abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    22.4. 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 698 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo

    10.5.2006 20:06 | Přečteno: 1524×

    Už dlouhou tady nebyl pořádný politický zápisek ;-), tak jsem se rozhodl tento trend nenarušit ;-). Chtěl jsem jen vyjádřit a zaktualizovat své znepokojení nad stavem uvědomělosti některých návštěvníků abíčka. Pokud máte RSS, tak vězte, že budu psát o IM, Jabberu a proč ICQ smrdí ;-)

    Říkal jsem si, že další agitační blog hned tak psát nebudu, že mi stačí komentovat ostatní blogy, ale profil a patička jednoho uživatele mě vyděsili:

    Bezkonkurečně nejlepší IM je ICQ!

    Upřímně doufám, že je to jen provokace, ale jelikož jsem si nebyl jistý, tak bych rád shrnul, proč si myslím, že to není pravda.

    Omletý a snad už všem jasný argument je, že se jedná o uzavřený protokol, což má za důsledek nemožnost komunikace mezi různými IM sítěmi, jak by bylo logické vzhledem k analogiím ve světě (telefon, e-mail, ...). Zatímco v logickém světě by si lidi řekli "sejdeme se na IM" nebo něco podobného, nestarajíce se o software, který daný člověk používá (taky se říká pošlu ti e-mail a ne pošlu ti to přes thunderbird), ve světě současného IM se říká "uvidíme se na ICQ, pošli mi to přes Skype a podobně.

    Spousta lidí se bohužel nechala zviklat namáhavou prací vývojářů alternativních klientů, které jsou schopny se do ICQ sítě připojit také.

    Ale i když je to prakticky možné, porušujete tím licenční ujednání s ICQ. Tím nechci nikoho kárat, jen předkládám argument, proč by každý uživatel OS jiného než Mac OS X a Windows měl mít proti ICQ aspoň trochu antipatie. (všimněte si, že neříkám, že to má přestat používat, protože chápu, že to v mnoha případech není tak jednoduché)

    Zde je úsek z Licence agreement ICQ.

    [...] Restrictions on Use You agree not to (1) create or use any software other than the Software provided by ICQ or by America Online, Inc., or any affiliate thereof, to enter your ICQ number and password or to access the ICQ Services, without the express written authorization of ICQ; (2) extract information from the ICQ Services, reverse engineer, decompile, disassemble, alter, duplicate, make copies, create derivative works from, distribute or provide others with the Software, the ICQ communications protocol or any information available on, derived or extracted from the ICQ Services, or any part thereof; (3) block, disable or otherwise affect any advertising, advertisement banner window, links to other sites and services, or other features that constitute an integral part of the Software and ICQ Services;(...) [...]

    A závěr? Jednoznačně nejlepší protokol pro IM je XMPP/Jabber. A jednoznačně nejlepší IM program je ten XMPP/Jabber klient, který vám vyhovuje.

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.5.2006 20:10 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Zdravím ;-)
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    10.5.2006 20:24 luu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Je to blby ale nejlepsi klient bude vzdycky ten ktery bude mit nejvetsi zakladnu,zbytek je prani otcem myslenky.Klientem chci komunikovat zbytek je mi sumafuk,moznosti sifrovani atd prenecham tem kdo si mysli ze je odposlouchava vlada ,CIA,Mossad,Bis aby vedeli kdy pujdou na pivo.
    10.5.2006 20:43 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Klientem chci komunikovat, zbytek je mi sumafuk
    No pokud si pres to posilas jen zpravy, kdy jdes na pivo, tak zustan u ICQ. Jini maji treba jine potreby a pro slovo nejlepsi maji i jina nez pivni kriteria.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    11.5.2006 08:02 luu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    No pokud si pres to posilas jen zpravy, kdy jdes na pivo, tak zustan u ICQ. Jini maji treba jine potreby a pro slovo nejlepsi maji i jina nez pivni kriteria.

    Jo jo jsem obycejny clovek ktery ktery klienta pouziva jen k nezavaznemu pokecu,chapu ze jako analytik uradu vlady,popripade programator podnikovych aplikaci musite pouzivat jineho klienta s nimz konzultujete pracovni zalezitosti s Vasimi kolegy.Bohuzel je Vas mensina s temito potrebami, drtiva vetsina pouziva IM klienty k jinym ucelum.A o to slo v mem prispevku,celkem stoprocentne jsem cekal podobne nesmyslnou reakci,samozrejme ze zustanu u toho co vyhovuje mne a ne u toho co se vyhovuje Vam a verte ze se tak zachova drtiva vetsina lidi.Takze nejlepsi-ten na nemz mam nejvic kontaktu.Jabber-cest praci tem kdo se mu venuji ovsem vychytavky ktere ma jaksi obcas nefunguji,obcas sluzbicka ktera se libi je zrusena atd.Takze vykon tech co se staraji je fakt obdivuhodnej-nic z toh nemaji a delaji to se zapalenim pro vec ale neni to posvatna krava.
    11.5.2006 16:16 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Když jsem psal o výběru klienta, tak jsem ti nemyslel vybrat si z klientů pro proprietární sítě, ale vybrat si klienta pro Jabber.

    I když chcete používat IM jen k pozývání na pivo, nebo čemukoli jinému, je otevřený protokol dobrá volba pro budoucnost. Do šifrování vás mimochodem nikdo nenutí.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    11.5.2006 19:47 luu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    No klient pro jabber vybran-PSI,pouzival jsem mimochodem ale vetsina kontaktu je na icq a pouzivat ho jako branu pro ICQ mi nepripada fer a ani vhodne.Pokud by rekneme 60 procent kontaktu bylo na Jabberovi neni co resit.Takto to probihalo dva klienti a neustale prepinani-posilani souboru,talk atd. No a abych nezapomnel plati pro windows pri bootu do linuxu je situace samozrejme jina. Chtel jsem tim rict ze proste vec neni tak jednoznacna mate li vetsinu kontaktu na icq-pouzivat transport tim jen zatezuji jabbera zbytecne.Proto ve win jedine icq,bohuzel.
    11.5.2006 20:16 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Jo, to je rozumne. To prechodne obdobi je dost tezke, nez se podari presvedcit dost lidi, aby melo smysl pouzit transport nebo se na ICQ vykaslat uplne... Ale je aspon dobre na to treba lidi v kontaktlistu psychicky pripravovat... :-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    10.5.2006 20:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    O jakém licenčním ujednání je to řeč? Když někdo nepoužívá oficiálního ICQ klienta, tak snad přeci není vázán jeho licencí. Co mi uniklo?
    Cubic avatar 10.5.2006 21:04 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    pouzivas sluzby site ICQ? zalozil jsi si tam ucet? tak jsi asi odsouhlasil licencni ujednani
    10.5.2006 21:08 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Ucet jde zalozit i jinak, z klienta, nemylim-li se. Kdyz tak mne opravte.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    David Watzke avatar 10.5.2006 21:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Pokud vím, tak tě klient odkáže na icq.com. Ale nevím jestli každej.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.5.2006 21:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Nepoužívám, v tom bude asi ten problém. ICQ používám pouze jako odstrašující příklad pro demonstraci toho, proč už se dávno nemá používat IPv4 a proč jsou maškarády zlo… :-) Díky za vysvětlení.
    10.5.2006 23:21 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    v zásadě i lidi jako technologie jsou zastaralí :-) je třeba je nahradit něčím rozumnějším :-) představte si, kolik problémů by zmizelo, kdyby nebyli lidi :-)
    10.5.2006 23:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Kdyby nic jiného, zmizela by tím největší bezpečnostní slabina naprosté většiny počítačových systémů… :-)
    Luk avatar 10.5.2006 23:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Lidé jsou zhouba planety Země. Již dávno měli být odstraněni, dokážou jen škodit :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.5.2006 23:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    You are a disease, a plague of this planet. And we are the cure… :-)
    Luk avatar 11.5.2006 00:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.5.2006 05:57 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    No tak si nestěžujte, do vás v tom blogu nerýpu ;-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    11.5.2006 01:52 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Nedavno som si zakladal ucet na ICQ a nic som neodsuhlasoval, pouzil som klient SIM. Jedine si pytalo ten overovaci obrazok opisat, to je vsetko ucet bol zalozeny.
    *** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
    11.5.2006 05:58 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    To jsou ale podmínky používání sítě, ne software. Oni vám dají službu a vy pro její využívání musíte splnit jejich podmínky, to je celkem logické.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    stativ avatar 11.5.2006 18:17 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    To, ze je SIM nezobrazil neznamena, ze tam podminky nejsou. Tak jako tak ma sit ICQ urcitou licenci ktera tohle zakazuje, kdyz o ni nevis(SIM je nezobrazuje protoze stejne kazdy potvrdi bez cteni, ze souhlasi), tvoje blbost - neznalost neomlouva.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    xvasek avatar 10.5.2006 21:11 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Všichni, kdož nadávají na ICQ, ještě zřejmě nepotřebovali komunikovat s někým na Yahoo messangeru. To je teprve peklo... (Tím neříkám, že ICQ je dobrý protokol.)

    Co na jabberu dost vadí je nemožnost psát do offline. Je celkem problém kvůli tomu přesvědčit lidi z ICQ, jinak by to i šlo.
    David Watzke avatar 10.5.2006 21:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Huh? Mně normálně přijdou zprávy, který někdo odeslal když jsem byl offline.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.5.2006 21:33 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    coze? na jabberu ze nelze psat do offline? zajimave, dost casto to delam a uspesne ;-) nepletes si to nahodou s meanwhile (sametime ci jak se ten kram jmenuje)?
    Max avatar 10.5.2006 21:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Nemožnost psát do offline? Jak to myslíš? To jako, že někomu nepřijde po přihlášení zpráva , kdo je aktuálně offline ve tvém jabber listě? To asi ne, ne? ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xvasek avatar 10.5.2006 22:21 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Hmm, tak můj nový objev je na samostatný blogpost. Ono to totiž obecně jde, ale Google Talk to nepodporuje. Protože používám Google Talk, tak jsem doteď žil v představě, že to fakt nejde. Takže směrem na Google Talk to opravdu nefunguje, ani z jiných serverů. Směrem z Google Talk na Google Talk to taky nefunguje, směrem z Google Talku na jiné servery to funguje, mezi jinými servery taky.

    Tímto se omlouvám za šíření bludů a děkuju všem, kdo mě opravili. Snad to Google vychytá.
    10.5.2006 22:10 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Klient PSI, napíšu zprávu někomu kdo ma status offline a jakmile se připojí, odeslaná zpráva mu dojde - vyzkoušeno - ICQ transport. Jen nevím jak je to spolehlivé (jednou myslím přišla později a jednou mi to zahlásilo chybu).
    Baník pyčo!
    Luk avatar 10.5.2006 22:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Co na jabberu dost vadí je nemožnost psát do offline.
    Záleží na serveru a jeho nastavení. Např. ve Wildfire lze nastavit, co se má s offline zprávami udělat (ukládat neomezeně, ukládát do určitého objemu, vracet, zahazovat apod.).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    kozzi avatar 10.5.2006 22:27 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    ja osobne pouzivam MSN Mees.., skype a ICQ. Proč? Protoze ho maji vsichni mi kamosi v mym seznamu je neco oklo 26 lidi a dost tezko bych vsechny ty lidi presvedcil aby presli na neco jineho. Ale priznam se ze bych rad pouzival nejakej otevrenej protokol treba se mi casem povede dostat kamose na neco jineho nez na icq.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    10.5.2006 23:41 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Jde to ztuha, ale jde to. Myslel jsem ze prekecam tak maximalne jednoho cloveka (kamarad, programator, linuxak) - s nim samozrejme problem nebyl. Casem jsem presvedcil dalsi 4 lidi. Povazuji to za uspech. Lide neprejdou kvuli otevrenemu protokolu, ale kvuli lepsim sluzbam - proto ne vsechny jde presvedcit.

    Pro lidi kteri pouzivaji neoficialni klienty muze byt argumentem ICQ transport o ktery se stara nekdo jiny - oni nemusi menit(upgradovat) klienta kdyz se ICQ rozhodne zmenit protokol.
    never use rm after eight
    11.5.2006 06:05 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Jo, tak Skype, to je teprv peklo :-)

    Jinak, chuť je tím správným prvním krokem. Teď už vás drží jen síťový efekt...

    Jestli vám můžu poradit, tak zkuste přesvědčit pár nejbližších, pár dalším říct, že už na ICQ nebudete a kde vás mají hledat, ty, u kterých se to nepodaří mít v transportu a ten zbytek většinou nestojí za námahu ;-)

    PS: Pokud máte někoho ve Skype kontaktech, tak těm rovnou napište, ať si ten virus odinstalují... :-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    Dalibor Smolík avatar 11.5.2006 23:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všichni jste šílenci, jen já jsem letadlo
    Všichni se mýlíte. Letadlo jsem já.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.