Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »V davné době, kdy začali vznikat Tuxánci, jsem měl dojem, že Tuxánci jdou špatnou cestou v mnoha technických detailech. Tak jsem začal vyvýjet Lilánky.
Nicméně motivace ve stylu "já jim ukážu, že to neumí a jak se to má dělat" mi nevydržela dlouho, a tak, jak už to bývá, lilánci upadly v zapomnění a neudržování. Nicméně v poslední době mne nějak táhlo napsat nějakou hru, a tak jsem oprášil Lilánky a dostal je do fáze, kdy už by snad měly být zkompilovatelné na jiném, než mém stroji a snad i trochu hratelné (zatím pouze hotseat dvou hráčů).
Tuxánci jsou samozřejmě v současnosti poněkud jinde, než jejich původní počátky, a tak se stalo, že jsem i něco málo přispěl k jejich vývoji, ale co si budeme povídat, člověk si vždycky také rád hraje na svém píse-ehm projektu. Moji Lilánci nesnesou celkové srovnání s tuxánky, nicméně v některých ohledech jsou od tuxánků odlišné -- jinak řešený timing, renderování přes OpenGL, grafika v SVG, koliye přes konvexni polygony, nikoliv přes nenatočené obdelníky, particle efekty, chování projektilů, chování zbraní.
Pokud máte chuť, můžete si přečíst README a pustit se do stahování sourceballu, či prolízání repozitáře. Každopádně budu rád za každý ohlas, třeba i zda se povedlo zkompilovat a spustit, a na čem.
Tiskni
Sdílej: