abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.5.0. Oznámení připomíná 30. výročí vzniku projektu. Novinky zahrnují mj. vylepšení referencí nebo použití barev napříč aplikací, od rozhraní editoru po výstupní dokument.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    F-Droid bannerem na svých stránkách a také v aplikacích F-Droid a F-Droid Basic upozorňuje na iniciativu Keep Android Open. Od září 2026 bude Android vyžadovat, aby všechny aplikace byly registrovány ověřenými vývojáři, aby mohly být nainstalovány na certifikovaných zařízeních Android. To ohrožuje alternativní obchody s aplikacemi jako F-Droid a možnost instalace aplikací mimo oficiální obchod (sideloading).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    20.2. 16:33 | Nová verze

    Svobodná historická realtimová strategie 0 A.D. (Wikipedie) byla vydána ve verzi 28 (0.28.0). Její kódový název je Boiorix. Představení novinek v poznámkách k vydání. Ke stažení také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.2. 04:44 | Nová verze

    Multimediální server a user space API PipeWire (Wikipedie) poskytující PulseAudio, JACK, ALSA a GStreamer rozhraní byl vydán ve verzi 1.6.0 (Bluesky). Přehled novinek na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.2. 01:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.2 a 20.04 OTA-12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.2. 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    19.2. 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    19.2. 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 43
    19.2. 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 924 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek

    7.6.2013 11:49 | Linux | poslední úprava: 7.6.2013 23:32

    MS má program Get Genuine a řekl bych, že nový (alespoň na českém TechSoupu). V něm je uvedeno:

    Vaše organizace může vlastnit počítače s nelegálními, volně šiřitelnými či jen základními verzemi operačních systémů – ať už jste je získali na darovaných počítačích nebo nákupem počítačů při slevách či výprodejích.

    Připadá mi to, že je to tah jak zvýšit podíl Windows 8 a taky tah jak z neziskovek dostat Linux. Že už by mu opravdu teklo do bot?

    PS: Schválně jsem ho přeložil takto po slovech a můžete mne někdo v diskusi opravit, jak se to přeloží správně.

    Update: Byl jsem upozorněn a uvědomil jsem si, že je to pravda, že neziskovky Linux nepoužívají, protože buď mají Windows za babku nebo na to mají prachy z grantů.

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.6.2013 12:11 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem s neziskovek
    Lži a manipulace, to ještě někoho na Microsoftu překvapuje?
    7.6.2013 12:40 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem s neziskovek
    Z gramatického hlediska tomu nelze nic vytknout, neboť i když text velmi šalamounsky implikuje, že volně šiřitelný => nelegální, je z obsahového hlediska napsaný správně.

    Záleží už pouze na koncovém uživateli - organizaci - zda-li ji spravuje osel, ochotný vyměnit výhody opensource za první dávku zdarma.
    Petr Tomášek avatar 7.6.2013 13:08 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem s neziskovek
    Myslíš „z neziskovek“? Nebo jak mám jinak tomu nadpisu rozumnět?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    7.6.2013 14:14 Chyba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem s neziskovek

    rozumět

    7.6.2013 14:52 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem s neziskovek
    Ano, byl to překlep.
    tsLnox avatar 9.6.2013 12:04 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem s neziskovek
    Ano, to urkitě :-)
    Bystroushaak avatar 7.6.2013 20:15 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Připadá mi to, že je to tah jak zvýšit podíl Windows 8
    To je ten pokročilý operační systém, co už díky usilovné práci inženýrů z MS umí až 4 aplikace najednou?
    Z původních dvou je nyní také možné mít současně spuštěné až čtyři aplikace zároveň.
    -- Microsoft odhalil chystané změny ve Windows 8.1 - ITBIZ
    Petr Tomášek avatar 7.6.2013 22:09 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Nu což, alespoň to člověka učí duševní hygieně :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    gtz avatar 7.6.2013 23:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    No znám pár neziskovek (buď je vlastní město nebo tam má větš)inový podíl) a co vím tak používají převážně Windowsy. Jak jsem se o možnostech změny bavil s pár lidima tak mi bylo řečeno, že mají licence za pár korun s podobnými podmínkami jako má např. zdravotnictví a moc změn možných není.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.6.2013 23:30 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Viz update.
    8.6.2013 00:00 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Jednoduše jde o systém moci a tu moc ovládají nejlépe mocní kteří vědí proč/nač. Ostatní jsou jenom plebs a dojné krávy. :-)))
    gtz avatar 8.6.2013 00:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Jde jen o to, že těm neziskovkám nikdo počítače s Linuxem nenabídne. Většinou dostanou dar od nějakého sponzora nebo od města v rámci modernizace IS/IT. V minulosti tyto instituce používaly hodně počítače od HP/DELL/ACER které na toto měly dotační fond. Ty firmy byly rády, že něco dostanou a jak se říká "darovanému koni na zuby nehleď" ... tak si nemohou vybírat zda chtějí něco s Tučnákem nebo s Windows. Většinou se opravdu jedná o dotační cyklus, nově jsou tyto věci financovány z ESF, kdy jim stačí pouze 10%. A víme všichni jak to je, spřátelená firma napíše zadání, udělá se VR, někdo kdo to má to vyhraje a jsou všichni spokojení. Dodavatel si namastí kapsu, neziskovka je ráda, že má něco moderního ...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    8.6.2013 10:30 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    To je to samé. Souhlas. :-) Pokud by se mělo něco změnit ve společnosti tak by se musela provádět chytrá politika ale víš jak. Třebas v Rusku kompletně přecházej na linux ve státní správě...
    gtz avatar 8.6.2013 21:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Rusko je kapitola sama pro sebe. Piráti tam jsou rozšíření jako něco. Co mi říkal kamarád tak v jedné čtvrti kousek od centra Moskvy byl jeden kšeft s origo SW no a asi 20m dále na rohu byl obchod "paličův ráj", vše kopie, filmy co jsi chtěl atd. Ta míra je tam hrozná. Nechme kecu a nyní vážně.

    U nás by to asi nešlo, stát a jejich systémy jsou natolik spjaté s MS, že odluka by byla jako odluka církví. Stálo by to zase majlant. A 99% správců ten přechod nechcou i protože Linux neznají a z Linuxu jistě není tolik benefitů jako od MS.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    8.6.2013 16:03 mirijam je blpka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Dobrovolne linux pouzivaji jen decka, nezizkovka ma jinou praci nez se dokola starat o kompilovani jater a dalsich kravin a potrebuje byti kompatibilni se svetem.
    8.6.2013 21:38 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Souhlasím, je to hrozný ty dnešní děcka -- nedělali by nic jinýho než furt jenom kompilovaly, konfigurovaly a kódovaly. Ještěže je jim to ve škole i v reálným životě zavčasu vytlučeno z hlavy...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    9.6.2013 12:15 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Tak tak, dnešní děcka si kompilujou játra pomocí extáze a perníku a ladí IQ na fejsbůku.
    gtz avatar 9.6.2013 17:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    U dnešní omladiny dneska hodně letí RedBull s vodkou :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    9.6.2013 20:36 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Jakož to postarší omladina dávám přednost rumu s kofolou nebo víno s kofolou. Energeťáky s ohnivou vodou mi nedělaj dobře.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    9.6.2013 20:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Jako fakt jo? Mám tu jeden Red Bull, a mám tu i vodku, ale nikdy v životě by mě nenapadlo to dát dohromady, protože to musí být dvě nejhnusnější věci nesoucí čárový kód na světě. No třeba třeba k tomu dojde až nás někdo navštíví s potomkem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    9.6.2013 20:43 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Já tedy nemám po ruce nic, ale myslím, že na energetických nápojích je napsáno, že se nemají míchat s alkoholem. Nešel bych do toho.
    gtz avatar 10.6.2013 14:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Oni to toho jdou protože se prý hodně rychle dostanou do nálady. No já bych do toho taky nešel. Jednou když jsem po delším pracovním dni odjížděl na dovolenou s rodinou a byl jsem 17 hod. za volantem tak jsem jich pár (RB) dal. K večeru jsem si dal slabý litřík nějakého lehkého italského vína a moc mi z toho nešla hlava dobrým směrem ...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 10.6.2013 14:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    No já to taky nezkoušel a prý to má docela ohnivé účinky :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    kotyz avatar 9.6.2013 18:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    To je pořád samá oprávněná organizace ale co to má bejt se tam nikde nepíše. Takže je to jen pro neziskovky nebo si o to může zažádat libovolná firma která je na to dost malá, třeba nějakej živnostník nebo eseróčko? Textu tam je, ale informace skoro žádný...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.6.2013 20:11 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Nevím to jistě, ale myslím, že jen neziskovky. Vedení trvalo na MS Wordu a tak tam nakupovali MS Office. Museli posílat nascanované stanovy.
    kotyz avatar 9.6.2013 21:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Registrovaná občanská sdružení na Ministerstvu vnitra ČR

    Tak to bych měl mít teoreticky taky nárok, když sem členem jednoho takovýho sdružení :-D Omezení na to čim se takový sdružení musí zabejvat aby mělo nárok tam žádný neni. A když si zažádam třeba o 50 licencí tak mi dají? Zahlíd sem tam jen něco ve smyslu že pro použití aktivace přes KMS musí mít organizace v síti minimálně 25 počítačů...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 9.6.2013 21:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Jo počkat, už asi vim odkud vítr fouká! Tim že to MS těm neziskovkám jakože daruje, tak si to jednak může odepsat z daní a pak si je taky pěkně zaháčkuje aby mu neodcházeli ke konkurenci. To je vážně vychcaný! :-D A proto to nacpou jakýkoliv organizaci která si zažádá a čim víc licencí tim líp... To asi nebudou žádný blbci.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    pavlix avatar 9.6.2013 22:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek
    Tim že to MS těm neziskovkám jakože daruje, tak si to jednak může odepsat z daní a pak si je taky pěkně zaháčkuje aby mu neodcházeli ke konkurenci. To je vážně vychcaný!
    Teď máš pocit, že jsi objevil ameriku, přitom jsi teprv u nějakého blbého ostrova. Ve skutečnosti si Microsoft udržuje síť kontaktů, která se skládá z různých lokálních partnerů a právě neziskových organizací. Tutu síť kontaktů příležitostně využívá pro lobbing, kdy obešle lokální partnery s žádostí o šíření a prosazování nějakého postoje.

    Bohužel teď nemám poruce žádné podklady, ale pamatuju si, že nějaká česká organizace takhle šířila informace o tom, jak Microsoftí software pomáhá nevidomým nebo tak něco. Stejně tak se to dost řešilo v době, kdy Microsoft potřeboval schválit OOXML, to se taky některé organizace aktivně hlásily k tomu, že je to skvělý standard, který jim hrozně moc pomůže.
    To asi nebudou žádný blbci.
    Máš tu čest s jedněmi z lepších obchodníků a lobbistů ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.6.2013 22:09 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Získej ryzí aneb pryč s Linuxem z neziskovek

    Na Office jsem tam žádné omezení neviděl - jen se musí kupovat minimálně po 5 kusech.

    Co se týká Windows, tak to je novinka a jsou tam nějaká pravidla: jeden nákup za celou dobu existence neziskovky a musíš mít PC třeba s FreeDOSem nebo Linuxem. Chápu to tak, že nemůžeš udělat nákup do zásoby. Musíš to koupit na PC, které už máš a jenom jednou.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.