
    xkucf03 avatar 28.11.2008 14:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Je nějaký důvod, proč by šipky/delete/backspace neměly být namapované na ty funkce, které od nich člověk čeká?
    Navíc, když teď nedělají nic uživatečného.
    Je to těžce neergonomické chování.
    Vi je jen jeden z mnoha programů, se kterými člověk pracuje, proto by měl respektovat obecné zvyklosti (VIM to aspoň trochu dělá - tam ty šipky fungují)

     

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.11.2008 08:04 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Co je na tom hardcore???????
    25.11.2008 08:20 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    když to otevřu, tak to nejsem schopen používat, ani přijít na to, jak to funguje. žádný takový textový editor jsem dosud nepotkal :-) A nejsem sám.

    lmanik avatar 25.11.2008 08:41 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Roflmao, UTFG nebo RTFM, co k tomu dodat. "Neumim s tim je to na (|)"... lmao

    A komu to cpes?
    25.11.2008 08:51 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    U textového editoru je to skutečně na 3,14-ču.

    otevřu-li poprvé "mc" žádný manuál nepotřebuju. Ale možná jste ten typ, co si koupí čínské hůlky, aby pak půl roku studoval, jak se s tím pohodlně najíst. My ostatní si koupíme příbor a prostě se najíme.

    Josef Kufner avatar 25.11.2008 08:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Manuál nepotřebuješ, ale zkus si v tom posunout titulky o 1.5 minuty.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    25.11.2008 09:02 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Na to mám editor titulků. A upřímně, nebudu titulky editovat v CLI jen proto, že to asi jde. To je trošku absurdní aplikace.

    25.11.2008 12:46 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Absurdní je instalovat nějakou obskurní aplikaci kvůli něčemu, co jsem se standardními nástroji schopen zvládnout během pár sekund.
    25.11.2008 13:02 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Aha. Ty na svém standardním desktopu nemáš standardně X.org. Oh tak to promiň.

    25.11.2008 13:05 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Mám, ale nemám na něm editor titulků. Ale to člověk, co jde reklamovat boty do jiného obchodu asi nedokáže pochopit.
    unknown_ avatar 25.11.2008 14:45 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    :-D pěkný 

    25.11.2008 19:03 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    taky se valim po zemi :D (nic proti, ale prislo me to smesne)

    26.11.2008 18:18 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Chtěl jsi říct do stejného obchodu, který v průběhu záruční doby potichu změnil majitele. Když už se chceš smát, měl by jsi být přesný.

    26.11.2008 18:41 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Jak potichu? To si jako nový nájemník budovy nechal na fasádě ceduli od svého konkurenta (asi aby mu neuškodil, i když to možná byl nějaký druh diverze)?

    Když v case vyměníš motherboard, x86 procesor vyměníš za power pc, tak už to není ten stejný počítač, i když case vypadá stejně.
    26.11.2008 18:53 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Ten obchod nemá fasádu. Jedná se o obchod v obchodním komplexu. Celé "průčelí" tvoří sklěněná výloha, od země až do stropu. Všechno včetně otevírací doby napsáno na skle. Netvrdím, že kdybys na to dával pozor, tak že to nepoznáš. Ale už jenom fakt, že prodavačka, mimochodem tatáž co tam prodávala léta, si nevšimla že faktura je na "bývalou" firmu je myslím výmluvný.

    To není jako, když nakoupíš v Electroworldu a za dva roky tam je sámoška.

    26.11.2008 18:54 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Oni tu reklamaci na bývalou firmu v klidu přijali. Chápeš? Nedošlo to ani jim, kteří to věděli.

    26.11.2008 19:01 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Asi nečekali, že by toho byl někdo schopen. Chyba je pořád na tobě. Stejně jako jsi můj odmítavý postoj vůči "obskurnímu" editoru titulků přeformuloval na X server.

    BTW. Každý obchod by měl mít někde u vstupu identifikaci (otevírací hodiny, majitel, atd.).
    26.11.2008 19:31 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Ale já jsem snad někde napsal, že za to může někdo jiný? Byl jsem pouze zklamán, jak to všechno dopadlo a jak s reklamací nakonec naložili všichni zůčastnění.

    - já jsem udělal chybu, že jsem neozpoznal změnu majitele obchodu (skutečně to příliš poznat nebylo)

    - prodavačka udělala chybu, že nerozpoznala neoprávněnou reklamaci

    - nový majitel obchodu zcela nepochopitelně 30 dní zjišťoval, že boty jsou jiné značky, což identifikoval na faktuře

    (tohle je největší gól, jak asi vyřizují reklamace, když 29 den teprve koukají na to, co to vlastně u nich reklamuju? I kdybych reklamoval ve správném obchodě, už jenom fakt, že se 29 dnů s mou reklamací nic neděje mě pěkně štve.)

    - 30 den mi zavolali, že reklamace je neoprávněná, protože zjistili, že boty jsou jiné značky/výrobce (co jim trvalo tak dlouho?) a to bylo přesně den poté, co vypršela záruční doba. Ten "správný" obchod se přestěhoval v podstatě vedle, a tam mě prodavačka vítězoslavně poslala do prdele, přestože věděla, že se zboží pokazilo v záruční době.

    Aby bylo jasno, za této situace už jsem nečekal vyřízení reklamace. Pouze jsem si povzdechnul, jak dneska firmy přistupují k zákazníkovi, a jak jsou vysloveně nadšené, když je zákazník popleta a kvůli tomu se nemusí o něj postarat.

     

    To je IMHO úplně něco jiného, než jak to tu prezentujete vy, že jsem reklamoval v jiném obchodě a ještě se divil, že mi to nevyreklamují. Ale jinak chápu, potřebujete se zasmát, tak proč to nepřiohnout.

    26.11.2008 19:33 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    A to neluvím o tom, že na radu prodavačky jsem co týden volal, abych zjistil stav reklamace. Skoro mi to přijde, že to protáhli na 30 dnů záměrně. Protože jestli 29 den začli něco řešit, nemohli to ani omylem opravit.

    unknown_ avatar 27.11.2008 16:06 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    > tam mě prodavačka vítězoslavně poslala do prdele, přestože věděla, že se zboží pokazilo v záruční době. 

    No, tobě bych asi taky nevěřil, kdybys mi tvrdil, že se to opravdu pokazilo v záruční době...

    Zdenek.Z avatar 26.11.2008 21:38 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Hele, nevím co je tohle za flame a kde vzniknul, ale z už tak dost nesmyslného flamu jestli používat obecné nástroje na všechno co s nima jde udělat nebo instalovat specializované nástroje, z toho jen tak přeskočit na urážení kvůli nějakým botám ... ehh ... to nemyslíte vážně, že ne?

    Shadow avatar 25.11.2008 09:55 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Přijde mi, že Vim sice vyžaduje poměrně větší časovou investici, aby se s ním člověk naučil pracovat, ale když tomu ten čas člověk věnuje, získá nástroj, který zvýší jeho efektivitu práce na podstatně vyšší úroveň než editory, ke kterým člověk sice manuál nepotřebuje, ale se kterými nikdy nebude tak výkonný, jako s Vimem. A základy Vimu se naučíte za půl hodiny, cvik získáte po několika hodinách práce.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.11.2008 09:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Ale možná jste ten typ, co si koupí čínské hůlky, aby pak půl roku studoval, jak se s tím pohodlně najíst.
    Což mi připomíná proslulou návštěvu Cimrmana v Japonsku, kde se je snažil přesvědčit k používání příborů. Ale protože jsem hůlky zvládl i já, tak nevěřím, že by je někdo měl studovat půl roku, než je začně používat ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Zdenek.Z avatar 25.11.2008 10:48 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Ano, k tomu, abyste mohl používat vim se musíte něco naučit. Pak se s ním dá pracovat velice efektivně. To je taky důvod, proč vim nedáte sekretářce k psaní mailů, ale spíš programátorovi na psaní skriptů, úpravu konfiguráků a zdrojáků, hromadné zpracování textů apod. Pokud někdo nechápe, že různé program mají různé cílové skupiny, tak je to pak fakt všechno na 3,14ču. A příklad s hůlkami není zrovna povedený, já se s nima naučil pohodlně najíst během pár minut. Ale polívku s nima jíst nebudu, stejně jako ji nebudu jíst vidličkou a nožem.

    AsciiWolf avatar 25.11.2008 15:17 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    >"Neumim s tim je to na (|)"

    Běžná reakce dnešní společnosti (hlavně pubescentů) na jakoukoliv věc,kterou nepoužívá stádo tupých jedinců (bohužel většina společnosti),s IQ<100...

    Ostatně, i proto má GNU/Linux na desktopech běžných uživatelů jen +-2%. :-)

    25.11.2008 16:35 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Ostatně, i proto má GNU/Linux na desktopech běžných uživatelů jen +-2%. :-)
    Inými slovami, chceš povedať niečo ako:

    "Percento ľudí s IQ väčším ako 140 je rovnaké ako precento užívateľov Linuxu. Náhoda? Myslím, že nie!"

    :-D
    25.11.2008 19:25 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Někde jsem slyšel, že jenom 2 % lidí má natolik rozvinou schopnost algoritmizovat, že jsou schopni programovat.
    unknown_ avatar 25.11.2008 21:51 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    To si myslím, že hodně záleží na kvalitých toho programování. Nemyslím si, že by někdo měl mít výraznější problém s běžně potřebnými jednoduchými programy. 

    27.11.2008 11:01 klingac | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    podla mna uz v sucasnosti na linux nie je potreba mat vysoke IQ. vsak nainstalovat niektore distra by dokazala aj sliepka a pracovat v nich uz dokaze snad kazdy klikac a to ani nemusi vidiet tu "strasnu komandlajnu". jediny kto by narazil na problem by boli zaviaslaci na hrach (povacsinou spominani pubescenti), pretoze urcite by sa nasla nejaka ich oblubena hra, ktora bud nejde alebo v nej cosi blbne a pod. pubescentom a chat maniakom by sa ale na druhej strane mozna hodili vselijake tie nastroje, ktore by menili v texte v->w, e->3, o-0, a->@  atd. ;o)

    xkucf03 avatar 26.11.2008 22:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Jenže ona ta druhá strana, která používá VI, aby byla l33t geek, cool atd. není o nic lepší.
    Osobně beru vi jako takový folklór a nutné zlo, než oblíbený editor. Základy se určitě hodí umět. Ale když má člověk po většinu času lepší nástroje k práci, tak proč je nepoužívat? :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Shadow avatar 25.11.2008 08:42 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    když to otevřu, tak to nejsem schopen používat, ani přijít na to, jak to funguje
    Vi sice ne, ale takový Vim vás po spuštění pěkně navede, jak se dostat k helpu, popřípadě jak Vim ukončit. Kromě toho, máme tu i manuálové stránky, a ty má i Vi.
    žádný takový textový editor jsem dosud nepotkal
    Vy jste asi ještě nezkusil Ed, že ne? :-D
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.11.2008 08:44 merlik | skóre: 13 | blog: merlik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Strejda google rád napoví a se základy vi se člověk může realizovat skoro všude.

    Jinak souhlasím, že první setkání s vi v dobách před snadným a všudypřítomným přístupem na inet bylo poněkud nepříjemné, ale nouzové :q! se naučit dá.

    I cesta může být cíl.
    25.11.2008 08:53 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Mě skutečně nenapdaá jediný důvod, proč vůbec věnovat čas tomu, zkoumat jak to funguje, když jsou tu dnes IMHO mnohem lepší nástroje.

    Josef Kufner avatar 25.11.2008 08:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Lepší nástroje? Jaký?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    25.11.2008 09:19 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    například mc. Můžu s ním editovat konfiguráky, provádět operace se soubory, připojit se na FTP.... klasický multifunkční dvoupanelový manažer.

    25.11.2008 09:42 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    to je mi pěkný flejm :-)

    Osobně používám vim na programování v C a úpravu zdrojáků vůbec. Je s ním rychlá práce, a nemusím používat myš. Rozhodně ho neumím používat naplno, ovšem těch pár věcí co s ním umím mi stačí. A úpravu provedu rychleji než bych jiný editor jen spustil...

    Shadow avatar 25.11.2008 09:48 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    +1

    Také nevyužívám všechny jeho funkce, ale přesto s ním dokážu být efektivnější než s jinými editory.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Shadow avatar 25.11.2008 09:46 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Srovnávejme srovnatelné. Dvoupanelový manažer vs textový editor je jako srovnávat automobil s CD přehrávačem.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.11.2008 10:37 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    na mc je dobre to ze umi pouzivat misto toho hrozneho interniho editoru vynikajici externi vim
    Zdenek.Z avatar 25.11.2008 10:57 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    No to je teda srovnání ... LOL :-D 

    25.11.2008 11:50 Kroko | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    ano mc, take jsem ho casto pouzival, nez jsem zjistil ze je casto rychlejsi pouzit scp misto mc, ze je casto rychlejsi pouzit klasicke cp apod. ze je rychlejsi udelat du -h na adresar nez v mc pres menu zjistovat velkosti adresaru, taky ze je mnohem rychlejsi pouzit chomd nebo chown na cele adresare i s jejich obsahem treba nez v mc oznacovat vsechny soubory a pak na ne provadet zmenu nastaveni prav pres menu ....

    http://kroko.evesnight.net
    Shadow avatar 25.11.2008 10:18 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    To je moc hezká ukázka toho, že víra v něco je našemu uvažování vlastní. Editor Vim neznáte, neumíte s ním pracovat a nevíte, co všechno umí. Přesto tvrdíte, že podle vašeho názoru existují "mnohem lepší nástroje". Ovšem srovnání jste provádět nemohl, protože Vim neznáte. Tudíž, zbývá vám pouze _věřit_, že existují "mnohem lepší nástroje". Vědět to nemůžete. A je to také krásná ukázka kyselých hroznů.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.11.2008 11:11 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Pokud je člověk systémák, tak základní znalost vi je nutnost. Zkus opravovat nějakou porouchanou instalaci libovolného unixu a budeš vděčný za funkční vi (a někdy aspoň za funkční cat/echo :-)).

    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    27.11.2008 11:06 klingac | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    a skusili ste rozne odnoze vim-u? napr. gvim - krasne klikatko, ktore zachovava silu a vlastnosti vim. alebo cream,dalsie klikatko postavene na vim a navyse nakonfigurovane tak aby poznalo klavesove skratky bezne uzivane windowsakmi.

    mirec avatar 25.11.2008 09:15 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    vimtutor?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Shadow avatar 25.11.2008 10:23 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Tak. A dokonce je dneska už i přeložený do češtiny. A pokud má člověk přístup na Web, rozhodně by si neměl nechat ujít příručku pana Satrapy.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    25.11.2008 11:10 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    jejej, tohle jsem chtěl napsat, ale zapomněl jsem...

    vim - editor pro Pravé muže :) 

    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    25.11.2008 12:48 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

     

    jejej, tohle jsem chtěl napsat, ale zapomněl jsem...

    vim - editor pro Pravé muže :) 

    a pochlapené ženy

     

    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    unknown_ avatar 27.11.2008 16:08 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Já bych spíš preferoval pro Levé muže :-D 

    pol128 avatar 25.11.2008 10:42 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Ani som nevedel, že existuje tailf. Vždy som používal tail -f.

    25.11.2008 11:18 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Tailf je lepší. Čte totiž soubor jen pokud se změní, takže nemění neustále přístupový čas souboru. 

    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    25.11.2008 11:29 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Po několika tvrdých nárazech na realitu používám zásadně tail -F - na velikosti záleží.

    Docela šikovný je xtail, bohužel takřka nikde není nainstalován.
    25.11.2008 11:31 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    No, to sú také tie programy, ktoré sú na "údržbu". Ale čo pre nás, ktorí sa chceme v terminále "baviť". Pridal by som veci ako mcabber, mutt, slrn, newsbeuter, irssi či nethack, ideálne všetky alebo väčšina spustená priamo zo screenrc (samozrejme, netreba medzi konzolovými ani na screen zabúdať). To sa potom človek prihlási odkiaľ sa mu zachce (SSH) a hneď má maily, IRC, newsy, IM, RSS a ešte aj hru.

    25.11.2008 11:49 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Neco uz mame v ucebnici - seznam prikazu linuxu. Je to wiki, tudiz pokud v ni neco chybi, muzes je doplnit. Dik

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    kotyz avatar 25.11.2008 17:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Doplnil bych jeste htop, iftop, vim, mc, elinks, mcabber a mp3blaster.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    25.11.2008 20:23 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Dneska jsem byl čůrat v McDonaldu a musím říct, že tak hnusné shell mají málokde. :-/

    kotyz avatar 25.11.2008 21:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    A este se tam plati pet korun ne?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Josef Kufner avatar 25.11.2008 22:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Jak kde. Ono se není co divit, nic jinýho tam užitečnýho neni.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.11.2008 01:15 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!

    Ne.

    Platí se jen někde. Tam, kde se platí, dostaneš lísteček, který funguje jako sleva na nákup. Takže pokud si plánuješ něco koupit, tak de facto neplatíš.

    Má zkušenost je ta, že tam, kde se platí, jsou hajzlíky čisté. Tam, kde se neplatí, je to dost hrozné. Na Andělu je to ale hrozné, i když se platí, je to taková výjimka.

    kotyz avatar 26.11.2008 17:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Aplikace pro terminál aneb Shell's not dead!
    Jo to je fakt, platil sem tam 5 korun a bylo tam nachcano v kelimku a cely to tam smrdelo ...

    V Plzni se v McD neplati a hajzly maj cisty.

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.