Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
V davné době, kdy začali vznikat Tuxánci, jsem měl dojem, že Tuxánci jdou špatnou cestou v mnoha technických detailech. Tak jsem začal vyvýjet Lilánky.
Nicméně motivace ve stylu "já jim ukážu, že to neumí a jak se to má dělat" mi nevydržela dlouho, a tak, jak už to bývá, lilánci upadly v zapomnění a neudržování. Nicméně v poslední době mne nějak táhlo napsat nějakou hru, a tak jsem oprášil Lilánky a dostal je do fáze, kdy už by snad měly být zkompilovatelné na jiném, než mém stroji a snad i trochu hratelné (zatím pouze hotseat dvou hráčů).
Tuxánci jsou samozřejmě v současnosti poněkud jinde, než jejich původní počátky, a tak se stalo, že jsem i něco málo přispěl k jejich vývoji, ale co si budeme povídat, člověk si vždycky také rád hraje na svém píse-ehm projektu. Moji Lilánci nesnesou celkové srovnání s tuxánky, nicméně v některých ohledech jsou od tuxánků odlišné -- jinak řešený timing, renderování přes OpenGL, grafika v SVG, koliye přes konvexni polygony, nikoliv přes nenatočené obdelníky, particle efekty, chování projektilů, chování zbraní.
Pokud máte chuť, můžete si přečíst README a pustit se do stahování sourceballu, či prolízání repozitáře. Každopádně budu rád za každý ohlas, třeba i zda se povedlo zkompilovat a spustit, a na čem.
Tiskni
Sdílej: